Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

äiti -07 Siis apua millaista porukkaa on olemassa! Ole vahva, tuommoisia ihmisiä ei kukaan tarvitse elämäänsä! Ajattele positiivisesti ja ole onnellinen että teillä on ollut mahdollisuus hakeutua hoitoihin ja saada apua! :hug:
 
YAW
takkiin otettu ensimmäisen kerran tähän kiertoon: kp 27/dpo9: nega. Kuinkas muutenkaan... hiukan ottaa kupoliin taas kerran. Tänään 3 viikkoa simppatestistä. Toivottavasti tulokset tulee nyt pian!
 
Kiitos kaikille :heart: Mä joo oon jättänyt hänet omaan arvoonsa ja tullut siihen tulokseen et sairasihminen on sairasihminen ja se ei siitä muuksi muutu. Mutta vaikka hoitaja olenkin niin mun voimavarat ei nyt riitä häntä auttamaan ja kun ei ole toisella minkäännäköstä käsitystä miten edes käyttäytyy, koska se on normaalia...

YAW Nyt soittoa sinne ja heti! Olishan niiden pitänyt jo tulla! Mä mietin tota et taitaa olla kyllä niin tosta kilpailusta ja palvelun saannista kiinni miten nopeesti ne niitä toimittaa. Koska yheltä kuulin joka oli käynyt toisella klinikalla helsingissä niin olivat kans saaneet samana päivänä vastaukset.

Stella Kuullostaa niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin liian tutulta :( Miehen ex kans ensimmäiset 8 vuotta haukku meijät ja yritti koko ajan erottaa...puhu paskaa minkä kerkes ja lapselle kertoi kuinka väärin me tehdään koko ajan ja kuinka meillä on huono olla ja ja ja ja ja...mutta sitten loppu kun mies ilmoitti että haluaa huoltajuuden...sen jälkeen on kaikki ollut hyvin ja tyttö asuu äitinsä kanssa.
Toivottavasti teillä myös tajuaa kohta sen että tekee vain hallaa lapselle. :/

Täällä kp 26/28 eli torstaina voi rätin laittaa... :/
 
miss_piggy
Mä muistaakseni kävin viime raskaudessa vähän korjauttamassa vanhaa kuvaa, ja nyt vasta ku mietin, niin sittenhän mulle tuli se keskenmeno... En tiedä vaikuttaako siis tatuoinnin ottaminen raskauteen, mutta oon kyllä lukenu, että raskaana oleville ei tehdä, koska se tatuointimustehan menee sun verenkiertoon ja sitä kautta myös tähän lapseen jne...

).( Eilen käyty prolaktiini-kokeessa. Näyte lähetetään Ouluun analysoitavaksi, joten tulos tulee vasta ensi viikolla. Lääkäri sitten ottaa yhteyttä jos niissä on jotain häikkää. Aamulla puntari näytti ihanat lukemat 66,5kg. En oo painanu näin vähän ku varmaan viimeks vuonna 2008 :D Keskenmenon jälkeen paino oli jotain 71kg, enkä oo enää tuota vhh-dieettiäkään oikein jaksanu noudattaa, eli oon syöny hiilareita ja karkkia jne.. Silti paino tippunu. Ehkä tuo dieetti jotenki buustasi mun aineenvaihduntaa paremmin käyntiin.
Toivon että tää painonpudotus myös edesauttaa raskautumaan.
Täällä on nyt kp 5 ja menkat jatkuu iloisesti aina vaan :D Clomeista en oo huomannu ainakaan vielä mitään sivuvaikutuksia.
 
stellal no puristamalla vain tulee, tippa. sinänsä jännää, kun en oo koskaan synnyttäny saati sit imettänyt. No, pitänee lopettaa puristelu. :D Ja EI tartte vähetnää kiroilua, mie just nauroinki itsekseni että THÄNK GAAD tänne on ilimaantunut samanhenkistä jengiä, että kiroilla päräyttää kun siltä tuntuu ja asioista puhhuu niitten oikeilla nimillä! JESH!

ON: menkat alkaa olla ohi, ja jotenki ne aivot taas on tehny sen täyskäännöksen, ettei enää vituta. Ihmeellistä. Ihana kun lumi sulaa ja pääsee pihaa kaivelemaan ja laittelemaan , mii niin laik! Ei haittaa etes ettei aurinko paista, tänään ja huomenna vapaapäivä!

misspiggy Onnea puntarin lukemista, se on niin hieno tunne kun hoksaa että hetkinen, millnohan sitä on painanu näin vähän viimeksi ( nimim. -30kg aikoinaan laihduttaneena). Ja jos sulla on sitä PCO ongelmaa, niin sehän saattaa parantua kokonaan kun saa painoa pudotettua. Hyvä sie!

