Homoelämän tyhjyys ex-homot kertovat

  • Viestiketjun aloittaja itse-eheytynyt
  • Ensimmäinen viesti
Homous on seksuaalinen kieroutuma. Anaaliseksissa menee aina paikkoja rikki. Oikea perushetero ei touhua naisen kakkareian kimpussa. Mies joka tyontelee vehkeitaan toisen miehen anusaukkoon on perverssi. Mies joka antaa toisen miehen tyontaa pyllynreikaansa pippelia on perverssi.
No ei se mua hirveesti häiritse.

Itse asiassa mun kannattais lyödä rumpua miesten homouden puolesta, koska mitä suurempi osa miehistä ois homoja, niin se vaan parantais meikäläisen flaksimahdollisuuksia naisten keskuudessa.
Ja vastaavasti kauhistella lesbonaisia, koska jos naiset päättäis joukolla eheyttää ittensä lesboiksi, niin mulla olis edessä pitkä kuiva kausi.

Mut tommoinen on vissiin sopimatonta ja itsekästä ajattelua?
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras.";29744041]Yritäpä löytää uskovan joka ei pyri tekemään eettisiä valintoja arjessa. Tai seurakunta joka ei panosta kehitysapuun ja heikko-osaisten auttamiseen. Jokainen tekee sen minkä pystyy ja Jumala näkee lähteekö teot sydämmestä.

Yksikään uskova ei kannata lapsityövoiman käyttöä sen enempää kuin miesten välistä anaaliseksiä.[/QUOTE]

ei ole kyse siitä, etteikö uskova ihminen pyrkisi tekemään eettisiä valintoja omassa arjessaan, mutta eivätpä he ole barrikaadeilla riiston vastustamisessa. Homoja halveksitaan ihan reippaasti, miksei myös sitä naapuria, joka käyttää lapsityövoimalla valmistettuja vaatteita.
 
säpäle harmaana
Säpäle: juu mutta jos uskova pysähtyy kritisoimaan homostelua niin ei se tarkoita sitä että muut synnit tai yhteiskunnan epäkohdat jäisi silloin huomiotta. En mä ymmärrä miksi sä vedät muut maailman jutut mukaan.
No ihan vain kiinnostaa, mistä tämä järjetön mittasuhde näiden asioiden välille tulee. Miksi se homous on niin tärkeä asia näihin muihin verrattuna?
 
"wieras"
Älä sää mulle rupee...aukomaan päätä kehitysavusta ja köyhien auttamisesta, jäät takuulla mulle kakkoseksi. Just tänään puhuttiin miehen kans yhden afrikkalaisen ottamisesta meille.
Siis mitä? Miten niitä afrikkalaisia otetaan? Soitatte jonnekin ja kysytte, että lähettäiskö ne yhden teille?


Olkaahan tarkkoja, ettei ottamanne afrikkalainen ole vain hakemassa turvapaikkaa siksi, että häntä uhkaa kotimaassaan kuolemantuomio homouden vuoksi.
 
Säpäle: sä ehkä näet homoasian jotenkin korostuneena aiheena uskovilla, mutta ainakin tällä palstalla se johtuu siitä että tämä aihe ja perinteisten uskovien poikkeava kanta aiheesta vievät paljon palstatilaa, koska homostelun kritisoiminen synnyttää myrskyn.

Vastustan mä monia muitakin syntejä mutta niissä monet eikkarit ovat samaa mieltä ja niissä ketjuissa on enemmän konsensusta: Juu alkoholismia tulee hoitaa, pettämistäkään monet eivät suvaitse, jne. Ja yhteiskunnallisia asioita kommentoin myös, mamutuksesta tein oman ketjun, kouluasioita puin pari viikkoa sitten jne.

Tässä homoasiassa kun tulee tunne että ikäänkuin sohaisisi ampiaispesään: sama kun menisi johonkin karppifoorumille ja julistaisi vehnäjauhojen ja sokerin olevan terveellisintä ravintoa (no en oikeesti ole tuota mieltä), voisi tulla 50-sivuinen ketju. :D
 
Viimeksi muokattu:
säpäle harmaana
Säpäle: sä ehkä näet homoasian jotenkin korostuneena aiheena uskovilla, mutta ainakin tällä palstalla se johtuu siitä että tämä aihe ja perinteisten uskovien poikkeava kanta aiheesta vievät paljon palstatilaa, koska homostelun kritisoiminen synnyttää myrskyn.

Vastustan mä monia muitakin syntejä mutta niissä monet eikkarit ovat samaa mieltä ja niissä ketjuissa on enemmän konsensusta: Juu alkoholismia tulee hoitaa, pettämistäkään monet eivät suvaitse, jne. Ja yhteiskunnallisia asioita kommentoin myös, mamutuksesta tein oman ketjun, kouluasioita puin pari viikkoa sitten jne.

Tässä homoasiassa kun tulee tunne että ikäänkuin sohaisisi amoiaispesään: sama kun menisi johonkin karppifoorumille ja julistaisi vehnäjauhojen ja sokerin olevan terveellisintä ravintoa, voisi tulla 50-sivuinen ketju. :D
No joo totta kyllä. Minun on vain jotenkin vaikeaa uskoa, että sinä tai kukaan muukaan uskovainen paasaisi tosissaan naapurille hänen elävän synnissä, kun hänen lapsensa on puettu henkkamaukan vaatteisiin.
 
Wieras: kirjoitin huonosti, en tarkoittanut kenenkään pysyvää muuttoa mutta on kyse erään ystävän ottamisesta vähäksi aikaa töihin (työlupa onkin sit kiven alla), ollaan mietitty yhden nuoren ottamisesta tänne asumaan jotta voisi opiskella täällä haluamansa tutkinnon. Mutta asiat eivät ole yksinkertaisia.
 
Säpäle, kröhöm, en ole ketään mammaa kieltänyt henkkamaukasta mutta mammakahvilassa oon puhunut kotimaisuuden puolesta vaatteissa ja varsinkin lähiruuasta. Saanks mä mitalin nyt. :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
"Eikä"
Sun versiossa tullaan synkretismin eli uskontojen yhteensulautumisen ongelmiin.
Sinä et nyt taida oikein ymmärtää. On olemassa vain yksi jumala ja jos/kun kaikki saavat henkilökohtaisen yhteyden häneen alkaa seurakunnat kirkot ja lahkot menettää merkitystään.
Mitä kirkko on? No sehän on vallan väline. Ei tarvitse miettiä kun paavia niin ymmärtää tämän. Mietipä vaan miten paljon valtaa paavilla on.
Kautta aikojen miehet ovat halunneet valtaa ja rahaa uskonnon varjolla. Enkä nyt väitä etteikö kirkko olisi saanut paljon hyvääkin aikaiseksi mutta jos jokainen pystyisi keskustelemaan jumalan kanssa suoraan säästyisi paljon rahaa, aikaa että väärinymmärryksiä, niitä ei siis tulisi niin paljoa.

Mutta tiedän että tällainen laajakaistayhteys jumalaan on vielä tänä päivänä harvinaista, silti meitä alkaa jo olla huomattava määrä. Kannattaa tutkia sisintään ja yrittää löytää se yhteys, helpottaa elämää huomattavasti ;)
 
säpäle harmaana
Säpäle, kröhöm, en ole ketään mammaa kieltänyt henkkamaukasta mutta mammakahvilassa puhunut kotimaisuuden puolesta vaatteissa ja ruuissa. Saanks mä mitalin nyt. :rolleyes:
No niin. Eli mittakaava ei ole sama. Ei pelotella helvetillä eikä kutsuta syntiseksi jne. Vai oletko livenä yhtä kaunopuheinen homojenkin suhteen ja puhunut vain vihjailevasti heteroelämän puolesta?
 
"Eikä": mä olen sun kanssasi samaa mieltä että kirkoissa on hamuttu liikaa valtaa ja rahaa, mä en ymmärrä miksi rahaa pitää mennä komeisiin katedraaleihin. Ja paavia en pidä tavallista riviuskovaa kummempana enkä edes ole samaa mieltä kaikista hänen jutuistaan.
Ja juu, ihminen voi olla oikein hyvinkin uskossa ilman seurakuntaa, henkilökohtainen jumala-suhde on tärkein.

Mutta sitä penään että onko sulla kristillinen jumala? Koska voi olla että olet sen yhden ja ainoan oikean Jumalan kohdannut, mutta sit jos sulla ei ole mitään konkreettisempaa esittää siitä mitä se sun jumalasi on mieltä eri asioista, niin siinä tullaan alueelle jossa sun oma pää voi sanella asioita joita pidät jumalallisina, sä päätät millainen jumalan tulisi olla.
 
Säpäle, olen livenä paaaljon kaunopuheisempi enkä tuo uskoani kovin usein esille. Sitä paitsi näillä seuduilla en oikeastaan törmää homoihin, jos nyt ei joitain juoruja joistain miehistä lasketa. Netissä on kirjavampaa porukkaa.

Mutta netissä mä myös väittelenkin, en mä kaverien kanssa käy näin perusteellisia pohdintoja läpi, ei livenä semmoiseen ole aikaa (puhutaan siis kavereiden kanssa omista elämän jutuista) eikä monilla ole edes kiinnostusta.
 
"vieras."
Kyllähän sinäkin Echo kertoilet asioita, mitä sinun mielestäsi jumala on mistäkin mieltä. Raamatusta niitä juttuja ei löydy ja se käsittääkseni on ainoa, johon on dokumentoitu jumalanne sanomisia, joten omasta päästähän ne loput sitten on keksitty.
 
"vieras."
Säpäle, olen livenä paaaljon kaunopuheisempi enkä tuo uskoani kovin usein esille. Sitä paitsi näillä seuduilla en oikeastaan törmää homoihin, jos nyt ei joitain juoruja joistain miehistä lasketa. Netissä on kirjavampaa porukkaa.

Mutta netissä mä myös väittelenkin, en mä kaverien kanssa käy näin perusteellisia pohdintoja läpi, ei livenä semmoiseen ole aikaa (puhutaan siis kavereiden kanssa omista elämän jutuista) eikä monilla ole edes kiinnostusta.
Tälläkin palstalla on paljon enemmän syntisessä avoliitossa eläviä ja esiaviollista seksiä harrastavia ihmisiä kuin homoja, mutta homoihin te uskikset täälläkin jaksatte keskittyä. Miksi näin? Jos sä samalla intohimolla syyllistäisit vaikka noita avoliittolaisia, niin ihan varmasti saisit kuhinaa aikaiseksi.
 
Vieras, voin mä syyllistää avoliittolaisetkin seuraavaksi. Tai sitten enpä syyllistä, koska mun tavoite tällä palstalla ei edes ole sorkkia jokaista erillistä syntiä. Homosteluun puutun aika mieluusti, koska monille tulee ihan yllärinä se että kristittyjen Jumalalla olisi jotain sitä vastaan. Se "ketään ei saa kritisoida seksuaalijutuista ja Jumalakin hyväksyy kaiken"-mantra on syöpynyt joka puolelle.

Avoliitto/avioliittokysymyksessä on nykyisin lisäksi se ongelma että tuppaavat eroamaan tiheään molemmissa. Jeesukselle oli kuitenkin tärkeintä se yhden lihan periaate eli pariskunta pysyi yhdessä eikä sekstanneet muiden kanssa, sen sijaan häämenoista ei oikein tarkkaa kuvausta ole Raamatussa (naimisiin kyllä menivät).
 
"Eikä": mä olen sun kanssasi samaa mieltä että kirkoissa on hamuttu liikaa valtaa ja rahaa, mä en ymmärrä miksi rahaa pitää mennä komeisiin katedraaleihin. Ja paavia en pidä tavallista riviuskovaa kummempana enkä edes ole samaa mieltä kaikista hänen jutuistaan.
Ja juu, ihminen voi olla oikein hyvinkin uskossa ilman seurakuntaa, henkilökohtainen jumala-suhde on tärkein.

Mutta sitä penään että onko sulla kristillinen jumala? Koska voi olla että olet sen yhden ja ainoan oikean Jumalan kohdannut, mutta sit jos sulla ei ole mitään konkreettisempaa esittää siitä mitä se sun jumalasi on mieltä eri asioista, niin siinä tullaan alueelle jossa sun oma pää voi sanella asioita joita pidät jumalallisina, sä päätät millainen jumalan tulisi olla.
Sivusta kommentoin tähän teidän pohdintaan aiheesta, tuli vain mieleeni että ihmiset ovat kautta aikojen pyrkineet määrittelemään Jumalaa erilaisin käsittein, myös raamatussa. Kukaan ihminen ei voi päättää millainen Jumalan tulisi olla, toisaalta jokaisella on siihen oikeus. Ei mulla muuta :)
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
"vieras."
Vieras, voin mä syyllistää avoliittolaisetkin seuraavaksi. Tai sitten enpä syyllistä, koska mun tavoite tällä palstalla ei edes ole sorkkia jokaista erillistä syntiä. Homosteluun puutun aika mieluusti, koska monille tulee ihan yllärinä se että kristittyjen Jumalalla olisi jotain sitä vastaan. Se "ketään ei saa kritisoida seksuaalijutuista ja Jumalakin hyväksyy kaiken"-mantra on syöpynyt joka puolelle.

Avoliitto/avioliittokysymyksessä on nykyisin lisäksi se ongelma että tuppaavat eroamaan tiheään molemmissa. Jeesukselle oli kuitenkin tärkeintä se yhden lihan periaate eli pariskunta pysyi yhdessä eikä sekstanneet muiden kanssa, sen sijaan häämenoista ei oikein tarkkaa kuvausta ole Raamatussa (naimisiin kyllä menivät).
Ihan varmasti suurempi ylläri ihmisille on se, että avoliitto ja esiaviollinen seksi on samanarvoisia syntejä kuin homouskin. Mutta sinulle, ja muillekin uskoville, homofobia on uskoakin suurempi motiivi kivittää mielummin homoja kuin heteroita.

Avioero taitaa sekin olla raamatussa kiellettyjen asioiden listalla? Mutta etpä sinä siitäkään koe tarvetta evankelisoida.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Almandiini, olet oikeassa, ei ihminen saa määrittää Jumalaa, mutta ainakin yksi Kaksoisvirranmaassa kehittyneen uskonnon jumala on ollut oma-aloitteinen ja päättänytkin itse kertoa/kerrottaa paljon itsestään. :D
 
Vieras, homofobia on housussas. :D Mistä te aina yhdistätte sen että jos jotain ei hyväksy niin siihen asiaan on automaattisesti fobia? Jotenkin tuo alkaa tuntua jo liian helpolta vakiokommentilta teikäläisiltä, yrittäkää edes parempaa.
Hei, mä en tykkää kovista huumeistakaan mutta ei mulla ole niitä kohtaan fobiaa vaikken ole kokeillut niitä.

Ai niii juu, olenhan mä avoliittolaisia kivittänyt täällä, parisuhteessa pettäjille ollut hyvin tyly, yhtä pervosti käyttäytyvää heterofilosofia rökitän aina kun hänet täällä näen, mutta nyt olen luvannut jättää poloisen rauhaan.
 
"Eikä"
"Eikä": mä olen sun kanssasi samaa mieltä että kirkoissa on hamuttu liikaa valtaa ja rahaa, mä en ymmärrä miksi rahaa pitää mennä komeisiin katedraaleihin. Ja paavia en pidä tavallista riviuskovaa kummempana enkä edes ole samaa mieltä kaikista hänen jutuistaan.
Ja juu, ihminen voi olla oikein hyvinkin uskossa ilman seurakuntaa, henkilökohtainen jumala-suhde on tärkein.

Mutta sitä penään että onko sulla kristillinen jumala? Koska voi olla että olet sen yhden ja ainoan oikean Jumalan kohdannut, mutta sit jos sulla ei ole mitään konkreettisempaa esittää siitä mitä se sun jumalasi on mieltä eri asioista, niin siinä tullaan alueelle jossa sun oma pää voi sanella asioita joita pidät jumalallisina, sä päätät millainen jumalan tulisi olla.
Alat päästä villakoiran ytimeen. Jatka samaa rataa niin voit yllättyä. Kaiken ratkaisu on se että on olemassa vain se yksi jumala. Saat kutsua uskoasi miksi haluat mutta totuus piilee vain ja ainoastaan siinä mitä jumalan kanssa keskustelet.

On olemassa paljon ihmisiä jotka luulevat keskustelevansa jumalan kanssa, heidät tunnistaa siitä että ovat jollakin tavalla sairaita, heillä on harhoja.

Jumala kun on siitä veikeä että ei kaipaa mitään julistusta olemassaolostaan, ainoastaan tekoja. Minun ei tarvitse julistaa mitään minun pitää vain toimia ja ajatella oikein. Jos en osaa otan juttutuokion jumalan kanssa ja se vie sitten sen ajan mitä vie kunnes asia on selvitetty. Siitä sitten jatketaan taas elämää eteenpäin.

Tottakai tulee joskus asioita ja tilanteita mitä ei toivoisi. Silloin pitää yrittää korjata se mikä korjattavissa on. Olemmehan vain ihmisiä ja erehtyväisiä mutta pääasia on se että osaa myöntää virheensä ja että yrittää hyvittää virheensä. Tämä on kohdistettava oikein. Useimmiten toiseen ihmiseen. Rahalla ei ole tässä mitään merkitystä.

Nojoo voisin jatkaa loputtomiin mutta huomenna on täysi päivä, lähden tutumaan.
 
sgkgsöl
Echo on olevinaan uskovainen mutta silti on tarkoituksella ilkeä, myöntänyt sen ja vielä ylpeilee sillä, mm. toivoisi olevansa palstan ilkein. Erikoista käytöstä enkä usko että aidosti uskova , hyväsydäminen ihminen käyttäytyisi noin.
 
ei jaksais
Tällä palstalla vois mun mielestä kieltää uskonnollisen propagandan ja muun julistustoiminnan. Nämä aloitukset on aina niin mauttomia ja valheellisia, että palstapersunkin jutut kalpenevat näiden rinnalla.
 

Yhteistyössä