Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Nyppy Mitä?? Onks sulla muka elämää kaksplussan ulkopuolella? En usko :D Eilen illalla vatsan mouruaminen ja sekasuus palasi. Kesti eilisillan, mutta veikkaan että johtuu siitä kun söin rasian Läkerol Dentsejä makeanhimoissani. Kummaa on se, että mulla ei ole mikään herkkä vatsa, todellakaan :) Luulin jo maanantaina että on tullu vähän rusehtavaa/punertavaa valkkaria, kunnes tajusin istuvani vessassa jossa on kirkuvan punaset seinät :D
Wau, hienoa että clomeilla on jotain ”toivottujakin” vaikutuksia :) Muistakaahan heilutella peittoja! ;) (ihan ku siitä pitäs muistuttaa :D )

Melargia Tule ihmeessä meidän joukkoon :) Mulla on alkamassa clomit ensi viikolla, ja haluan kuulla kaikilta teiltä jo alottaneilta oireet yms. Mullekin lääkäri sanoi että 1,5 vuotta on aika vähän aikaa yrittämistä. :O Pitkältä tää aika kyllä tuntuu.. Tsemppiä inssiin! Toivottavasti nappaa :)

Tunturihilla En kyllä ymmärrä miks kukaan täysin ulkopuolinen näitä haluis lukea :D Sellaselle ihmiselle varmasti puolet asioista ihan hepreaa, tai muuten vaan tylsää luettavaa :) Voihan sekin olla että oikeesti vaan harrastelee peittojen heiluttelua oman mielen mukaan, mutta kumminkin vähintään joka kolmas päivä? Tietty riippuu vähän mikä tahti muuten on :) Mun mielestä(ja tämä on vaan mun mielipide) kaikista eniten ressiä laskee se ettei laske ollenkaan mitään päiviä.. Minä en siihen enää pystyis mitenkään, mutta jos joku siihen pystyy niin hyvä :)

Mie näin viime yönä taas niin todentuntusen unen. Sain tietää että oon raskaana. Ja ihan ekoina päivinä tuli ihan kirkasta verta, mutta ei menny kesken kumminkaan.. Oli aikamoinen pettymys herätä : / Olin niin onnellinen siinä unessa :heart:
Tissit on ihan julmetun kipeät.. Muutama päivä sitte alkoi, mikä on ihan normaali menkkaoire. Mutta voi olla myös raskausoire. Tosin ihan mistä vaan saa raskausoireen jos oikein haluaa :D Meinaan tänään ottaa itteäni niskasta kiinni ja lähteä ulkoilemaan. Mp3 taskuun ja lenkille :)
 
Hellou naiset!
Clomeja vedin sen neljä kiertoa jo, ja ei ne sivuvaikutukset nyt ollu mitään ihan tappavia, vaikka niitä kyllä minulla oli aika hyvinkin. Ensin jostain syystä (johtuu clomeista tai ei) niin koin valtavia onnellisuuden tunteita ihan ekoina päivinä. Siis silleen jotenkin jänniä positiivisuus onnellisuus puuskia. (saattaa myös olla että olen tulossa vaan yksinkertaisesti hulluksi)

Hikoilu oli myös melkeen kaikissa kierroissa öisin tuttua. Eli vähän väliä sai heittää peiton pois ja kuivailla kaulaa ja sitten taas unta palloon. Vettä join myös ihan hirveitä määriä kun janotti. Olo oli kamelimainen kun meni puoli litraa kerralla eikä jano talttunut millään. Kuumat aallot jatkuu vielä viimeisen pillerin jälkeenkin pari päivää.

Nyt sitten HUOMENNA!!! Ensimmäinen piikki pitäisi tuikata mahanahkaan eikä muuten jännitä yhtään.... Eipä!! Joudun sen vielä tekemään kiireessä töiden lomassa, sillä se pitää joka päivä tuikata samaan aikaan ja nyt sitten aloituspäivä sattuu olemaan töitä täynnä illan osalta. Loppu 4 päivää menee rauhallisemmin. Pelkään piikkejä, vihaan rokotuksia ja panikoin puudutuksesta. Hyvä on siis lähtökohta :)

Meidän ensimmäinen inssi olisi parin viikon sisällä joten nyt se homma sitten oikeesti alkaa. Johan tätä on odotettukin, mutta alku tulikin nopeammin kuin uskalsin odottaa ja paljon suuremmalla rytinällä.

Tunturihilla> Mä kans mietin että moniko minut on täältä tunnistanut ja huomaan kyllä miettiväni onkohan joku kirjoitteleva aina joku tuttavani... Mutta ihan sama vaikka joku tunnistaa. Ne jotka täällä roikkuvat ovat jo samassa veneessä tai ehkä hyppäämässä siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Nyppy Ei oo ollut puhe siit aukkarin teosta samalla mutta voisinhan mää poliajalla kysästä suosutuisko ne sen tekeen. Olispahan sekin sitten tehtynä ja mikä parasta nuija nukutuksessa :D
Onnittelut limoista ja hyviä peiton heilutus hetkiä ;)

MelargiaTervetuloa :wave: ja tsemppiä inssiin pääsyyn.

tunturihilla Toihan voi olla ihan hyväkin laskeskella päiviä. Kerrohan ku oot vielä testannut että oliko stressaavaa vai mite? Ehkäpä koklaan itekin joskus.

kp.1 ah ja kerranki ilman tuhrua. Kyllä sitä voiki olla pienestä ilonen :LOL:

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppu itse kullekin! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 34v...........Esikoinen haaveissa.....Yritysaikaa kulunut n.2 vuotta
- 1.ivf jonossa, käytössä clomit

Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.

Melargia 25v.........................................Yritystä 1,5 vuotta.
- Inssi tulossa

Tunturihilla 23v...Esikoinen haaveissa.....Yritysvuosi 2/yk 10 -
- Lapsettomuuspolille kesäkuun alussa eka aika

Kapybara................................ .............yk12

Babies 26v..........Esikoinen haaveissa.....Yritystä takana n.1,5v -
- Tutkimukset, Clomit

t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa

A-ML 24v............Esikoinen toiveissa.....Yritysaika 3v
- Tutkimukset

Helinä*** 27v.....................................Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset

83yrittäjä 27v......................................Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, inssejä tulossa.

Hopeainen............................... ............Yritystä noin 2,5v - Tutkimukset, terolut, kilpirauhasen vajaatoiminta

Viola30...........Toinen haaveissa (esikoinen10/09) kakkosta on yritetty 06/10 asti

tyty86 24v.......... Toinen haaveissa (tyttö 08/09)
- Tutkimukset menossa

Imoen 33v..........Toinen haaveissa (poika -97) Yritys aloitettu 9/2008 KM 10/09 ja 1/10.

h.o.p.e.............Tutkimukset menossa

Isla79 31v...........Esikoinen.............................Yritystä 3v
-1.ivf


:heart:***Plussanneet***:heart:

Thaikatti 1.icsi
 
Viimeksi muokattu:
Mulle vois tohon päivittää lisäks et kilpirauhasen vajaatoiminta 02/11. Tänään kävin siis verikokeessa, arvo oli 2.0 eli suht ok, vois varmaan vähän alempikin olla. Missasin lääkärin soiton, en tiiä lisätäänkö annosta, koska ilmeisesti arvon pitäs olla lähempänä yhtä.

Mua ei kans haittaa, jos joku täältä tunnistaa, ei näitä höpinöitä jaksa ulkopuoliset lukea, jollei se liity omaan elämäntilanteeseen.

Tosiaan, kunpa saatas tuohon listaan lisää plussia.. Babies, sulla on ihan lupaavia oireita, ainakin saa vähän aikaa taas toivoa! Mä en kyllä oikein voi käsittää, et miten lääkärit voi sanoo et 1.5v on VÄHÄN aikaa yrittää, musta se on ihan älyttömän pitkä aika!! Meillä yritystä.. öö, lasken.. 10 kk ja se tuntuu kuolettavan pitkältä. Ja oon siis vaipunut jo ihan epätoivoon.

Melargia, teretulemast!

Viikonloppuja kaikille!
 
Viola30 Tarkotatko tolla arvolla tsh:ta? Mulla se on 2,4 ja lääkäri sanoi että on ihan hyvä. Mulla tähän yritykseen on hyvin pitkälti vaikuttanu se, että en ennen tutkimuksiin menoa oikeesti stressannu asiaa.. En ymmärrä miten se on onnistunu, mutta varmaan sen eka vuosi meni ihan heittämällä. Olen kyllä tosi kiitollinen siitä etten heti ekasta yrityskerrasta alkanu ressaamaan, olisin nimittäin jo menettänyt hermoni :) Kaipa se oli jonkunlaista itsesuojeluvaistoa. Mulla on aina ollu hyvä intuitio asioista ja ehkä se tällä kertaa auttoi? :)

Nonii, tosi kiva, olen tulossa kipeeksi. Onkohan tää jotain pahaa karmaa siitä kun oon kiukutellu miehelle? :D Fiilis ihan loistava kun päätä särkee ja lihaksia(siihen kun lisää sen armottoman tissikivun vielä). Oon nyt vielä innolla oottanu että pääsen vapailta takas töihin, ja aion mennäkin tänään, sekä huomenna. Ei jouda nyt sairastaa. Nyt sitten otetaan vastaan kaikenmaailman "poppakonsteja" siitä miten saan tämän flunssan alun pysäytettyä heti alkuun? :)
 
Babies kuumottaako poskia ja nenä on tukossa/aivastuttaa?? sä olet raskaana :D toivottavasti sun flunssakin johtuu siitä =)

tunturihilla samaa mieltä olen ton tunnistamisen kans, puhuit vaan siitä että ihminen saisi kasvot, et olisko se kerhon puolella helpompi ihmisillä tulla ulos kaapista ja paljastaa itsestään enempi jo ennen sitä miittiä. Mut mulle kyllä käy näinkin, jokainenhan kertoo itsestään tasan sen minkä haluaa. Tuossa seksiasiassakin olen samaa mieltä, rakkaudestahan se läheisyyden tarve kumpuaa, mut kaippa sekin on aika yksilöllistä. Kyllä meillä peittoja heilutellaan muulloinkin kun ovisaikaan, mut täytyy kyllä tunnustaa, et useammin silloin kun ovisaika lähestyy. Pakkopullaa se ei silti onneks ole.
Kyllä mä olen päiviä laskenu jo kauan, voiko niitä olla laskemattakaan? :O ja useampi lääkärikin on mulle niitä laskenut. Stressin helpottumiseen sen myötä en osaa kommentoida, mut ehkä sekin onistuu kun heti alkuun ottaa oikean asenteen? En ainakaa itse ole kokenut, et stressiä mitenkään lisäis, vaan se on jotenkin kuulunut olennaisena tähän yritykseen.

A-ML kysy ihmeessä sitä tutkimusta, ei siinä ainakaa mitää menetä. Niiden tekeminen samalla on kuitenkin faktatietoa siinä mielessä, et mulle kertoi sen tähystysleikkauksen tehnyt lääkäri. Kuulemma usein tehdään rutiinilla, mut jätetään tekemättä, jos on tulehdusriski. Se oliskin hyvä, kun saisivat tehtyä samalla, ei sun tarvis jännitellä sitä yhtään ja luulis sen tuloksenkin olevan varmempi sillä tavalla. Kysyvä ei tieltä eksy :)

83yrittäjä oi ku sulla alkaaki sit jännät ajat, toivottavasti tärppi kävis ekasta inssistä jo :) Pidäthän meidät tilanteen tasalla? :popcorn: Sun ei auta muuta ku piikityksen aikaan ajatella sitä, miks teet sen ja mikä sen lopputulos voi parhaimmillaan olla... josko se edes pikkasen lievittäis piikkikammossa. Tsemppiä :hug:

Mitä kuuluu Thaikatti ja Isla79??

Yhteenveto eka clomikierrosta: Mun mielestä 83yrittäjä saa olla onnellinen onnellisuudenpuuskistaan clomikiertojen aikana ;) kun mulla sit taas fiilikset on luokkaa "ihansama" tai "tääeionnistukuitenkaaikinä" : / Tuo mieliala on edelleen, muuten onneks kaikki oireet kadonneet kierron etenemisen myötä. Lohduttavaa se, ettei ne oireet ainaakaan siis kestä koko kuukautta, kuten pelkäsin. Eka tabun jälkeen siis alkoi jo päänsärkykohtaukset ja oikeaa munasarjaa vihloi. Sitten oli hetken aikaa ilman mitään oireita, kunnes kolmannen tabun jälkeen ne iskikin tohinalla. Naamaan ilmestyi muutamat hillittömät hormonipaiseet, joita ei niin vaan piilotellakkaan (onneks nyt kadonneet jo) : / päänsärky paheni, paha olo ja joka paikkaa kolotti. Tulehdusherkkyys oli huimaa luokkaa, kaikki olkaniveliä myöten yritti tulehtua. Mieliala oli jotenkin tasaseen kaikkeen tympääntyny. Onneks mitää vatsaoireita ei ollu ku ihan vähän alkuun. Oikeastaan yhdellä lauseella, olo oli koko alkukierron epämukava. Join paljon vettä ja jossain vaiheessa huomasin sen auttavan oireisiinkin, eli kannattaa juoda normaalia enemmän.. esim.pääkipu helpotti sillä. Nää oireet on kuulemma yksilöllisiä ja sit vielä kiertokohtasia, et ei kannata niitä etukäteen jännittää. Sitä paitsi, ton epämukavankin olon sietää, ku tietää mistä se johtuu ja että menee pian ohi. (83yrittäjän lanseeraamaa käsitystä lainatakseni: ) Kameliolo kannattaa :LOL: se on oikeestaan ainut vinkki, jonka osaan nyt antaa.
Mun suunnitelmissa oli kevät syödä clomeja, pitää kesä-heinäkuu lomaa ja sit valmistautua elo-syyskuun ivfään. Persiilleen meni se suunnitelma.. mies on toukokuun reissussa just ovisaikaan, että suottapa silloin mitää hormoneja napsin :kieh: Kesäkuu on siis avoin ja heinäkuun ainaki lomailen pahimmasta hössötyksestä (ellei sumut ala jo silloin). Ei tietenkää pitäis noin pitkälle suunnitella, mut minkäs luonteelleen voi.
Näin toissayönä unen jossa olin raskaana. Siinä joku outo mummo kertoi mulle jopa lasketunajan :confused: vähän ärsytti, kun herätessäni yritin kuumeisesti muistella mikä se päivämäärä oli... enkä yhtään ole varma siitä :( olis ollu niiin mielenkiintosta se tietää, vaik unta olikin vain :D Mummo sanoi sen epäselvästi ja yritin kysellä sitä, et sanois uudestaan.. mut ei enää suostunu ja sit heräsinki... hassua :rolleyes:
(Anteeks, ku tästä tuli tällanen romaani...mut kun ei ole ehtiny kunnolla kommentoimaan... ja taaskin pitää mennä)
 
Viola30 ja Babies: Miten usein teillä on tsekattu noita kilppariarvoja? Itellä todettiin vajaatoiminta viime keväänä (tosin oli lääkärin mukaan näkynyt verikokeissa jo 2004 ja ihmetteli miksei jo silloin oo aloitettu lääkitystä) ja nyt on ollu tosi vaikeeta saada testilähetteitä. Arvot on heitelly 0,2 ja 4,9 (tsh) välillä ja nyt ennen ivf:n alkua hoitoklinikan lääkäri halusi varmistaa, että arvot on kunnossa ennenkuin piikitykset alkaa. Olen yrittänyt saada labralähetteitä työterveyslääkäriltä, mutta siellä lääkäri totesi vain, että kerran kahdessa vuodessa otetaan näytteet eikä yhtään useammin. Noh, yksityisellä oon sitten käynyt labrassa, mukavaa ylimääräistä rahanmenoa. Huomaatteko muuten itse jos lääkitys ei ole kohdillaan? mulla tulee aika nopeastikin oireita varsinkin jos menee liikatoiminnan puolelle.

Tunturihilla: mikä olo? miten voit? :hug: mä myös kovasti kaipaisin sitä, että voisi puhua näistä asioista jonkun kanssa kasvotusten. En ole tosiaan puhunut missään vaiheessa kenellekään (paitsi psykologille.. :)) ja välillä tuntuu, että naamatusten olisi kiva vaihtaa ajatuksia. Miltäs me näytettiin siinä sun unessa? :D tunnistaiskohan jokainen itsensä sun kuvauksesta? :D

Nyppy: nyt vaan kutsut ens yönä sen mummon takasi ja vaadit vähän selkeämpää vastausta. :D toivotaan et se tärppi tulee jo aiemmin, ettei tarvi tonne kesään asti mennä! täällä ainakin peukut pystyssä!

Melargia: tervetuloa! täällä on hyvä meininki ja saa loistavaa tukea ja infoa.

83yrittäjä: Tsemppiä piikityksiin! se ei oo mitään mukavaa, mutta jotenkin siihenkin turtuu. Ja mun oli ainakin helpompi pistää ite itseäni kuin että mies olis tehny sen. Ennen ekaa piikkiä keräsin voimia varmaan kolme tuntia ja haahuilin ympäri kämppää puolialasti. voima:hug:

oma olo on ihan ok, turvotus on vähän laskenut, kait toi kamelina olo on auttanut. :) päätä särkee, vatsa on sekaisin, itkettää koko ajan aamusta iltaan ja öisinkin. Hm, johtuiskohan tosta norsuannoksesta hormoneja mitä on itseensä pistellyt.. :stick: mieliala on edelleen aika matalalla, oon jokseenkin varma, että puhdas nega sieltä tärähtää jos edes pääsee testiin asti.

mukavaa viikonloppua edelleen kaikille!
 
Kiitti kommenteista Isla79. Mekin päädyttiin Turun Avaan. Soittelin perjantaina sinne aikaa. Mennään joko reilun viikon päästä tai jo ens viikolla. Mietin vielä kun ens viikolla vois tehdä heti ekan käynnin yhteydessä ssg:n. Meillä on melkein sata kilsaa Turkuun joten mielellään hoitais useamman asian samalla kertaa . Toisaalta onkohan sitä tarpeellista tehdä? Kun olis vasta eka käynti samalla. Simpat voidaan tutkia siellä vaan torstaisin ja meillä menee tietty aikataulut niin että päästään sinne vasta about kuukauden päästä. Mietin et pitäiskö se ssg:kin jättää vasta ens kiertoon. Toisaalta kyl haluis saada asioihin vauhtia.

Ootte puhuneet että ympärillä on ihmeellistä ihmisten sikiämistä – samaa ilmiötä täällä. Oli perjantai kyllä niin kauhea päivä kun olla voi. Ensiks tietty kun täti tuli vihdoin kylään, eli kp1. Kauheet vatsakrampit, hirmu kiire työpäivä ja sit ruokiksella lähdin viel ihan sen takia ulos että sain varattua Avalta sen ajan. No, sitten yksi työ´kaveri´ tulee iltapäivällä mun huoneeseen ja heittää mun naaman eteen ultakuvan vauvasta!! Ei olis kyl yhtään huomannut eroa vaikka olis iskenyt nyrkillä ilmat pihalle. Oli kyllä kova henkinen isku, en osannut yhtään varautua. Toinen vaan sanoo että tän takia mä sanoin et kyllä sun työt jatkuu (mulla siis määräaikainen duuni just nyt) mut en voinut aikaisemmin sanoa mitään. Näinen on reilu 40 vee ja sillä on ennestään ainakin 3 lasta, vanhin jo yli 20. Toiset ne sitten sikiää jo pelkästä ajatuksesta… Jotenkin sain kai mutistua onnitteluni. Tuli kyllä niin kauhean paska fiilis. Mietin jo että miten oikein jaksan tän naisen ja kaikkien muiden työkavereiden hehkutusta raskaudesta syyskuuhun asti, tuntuu ihan yliraskaalta ajatukselta. Toinen työkaveri on tulossa ens viikolla näyttämään kuukauden vanhaa lastansa työpaikalle, siitäkin täytyy selvitä. Ja tähän päälle viel meillä oli illalla menoa miehen kanssa, yhdet juhlat jossa tietysti taas udeltiin oikein urakalla meidän lisääntymisestä . Meinas kyllä mennä kuppi nurin, aaargh!! Anteeks taas omanapailu ja kauhea purkaus, mut on pakko päästellä välillä ulos kun ei jaksa enää pidellä sisällä
Toivotaan tänne paljon pikaisia plussia ja oikein hyvää viikonloppua kaikille tästä purkautumisesta huolimatta ü
 
Isla79 pitää yrittää sitä mummoa huhuilla nukkumaan mennessä, jos kertois uudestaan... vääntäis vaikka rautalangasta ;) (se mummo on tervetullut, täti ei) Miehellä oli ihana ilme kun kerroin unesta ja kauheasti koitti kysellä mitä siinä tapahtu... olispa niin mahtava joku kaunis päivä kertoa että siitä tulee isi :heart:
Kiitos tsempityksestä, kyllä mäkin niin toivon että plussa tulis ennen kesää... sulle ja mulle, meille kaikille :D
Ja todellakin toivon, että noi sun oireet johtuu raskaudesta, kuulostaa ainakin siltä d:)b täällä peukut ja varpaatkin pystyssä. Voimia odotteluun :hug: ja plussatuulia ++++:whistle:
(mikä sun testipäivä olikaan?)

H.o.p.e onpa tosi epäonninen perjantai : / mut hyvä silti, et sait ajan sinne Avalle, onhan sekin jotain. Voima:hug: auttamaan noiden työkavereiden kohtaamisessa... se on rankkaa, tiedän. Toivottavasti edes ihan pikkasen helpotti ku sai asian jakaa..
 
isla79 paskaako tässä kun kasassa kestää :LOL: ei vaan, kyllä tää tästä. nyt vaan olis niiiiin puheripuli aiheesta että tarttis juttukaveria täälläkin. on tullu viime aikoina oltua niin paljon sellasissa porukoissa jossa tästä "vauva-asiasta" ei puhuta, ts. miehen puolen suku nyt kun anopin hautajaisia jne on suunniteltu. joten hiljaa oltava tästä :$ en nähny siinä unessa ketään niin tarkasti, muistan vaan kälättävän akkalauman :LOL:

nyppy joo, kerhossa vois avautua enemmänkin ennen miittiä, ja toisaalta totta sekin että jokainen avautuu tasan sen verran kun haluaa. itestä nyt tuntuu vaan, että ihmisille jotka on samassa tilanteessa niin ei oo mitään mistä en voisi puhua, suvulle jne ehkä kaunistelen ja jätän kertomatta, vertaistuessa just päinvastoin :)

nyt iski se tunne anoppilassa, että tää talo on todella tyhjä kun toinen miehen vanhemmista on poissa. :(

kivaa lauantaita kaikesta huolimatta, kaikille tsempitykset, halit ja muistakaa hellitellä puolisoitanne!! :heart:
 
Nyppy Joo, plus kylmiä väreitä ja yskittää.. Kipeä mie oon vaa :D Pitäs hakea Codesan Comp yskänlääkettä mitä määrättiin viime sairastelussa, mutta en ota sitä ennenku täti tulee. Luin että ei tiedetä vaikutuksia sikiöön : / Just tota tarkotin tolla mun ehdotuksella.. Jossain yksityisellä sitä vois oman pärstän ja nimenki paljastaa.. Mulla itsellä se helpottais miittinkiin tulemista :)Mutta edelleenkään se ei ole mikään ehto sille että tulen miittinkiin.. Eläkä yhtää mitää suunnittele tommosia kesälle, sitä vaan että mimmosia mammavaatteita kesäkuumalla pitäis ;) Myö ollaa kovia näkemää enneunia selkeesti :D Ens yönä sitte vaa nappaat sen mummon ja pakotat kertomaan lasketun ajan..

Isla79 Siis mulla otettiin nyt ekaa kertaa.. Olen joskus vuosiavuosia sitten saanu kyllä lähetteen, mutta en silloin laiskuuttani menny. Mulla on semmonen sairaus itsellä joka saattaa vaikuttaa arvoihin ja aiheuttaa vajaa/liikatoimintaa.. Varmaan otetaan uudestaan jos clomit ei lähe toimimaan.Pidän peukkuja ja puhallan plussatuulta sinne, toivotaan että tärppää :)

83yrittäjä Tsemppiä piikityksiin! :)

h.o.p.e Sulla on ollu tosi ikävä perjantai.. Noi on ihan hirveitä tilanteita kun pitää yrittää näytellä onnellista toisen puolesta. Voimia :hug: Yks mitä en voi itse sietää kaiken muun lisäksi on nämä Fb:n lisää tämä seinällesi esim. ”Olen kantanut lastani mahassa,nukuttanut häntä rinnallani.Olen suudellut pieniä varpaita,olen kuivannut kyynneleet.Olen saanut pissat ja oksenukset päälleni, valvonut öitä saadakseeni hänet nukkumaan.Mutta en vaihtaisi tätä mihinkään muuhun...blaablaablaa.” EN TYKKÄÄ.
 
Hienosti tunturihilla jaksat eteenpäin ja toisia tsempata, vaikka noin raskasta aikaa elätte. Jaksuja :hug: Kälättävä akkalauma lienee just oikea kuvaus, voisin kuvitella ;)

ON: kyllä noi clomit jotai saa aikaan, mut en tiedä mitä. Janottaa koko ajan, suussa paha maku ja vatsa turvonnut ku ilmapallo just ennen räjähdystä :rolleyes: Vatsassa ei siltikään yhen yhtä tuntemusta oviksesta ja tikku oli tänä aamuna samaa mieltä :confused:
 
Babies niin komppaan tossa Fbn kiertoviesti asiassa.. ne on tosi ärsyttäviä ja niitä pitää katella koko ajan :kieh:
Ihan selkeesti ne ON enneunia, ei hyväksytä muuta vaihtoehtoa ;) Kyllä mä sen verran utelias höppänä olen, et pitää yrittää nukkumaan mennessä sitä mummelia ajatella ja kutsua :LOL:
Höh, kun sulle flunssan pukkas : / mut tosin se voi auttaa elimistöä raskauden alussa, että eipä vielä hätiä mitiä... varsinkin, kun sä oot nyt ne kaks enneunta nähny :D
Me kuule yhdessä tuskaillaan ens kesän helteellä tukalaa olo ja isoa mahaa, kun mikään ei mahdu päälle ja oksettaa ;) toiveet ainaki korkealla jos ei muuta :LOL:

Pikaista paranemista :hug:

Muoks: välillä tuntuu, et mä olen ihan kohtuuton, kun en siedä miehen "tissuttelua" . Se ei ole käyny baarissa edes (edellis kerran joskus syksyllä) tai vedä mitenkään kännejä, mikä mua siis vaivaa.. jos toinen viikonloppuna ottaa kotona muutaman kun kahden ollaan?! otan itekkin joskus muutaman, etten mikään pulmunen ole! Tai tiedänhän mä mistä johtuu :ashamed: mä ajattelen asioita jo niin pitkälle, et sitten kun meillä on vauva, en halua sen ottavan kotona lapsen nähden.. olen miettiny, etten halua edes antaa sille lasta syliin jos on yhden ottanu. Tuleekohan musta sellanen ylihuolehtivainen äiti, jos nyt edes koskaan olen äiti :ashamed: kamalaa ajatella näin rakastamastaan ihmisestä jonka uskon olevan huippu isä...
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa naiset!

Babies ja isla79, TSH:ia tarkoitin juu. Mullahan kävi niin, että ekana se löydettiin viime raskaudessa ja epäiltiin et raskaus ois sen saanut aikaan. Sitä ennen multa ei oo näitä arvoja mittailtu, mutta kun jälkikäteen mietin, niin oireita on voinut olla. Tosin olen muutenkin vähän saamaton/väsynyt/alakuloinen ihminen, joten en tiedä, mitkä ois voinut johtua kilpparin vajaatoiminnasta ja mitkä ei. Nyt siis arvo tosiaan 2.0, varmaan ens viikolla selviää mitä lääkäri sanoo. Lääkitys lopetettiin siis 3 kk synnytyksen jälkeen, kun arvot palas normaaliks. Siitä puolen vuoden päästä ne oli kans ihan ok, mut nyt sit kun kakkosta ei ala kuulumaan, niin mitattiin taas. Ja TSH oli 3.0. 1.0-2.0 pitäs kuuluma olla tässä tilanteessa.

Mua kans kiinnostaa miittinki ja myös suljetummalle puolelle voin siirtyä. Tosin olis kiva pitää keskustelu myös täällä, koska silleen saadaan uutta verta mukaan, kun ME VANHAT raskaudutaan :) En tiiä, onhan tää niin välillä taas tätä. Mulla ollut nyt parin viikon hyvä jakso, ei oo niin hirveä hoppu raskautua, eikä ahdistakaan niin paljon. Välillä sitten tämänkin edestä.

Nyppy, samma här. En jaksais katsoa miehen tissuttelua yhtään ja inhoan, koska tiedän että se tapa siirtyy pojallemme. Ärsyttää, kun ukko tulee joskus viikonloppuisin kaljalle haisevana viereen ja muutenkin se, että tietyissä tilanteissa on otettava kalja. Esim. kun miehen isä oli käymässä, niin mieheni tarjosi isälleen paukun. Mä en käyttäs alkoholia yhtään meidän perheessä jos saisin päättää. Inhoan saunakaljoja ja yleensäkin sitä että se olut yhdistetään tiettyihin tapahtumiin. No, puolisossa aina tietyt asiat nyppii ja niitä kun ei saa muutettua, niiden kanssa on vaan opittava elämään..

h.o.p.e., ihana perjantai.. Kyllä se pahalta tuntuu, ei sille mitään voi. Mua ei huvita yhtään onnitella ketään, vaikka tietty kohteliaisuudesta onnittelen. En vaan kysele mitään ja ignooraan parhaani mukaan suurimman osan raskausjuttuja.

Musta tuntuu et toisilla hoidot lähtee paljon nopeammin käyntiin kuin toisilla. Esim. meillä kun mitään ei löydy (paitsi vajis, johon sain lääkkeet), niin nyt taas sitten sata vuotta odotetaan. Oon vaan väsynyt tähän odottamiseen. Mutta kuten sanoin, ihan ok fiilikset tällä hetkellä (tänä päivänä, tänä iltana, tällä hetkellä kun istun tässä kirjoittamassa tätä) on.

Öitä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Tunturihilla :hug: Oon ihan samaa mieltä tosta vertaistuesta. Näiden muiden ihmisten kanssa tuntuu etten saa olla oma itteni. Kun ei voi puhua asioista. Tänne oon paljastanu sieluni syvimmät..Myönnettäköön että helppohan se on nimimerkin takaa. Koita jaksella :hug:

Nyppy :attn: Saitko mummon kiinni? Mie näin TAAS viime yönä unta plussatestistä.. Haaveilin että miittinki menis meillä kaikilla samoissa merkeissä :) Vessajonossa pahoinvoivana :D
Minäkään en oikein siedä tissuttelua. Henk.kohtasesti ja itseasiassa psykologikin sanoi, että parempi joskus ottaa muutama enemmän kun tissutella koko aika. Mun huoli on tällä hetkellä se että toi tissuttelu ja tupakan poltto vaikuttaa siittiöihin. Ja haiseehan ne yhdessä pahalle, YÖK. Meillä ei pussailla jos on mies ottanu kaljaa ja tupakkaa :D Ja tosiaan, lapsi kun tulee, ei hänen läsnäollessa kukaan juo mitään. En halua pienen olevan viinanhajuisen isän tai äidin sylissä(tai kenenkään muunkaan). Pienestä asti olen sitä ryyppäämistä katellu ja riittää jo. Okei, olen kyllä iteki oman osani viinasta juonu ja enemmänkin. Mutta ne ajat on ohi :)

Pelottaa että minusta tulee semmonen äiti joka pyörittää sen lapsen kuplamuoviin. Oon joskus mesonnu sitäkin kun on kaikenmaailman konttauskypärät sun muut..Ei meidän aikaan ollu, ja hyvin ollaan pärjätty. Saa nähä miten käy oman vauvan kanssa ;)

Viola30 Kyselin lääkäriltä tosta kilpparijutusta, ja se oli sitä mieltä että mun arvo on ihan hyvä. Kuulemma eri labroissa on eri viitearvot(?). Ja riippuu ihan mittaustavasta ja siitä milloin sen ottaa. Eiköhän tuokin oteta tarkempaan tutkintaan jos clomit ei auta :) Hurjan paljon erilaisia tapoja toimia eri lääkäreillä. Esim. luin tuolta clomiketjusta että jollain hoidetaan kontrolli verikokeella? Weird.
Jaksamisia sinnekin :heart: Tämän odottelun aikana ainakin kärsivällisyys kasvaa :) ja sitähän tarvitaan niiden pienten kanssa..

Täällä testattu aamulla nega. Mikä yllätyksien yllätys. Pakko oli testata. Illalla yskitti niin kovin että piti tietää uskaltaako ottaa kunnon droppia(joojoo,seliseli).. :) Jos ekasta clomikierrosta nappaa, menee laskettu aika ihan vuoden loppuun. Olis kyllä varmaan ihan mielenkiintosta synnyttää vuoden vaihtuessa.. Toivotaan että niin käy ;) Töihinki pitäs mennä ja lunta on satanu eilisillasta asti. Mie luulin että kevät tulis jos, mut ei. Voiskohan tämä mun mahan sekasuus ja pahoinvointi johtua tuosta uhkaavasta flunssasta? Mulla on taas lievää pahoinvointia niinku parina aikasempanakin päivänä.. ja aamukahvi saa vatsan toimimaan.

Jeee!! Mun "tehtäväpalkki" toimii! :cool:
 
Heippa kaikille!
Saisiko mukaan liittyä yksi omasta kääröstä haaveileva. Olen käynyt lukemassa juttujanne, itse olen tähän asti kirjoitellut tuolla clomittarien puolella. Nyt kuitenkin "urani" clomien parissa on ohi ja tilalle on aloitettu Anastrozol 1mg kp 3-7. Eilen ensimmäisen lääkkeen nappasin.

Taustoistani sen verran, että yritystä on takana noin vuosi. Minulla todettu PCO. Pari kiertoa mentiin clomeilla, mutta niillä folleja kehittyi vähän liikaakin mutta limakalvo jäi liian ohueksi, siksi siis nyt lääkkeen vaihto. Minulle tehtiin viime folliultran yhteydessä aukiolotutkimus ja miehen simpat tutkittu, niiden suhteen ei ongelmia=)

Täällä on monet puhunut samoista tunteista joita itsessänikin tunnistan mm. ympärillä olevien ihmisten raskautumisesta ym. Mieheni mielestäni sanoi minulle kerran hyvin, kun itkin hänelle sitä että yksi kaverini oli taas raskautunut. Mieheni sanoi, että meidän suhteemme kestää nämä ongelmat, mutta ystäväni suhde ei olisi kestänyt. Ja tämä on aivan totta, ystävälläni oli parisuhteessaan ollut ongelmia, ja luulempa että juuri tällä tulevalla vauvalla, koitetaan jopa hieman pelastaa parisuhdetta. Kääntäkäämme tämä lapsettomuus taistomme voimavaraksi ja olkaamme ylpeitä omista parisuhteistamme :heart:

Tälläisiä ajatuksia täällä, toivottavasti hyväksytte minut joukkoon mukaan, täällä tuntuu olevan ihanan kannustava ilmapiiri :wave:
 
Hellou emännät!
Tervetuloa nasu.

Täällä on taas niin paljon juttua että en ala sen suuremmin vastailemaan kelleen, mutta piti vaan ilmoittamani että SAIN SEN PIIKIN PISTETTYÄ!!! Mä oon niin voittaja ja paras ja rohkein! Kävelin myös muutamat kerran vessasta ulos ja takaisin ja pitelin piikkiä ainakin viidesti kädessä ennen kun uskalsin sen tuikkasta nahkani läpi.

Jälkeenpäin jalat oli spagettina ja kädet tärräs monta minuuttia.... Tänään toivottavasti vähän helpompaa jo?? Vai onko kenties vielä pahempaa :D

Omaan siis paniikkihäiriön joka tulee aina puudutuspiikeistä (ei verikokeista eikä rokotuksista) En koskaan uskalla katsoa piikkejä ja nyt se on vaan pakko katsoa... Eli normi pelottomammilla ihmisillä suoritus ei liene niin maailmoja mullistava, mutta mä astuin juuri kuunpinnalle... ;)
 
leppoisaa sunnuntaita kaikille!

nasu: tervetuloa, tänne vaan! :)

H.o.p.e: kiva, että asiat edistyy, mä suosittelisin kyllä, että teetätte sen ssg:n heti vaan kun mahdollista. Onpahan sitten ainakin tehty ja tiedetään, jos siitä löytyy jotain häikkää, että miten ruvetaan hoitoja suunnitelemaan. Meillä tuhrattiin kolme kuukautta clomiyrityksiin ennenkuin tehtiin toi ssg ja todettiin, että toinen puoli tukossa. Meillä kyllä vaikutti se, että takana yks raskaus (km) ja siksi epäiltiin, että kaikki olis ok. Ei siis kuitenkaan ollut ja tiedon jälkeen hoitojen suunnittelu ja toteutus alkoi nopeasti. Hyviin käsiin ootte päätynyt, kukkarollehan se vaan kyllä ottaa.. meillä samaten matkaa tuo 100 km ja kyllä vaan bensakulut, parkkimaksut, töistä poissaolot yms myös tuo lisää hintaa. Onnea ja tsemppausta täältä teidän taipaleelle! :)

mä kans huomaan välillä (noh, okei myönnetään: tosi usein) haaveilevani siitä, että voisi kertoa miehelle, että hänestä on tulossa isä. Vaikka hän ei paljon ajatuksistaan ja tunteistaan puhu, niin tiedän, että miettii näitä juttuja paljon ja haaveileekin. Olen myös huomannut, että vaikka itse kohtuullisen hyvin nykyään kestää katsella pieniä vauvoja yms, niin sitä en kestä jos mieheni puuhailee tuttavien lasten kanssa. Itku tulee välittömästi ja sydäntä raastaa..

ja sitten miehen osalta myös näihin synkempiin juttuihin.. yhdyn Babies, Nyppy, Viola30 kommentteihin, en kestä miehen tissuttelua, EN SITTEN YHTÄÄN! :mad: nykyään musta on tullut ihan järjettömän herkkä tän asian suhteen, saan ihan tolkuttomia raivareita jo kahdesta kaljasta. Kun en ymmärrä, että miksi pitää juoda edes sitä yhtä. En ole todellakaan itse mikään absolutisti vaan otan joskus siiderin, lasin viiniä ja kunnon kännitkin (tosin en edes muista minä vuonna viimeksi). Tää asia hiertää kyllä mun ja miehen välejä, paljon on asiasta tapeltu ja varmasti tullaan tappelemaankin. Samoilla linjoilla oon teidän kans myös siinä, että jos lapsi joskus suotaisiin, niin en halua, että hän joutuu olemaan humalaisten ihmisten kanssa tekemisissä. ja lasken tähän myös ne jokapäiväiset tissutteluoluet.

Viola30 Babies: vielä noista kilppariarvoista, meillä lääkäri sanoi silloin, että ei edes aloiteta mitään hoitoja jos arvot ei ole kohdallaan. Sanoi, että toi kilpirauhanen on vähinsä vastuussa muustakin hormonitoiminnasta ja siksi sen pitäisi olla "iskussa", että vois raskautuminen tapahtua.

noihin listaustietoihin mun kohdalle vois lisätä: ikä 31, esikoinen haaveissa ja yritystä takana n. 3v. Tällä hetkellä piinapäivät menossa, testaus olis ens to 24.3..

Sit loppukevennyksenä kertoilen vielä siitä mun viime viikonlopun sairaalareissusta.. :D jouduin tosiaan hirvittävän kivun takia ambulanssilla ensiavun kautta osastolle. Noh, viikonloppuöinä sairaalassa ei päivystä kuin muutama osasto, joten vietin sitten vuorokauden synnytysosastolla kuunnellen kun uusia ihmisiä saapui maailmaan ja katsellen seinien nalleboordeja. Mies tuli aamulla mua katsomaan, häntä oli pariin kertaan onniteltu ja yritetty ohjata synnytyssaliin. Mitä muuta voisi olettaa mun tuurilla.. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
83yrittäjä: jee!! hyvä hyvä, kyllä se siitä helpottuu. tsemppiä ja :hug:

Nyppy: piti vielä kysellä, että näkyikö mummoa?? jos ilmestyy, niin voisit samalla kysellä meidän muiden la:t!:p ja sit noista oireista, mä voisin listata tässä n. 40 raskausoiretta jotka oon itsestäni bongaillu.. :headwall: valitettavasti ne on ihan samoja oireita, mitä tulee noista lugesteroneista ja tätivisiitistä.. + mun "hiukan" vilkkaasta mielikuvituksesta. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Ekanakin 83yrittäjä Onneksi olkoon, hienoa =) itsellä ei ole moista piikkikammoa, mutta kahdella kaverillani on, siten vähän tiedän mistä puhut. Toinen heistä valvoo yöt ja oksentelee odottaessaan hammaslääkäriaikaa ja toinen ei suostu edes menemään, ellei ensin ole suurinpiirtein henki kyseessä. Nyt vaan yrität itseä tsempata toista varten ja et ajattele pidemmälle, piikki kerrallaan vaan :hug: (en minäkään voi katsoa esim. verikokeessa neulalla pistoa, käännän pään pois)

Viola30 ehkä se onkin totta, että selittämättömillä tapahtuu asiat hitaampaa, kun lääkärit haluavat ensin tutkia ja sitten vasta hutkia.. mutta kyllä yhtä kaikki tämä on tuskastuttavaa odotella aina jonnekki päin.

-nasu- Tervetuloa :flower: kiva saada uutta verta porukoihin :wave:
Ei todellakaan lapsi ole mikään parisuhteen pelastaja, mullakin tuttavapiirissä pareja jotka siihen tuntuu uskovan... mut ainakin yks pari eros ja kaksi pientä lasta jäi sen kaiken keskelle :( näistä molemmat saivat ennen syntymäänsä liian raskaan taakan kantaa, eli tehtäväkseen suhteen ylläpitämisen.. pikkasen väärät lähtökohdat pienillä. Kyllä sun mies on oikeessa.
Mulla eka clomikierto takana ja pelkään kans et ohentaa ton limiksen : / mut aika näyttää sen. Toivottavasti sulla nyt toi uus lääke toimii kuten pitää ja plussaat pian =)

Babies negapahoittelut :hug: mikä sun dpo nyt olikaan? voisko tulla myöhäinen plussa? on se kumma, kun oireetkin niin täsmää : / Mut leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, häntä pystyyn, eteenpäin sano mummo lumessa ja tästä se lähtee, niin ku purkka tukasta :D eiku vakavasti.. uus juttu kokeiluun ja plussaa sit seuraavasta kierrosta, eiköstä joo :D
Eihän se saamarin mummo sit enää näyttäytyny... törkeä. Mut eläkeläisethän on aina niin kiireisiä ja sillä varmaan oli joku marttakerhon kokous.. pitää kysellä taas ens yönä ;)
Susta varmaan tulee huippisäiti, kuplamuovilla tai ilman :heart: (noi enneunet oikeesti lupailee hyvää)

Isla79 Joo! mä kysyn mummolta muidenkin lasketutajat, kunhan se suvaitsee kiireiltään taas ilmestyä :D
Voi kamala, kun sinne synnytysosastolle jouduit :( toi on tosi inhottavaa. Mäkin olin nimittäin KUn yhteydessä siellä ja vielä samassa huoneessa kävi pyörähtään yks synnyttäjä tulevan isän ja ison mahan kans : / siinä se verhontakana kuunteli, kun mä itkin :ashamed:
Onneks pääsit kuitenkin pian pois ja tilanne nyt parempi. Voimia :heart::heart: Ja mitä noihin oireisiin tulee, ne voi ihan hyvin silti olla pikkuisen aiheuttamia :heart: d:)b


Jotain viime yönä ilmeisesti unessa nähty, kun eka mielessä oleva asia herätessä oli simppojen vähyys tosta miehen tissuttelusta johtuen :stick: Olen miehelle asiasta kyllä kyllästymiseen asti puhunu (+riidelty) ja se sanookin, et lapsen synnyttyä tilanne on varmasti ihan toinen ja että siihen tarvii sopia yhteiset säännöt. Miten se tilanne vois olla toinen? ei aikuista ihmistä voi muuttaa ellei se itse halua muuttua, koskapa mä olen huomannu kans saman kuin Viola30, et ne on ne tietyt tilanteet joissa on tullu tavaks ottaa se olut. Plussaa on, ettei mies polta, mut on toikin ikävä tapa... sitähän se on, nimenomaan paha tapa. Omaksi puolustukseni sanon sen, et mulla ei jotenki enää ole mitään halua tai mielenkiintoa riekkua yömyöhään jossain kavereiden kans ja nautin elämästä ihan näin skarppina, ilman et pitää jollai nuppia saada turraks. Ja vaikka joskus kotona otankin muutaman, olisin täysin valmis luopuun siitäkin tarvittaessa.
Mutta kun totuus on kuitenkin se, että joidenkin miehet vetää viinaa joka viikonloppu molempina päivinä ja kulkevat baareissa tehden ties mitä, kun toinen odottaa kotona... meillä ei kuitenkaan niin ja pitäis olla tyytyväinen edes tähän tilanteeseen. Kukaan tässä maailmassa kun ei ole täydellinen ja itsessäkin niitä vikoja on. Ja kuitenkin kun miestä seurannut touhuamassa kavereidein lasten kans, niin onhan se niin täysillä mukana siinä ja silmät loistaa onnesta.
Elämä olis niin paljon helpompaa, kun ei kaikkea pitäis analysoida, miettiä kuukausia/vuosia eteenpäin tai muuten vain muuttaa monimutkaisemmaks ku onkaan :rolleyes:
Yhtä kaikki, silti toi tissuttelu ärsyttää, enkä voi sille mitään :ashamed: mut mä tiesin, et te naiset ymmärrätte ton :heart: ehkä se on joku pesänrakennusvietti tai "äitimoodi" joka lähtee päälle yk1stä...
 

Yhteistyössä