Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Mikäs plussapuhuri tänne iski :D

Viola ja Imoen paljon onnea teillekin!! :flower::heart:
Olkoon tämä teille molemmille THE oikea plussa ja saisitte pienokaiset syliinne :)
Toivon ja onnen :hug: Violalle ja Imoenille!

Kukas seuraavaksi? Nyt kaikki ilmoittautukaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Mitä minun silmäni näkevätkään?!!


Paljon Onnea Viola ja Imoen :hug: Ihanaa!
Toivon ja uskon, että kaikki menee nyt hyvin.... varmastihan se silti pelottaa, voimia ja jaksamista teille molemmille tosi paljon :heart:Teidänkin pikkuisille terveisiä, että nyt lujaa kiinni sieltä äipän massusta :heart:
 
Hirmuisesti onnea Imoen ja Viola :heart:

Voi wautsi, jopa se punaviiva-tauti nyt sitten tarttuikin, aivan mahtavaa!! Lisää lisää vaan, johan niitä täällä palstalla jo odoteltiinkin!

Täälläkin olis laskurin mukaan rv 4+4 kai menossa, eka neuvola olis jo puolentoista viikon päästä,
sitten selviää lisää. Mä olen todella innoissani, mutta myös peloissani että onko pieni oikeessa paikassa ja tarpeeks lujaa tarrannut kiinni. Alkuviikon on kans vihlonut alavatsaa vähän kun menkkakipuja ja valkovuotoa tulee kans, mut olin lukevinani jostain että se olis normaalia. Nyt ei uskalla oikein mitään lukea ettei lietso itseensä kauheaa pelkoa ja stressiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Heippa kaikki rakkaat! :heart::heart::heart:

Tulin piiitkästä aikaa jutustelemaan, ja mitä vanhat silmäni näkivätkään?? NELJÄ plussaa??!!! Jippii, kyllä kesällä vaan on kuin onkin ihmeitätekeviä vaikutuksia :D Paljon onnea tunturihilla, H.o.p.e, Viola ja Imoen! :flower:

Nyt tuleekin oikeestaan vaan omaa napaa, kun en ole ehtinyt oikein perehtyä ketjuun. Olen siis ollut tauolla täältä (jos sitä nyt kukaan on huomannut ees :LOL:) ihan tietoisesti ja on tehnyt hyvää olla ajattelematta vähän aikaa näitä asioita. Vaikka kyllähän ne välillä mieleen tunkee, mutta on nyt kesällä ollut jopa kokonaisia päiviä, jolloin en oo miettinyt lapsettomuutta =). Ja se on tehnyt älyttömän hyvää. Oon kyllä niin tyytyväinen, että me ollaan julkisella hoidossa ja tuli tämä pakollinen kesätauko. Femaria oon käyttänyt joka kierrossa ja eilen sain pitkästä aikaa hymynaaman digitestiin :), eli kerrankin testaaminen osui oikeaan ajankohtaan. Ja ihan ekaa kertaa elämässäni myös tasavahvat viivat liuskatestiinkin. Ja tänä aamuna herätessä ihan kamalat oviskivut kummallakin puolella, ei ollut minusta salille lähtijäksi. Särkylääkettä naamaan vaan ja kevyt kävelylenkki jossain välissä. Nyt vaan herää taas se pieni toivo, että jospa se ihme tapahtuisi meillekin, vaikka järki sanoo, että turha luulo. No, kaksi viikkoa tässä taas odotellaan sitten. Eilen toki humpsuteltiin illalla peittoja ja tänään vielä myös, koska nyt ne (oon varma, että muniksia on vähintään 2) on just tänään varmasti irtoomassa.

Ihania, lämpöisiä kesäpäiviä kaikille! Jospa miekin nyt vähän alkaisin aktivoitua täällä, niin pääsis juttuihin mukaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
VAU!! ihan uskomatonta, mielettömät onnittelut H.o.p.e, Imoen ja Viola! Ja tietty tunturihillalle onnittelut vielä kans! ;)

ja tervetuloa rowan takaisin, mä oon ainakin kaivannut sua ja miettinyt, että mitähän kuuluu? Hieno juttu, että oot pystyny ottamaan rennosti ja saanu bongattua kunnon oviksen, nyt odotellaan sit vaan plussaa sinnekin! :hug:

mukavaa lähestyvää viikonloppua kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rowan79 ja Nyppy
Uusimmassa Hyvä Terveys -lehdessä oli juttua siittiöistä ja niiden häviämisestä. Sitten sen artikkelin lopussa oli sanottu että kun hedelmöityshoidot maksavat paljon, niin "ainoastaan yhden lapsen voi hankkia julkisen terveydenhuollon kautta" (<-suora lainaus), siis pitääkö tuo oikeesti paikkansa?!! Kellään tietoa? Sitten siinä oli että tulevaisuudessa ainoastaan rikkaat isovanhemmat kustantaa lastensa hoidot että ne isovanhemmat voivat saada lapsenlapsia... Huh.

Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Kiitos Nyppy ja Isla, ihan tuli tippa linssiin kun noin ihanasti kirjoititte. :)

Mites Islan masunkasvattelu on sujunut? Onko helteistä ollut haittaa?

Ootkos Nyppy menny kesän ihan clomivapaasti? Muistaakseni mietiskelit aiemmin, että käyttäisitkö vai etkö vai liekö ihan väärin muistan. Saattaapi helle vähän pehmentää kuuppaa. :p

Melargia, kyllä mie oon ainakin ihan siinä uskossa, että julkisella kyllä tehdään hoitoja vielä onnistuneen tuloksenkin jälkeen, jos haluaa lisää lapsia. En sit tiiä mikä se raja on. Tai oon mie ainakin kuullut sellasista tapauksista. Ja sit esim. yhden tapauksen tiedän, että on ollu jo kaksi lasta (luomusti) ja kolmatta haluttu ja päästy hoitoihin. Toivottavasti tuo lehden juttu on ollu siis ihan lööperiä eikä oltas menossa ainakaan mihinkään "1 lapsen politiikan" suuntaan :O
 
Ohhoh....ja mä kun olin vain vähän aikaa täältä pois niin on niitä plussanneita tullu :D, Hurjasti onnea kaikki 4 :)

Täällä ollaan viikko oltu lomalla ja isännällä alko loma. Huomenna lähetään kohti Pärnuta ja siellä meikä sitten ovistaa ;)

Onnea vielä kaikki ja Plussatuulia muillekkin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Pinkulle peukutukset ovikseen ja mukavaa reissua (ellet ole takas kotosuomes :whistle: )
ja Rowan kyllä joo sitä mietiskelin, mut ne nyt jäi....

Ai että mä nautin kesästä täällä ja lomailen :cool: Miestä tosin ikävä, kun se on reissussa ja yksin täällä kupeksin... mut pieni ikävä tekee välillä suhteessa niiiiiin hyvää ;)
Noinkohan noi metut voimakkaasti mulla vaikuttaa, kun alaselkää särkee ja vatsaa vääntää törkeästi :O meinaan, kun olis tässä ovis käsillä kohta puoliiin ja ei nyt iha tämmösiä oireita oo aiemmin ollu.

Ihanaa ja lämmintä loppuviikkoa kaikille :wave:

(ja pitäähän tätäkin ketjua nostaa, ettei vallan kokonaan katoa lomien aikana :p )
 
Kiva kuulla, että täällä nautiskellaan kesästä ja tehdään kesälomareissuja ynnä muuta. Toivottavasti teillä Pinkku-84 oli onnistunut reissu ja ovis tuli hyödynnettyä ;) Ja samoin Nyppy toivottavasti nautitte oviksesta ;)

Oon itse kanssa viettänyt hiljaiseloa täältä palstalta ja nauttinut vaan kesästä; treffannut kavereita ja peuhannut koiruliinin kanssa. Ollaan otettu oviskin nyt aika iisisti eikä stressattu siitä. Mulla on nyt ekaa kertaa jotenkin ns. rauhallinen olo tämän asian kassa. Ihan kuin olisin jotenkin tyytynyt tähän kohtaloon. Tai no, tyytynyt on ehkä huono sana, koska en mä luovuttanut ole. Mut ehkä fiilikseen vaikuttaa se, että pari viikkoa sitten tuli tieto, että lähete julkiselle puolelle on mennyt perille ja ensimmäinen aika on 2-6 kuukauden kuluttua. Rahat on loppu, joten nyt ei voi kuin odotella julkisen aikaa eikä siis pysty itse tekemään asian eteen mitään. Tietty edelleen tää asia on koko ajan mielessä ja tulee haikeaksi, kun näkee vauvoja ja odottavia äitejä, tai suuttuu kun joku pitää äitiyttä itsestään selvyytenä, mutta silti on jotenkin erilainen fiilis. Tällaisia tänne siis. Mukavaa kesän jatkoa kaikille :flower:
 
Oltiin tänään miehen tyttären pojan ristiäisissä. Olipa tosi suloinen pienokainen. Täti perkele se vaan osasi valita oikein täydellisen paikan kurvata paikalle siellä RISTIÄISISSÄ...:headwall::headwall::headwall::headwall: Siispä kp26 muuttui KP1 Tulipa tosi paska olo, kun piteli sitä babyä sylissä ja niiiiin kovasti sitä omaa pienokaista mieli tekee.
Alkaa kyllä olla tosi epätoivoinen olo, kun ei onnistu sitten millään.:':)':)':)'( Lapsettomuuspoli kiinni vielä heinäkuun, että tämäkin kierto sitten mennään luomuna. Toiveissa olisi elokuussa inssi.
Aloin karppi ruokavalion, ku jostaki kuulin et vois parantaa hedelmällisyyttä-tiijä sitten tuota.. Van kyllä VITUTTAA!!!!!!!! Mahan ukon kainaloon puskeutua ja märistä koko yön.
 
Tillu: Täällä kans tämä heinäkuu luomu, sit alkaa mulla ekaa kertaa Clomien käyttö, nyt tosiaan on sellainen olo et jos tärppää niin tärppää, jos ei, otetaan vahvemmat hoidot käyttöön.
Pahoittelut täti punaisesta :hug:

Nyppy, Idylli: Täällä hyödynnettiin kyllä ovista ja hankkisin miehelle vielä innoketta... ;) sanotaan näin, punaista ja mustaa vaatetta :p

Yhtään tikkua en käyttäny, niinku lääkäritäti määräsi ;)
 
terve!! aattelin et mahtuuko tänne vielä ku itellä on ajankohtasena ekat lääkärikäynnit...

Paljon paljon onnea kaikille plussanneille!!!

Eli minä 23v ja mies 25v. 5 1/2v. ollan oltu yhessä ja ikinä ei olla käytetty mitää ehkäisyä ja ikinä en oo jääny raskaaksi..

Tutkimuksiin yritin pyrkiä jo 2v jälkeen mut mua ei otettu tosissaa nuoren ikäni takia.
Nyt menin yksityiselle jossa tehtiin simppaanalyysi ja eka ultra, ja sit sain lähetteen julkiselle kun tulee kuulemma paljon edullisemmaksi.. Lääkäri tosin pysyy samana.. Aika kiva lääkäri, oli tosi sympaattinen..

Eka lääkäriaika 22.8 ja jännittää tosi paljon jotenkin..
Aattelin teiltä vähän kysyä valaistusta, että miten ne toimii sielä ja mitä tutkimuksia yleensä tehdään??

Simppatestin tulokset olivat 24 milj. ml. ja normaaleja oli 30% mikä oli kuulemma ihan hyvä vaikka ovatkin vähän laiskoja liikkumaan. ja ultra paljasti kuulemma tosi nätin kohdun ja muna sarjat ilman mitään poikkeavaa.. Lääkäri ehdotteli inseminaatiota joka tehtäis sit julkisella puolella. Mut jotenki tuntuu vähän oudolta et oisko se nii helppoa, kun en ikinä oo saanu kahta viivaa testiin.


Kiitos jo vastauksista etukäteen.. =)
 
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 34v...........Esikoinen haaveissa.....
- Käytössä metut, 1.ivf jonossa.
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- OI+inssi
Babies 26v..........Esikoinen haaveissa.....Yritystä takana n.1,5v
- Tutkimukset, Clomit, metut
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
A-ML 24v............Esikoinen toiveissa.....Yritysaika 3v
- Tutkimukset
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä ivf(?)
Hopeainen............................... ............Yritystä noin 2,5v
- Tutkimukset, terolut, kilpirauhasen vajaatoiminta
tyty86 24v.......... Toinen haaveissa (tyttö 08/09)
- Tutkimukset menossa
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat). Kesätauolla femarit, syksyllä 1. IVF.
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- tutkimukset
-nasu- ..........................
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- hoitoina tällä hetkellä femarit ja thyroxin
Tillu79, 32v...............................esikoisen yritystä n.3v
- käytössä menopur, pregnyl, lugesteron, mini disperin, kilpirauhasen vajaatoimintaan thyroksin.
Idylli, 25v...........esikoinen haaveissa..............yritystä 1/2010 alkaen
- selittämätön lapsettomuus, kesän "varoiksi" käytössä kilpirauhas-ja prolaktiinilääkitys, syksyllä inseminaatio tai ivf.
Kultapuro, 29v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- Tutkimukset menossa


:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Thaikatti.....1.ivf/icsi..esikoinen.....??.......LA 09.11.2011
Isla79.........1.ivf.......esikoinen.....??.......LA 29.11.2011
Kapybara.....Luomu ..esikoinen.....??.......LA 21.01.2012
Imoen.........Luomu....2...............yv 3.....LA
Viola30.......clomit.....2................yv 2.....LA
Tunturihilla...Luomu...esikoinen.....yv 2....LA
H.o.p.e........??.........esikoinen......??.......LA
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoitin pitkästi ja kaikki katos bittiavaruuteen, kun näytölle lävähti taas tuo nykyään liianki tuttu "errori" :kieh:

No anyway, ei kai haittaa kun siirsin plussanneet plussanneisiin? :confused:
Jos joku haluu jotai muokata, kerro tai muokkaa itse :)

Tillu johan täti paikan valihti : / Voimia :hug:

Pinkku pidetään peukkuja korkealla tärpin puolesta =)

Odotusta odottava Tervetuloa :flower:
Ehkä ensin otetaan verikokeita ja tehdään aukiolotutkimus munajohtimille, mikäli ei ole vielä tehty. Yleensä jos kaikki noissa ok, kokeilevat clomeja tai femareita, mut teillä kai suoraan inssiin noiden siimahäntien takia? Se pesuhan parantaa niiden laatua.
Onnea ja kärsivällisyyttä matkalle :wave:


Mukavaa viikkoa naiset ja plussia lisää +++++++:whistle:
 
Suuret onnittelut kaikille plussanneille!! :) Kyllä se odotus näköjään monilla myös palkitaan! Eli täälläkin toiveessa on hyvä elää :)

Nyppy jos haluat musta lisätä tuonne listaan tietoja niin meillä siis esikoinen haaveissa ja yritystä ollut 7/2010 alkaen. Ongelmana monirakkulaiset munasarjat (PCO) ja käytössä Femarit, hoidoissa ollaan yksityisellä klinikalla. Olen itse tässä nettikirjoittelussa vielä niin uusi, että en tiedä mistä tuota listaa voi itse muokata...

Tervetuloa odotusta odottava!! Pitäähän tänne saada uutta verta ettei käy väkikato, kun niin moni on nyt alkanut kasvattaa mahaa :p

Mulla on nyt aika ristiriitaiset fiilikset, kun sain uuden työpaikan ja pitäisi irtisanoutua nykyisestä viikon sisällä. Oon jo pitkään halunnut vaihtaa työtä ja toivonut niin ettei tarvitsisi vaihtaa jos olisi päässyt pian mammalomalle. Sitä ei ole kuitenkaan ollut näköpiirissä, joten hain uutta työtä ja nyt sitten sen sain. Onhan se vähän hassua vaihtaa jos vaikka syksyllä tulisinkin raskaaksi.. Ja kun koeaika on sen 4kk niin silloin pitäisi olla tosi skarppina, eikä yhtään saisi olla pahoinvointia tai väsymystä, mitä monilla alkuraskaudesta on. Oman kropan reagointia raskauteen kun ei oikein voi tietää etukäteen. Toisaalta vuosi sitten ajattelin ihan samalla tavalla ja on jäänyt harmittamaan etten silloin hakenut uutta työtä, kun ei sitä vauvaa sitten kuulunutkaan. Monia asioita elämässä voi suunnitella ja aikatauluttaa, mutta tätä ei...

Ihania aurinko- ja hellepäiviä teille!!
 
Siis listaa voi päivittää lainaamalla, muokkaamalla haluttu kohta ja poistamalla alusta ja lopusta "quotet".

Kultapuro Onnea uudesta työpaikasta =) Mä itse olen just tota asiaa siirtäny kun kuvitellu tulevani raskaaksi... harmittaa, kun aika kuluu eikä vauvaa kuulu, olisin edes voinu väliajan kuluttaa mielekkäämmässä työssä. No elämä on valintoja, eikä niitä tehdessä voi tietää mitä tulevaisuus on :)


Ihania kesäpäiviä kaikille
 
Tulin tänne kurkkaamaan välillä kuulumisia, ja ihan mahtavia kuulumisia olikin! NELJÄ plussaa! ONNEA tunturihilla, H.o.p.e, Viola ja Imoen! :flower: Tosi hienoa! Ja muille tämä varmaan luo uskoa, että kyllä yritys voi vielä tuottaa tulosta! Ainakin toivotaan niin!

Ja raskautuneille sellaisia terveisiä, että ne tosi hyvät fiilikset saattavat alkaa vasta myöhemmin. Itsellä menossa 14+3 ja nyt vasta alkaa olla sellainen olo, että ehkä tässä uskaltaa ihan tosissaan uskoa tähän raskauteen! Epäusko ja huoli voi alussa olla tosi suurta.

Onnea vielä kerran plussanneille ja tsemppiä ihan kaikille!
 
Nyppy toki saa lisätä listalle. Mä täällä edelleen käyn teitä lukemassa kun en poissa osaa pysyä ;) Mun hoito oli clomit, yritysaika n 1,5v ja la on 9.3.

Mulla kävi just sillai että vaihdoin työpaikkaa juuri kun raskauduin... Nyt on olo sitten kun tulisilla hiilillä kun koitan töissä taistella pahoinvointia vastaan - onneks vasta kerran olen joutunut ihan y:llä käymään, muuten vaan sitten olen naama vihreänä :s
Mun täytyy varmaan kertoa ennen koeajan päättymistä raskaudesta, jos nyt sinne asti päästään...katsoo sitten miten käy. Onhan se ihan uskomattoman noloa olla heti raskaana, tai käytännössä jopa ennen töiden alkua kun raskaus alkaa sieltä kierron alusta. Mutta silti olen tästä maailman onnellisin enkä rupea sitä anteeksi pyytelemään!!
 
Nyt pitää copypastettaa, kun samat jutut kumminkin kuin tuohon toiseen ketjuun, johon liityin myös. Jos täällä nyt on sellaisia, joilla IVF/ICSI-hoidot alkavat syksyllä/talvella, tervetuloa myös erityisesti meille tarkoitettuun ketjuun

Alkaa ajatukset jo pikkuhiljaa kääntyä tuonne syksyyn ja hoitojen alkuun. Meillä ei oo vielä tietoa aloitusajankohdasta, mutta ensi viikolla soittelen polin IVF-hoitajalle ja varaan meille keskusteluajan elokuulle. En oo ihan varma, milloin meidän poli aukeaa kesätauolta (ehkä syyskuun alussa vasta?), mutta IVF-hoitaja sanoi keväällä olevansa töissä jo elokuussa. Ehkäpä sitten aikataulutkin hieman selkenevät. Femareita olen popsinut nyt kesällä, nyt on niitä viimeinen kierto menossa ennen hoitojen jatkumista.

Mulle tämä kesätauko on tehnyt tosi hyvää kevään inssipettymysten jälkeen. Keväällä ajattelin, että miten pitkä aika syksyyn on enkä jaksa odottaa, mutta nopeestihan tämä on mennyt. Mutta sit kun hoidot alkaa ja kaikki piinat sen mukana, niin se aika varmastikin taas pysähtyy.

Miten teillä muilla hurisee? Pinkulla ainakin jänniä hetkiä kun hääpuvun mittojakin otettu :heart:

Nyppy tuo kuulostaa tutulta. Miusta ainakin välillä tuntuu, että muu elämä on vähän niinkuin pausella kun koko ajan odottaa, että milloin tulee raskaaksi ja pääsee äidiksi... Siinä menee ohi sit koko muu elämä. Mulla ei nyt töitä olekaan, kun edellinen soppari päättyi toukokuussa. Kovasti odotan kyllä, että syksyllä saisin jatkoa. Opiskelut tosin jatkuvat heti, kun nyt jaksais tarttua kirjoihin. :D

Rentouttavia loppukesän päiviä kaikille, nauttikaa auringosta ja rentoutukaa ja kerätkää voimia! Meillä miehen loma alkaa ylihuomenna ja päästään vielä yhdessä pienelle reissulle ennen syksyn koitoksia. Ihan kiva. :D
 
Hääpuvun mittojen kanssa meni tasan 10 min sit sainki jo lähteä lätkimään :D
Loppu lomiakin vietetään, tai siis mä vietän, miehellä on vielä viikko lomaa.

Tosiaan huomenna pitäs olla testailu...mutta tuskin tarvii...TISSIT ON TOSI KIPEET ja sen tietää et täti tekee tuloaan....onko teillä tää sama ongelma? Huomenna jos menkat alkaa niin pitää soittaa sinne lääkäriin ja sopii Clomien aloittamispäivä ja sit samalla lääkäri aika munarakkula tarkistukseen...jei tää on jänskää ;)
 

Yhteistyössä