Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Nyppy Mie en tykkää sun muniksista ku ne on tollaset :D Voit kertoo terveiset. Ei toi tätivisiitti oikeestaan tuntunu miltään kun sen neganki jo testasin. Kerkesin vaan hätäpäissään miettiä että mitä jos täti ei tulekaan ajallaan. Mutta tulihan hän, always on time ;)

Helinä** Onnea hyvistä tuloksista. Helpotti varmasti :) hö, ihme lääkäri. Tottakai sillä on spermalla on merkitystä. Me saatiin lähete heti ekan käynnin jälkeen, eikä puhettakaan hoitosuunnitelmasta ennen sitä. Mitä ovistikkuja meinaat käyttää? Ainahan voi tehdä vauvoja :O Meitä on kyllä moneen junaan ja moni jää näköjään asemalle. Totta tosiaan, kukaan muu ei ymmärrä kun saman kokenut. Ihan sama kuinka yrittää selittää miltä tuntuu, niin varsinkaan sitä katkeruuden tunnetta ne ei voi tajuta.

Viola30 Mulla ois laskettu aika siinä uuden vuoden tienoilla jos heti tärppää :heart: Menis uuden vuoden juhlinta vähän eri tavalla ku ennen :) Mulla on kanssa ihan suunnaton luotto clomeihin, niiden on pakko auttaa. En tiedä mitä teen jos ne ei tepsikään. 4Kk käytän niitä ja sit taas lääkärille. Toivon että seurantaultran jälkeen seuraava käynti on varhaisultra, samoin teillä :) tsemppiä kokoukseen!! miten meni?

Hopeainen Tunne hyvinkin tuttu.. eikä aina tarttekkaa kirjottaa, miekin joskus vaan luen :) tsemppiä :heart:

Olo on jo huomattavasti parempi :) Flunssan suhteen ainaki, masua jomotellu tänään jonkun verran, kp2. Huomenna se alkaa! Jännittää. Ja mietityttää kun en tosiaankaan haluis tunkea tommosia ylimääräsiä hormoneita kroppaan. Mutta se pieni ihme mikä siitä syntyy on kaiken kärsimyksen arvoinen. Mie teen vaikka kärrynpyöriä, kuperkeikkoja, juoksen talon ympäri alasti seksin jälkeen, jos jokin toimis.
 
hyvä kun tääl on luottoa clomeihin :)
mie olen jotenkin taas aallonpohjalla, että tuskin mitkään clomit auttaa, ivf:stä oon lukenu paljolti ja siihenkää ei aina luotto riitä, vaik ei oo edes todettu että olis tuubat tukossa... pessimisti taas :( koko lapsettomuuspolille edes mennä vasta ku kesällä :D no, ihmeen hyvin on pari viikkoo voinu olla sillee ihan-sama-koko-asia-linjalla. kunnes taas joku täräyttää plussauutisen. tai siis tuntuu et mitä sitä kuumeilee ja JOKA kuukaiusi latelee ne ihan samat oireet ku ei mitää tapahdu. ...kele. anteeks lyhyt, omanapainen ja negatiivispainotteinen viestini :D
 
Uutena tuppaan nyt teidän jengiin mukaan. Olen pitkään etsinyt sopivaa vertaistuki keskustelua ja päätin nyt kirjoittaa tänne meidän tähän astisen tarinan..
Itse olen 24 vuotias ja mieheni 23 vuotias, pillerit lopetin heinäkuussa -10. Menkat olivat erittäin epäsäännölliset, joka kuukausi viikkojen heittoja. :/ Menin sitten yksityiselle gynekologille tammikuussa -11 ja todettiin monirakkulaiset munasarjat. Anastrozol 1mg seuraavaan kiertoon ja sana lapsettomuus. Kova isku meikäläiselle.

Hoidot ovat nyt jatkuneet Tampereen ava klinikalla. Puregon määrättiin kp 10 eteenpäin, kp 18 pregnyl munasolun irrotukseen. Nyt sitten jännäillään ekan lääkekierron vaikutuksia.
Mies antoi oman näytteensä ja sieltä tulos: alhainen liikkuvuus. Ja eikun urologille. Diagnoosina kiveskohjut ja lähete taysiin leikkaukseen.

Itse olin hyvin hämmästynyt näinkin nopeasta temposta, mutta ilmeisesti yksityisellä homma etenee hiukan nopeemmin kuin julkisella.
Onko täällä muita joilla kokemuksia Tampereen avasta?
 
Viimeksi muokattu:
coolcat miusta on tosi outoa että ovat maininneet siulle sanan lapsettomuus; tosiasiahan on että tuossa vaiheessa teillä oli yritystä 6kk, mikä on aika normi vielä muutenkin, ja varsinkin ku pillereiden lopettamisesta on sama aika.
ei ole tarkoitus sanoa etteikö siusta tuntuisi pahalta odottelu, mutta tuo on kuitenkin vielä hirmu lyhyt aika. hyvä sinällään että hakeuduit tutkimuksiin koska sitä häikkää löytyi molemmista, mut tosiaan - mitä vaan voi teillä vielä tapahtua, ja mie lääkärinä en olis missään tapauksessa puhunut vielä lasettomuudesta (no, en ole lääkäri, ainoastaan omakohtaisesti asiaan perehtynyt potilas). plussaonnea :)
 
Viimeksi muokattu:
Jospa nyt paremmalla ajalla sais jotain kirjotettua. Oon kyllä vähä pihalla teidän jutuista:whistle:

Aika monella taitaa olla nyt clomit käytössä? En oo ihan perillä että keillä kaikilla, mutta toivottavasti sen on just teille sopiva lääke. Ja onhan sen paljon helpompi kuin piikit.

Hei, coolcat ! Nopeasti teillä on lääkäri kuitenkin hoidot aloittanut, eikä ole tullut tyrmäystä iästä yms muusta. Sitäkin kun kuulee, valitettavasti. Toivotaan nopeeta tärppiä!

Tunturihilla, anna vaan tulla! Siis sen kiukun:D Tuohon musiikkiin palatakseni, myös POTF Maybe tomorrow is a better day on sellanen tsempitys biisi. Lemppareitani:heart:

Sori nyt tulee tätä omaa napaa. Ei päästä tässäkään kierrossa inssiin:kieh: Neljän päivän clomeilla (unohin ottaa sen ensimmäisen, siksi vain 4 pv) saldona kaksi isompaa follia ja pari pienempää. Ja kun nuo ei olis ollu jo ihan tarpeeksi huonot uutiset, niin limakalvokin oli ohut. Eli hoito keskeytetään ja ens kierrossa sitte piikitykset. Tämä oli jo toinen epäonnistunut kierto, kun ekassa en saanu ovista testeillä kiinni, silloin ei ollu lääkkeitä. Kyllä meinaa vetää vähän matalaksi :headwall:
Täällä olis joutavia (tyhmiä) clomeja, voisin myydä jos joku tarttee :LOL:
 
en tiedä onko lääkärimme vain innokas vai mistä johtuu, mutta oli tähän ekaan lääkekiertoon jo valmis tekeen inseminaation joka mielestäni kuulosti tosi oudolta. Varsinkin, kun mieheni diagnoosi ei vielä ollut varmistunut. Nyt kuitenkin jatkamme lääkkeillä, ainakin niin kauan kunnes mieheni on saanut kutsun leikkaukseen. Itsekin olin hyvin hämmästynyt, että pääsimme näinkin nopeasti hoitoihin. Helmikuussa ei ollut menkkoja ollenkaan, joten ehkä senkin takia.
 
Tervetuloa coolcat :flower: pikaista toimintaa teillä, mut mieluummin se kun tää odottelu..

Käyn nyt vaan pikaseen ja palaan myöhemmin paremmin.
ON: Mä Babies kerron muniksille terveiset :LOL: Tänään on tuntunu samaa ihme pientä nippailua ja aamulla jomotti hetken kohdun kohdilta. Illalla tunnustelin eikä ollu mitää ja tänä aamuna oli toinen nänni niin arka, että pienikin hipaisu jotai vasten sattu.. toises ei tunnu mitää. Ihmetyttää, onko myöhäinen ovis, kun menkkoja tää olo ei vielä mitenkää voi tietää :confused: Noi clomit kyllä pisti kerta heitolla kropan sekasi. Tikuttanut en enää ole, mut lämmöt mittasin; 0,2 koholla...ainut merkki joka viittais ehkä hyvällä mielikuvituksella menossa olevaan ovikseen.

Babies tsemppiä huomiseen, kerro miten menee. Toiv ei tule pahoja oireita ja jos tuleeki, menis pian ohi.

Melargia kylläpä se nyt koettelee, höh. Clomien huono puoli toi ohut limis usein. Tsemppiä, on kai se aika hakemista noiden hormonien kans, mut kolmas kerta toden sanoo d:)b

tunturihilla eihän tässä mikään ole niin varmaa ku epävarma, pakko vaan yrittää luottaa tulevaan, et jaksaa tarpoa eteenpäin. Tuliskin niitä plussia vain mahdollisimman paljon, kyllä taas jaksais paremmin :) Voimia.

Voimia Isla79 :heart:

Mitähän kuuluu Thaikatille??

Plussatuulia tänne kaikille ja lämmintä kevättä ++++:whistle:
 
Tunturihilla Kyllä joku hoito varmasti auttaa..ja eikös ennustajaeukkoki sanonu että saat lapsia? Se ajankohta sillä kyllä tais mennä reisille :D

Tervetulos -coolcat- Wau, aika nopeeta toimintaa. Mut olenkin aina ajatellu yksityisen niin, että kyllähän siellä pitääkin tapahtua nopeasti, niillä hinnoilla. Tosin, tajusin ite että tässä on menny puol vuotta siitä kun avasin eka kerran suuni lääkärille asiasta. :O

Melargia Mitkä kiertopäivät sun piti ottaa ne clomit? Heh, ois paljon kätevämpää jos noita sais vaikka 5 pilleria kerrallaan. Ei o mitään halpoja.

Nyppy Mitä jos teillä onki tärpänny? :O Jos se oli ovis se aikasempi? Joo, ja mie en o vieläkää saanu patteria siihen mein kuumemittariin, kun ei niitä löydy mistään, arg.

Mulla on nyt pieni pelko siitä, että siellä kontrolliultrassa tulee jotain huonoja uutisia. Varsinkin kun menen eri lääkärille ku normisti. Mitä jos tää kierto pitää jättää väliin jostain syystä, jos sinne on tullu liikaa niitä juttuja? (follejako ne oli? :D ) Kun on saanu sen käsityksen että siitä huolimatta se monikkoraskaus riski ei ole mikään huiman suuri. Mie en haluu jättää yhtään kiertoa väliin..tai jos limakalvo on liian ohut? Limakalvoista ei ole ollu minkäänlaista puhetta lääkärin käynneillä eli kai sekin asia ihan ok.
 
Tervehdys kaikille! onpas ollut melkoinen viikko.. :confused: elämä näköjään taas yllättää, välillä positiivisestikin, tänään aamulla nimittäin tärähti PLUSSA raskaustestiin!!! =) Piti soittaa mieskin kesken työpäivän kotiin tuijottamaan niitä kahta viivaa.. ensimmäinen ajatus oli vaan, että on loppukin järki lähtenyt.. :D
Kiitokset kaikille ihan älyttömästi kaikista tsemppauksista, tuun lueskelemaan teidän kuulumisia vähän paremmalla ajalla kun ensin kädet lopettaa tärisemisen ja maltan istua paikallani edes kolme minuuttia. :D
ihanaa tulevaa viikonloppua kaikille ja nyt sit vaan lisää plussia tänne!
 
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 34v...........Esikoinen haaveissa.....Yritysaikaa kulunut n.2 vuotta
- 1.ivf jonossa, käytössä clomit

Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.

Melargia 25v.........................................Yritystä 1,5 vuotta.
- Inssi tulossa

Tunturihilla 23v...Esikoinen haaveissa.....Yritysvuosi 2/yk 10 -
- Lapsettomuuspolille kesäkuun alussa eka aika

Kapybara................................ .............yk12

Babies 26v..........Esikoinen haaveissa.....Yritystä takana n.1,5v -
- Tutkimukset, Clomit

t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa

A-ML 24v............Esikoinen toiveissa.....Yritysaika 3v
- Tutkimukset

Helinä*** 27v.....................................Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset

83yrittäjä 27v......................................Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, inssejä tulossa.

Hopeainen............................... ............Yritystä noin 2,5v - Tutkimukset, terolut, kilpirauhasen vajaatoiminta

Viola30...........Toinen haaveissa (esikoinen10/09) kakkosta on yritetty 06/10 asti

tyty86 24v.......... Toinen haaveissa (tyttö 08/09)
- Tutkimukset menossa

Imoen 33v..........Toinen haaveissa (poika -97) Yritys aloitettu 9/2008 KM 10/09 ja 1/10.

h.o.p.e.............Tutkimukset menossa


:heart:***Plussanneet***:heart:

Thaikatti 1.icsi

Isla79 1.ivf
 
isla79Hurrjasti onnea!!:flower: Hienoa kun hoidot onnistuu =)

Babies Minun piti ottaa ne kp 3-7 ja unohin sen ekan eli alotin kp 4. Mietin että jos oisin muistanu sen ekanki tabletin ottaa niin siellä olis varmaan ollu kymmenen follia kasvamassa (no ehkä hieman kärjistetysti sanottuna..) Follikkeleitahan (=munarakkula) ne on ne joissa ne munasolut sitte kasvaa. En tiiä miten yleistä on tuo ylistimulaatio niinkuin minulla on/oli, joillekin ne ei vaan sovi ollenkaan, mutta ei kai ne noin "suosittuja" olis jos olis paljon ongelmia niiden kanssa. Meillä lääkäri keskeytti sen hoidon just sen takia kun oli riski "viitosiin" ja tietty se limakalvon ohuudenkin takia. Ei kannata murehtia etukäteen tulevaa, murehditaan vaan tämänpäiväisiä murheita:stick: Vissiin ois hyvä ottaa suunnilleen samaan aikaan päivästä ne tabut.

Nyppy Jännää oireilua sinulla ;) Oliko tämä sinun eka clomikierto? Vähä arvelluttaa että mitähän ens hoidostakin tulee, kun vähän tuli itelle se vaikutelma ettei taida ihan minun munasarjat olla helppoja tapauksia :(

coolcat voihan se inssi olla hyväkin juttu, jos siemenissä vikaa. Jos se pesu parantaa sitä liikkuvuutta ja OI:hin yhdistettynä voi olla just SE onnistuminen.

Tänään se sitte iski se pettymys. Mutta miksi miehet vain kuittaa että eihän sitä mahda mitään ja that's it?!!! Siis eihän sille mahda mitään jos näin käy, mutta oman kropan pelittämättömyys se taitaa se pahin pettymys olla..
 
coolcat: Minulla myös käytössä Anastrozol nyt ekaa kiertoa ja huomenna follikkeliultra Tre Avalla =)
Luulempa minäkin, että lääkäri teille inssistä puhui simppojen huonon liikkuvuuden vuoksi.
Tämä vain tälläisenä pika kommenttina nyt on mentävä...
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :heart: uskomattomalta tuntuu.. soittelin tänään klinikallekin ja kerroin tilanteen. Kyselin myös, että mitä ovat mieltä tuosta vuodosta, paljoa sitä ei ole ollut, mutta ihan riittävästi että saa itsensä hermostumaan.. :O tietenkään tässä vaiheessa ei voi paljon muuta kuin toivoa ja rukoilla, että kaikki menee hyvin.

Melargia, Babies, Nyppy: täällä onkin monta clomilaista.. :) mulla on ollut clomit silloin aikaisemmin ensin kp 3-7 ja toisella kerralla kp 5-9. eri lääkärit oli eri kerroilla ja silloin mulla ainakin vaikutti paljon paremmin toi 3-7 päivät. Toki sivuvaikutuksetkin oli kovemmat, mutta tulokset myös paremmat. Oon syöny niitä kolme kiertoa ja kaikissa "johtofolleja" vai mitä ne mahtaa olla, on aina ollut kaks eli ihan suht ok määrä. Varmasti vaihtelee tosi yksilöllisesti, että mitä siellä munasarjoissa sit tapahtuu.. :D
Melargia: tosta sun mieskommentista.. mä oon ainakin tullut siihen tulokseen, että vaikka mies olisi kuinka mukana prosessissa ja haluais lapsia yms. niin ei silti koskaan voi täysin ymmärtää minkälainen asia tää on naiselle. Sitä kokee ite naisena kaiken niin kovin eri tavallla sen oman kropan kautta. Kyllä meillä ainakin monen monta kertaa on hakattu päätä seinään miehen ymmärtämättömyyden takia.. :headwall: (ja se, että ite on hirveissä hormoneissa ei ainakaan auta asiaa.. :D )
 
Isla79 HURRRRJASTI ONNEA :D :hug: Töissä luin sun viestin ja meinasin haljeta, loppupäivä meni sitten hymy huulilla. Aivan mahtavaa, olen niiiin onnellinen sun puolesta ja toivon että pikkanen on tarrannu lujasti kiinni. Monellahan on vuotoa alussa, toivottavasti siis ei syytä huoleen ja kaikki menee kuitenkin just oikein =)

Melargia ollaan sit samassa veneessä, mun muniksilla tuntuu olevan ihan omatahtonsa :rolleyes: Harmi ettei sulla noi clomit toimineet niin ku suunniteltu, mut jospa se ens kierto viimeistään sit tuo toivotun tuloksen :) Joo, mulla on nyt eka clomikierto menossa, eikä lääkäri määränny kontrolliultraa, niin oon ihan pihalla. Ens kierrossa käyn yksityisellä tsekkaan tilanteen.

Babies Mikä vointi? Pidetään nyt vaan peukkuja, että clomit alkaa potkiin just niin ku pitää d:)b Millä annoksella ne olikaa? Koska siitäkin riippuvainen se monikkoraskaus. Onhan siinä riskinsä, kun molemmat munikset innostuu tuotteliaaksi.

Mä en kauheasti vihti nyt oireitani kirjotella, vaikka niitä on ollu pitkin päivää. Epäilen niihin syyksi nimittäin vatsan toimimattomuutta... olishan se aika noloa kuvailla ummetusta :LOL: Ei muuta ku pellavansiemeniä kehiin siis.
Mä heräsin viime yönä viiden aikaan kun vasen munis yskähteli ja venytteli... tuntui vähän heräilevän koomastaan ja kyselevän mikä vuosi on. Kyllä mä sanon Babies että siitä sulla uusi ura urkenee, kun menet lapsettomuusklinikalla munasarjoille jutteleen.. kerroin sun terveiset illalla ja heti tuli tulosta :LOL:
 
Tervetuloa kaikille uusille:wave:

Isla79 ihan hurjan paljon onnea, ihana uutinen, onnea onnea:heart: Pitäköön pikkuinen huuurjan tiukasti kiinni:hug:

Lähes päivittäin käyn teidän kuulumisia lukemassa, vaikka olenkin jo jonkin aikaa ollut plussanneena.Pidätte yllä tärkeää vertaistukikeskustelua, olen hurjan ylpeä tästä pinosta ja teistä kaikista urheista naisista!!

Muutamalla sanalla laitan omat kuulumiseni, eilen kävimme ensimmäisessä ultrassa ja siellähän se pikkuinen oli ja sydän pompotteli vinhaa vauhtia:heart: Miehenikin koki eilen ensimmäistä kertaa jollakin tapaa odotuksemme konkreettisesti, nähdessään Nyytin.
Minä olen ollut hurjan väsynyt, 10tunnin yöunet riittävät juuri työssä jaksamiseen ja pieneen ulkoiluun työpäivän jälkeen.Sitten pitääkin jo raahautua uusille yöunille.
Pientä etovaa oloa on lähes päivittäin, mutta ei sen pahempaa.Jotkin ennen oikein hyviltäkin maistuneet ruoat maistuvat ihan hassuilta suussa:)Kahvia en pysty juomaan yhtään, koska se maistuu kamalalta, hassua!Tilalle on tullut sitten tee ja lempihedelmänä menee joka päivä ainakin kaksi greippiä:)No saapahan foolihappoa!

Tässä näitä kuulumisia täältä suunnalta=)

Paljon halauksia kaikille ja toivon mahtavaa plussapuhuria tänne teille kaikkille:heart:
Kaunista kevään odotusta teille jokaiselle:flower:

Halauksin Thaikatti ja Nyyti 7+4
 
Melargia Kiitos tiedosta :) Ymmärsin ettei se ylistimulaatio vissiin ihan älyttömän yleistä ole, nyt kun järjellä ajattelin. Kai sitä yrittää taas valmistaa itsensä pahimpaan miettimällä nää kaikki asiat läpi. Miehet..mitäpä niistä sanois. Niiden on vaan niin vaikea ymmärtää kun ei ole omasta kropasta kyse.

Miusta tuntuu et mun mies on kyllästyny puhumaa jatkuvasti tästä asiasta, eilenki vaihto niin sujuvasti puheenaihetta saunassa :D Mut se on ainut ihminen kelle voin puhuu miettimättä ensin mitä sanon!! Työ ootte sitte toinen :)

-nasu- Mites kävi ultrassa?

Nyppy Pitää vissiin sitte alkaa uutta uraa harkitsemaan :D Mitähän ne sanois tuolla gynellä kun menisin kyselemään töitä :LOL: Mun annostus on 50mg vrk. Kuten tossa aiemmin kirjotin niin yritän kai varautua pahimpaan kun mietin näitä asioita :) Yritetään olla miettimättä :D

Hienoa kuulla sinusta Thaikatti! :hug: Ihanaa, että ultra meni hyvin ja pieni on mukana.. Mulle tulee aina niin hyvä mieli näistä sun viesteistä :)

Täti on meillä vierailunsa jo päättänyt, taisi päättää jo eilen :) Eka clomi ei mitään suurempia oireita tuonu mukanansa, kävin kyllä illalla saunassa, niin en osaa sanoa tuliko kuumia aaltoja heti tms. :D
 
islalle Onnittelut!!! :heart:

Mä olen taustaillut kun toistaiseksi ei vielä oikein ole mitään kirjoitettavaa. Lääkäriajan varasin ensi kuun puoliväliin, silloin pitäisi siis saada lähete tutkimuksiin.
 
Mahdollisia clomioireita tänään. Täti tosiaan päätti visiittinsä eilen mutta tänään on ollu menkkamaisia oireita vatsassa.. Vaikea selittää, kun ei varsinaisesti koske mihinkään. Ns. tuntuu että munasarjat on/jotain elämää siellä on :D
 
Babies mullakin sellanen menkkatunne vähän väliä, vielä tässäkin vaiheessa kiertoa. Aika pian menkkojen jälkee alkoi sillon tällön juimiin tonne jonnekkin häpyluuhun kummallisesti.

Thaikatti ihana kuulla teistä ja että kaikki Nyytillä hyvin :heart: Mieskin on varmaan onnensa kukkuloilla ja ylpeä :D enää vähän matkaa ja ensimmäinen kolmannes on jo ohi, hyvää vointia ja ihanaa raskausaikaa teille :hug: Kerrothan välillä miten menee ja mitä oireita on ;)

Imoen no mut kiva, kun asiat alkaa eteneen teilläkin :) ehkä säkin pääset kokeilee clomeja?

Sellainen tuli mieleen noista clomeista, et jos kävis niin, et irtoaa munasolut molemmin puolin, niin silloinhan se tarkoittaa myös sitä että ne "kuvitellut raskausoireet" ovat voimakkaammat, koska keltarauhashormonin lähdettä on yhden sijaan kaks?? Tietääkö joku asiasta, mä yritin sitä maalaisjärjellä funtsia ja järkeistän asioita, koska taipumus kuvitella raskausoireita jo normaalikierrossa :p

Mukavaa ja rakkaudentäyteistä viikonloppua kaikille :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä