Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Jaksamisia Tunturihilla :flower:

Nyppy: joo mä mietin ihan pelkästään lapsettomuushoitoihin keskittynyttä avacliniciä,
niillä on toimipaikat sekä Turussa että Tampereella.

Nyt olen kyllä ihan ihmeissäni. Kiertoni on ollut melko säännöllinen viimeiset 9kk. Normaalisti kierto on 29-30pv mutta nyt jo kp32 menossa eikä täti vieläkään tullut kylään. En tietysti elättele minkään sortin toiveita kun verikokeiden mukaan ovista edes ei ole tapahtunut, testi piti silti tänään tehdä kun aina sitä näköjään vaan miettii että mitäs jos...mutta miinusta siis tietty näytti. Toivottavasti ei nyt mene stressamisen (?) takia kierrot ihan sekaisin. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Tervetuloa Helinä ü Mäkin olen täällä palstalla suhteellisen tuore tapaus. Täältä saa kyllä paljon tietoa ja tsemppiä, mahtava palsta = ) Onnea testeihin, toivotaan että tulokset ovat rohkaisevia. Itse ollaan suht samoissa vaiheissa, ensimmäiset verikokeet jne takana ja odotellaan lähetteellä aikaa jatkotutkimuksiin.

Ihania kevätpäiviä kaikille teille, kyllä se aurinko meillekin paistaa!
 
Mä kyllä komppaan ihan täysin teitä Melargia ja Hopeainen!

En ole aina halunnut äidiksi, vasta nykyinen mieheni sai minut vakuuttuneeksi että hän on se ihminen kenen kanssa haluan perustaa perheen, aikaisemmin en vaan ole ollut valmis edes ajatukseen. Nyt syytän itseäni siitä, että tämä on nyt rangaistus siitä että en ole aina halunnut lapsia tai yrittänyt hankkia niitä aikaisemmin : / Nyt on syyllinen olo enkä ole uskaltanut kuin vasta viime aikoina myöntä itselle että kärsin vauvakuumeesta :heart:
 
H.o.p.e jossain toisessa ketjussa täällä lapsettomuuspuolella oli juttua tosta Avasta, enpä tietenkää nyt muista missä :ashamed: varmaan oot itsekkin jo löytäny sen.
Mulle on kaikki lääkärit sanoneet et jos kierto on ton 30pv ovis mitä todennäköisemmin tapahtuu ja pitkittyy silloin kun ei munasolu ei irtoa. Tuttua on. Toki toivon silti, et sun kohdalla olis kyse jostain muusta ;) sekään ei siis ole mahdottomuus, että raskaushormoni nousis niin hitaasti et näkyy myöhään plussana..sellastakin sattuu aina joskus jonkun kohdalle.
Mitä se lääkäri sanoi sun kilpirauhasarvoista? onko sun munasarjoja ikinä ultrattu? Anteeks ku utelen..
Mulle on sanottu, ettei pelkästään stressin takia menkat olis poissa ku korkeintaan muutaman päivän, fysiikka menee edelle stressistä... tiedä sitten.
Minusta on kyllä ihan oikein, että lapsia toivotaan vasta ihmisen kans, joka tuntuu oikealta.. niin mullekkin kävi. Turhaan siitä syyllisyyttä tunnet, eikä tämä kenellekkään ole mitenkään "rangaistus".... tää on elämää, jos se ei olis sinä tai minä, se olisi naapurin maikki ja lissu. Me ei voida sille mitään, eikä kannata jäädä tuleen makaamaan ja murehtimaan... rohkeasti vaan etiäpäin :whistle:

Hellou Melargia osuitpas naulan kantaan tolla strutsi vertauksella, allekirjoitan myös.

Tosin mun henk.koht eläin olisi varmaan pillerinpyörittäjä.. tiedättehän sen ison koppakuoriaisen aavikolla joka pyörittää kaiken p***an palloksi ja piilottaa syvälle maahan :p
 
Nyppy Mihin ratkasuun päädyit sen ultran kanssa? Meinaatteko mennä? Kävin ihan miettimään asian kun luin tuosta sun vasemman munasarjan koomailusta.. Niin kauan kun muistan, on mulla tullu ne ovisvihlonnat tms. tonne oikealle puolelle ja ao-tutkimuksessa ei meinannu heti selvitä ton vasemman kohtalo.. Mietin vaan että kun sinä oot meidän tietopankki niin onko sillä suurtakin merkitystä jos vaan oikea munasarja tuottaa munasoluja? Pillerinpyörittäjä :D Omaan itsekin samoja ominaisuuksia.. kaikki paska vaan niin syvälle maahan kun saa :D

Thaikatti :hug: Ihanaa, teillä on jo kohta eka ultra :heart:

Tunturihilla Voimia! :hug: Kyllä teitä nyt koetellaan..

Helinä** Me ollaan kerrottu muutamalla ystävälle tästä.. Toisaalta se kaduttaa. Hyvä entinen ystäväni sai juuri vauvan ja sain kyllä aika kummastelevia katseita kun kerroin kuinka pahalta se tuntui.. Eihän ne ymmärrä.

Melargia Kiva kun kirjotit :) Mulla oli ihan sama homma jossain kohtaa. Alussa kun pillerit lopetin en ollut edes varma haluanko lapsia. Siitä se kuume sitten kasvoin ja ajan kuluessa tuli yhä vaikeemmaksi yrittää olla välinpitämätön asiaa kohtaan. Meille tutkimuksiin hakeutuminen oli todella iso kynnys jonka yli on nyt päästy :)

h.o.p.e Voihan tuo tädin myöästyminen olla joku väliaikainen häiriö? Mulla on joskus heittäny viikollakin nuo kiertopäivät.. Tietty toivon että kyse ois teillä jostain ihan muusta ;)

Arg. Ärsyttää kun kaksplussan ylläpito ei vastaa mulle! Laitoin viestin tosta palkista ja kysyin että mikä vois olla.. Vois sit hemmetti edes vastata ettei tiedä!
Sain eilen kuulla että jälleen kerran yks työkaveri on raskaana. Kyseessä on ihminen joka ei mun käsittääkseni ole ikinä halunnut lapsia(ikää reilu 30), mutta hupsankeikkaa hän tuli VAHINGOSSA raskaaksi.. Ja huomasikin asian melko myöhään!! mikä hemmetin joukkosikiäminen nyt on menossa?
Omaan kiertoon ei kuulu muuta kun nätisti odotellaan tätiä kylään ensi viikolle.. Tajuis vaan tulla oikeaan aikaan niin pääsis sinne ultraan sitte. Viikonloppuna ei täällä ole mikään auki. Pikkasen on toivoa siitä että kroppa ois pelästyny tulevaa clomihoitoa ja olisinkin raskaana :D
 
Kiitoksia taas kovasti kannustuksesta, sitä tässä matkalla näköjään tarvitaan = )
Mielialat kyllä menee välillä niin vuoristorataa että hirvittää..

Nyppy Toki saa udella ; ) Munasarjat, kohtu jne on ultrattua melkein parisen vuotta sitten, ihan normaalin gyne käynnin yhteydessä. Silloin sanottiin etttä kaikki ok. Mut en sit tiedä, kun ei niin kauhean tarkkaan kai syynätty kun oli ihan perus tsekkaus. Keltarauhashormoneista se lääkäri tais jotain mumista, mut en saanut oikein mitään selvää, ilmeisesti oli jotenkin alhaiset arvot. Sit lääkäri kysy et sainko itse mitattua oviksen (tietää siis että tikuttelen) ja kun sanoin etten kai, se sanoi no niin näyttää ettei ovista olis tapahtunut ja hän kirjoittaa lähetteen, kiitos ja hei. Meillä on siis täällä vain yksi (!) lääkäri ja hän sattuu vielä olemaan maailman juroin joku vanha sotilaslääkäri : s
 
kiitos tsempeistä :heart: eteenpäin se on mentävä vaikka sydäntä sattuu. viime vuosina miulta on mennyt kummisetä,mummo,pappa,oma isä ja nyt miehen äiti. no, joku sanoi siitä karmasta että vanha viisas sielu ottaa vastoinkäymiset alkuelämään niin loppuaika olis helpompaa. toivottavasti olis niin. sit vielä tää lapsettomuus niin johan ottaa koville.

helinä*** ja melargia tervetuloa! hyvä mieli kun alotin tämän keskustelun, tästä on tullut elämän pelastusrengas sielun ja sydämen pimeinä hetkinä ja ihanat ihmiset lisääntyy, vaikkei me lisäännytäkään. vielä, tokihan kaikki plussa saadaan!! :heart:

en muista enää kuka puhui vasemman munasarjan uinumisesta, mutta sama juttu, aina ollut tai ainakin tämän 1,5vuotta mitä on tullut tarkemmin kirjaa pidettyä. oikea munasarja jomottelee nytkin, kp 8 tai jotain. taitaa siis olla sitä pco-hommaa. ovis onneks tuntuu vähän kovemmin niin sen osaa paikantaa ees jotenkuten.
tässä kierrossa en taida laskea yhtään mitään, muuta kun merkata millonka vuoto taas alkaa, on hautajaisia ja sensemmosta hommaa.ei viiti ottaa lisästressiä ja piinailua siihen kaveriks.ja eka kierto aikoihin ku tuntuu että onnistuukin olla ajattelematta,mut miks lapsettomuusstressin saa pois vaan ikävimmällä mahdollisella tavalla??:(
tänään tuli simpukkayhdistyksen lasku ja infopakettia seuraa kun sen on maksanut.mies ihmetteli kun tuli kirje molempien nimillä, enkä ollut (muistanut)kertoa liittymisestä.lupas kuitenkin tutustua pikku lehtiseen joka tuli mukana ja infopakettiin sitten kun se tulee. se ei ihan ymmärrä miks sanon meidän kärsivän lapsettomuudesta, kun se on niin sitä mieltä että kyllä se tulee kun on sen aika, on siis melko "huoleton" vaikkakin negatestit vetää hänenkin mielen vakavaksi ajoittain. monilla tuntuu olevan sama juttu, että mies on huolettomampi tämän asian tiimoilta. en oikein usko sukupuolten lajitteluun, "mies-nais"-tunteisiin ja kotitöihin mutta joku juttu siinä tuntuu olevan..liekö sitten se että naisen elimistöstä on kuitenkin niin paljon enemmän kyse, niin siksi.

ja ainiin, kavereille kertomisista sen verran että minähän hehkuttelin vauvan yrityksestä aikanaan niin suureen ääneen että nyt harmittaa :( siksi on pitänyt kertoa lähimmille ystäville että nyt on asiat näin. minun äiti myös tietää ja joskus laukoo ei-niin-kivoja: kyllä te sen vauvan saatte, meidän suvun naiset sikiää miehen kanssa samoilla saunan lauteillakin jne... taidan olla suvun musta lammas sen asian suhteen :( niin ja toisaalta joillekin läheisille ystäville on ollut tarpeen kertoa sen vuoksi, kun he itse sikiää yk1 ja sitä rataa, etteivät ihmettele satunnaista (ja nykyään aika yleistä) alavireisyyttä tunnelmassa.

tulipa tekstiä tällä kertaa.
 
Minusta tuntuu siltä, että olisi jotenkin parempi kertoa mahdollisemman monelle asiasta, sillä ikään kuin pelastuisi ihmisten kyselyiltä ja kommenteilta. Ihan sairaaltahan tämä nyt kuulostaa! :) Ne kaikista lähimmät ihmiset niitä tökeröitä kommentteja jutiinsa heittääkin (äidit, siskot yms.) Mutta en mä toisaalta tiedä mitä haluaisin niitten sanovan. Sitä on niin herkkä kaikelle ja välillä tuntuu että oikein etsimällä etsii toisen puheesta jotakin mistä voisi loukkaantua.

Meillä on sama homma miehen kanssa että ei se ole oikein vielä tätä asiaa mieltänyt. Justiinsa tuo sama, että kyllä me vielä lapsi saahaan kun yritetään vaan. Oon ajatellut sen niin, että naisella se liittyisi jotenkin siihen äitiyteen, biologiseen kelloon ja mitä näitä nyt on :)

Voi kun oli mukava lukea kun kaverit oli käyny hakemassa äitiyspakkaukset...:(
 
Kirjoitin pitkän tekstin aiemmin bittiavaruuteen : / raivostuttavaa.

Voi tunturihilla :hug: ei löydä edes sanoja millä yrittää lohduttaa tuollaisen suuren surun ja ikävän keskellä :( Voimia :heart: ja kiitos tän pinon avaamisesta, en enää jaksais ilman teitä ihania ihmisiä :heart:

H.o.p.e olis ne kai nähnyt silloin ultrassa jos jotain isompaa olis ollut. Ehkä sulla on jotain hetkellistä hormoniheittoa? Hienoa silti, että saitte lähetteen ja Herra sotatohtori saa jurottaa vuorostaan muille, kun te pääsette käymään oikealla asiantuntijalla. Toivottavasti ens kierrossa ovuloit ja tärppääkin vielä :)

Babies ei hirveästi ole merkitystä kumpi puoli ovuloi, pääasia et ovuloi. Voisin kirjoittaa piiitkät tarinat tuosta, mut "lyhennetty" menee näin; mulle sillä on enempi merkitystä kun toinen munajohdin operoitu ja mulla on sellanen pelko (turha?) että jos oikea jää eläkkeelle ja vasen vaan laiskottelee, se on sitten mun kohdalla siinä.
Teoriassa murrosiästä vaihdevuosiin munasarjojen pitäis "ampua sarjatulta" n.400tuhannen solun verran, mutkun ei se mene niin. Tuolla kitisin ettei vasen ole ovuloinu vuoteen ja pakko nyt korjata se, onpas ovuloinu, ainakin EHKÄ kerran ja se päätyi kemialliseen keskenmenoon.

Eli kun nainen periaatteessa voi tulla raskaaks/ovuloi 10-12 kertaa vuodes, kun molemmat munasarjat toimii normaalisti, nii toisen laiskuus tai toimimattomuus tietenkin pudottaa mahdollisuuksia vuotta kohden. Jos toimiva alkaakin korvata toimimattoman tuotantoa (kuten usein käy), tuskin koskaan kuitenkaan niin kokonaisvaltaisesti, että luku olisi edelleen ihan tuo 10-12krta/vuosi.

Onpahan ollu huono päivä.. menis suihkuun ja sit peiton alle mököttään.
Noita "vahinkoja" ja yk1 tärppejä tuntuu kyllä tulevan joka suunnalta. Luin jostain lehdestä, että syntyvyys on nousussa ja on jotenkin muotia(!) perustaa perhe.. hah, noinkohan vaan se mennään ja perustetaan : /

Ps. Babies anteeks tyhmä kysymys, mut ei kai sulla vahingossa ole ilmestyny ruksi tuolla asetuksissa "ei hymiöitä" kohdalle?
 
Tunturihilla :hug: Kyllä se niin epäreilua on että toisille annetaan niin paljon enemmän kannettavaa.. Mutta jos positiivisesti koittaa ajatella, niin osaa ainakin arvostaa niitä elämän pieniä iloja :) Ja ihana olet kun perustit tämän ketjun, tuntuu kaikista omimmalta näistä kaikista mitä täältä kaksplussan sivuilta löytyy. Muutamalle hyvälle ystävälle olen ihmetellyt ääneen, miten minä, joka ei ikinä olis kuvitellu kirjottavansa oman sielun saloja nettiin, on ihan koukussa tähän. Ja eihän ilman tätä enää pärjäiskään. Kiitos sulle siitä :heart:

Helinä** Niin, me ollaan kaikki erilaisia, mutta ymmärrän kyllä sunkin kannan tohon kertomiseen. Mulla vaan menis hermo siihen jatkuvaan uteluun, että ”joko,joko” :D Ja yks mikä huolettaa on se että miten ihmiset suhtautuu minuun sen jälkeen? En millään tahtois että muiden pitäis varoa mitä sanoo mulle.. ja toisaalta haluaisin että ihmiset vähän ajattelis mitä sanoo :D Ah, tätä naisena olemisen ihanuutta :) Ja tohon äitiyspakkaukseen, oon nyt käyny joka kerta kattomassa kun se uudistuu :ashamed:

Nyppy kävin tsekkaamassa asetukset ja kyllä sen mukaan pitäs hymiöt olla käytössä.. Ei tullu itellä mieleekään kattoo sieltä :D Kiitos selvennyksestä, kaikesta sitä kanssa saa ressiä aikaseksi :)

Hitto mie oon ihan sekopää. En ole viel edes alottanu clomeja, joten niiden piikkiin ei voi näitä sekoiluita pistää. Mies soitti eilen mulle töihin, että se on kipee(kuumetta). No mie sitte hermostuin sille, kun mulla on kolme vapaata nyt ja olin suunnitellu touhuavani kaikkea YKSIN kotona. Ja nyt se sit on täällä märehtimässä :D Voi mies raukkaa..
 
tuntuhilla voimia ja jaksamisia sulle :hug: Meki kuulutaan Simpukka ry:hyn. Kuinkahan moni muu kuuluu?

Helinä *** Me ollaan kerrottu tästä osalle ihan avoimesti. Jotenkin helpompaa. Suurimmalta osalta ollaan saatu ihan positiivista kannustusta, mutta kyllähä niitä hölmäjäkin kommetteja mukaan mahtuu. Toisesta korvasta sisää ja toisesta ulos vaikka ei se aina ole ihan onnistunutkaa :ashamed:

Babies onhan toi tavallaa ihan ymmärrettävääkin. Ehkä saat ennakoivia sivuioireita clomeistä :D Ei ku ihan oikeesta jos sulla oli jotain suunnitelmi vapailles nii harmittaahan se varmasti ku tuleekin muutoksia. Toivottavasti miehes paranee pian.

Nyppy kiitti ovistietoudesta :) Kuulostaa aika karmeelta jos on "muotia" perustaa perhe : /

Oon käynyt päivittäin seurailee teidän juttuja ja oon jonku kerran yrittänyt kirjotellakin mut viestit on hävinneet. :headwall:
Täällä saatiin aika kätilöopiston naistenpoliklinikalle 25.5. Silloin saan ajan sinne hysteroskopiaan. Poliaikaan pitäs varata 1-2h. mietin vaan että minkähä takia? kerronko mää niille vaikka mun elämäni tarinan, juodaan kuppi kahvia ja mitä hä? Noh tällä hetkellä tuntuu ettei toukokuu tuu koskaa mut eikähän se sieltä tuu taas nopsaan.
 
A-ML Me ei kuuluta Simpukkaan, mutta tarkotus olis liittyä. Oon tutustunu siihen toimintaan, niihin lehtiin yms. netissä.. Äkkiä se toukokuu tulee :) Justiinsa itse haaveilen tulevasta kesälomasta, jonka alku valitettavasti osuu toukokuulle.

Täällä kroppa temppuilee.. Nyt parina aamuna on ensimmäisen aamukahvikupillisen jälkeen menny maha ihan sekasin. Tämmöstä ei ole koskaan käyny mulle..Vessassa käynnin jälkeen olo normalisoituu. Paitsi tänään on ollu havaittavissa pientä pahoinvointia. Tää on varmaan joku vatsatauti :D Kiva kun se nyt sitte sattuu just näille päiville kun pitäs oireita jännäillä..
 
tunturihilla: kovasti voimia ja lämmin osanotto teille!

AM-L: kyllä se toukokuu sieltä tulee ennenkuin huomaatkaan, ite tajusin just, että herranen aika huhtikuu alkaa pian.. :)

Babies: kuullostaa aika oudolta noi sun oireet, josko olis aamupahoinvointia! :) mä oon ite ainakin sellainen, että kaikkien näiden vuosien jälkeenkin aina sinnikkäästi uskon, että juuri tästä kierrosta tärppää vaikka mulla ei siihen luomuna juuri mahdollisuuksia oo.. mutta toivossa on aina hyvä elää vai miten se menee. :D

H.o.p.e: Tervetuloa palstailemaan! :) me ollaan turussa avalla hoidossa ja ihan ok paikka. Ajan saa yleensä nopeesti ja hoitajat on varsinkin aivan ihania. Meidän oma lääkäri myös ihan hyvä tyyppi, mutta toisenkin lääkärin kanssa oon joutunu asioimaan ja silloin ei ihan kemiat kohdannu.. se mikä itseä on tuolla harmittanut on se, että lääkärit on aina väh. kymmenen minuuttia myöhässä. Itsellä on aikamoinen järjestäminen töiden kanssa että pääsee paikalle ja sit kiukuttaa istuskella odottelemassa. Klinikan aukioloajat on kans melko rajalliset. Mutta kysele ihmeessä jos haluat tietää lisää, joko ootte paikan valinneet?

Helinä: Tervetuloa myöskin kovasti, vaikka porista oletkin.. :D itse näin raumalaisena täällä huutelen.. :D

Thaikatti: mitä kuuluu, mikä on vointi? mä voin kyllä uskoa, että on tosi hermoja raastavaa odottelua. Sitä kokee jotenkin niin suurta voimattomuutta, kun loppujen lopuksi näille asioille ei itse juuri voi mitään. Tai siis tottakai voi elää mahdollisimman terveellistä elämää yms yms, mutta kun ei sekään takaa vielä mitään. Uskon kuitenkin, että teillä menee kaikki hienosti ja pikkuhiljaa uskaltaudut varmasti ruveta nautiskelemaankin raskaudesta! :heart:

Nyppy: kyselit tuolla aiemmin, että miten olen kokenut nää piikitykset versus clomit. Mulle tuli kyllä melkeinpä enemmän oireita noista clomeista, varsinkin migreeni villiinty silloin niistä. Näiden piikitysten aikana olo on ollu jopa ihmeellisen hyvä, nyt sit vaan kaiken tän jälkeen tuli nää pahemmat oireet...
Suurimmat raivarit ja henkiset romahdukset oon aina kokenu just ennen lääkitysten aloittamista. On jotenkin tuntunut niin epäreilulta ja on ollut vaikea myöntää, että tosiaan ihan oikeasti tarvitsee niitä lääkkeitä.

Sitten vähän taas tätä omaa napaa, kiitokset kaikille ihanista toivotuksista, edelleenkin piinaillaan.. tosin hyperin puolellehan tämä nyt meni, tän alkuviikon oon viettäny sairaalassa. Yksi munarakkula puhkesi myös ja oli tosi kivulias. Pari viikkoa oon sairaslomalla ja yritän ottaa ihan iisisti.. turvotus on melkoista ja eilen kävin omassa hoitopaikassa ultrassa, jossa todettiin, että tilanne on vielä pahentunut alkuviikosta.. :( nestettä on kertynyt ja rakkuloiden koko melkoisen mahtava.. Jotenkin jäi vähän huono mieli eilisestä lääkärikäynnistä kun lääkärikin rupesi jo suunnittelemaan seuraavaa hoitojaksoa. Meni jotenkin vähän noloksi kun sitten yritin sanoa, että ens viikolla tarvis kait ensin se raskaustesti kuitenkin tehdä. Fiilikset on siis tosi maassa, nyt rupeaa myös tuntumaan se, että on jo pari kuukautta ollu joka päivä kipee.. noh, toivotaan, että hyperi rupeis helpottamaan, ehkä sit mielikin vähän piristyis.

välillä tuntuu myös, että toi fb pitäis kieltää lailla. ja samoin vaippamainokset. ja telkkariohjelmat. ja noh, oikeestaan melkein kaikki :D jotenkin on itku niin herkässä tällä hetkellä, että itken koko ajan ja ihan kaikesta. :p ja älkää ymmärtäkö tätä väärin, tää on vain mun lääkehöyryisten aivojen tuotosta, mutta mietin siellä sairaalassa ollessa, että niin, jotkut ihmiset tulevat siis raskaaksi harrastamalla seksiä. Ajatus tuntuu niin kaukaiselta ja hassulta.. :D jotenkin sitä elää vaan niin tässä omassa pikku kuplassa, että kaikki tavallinen ja normaali on häipynyt johonkin kaukaisuuteen. :D

mukavaa lähestyvää viikonloppua kaikille!
 
isla79 itekin mietin nykyään usein, että on se ihmeellistä että seksin harrastamisesta voi tulla raskaaksi. ja joillakin tarvii vaan yhden kuukauden. tai yhden kerran, yhden ainoan kerran. itsestä tuntuu ettei yksinkertasesti voi, kun ei oo tullut vieläkään. luomuraskaus tuntuu jotenkin kaukaiselta ja oudoltakin. kai sitä itselleen tällä manaamisella vaan lisää pahaa karmaa.
 
Ihan eka kiitti tytöt. Eiköhän se toukokuu tuu toosi nopsaa täällä kun on nii hyvässä seurassa:heart:

BabiesSun oireet kuulostaa todella lupaaville. Ootkos millon harkinnut ehkäpä testaavasi? Toivon sulle sydämmestäni iso mojovaa + Onko muita oireita?

isla79Paranemisia sulle ja voimia :hug: Olipa törppö lekuri sulla. Tekis ihan ite käydä häntä vähän lopsimassa korville. Sun ei yhtää tarvii tuntea oloas noloksi. Lekuri sen sijaan sais kyll mennä itteesä ja hävetä. Kuitenki varmasti on tarkoitus että hoidosta raskautus eikä se että tehää hirvee sarja hoitoja. En tiijä tajusko kukaan mitä yritän sanoo?

Komppaan teitä tuossa seksin avulla raskautumisessa. Vaikka sitä toivoo niin ei se silti tunnu mitenkään todelliselta eikä mahdolliselta Niin lähellä mutta niin kaukana.
 
Tunturihilla Minkäslaista unta näit? :) Mikä muuten fiilis?

Isla79 Voi sua :hug: Kyllä aika usein tulee mietittyä että minkälaisia ihmisiä sitä hoitoalalle päästetään.. arg. Minua hämmästyttää miten ihmiset tulee raskaaksi vahingossa?? Ja tarkotan nyt ihan aikuisia ihmisiä, jotka kyllä ymmärtää ehkäsyn ja sen tarkoituksen.
Tää on ihan vaa jotain vatsapöpöä, nytteki mahassa möyrii, eikä uskalla pierasta :D Mut vaikka sitä kuinka yrittää tukahduttaa, ainahan sitä toivoa on.. Jos vaikka ;)

A-ML Mie oon pyhästi päättäny etten testaa! :) Sitä virhettä en enää tee, että työaamuna testaisin. Töistä ei tuu yhtikäs mitään sen itkun pidättelyn kanssa. Ja asiakkaita vielä pitäs palvella.. Seuraava vapaa osuukin just muutama päivä tädin oletetun saapumispäivän jälkeen.. saa nähhä miten tämä mun pyhä päätös kestää ;)

Ja tosta seksin avulla raskaaksi tulosta vielä. Minusta tuntuu nykyään turhalta harrastaa seksiä jos en ovuloi. Miks pitäs kun ei kumminkaa voi tulla raskaaksi : / Ihan kamalaa millaseks tämä on menny..Miehen takia yritän ainaki välillä innostua, ettei se nyt vaan sen takia lähe lätkimään..
Minnehän Nyppy on kadonnu? On ollu yleensä niin kovin aktiivinen ja nyt ei ole pariin päivään näkyny..
 
Babies sellasta varsin positiivista unta näin, että jonkun kanssa sai jutella ihan kasvokkain. kai se kertoo siitä, että haluisin tän lapsettomuuden olevan muuta kun nimimerkin varjossa höpinää, haluisin että miulla olis nimi ja kasvot tän asian tukena, eikä niin että "reaalissa" täytyy vaan nieleskellä ja hymyillä kyselijöille ja plussaajille. voi vitsi, vissii kaipais sitä miittiä ihan tosissaan :D äläkä nyt menetä toivoa, vaikka ymmärrän ettei haluis testata ettei sitten pety.
tuosta vielä, vaikka miusta niin oudolkta tuntuukin että seksiä harrastamalla vois plussata, niin ei siitä miulle silti oo pakkopullaa tullut. rakkaus on vielä se syy miks siihen ryhtyy, ei vauva (tai joo tietty, mut ei ainoa syy, jyy nou) toivottavasti ei pakkopullaks menisikään. nii ja kiitos kysymästä, fiilis on sellanen että paskaako tässä kun kasassa kestää...surettaa kovasti, mut onneks ei liikaa. pelottaa vähän viikonloppuna nähä appiukkoa miten on ottanu tän anopin kuoleman, mutta kyllä myö pärjäillään miehen kanssa, yhdessä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tota miittinkiä ajatellen, oiskohan paha jos kevyenä alkuna vaikka pistäis pystyyn facebookkiin jonkun ns. ryhmän? tietty jollain täysin asiaan liittymättömällä "salanimellä".. Tai sitte tänne jonkun privaatin systeemin, jonne pääsis kertomaan vähän tarkemmin omasta elämästä ja asioista ilman pelkoa että paljastuu jollekin tutulle.. Mulle ois ainaki helpompi tulla miittinkiin, jos sais kaikille tavallaan kasvot ensin :) Mutta ei tietenkään niin, että sitte vaan ne miittinkiin haluavat jatkais keskustelua keskenään.. Vois silti pitää tämän palstan yllä ja kunnioittaa niitä ketkää haluaa yksityisyytensä säilyttää :)
 
No moi. Hiljaiseloa oon viettänyt, kun töissä on ollut älytön kiire.

Babies, veit sanat suustani. Musta on kans ihan turha sekstailla, jos ei oo tärpin mahdollisuutta. Mielellään molemmat ollaan ilman, kun on viime kk mennyt tosi paljon pakkopullan puolelle. Haluttaa, mutta ei tuo mies. Kauheeta sanoa näin, mutta mulla on tehnyt mieli jotain muuta miestä tässä vähän aikaa. Vaikka tietty en siis mitään aio sen suhteen tehdä, mistä lie nuo fiilikset tulee.

isla79, hui kauheeta! Mä oon miettinyt tuota hyperin mahdollisuutta mahdollisissa tulevaisuuden hoidoissa ja aika pelottavalta kuulostaa. Pitkään joudut olee saikulla ja oikein sairaalassa! Huii!

Huomenna aamulla käyn labrassa kilpparikokeissa, vähän toivoton olo kun tuntuu että mitään ei tehdä onpa tulokset ok tai ei. Jos on ok, oon satavarma et lääkäri sanoo et yrittäkään luomusti muutama kk ja jos on huonot arvot, niin sit vaan nostetaan annosta ja otetaan uudet kokeet kk päästä. Joten loose-loose situation. Töissäkin kaikenlaisia ongelmia sopparin jatkumisen kanssa, muutaman kk pätkissä aina saan lisää. Onneks en oo kerinnyt tässä viikon aikana hirveästi miettiä (ja surra) tätä lapsikuviota, ei niin paljon haittaa kun tää kierto menee hukkaan (mies siis eri paikassa).
 
Viola30 Ihana kuulla sinustaki :) Ikävä tilanne sulla kaikinpuolin. Ymmärrän täysin ton työtilanteenkin, itse tein muutama vuosi sitten määräaikaishommia.. Millon äitiyslomaa millon mitäkin. Eikä ikinä tienny jatkosta. Ja tohon peiton heilutteluun, minusta on ikävää kun en halua enää. En edes silloin kun ovuloin, mutta pakkohan se on. Tai siis halut on tallella mutta helpommalla pääsee kun hoitaa ihan ite homman :D Rakastan kyllä miestä ihan hirmuisesti, pitäs vaan keksiä tapa elvyttää seksielämä..Ilman yrityksen lopettamista..

Hopeainen Totta puhut. Mullakin on facebookissa niin paljon ihmisiä kenen en halua tietävän mun elämästä näitä asioita. Olis ihan kauheeta jos joku lukis näitä juttuja ja tajuaisi että se olen minä. Hui.. Koitetaan keksiä jotain ratkasua, ideoita otetaan vastaan. Ja sanomattakin selvää, että luottamuksen pitää pelata :) Netti on täynnä niin paljon eri hulluja ettei oo tosi.
 
Täällä mää Babies olen.. työkiireitä ja kaikkea säätöä, ettei ole ehtiny ku lukeen teidän viestejä.

A-ML toukokuu tulee nopsaan.. Tsemppiä vaan, nauti aurinkoisista päivistä =) Onpas tosiaan pitkästi varattu tohon poliaikaan, ehkä ne selittää tarkkaan toimenpiteen ja jälkihoidon, sittenhän ne kyselee tietoja jne. Tekeeks ne samalla aukiolotutkimuksen? Kuulemma monesti vastaavan toimepiteen yhteydessä tekevät.

Isla79 joskus kokeilin e-pillereitä eikä ne sopineet yhtään, eikä kyllä sovi nääkään pillerit... olen alkanu jo kauhisteleen mahdollisia piikityksiä. Mulla on kans pää kipeä ainaki joka toinen päivä. Lohduttavaa kuulla sun kokemuksista :heart: ja sama täällä, iso oli kynnys eka clomi napata ja henkisesti piti asiaa käydä läpi.
Törkeä lääkäri kun meni asioiden edelle noin : / ne ei joskus kans mieti yhtään mitä puhuvat.
Toivottavasti hyperi alkaa helpottaan, kaikki myötätunto on siellä sun luona... voin vaan arvailla miten kivulias toi puhkeaminen on :hug: Hyvä silti, että saat kotona parannella ja kerätä voimia. Toivottavasti kiinnittyminen olis silti mennyt hyvin hyperistä huolimatta.

Babies olin töissä haljeta kun en ehtiny vastaan sulle! .... nytnytnyt kuule alkaa kuulostaa ihan todenteolla jännältä :eek: Aika täsmää just eikä melkein oireisiin, voooi kun toivon todella et olis sitä itseään =) nyt kyllä kerrot tänne kaikki tulevatkin oireet nii saadaan jännätä sunkin puolesta d:)b
Onpa taas kummallista olla iloinen, kun toisella on vatsa sekasin :LOL: (mulla ollu aina ensimmäisiä oireita vatsan kamala ääntely ja sekasi meno)

Viola30 kerro huomenna miten meni. Tsemppiä huomiseen ja työkuvioihinkin.

Olen muuten miettiny ihan samaa kuin tekin, että on se vaan outoa kun joku voi tulla seksistä raskaaks.. vieläpä vahingossa ja noudattamatta minkaanlaisia terveitä elämäntapoja :O maailman normaaleimmasta asiasta on tullu jotenki absurdi.

ON: (ällövaroitus) ... siis olin tänään ihan täpinöissäni, kun sainpahan sellaset ovislimat etten ikinä aiemmin. "Veny ja paukku", enkä tienny et sellasta voi edes olla olemassa :D Ennenkin on ollu jotain, mut ei mitään tällasta, ihmettelen kun näin aikaisin, kun ovis pitäis olla vasta ma-ti? Sen innostamana sit piti kaivaa testit kaapista :ashamed: iloisena yllätyksenä testi näytti oikein tosi himmeää haamujen haamua, mikä mulle ei ole tyypillistä, kun lh aina koholla =) Ai tällaista on olla "normaali"... naama kukkii, päätä särkee, mahassa on ilmapallo :rolleyes: noh, ehkä kuitenkaan ei hormonein avustettu kierto vastaa ihan normaalin normaalia.

Kaikille tasapuolisesti aurinkoa ja hyvää mieltä loppuviikkoon :heart: :D
Ihana lukea teidän kuulumisia, vaikka ei aina itse ehdikkään kommentoimaan. Tännehän 2+aan voi perustaa yksityisen kerhon joka ei näy muille. En ole tutustunu miten toimii, mut sitähän vois harkita? Mä en kans oikein luota tohon Fbhen ja nykyään tuleekin enempi hengailtua täällä ku siellä :p
 
Hei vaan taas!
Pitäisköhän minun harkita virallisesti tähän ryhmään liittymistä, kun taas täällä nenääni tunkemassa:D

Tunturihilla Ette oo ainuita joilla vielä ihan seksi maistuu eikä oo pakko pullaa. Kyllä minä ihan ensisijaisesti halusta sitä harrastan. Tavallaan ehkä on silleen luovuttanut että omilla touhuilla tärppi kävis, niin ei sit ajattele sitä pakkopuuhana. Lähetettä hakiessa lääkärikin kysyi, onko seksistä tullut pakkosuoritus..

Helinä Me ei olla kerrottu että ollaan hoidoissa, pari kaveriani tietää että meillä on yritystä, mutta ei sen tarkemmin muusta. Toisaalta joskus tuntuu että pitäis päästä "kaapista ulos", mutta se tuntuu vaan niin vaikeelta. Ja just en haluais että sitte kyseltäs ja sääliteltäs.

Kuinka monella täällä on nyt clomit käytössä? Onko tullut oireita? Itse pitäisi tänään aloittaa.

Pitäisiköhän pieni esittely pitää itsestään.. Siis olen 25 vuotias neitonen itä-suomesta, ja yritystä on takana "vasta" (niinkuin jotkut lääkärit ovat tuumanneet) 1,5 vuotta. Tammikuussa alkoi meillä polilla ravaaminen ja tähän mennessä ei ole syytä löytynyt. Viime kiertoon oli jo tarkoitus inssi tehdä, mutta se meni mönkään kun en ovistesteihin ovista saanut kiinni. Nyt sitten aloitan clomit ja toivottavasti saadaan inssi tehtyä tähän kiertoon.
 
Melargia änge vaan nenäsi tänne! :) Minäkin olen itä-suomesta kotoisin ja babies myös, mutta maailmalle lähdetty. ihan sama muuten, ehkä se seksi maistuukin siks kun usko onnitumiseen on niiiiiin pieni, niin sitä ajattelee vaan omaksi ja kumppanin iloksi, ei niinkään vauvantekona. niin ja toivottavasti inssinne onnistuis tähän kiertoon!! :)

nyppyaloin muuten kanssa yks pvä miettii sitä suljettua kerhoa, aika avoimesti täällä tulee kerrottua kaikenlaista, ja jos joku tuttu lukis, varmasti tunnistais: paikkakunta,karppijutut,kissat jne jne. jotenki nykyjää ajattelen et ihan sama.
jos joku tuttu lukee lapsettomuuskeskustelua, se on joko ite samojen asioiden kanssa painiskeleva, tai sit vaan sairaan utelias, ja jos sen takia viittii seurata niin antaa mennä.
no, elämä on laiffii. :)

hienoa viikonloppua kaikille! mie ajattelin laskea (nyt kuiteskin, vaik sanoin että tää kierto on suruaikaa :ashamed:) kuusi viime kiertoa ja keskiarvon niistä. että miten huiseja lukuja tule, veikkaan 30-35. vois laittaa kalenteriin jotkut hedelmällisimmät päivät vaiks 3-4 ja niitten mukaan heilutella peittoja sen enempää oireita miettimättä. joko tuo lisää stressiä, tai sit vähentää, mitä luulette? jossain vaiheessa laitoin kalenteriin aina hedelmällisen päivän kohdalle sydämen, mut kun kierrot heitti niin hitokseen niin oli 9n sydänpäivän jono ja meinas mennä ikä ja terveys siihen jyystämiseen :D :D :D eikä tuottanu tulosta, niin otetaan nyt pienempi palanen, pari otollisinta päivää.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä