Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

tunturihilla ja muutkin ollaan juurikin itse pikku hiljaa vaihtamassa ajatusta hoidoista sittenkin adoption suuntaan. Meillä pitäs neuvonan alkaa 1/2vuoden päästä. Mut voi siis poistaa listalta. Tsemppiä muille hoitoihin ja niihin tuloksiin ;)
 
Nyppy, ajattelin odotella kunnes olisi jotain kerrottavaa, mutta kerrotaan nyt väliaikatietoja kun kerran kysyttiin. :) Huomenna on eka neuvola ja jännittää, koska tiedän ennestään että siellä koetetaan ultralla katsoa. Tosin vaan vatsan päältä, välttämättä ei saa näkyviin mutta toivon niin että jotain näkyisi. Edelleen en uskalla kunnolla edes ajatella koko raskautta, jos se kuitenkin taas loppuu. :ashamed: Tänään perun lapsettomuuspoliajan, näin kauan olen sitäkin pitänyt kaiken varalta, mutta nyt se on pakko perua.

A-ML, kaikkea hyvää Sinulle jatkossa ja tsemppiä adoptioprosessiin! :heart:

Ihanaa päivää kaikille!
 
idylli ei se mitään, hyvä kun tuli adoptiosta yleinen keskustelu :) mie olen kuitenkin asian käsittänyt niin, että hoidot pitää olla lopetettu kun adoptioprosessiin lähtee, eli niitä papereita ei voi laittaa vetämään ja vielä olla hoidoissa. se on vähän mälsää koska uskon että moni lapsettomuuden kokenut olis ikionnellinen jos sen plussan saisi, ja sitten vielä adoptiolapsen, tai sitten joko/tai. selvittelin asiaa joskus aiemmin, ja niin käsitin että se hoitovaihe pitää olla ikäänkun käsitelty ja loppuun asti puitu, hyväksytty ettei toimi ja sitten siirtyä adoptioon, ettei joku ota kaikkia keinoja "varalle" vaikkei oikeasti haluaisi niin kovasti adoptio-kuin omaa lasta. sekava selitys, toivottavasti edes joku tajusi :D Tuo ei siis ollut miun mielipide, vaan se selitys mitä yleisesti löysin.
ja A-ML, tsemppiä hurjasti teille ja onnea matkaan!! :) :heart:
 
Tunturihilla Ihan mahdollista, en ole tosiaan asiaa selvitellyt sen enempää. Ja kuulostaahan se järkevältäkin, koska sitten moni voisi ottaa sen varavaihtoehdoksi ja sitten jättää kesken, ja kuitenkin adoptiota hoitavalta taholta on kulunut aikaa ja rahaa.
 
Kiitos kaikille tuesta :heart:

Käyn sit paremmalla ajalla lukemassa ja keskittymässä teidän juttuihin, nyt ei jaksa... NukkuMatti heitti jo unihiekan.

tunturihilla joo, on me asiasta puhuttu. Olen mä nuoresta asti ajatellu, et adoptio olis vaihtoehto... siis silloinki kun luulin vielä saavani normaalisti lapsia. Hoidot pitäis ensin olla käytynä läpi?! Niitä "peruutuksia" varmasti tulee aika ajoin myös muista syistä (ku mitä Idylli sanoi) ja saahan biologisia lapsia saaneetkin adoptoida :confused: Mut mä en noista tiedäkkään niin tarkasti. Ymmärsin kyllä ton pointin, mitä Tuntuhilla selitit... eihän kukaan lapsi ole ansainnu paikkaa "varasijalla" ja joissai tapauksissa niin saattais käydä :(

A-ML hieno juttu tuo teidän päätös. Poistin sut vastentahoisesti listalta... kun olis kiva silti, että kävisit välillä kertoon mitä kuuluu ja miten tilanne etenee? Onnea teille valitsemallanne tiellä ja toivottavasti saatte mahdollisimman pian uuden perheenjäsenen :hug:

Imoen varmasti pelottaa. Toivottavasti pikkuinen jo näyttäytyis d:)b Tsemppiä! käy sitten kertoon kuulumiset..
 
Tulipa sopivasti tämä adoptiokeskustelu, kun ollaan kans miehen kanssa nyt kesälomalla siitä puhuttu. Oltiin nimittäin just ajateltu et voishan sinne adoptioneuvontaan mennä samalla kun käy hoidoissa ettei sit aikaa tuhlaa niin kamalasti jos ei hoidot tuloksia tuottaisikaan. Mies on koko ajan ollut sillä kannalla, että eihän se haittaa vaikka kävisi niinkin, että saataisiin sekä oma että adoptiolapsi - kummassa järjestyksessä tahansa. Ei se oman lapsen saaminen mun mielestä myöskään sulje pois sitä adoptiolapsen saamista. Mutta jos on kerran noin kuin Tunturihilla kertoi, niin pitää ilmeisesti katsoa ensiksi nämä hoidot loppuun...

Me käytiin tänään parin kuukauden tauon jälkeen klinikalla. Tuntui jotenkin ihan erilaiselta mennä sinne nyt kun oli vähän aikaa saanut tuuletella ajatuksia. Oli jotenkin henkisesti vahva olo, mitä ei tuossa keväällä siellä rampatessa todellakaan ollut, ja tuntui että toivo alkaa pikku hiljaa palaamaan. En olisi ikinä ajatellut, että parin kuukauden tauko hoidoista voisi tehdä näin hyvää. On saanut keskittyä muuhunkin elämään. Työpaikanvaihdoksen ja tulevan lomamatkan takia pidän vielä elokuun taukoa Femareista ja syyskuussa sitten jatketaan 100%:sesti yritystä.

Tsempit muillekin syksyn hoitoihin!!:flower:
 
Me ollaan kans juteltu tuosta adoptio jutusta, jos nyt näyttää siltä ettei itse saada mitään aikaseksi, se on sellanen vara keskustelu.

Sitten teille ketkä tietää noista Clomeista, mulla vasta toinen päivä menossa näiden kanssa, eikä mitään sivuoireita, paitsi..mulla loppu menkat (?) ja valkovuotoa alko tulee....WHAT!??!! kierto nyt 29, kuukautisten kesto 7 päivää....(aina ollut) nyt ne loppu ku seinää....

onko kokemuksia?
 
Adoptioasiasta: Olen myös kuullut, ettei voi olla yhtäaikaa adoptiojonossa ja hoidoissa. Harmi sinänsä. : /

Babies toi sun profiilikuva on ihana.

Pinkku-84 Mulla kun oli Clomit käytössä, huomasin kyllä et menkat jotenkin hyytyi nopeammin. En nyt tarkkana muista, kuinka pian.

Meillä on siis tarkoitus päästä(?) IVF-hoitoon syksyllä. Vaikka olenkin tosi innoissani siitä, että vihdoin saattaa tapahtua jotain, niin samalla pieni kauhu elää sydämessä, et mitä jos paljastuukin et yhtään ei hedelmöity/meidän siemenet hylkii toisiaan. Niin, oliko se sitten siinä?!? :confused:
 
Helvata, kun TAAS kaikki tekstit pyyhkiytyi pois!!!!

Pinkku, mulla oli muistaakseni kans, ellen ihan väärin muista.

Tänne onkin tullut uusia (valitettavasti), tervetuloa! Musta tuntuu niin epärealistiselta kirjoitella tuonne toiselle puolelle, en vieläkään uskalla luottaa, et kaikki menee hyvin loppuun asti ja toinen lapsi sieltä syliin saadaan. Mä olen jo käynyt kolmessa ultrassa (ja tänään neljäs). Rv 5+3 kävin tarkistuttaa et onko alkio oikeassa paikassa, rv 7+0 pääsin ultraan km takia ja rv 8+4 siksi, koska tuossa edellisessä ultrassa alkio mitattiin viikon pienemmäksi mitä menkkojen perusteella. Ja tiesin milloin ovulaatio on tasan tarkkaan tapahtunut (ultran ja kipujen takia), joten LA on aika varmasti 5.3. Np-ultran varasin parin viikon päähän rv 11+3, sitten oon ajatellut itteni aloittaa iloitsemisen, jos siellä on kaikki ok. Vaikka en tiiä tuleeko se ilo sittenkään. Kyllä se vuoden pakkomielteinen yritys on jättänyt jälkensä. Jotenkin tuntuu kuuluvansa ihan eri porukkaan kuin ne, joilla heti onnistuu. On saanut (joutunut??) kohtamaan niin paljon pettymyksiä, etten pääse enää normaalille tasolle takaisin, vaan kuljen vähän alamaissa tän raskauden suhteen. Tosi kurjaa et se vaikuttaa näin, mutta ei mahda mitään.

Enkä halua tänne teille ees kirjoittaa näitä kliseitä "toivottavasti pääsette myös plussajunaan mukaan", koska mitään junia ei ole ja sitä paitsi mikään toivominen ei tässä auta. No, tulipa vähän nega teksti taas, mutta näillä mennään.

Jaksamista kaikille, lueskelen aktiivisesti teidän kuulumisia.

Viola ja "kai siellä jokin on" rv 9+3
 
Pinku mulla clomit teki sen et menkat lyheni, normisti vuodan sen 7pv ja tuhrutan viel 2pv päälle. Clomeja kun vedän niin menkat oli vaan 5pv=) toisaalta hyvä..ja valkovuotoo:x sitä kanssa tulee ja paljon. Varsinki oviksen aikaan,ihan ku kraana olis auki ja vettä vaan valuis pitkin haaruketta:LOL:

Mulla vituttaa: / sain dpo9 haamun, ja loput onki ollu negaa r-testissä..taan fucking kemiallinen. Mä en niin jaksas yhtään odottaa et pääsen soittaa gynelle aikaa vasta 15.8:headwall: ja siit viel monta viikkoo enneku pääsen taas tätä värkkiini näyttää jne.|O Mä olen niin kade mun kaverille joka kerto vähän aikaa sitten, että heille tulee kolmas:| ja taas kertalaakista, kun vaan päättivät että nyt tehään vauva niin sehän tuli ku tilauksesta.

Alkaa tuntuu siltä et sama oliko iso maha häissä vai ei mä tahon sen toisen lapsen nyt:kieh: enkä vuoden päästä..mä olen tänään kiukku piukku..huomen helpottaa kun rupee taas tää perse vuotaa..
 
JEs...menkat lyheni ;) se tarkoittaa sitä et me päästää pupuilee :p mies tykkää..... se jo viime yönä kyseli et koska menkat loppuu...ja pupuilu alkaa... :D
ps. vessassa on kyllä saanu rampata ja MÄ HIKOILEN KU PIENI POSSU!!!!

Viola: hyvä kuukaus syntyä siitä tulee KALAT ;) jos olis vielä1.3 niin aina paranee...:D mulle kans sanottiin et jos tärppää niin aika pian mennä ultraan kun on km ja kohdun ulkonen....

tyty86: ai sulla on sit yhtä pitkät ajat ku mullakin noiden menkkojen suhteen....
 
Viimeksi muokattu:
Kaunis elokuinen ilta tervehdys teille jokaiselle:wave:
Pitkästä aikaa kävin lukemassa kuulumisianne ja oih täällähän odotti ihania plussa uutisia!! Onnea kaikille plussanneille:heart:
Paljon onnea myös plussaa yrittäville ja adoptio prosessiin siirtyville:heart:

Me täällä Nyytin kanssa voidaan hyvin=) Nyyti kasvaa ja kehittyy, myös minä kasvan vatsan seudulta:p Painoa on kertynyt nyt seitsämän kiloa ja maha tönöttää jo söpösti edessä ja kovasti ihmiset poekaa uumoilevat tulevaksi, no katsotaan kuinka käy:) Viimeiselle kolmannekselle tässä valmistaudutaan kaiken kaikkiaan hyvillä mielin=)

Kaunista elokuuta teille kaikille ihanaisille!

Halauksin Thaikatti & Nyyti rv 26+1
 
Miten meni Imoen ultrassa?

Lumileopardi öö.. en tiedä, mut jokaisen naisen kroppahan tuumii hedelmöityneen munasolun huomatessaan, ettei tuo eilen ollu tuossa, ja antaa massiivisen hälytyksen puolustukselle hyökätä tunkeutujaa vastaan :D Nousee lämpö, väsyttää, ehkä etoo, samoin kroppa toimii kaikkien nopeasti jakautuvien outojen solujen kans esim. syöpäsolu. Toisilla tuo puolustus toimii liian hyvin ja silloin käyttävät ainakin miniasperiinia ja/tai kortisoonia "huijaamaan" elimistöä (tai näin olen ymmärtänyt, saa/pitää korjata jos jollain kokemusta). Jos normi ivf ei toimi sitten kai kokeilevat icsiä. Yritin etsiä tietoa netistä, että miten jos solut hylkii toisiaan ja löysin vain tiedonmurusia siitä, että jos sperma-analyysissa vasta-aineet ok, ei hylkimistä pitäisi olla (?). Muuta mä en asiasta tiedäkkään, kun en ole itse joutunu tekemisiin asian kans ainakaa vielä... mut eiköhän siinä ole kuitenki keinoja joita kokeilla. Tietäiskö joku paremmin?? Anteeksi sekava selitys, parhaani tein :D Olipas muuten mielenkiintonen aihe.

Viola voin vain kuvitella. Tsemppiä sinne paljon, toivottavasti tulevaisuudessa pystyt edes pieninä hetkinä nauttimaan raskaudesta :hug:

tyty86 pahoittelut, ettei viiva ollu pysyvä :( :hug:

Thaikatti kiva kuulla teidän kuulumisia =) Vähänhän sinä lisäpainoa oot keränny :O masu onki varmasti kivan pyöreesti jo näkösällä, oi että :heart: Tsemppiä viimeiselle kolmannekselle ja H-hetken lähestymiseen, sekä aurinkoisia elokuun päiviä :)


Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Huh, kun on taas tänne tullut tekstiä reissun aikana! :)

Nypylle iiiiso hali kemiallisen takia :hug: Ja nyt vaan kauheesti tsemppiä tulevaan hoitoon, toivottavasti nyt alkais selkiintyä teidän tilanne :heart:

lumileopardi, tervetuloa! Teillä onkin aika samanmoinen aikataulu kuin meillä, eli yritystä on 9/09 lähtien ja nyt syksyllä tulossa IVF. Samoja asioita miekin pelkään. Meillä tosin syytä on ainakin miehen siittiöissä ja toivon, että edes miun munikset ois ihan ok-laatuisia. Kolme inssiä tehtiin keväällä ja niistä tuli negat.

Kaikki plussanneet: Tsemppiä ekoihin ja sitä seuraaviin neuvoloihin ja ultriin! Ihanaa kun te ootte täällä meille sellaisina positiivisina esimerkkeinä, että kyllä voi onnistuakin! :heart:

ON: Mulla tulee olemaan aika kiireinen syksy. Opiskelujen lisäksi sain töitä loppuvuodeksi, alkaa 2 viikon päästä. Hieno homma, mutta vähän mietityttää jaksaminen hoitojen kanssa. Onneksi työpaikka on tuttu ja esimies tietää hoidoista, niin ei tartte peitellä mitään. Sitä en varmasti jaksaisi. Ja ensi keskiviikkona ollaan menossa siihen ensimmäiseen keskusteluun IVF-hoidosta hoitajan luo. Huh, siitä se sit lähtee! Ollaan molemmat vielä lomilla siis 2 viikkoa ja mie olen ollutkin koko kesän, onneksi, kun oli rankka kevät ja syksystä ei tule ainakaan yhtään helpompi. Nyt on menossa viimeinen Femar-kierto ja ovis oli tuntemusten mukaan tällä viikolla, kun oltiin reissussa. En todellakan jaksanut ottaa tikkuja mukaan ja testata siellä. Mutta eipä noista tabuista paljon hyötyä tunnu olevan, jos vika on enemmälti siellä miehen puolella...

Mukavaa viikonloppua! Mie menen tänään häihin ja huomenna olis vuorossa kummitytön ristiäiset.
 
Ärisin jo eilen suurimmat murheeni tonne Kiukkuketjuun. Säästän tänne sensuroidun osuuden. :saint: Mä odottelen taas muutamaa asiaa...kuten ens viikon ensimmäistä tapaamista julkisen puolen gynekologille, mistä en kyllä odota liikoja. Oon jo henkisesti ja taloudellisesti varautunut siihen, ettei päästä sitä kautta syksyllä vielä ivf-hoitoon, varsinkin kun meille ei ole edes tehty yhtään inseminaatiota. Oon siis jo ajatellut, että soittelen klinikalle tän tapaamisen jälkeen. Ollaan siis kaikki muut tutkimukset ja hoidot tehty tuolla yksityisellä, ku en jaksanut yhtään odottaa!

Toiseksi odottelen mun mystisten kuukautisten alkamista. Edellinen kierto oli 25pvä, sitä edellinen 34pvä ja nyt sain ovistestiin hymynaaman pvä 17. En siis yhtään tiedä milloin niiden nyt sitten pitäisi alkaa. Usein mulla on ollut niin, kun on on takana lyhyt kierto, ni sit seuraava venyy pitkäksi. Yritän kuumeisesti olla ajattelematta näitä juttuja ja oonkin välillä pystynyt siihen. Ja täytyy sanoa teille kaikille palstalaisille iso kiitos olemassaolostanne, sillä vaikka olenkin täysin noviisi näillä huudeilla, tunnen jo nyt suurta helpotusta siitä, että tiedän etten olo yksin tän asian kanssa. Se on auttanut enemmän ku etukäteen ajattelin. Kiitos siis. :flower:

Nyppy olihan toi sun selostus ihan järkevä. Mä ainakin tajusin kaiken. =) Ja uskon, että noinhan se on. Tää kaikki lisääntymisjuttu on kyllä niin moniselitteistä ja korkeemman käsissä, et ei tästä kyllä välttämättä kukaan kaikkea tajua. Välillä jotkut "täysin hedelmättömät" onnistuu luomusti raskautumaan ja toisaalta "hyvin terveet ja hedelmälliset" ei onnistu vaikka kuinka yrittäisi.

Rowan79 Oletteko yksityisellä vai julkisella hoidoissa? Höpisin tuolla syksy/talvi -ketjussa siitä FB:stä....joo, se on kyllä sellainen käännetään veistä haavassa-paikka! Vauva siellä, vauva täällä....:stick::whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Lumileopardi Meillä on aika samankaltanen tilanne ku teillä. Yksityisellä on kaikki testit tehty ja clomeja kokeiltu. Ens kuun alussa on aika julkiselle ja TOIVON ettei mitään inssejä käydä enää sohlaamaan. Tiedä sitte kuinka kauan joutuu odottelemaan jos pääsis IVF:n?? Hermoja raastavaa tämmönen : / Yksityisellä tulee niin kalliiksi noi hoidot ettei mitenkään oo varaa.. Tsemppiä!
 
Lumileopardi Meillä on myös samantapainen tilanne. Olimme yksityisellä puolella tutkimuksissa, koska halusimme ne nopeasti hoidettua ja ne pystyimme kustantamaan. Mitään suurempaa syytä ei kummastakaan löytynyt, joten yksityisellä suositeltiin suoraan hoitomuoksi ivf. Siihen ei kuitenkaan talous nyt anna periksi, joten odottelemme aikaa julkiselle (jono täällä meillä päin 2-6k). Mietityttää itseä juurikin se, että kun julkiselle se aika joskus tulee, niin miten nopeasti pääsee ivf:ään. Pelottaa, että julkisella määrätään ensin kokeilemaan jotain lääkkeitä hetken aikaa, sitten muutama inssi ja vasta vikana vaihtoehtona ivf joskus kuukausien tai vuosien päästä. Voishan toki se inseminaatiokin tuottaa tulosta, mutta jos ei, niin sitten ketuttaa, että on kulutettu aikaa niihin, kun olisi voinut suoraan siirtyä ivf:ään. Tiedän kyllä, että monilla asiat ovat edenneet nopeasti parin toiveiden mukaan myös julkisella puolella, mutta silti asia mietityttää.

Tsemppiä ja iloisia ajatuksia kaikille :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Lumileopardi, Babies, idylli: Me käytiin yksityisellä että julkisella ja meille sanottiin julkisella puolla että jos Clomit ei auta niin syksyllä katotaan inseminaatio ja sitten vasta Ivf, samoin tehtiin tutulle pariskunnalle 5 kertaa inssi ennen ku nainen suuttu lääkärille ja vaatis sen IVF.
 
lumileopardi, julkisella ollaan ja me ollaan oltu kyllä tosi tyytyväisiä aikatauluihin omalla polilla. Eka käynti oli tammikuun lopulla ja jo ennen pääsiäistä oli ne 3 inssiä tehtynä. Itse asiassa eka inssi tehtiin jo siihen kiertoon mikä oli menossa eka käynnillä. :) Kevään IVF-hoitoihin ei sit enää ehditty, mutta mie olin henkisesti niin loppu, että muutaman kuukauden hoitotauko teki vaan hyvää. Oonkin miettinyt, että missähän kunnossa oisin, jos oltas oltu yksityisellä ja siitä vaan suoraan jatkettu hoitoja... Onneks ei mennyt niin, vaikka silloin keväällä kismittikin, kun pitää monta kuukautta odottaa. Nyt tiedän, että se teki vain hyvää. Olikos teille siis inssejä tehty jo siellä yksityisellä? Anteeksi, en nyt muista... Kyllähän se lapsettomuuden syistä johtuu, että mitä tehdään ja mitä ei, oltiin sitten julkisella tai yksityisellä. Mehän ois esim. vielä 4. inssi haluttu keväällä, mutta lääkäri oli järkevä ja sai meidät tajuamaan ettei siitä meille taida olla avuksi ja kehotti jäämään kesätauolle. Olen saanut sen käsityksen, että ei meillä turhia inssejä tehdä, eli jos tutkimuksissa havaitaan, ettei niistä ole hyötyä, niin sitten suoraan IVF. Mutta jos mahdollisuuksia inssillä on onnistua, niin toki ensin käytetään kevyemmät keinot.

Tsemppii kaikille! :heart: Minnuu vähän jännittää, kun ylihuomenna on se eka IVF-keskustelu!
 
Aika monenlaisia käytäntöjä on kyllä. Meille sanottiin yksityisellä että periaatteessa inssit voi olla aika turhia kun miehessä ei ole mtn vikaa. Yks sukulainen oli selittämätön(eri kaupunki) ja ne pääs suoraan IVF:n julkisella. Yks mikä nyt mietityttää on se että mulla on se eka aika julkisella kkden päästä. Tehtiin tk-lääkärin kanssa lähete vaan mulle, koska mies on jo tutkittu. Siinäkin oli epäilys että meneekö pelkästään mun nimellä lähete läpi. Kumminkii, mietin nyt että otanko miehen mukaan vai en?? Oon käyny suurimman osan lääkäreillä käynneistä yksin, koska ollaan samalla työpaikalla. Eikä molemmat kehtaa olla jatkuvasti pois.

Rowan Tsemppiä ekaan keskusteluaikaan! :)
 
Babies, minusta tuo ainakin kuulostaa vähän oudolta, että eka käynti olis vain sulle. Meillä ainakin se oli molemmille pakollinen. Toki meillä ei kumpaakaan oltu vielä tutkittu, mutta luulis että ne haluis nähdä molemmat ekalla käynnillä. Voihan tässäkin olla sit vaihteluita eri klinikoiden välillä. Voithan sie vaikka soittaa sinne ja kysyä, että miten on, niin saat selvyyden asiaan. Kiitos tsempistä! :)
 
Babies Ehkä se kuitenkin olis hyvä mennä kahestaan, kun jos siellä kuitenkin sitte jo mietitään sitä jatkoa että miten edetään. Kummatki olis sitte kuulemassa ja sanomassa mielipiteensä. Ja sitte lääkärikin näkis molemmat osapuolet.

Rowan Oltiinkohan me samoissa häissä, kun minäkin olin lauantaina häissä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Rowan79
Kiitos kaikille ihanaisille selostuksista. Meillä aika perjantaina julkiselle keskustelemaan(?). Oon muita keskusteluja seuranneena ymmärtänyt, että eka tehdään "väkisin" muutama inseminaatio vasta sitten pääsee IVF-hoitoon. Ilmeisesti tää vaihtelee siis tosi paljon, ehkä se riippuu suuresti lääkäristä ja mikä on se ongelma. Kuten teillä Babies ei meilläkään miehen siittiöissä ole mitään vikaa, vaan pääsee kuulemma luokitukseen erinomainen. Munkin diagnoosi on vähän hatara...eli siis välilläPCO välillä taas ei, itse kotilääkärinä oon tullut siihen tulokseen että vika on jotain hormoniongelmaa....:confused:Enkä siis koe tarpeelliseksi tehdä noita inssejä, kun vika ei kerta ole siittiöissä.

Rowan79 teillä on edennyt nopeasti noi hoidot! Toivottavasti perjantaina me saadaan myös asiat etenemään suhteellisen ripeästi, niin ei tarvitsisi koko lompakkoa tyhjentää klinikalle (ja vielä ehkä ihan turhaan...) Meillä aikataulut saattaa kuitekin venyä, joten en kyllä jää sitten venaileen jotain puolta vuotta, et saadaan seuraava aika. :kieh: Meitsi on kohtuu malttamaton, mut nää jutut vie muutenkin niin paljon aikaa, ettei jaksaisi odotella enää vastaanottoaikaa. Meille ei siis oo tehty noita inseminaatioita yhtään (ja toivottavsti ei siihen tarvitse ryhtyäkään). Tsemppiä keskusteluun ja tuu kertomaan millainen vastaanotto oli.

Idylli onko teillä toi jono (2-6kk) ekaan tapaamiseen? Vai ryhdytäänkö silloin jo "tositoimiin"? Me saatiin terveyskeskuksestä lähete huhtikuun lopussa ja aika on nyt elokuussa gynekologille, joka varmaan taas vaan lähettää eteenpäin, koska tää gynekologikaan ei oo vielä sellaisessa sairaalassa, jossa näitä hoitoja tehdään.

Ja vielä Babies: uskoisin, et ois hyvä mennä kaksin jos vaan mahdollista. Oon kyllä käynyt yksinkin klinikalla, eikä se oo tuntunut mitenkään pahalta. Ehkä käytännön järjestelyt ratkaisevat, pääseekö molemmat paikalle. (Tulipa taas sekava söpötys...):rolleyes:
 
Juuri tuota Pinkun mainitsemaa tilannetta pelkään, että tehdään turhaan joku 5 inssiä.
Sekä yksityisen että julkisen lääkärit ajattelevat tietysti rahaa, mutta yksityisellä se tarkoittaa, että suositellaan kalliita hoitoja ja julkisella koitetaan ensin edulliset keinot. Vaikka kyllä mä samaa mieltä olen sen yksityisen lääkärin kanssa, että inseminaatio on turha, jos kummassakaan ei ole mitään vikaa eli ollaan selittämättömästi lapsettomia ja miehen siimat priimaluokkaa, joten inseminaatiolla ei saavutetu suurtakaan hyötyä kotipupuiluun nähden.

lumileopardi Toi jono on vaan siihen ekaan tapaamiseen julkisella puolella. Ja sama juttu, ettei siinä sairaalassa mihin lähete on, niin tehdä hoitoja eli sieltä sitten saa varmaan vaan uuden lähetteen. V***n jonottamista, jos suoraan sanotaan! :D Toivon vaan, että se sitten laittaa tosiaan suoraan lähetteen hoitoihin, koska olen kuullut niitäkin tapauksia, että julkisella puolella tehdään tutkimukset uudelleen, vaikka ne olis jo yksityisellä tehty. Mulla on siis todella negatiivinen asenne tota julkista puolta kohtaan, mikä on naurettavaa, koska mulla ei ole mitään omakohtaista kokemusta ja olen vain kuullut juttuja. Toivottavasti me kaikki saamme hyvää hoitoa ja meidän mielipiteitämme kuunnellaan ja arvostetaaan hoitoja suunnitellessa :)
 

Yhteistyössä