YAW hehheh nii repesin kun luin sun rättiperse juttuja :D Ahhahaha kun pa itsekkin joskus pääsis nauttimaan siitä rätittömästä vaiheesta :D

Hyvä aamu tänään ja päiväkin toivottavasti! Ollaan viimeoikoina ukon kans kyl riidelty ihan tarpeeksi et sitä lajia jo riittää vähäks aikaa. Hiphei ihanaa päivää ihanaiset naiset, teistä on tullu hyvin lyhyessä aikaa vahva tukiverkko ja tärkeä minulle!
 
miss_piggy
Evangelina: Mulle ei oo gynet enää maininnu mitään siitä pco:sta, eli toivon että se ois kadonnu noiden terolutien sun muiden avulla :) Ja ainahan se painonpudotus on tosiaan plussaa vaan.
 
Mojito: Lisäänkö siut jännääjiin? :D


äiti -07: On niitä kaiken maailman otuksia olemassa! Hirmu paljon ootte joutuneet kestämään tuolloin ja vielä nyttenkin. Ei meiän hoitajienkaan tarvi kaikkea sietää ja jaksaa, vapaalla varsinkaan. Paskaa tulee töissä ihan tarpeeksi - sekä kirjaimellisesti että kuvaannollisesti :D Ookko nää nimenomaan psyk.puolella? Voi vitsi ku minun tekis tilittää enemmän, mutta en viiti näin netissä jos joku tuttu joskus tekstien perusteella tunnistaa. Omasta puolesta ei haittaa yhtään, mutta lähinnä miehen ja sen viattoman pienen tytön. Muutosta taitaa meillä tulla vasta kun tyttö täyttää 12. Ei auta muuta kuin sietää ja jättää akka omaan arvoonsa. Mieskin on tekemisissä vaan sen verran ku on yksinkertaisesti pakko olla.

Mutta joskus tulee silti semmonen tunne, että jos en saakaan lapsia, oon jotenkin huonompi kuin tuo ex-akka kun en pysty miehelleni lisää lapsia ja ”oikeaa perhettä” (jossa saa olla lasten kanssa kokoajan) antamaan :( Tiiän, ettei mun ihmisarvo oo siitä kiinni eikä tuossa ajatuksessa ole mitään järkeä, mutta silti se ikävä tunne vaan hyökkää joskus..


Onko muuten vielä muita hoitajia meiän ketjussa? :D


Evangelina: Pitänee tosiaan lopettaa tissien puristelu ja jättää homma innokkaille miehillemme :D Ja niihän se justiinsa pittää tehä – et sannoo asiat niin ko ne on :D

Voi ei, riitely on aina niin kamalaa :hug:

Meillä oli nyt vasta iso riita kun mies ei pitänyt minulle erityisen tärkeästä asiasta kiinni. Tiesi jo ennen seurustelua, kuinka tärkeä asia minulle on ja tästä ”säännöstä” sovittiin vielä ennen yhteenmuuttoa. Olin loukkaantunut siis hyvästä syystä. Minä sanoin asiasta sievästi (oikeasti sievästi, jotenkin tyyliin että toivon että asia hoidetaan seuraavalla kerralla eri tavalla), mutta mies räjähti. Eikä ollut ensimmäinen kerta. Edellisessä suhteessa raukka joutui olemaan jatkuvasti puolustuskannalla, sillä tuo aiemmin mainittu ex on aivan sairas ihminen, varmasti jäi miehelle traumat. Sori, nyt meni jo ketjun varsinaisen aihepiirin ohi. Mutta oon oikeesti aika epätoivoinen kun en pysty ikinä mitään negatiivista edes asiallisesti sanomaan ilman jättiriitaa. Onks teillä neuvoja antaa?


Miehistä vielä: Varmasti yhtä rankkaa meiän kaikkien miehillekin tämä lapsettomuushomma vaikkei se tule samalla lailla esiin. Niillä ei tosiaan oo tämmöstä ihanaa tukiverkostoa netissä eikä ne tämmösistä asioista muutenkaan juttele pahemmin kellekään. Oon yrittäny huomioida miehen erityisen hyvin ja hän on kovasti jutellut miulle. Hän toivoo voivansa olla tällä kertaa ihan kaikessa mukana. Exältä ei nimittäin pahemmin saanut tietoa saati tukea.


Mie oon kans oikein hyvillään et on ollut vertaistukea :) Ei oo sama asia jutella oman miehen tai kavereiden, joilla ei ole lapsettomuusongelmaa kanssa.


Tulipa paaaaaljon asiaa :D Nyt lenkille & salille, illalla kaveriporukalla lätkästudio oluen & naposteluherkkujen kera :p
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Eksä-avautumista:
Munkin miehellä on tyttö eksänsä kanssa, hauskaahan on se, että tää tyttö täytti 4.v pari kk sitten vaikka me on oltu pian yhdessä 5v. Juttuhan meni niin, että kun alettiin seukkaamaan, niin tää miehen eksä (kenen kanssa oli yhdessä pari kuukautta) oli ilmoittanut että hän on paksuna. Ja tietysti muka kaikki raskaustestit oli näyttäny negaa, ja sai tietää vasta raskaudesta 4 kk:lla jolloin abortti oli myöhäistä :D Joopajoo. Ja että kun on kuulemma epäsäännöllinen kierto niin ei tajunnu että tuli raskaaksi. Voi jeesus..Mulla ollu epäsäännöllinen kierto siitä asti ku oon ollu 14v., ja silti oon aina tienny että raskaus voi alkaa. Mä en tän eksän kanssa tuu toimeen, vielä ku se on mua 9v nuorempi. Muutenki se on sellanen super-hedelmällinen, vaikka polttaa ja juo ja on ylipainoinen (ei pahalla ylipainoisia kohtaan), ja teki tässä vuosi takaperin abortinkin kun oli taas "vahingossa" tullut raskaaksi jollekin jätkälle. Ku sillä oli kierukka, mutta ku se oli vähän lähteny pois paikoiltaan ni sitte se otettiin pois ja kortsujakaan ei siihen hätään ollu saatavilla :mad: Ja voi jeesus, oikein nuo kootut selitykset. Ja ku aikoinaan alettiin seukkaamaan, niin olin 27v, ja mies oli 25, niin tää muija haukkui mua jossain irc-galleriassa, että oon vanha akka ja ei me kauaa olla yhessä. Hahah, siitäs sai. Ja olihan se joku pari vuotta sitte alkanu mun miestä vinkumaan takasinki ku mies oli käyny tyttöään kattomassa, niin ehotellu kaikkea että voi tulla samaan sänkyyn nukkumaan jne. Eli kyllä nuo nyksien eksät vaan osaa olla paskoja.

No, jos sitte omaa napaa, täällä on mekat loppunu :) Huomenna vika clomi tähän kiertoon. Harmi ku ei pääse vkloppuna touhuilemaan kun miehen sisko tulee meille :D
 
"Päiväkodin lapset ovat pihalla taas
ne tuli leikkimään,
Ilma on kauniimpi kuin milloinkaan
enkä itkekään
Päiväkodin lapset ovat pihalla taas
siellä nauretaan,
Ilma on kauniimpi kuin aikoihin
Miksi itkisin?"

Tällaisia fiiliksiä tänään. Ollut todella jotenkin tosi haikea ja tyhjä olo. Oli se ovis ja nyt tuntuu että kaikkemme olemme tehneet ja antaneet, pettymys tulee olemaan taas niin suuri jos ei tärppää :ashamed: Lähipiiriin saapui myös uusi tulokas. Omien tunteiden kanssa taistelua tämä taas on. Voisiko jo olla meidänkin aika? Kaikkien meidän täällä.

äiti-07 Jaksamista uuteen kiertoon :hug:

Stella Voithan sä lisää :) mulla on yksi r-testi jemmassa ja sitä negaa en vaan haluaisi nähdä, mutta voi olla, että en pysty menkkoihin asti odottaa ja sen menen tekemään ens viikon la...
 
Heippa,
Täällä on olo myös kun sille viimeiselle ehtoolliselle menossa,eli viimeinen luomu oli nyt..en kyllä totta puhuen hirveesti edes odota tuota luomuna onnaamista enää :/ mutta on se jännä vaikka ei aina siihen edes usko niin kyllähän se toivonkipinä jostain tulee aina silti, kaikesta huolimatta-ei sitä ikinä lakkaa toivomasta! (ja aina ne on piinapäivät silti..)

Oon kyllä paljon miettinyt myös tota tämän asian vaikeutta miehille. Itsellä kun myös ystäviä joille voi puhua ja perhe+ tämä tukiverkosto täällä, mutta toisella ei oikeastaan ketään :( tänään tuli myös pientä purkausta asiasta täällä..voitte varmasti kuvitella miten paha "syyllisyys" mun miehelläni on koska meidän tilanne näyttää nyt johtuvan hänen aikaisemmassa elämässään tekemän valinnan seurauksista..vaikkei sille enää mitään voi ja mua edes tuolloin "ollut olemassa" hänelle jne.. Ei nämä ole helppoja asioita ikinä-mutta eteenpäin on mentävä ja jaksettava vaan! Ai niin, ja en edes viitsi alkaa ex-asioihin lähteä, olis kans sellasta tarinaa että-mutta en jaksa edes uhrata sen vertaa ajatusta nyt sille..

Tsemppiä "siskot"!!

"muoks" Viime päivät jäänyt vähän vajaille:aukkarin seuraus oli 3pvää vuotoa ja aivan hillittömän mahakivut vielä eiliseen asti aina ajoittain..en tiedä oliko ovis nyt jostain syystä kivulias myös toimenpiteen seurauksena..tänään siis dpo 0 ja kipuja ei nyt ole ollut juurikaan enää..toivottavasti loppu tähän nyt ja kaikki ok (soitin klinikalle ja kysyin ja sanoivat että voi olla tuollainenkin seuraaus toimenpiteestä joskus, pitää vaan vahtia kuumetta ym ettei tule. Ja kunhan ei enää jatku useampaa päivää niin ei huolta pitäs olla ) ehkä senkin takia ei odotuksia tästä kierrosta, tuntuu et vaikka ultrassa ennen aukkaria hyvä folkin näkyikin jne tuli aika kova epäilys että toimenpiteen jälkeen tai näiden kipujen/vuotojen,ei kyllä varmasti mikään ollu "hengissä"siellä enää...
 
Viimeksi muokattu:
Hihhih, täällä myös kirjoittelee yks hoitsu :D Taitaa meillä "alan ihmisillä" olla tapana hankkia tietoa sekä vertaistukea aktiivisemmin.

Ommoo nappaa: täällä ei oikein uutta auringon alla, ovistestiin sain joku päivä sitten plussan, mutta yleensä mun plussat on kestäny sen 2 päivää, nyt vain yhdessä testissä. Luulen, että plussa oli pcon aiheuttama vale-plussa. Kiirettä on pitäny, ettei oikein tiedä oireistakaan. Odotan jo seuraavaa kiertoa, että pääsee taas jatkamaan clomeja 1tbl/pvä.
 
miss_piggy
Mua jomoo vasemman puolen muniksesta mutta tuskin ny vielä mikään ovis on ku vasta kp 7 :D voihan sitä tietysti huvikseen tikutella myöhemmin aamulla jahka yövuorosta kotiutuu ja nukkuu ensin :)
Mua on jotenki ruvennu kiehtomaan tuo hoitotyö. Ehkä just ku oon ollu tän meidän kaupungin yhteispäivystyksessä nyt muutamia vuoroja ihan vartija-harjoittelijana, niin on nähny sitä hoitajien hommaa siinä sivussa :D
 
YAW
Huomenta!

Ja täällä pyörähti käyntiin yk 17 :mad:
Eilen alkoi tuhrutteleen, iltapäivästä oli hiljasta ja illalla vähä enemmän. Tänä aamuna ei jäänyt epäselväksi etteikö nää olisi menkat. Niin ja ne simpat ei tulleet :headwall:
Mies soittaa sinne maanantaina äkäsen puhelun jos ei kustiposti ole tuonut klo 14 mennessä.

Eli tänään kp 1/28, yk 17.
 
miss_piggy
Onnea niille joita on syytä onnitella ja osanottoni niille joilla on paskemmat fiilikset :hug: En nyt jaksa enempää kirjoitella ku ulkonaki on niin masentava ilma, vettä tulee ku aisaa :D
 
Hoitountuvikot 2013





Evangelina:
- 27v
- yk20
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: LKS
- kohdunulkoinen raskaus x2, oik. munanjohdin poistettu, alkuraskauden keskenmeno x3
- ensikäynti: 04/2013
- hoito: Primaspan, Foliver

mavli
- 25v
- yk25
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- prolaktiiniarvo koholla
- ensikäynti 05/2013

YAW:
- 35v
- yk17
- haaveissa 5.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: TAYS?
- käynti yksityisellä 04/2013
- kiertohäiriöt, prolaktiiniarvo koholla
- miehen siemennestenäytteen tuloksia odotellaan
- Hoito: Clomifen + Lugesteron

minskuinen
- ?
- yk?
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- ensikäynti 04/2013
- munanjohdinhäiriö
- suunnittelukäynti syksyllä 2013
- hoito: IVF?

miss_piggy
- 31v
- yk10
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KPSHP
- epäsäännöllinen ja pitkittynyt kierto, kkm (rv8) 02/2013
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Clomifen 05/13

Mojito:
- 26v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti: 02/2013
- jatkokäynti 04/2013
- myöhäinen ovis & pitkähkö kierto, miehen siemennestearvot hieman poikkeavat
- hoito: clomit & inssi

äiti -07
- 30v
- yk18
- haaveissa 2.lapsi
- Hoitopaikka: K-HKS
- ensikäynti: poliaikaa odotellaan

Golla
- 23v
- yk53
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KYS
- ensikäynti 11/2012
- kohonneet paastoverensokeriarvot, matala prolaktiiniarvo
- Hoito: Metformiini
- 05/2013 seurantaverikokeita

StellaI
- 27v
- yk11
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: L-PKS
- kilpirauhasen vajaatoiminta (vasta-aineet todella korkeat), endometrioosi?
- ensikäynti: 05/2013

tarana
- 25v
- yk14
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: ?
- Ensikäynti: 01-03/2013
- ovulaatiohäiriöt, miehen siemennesteen laatu poikkeava?
- hoito: Clomifen

Mari32
- 31v
- yk6
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: yksityinen Helsingissä
- miehen siittiövasta-aineet
- ensikäynti 04/2013
- hoito: inseminaatio kesäkuun alussa

*Stiina
- 24v
- yk13
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: X
- ensikäynti: 03/2013
- PCOS
- hoito: Clomifen

Maria080
- 34v
- yk8
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: Graviditas, Helsinki
- käynti yksityisellä 03/2013
- Hoito: 1. kk Terolut & Anastrozol, 2. kk (02/2013) ei lääkitystä

[K]
- 22v
- yk20
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- ensikäyntiaikaa odotellaan
- Hoitopaikka: Julkinen ?

Jännääjät: :popcorn:

[K]
- DPO 8
- testipäivä: aik. 12.5

Mojito
- DPO 3
- Clomifen
- testipäivä 18.5?

tarana
- DPO 15
- Clomifen


Plussanneet: :heart:

Nimimerkki, yk, hoito plussauskierrolla, plussauspäivä.


Korostattehan uudet/muuttuneet tietonne. Kiitos :)
 
:hug: Kaikille uuteen kiertoon joutuneille ja muuten apealla mielellä oleville.

Tsemppiä jännääjille! :heart:

tarana: ei muuta ko huomenna testin tekoon! :)

Olipa positiivinen ylläri et näin monta hoitsua :D Vaikka kaikki ollaankin tässä ketjussa samanarvoisia :)

mp: Ei muuta ko alalle vaan :D

Mari32: Sama täällä. Miulla kans viimeinen tai toiseksi viimeinen (riippuu miten tutkimukset etenee) luomukierto menossa ja mahikset on periaatteessa melko huonot. Mutta silti sitä elättelee toiveita ihmeestä. Haluatko kuitenkin et laitan siut jännääjiin?

Vaikeita on nämä asiat. Ei sitä nuorena etenkään osaa välttämättä ajatella asioita pidemmällä tähtäimellä. Ne syyllisyyden tunteet on silti niin tuttuja. Kyllä miekin mietin et mitä jos olisin vaatinut sen laparoskopian tehtäväksi jo aiemmin, olisiko asiat nyt paljon paremmin. Haluatko kertoa, minkälaisen valinnan miehesi aikoinaan on tehnyt? Hyvä kuitenkin, että miehesi puhuu sinulle näistä vaikeistakin asioista ja tunteista.

mavli: Jännät paikat ko molemmilla ensikäynnit lähestyy :D Täällä pitäis vielä malttaa viikko odottaa, aika on ens perjantaina. Mites teillä?

Semmosta vielä utelen et minkä verran te harrastatte liikuntaa? Mie oon entinen himoliikkuja, mutta viime syksynä liikunta väheni selvästi monestakin syystä. Eihän liikunnan määrässä mitään rajoituksia pitäis olla kunhan kuukautiset ei jää pois. Oon silti pyrkiny pitämään liikunnan määrän kohtuullisena, ettei vaan kuitenkin vaikuttais vähän hedelmällisyyteen. Nyt alkuvuodesta lähtien oon käyny salilla 3 kertaa viikossa ja juoksemassa 2-3 kertaa viikossa. Pyöräilen myös kaikki mahdolliset matkat ja visputan kotona kuntopyörää. Työmatkojen pyöräileminen olisi haaste sinänsä, sillä matkaa on tällä hetkellä 130km suuntaansa :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä