Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Viola Tsemppiä ultraan ja muutenkin :hug: kerrothan sitten kuulumiset? Oliko sulla eka raskauden aikaan noin voimakas pahoinvointi? Voi sitä teidän pientä :heart: ... jokos hän tietää tulevasta pikkusisaruksesta?

Pinkku d:)b

Lumileopardi hui ku pitkät jonot, tuohan on ihan huikeesti yli hoitotakuunki jo :O Niin ku tää ei jo muutenki koettelis kärsivällisyyttä. Jaksuja :hug:


Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
Pinkku, nyt jännitetään siun puolesta!! :heart:

lumileopardi Meillä meni terveyskeskuksen gynen lähetteestä lapsettomuuspolin ensikäyntiin n. 5kk, mut sit on kaikki käynyt nopsaan ilman jonottamisia. Tietty kesätauko oli ja poli kiinni, mutta muuten. Tsemppiä kovasti teille! :hug:

Mulla vähän tuhruilee jo (kp 25) ja menkat tulee siis kohta. Sit voin soitella polille ja sovitaan lääkäriaika. Jos mennään pitkällä kaavalla, niin sumuttelut alkais 3 viikon päästä. On alkanu jo vähän pelottaa, vaikka ootankin kovasti tositoimiin ryhtymistä. Tuleekohan sivuoireita, miten menee punktio ja ennen kaikkea tuleeko mitään tulosta. Nyt on ihan kamalan iso vauvankaipuu. Mie haluan niin kovasti äidiksi. Niinkuin me kaikki täällä. Lähipiirissä on nyt useampi pikkuinen ja ne muistuttavat, mitä multa puuttuu. Vaikka mulle tärkeitä ovatkin. Aika katkeransuloista, etten sanoisi.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Nyppy ja Rowan. :hug: Tänään tuntuu, et noita halauksia tosiaan tarvitaan. Mun kuukautiset oli kolme päivää myöhässä ja senhän kaikki täällä tietää, millaisia ajatuksia pää on jo tulvillaan (ensi kesän äitiysloma, ihania äitiysvaatteita, nimiehdotuksia, vatsan pullistumishaaveita...). Mutta ei. Ei ikinä. Ei koskaan. Surullista. :'( Täähän olisi ollut siis ylisuuri luomuihme, mut on se pää vaan kummallinen, et aina toivo on olemassa...Kuten Rowan kirjoitit, nyt tuntuu mustakin siltä että mulla on kamalan iso vauvankaipuu. Tuntuu oikein, et sydäntä riipii.

Kirjoittelin tonne toiselle palstalle, et kyllä olen selvinnyt suurimmasta lapsettomuuden tuskasta ja onhan se osittain joo niin, mut tänään taas tuntuu siltä, että voi surku. Miksen minä voi hedelmöittyä ja onnistua kantamaan lasta sisälläni ja tulla äidiksi?

Laadin tänään tylsässä työkokouksessa päässäni toimintasuunnitelman :attn: :LOL: !! 1)odottelen nyt vielä kaksi viikkoa, että saan kutsukirjeen sieltä julkiselta, et milloin se eka aika on (btw, kiitos Pinkku ja Rowan infoista, et kauan te odotitte ekaa aikaa) 2a) jos se ei tule tässä määräajassa, soitan sinne yksityiselle ja varaan ajan hoitosuunnitteluun 2b) jos kirje tulee ja aika on jonkun miljooooooonan vuoden päähän, varaan ajan hoitosuunnitteluun 2c) jos kirje tulee ja aika on likipitäen tämän vuoden puolella, odotan kärsivällisesti (todella!)

Kuulostaahan tämä riittävän kahjolta?!? :D
 
Viimeksi muokattu:
lumileopardi: Mä olen Rowanin kanssa samaa mieltä, sun toimintasuunnitelma on loistava :)

Kun tuonne julkiselle piti oottaa, mulla meinas mennä hermot kokonaan, aina piti oottaa ja jonottaa. Julkiselle oli aina ne tietyt päivät kun pääsit tutkimukseen ja tietty kellonaika kun voi vain soittaa, se puhelinaikakin oli vain 30min, klo:12-12.30. Mies oli loppuvaiheessa kans tosi kiukkunen, siksi teimme aukiolotutkimuksen yksityisellä ja sit taas mentiin julkiselle. Täällä onneksi Tyksi ja väestöliitto tekee yhteistyötä.

Mulla kans kävi mielessä että muutamaan inssiin olen valmis, mutta sitten kyllä IVF on todellakin edessä.
 
:Hei! Täällä täti tekee lähtöä. Menopur piikittely on taas alkanut ja perjantaina on kontrolli lapsettomuuspolilla. Inssi on todennäköisesti ensi viikolla, jos ei mitää ihmeitä satu. On tosi jo valmiiksi niin pessimistinen olo, et ei varmaan tämäkää keino auta tulemaan raskaaksi. Kaikenlaista tietoa ettiny netistä- mm sijaissynnyttäjistä, kun takaraivossa jäytää pelko ,et oon sellainen tapaus, joka ei pysty ees saamaan omaa lasta.
Kaksi kaveria lähipiiristä sai tällä viikolla vauvan, että kyllä taas tekee tiukkaa katella vierestä toisten onnea ja samalla kuvitella mielessään, miten kovasti sitä omaa pikkuista rakastaisi ja tekisi sen eteen kaiken mahdollisen. HUOH!!! Väsyttää niin kovasti.. :(
 
Pinkku, tuo aika olikin piinaavaa, kun ensin odotti kutsukirjettä (se tosin tuli jo kuukauden päästä lähetteestä) ja sitten sitä ensikäyntiä. Ja nuo soittoajat on tosi stressaavia! Meillä on sentään kaksi soittoaikaa päivässä, yksi aamulla ja toinen iltapäivällä (paitsi perjantaisin vain aamulla), mutta on siinä aina hirvee ruuhka. Eilen en päässyt läpi ollenkaan kun yritin varata aikaa ja en tänä aamunakaan. Sitten hermostuin ja soitin suoraan IVF-hoitajalle ja hän ystävällisesti varasi mulle ajan ensi viikolle. :) Mutta muuten oon ollu tosi tyytyväinen meidän polin toimintaan, nopeesti lähti asiat rullaamaan ensikäynnin jälkeen.

Tillu, :hug: Kyllä se vaan on niin kamalan raastavaa tuo toisten onnen seuraaminen sivusta, sattuu syvälle. Mutta teillä on nyt kuitenkin inseminaatio edessä ja vaikka ite oisit pessimistinen, niin kuule kyllä me muut tsempataan sinua ja pidetään toivoa yllä! :) Onnea siis matkaan!

Mie sain siis tänään sen ajan varattua lääkärille ensi keskiviikoksi. Maanantaina alkaa työt muutaman kk tauon jälkeen ja heti ke pitää lähteä vähän ajoissa sit pois... Nyt olen taas vain tyytyväinen, että työkaverit tietää jo valmiiks tilanteen. Mutta silti ahistaa heti ekalla viikolla mennä vinkumaan, että kun pitäis lähteä töistä aiemmin. Eihän sille mitään voi, huoh. Hoitaja sanoi, että mielellään ottaisivat miut jo ensi viikolla, että päästäis mahdollisimman nopeesti tekemään se IVF-suunnitelma ja hoito käyntiin. Viikko siis vielä kärvistelyä ja sitten ollaan taas vähän viisaampia. Omien laskujeni mukaan jos mulle tulee pitkä kaava ja jos Synarela tulee käyttöön, niin se alkais sit 5.9., joka ois mulle kp 21. Mutta kassellaan nyt ensin mitä se lekuri sanoo kun vilkaisee tuonen sisuksiin. Glump, taas se siis alkaa... Niin hyvässä kuin pahassakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Heipä hei :wave:

Mä niin allekirjoitan kans nuo epätoivon ja pelon tuntemukset... se vyöryy välillä ku hyökyaalto varoittamatta ja hukuttaa alleen. Toisinaan sitten ajattelee, että eihän tässä ole mitään hätää; päivä kerrallaan ja otetaan mitä vastaan tulee. Nyt on taas vaihteeks hyvä päivä, ovis on ohi ja tietää, ettei mitään enää ole tehtävissä (niin ku muka muuten olis) :)

Tillulle kärsivällisyyttä ja tsemppiä inssin odotukseen ja itse inssiin. Ihan varmasti ajatuksissa risteilee ties mitä. Mä olen kans viime aikoina surffaillu netissä ja miettiny niitä muita vaihtoehtoja, ei oo pienen ihmisen elämä helppoa, mut kyllä me jaksetaan, eikös joo? Suomalaisella sisulla päivä kerrallaan ja jaksaen uskoa huomiseen :hug: Helppoa se ei tosiaan ole, mut kyllähän sen perskuleen onnen on osuttava joskus meidänkin kohdalle... tavalla tai toisella :)

Rowan viikko on lyhyt jakso meikeläisten aikajanassa, ei muuta ku porskutat etiäpäin :)
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä sinullekkin odotteluun ja tulevaan hoitoon :hug:


Onkos Pinkulla millasia tuntemuksia? Onko sulla nyt luget menossa? Leppoisia piinapäiviä :flower:

Lumileopardi toi on niin totta, että kierron lopussa usein ajatukset karkailee tahtomattaanki kaikenlaiseen haaveiluun, varsinki jos täti myöhässä. Ite yritän nykyään kieltää täysin tuollaset ajatukset, ettei tipahtais niin korkeelta... helpommin sanottu ku tehty :p
Kuulostaa hyvältä sotasuunnitelmalta :) se tuo edes vähän tiettyä mielenrauhaa, kun on jonniinlainen suunnitelma niistä asioista, joihin voi vaikuttaa. Jaksuja :hug: (meillä 4vkoa lähetteestä kirje ja suunnittelukäynti n.2,5kk lähetteestä).

Violalle vielä :hug: tsemppiä ultraan, käy sit kertoon kuulumisia.


Syksyisiä plussapuhureita +++++++++++:whistle:
 
Kiitos Nyppy ]Rowan ja Pinkku ihanista kannustuksista! =) Nyppy sun kirje oli taas niin kivaa luettavaa siis siinä mielessä, et se nostaa siitä suosta, ettei jaksa/kiinnosta. Se epätoivo on just sellainen hyökyaalto, se hukuttaa kaiken alleen ja on niin iso, ettei sen voimaa oikein pysty vastustamaan.

Tillu Se on tosi raastavaa katsoa toisten onnea, ikäänkuin sivustaseuraajana. Samalla näkee kaiken sen, mitä itsellä ei ole. Se on NIIIIN surullista. Usein ainakin mun kohdalla jopa niin surullista, että on vaikea nähdä niitä ystäviä, jotka ovat raskaana. Jotenkin vanhempien vauvojen/lapsien kanssa ei ole niin vaikeaa. Kummallista. Ja mikä naurettavinta: minä tulin jopa kateelliseksi prinsessa Victorialle, että se tuli raskaaksi!:O Ja mitkä paineet sillä on oikeasti varmaan ollut ja sit mä tunnen näin.

Mitkäs Nyppy olikaan teidän hoitosuunnitelmat? Muilla näyttää etenevän aika huimasti hoitoihin ryhtyminen.

Milloin Pinkku sulla on tän kuukauden kohtalon hetket käsillä? :flower:

Rowan hienoa, että hommat etenee ja sul oli siisti kannustuspuhe, se soi mun päässä tänään usein (way togo girl!):LOL:

Mitäs muuten, ootteko muut saaneet lapsettomuushoidoista johtuvat poissaolot palkallisena? Mä tänään vihjailin mun esimiehelle asiasta ja se sanoi, että kaikki omat työajalla tapahtuvat lääkärikäynnit on aina palkattomia. Ihmettelin kyllä, että voiko olla noin...: / Muuten täällä on tänään ollut parempi päivä kuin eilen, tein jopa avotulinuotion tänne meidän korpipihalle ja paistoin siellä ihania kasvisnyyttejä ja kanavartaita. :p(En ole tällä viikolla vielä jaksanut kertaakaan panostaa näin paljon ruoanlaittoon!)

Tulipa pitkä sepustus. Hauskaa viikkoa kaikille!:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Mun laskujen mukaan 28 päivä menkat pitäs alkaa.

Edit klo: 21.17: Nyppy: mulla ei oo siis mitään muuta käytössä kun Clomit, multitapsit (raskaanaoleville ja haluaville) ja Greippimehu ;)
Välillä on nippauksia alavattassa ja tänään oli pikkasen särkyä, mut meni nopeesti ohi. Eipä muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Tulin vaan lumileopardille kommentoimaan, että ihan oli samat tuntemukset itelläkin siitä prinsessa Victorian raskaudesta! Voi vitsi että pitää ihmisen olla välillä näin pöljä :saint: Ja mitkä raivostuttavat otsikot on pitäny iltapäivälehtien repäistä, ihan niinkuin minua kiinnostais se minä päivänä se raskaus on alkunsa saanut :stick: Mutta ei kyllä käy kateeks silleensä, kun aika lailla saa olla lehdistön ja ihmisten silmätikkuna.

Hyvin ja osuvasti sanottu Rowan tuo, että niin hyvässä kuin pahassakin kun alkaa hoidot!

Pinkun puolesta on sormet ja varpaat pystyssä että nyt onnistuis!!

Tillulle paljon voimia hoitokiertoon! Ja :hug: vauvauutisten puolesta..

Nyppyselle :hug:

Ja kaikille tasapuolisesti toivotan hyvää tulevaa viikonloppua ja paaaaljon :hug:
 
Pitää lukee teijän kuulumiset vähän paremmalla ajalla..pikaseen omaan persettä=)

Joo eli saatiin tietää, että kromosomi ja hyytymiskokeet oli normaalit. Gyne aika on vasta enskuun puolivälissä:headwall: jossa katotaan jatkot. Gyne kirjotti nyt terolutit korjaamaan tuhrutteluja..toivon todella et niistä ois apua..nyt siis tässä kierrossa muuten luomuna mutta terot loppukiertoon. Jospa ne auttas siihen kiinnittymiseen..ovista ootellessa ja pikkuneidin 2-vee syndejä järkkäillessä=)
 
Nyppy! :hug: Juupas, tuollaista vuoristorataa tää kyllä tosiaan on. Välillä tuntuu, että kyllä tää tästä ja asiat järjestyy ja välillä sit ollaan niin syvällä suossa eikä mikään auta... Onneksemme meillä on täällä toisemme (vaikka samalla se on meidän kaikkien epäonni, you know) ja varmasti tiedetään, mitä kukin käy omalla tavallaan läpi... Teidän jatkosuunnitelmista miekin olisin kiinnostunut... Onko mitä tiedossa? Ja kyllä, yksi viikko on meidän ajanlaskun mukaan todellakin yks kärpäsenpieru, se nyt menee vaikka päällään seisten. :D

lumileopardi, no hyvä jos kannustuspuheesta oli apua! :D Meillä ainakin keväällä miun piti tehdä sisään tai korvata myöhemmin polikäynnit työajalta. Onneks ei paljoo tullut kun sain työvuoroja sumplittua aika usein niin, että pääsin omalla ajalla käymään. En oo ihan varma sit nyt syksyllä, kun punktiosta tulee ainakin se yksi saikkupäivä, että miten menee. Ja varsinkin kun miun työsuhde alkaa vasta maanantaina (sama paikka kuitenki kuin keväällä) ja punktio tod.näk. lokakuun alussa, että maksettaisko tuolta ajalta muutenkaan vielä palkkaa sairaspäivästä..? Mikä lie se aika kun pitää olla töissä että saa palkallista sairaslomaa. Ja saako tässä meidän tilanteessa ollenkaan...

Pinkku, miulla on synttärit 28. päivä! Nyt järkkäätkin miulle sit semmosen synttärilahjan, että teet plussan raskaustestiin eikä mitään menkkoja. Sovittu? Olispa se noin helppoa, mutta toivotaan parasta! :)

Melargia, joo aika mixed feelings on kyllä syksyn suhteen. Hoitoja, hormoneja, polilla ramppaamista ja piinailuja ei todellakaan odota, mutta kun niin kovasti toivoo, että nyt se plussa tulis... Ja kylläpä täälläkin oli ihan samat fiilarit tuon Victorian raskausuutisen johdosta, ja ne lööpit... :ashamed: Anyway, hyvää viikonloppua sullekin! :heart:

tyty, jaksamista odotteluun ja onnea pikkuneidille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Rowan: et sitten yhtään paineita kasaa mulle :)

Jos tästä ei tuu tärppiä niin aloitan Clomien syönnin aikasemmin, kp 3-7. Kun nyt söin kp 5-9. Lääkkäri vaan tokas että aloitetaan aikasemmin kun ovuloin niin myöhään....
Mikä hemmetin myöhään mä ovuloin viimiset 15 vuotta ovuloinu juuri noin.... :headwall:
 
Voi kuolema, kaikki teksti taas hävis..

Hienoa, Pinkku, et inssi meni hyvin!! Nyt vain odotellaan tulosta. Ja uskon et miehesi oli iloinen ja ylpeä (miehiseen tapaan) hyvästä "saaliistaan". :D

Voi lumileopardi, täällä nuo tunteet on niin tuttuja. Vaikka kuinka ei olevinaan toivoisi, sitä kuitenkin vähän pettyy joka kerta. Mulla nuo pettymykset tuli jo muutama päivä menkkoja, kun lämmöt ei nousseet/ei ollut oireita etc. Joten kun vuoto alkoi niin alkoi seuraavan kierron suunnittelu.

Ja sinä Nyppyseni.. Kiitos kun aina mua muistat :) Kunpa teidänkin vuoro ois pian, jaksat aina kannustaa ja tsempata muita.

Eilen oli siis np-ultra ja kaikki näytti olevan hyvin. Olin yllättävän hermona ennen sinne menoa, miehen kaa sanailtiin, ja aika hiljaista porukkaa oltiin tutkimushuoneessakin. Väkisinkin hymy tuli huulille kun sikiön näki, kuuntelin lääkärin vähäpuheisia lauseita ja yritin kuulostella et onko asiat hyvin vai ei. Hyvinhän ne oli, ehkä nyt tuntuu vähän erilaiselta kuin tätä ennen. Ehkä nyt sitä vähän enemmän antaa itsensä uskoa että se vauva meille suotaisiin. Tosin en halua kertoa kellekään, se ahdistaa valtavasti, en kestä yhtään kyselyä mistään kun itsellekin tää asia on "hauras". Ja tunne lapsettomuudesta ei ole hävinnyt minnekään. Uskon että se jätti muhun niin syvät jäljet, etten ikinä unohda. Paha olo jatkuu, sorruin syömään salmiakkeja - mikä virhe - ja olo entistä kamalampi. No, viikonloppuna saa levätä.

Viikonloppuja!
 
Moikkelis vaan kaikki! :wave:

Kävin tänään verikokeissa tossa lähipolilla. Tää on vaa tällainen joku tarkastus, jossa katsotaan mm. kilpirauhas arvot. Muuten täällä ei ole tapahtunut mitään. Tietty pikkuhiljaa toivuttu menkkojen alkamisesta ja pettymyksestä.

Rowan Jos oon oikein ymmärtänyt noista lääkärikäynneistä työpäivän aikana, niin jos on akuutti sairaus, saa palkkaa, mut jos on "ennaltasuunniteltu" lääkärikäynti, on se palkatonta. Mulla on sellainen työ, missä ei voi tehdä sisään tunteja tai korvata niitä. Harmillista mulle. Toisalta tässä ajattelee, et ihan sama vaik joutuu maksaan ja oleen pois, jos siten vaa sais sen paketin, mitä niin kovin toivoo. Tietty köyhä lapsettomuus on vähän rasittavampaa kuin taloudellisesti helpoimpi lapsettomuus.:rolleyes:
 
Kontrollissa käyty ja 10mm ja 12mm follit siellä oikealla puolella möllötti. Vasen puoli on ollut jo monta kuukautta ihan hiljaa- mikä lie.. Kp7 menossa, prengyl tiistaina ja kaskiviikkona on sitten inssi tiedossa.
 
Pinkku: :D No pressure!! Aika myöhäinen aloitus sulla muuten noilla clomeilla. Kun eikös se yleensä oo kp 2-6 tai 3-7. Mutta kaipa noillakin sit voi olla useampia käytäntöjä, miten kellekin määrätään kun kaikki ollaan yksilöitä. Tsemppiä tulevaan viikkoon, sit saat testata!! ++++:whistle:

Viola, oi, onnea hienosti menneestä np-ultrasta! :flower: Siellä se pikkuinen nyt köllii tyytyväisenä. Voin vaan kuvitella, miten vaikea on olla rauhallisin mielin, mutta jospa nyt sitten saisit mielenrauhan. Levollista viikonloppua! :heart:

lumileopardi, joo kyllähän tässä itekin on valmis vaikka palkattomiin päiviin jos niikseen tulee. On tämä raskautuminen (tai siis sen yrittäminen) nyt kuitenkin se prioriteetti ja kaikki muu tulee sen jälkeen. Punktiopäivästähän tulee ainakin automaattisesti se yksi, ja tilanteesta riippuen useampikin, sairauslomapäivä. Että mitenhän tuohon suhtaudutaan, onko palkaton vai palkallinen. Pitää töissä kysyä sitten. Tosiaan vaikka ois palkatonkin, niin siinähän on ja sit eletään sen mukaan. :D

Tillu, hienot follit, kuitenkin kaksi, niin niillä on hyvä mennä inssiin. :) Tulethan sit kertomaan, miten inssi meni!

Mukavaa viikonloppua kaikille! :heart:
 
Huomenta neidit ja rouvat =)

Rowan: ihan sen takia menikin noin myöhään kun mä ovuloin ihan normaalisti, näin aluksi haluttiin kokeilla että jos sieltä usempi tulis ja neljähän niitä kehtitys, mut tosiaan ei niin isoksi kun ne olis kuvitellu. Noh seuraavassa kierrossa viisaampia =)

Viola: d=)b :flower:

Lumileopardi: Siitä se lähtee :)

Tillu: Jei, se inssi on nopeesti ohi, eikä tunnu missään. Muista se pissarakko pitää täytenä (mä en siihen pystyny) :D ja sitten se kahden viikon piina.

Tilasin muuten maanantaina 15 päivä lisää ovistestejä, niitä digitaalisia 20kpl ja sit tuli kylkiäisenä 2 raskaustestiä, makso 31€ ei mielestäni kauheen paha. kun ajattelee mitä apteekit ottaa niistä.
Nyt on ainakin varmuudeksi läjä kaapissa.

Mä oon jääny koukkuun tähän sivustoon joten nähdään illalla taas ;) :heart:
 
Mulle sanottiin siellä klinikalla,et ei tarvii mitenkään valmistautua siihen inssiin, eikä mitään puhuttu tosta et pitäs olla pissarakko täynnä. Mies aiko hoidella hommansa jossaki muualla, ja kiikuttaa vaan purkin klinikalle. Onnistuu kuulemma niinkin. Raukkaa vissiin vähä ujostuttaa- van empä ihmettele yhtään-saattas tehä tiukkaa itelläki.. :)
 
Tillu79: mä sain oikein ohjeistuksen, muutaman pätkän kirjoitinkin siitä tuonne aikaisemmin. Mä ehdotin miehelle kans, et se voi tehä hommat kotonakin kun meillä matka on sen verran lyhyt. Mut hän näki helpommaksi mennä paikanpäälle tekee.
En mä kyllä ainakaan mitään tuntenu vaikka rakko olikin tyhjä =) ne vaan sano et on helpompi saada se katetri sinne sisään.
 
Juu ei mullakaan ollu mitään ohjeistusta insseissä, että pitääkö rakon olla täysi vai tyhjä. Viimeisessä inssissä se oli täysin tyhjä ja silloin se katetri vähän tuntui, kun oli ollu kohdunkaula (tms) vähän mutkalla. Kai se täydempi rakko olis sit tosiaan vähän suoristanut sitä. Mutta se oli vaan nopea tuntemus eikä mitenkään kamalaa. Inseminaatiot ei kyllä tuntuneet yhtään miltään siihen verrattuna, miltä munatorvien aukiolotutkimus.
 
Lumileopardin suunnitelma käynnissä (meinasin vahingossa kirjoittaa kännissä :LOL:). Vielä viikko kutsukirjeen odottelua ja sit tää rouva ottaa puhelin kouraan ja soittaa HETI sinne klinikalle. :D

Pinkku mistä sä tilasit noita testejä tohon hintaan. Kuulosti nimittäin ihan hyvältä.

Rowan joo, mullekin on tää raskaaksi yrittäminen nyt prioriteetti numero yksi ja kaikki muu kalpenee sen rinnalla. jos joku sanoisi mulle, että seiso päälläsi kaksi vuorokautta putkeen ja tulet raskaaksi, niin mä aloittaisin sen heti!

Olin viikonloppuna anoppilassa kylässä ja yllätys yllätys taas uusi raskausuutinen! Hän oikein heti innoissaan kertoi, kuinka tämä viimeinenkin siskon lapsi(mua lukuunottamatta) tästä suvusta sikiää nyt sitten pian. Ja kuinka heillä on sitten tusina lapsenlapsia! :kieh: Oon kyllä kertonut tästä surusta, ettei saada lasta vaikka haluttaisiin. Kaikki ei vaan oikein pysty empaattisiin tekoihin...no, tästä olen nyt jo toipunut. On vähä sellainen olo että EVVK kaikkien maailman ihmisten raskaudet.

Sori vuodatus. : / Te ymmärrätte kuitenkin. :heart:
 

Yhteistyössä