Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Nyppy, kiitos päivityksestä! :) On se vaan niin helpompaa tämä jännitys kun tietää, ettei ole yksin. En oikeestaan edes tiedä miten olisin selvinnyt viime keväästä ilman teidän kannustusta. :heart: Olin välillä niin pihalla ja alamaissa, etten oikein edes muista niitä synkimpiä aikoja. Saa nähdä, tuleeko samanlaista nyt syksyllä. Kiitos tuesta kaikille teille ihanille!

odotusta odottava, hirmuisesti tsemppiä ja lykkyä matkaan! Kuten Nyppykin sanoi, se aukkari on tosi yksilöllinen. Toisilla ei tunnu missään, toisille se taas on kivuliaampi. Minua sattui jonkin verran, mutta ei se mitenkään kestämätön kipu ollut eikä tuntunut koko aikaa. Ja tosi nopeasti oli ohi. Ei kannata pelätä etukäteen. Se lääke kannattaa ottaa kuitenkin n. tuntia ennen toimenpidettä. Mulla oli ohjeena 1000mg panadol + 400 mg burana. Mutta vähemmälläkin varmasti pärjää. :)

lumileopardi, todellakin kannattaa soittaa, ei siinä mitään menetäkään. :) Katot sitten, että odotatteko ja maksatte vähemmän vai menettekö nopeempaa kautta ja maksatte enemmän. Kyllä pistää miettimään, että kerrankin hyötyä siitä, että asuu pienellä paikkakunnalla, ei ole julkisella sellaisia jonoja kuin isommissa paikoissa. Eihän tässä kyllä olla tasa-arvoisessa asemassa asuinpaikasta riippumatta.

tyty86, kiinnarin puolesta täälläkin liputetaan! Tsemiä! :)

Pinkku, vau siehän oot ollu ahkera! :) Mulla on käytössä Kalorilaskuri, joka taitaa olla melko vastaava tuon Kiloklubin kanssa. Ja salilla huhkittu tänään(kin). Ja sille tädille huutia! Ei tarvi huomenna tulla siihen osoitteeseen. Mie edelleen ootan sitä siun plussaa miun synttärinä! :D Eikä ollu tarkoitettu painostukseksi, vaan tsempiksi.

Tillullekin jaksamista piinailuun ja voimia kaiken tapahtuneen jälkeen! :hug:

Mie oon aloittanut bloginkin kirjoittamisen tässä sivussa. Jos joku haluaa lukea, niin yksärillä voi kysyä osoitetta. :)
 
Moikka pitkästä aikaa... Täälläkin sitten pärähti plussa ihan yllättäen :O Haettiin koiranpentu kaks viikkoa sitten ja sitä harkittaessa puhuttiin että lopetetaan yrittäminen kunnes päästään hoitoihin. Toki käytin ovistikkuja mutta se peiton heiluttelu oli vähän niin ja näin.. Tiistaina kp33 tein testin kun ei menkkoja näkyny (haaleasta iltapissasta) ja plussa tuli. Ei kyllä meinaa millään vieläkään uskoa. Huh. Tsemppiä kaikille hoitoon meneville ja jo hoidoissa oleville :heart: :hug: Anteeksi tää omanapailu mutta kuten ymmärtää saattaa, mulla on kuuppa ihan jumissa :D
 
Babies! Wow! Onnittelut! :flower: On varmaan superihanaa! :)

Mä soittelin tänään polille ja sanoi siellä, et on kolmen kuukauden jono IVF-hoitoon. GRRR. Eka käyntipäivä on siis marraskuun alkuun, joten lyhyellä matikalla päästäisiin suunnittelemaan hoitoa helmikuussa. MUR. Päätin siis soittaa maanantaina klinikalle ja maksaa itseni kipeäksi halusta saada vauva. (Ja jättää kaikki muut hankinnat tekemättä. Huomaa muut HANKINNAT! :LOL:)
 
Babies, miljoonasti onnea!!!! Aivan mahtavan hieno uutinen!! Oliko sulla clomit käytössä? Meneekö sun LA toukokuulle? Paljon onnea vielä kerran!!

