Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

Samalla kerralla lääkäri pisti lähetteen jatkohoitoja varten keskussairaalan naistentautienpolille, jossa on myös lapsettomuuspoli. Jonoa piti olla n. 6kk, mutta aika tulikin jo viime viikolla. :) Sinne olemme menossa sitten 8.8.

Nyt on menossa toinen clomikierto ja itseasiassa odotan tänään tätiä saapuvaksi. Toiveet plussan suhteen on nollassa, mutta parin viikon päästä oleva lääkäri lohduttaa aika paljon!
 
Grill :wave: Tervetuloa mukaan! Teillä onkin jo jonkin verran taivalta takana.. :( Tuliko endo-diagnoosi puun takaa vai osasitko sitä odottaa? Oireileeko se sulla jotenkin? Stella sut varmaan lisäilee kerhon puolelle, kunhan näkee viestisi :)
 
Kiitos mavli. :) Joo, minä odottelen tuota kerhoon lisäilyä.

Endoa epäilin viime syksynä, ennen kun olimme menossa tuonne ekalle naistenpolikäynnille. Mutta koska silloin kaikki näytti ihan puhtaalta, eikä lääkäri ollut mitenkään erityisen huolissaan mun oireista, niin jotenkin helpotuin että "huh, kuvittelin vaan". Joten toisaalta se tuli keväällä vähän puskista, vaikka olinkin sitä kerran epäillyt.
 
Endo oireilee mulla ainakin kuukautiskipuna (mutta ei mitään ihan mahdotonta), joskus ulostuskipuna (nammmm), yhdyntäkipuna, välivuotona ja tietenkin sitten lapsettomuutena. Näiden lisäksi mulla on myös todella niukka vuoto ja taipumusta virtsatietulehduksiin.
 
Täällä yksi 37v jolla lähete vetämässä gynepuolelle julkisiin hoitoihin. Yksi 2,5v lapsi sekä keskenmenoja takana useampi. Verikokeet vetämässä, tuskinpa sieltä mitään löytyy mutta otetaan nyt nekin. Yksityisellä kevään mittaan oltu pistoshoidoissa kasvattamassa ohutta kohdun limakalvoa, muuta "vikaa" ei ole löytynyt siellä. Mielelläni tulisin joukkoon kuulemaan mitä edessä jos huolivat hoitoihin :)
 
Heissan!

Löysin vasta nyt tämän ketjun, ja tuntui heti omalta paikalta :) Lapsettomuutta on takana yhteensä jo huikeat 10 vuotta, joista 3 vuotta nykyisen mieheni kanssa. Onneksi nykyinen mieheni suostui tutkimuksiin lähtemään ja ensikäynti oli meillä helmikuussa, heinäkuussa alkoi sumut ja viime viikolla piikitykset. Olisi kiva päästä teidän kerhoon mukaan, samanhenkistä juttuseuraa kaipaa todella..kerron sitten tarkemmin taustoja siellä.

-topaasi-
 
Pääseekös mukaan? Toukokuussa käytiin miehen kanssa yksityisellä klinikalla, missä miehen simppa-analyysi todettiin hedelmöityskyvyltään ihan normaaliksi ja mulla hormoniarvot(progesteroni, follikkelia stimuloiva hormoni, luteinisoiva hormoni, anti-muller ja kilppariarvot, en muista testattiinko muita) todettiin ihan normaaliksi.

Aukiolotutkimuksessa en ole vielä ollut kun toukokuun lopulla menkkojen ollessa pari päivää myöhässä testasin haaleaakin haalemman plussan. Menkat alkoi seuraavana päivänä illalla, joten lienee ollut kemiallinen? ja ajattelin että kemiallinen ei olisi mahdollinen, jos putket olisi tukossa? oonko muutenkin ihan höpsö kun aina epätoivon iskiessä muutenkin tarraan tuohon, että onhan se kerran se haalea plussa jo tullut. Että jos se kerran on onnistunut näin niin kai se onnistuu uudemmankin kerran ja silloin toivottavasti vähän vahvempana plussa jne. =)
 
Täällä saatu lähete lapsettomuustutkimuksiin pari viikkoa sitten. Nyt vaan odotellaan kutsua ensikäynnille.. Minkähänlaiset jonot HUSissa on tällä hetkellä? Mikä tuo suljettu kerho on ja miten sinne pääsee? Reilu vuosi on yritystä takana.. Välillä pitkiä kiertoja ja ikää on 24v (mies 27v.)
 
Heipä Hei, haluaisin mukaan porukkaan. Täällä ollaan vasta siinä vaiheessa että mietitään lapsettomuushoitoihin lähtemistä, joten paljon kysymyksiä on vailla vastausta. Taustasta tässä se verran että meillä on yksi lapsi ja toista on toivottu kolme vuotta. Jos huolitte mukaan ryhmäänne niin kerron tarkemmin tilaanteestamme suljetussa ryhmässä.
 
Hellou! Olen nyt surffanut monellakin sivulla lueskelemassa ja mietiskellyt, että mikähän keskustelu olisi omaa tilannetta lähimpänä :) Nyt löysin tämän ja näyttäisi, että täällä on melkein samassa tilanteessa olevia. Aloitimme tutkimukset pari vuotta sitten, mutta elämäntilanteesta johtuen päätimme vielä lyödä homman jäihin hetkeksi ja tulikin muutto toiselle paikkakunnalle. Tutkimuksissa kuitenkin selvisi että oviksia jää välillä pois. Nyt pitkän antibioottikuuri kierteen päätteki (12kpl kuuria angiinaan) limakalvot huuti hoosiannaa ja tuntui että kuivan kasaan, hakeuduin uudella paikkakunnalla gynelle. Kerroin että on ollut haaveissa perheenlisäystä, mutta muuton takia asian tutkiminen tietenkin jäi kesken. Lääkäri siinä tutkaili ja totesi, että luultavasti keltarauhashormoonit on niin matalat ja kohdunkaulanlimakalvo aivan liian ohutta, että se voi olla yksi syy lapsettomuuteen. Kävin antamassa verinäytteen ja olihan se matala. Minulla oli 8 vaikka pitäisi kuulemma olla n.20-30 siinä vaiheessa kiertoa. Olemme mieheni kanssa yrittäneet vauvaa n.neljä vuotta. Minä 24v. ja mies 30v. Terolutteja alan syömään kp15 ja nyt menossa kp8. Terothan ei minua raskaaksi tee, mutta toivotaan, että ne auttaisi oireisiin. Miestäni ei vielä ole tutkittu. Lääkäri totesi vain, että jos en ole 3kk tullut raskaaksi niin palataan asiaan. Ei oikein uskota, että vain tuosta olisi raskautumiseni ollut koko 4-vuotta kiinni, mutta aivan mahtavaahan se olisi!
 
Hei. Saako tänne tulla mukaan? Ollaan miehen kanssa käyty julkisella puolella ensikäynnillä ja mies hoitanu oman osuuden, mulla vielä kesken kuukautiskierron kartotus, huomenna menossa follikkeli-ultraan, jännittää!!
 
Täällä saatu lähete lapsettomuustutkimuksiin pari viikkoa sitten. Nyt vaan odotellaan kutsua ensikäynnille.. Minkähänlaiset jonot HUSissa on tällä hetkellä? Mikä tuo suljettu kerho on ja miten sinne pääsee? Reilu vuosi on yritystä takana.. Välillä pitkiä kiertoja ja ikää on 24v (mies 27v.)
Meille laitettiin lähete huhti-toukokuun vaihteessa ja saatiin aika elokuun alkuun:eek:)
 
Moikka, olisi mukava jutella kerhon puolella, jos vielä uusia otatte mukaan? Muutama tuttu täällä näkyi listalla, en ole vielä itse vaan saanut aikaiseksi kirjoittaa tänne, tuolla yrityspuolella kirjoitellut ainoastaan. Meillä ensikäynti takana, eka lugekierto kokeiltu ilman tulosta, reilu vuosi yritystä takana. Eilen alkoi yk 13. Ekaa lasta yrittämässä, ikää 34, miehellä 33. Mieluusti tulisin mukaan :)
 
Heippa! Penni79 on minua houkutellut jo useampaan otteeseen mukaan tämän ketjun kerhoon, ja nyt toivoisin teidän hyväksyvän minut kerhon puolelle? Minulla on takana ja edessä kohdun tähystyksiä ja kiinnikkeiden poistoa.

Kiitos!
 

Yhteistyössä