Homoelämän tyhjyys ex-homot kertovat

  • Viestiketjun aloittaja itse-eheytynyt
  • Ensimmäinen viesti
säpäle harmaana
Sä oot sitkeä. :D En mä paljon kirkkoa nykyisellään kunnioitakaan, siitä on tullut sosiaalilaitos joka ei uskalla pitää opeistaan kiinni, tai siis kuunnellaan ensin mitä yhteiskunnassa sanotaan ja sitten kiirehditään muotoilemaan omia lauseita sen mukaan. Kirkon diakonia- ja lapsityötä arvostan.

Mutta onneksi vaikka kirkon sanoma muuttuisi, niin Raamattu pysyy silti.
Okei. Eli kirkkokin harjoittaa pääsääntöisesti tällaista diy-uskontoa? Entäs kun aiemmin sanoit, että täydellistä opettajaa/tulkitsijaa (vai mitä termi käytit) ei olekaan? Miten se on mahdollista? Tulkitsethan sinäkin raamattua täysin oikein?
 
[QUOTE="vieras.";29754176]Paavalin tasosia "apostoleita" oli satoja, yksikään heistä ei henkilökohtaisesti tavannut Jeesuksen 12 opetuslasta.[/QUOTE]

Häh, olihan Paavali Jeesuksen opetuslasten kanssa moneen otteeseen. Tuo mun kolme vuotta oli väärin muistettu, se liittyi Paavalin muihin reissuihin, mutta kyllä Paavali opetuslasten kanssa hengasi heti uskoontulon jälkeen.

Jeesus ilmestyi kuolemansa jälkeen Ananias-nimiselle miehelle ja sanoi Paavalin olevan Jumalalle valittu ase:
Apt. 9:15:Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän (Paavali) on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

Pietari vahvisti Paavalin olevan rakas veli.
2Piet.3:15-16
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
 
[QUOTE="vieras.";29754196]Mihin tässä sitten viitataan?

25 "Jos naisella on muulloin kuin kuukautistensa aikana verenvuotoa usean päivän ajan tai jos hänen vuotonsa jatkuu yli kuukautisajan, hän on sinä aikana epäpuhdas samalla tavoin kuin kuukautistilassaan, [Mark. 5:25][/QUOTE]

Provoiletko? Ei Mark.5:25 mistään menkoista puhu. Siinä Jeesuksen luo kyllä tuli 15 vuotta verenvuototautia sairastanut nainen, mut siknä oli kyseessä sairaus.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras.";29754177]Mä edelleenkin roikun siinä yhdessä ja samassa, eli miten katsot itsesi olevan pätevä opettamaan täällä ketään, kun itse elät tietoisesti synnissä ilman pyrkimystäkään eroon niistä.

Jos rukoilu ja oma apu ei ole toiminut näiden vuosien aikana, miksi et hae apua seurakunnalta esim. sen eheytymisleirin muodossa? Miksi luulet, että jumala katsoo sinun syntejäsi sen suopeammin kuin homojenkaan? Sinä olet omien opetustesi mukaan tasan samalla viivalla homosuhteessa elävän kanssa.[/QUOTE]

Eikö sulla ole pienintäkään sisälukutaitoa? Tai edes muistia?

Uskova on pelastunut jo, mutta hänellä säilyy kuolemaan asti taipumus (oli se geeneissä tai ei) tehdä syntiä. Paljolti voi päästä voitolle siitä synnistä mutta vielä viimeisenä eliinpäivänämme meille tarjotaan ajatusmaailmassa eri syntejä.
Mutta sille me ei voida mitään, me ei olla syypäitä siihen että meillä on perimässä synnillisiä taipumuksia ja vielä enemmän:ympärillä pyörii sielunvihollinen joka tarjoilee kaikkea.
Me voidaan vaikuttaa vaan siihen mitä me näille ajatuksille ja himoille tehdään, ja siinä tulee meidän vastuu.
 
[QUOTE="vieras.";29754354]Tarkemmin siis täältä

Raamattu.uskonkirjat.net

25 "Jos naisella on muulloin kuin kuukautistensa aikana verenvuotoa usean päivän ajan tai jos hänen vuotonsa jatkuu yli kuukautisajan, hän on sinä aikana epäpuhdas samalla tavoin kuin kuukautistilassaan, [Mark. 5:25][/QUOTE]

? Ei koko Markuksesta löydy tuota jaetta.
 
"vieras."
Häh, olihan Paavali Jeesuksen opetuslasten kanssa moneen otteeseen. Tuo mun kolme vuotta oli väärin muistettu, se liittyi Paavalin muihin reissuihin, mutta kyllä Paavali opetuslasten kanssa hengasi heti uskoontulon jälkeen.

Jeesus ilmestyi kuolemansa jälkeen Ananias-nimiselle miehelle ja sanoi Paavalin olevan Jumalalle valittu ase:
Apt. 9:15:Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän (Paavali) on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

Pietari vahvisti Paavalin olevan rakas veli.
2Piet.3:15-16
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Paavali näki Jeesuksen ilmestyksen (omien sanojensa mukaan häntä tempaistiin taivaaseen asti tätä varten) mutta hänellä ei ollut muuta suoraa yhtettä Jeesukseen tai opetuslapsiin. Paavali piti itseään vähäisempänä apostolina satojen apostoleiden joukossa.

Toinen Pietarin kirje ei ole Pietarin itensä kirjoittama ja on viimeisimpiä lisäyksiä kaanoniin - laaduttu ja muokattu tukemaan muita kirjeitä.
 
"vieras."
Eikö sulla ole pienintäkään sisälukutaitoa? Tai edes muistia?

Uskova on pelastunut jo, mutta hänellä säilyy kuolemaan asti taipumus (oli se geeneissä tai ei) tehdä syntiä. Paljolti voi päästä voitolle siitä synnistä mutta vielä viimeisenä eliinpäivänämme meille tarjotaan ajatusmaailmassa eri syntejä.
Mutta sille me ei voida mitään, me ei olla syypäitä siihen että meillä on perimässä synnillisiä taipumuksia ja vielä enemmän:ympärillä pyörii sielunvihollinen joka tarjoilee kaikkea.
Me voidaan vaikuttaa vaan siihen mitä me näille ajatuksille ja himoille tehdään, ja siinä tulee meidän vastuu.
No mitä sinä teet niille ajatuksille, kun et ainakaan eroon niistä pyri?

Irtosuhteita harrastanut homo tulee uskoon ja aloittaa parisuhteen, jossa on uskollinen puolisolleen. Voiko hän nyt sanoa, että rukoilun voimalla pääsi eroon irtosuhteista ja jumala antoi hänelle nyt rukousvastauksena miehen, jolle olla uskollinen ja siellä se jumala nyt tyytyväisenä katsoo, että en enää tee niin pahaa syntiä, heh heh ja lähdenpä tästä nyt saarnaamaan keskustelupalstalle avoliitoissa elävien ja avionrikkojien synnillisestä elämästä, jolla ei kyllä taivaaseen mennä.
 
homoglooria
[QUOTE="vieras.";29754354]Tarkemmin siis täältä

Raamattu.uskonkirjat.net

25 "Jos naisella on muulloin kuin kuukautistensa aikana verenvuotoa usean päivän ajan tai jos hänen vuotonsa jatkuu yli kuukautisajan, hän on sinä aikana epäpuhdas samalla tavoin kuin kuukautistilassaan, [Mark. 5:25][/QUOTE]

Tää tyyppi luulee olevansa kovasti fiksukin vänkäämisessään. :LOL:

Mut joo, linkistä näkee että kysessä on Mooseksen kirja jossa jae siis on ja jakeen perässä oleva "Raamattu.uskonkirjat.net":n tekemä viittaus on jakeeseen Markuksen evankeliumissa, jossa taas puhuttiin verenvuototautia sairasteensta naisesta. Vieras. ei olekaan ehkä niin fiksu kuin yrittää muille tietämättömille näyttää ;)

Ihmettelinkin että onko Raamattu kirjoitettu uudestaan kun muka UT:ssa menkoista puhuttais...
 
"vieras."
Tää tyyppi luulee olevansa kovasti fiksukin vänkäämisessään. :LOL:

Mut joo, linkistä näkee että kysessä on Mooseksen kirja jossa jae siis on ja jakeen perässä oleva "Raamattu.uskonkirjat.net":n tekemä viittaus on jakeeseen Markuksen evankeliumissa, jossa taas puhuttiin verenvuototautia sairasteensta naisesta. Vieras. ei olekaan ehkä niin fiksu kuin yrittää muille tietämättömille näyttää ;)

Ihmettelinkin että onko Raamattu kirjoitettu uudestaan kun muka UT:ssa menkoista puhuttais...
Kun nauramiseltasi ehdit, niin voit lukea uudestaan, että nimenomaan kysyin kun en tiedä. Se lienee sallittua?
 
eheytynyt
[QUOTE="vieras.";29754515]Kun nauramiseltasi ehdit, niin voit lukea uudestaan, että nimenomaan kysyin kun en tiedä. Se lienee sallittua?[/QUOTE]

Et kysynyt vaan vääristelit raamattua. Jäit kiinni.
 
[QUOTE="vieras.";29754380]Paavali näki Jeesuksen ilmestyksen (omien sanojensa mukaan häntä tempaistiin taivaaseen asti tätä varten) mutta hänellä ei ollut muuta suoraa yhtettä Jeesukseen tai opetuslapsiin. Paavali piti itseään vähäisempänä apostolina satojen apostoleiden joukossa.

Toinen Pietarin kirje ei ole Pietarin itensä kirjoittama ja on viimeisimpiä lisäyksiä kaanoniin - laaduttu ja muokattu tukemaan muita kirjeitä.[/QUOTE]

Paavali hakeutui uskoontulonsa jälkeen opetuslasten luo.
Apt.9:15
Ja kun hän (Paavali) nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.

Paavali ja Barnabas menivät apostolien luo:
Apt.15:4Ja kun he saapuivat Jerusalemiin, niin seurakunta ja apostolit ja vanhimmat ottivat heidät vastaan; ja he kertoivat, kuinka Jumala oli ollut heidän kanssansa ja tehnyt suuria.
 
[QUOTE="vieras.";29754427]No mitä sinä teet niille ajatuksille, kun et ainakaan eroon niistä pyri?

Irtosuhteita harrastanut homo tulee uskoon ja aloittaa parisuhteen, jossa on uskollinen puolisolleen. Voiko hän nyt sanoa, että rukoilun voimalla pääsi eroon irtosuhteista ja jumala antoi hänelle nyt rukousvastauksena miehen, jolle olla uskollinen ja siellä se jumala nyt tyytyväisenä katsoo, että en enää tee niin pahaa syntiä, heh heh ja lähdenpä tästä nyt saarnaamaan keskustelupalstalle avoliitoissa elävien ja avionrikkojien synnillisestä elämästä, jolla ei kyllä taivaaseen mennä.[/QUOTE]

Älä vääristele mun sanomisiani. Ainakin kaksi kertaa olen kirjoittanut että yritän niistä synneistä päästä voitolle.
 
"vieras."
Älä vääristele mun sanomisiani. Ainakin kaksi kertaa olen kirjoittanut että yritän niistä synneistä päästä voitolle.
Eli samoin toimiva homo, joka yrittää omin avuin päästä voitolle synneistä, mutta kun ei onnistu, niin jatkaa yksiavioisessa suhteessaan elämistä ja jumala katsoo sen hyvänä ja yksiavioinen homo voi jatkaa aviorikoksia tekevien ja himokkaissa ajatuksissa elävien varoittamista?
 
[QUOTE="vieras.";29754792]Eli samoin toimiva homo, joka yrittää omin avuin päästä voitolle synneistä, mutta kun ei onnistu, niin jatkaa yksiavioisessa suhteessaan elämistä ja jumala katsoo sen hyvänä ja yksiavioinen homo voi jatkaa aviorikoksia tekevien ja himokkaissa ajatuksissa elävien varoittamista?[/QUOTE]

Ei. Homo ei saa olla vakituisessa eikä irtosuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa. Mä en ole vakituisesti missään haaveissa muiden miesten suhteen, en elä siinä synnissä kokopäiväisesti.
 
"vieras."
Ei. Homo ei saa olla vakituisessa eikä irtosuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa. Mä en ole vakituisesti missään haaveissa muiden miesten suhteen, en elä siinä synnissä kokopäiväisesti.
Raamatussahan kielletään vain homoseksi. Eikä kukaan homoKAAN 24/7 seksiä harrasta. Joku voi harrastaa harvemmin kuin sinä himoitset muita miehiä ja naisia.
 
[QUOTE="vieras.";29754827]Kukaan ei käytä epäsanaa "omata".

Sinä tulkitset noin, moni muu toisin. Joten ei se sanan tulkitseminen taida olla niin yksioikoista.[/QUOTE]

Tiedän että omata-sana ei ole suomea, mut en jaksa tässä vaiheessa enää kieliopista välittää. :D

Mies-sana tarkoittaa aina miestä, siinä ei ole tulkinnanvaraisuutta. Ne ohjeet jotka on kaikille tarkoitettu niin niissä ei hiiskuta sukupuolesta mitään.
 

Yhteistyössä