Ihanaa, kun tännekin aina välillä plussia satelee!!

.) Paha olo jatkuu, tosi tuskaista ja ulkona vielä koko ajan sellaset +35C.. Ei helpota ei.
 
Pinkku Kiitos onnitteluista :) En oo vielä varannu neuvolaa, en uskalla :O Maanantaina varaan ajan varhaisultraan.. Hienosti oot saanu vyötäröltä pois senttejä :)

Viola Ei ollu enää tässä kierrossa clomeja, oli ensimmäinen clomien jälkeinen kierto. Jännä ettei clomien käytöllä tärpänny mutta nyt sitte.. Elämä yllättää :) Jaksamisia sinne! :hug:

Kiitos kaikille muilleki onnitteluista :)
 
Pinkku :( Voimia :hug:

Babiesille Onnea tätäkin kautta, aivan mahtavaa :heart::hug:

Mitä kuuluu Tillulle? Entäs sun miehen tyttärelle ja koiraperheelle? Toivottavasti asiat jo kääntyneet paremmaksi.

Rowan Paljooooon Onnea :heart::heart:


Nyt alkaa jyskää ukkonen siihen malliin, että parempi häipyä koneelta kun se vielä toimii :)
Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille :wave:
 
Kiitos Nyppy ja Pinkku onnitteluista! Vaikka ei tuota vanhenemista juuri enää viitsi kauheesti juhlia, kun ahistaa vaan kun ikää karttuu ja sitä vauvaa ei vieläkään ole. No mutta onpahan hyvä syy vetää napa täyteen hirmu hyvää suklaakakkua! :D

Ja minä kaikista mahdollisista ja mahdottomistakin asioista mestaristressaaja aloin nyt miettiä että entäs jos mie nyt oisinkin tullu raskaaks tässä kierrossa. Ihan kuin se nyt voisi olla mahdollista kun ei oo kahteen vuoteen mitään tapahtunut, vaikka mitenpäin yritetty ja inssitkin päälle. Ovulaation tunsin tosi selkeästi eilen. Toissailtana oli petipuuhia, mutta keskeytettynä. Syy tähän "panikointiin" siis se viikon päästä maanantaina pistettävä Procren, jonka aikana ei saa olla raskaana. Ja se siis pistetään kp 21, jolloin ei raskaustestissä tietty mitään näy. Mutta sanokaa nyt rakkaat miulle, että huolehdit ihan turhaan. Tiiän mie sen itekin, mutta kun vaan pitää noita älyttömiä stressiaiheita näköjään keksiä ihan tyhjästäkin. :ashamed:
 
Kiitos haleista :)

mies oli kans pettyny ky näin kävi, toi hän mulle suklaalevyn piristykseksi mut ei se hirveesti lohduttanu. tänään taas soittoa lääkäriin ja clomit käyttöön. jospa puhkeis enemmän ku se yksi.



Sain 15min jälkeen erikoissairaanhoitajan kiinni, huomenna alkaa taas Clomien syönti pv 3-7 ja sit pitää alkaa tikuttaa ovista 6.9 lähtien ja 7.9 mulla on eka seurantaultra...mä en ymmärrä niiden tietokonetta....ei mulla silloin vielä ovis oo pentele :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on pelko persiissä et miten käy, vahvistuuko testi vai ei..kun on varmaan jo sata noita kemiallisia ollu|O mutta himotestaajana en voinu olla kusematta tikkuun ja nyt vasta dpo9..oireita on ollu suuntaan jos toiseen, mut ei ne siltikkään mitään hyvää lupaa..
 
Odotusta odottava mulla taas liian paksu limis riesana. Käsittääkseni se on et jos on liian ohut tai liian paksu limakalvo kohdussa niin alkio ei voi kiinnittyä kunnolla. Siksi mulla esim. on noita kemiallisia ollu.
Babies suuren suuret onnittelut:heart: toivon sulle ja pikkuselle kaikkea hyvää!
Pinkku :hug: menkat on ihan perseestä, ne muistuttaa joka kerta siintä ettei TAASKAAn voinut onnistua..ne tulee liian usein ja aina väärään aikaan..onneksi ne menee myös ohi!
 
Lasketun ajan voi muuttaa, jos joku päivittää niin 12.3. Nt-ultra takana. Kaverilla oli kokoajan kädet silmien edessä, näytti niin ihanalta 3d-nä :D

tyty86toivottavasti viiva vahvistuu!

Pinkku84 voi ei :hug: tätille pitää tehhä osoitteenmuutos niin menee ens kerralla toisaalle. paljon jaksamista :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pinkku :hug: Se on lähes aina yhtä surullista....ja surullisempaa silloin, kun on jo ehtinyt toivoa....

Rowan Joo-o. Vuosien karttuminen tämän projektin yhteydessä on vähintäänkin rasittavaa. Silloin 29vee ajatteli, et kai mulla lapsia oon ku oon 32....eipä taida olla...mutta kakku tekee hyvää! =)

ON: Mä soittelin tänään polille niitä verikoetuloksia. Kaikki kuulemma normaaleja ja ei ole HIViä :LOL:! Se tästä olisi vielä puuttunutkin! ;)
 
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 35v...........esikoinen haaveissa....ilman ehkäisyä vuodesta '07
- Käytössä metut, clomit, luget. 1.ivf jonossa.
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- OI+inssi
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä ivf(?)
Hopeainen............................... ............Yritystä noin 2,5v
- Tutkimukset, terolut, kilpirauhasen vajaatoiminta
tyty86 25v.......... Toinen haaveissa (tyttö 08/09)
- Tutkimukset menossa
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat) ja femarit, 1. IVF. punktio vko41
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- tutkimukset, 1. IUI (08/11)......
-nasu- ..........................
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- hoitoina tällä hetkellä femarit ja thyroxin
Tillu79, 32v...............................esikoisen yritystä n.3v
- käytössä menopur, pregnyl, lugesteron, mini disperin, kilpirauhasen vajaatoimintaan thyroksin. 1. IUI (08/11)
Idylli, 25v...........esikoinen haaveissa..............yritystä 1/2010 alkaen
- selittämätön lapsettomuus, kesän "varoiksi" käytössä kilpirauhas-ja prolaktiinilääkitys, syksyllä inseminaatio tai ivf.
Kultapuro, 29v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- Tutkimukset menossa
Lumileopardi, 31v....esikoinen haaveissa.....yritys aloitettu 9/09,
- Clomit 6kk kokeiltu, seuraavaksi syksyllä IVF.



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Thaikatti.....1.ivf/icsi...1.....??.......09.11.2011
Isla79.........1.ivf........1.....??.......29.11.2011
Kapybara.....Luomu ...1.....??.......21.01.2012
Imoen.........Luomu....2.....yv 3.....13.03.2012
Viola30.......clomit.....2......yv 2.....05.03.2012
Tunturihilla...Luomu...1......yv 2....12.03.2011
H.o.p.e........??..........1......??.......LA
Babies.........metut...1.....yv 2......LA
 
Viimeksi muokattu:
odotusta odottava limis ei vaikuta hedelmöittymiseen, mut kinnittymiseen kyllä. Sä varmaan juot jo greippimehua? Kannattaisko lisätä ja aloittaa heti kierron alusta. Suosittelisin myös sinkkiä, D- ja E- vitamiinia lisää. Tiedät varmaan nuo kaikki limispoppakonstit, mut kertaus on opintojen äiti :whistle: ei se ota jos ei annakkaa. Koska sulla on se aukkari? Tsemppiä siihen.

tyty86 jospa se sun tuhruvuoto olis merkki kunnon kiinnittymisestä? Pidetään peukkuja viivan vahvistumiselle.. nyt on kuitenki vasta se dpo9 d:)b

Pinkulle jaksuja ja onnea uuteen kiertoon :hug:

tunturihillalle Onnea hyvin menneestä ultrasta :heart:

Babies onko sun kohta listalla oikein? Mikä siellä on vointi?

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä, tätiä odotellessa. Tosin yöllä näin unta, et se täti oli jo pyrkimässä taloon sisälle ja mä koitin jopa sitoa ovea kiinni, eihän se tietty mitää toiminu. Tajusin lopulta että jään alakynteen, ei muuta ku keittiön ikkunasta pihalle... ähäkutti, siitäs täti sait
 
Viimeksi muokattu:
Babies, ihanaa, Onnea kovasti matkaan!

Rowan, tsemppiä odotteluun! Kiva että asiat menee eteenpäin.

Kaikille muillekin kovasti jaksamista! Ja Nyppy :kiss:

Täällä on takana ihan järkyttävän jännittävä nt-ultra. Olin kauhuissani kun odottelin vuoroani sairaalassa ja ihan varma että saan huonoja uutisia taas. Jouduin vielä menemään yksin kun mies ei töiltään ihan ehtinyt mukaan. Mutta niin vaan siellä näkyi pikkuruinen olio, jonka sydän sykki ja turvotus oli tosi hyvä, kaikki näytti olevan ok. Uskomatonta. Tuleeko meille oikeasti vauva kotiin? En oikein vieläkään käsitä koko asiaa.

No, mutta nyt voi listalle laittaa lasketun ajan, vauvan mitat oli vähän isommat mutta aikaa ei muutettu kuitenkaan, olisi pitänyt heittää 5 päivää, nyt heitti vaan 4. Eikä sillä mitään väliä olekaan. Eli se LA on 13.3.2012.
 
Babies Hurjan paljon onnea!

En ole käynyt pitkään aikaan täällä ja kirjoituksia on tullut vaikka miten paljon, joten anteeksi kun en jaksa kommentoida.

ON: Meillä oli viime viikolla suunnittelukäynti julkisella. Aloitan ensi kierrosta clomit ja syön niitä 4 kiertoa, jos ei tärppää niin sitten kokeillaan inseminaatiota, ja jos sillä ei ole tärpännyt kolmen yrityksen jälkeen, niin sitten ivf. Lääkäri haluaa aloittaa clomeilla, vaikka ovuloin luonnollisesti, mutta kuulemma niin on tapana ja clomit voi auttaa myös vaikka ovuloi. Olisin halunnut suoraan ivf:n, koska yksityisen puolen lapsettomuuslääkärin suositusten jälkeen olin jo asennoitunut siihen ja jotenkin ajattelen, että jos sillä ei onnistu, niin ei sitten millään. Toisaalta olen kuitenkin iloinen, että asiat on saatu nyt etenemään. Ja kieltämättä kyllä odottelen jo seuraavaa kuukautiskiertoa ja clomien käyttöä. Olisihan se hienoa onnistua niillä ja todeta, että se ivf olisi ollut ihan turha.

Ihanaa syksyn alkua ja plussatuulia kaikille :wave:
 
tyty86 :hug:

Imoen Paljon Onnea, usko pois, ihan olette jokaisen onnen hetken ansainneet :heart:
Te menettekin Tunturihillan kans aika samoissa :)

Idylli kiva kuulla sustakin :) ja aivan huippua, että teillä asiat etenee. Peukutukset clomeille d:)b
 
Tänään se sit koettiin se järkyttävä aukkari jota ei ees pystytty loppujen lopuksi suorittamaan, koska kohdunsuu nii tiukka...

sattu nii vietävästi että taju meinas lähteä vaikka lääkitystä olin ottanu vähä enemmänki kuin mitä neuvottiin.. eli 800mg buranan ja panacodin...

huomenna uusiks cytotecin ja puudutuksen kanssa..
lääkäri muuten totes että:"tää voi olla muuten yks syy lapsettomuuteen, siittiöt ei pääse läpi.."
kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, siittiöhän on niiin pieni kun vaan olla ja voi, kyllähän ne kuukautiset ulos sieltä pääsee

mutta huomenna olemme sitten viisaampia..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä