Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Mulla jännittää tää kiero ihan helvetisti, eile alotin terolut kuurin ja tänään dpo1. Kauheet odotukset tän kierron suhteen,jos plussaa ei tuu niin olen varmaan ihan paskana..ei pitäs jännätä näin kun pettymys on sitten niin kova: / onneks tän kierron jälkeen pääsee gynelle ja ehkä sit lapsettomuuspolille lähete.

Mua inhottaa tää kun noi clomit turvottaa, ei meinaa saada sormuksia sormiin kun on niin nakki sormet. Huomen alotetaan miehen kaa dietti. Eli treeniä ja vähemmän kaloreita. Ite alotan thaiboxing treenit 2vk kuluttua.
 
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 35v...........esikoinen haaveissa....ilman ehkäisyä vuodesta '07
- Käytössä metut, clomit, luget. 1.ivf jonossa.
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- OI+inssi
Babies 26v..........Esikoinen haaveissa.....Yritystä takana n.1,5v
- Tutkimukset, Clomit, metut
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä ivf(?)
Hopeainen............................... ............Yritystä noin 2,5v
- Tutkimukset, terolut, kilpirauhasen vajaatoiminta
tyty86 25v.......... Toinen haaveissa (tyttö 08/09)
- Tutkimukset menossa
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat) ja femarit, 1. IVF. punktio vko41
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- tutkimukset, 1. IUI (08/11)......
-nasu- ..........................
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- hoitoina tällä hetkellä femarit ja thyroxin
Tillu79, 32v...............................esikoisen yritystä n.3v
- käytössä menopur, pregnyl, lugesteron, mini disperin, kilpirauhasen vajaatoimintaan thyroksin. 1. IUI (08/11)
Idylli, 25v...........esikoinen haaveissa..............yritystä 1/2010 alkaen
- selittämätön lapsettomuus, kesän "varoiksi" käytössä kilpirauhas-ja prolaktiinilääkitys, syksyllä inseminaatio tai ivf.
Kultapuro, 29v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- Tutkimukset menossa
Lumileopardi, 31v....esikoinen haaveissa.....yritys aloitettu 9/09,
- Clomit 6kk kokeiltu, seuraavaksi syksyllä IVF.



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Thaikatti.....1.ivf/icsi...1.....??.......09.11.2011
Isla79.........1.ivf........1.....??.......29.11.2011
Kapybara.....Luomu ...1.....??.......21.01.2012
Imoen.........Luomu....2.....yv 3.....LA
Viola30.......clomit.....2......yv 2.....LA
Tunturihilla...Luomu...1......yv 2....16.03.2011
H.o.p.e........??..........1......??.......LA
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei :wave:

Onko ok Tillu ja Pinkku nuo teidän kohdat? Laittakaa, jos haluutte ne jotenki erilai :ashamed:

Tillulle hirrrrrmusti tsemppiä inssiin :flower: =)

tyty86 jaksuja ja kärsivällisyyttä loppu kiertoon :hug: samoin ku Lumileopardille tsemiä; jospa sieltä polilta tulis kirje pian d:)b

Pinkulla on huikeen jännät ajat menossa..... ai että :D Nyt on kyllä peukut ja varpaat pystyssä, et se plussa sieltä pärähtää!

Viola Kiitos kauniista sanoistasi :heart: Ja Onneksi olkoon :hug: Toivottavasti nyt jaksat paremmin luottaa huomiseen. Kyllähän se on jäljet jättäny meihin jokaiseen ja on nyt osa meitä.. entistä vahvampana kohti haasteita

Älä karkaa minnekkään, vaan käy ainakin välillä kertoon kuulumisia, joohan? Iso rutistus ja onnea teidän matkalle kohti uutta etappia =) Pienelle paljon lämpimiä ajatuksia masuun :heart:


Jäiköhän jollekkin kommentoimatta? Jotenki niin väsy, ettei ihan ajatukset tässä maailmassa :xmas:

ON: Täällä siis clomikierto päättyis viikon päästä. Luget on eka kertaa käytössä ja oon jo oppinu inhoon niitä. Ei mitään merkkejä mahdollisesta plussasta... yllätys yllätys :p mutta lugeista oireita senkin edestä. Hetki kerrallaan eteenpäin, turhia toiveita nostattamatta :) jotenki ei halua ajatella koko asiaa, ettei taaaaaaas pety...... ja siltikin se nega aina vähän kirpasee sydänalassa.


Lämpöistä ja aurinkoista viikkoa kaikille

Plussatuulia hoidokeille ja leppoisaa odotusta äideille :heart:
 
Kyllä on ainaski mun tiedot ihan oikein.
Täällä on ollu koko viikonloppu niin perseestä, kun vaan voi olla... Ekaks perjantaina aamuyöllä se mun vasta penikoinut kääpiöpinseri sai pahan kalkkikrampin ja meinasi kuolla. Lähin päivystävä eläinlääkäri 100km päässä- lähdin ajamaan hätävilkut päällä 140km vauhtia kouristeleva koira kyydissä. No perille päästiin ajoissa ja koira sai lääkityksen ja selvisi. Seuraavana yönä soittaa poliisi 2.30 yöllä, että miehen tytär on jäänyt keskustan uimarannan parkkipaikalla peruuttavan auton alle ja on tajuttomana matkalla keskussairaalaan.. Hengissä on, mutta on jo pariin otteeseen leikattu- polvi on totaalisen kappaleina ja keho ympäriinsä ruhjeilla, kun oli raahautunut siellä auton alla.
Viime yönä sitten se mun pinseri sai uudestaan sen kalkkikrampin ja vielä rajumman, kuin se edellinen. Luulin jo , että pikkuinen kuoli, kun huusi ensin tuskissaan, sitten korisi ja kramppasi älyttömästi- tuli pissit alle ja meni veltoksi. Taju oli koiralla poissa- minä hysteerinen.. Onneksi oli mies paikalla ja se edellinen lääkäri antoi kalkkipiikin varalta mukaan. Se pistettiin ja sen verran koira tokeni, että uskalsin lähteä ajamaan kohti eläinlääkäriä, joka taas oli yllätys yllätys 100km päässä. Siellä tiputukseen ja lääkkeitä suoneen. Nyt on imetys kielto päällä- onneksi pennut on 3 viikkoisia, et osaavat jo vähän itsekkin lautaselta syödä.
On kertakaikkiaan niin väsynyt olo, että itkettää. Toivottavasti tämä oli nyt tässä ja vanha sanonta ei kahta ilman kolmatta pitää paikkaansa, eikä neljättä kriisiä tule.

JUU. Huomenna piikitän pregnylin ja keskiviikkona miehellä 10 aika ja itsellä 13.00. Ei kyllä oo yhtään totakaan ehtiny miettimään. Ehkä parempi niin.
 
Nyppy: mun tiedot ok.
Tillu: jestas sulla on tapahtunu.. toivottavasti kaikki menee vastaisuudessa paremmin:heart:

täällä ei mitään tuntemuksia, ei oireita ei mitään. tosin kipeäksi saatan tulla eilen paleli ihan hullun lailla.

EDIT klo.15.50: Muuten tuli mieleen tuossa..kun moni sanoo että on tienny raskautuvansa runsaan valkovuodon takia, mites te ketä käytätte clomeja yms. muita lääkkeitä, miten teidän vuodot on ollu?

haluaisin tietää myös niiltä kenellä on tullu plussaa näissä hoidoissa.

Mites R-testi teitteko kuukautispäivänä vai sen 16 päivää inssin tai IVF jälkeen?

Mulla perjantaina olis menkkojen aika, mutta tiiä sitä sitten...en viittis hirveesti miettiä asiaa kun on pikkasen skeptinen tämän inssin kanssa. : /

Mulla ensimmäistä kertaa ollu tosi niukka valkovuoto, myös oviksen aikana ja lääkäriltä kun inssin aikana kyselin tätä, sanoi vain että on normaalia kun kroppaa on nyt hormoonien takia huijattu.
 
Viimeksi muokattu:
:O Tillu hui, on teillä ollu rankkaa! Pakkohan sen on jo vähäks aikaa riittää... jotai rajaa vastoinkäymisilläki luulis olevan. Ei voi ku toivottaa voimia :hug: ja tietenkin peukuttaa inssille... sen ON PAKKO mennä hyvin d:)b Varmasti ottaa koville, toivottavasti saat ladattua akkuja....

Pinkku mulla ei ole nyt mitään (paitsi tota lugetöhnää), mut keväällä eka clomikierrossa oli paaaaljon valkkaria... et enpä osaa tuosta sanoa mitään kummempaa. Kovasti nyt toivotaan tuota hyväksi merkiksi, olis niin hienoa, kun plussaisit.... mut ymmärrän kyllä paremmin ku hyvin, että ei sulla itsellä meinaa usko riittää. Jaksuja :hug:

Kiva Tunturihilla kun kävit heipattelemassa =) ihana kun säkin jo noin pitkällä... kylläpä aika rientää.....
 
Toinen kysymys ku oon niin vasta-alkaja täsä =)
Moni on kirjottanu inssin jälkeen jonku pp10 (mitä toi pp tarkoittaa? )

Ei mulla vielä v.loppuna oo testausta kun jos 16 päivän jälkeen inssistä pitää testi tehä, eihän mulla oo menny ku 8 päivää vasta :D Voiko muuten ees näkyä vielä testissä jos sen tekis nytten??

Mulla on tänään ollu kauheet alavatta jomotukset, farkun napit oli pakko avata että tuntu hyvältä.
ja sitten mulla alkoi se laihutus nyt :) BMI on 26,8 :( lievä lihavuus......siinä voi olla yksi syy miksi en raskaudu...tänään on 6km pyöräily tehty...koirankanssa pitkä reipas lenkki ja 30min Zumba :D niin ja Karppaus alkoi taas (sen ansiosta 3kg pois, eikä tullu takas)
 
Tillu aika rajua! Välillä tuntuu, et kaikki ikävät asiat sattuu samaan aikaan. Voimia.

Nyppy Luget on siis aika inhottavia. Mäkin käytin niitä kerran, yhdessä clomikierrossa siis. Ei hyötyä. Mä täällä ravaan postilaatikolle heti kun oon tullut töistä. :D Ihan kahjoa tällaisten omien sääntöjen laatiminen, voisin vaan samantien heti soittaa sinne klinikalle, ku ei sitä julkisen kirjettä nyt varmaan tällä viikolla kuitenkaan tule.

Pinkku Käsittääkseni pp tarkoittaa piinapäiviä eli mahdollisesta hedelmöityksestä kuluneet päivät.

ON: Mä ajattelin ehkä olla tosi rohkea ja olla testaamatta ovulaatiota ollenkaan tässä kuussa. Se tuntuu NIIN turhalta, kun milloin muulloinkaan, vaikka kaikki saaterin hymynaamat on näytössä ollu, ni ei mitään raskautta ole tullut. Ihan sama.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
PP = PiinaPäivä, vähän niin ku DPO. Hoidokit käyttää (kuulee myös muilta)....odottavan aika on pitkä ja päivät esim. siirrosta testiin piinallisia! Käsittääkseni sulla Pinkku siis olis nyt pp8 :D Jos siellä masussa vaikka tuplat asustelis, hyvinki vois haamu jo näkyä... mut jos odotat pari päivää tai muutaman, ehkä jotain näkyy yksösestäkin. Jonkun yleistyksen mukaan munasolu on jakautunut kiinnittymiskykyiseksi 4-6pv irtoamisesta (luettua tietoa jostain), hormoni voi siis olla vielä matala, mut voi herkällä testillä näkyäkki. Toki siinä on riskinsä, kyllähän se kai tulos alkaa olee luotettavampi sit menkkojen lähettyvillä. Tsemppiä kuntokuuriin ja piinailuun :D

Lumileopardi joo, ihan syvältä noi luget... harkitsin suun kautta ottamista, mut tehoavat kuulemma paremmin alakautta, eikä aiheuta huimausta.
Tekee hyvää olla välillä tikuttamatta sitä ovista, kyllähän sen suurinpiirtein tietää ja pystyy laskeenki... jos siltä tuntuu, niin jätä ihmeessä väliin, jatkaa sitten kun se tuntuu hyvältä :) Ja jos testejä on valmiina kaapissa, voi mennä oviksen lähestyessä ihan fiilispohjalta ;)
Noh, onhan se toi sääntöjen laatiminen vähä semmosta... mut mulle itelle välillä ne ainaki vaan hyväks, kun tahdon olla niin kauheen kärsimätön :D Eihän se perjantai kaukana ole enää, jos silloin soitat?


Olipas sekavaa tekstiä puoliunessa :D
Kauniita unia kaikille :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli ihan helvetilliset alavatta krampit, siis ihan älytön nukuttua sain kyljelleen ja miehen peitto mytyssä vattan alla :| Miehelle sanoinki et se tais olla täsä sitten, nyt vaan oottaa et täti tekee tulonsa. Mulla on ollu välillä noita kramppeja mut eilinen oli pahin, piti jopa töissäkin farkun nappeja pitää auki ku oli niin turvonnu olo : /
 
Tänään saapui kirje polilta. Ensikäyntipäivä on 2.11. Meneeköhän siitä kauan, et pääsee siis niinku TOSITOIMIIN. En oikein tiedä mitä ajatella, toisaalta niin lähellä, mutta samalla niin kaukana. :|

Jos se päivä olisi ollut ensi vuonna, olisin heti soittanut klinikalle. Nyt kun se on kahden kuukauden päässä, niin kyllä se kiva kahden tonnin säästö olisi ehkä järkevää. Nyppy sanoinkin just tolle huspandille, että nyt en jaksa testailla ja oli vaan sitä mieltä, et sit onkin pakko harrastaa seksiä joka päivä...:popcorn: (joopa-joo...:whistle:)

Pinkku Toi voi kyllä olla kumpaa tahansa....:flower:
 
Pinkku komppaan Lumileopardia... jospa ne oliskin just hyvä juttu :hug:

Lumileopardi jei, hyvä ku kirje tuli =) äkkiä se aika kuluu, vaikka nyt ei tietty tunnukkaan siltä. Se on niin sairaalakohtasta miten nopeaa hommat toimii... sitten se selviää, tai jos ihan älyttömästi vaivaa, niin soita ja kysele niiden käytännöistä? Joissai paikoissa pistävät ivf jonoon ja tekevät inssejä odotusajalla... mut miten lie teillä päin :confused: Jaksuja...

Hyvää keskiviikkoa =)
 
Inssi tehty ja helppoa oli.
Rupesi vaan huolettamaan nuo miehen spermatulokset, kun olivat tällaiset:
Tilavuus 3,5ml
Tiheys 32milj/ml
Kokonaismäärä 112milj
Liikkuvuus: a Eteenpäin liikkuvat 8,3milj
a nopeasti suoraan etenevät 7%
b hitaasti.. 19%
c paikallaan liikkuvat 11%
d liikkumattomat 63%

agglutinaatio: positiivinen

Spermavasta-aineet: MAR posit. IgA 60% IgG 90%

Pesun jälkeen:
Tiheys: 2,5milj/ml
a nopeasti suoraan etenevät 46%
b hitaasti etenevät 18%
c paikallaan liikkuvat 29%
d liikkumattomat 7%


Sanoi lääkäri, et jos sperma on ollu koko ajan tuollaiste, niin ihme on et luomuna raskaaksi tulee.
Ihmetyttää vaan, et missä on vika, kun miehelläni on kuitenkin 4 lasta ennestään ja yhdessä ollaan saatu aikaan 3 raskautta- tosin kaikki menneet kesken.
Tämä inssi, jos ei tuota tulosta, aletaan tutkia tarkemmin et mitä nyt tehdään.

Ai niin mainitsi se lääkäri et keskenmenojen syynä voi olla osana tuo mällikin.

VAIKEEKSI MENEE!!!
 
Tillulle nyt kovasti tsemppiä piinailuun :heart: jospa se tuo pesu nyt pisti valioyksilöt tositoimiin. Tuollahan jossai aiemmin puhuttiin siitä miten se sperma voi muuttua päivastaiseks kolmessakin kuukaudessa, muistaakseni Kapybaran miehellä kävi niin.
Siellä ne kaverit nyt ui kilpaa ja paras voittaa d:)b
 
Heippa kaikki!

Nyt vain nopea omanapainen päivitys, tahtoo tuo rakas aviomies päästä tähän koneelle... Eli tänään oli mulla se IVF-suunnittelukäynti lääkärillä. Sisuksissa kaikki oli ok ja päästään aloittamaan tähän kiertoon. Mulle ei alotetakaan Synarelaa, vaan lääkäri sanoi, että helpommalla pääset kun pistät Procrenin. Elikkä se on siis vain kerran pistettävä piikki kp 21, joka on mulla 5.9. Sitten odotellaan ja 0-ultra on 26.9. Sen jälkeen alkaa Puregonin piikitys ja punktio olis viikolla 41. Kauheen pitkältä tuntuu aika vielä tuonne! On tää kyllä taas yhtä odottelua koko homma. Mut muuten oon ihan positiivisella mielellä, pääasia että päästään eteenpäin. Ja kuitenkin kiva, kun jo sain jotain ajankohtia eikä ole samanlaista arpapeliä tämä kuin keväällä inssien aikaan.

Mulle voi siis laittaa tuonne listaan 1. IVF punktio vko 41. Tai jotain sinnepäin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy ja Pinkku-84
no nii nyt on eka käynti takana...
kyllä muute jänskätti, mut tosi kiva lääkäri oli ja sympattinen..

eli uä tehtii ja oikealla puolella näkyi kuulemma liian monta munasolun alkua vai mitä ne nyt olikaa mutta kuitenkin varmaan ymmärätte kun en muista hienompia nimiä.
siis oikealla puolella 8 kpl ja vasemmalla puolella oli 5 kpl.. onko se teidän mielestä liikaa pcohon viittaavaa?? kuinka teillä muilla??

sit miehelle tehtiin veri kokeet ja onneks oli ihan loppukierto meneillään et sain jo seuraavana päivänä tilata itselle aikaa verikokeisiin ja munatorvi tutkimukseen.. eli ihan kivasti jo rupes sujumaa ;)

sain jo reseptin valmiiks clomifeeneihin mutta vielä en saanu kuulemma ruveta popsimaan niitä kun vaikuttavat kuulemma veri kokeisiin ekli ens kierrosta jo varmaa sit kokeillaan inssiä...


jotenki helpottunu olo ku lähti nyt käyntii tää homma,,

vielä kysymystä tuosta munatorvitutkimuksesta et, sattuuko se ihan hirveesti??
ku yks kaveri kerto että kuulemma ihan älyttömän kivulias homma ja ite oon tosi kipuherkkä ihminen nii hiukan pelottaa mut hoitaja neuvo ottaamaan 800g buranaa tuntia ennen...

tässä ois nyt tällä kertaa..
mut tsemppiä ja jaksamista teille kaikille... kyllä se elämä vielä meillekin hymyilee :)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Rowan. Nyt taitaa tapahtua!:flower:

Minä taas ajattelin, että soitan jokatapauksessa sinne polille ja kysyn, kuinka pitkä jono on sitten siihen varsinaiseen hoitoon (IVF), jos me nyt edes suoraan siihen päästään. En edes tajunnut, ennen ku tänään tätä sitten taas vähä MIETIN, et toihan on vasta suunnittelu, ku taas oli samoja papereita täytettäväksi kuin tän kuukauden lähisairaalaankin. Varsinaiseen hoidonsuunnitteluun voi olla sit taas jonoa. Prkl.
 
Lumileopardi tee niin, soita sinne ja kysele mitä on mielen päällä... sittenpähän selviää.

Odotusta odottava nonnii =) Asiat rullaapi eteenpäin. Kyllähän se pcolta kuulostaa tai ainaki taipumukselta siihen? Mä en edes tiedä montako niitä mulla oli, eikä lääkäri sanonu, mut mies sanoi nähneensä ultrakuvassa pieniä folleja kymmenkunta molemminpuolin. Mä itse pistin merkille vaan muutamat isot molemmissa, kun jotenki olin niin pihalla siellä polilla... sillon diagnoosina pcos.
Aukkarissa mulla sattu se katetrin laitto, mut sitten helpotti. Itse toimenpide meni sit helpommin. Kannattaa ottaa varuiks tuota Buranaa tosiaan tuntia ennen. Se on niin henkilökohtasta, tuntuuko miten, joillaki ei tunnu missään edes tuo katetri. Tsemppiä :hug: Hyvin se menee ja nopeaa onneks ohi.
 
pinkku mulla viime kierto oli kemiallinen ja söin clomeja. Kuivaakin kuivempaa oli oviksen jälkeen menkkoihin asti..ja kun esikkoo kävin oottaa clomeilla niin silloin sama juttu. Mulla on vaan loppuraskaudessa lisääntyny valkovuoto. Clomeja kun oon syöny niin oviksen aikaan on semmoi fiilis kun hanasta laskis vettä:LOL:
Odotusta odottava hienoa että teillä lähti noin hyvin noi hommat rulaa=) mitä tohon aukiolo tutkimukseen tulee, niin siitä ollaan kahta mieltä. Osa sanoo et sattuu saatanasti ja osalla ei tunnu olleskaa. Voisin luulla, että ne joilla paikat tukossa vois sattuu..mut omakohtasta kokemusta ei ole, vielä.

Joo ja tää aamu alko tuhruvuodolla ja dpo5 vasta..anna mun kaikki kestää..:headwall: eli ei tainnu tää tero annos ainakaan tuoda mitää apuu..huoh! Ja duunissakin sanottiin et tuskin tytö jatkuu..loistavaa..

muoks* tää olikin tämmönen pieni tuhru joka meni ohi, sama juttu viime kirrossa ja se olikin viime kerran kiinnittymisvuotoa. Joten jospa tämäkin olis nyt sitä..alko nimittäin menkkapoltot alamahassa aamulla..mutta voi noi poltot olla ihan hormooneistakin. Tähän asti kyl ei oo mitään oireita ollu noista teroista. Jännä pännä:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti vastauksista!!
No toivotaan että oon sit se kivuton tyyppi..

TYTY86 toivotaan nyt parasta että se olis sitä kiinnitymisvuotoa..

Itselläni menkat menny aivan oudoiksi täss 2kk aikana...
yleensä 5-6 pvä kestäneet, nyt 2krt kestäneet 2 pvä ja tosi niukkaa...
oisko jotain vialla?? senköhän takia ohut limakalvo näkyi uässä?.. vain 6mm kuulemma oli alkukierron limakalvo ja kierron viimeistä päivää vietiin...
haittaakohan se ohut limakalvo jotenkin noihin oviksiin ja hedelmöittymiseen sitten?
 
Hello!

Huomenna pitä täti tulla, katotaan...en jaksa kiinnostuu :ashamed:
Nyt on tullu niin paljon urheiltuu et oon ihan poikki ja syömisetkin on menny uusiksi...liityin taas tuonne Kiloklubiin (ilmainen), unohdin kuinka hauskaa se oli. Tänäänkin fillaroin 6km (töihin ja takas) sit heti 45min reipas lenkkeily koiran kanssa (koira hyytsäs lopussa =) ) ja sit muutaman minuutin airobikki kotona.... nyt oon ihan poikki...pientä paisumista tuntuu alavttassa ja selässä tuntuu, mut tein myös selkälihaksia joten se voi johtuu siitäkin.

Rowan: d:Ob hyvä hyvä

lumileopardi: soita soita, ethän sä siinä mitään menetä

Nyppy: onko sulla toi IVF jo alkanu vai miten se oli? sori oon unohtanu :ashamed:
 

Yhteistyössä