Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

tunturihilla, onnittelut! :) Pienellä kaikki siis hyvin :heart:

lumileopardi, minä kävin eilen labrassa, piti uusia ne infektiotestit. Ne pitää kuulemma uusia kerran vuodessa, kun ollaan lapsettomuushoidoissa ja viime syksynä otettiin ekan kerran. Silloin tuli kaikista negat, joten kummallista olisi, jos nyt olisi tilanne jotenkin muuttunut.

Nyppy, hui kun toi täti tulee jo siun uniinkin! Mutta onneks sait sen torpattua edes siinä. Kunpa tuollainen onnistuisi oikeastikin! :LOL:

Imoen, kyllä se vauva teille tulee! :heart: Voi että, on se varmasti niin ihanan sykähdyttävä hetki nähdä se oma pikkuinen siellä köllimässä. :) Kiitos tsempistä!

Idylli, hienoa, että asiat sielläkin etenevät! Mutta miksi ne eivät kokeile sitä inseminaatiota jo aiemmin vaan pitää 4 kiertoa pelkillä clomeilla mennä? Toivotaan toki siis, että tärppää nyt jo pelkkien clomien avulla, mutta jos ei, niin miksei voi jo inssiä aiemmin tehdä? Eri käytännöt vissiin eli poleilla sitten. Mutta onnea matkaan, pääasia että oot ite tyytyväinen tilanteeseen! :)

odotusta odottava, :hug: Hui, on sulla ollu kamala aukkarikokemus! Toivottavasti tänään menee kivuttomammin ja saatte jotain selvillekin.

Mie hain eilen Procrenin apteekista. Kallishan sekin oli kuin mikä. Jäi Kela-korvauksen jälkeen maksamaan vielä 100 €. Ja taas syöpälääke! Femarien kohdalla jo tuota ihmettelin ja näköjään Pocrenkin on. Mutta käytetään kuitenkin lapsettomuushoidoissakin ihan tavallisesti, vaikkei pakkausselosteessa mainitakaan sitä. Maanantaina se pitäis sitten vasta pistää.
 
Aukkari suoritettu paremmalla menestyksellä.
Auki oli torvet, puolet huolesta pois..=)

Lääkäri sano että nyt on parempi mahdollisuus jäädä raskaaksi kun kohdunsuu kertaalleen avattu, kerto myös että jos ei oltais tätä tehty nyt niin ens kuun inssi ois jääny tekemättä.. kohdunsuun tiukkuuden takia..
Meidät pistettiin myös ivf jonoon joka kuulemma kestää 6kk-9kk. Mut hyvä kuitenkin että heti päästään noihin insseihin.. Jotenkin nyt tosi toiveikkaana odottelen seuraavia kuukautisia, pääsee clomit alottelee ja sit inssiin...

Tässä puhelimella päivittelen joten täss tulee vaan omaa napaa kun niin hankalaa lueskella jne..
 
Nyppy Hitsi että nauroin tota sun unta :D Kyllä on outoa nähdä itsensä tuolla plussanneiden joukossa. Ihan oikein on, syönhän mie metuja mutta muuten ihan luomu..

Imoen Onnea hienosta ultrasta :) On tää kyllä aika piinaavaa..

Idylli Tsemppiä clomien syöntiin :)

odotusta odottava Ikävää että olet just niitä ihmisiä kellä aukkari sattuu hemmetisti :/ Mutta hienoa että homma on hoidettu! :)

Tänne ei sen kummempia kuulu, varasin ens viikon perjantaille varhaisultran ja sitä odotellessa aika menee.. Ja tietty ton pennun perässä juoksemisen :D Huh, on kyllä aika energinen koira..
 
Täältäkin taas pikaiset moikat..

odotusta odottava, mullahan oli kans ihan järkky aukkarikokemus. Tosi, tosi tuskainen (olin vielä samalla kipeänä keuhkoputkentulehduksessa), sen jälkeen päätin etten anna ronkkia itseäni yhtään. Mullahan tuli eka luomuplussa vuoteen just aukkarin jälkeen (oikean puolen epäilivät olevan osin tukossa), joka tosi päätyi km:eek:on.

Babies, mustakin on outo nähdä oma nimi plussanneissa. Ei vieläkään tunnu siltä.

Järkky paha olo koko ajan edelleen, alkaa jo voimat vähitellen loppumaan. Viime yönä ja aamulla oli kipuja, mietin siinä et jos nyt jotain sattuu niin en yksinkertaisesti pysty tulemaan heti uudelleen raskaaksi (heh, ihan kun se nyt seuraavan kerran niin vain tapahtuisi..), koska en kestä tätä pahoinvointia :( Tää on yhtä h*#$%vetin tuskaa!

LA on mulla 5.3., näköjään puuttuu tuolta listalta.

Viola ja Sulo rv 13+3
 
Tuo laskettuaika maaliskuun alussa on Loistava ;) itse 1.3 syntyny.

Tänään sitten kerroin isälle että käydään lapsettomuushoidoissa, koska se on myös mun pomo, niin ihmettelee kun pitää joka kk 2 kertaa käydä lääkärissä.

Isä kysy et mikä mulla on ku meen lääkäriin taas ja sanoin yksinkertaisesti että meen lapsettomuus hoitoihin niin johan ukko alko köhisee :D
 
Soitin yksityiselle tänään ja hoidot käynnistyvät HETI. Ouuuu jeeeee! Ensi kierrosta aloitan piikittelyt (Puregon?) ja sit 2vkon päästä keräys. Oon ihan täpinöissäni, mut samalla on tosi outoa, kun olen unohtanut :O kaksi kertaa soittaa sinne klinikalle...

Mulle sanottiin myös, että jotain ihmeellistä hormonia pitäisi syödä, ettei kuukautiset ala liian aikaisin, mutta tuli puhelimessa niin paljon tietoa, etten enää muista mitä se oli ja miksi sitä vuotoa pitäisi siirtää...

Goodbye money and welcome the horror and pain! :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
lumileopardi tulin nopeasti vaan kommentoimaan, että hieno homma, että pääsette noin nopeasti aloittamaan! :) mulle myös määrättiin joku hormonikuuri ennen pistelyjen aloittamista, että saatiin kuukautiset alkamaan ja kestämään just oikea aika. Ikinä en oikein ymmärtäny niiden funktioita, mutta ilmeisesti tarpeellisia. :D Mulle noi tabletit aiheutti tosi hirveen olon (järkyttäviä raivokohtauksia ja pahoinvointia), pistelyistä ei sit tullukaan juuri mitään oireita. Tsemppiä! :)

Usein käyn teidän kuulumisia lueskelemassa ja hengessä ollaan mukana.. :) kiva, että noita plussiakin on ilmestynyt! :)
Täällä ollaan nyt sairaslomalla, supistuksia on ollu sen verran paljon, että lääkäri määräsi lepoa. Muuten olo on ihan ok, Tapsa on varsin vilkas kaveri tuolla vatsassa.. :) semmoset potku-lyönti-voltti-käännös-potku-potku -sarjat on nyt just in.. :D
Ihanaa viikonloppua kaikille! :hug:
Isla ja Tapsa 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: Melargia
Rowan79 En ymmärrä, miksi kokeilevat. "Niin vain on tapana, kun on selittämätön lapsettomuus kyseessä" vastasi lääkäri, kun asiaa siltä tiukkasin. Jokaisella polilla tietty omat käytänteensä. Kai ne säästää rahaa ja aikaa, että jos kuitenkin tärppäisi jo pelkillä clomeilla. Mutta kyllähän se ketuttaa, koska jos meillä olisi varaa, niin me olisimme nyt yksityisellä inseminaatiossa ja sen perään ivf, jos ei inssi tärppäisi.
 
Kiitos Isla. :)

Mikäs Nypyn tilanne on?

Idylli Tsemit piinaavaan odotteluun!

Rowan Mikä lääke se toi Procren on? Oliko sun punktio suunniteltu viikolle 41?

ON: Mä oon täällä ihan outona. Kun mun pitäisi olla superinnoissani ja onnellinen, et toi kauan toivomani IVF käynnistyykin nyt heti, niin ei mitä: olenkin epäilevä. Luulen, että pelkään pettymystä: sitä, että nyt laitetaan jo kovat hoidot peliin ja jos tälläkään ei onnistu, niin mitäs sitten....olisi helpompi? kelliä tietämättömyydessä ja ajatella, että onhan meillä vielä käyttämättä se IVF. Ja oon just saanut käärittyä rahat kasaan ja sitten jos se on ihan turhaa...blaah...oisin voinut matkustaa vaikka Timbuktuun (kuten Aku (yhtä epäonninen kuin minä...) )aina teki...ja ja...mitä jos nyt yhtäkkiä olenkin raskaana ja sit aloitan niiden Primolutien syömisen

Pahoittelut maanisdepressiivisestä kirjoittelusta. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs kuuluu Tillulle?

Entäs muille hiljaiseloa eläville?

Lumileopardille Tsemppiä d:)b nuo ajatukset on varmasti ihan luonnollisia tuossa tilanteessa. Kovasti peukutetaan hoidon onnistumiselle :hug:

odotusta odottava Hieno homma =) niin ne asia rullaa etiäpäin ja onneks saivat sen aukkarin lopulta tehtyä.

Idylli kyllä niitä clomiavusteisia lapsiakin on maailma pullollaan, toivotaan parasta että teille tulee myös eräs niistä pienokaisista :hug:

Tunturihilla näkyikö muuten sitä kystaa enää siellä munasarjassa? tuli vain mieleen... toivottavasti oli kuihtunu jo pois.

Islakin jo noin pitkällä Tapsan kans, ihanaa :heart: Muista sä levätä, vaikka Tapsa ei niin tekiskään ;) [HR][/HR]

ON: Kp34, enkä todella ole raskaana. Mun uneni toimi... pakenin tätiä, mut ajatus kuitenkin vähän oli, että se olis jääny tulematta raskauden takia :p joku vois ajatella, et täti viivästyi myöhäisen oviksen takia, mut mä uskon, et se oli toi uni ;) Voin muuten kertoa, et oli harvinaisen ruma täti... vähän ku klonkku, vain pidempi ja enempi harmaita hiuksia
 
Viimeksi muokattu:
Mulla vaihtu dpo:t kp:iksi..:mad: ylläri..huomenna alkas taas clomit..ja sit tasi olla kp 12 tai 13 se gyne..onneks 3vk töitä ja sit mul on viikon syysloma ja lähetään lappiin rentoutuu..voin siis piinailla siellä :D eli toisin sanoens en ota yhtään testiä mukaan joiden kanssa stressata kun mennään anoppilaan..heh..sielä en rupee testejä tiiraile..
 
Eipä tänne ihmeitä kuulu. Joka päivän käyn lueskelemassa, mut en oo kopeutunut kirjottelemaan, kun pitää töissä niin kiirettä. Kp 23 vissiin menossa. Ens viikolla pitäs alkaa testissä jotaki näkymään, jos on näkyäkseen. Välillä on jotaki pientä vihlontaa ja paineen tunnetta alamahassa, mut voi johtua ihan hyvin tosta lugesteronista. Henkisesti oon jo valmistautunu uuteen kiertoon.
 
Nyppy Onhan niitä, mutta mä en van ymmärrä mitä hyötyä niistä lääkkeistä on meille, koska mulla on säännöllinen kierto ja ovulaatio tapahtuu. Mut ei mun kai tarvikaan ymmärtää - se riittää, että lääkäri ymmärtää :D

Mahtava muuten toi sun kuvaus kiukkuisesta tädistä. Juuri tuolta se näyttää, todellinen piru! Ja toivotaan, etä olis kuitenkin raskaus myöhästymisen syynä :)
 
Nyppy Onhan niitä, mutta mä en van ymmärrä mitä hyötyä niistä lääkkeistä on meille, koska mulla on säännöllinen kierto ja ovulaatio tapahtuu. Mut ei mun kai tarvikaan ymmärtää - se riittää, että lääkäri ymmärtää :D

Mahtava muuten toi sun kuvaus kiukkuisesta tädistä. Juuri tuolta se näyttää, todellinen piru! Ja toivotaan, etä olis kuitenkin raskaus myöhästymisen syynä :)
Täällä kans sama juttu selittämätön syy miksi ei raskauduta ja Clomi resepti annettu.
Nyt menossa toinen inssi...ekasta ei tärppiä.
 
lumileopardi, tuo Procren on ns. jarrupiikki, joka pistetään pitkän kaavan IVF-hoidossa kp 21. Vaikutus on sama kuin sumuilla (esim. Synarela), mutta se piikki pistetään vain kerran ja se on pitkävaikutteinen. Sumujahan pitää laittaa päivittäin. Että siinä mielessä helpompi tuo piikki.
 
Täällä kans sama juttu selittämätön syy miksi ei raskauduta ja Clomi resepti annettu.
Nyt menossa toinen inssi...ekasta ei tärppiä.
Niin eli teillä on inssi clomien kanssa. Ihan eri asia kuin pelkät clomit. Mua ärsyttää nimenomaan se, että joudun ensin syömään neljä kiertoa pelkkiä clomeja ja vasta sitten kokeillaan inssiä - miksei sitä voida kokeilla jo aiemmin? Mut pääasia, että asiat edistyy edes jotenkin :) Tsemppiä seuraavaan inssiin! Toivottavasti nyt tärppää!! =)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kp 23 menossa ja eilen ilmaantui "oire" mitä vois pitää lupaavana- PALELTAA!!!! Oon siis niin jäässä ihan koko ajan. Tämä oli ensimmäinen oire ensimmäisessä km raskaudessa. Toivoo toivoo... Sillon sain plussan vasta kp 29. Huoh!!!!!
 
Pinkku onpas kummallisen näköinen tuo sun viivas :O siis onko tuo testiviiva luonnossa minkä värinen? Siis clomit voi vähän heittää ovista, se on totta... mut luulisin, et sulla nyt tää tuntemus johtui siitä solun/solujen kasvusta.. toki mä vain arvailen. Vahvahan tuo sun viivas on, mutta en näe siinä väriä... en siis osaa tulkita.

Tillu hei, nyt kuulostaa kyllä tosi lupaavalta d:)b


Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Nyppy: kyllä se hailukanpunertava on. kuvan laatu on huono kun kännyllä kuvaa. Mutta ei se niin vahva oo kun normaalisti. Säikähdin vaan niin pirusti. Vasenta puolta jomotti eilen ihan ovismaisesti. Noh, keskiviikkona kontrolli.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä