Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

miss_piggy
2 eri testiä, Pregcheck vs. One Step... :O

Hmm.. Mitähän tälle oli tapahtunu ku tuo kuva oli häipyny.. No koitetaan liittää uudestaan:

bUUnme - Image - Aijaa.com

Hämmentyneet fiilikset edelleen :D Eka clomikierto tuotti tulosta ja takana vielä se kkm..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: YAW
YAW
no mä oon ostanut pregchekkejä cittarista, ovat vissiin isos marketis halvempia. mä valitettavasti saan niillä vääriä positiivisia, joten en osta niitäkään enää. toisaalta, mä saan vähän kaikilla testeillä testiajan jälkeen haamuja... ja enhän osaa olla niitä kyttäämäti testiajan jälkeen :D

Ite tilaan halpisliuskoja ebayn kautta, tulee halvemmaksi kuin jostain mammaksin sivuilta tai raskauskeijusta. Ehkä luotettavin on first response, mutta on tyyris suomessa. Niitä myy raskauskeiju ajoittain. Vielä en oo uuteen clearbluen plus testiin väärää haamua saanut, eli melkein sinne kallistun ehkä(pä), vaikken niitä ostelekaan... ehkä sitten JOSKUS jos ois ees jotain tsäännssejä raskauteen.
Nyt oon ajatellut, että tuhoan noita liuskoja pois joita kaapissa on, vaikkei niistä positiivista tulekaan... yritän saada vaan päätä vähän nollille koko raskaus asioista, koska se nyt vaan on niin epätodennäköistä että tässä luomusti pamahtasin paksuksi :|

kaikissa testeissä se herkkyys ei pidä ihan kutiansa, esim davidin erittäin herkkä ei tod.ole herkkä testi.

Oi niitä aikoja kun herkät testit oli vielä herkkiä :D

En osaa kyllä paremmin neuvoa. Mutta ehkä se pregchek toimii enshätään parhaiten jos nopsaan tarvii saada :)
 
Kiitos vastauksesta Mari ja paljon tsemppiä teille! Meilläkään ei ole vielä todettu mitään häikkää. Ovulaatio tapahtuu, mutta sitä yritetän hieman vahvistaa lääkkeillä. Toivon niin kovasti, että tärppäis jo!

Kiitos vinkistä YAW. Huomasinkin, että first response tikkuja löytyi tuolta kaapinperukoilta. Mies tilasi ovutikkuja netistä ja oli näköjän tilannut paketin r.testejäkin :whistle: Testailen ehkä maanantaina (dpo 10).

Olipas hyvä folliultra Mojito. Mulla oli pari viikkoa sitten aukkari ja silloin oli 10mm folli ja lääkäri arveli ovulaation olevan keskiviikkona. Tein ovulaatiotestejä maanantaista alkean ja plussan sain torstaina. Ovulaatio kipu oli sitten to iltana ja perjantaina. Eli kyllä se läks pe iltapäivänä liikkeelle.
 
Viimeksi muokattu:
Evangelina :hug: :( syvältä ja varmasti tuntuu niin ahdistavalta. Mutta eipä ne lääkkeetkään aina tehoa parhaalla mahdollisella tavalla heti ensimmäisessä kierrossa.. :hug:

Muistuttakaa, että sanoin noin kun ensimmäisen clomikierron lopuilla rakentelen täällä pilvilinnoja.. :kieh:
 
YAW
Evangelina :hug: voi itku sentään :( Toivottavasti joku ratkaisu löytyy tueksi :heart:

Mikäs tilanne listalla on, ketkä nyt jännäilevät?

Mua ny ei tartte ees jännätä, mutta kp on 24/27 ja dpo9. Toivon että kierto normailisoituu, mutta toisaalta toivon, että alkais uus kierto... menis aika nopeammin etteeppäi :| Syksyyn on niiiiin pitkä aika...

apropo. Mahdetaanko ikää ottaa huomioon hoitojonossa? Vai vaikuttaakohan negatiivisesti se, että mulla on jo lapsia... ettei sen puoleen oo kiiru? Toisaalta kun tää on suht ykselitteisesti miehestä johtuvaa.... argh. Ei pitäs miettiä, aivojen pitäs olla lomalla :D
 
YAW mä uskon, et ikä otetaan ainakin Tayssissa huomioon, koska meille lääkäri sanoi siitä, kun ollaan niin nuoria.. Sitä en tiedä vaikuttaako, jos on jo lapsia. Mutta hoitaja puheli keskiviikkona, ettei inssiä suurempiinkaan hoitoihin pitkiä jonoja olisi.. :)
 
Oijoi, Onnea miss_piggy! :flower: selvästi näkyi jo viivat :)

Evangelina En osaa muuta sanoa, kun voimia taas uuteen kiertoon :hug: Toivotaan parempaa onnea ja tehoa tulevaan.

Täällä vietetty ihana ovulaatioton helleviikonloppu merellä ja mökillä nauttien :cool: kyllä antoi taas voimia tuleviin koitoksiin! :)
Ihan turhalta (ja ärsyttikin!) tuntui testata ovista nyt pe, la, su, ihan kun hukkaan olis heittänyt kalliit cb:n digit, mutta lääkärin määräystä tottelin... Mutta Nyt sitten saisi alkaa ovisoireet ja plussaa pärähtään testiin, että saatais se inssi tulevalla viikolla tehtyä! Pitäkäähän peukut ja varpaat pystyssä! :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: mavli
Mojito hitsi kun kuulostaa hienolta tuo viikonloppu! :) Ja vielä ilman ovista! :) mä pidän kaikki sormet ja varpaat pystyssä et inssi saatas tällä viikolla tehtyä! :)

Mä taas kuvittelen täällä..pikkasen reilu viikko oviksesta ja tissit on arat ja niihin sattuu esim. juostessa (okei, hölkkäsin ehkä ennemmin). Tuhru alkaa yleensä jo viikkoa ennen, mutta nyt ollut melko vähäistä.. Toivossa on hyvä elää.. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Mojito ja YAW
Kiitos mavli! <3 Pidän myös sulle, jos jos kuitenkin... ;)
Juu tuli kyllä tuo ihana ja rentouttava, pitkä viikonloppu tarpeeseen. Kyllä niitä välillä tarvitsee tän keskellä, antaa vähän breikkiä, kun pääsee muihin ympyröihin. Vaikka aina välillä mieleen väkisinkin palaa nää asiat, ei mene kyllä enää päivääkään etten miettisi... Onkohan meillä ensi kesänä täällä jo pikkuinen? Vai onko kenties bikinien ylä- ja alaosan välissä iso masu, jota paijata? Olisin niin onnellinen, jos joku voisi luvata, että ensi kesänä olisin raskaana, vaikka vasta juuri saanut sen kauan kaivatun plussan tai vaikka vasta seuraavana kesänä tai seuraavana... Kun joku vaan voisi luvata, että joskus... Mutta kun eihän sitä kukaan pysty lupaamaan...
 
Mielenkiintoinen viikko tulossa Mohito =) Olen monesti toivonut samaa...pelkkä lupaus siitä, että se pieni ennemmin tai myöhemmin tulee riittäis.

Mavli Täällä jokseenkin samanlainen tilanne. Huomeena olis dpo10. Kaivoin testin jo laatikosta, mutta jos nyt kuitenkin malttais olla testaamatta. Vatsaa nipistelee, mutta sitähän voi nipistellä niin miljoonasta eri syystä. Yritän pitää jäitä hatussa, ettei tarvii pettyä niin...
 
Viimeksi muokattu:
maria On kyllä, hyvin jännittävä ja ennalta-arvaamaton viikko edessä :popcorn:
Niin... Kun vaan voisi saada sen lupauksen. Mulla on kuitenkin vahva tunne, joka antaa toivoa, että vielä me saadaan omia lapsia. Se on vaan tunne meillä kummallakin, mutta sen pitää nyt vaan riittää viemään eteenpäin.
Peukut on sullekin pystyssä, olisi ihan mahtavaa, kun saatais tänne kesän kunniaksi kunnon plussa-aalto! Niin ja piti vielä sanoa, että tiedän niin ton tunteen testaamisen ja oireiden kanssa tuossa vaiheessa kiertoa...
 
Viimeksi muokattu:
Ootte naiset niin oikeessa, kun saisi edes lupauksen, että joskus.. Väitän, että pystyisin elämään niin paljon rennommin.. :)

Mulla on vaan One stepin liuskoja ja oon niistä kuullu niin paljon huonoa..niihin saa selkeen plussan varmaan rv 16.. :headwall: Eli tuskin testailen ollenkaan.
 
Hoitountuvikot 2013

Tiistai 4.6.2013




Evangelina:
- 27v
- yk21
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: LKS
- kohdunulkoinen raskaus x2, oik. munanjohdin poistettu, alkuraskauden keskenmeno x3
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Primaspan, Foliver

mavli
- 25v
- yk26
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- prolaktiiniarvo koholla
- ensikäynti 05/2013
- hoito: Clomifen
- verikokeita + aukiolotutkimus 06-08/13

YAW:
- 35v
- yk17
- haaveissa 5.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: TAYS
- käynti yksityisellä 04/2013
- kiertohäiriöt, prolaktiiniarvo koholla, miehen siemennesteen poikkeava laatu
- Hoito: Clomifen + Lugesteron - tauolla?
- ensikäynti syksyllä 2013

minskuinen
- ?
- yk?
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- ensikäynti 04/2013
- munanjohdinhäiriö
- suunnittelukäynti syksyllä 2013
- hoito: IVF?

miss_piggy
- 31v
- yk10
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KPSHP
- epäsäännöllinen ja pitkittynyt kierto, kkm (rv8) 02/2013
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Clomifen

Mojito:
- 26v
- yk16
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti: 02/2013
- jatkokäynti 04/2013
- myöhäinen ovis & pitkähkö kierto, miehen siemennestearvot hieman poikkeavat
- hoito: Clomifen, inssi 06/13

äiti -07
- 30v
- yk19?
- haaveissa 2.lapsi
- Hoitopaikka: K-HKS
- ensikäynti 09/2013

Golla
- 23v
- yk53
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KYS
- ensikäynti 11/2012
- kohonneet paastoverensokeriarvot, matala prolaktiiniarvo
- Hoito: Metformiini
- seurantaverikokeiden tuloksista lääkärin soittoaika 06/13

StellaI
- 27v
- yk12
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: L-PKS
- kilpirauhasen vajaatoiminta (erittäin paljon vasta-aineita), endometrioosi?
- ensikäynti: 05/2013
- folliultra 06/13, laparoskopia syksyllä 2013

tarana
- 25v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti 01-03/2013
- ovulaatiohäiriöt, miehen siemennesteen laatu poikkeava
- hoito: Clomifen
- suunnittelukäynti 08/13

Mari32
- 31v
- yk7
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: yksityinen Helsingissä
- miehen siittiövasta-aineet
- ensikäynti 04/2013
- hoito: inssi 06/13

Maria080
- 34v
- yk8
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: Graviditas, Helsinki
- käynti yksityisellä 03/2013
- Hoito: 1. kk Terolut & Anastrozol, 2. kk (02/2013) ei lääkitystä

[K]
- 22v
- yk21
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti 06/13

Crystal83:
- 29v
- yritystä takana n. 1v
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: ?
- lähetettä lapsettomuustutkimuksiin odotellaan

Jännääjät: :popcorn:

maria080
- dpo 11

Plussanneet: :heart:

Nimimerkki, yk, hoito plussauskierrolla, plussauspäivä.


Korostattehan uudet/muuttuneet tietonne. Kiitos :)
 
Moikka muruset!

Ensinnäkin anteeksi, etten ole kerinnyt päivittämään listaa moneen päivään! Saako mp siut laittaa laittaa jo ihan virallisesti meiän plussatilin avaajaksi? :D Enkä oikein ottanut kiinni, onko muita jännääjiä kuin maria? Laitetaanko esim. mavli?

Meillä kans aivan iki-ihana viikonloppu möksällä takana, tekee välillä niin hyvää ajatella muutakin :heart: Vaikka mielestähän asia ei täysin unohdu päiväksikään.. Ja tosiaan harmi, ettei kukaan voi luvata, että se vauva tulee vielä jonain päivänä varmasti - sitten heittäis aika paljon stressaamasta..

Evangelinalle isot halit :hug:

Nyt omaa napaa ja rutkutusta: Meillä hoito takkuaa tosi pahoin, eikä yksikään annettu lupaus ole tähän mennessä pitänyt. Lisäksi aika hemmetin iso minusta & miehestäni riippumaton mutka tuli matkaan eikä asiat etene tällä hetkellä yhtään eikä tule etenemään vielä pitkään aikaan... Kysyin neuvoja töissä meiän osastonlääkäriltä ja hänkin oli aivan pöyristynyt, että ei oo todellista, miten tämmöstä voi tapahtua, kyseessä on virkavirhe :mad: Enempiä en voi asiaa ruotia näin netissä, sillä kuka ja milloin tahansa voi nämä tekstit nähdä.

Mutta siis, aiemmasta johtuen luvattua ultra-aikaa ei tippunut. Olin niin psyykkisesti valmistautunut siihen, että VIIMEINKIN jotain alkaa tapahtua enkä olis kestänyt enää pettyä :/ Varasinkin tuon folliultra-ajan yksityiseltä ja ehkä siirrymme sille puolelle kokonaan, katsotaan nyt.

Elättelen toiveita, että saan tuolta yksityiseltä jotain apua jo ensi kiertoon! Saas nähdä, miltä folliultra näyttää et joutunko itsekin clomikuurille. Menkat on ollut monena kertana aivan ihmeellisen niukat niin eikö se viittaa jotenkin ovulointihäiriöön? Ihmettelen tuota niukkaa vuotoa, sillä jo kaks kertaa ultrattu kp 18 ja limis on ollut molemmilla kerroilla melkein sentin :confused: Ja ovisplussa kuitenkin pärähtää liki joka kerta kp 15 paikkeilla, mutta ehkä siinä irtoamisessa saatta olla jotain, en tiedä? Mutta toisaalta monet on saanu clomit, vaikkei suoranaista vikaa olekaan, esim. pari kaveria ja sinäkin, mavli. Lisäksi kortisonin yritän kans tingata mukaan kun siitä on paljon hyviä kokemuksia sekä netissä että irl (kilpparin) vasta-aineiden kanssa painiville. Kävin vaklaamassa toista ketjua, niin tänään viimeksi eräs sai plussan kortisoni tukilääkkeenä. Antaa kyllä toivoa minullekin... :)

Varaisitteko te muut muuten folliultran kp:lle 10 vai 13? Otin kp:lle 13, mutta mietin et pitäiskö sittenkin vaihtaa kp 10? Toisaalta ovisplussa tosiaan siis yleensä kp 15. Mutta ultra-ajoitukset ei oo muutenkaan mennyt tähän mennessä ihan nappiin, niin mun tuurilla munis kerkiäis jo karata jos ultraa kp 13 :confused:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
äiti 07 :hug:

Stella Hyvä kun sinäkin oot saanut voimia ihanasta viikonlopusta :) Mutta todella ikävä juttu tuo hoidon takkuaminen :( :hug:
Mulla oli nyt folliultra kp10. Lääkäri sanoi, että clomien kanssa pitää varaa kp 10-12 välille. Mutta mulla isoin folli oli vasta kypsymässä, n. 12mm silloin. En usko oviksen olevan vielä huomennakaan, mutta ke-pe (kp 16-18) voi olla jänskät paikat...

Mites maria, sorruitko jo testaamaan?

Entäs Mari, mikä tilanne inssin kanssa??

:popcorn:
 
Äiti-07 :hug: pahoittelut!

Stella en oikeen tiedä jännäilyistä, kun en edes tarkkaan tiedä koska ovis oli.. :) Hienoa, että teilläkin oli ihana viikonloppu! Niiden hienojen hetkien takia jaksaa taas jatkaa arjessa. :) Uskon, että harmittaa ja ottaa päähän tuo hoitojen takapakki ja tottakai saa harmittaa! Uskomatonta, että tässä hyvinvointivaltiossa mikään ei mee aina ihan putkeen ja tietoa saa välillä vasta, kun tajuaa kunnolla vaatia ja sillonkin tarvii jo hyppiä seinille. Suututtaa teidän puolesta.. :mad:

Ultrasta mulle lääkäri sanoi, että aukkari kp 7-10 ja kun kysyin et tehdäänkö clomien seurantaultra samalla, niin sanoi että sillonkin ultrataan, mutta tarvii ultrata vielä erikseen myöhemminkin.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaI
YAW
äiti-07 :hug: pahoittelut miultakin uuteen kiertoon joutumisesta :hug:

Stella hyvä että oli mukava viikonloppu, vähän vastetta sille että vastustaa hoidon kanssa :( kurjaa ku käy noin :(

marialle peukut testailuun :heart:

oma napa: Vaikkakaan tässä ei oo jännitettävää myöskään mulla ennen syksyn saapumista ja ensikäyntiä, niin toka clomikierto on jo huimat kp27 ja dpo 12.
Oonhan toki testannut negaa tässä päivien aikana, eli ei ainakaa jännääjiin tartte mua laittaa :D Hämmentävän hieno kierto kaikesta huolimatta =)
Harmitusketutuskin oli ja meni, ts. pms... joten odotellaan yk18 alkamista.
 
Täällä pyörähti uusikierto käyntiin. Ja mieliala on sen mukainen :S Ei yhtään iske nämä hyvät säätkään nyt tuntuu että kaikki on vaan ihan syvältä, tietyllä tapaa varmaan jännitän jo maanantain lääkärin soittoaikaa ja johtunee varmaan siitä. :S Itku!

Voi että tulin niin hyvälle mielelle mp! Ihanaa!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
K tehe lista mukkaan asioista mitä haluat kysyä ja selvittää, mennee kyllä muuten jännityksen kanssa unholaan ne asiat eka käynnillä.

MissPiggy onnea. Oireita? Rv? La?

Pahoittelut kaikille kanssasisarille uudesta kierrosta. Paskaa mitä paskaa.

StellaI Saikko itkupotkuraivarit? On se kyl kumma ku ei mikkää mee kohtuuella. Sillon meidän ensikäynti aikaa kun odoteltiin, niin sain kuukauden soittaa joka viikko, ja joka viikko ne sano et soita ens viikolla.... PRKL. Et asia ku asia niin vastustaa, mut totta se joku korkeempi taho o kahtonu, et me ollaa niin vahvoja että meijän niskaan voin kaiken paiskoa. Ihan ku lapsettomuudessa ei olis tarpeeksi.

meidän ketjun clomittaret mielenkiinnolla seurailen teidän touhuja, vaikken niistä mittään ymmärräkkää.

ON: ei oo kauheesti kerenny ny koneelle nii ei oo tullu kirjoteltua. Pihamaalla möyrinyt ja kasvihuonetta laitellu. Se on mukavaa ja rentouttavaa puuhaa. Tajuan kyl itsekkin, että olen kireä ja äreä ja räjähdysherkkä. Mihin mun niin kuuluisat lehmän hermot on hävinny? Hävettää. Tuntuu ettei näistä lääkkeistä nyt mitään hyötyä ole, sillä näiden tarkoitushan on estää se alkuraskauden keskenmeno, mikä meillä ollut ongelmana. Ei estänyt. Joku kirjoitteli et ei ne lääkkeet heti ekassa kierrossa välttiin auta, ei niin, mutta nämä lääkkeet ei mielestäni ihan semmoiset olekkaan että kierroilla olis niin väliä, sillä näiden on tarkoitus auttaa sitten, KUN se raskaus ON jo alkanut. Joten mielestäni ei ole ok odotella raskaus tai pari, jotka menee kesken, ennenku alkaa auttaa. Yksikin alkuraskauden menetys on liikaa. Niitä olen kokenut jo ihan tarpeeksi. Ja tämä nyt on vähän pilkunnussintaa, mut ei ollu eka kierto. Anteekis kamalasti, mutta tämä asia nyt vähän tuntu pahalta niin oli pakko vähän avautua. Nyt meen nurkkaan häpiämään :ashamed: Ne on nää tunteet ja hormoonit ja jne kylhän te tiijätte. Se on se epätoivo kun saa kiukutteleen tyhjänpäiväsii.

joko täällä porukka on kesälomalla? Itsellä vasta elokuussa, vaikka toudally olis jo loman tarpeessa. Enkä mä oo oikeesti näin kamalan negatiivinen ihminen vaikka varmaan vähän semmonen kuva nyt jäänytkin. Seki harmittaa. Vähän vaikea kausi meneillään? Mut tätähän tää on, ups and ddowns.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä