Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

A-ML oirehdintaahan toki on joka kierrossa :D mutta siis vatsan nippailuja on, tänään oikein kovastikin munisten seutuvilla. nää on näitä joka kuun toiveajatteluja vaan. en tiiä pitäiskö testailla olleskaan, odottaa hanojen aukeamista, kun ei sitä yhtä viivaa kestä enää erkkikään! :/

onko täällä piinapäiviä muilla menossa?
 
Nyppy mistä hommasitte ne Clearbluen ovistestit? Mie tilasin netistä ja makso 30€.. Melkosen kalliitta, parin viikon päästä testailemaan :) Ne on kyl niin kalliita etten tiiä raaskinko käyttää.. Ja jos sen hymynaaman saan ni sehän pitää kehystää..Siihen sitte viereen positiivinen raskaustesti :D

Tunturihilla Mikään ei voita puusaunaa ;)

Viola30 Anteeksi mut minuu kävi naurattamaa ihan hurjasti kun luin ton sun jutun.. Että siihen se on menny. Lääkärin soittoa odotellessa ;)

Maddy Meillä olis myös kova hinku päästä kertomaan tuleville isovanhemmille ja isoisovanhemmille kun raskaudutaan.. Oon monesti haaveillu että voi yllättää kaikki esim. jouluna antamalla lahjaksi ultrakuvan :)

Imoen Tsemppiä tutkimuksiin, toivottavasti nyt sitten saat sen lähetteen... :)

Terve Miipeli, myö ollaanki jo tuttuja sieltä pidempään yrittäneiden höpinöistä.. Tosin en oo hirveesti kirjotellu sinne nyt.. :ashamed:

Tunturihilla Tyhmää nähnykkään :D Ihanaa kun jaksat vielä kaikesta huolimatta toivoa. :heart: Mie en enää tiiä kumpi pahempi, se yksi viiva testissä vai tädin tulo. Huoh. Hitto sen positiivisen r-testin kun saan ni pistän sen vakuumiin :D

Täällä piinapäivät ja muut ”jännäilyt” loppu tänä aamuna, kp1. \o/ Hyvin tuo kierto kyllä pysyy tuossa 29 päivässä, positiivista sekin :) Kiitos kaikille jotka hieman valaisi mun kilpirauhastesti ongelmaa.. Tosiaan 10.3 on aika varattu kuuntelemaan testituloksia ja pohtimaan hoitoja.. Sitä odotan innolla, jospa sitä pääsis etenemään tässä asiassa.. Havahduin tänään työmatkalla siihen etten tule saamaan tänä vuonna meidän nyyttiä syliin : / hö. Noh, mie alan suunnittelemaan siivousta viikonloppua varten.. Ei oo mun vahvin alue nimittäin :D
 
Mä niin innostuin siitä akupunktiosta, että varasin itselleni ens viikoks ajan akupunktioon :D Ajattelin että ei se tässä hoitoaikaa odotellessa ainakaan pahaa tee, jos vaikka sais kierron lyhenemään, eikä tarttis joka kuukausi menkkoja käynnistellä ylimääräsillä hormooneilla...

G Mulla on paha pcos, bmi on 25 eli pari kiloa olis hyvä tipauttaa, mut en oo siitä niin stressannu. Miehellä spermassa niitä paremman laatusia vasta-aineita joihin saattaa auttaa peseminen, mut vielä ei olla päästy kokeilemaan. Jonossa ollaan julkiselle puolelle ja toivottavasti edes tän vuoden puolella päästään jo tosi toimiin. Mulla ei oo tän reilun vuoden aikana ollu ovulaatiosta tietookaan, että sitä metsästäessä taitaa mennä odotteluaika. Joka kiertoon oon syöny teroluteja kun kuitenkin oman päätelmän mukaan siihen ovulaatioon on suurempi mahdollisuus mitä säännöllisemmin on kiertoja :confused:

Kevättä odotellessa :cool: ja jaksuja kaikille!:heart:
 
iloista ja rakkaudentäyteistä alkuviikkoa kaikille
oli sitten pakkopullaseksiä, vauvakuumestressiä, yleistä ketutusta tai vaikka mitä, muistakaa halia ja pussata :kiss: kumppania ja kertoa sille että se on loisto vaikka tukka takussa ja nakit silmien alla. :D
omakohtainen kokemus tältä päivältä, se auttaa!!! :heart:
lapsettomuus on yhteinen asia, ja se vaan etäännyttää parin toisistaan jos molemmat kihisee kiukusta omissa oloissaan. ei sillä että olis aina helppoa olla avoin, mutta yritetään naiset, eikä unoheta meiän miehiä. ilman niitä olis kuitenkin vielä vähän hankalampaa tää projekti... :D
 
Peukut pystyssä tunturihillan kommentille!
Vinguin pitkät tovit tuossa itsekseni kun en halua miestäni tällä omalla stressilläni ja ongelmallani vaivata. Olen viimeaikoina saanut päähäni hylkäämisenpelon ja kaikki muut mahtavat sivuoireet lapsettomuudesta. Mieheni on kahden viikon tapailun jälkeen jo maininnut minun olevan "äitityyppiä" ja puhui lapsista heti alusta asti. Nyt sitten 6v jälkeen ollaankin lapsettomia ilman syytä ja kukas ne syyt sitten ottaa niskoilleen jos ei kenenkään syy ole... No minä...

Viikonloppuna sitten otin aiheen jutuksi ja puhuttiin pitkät tovit lapsettomuuden mahdollisuudesta ja mitä sitten jos ei tärppää niin mitä tehtäisiin ja miten elämä menisi. Hän tietysti sanoi edelleen toivovansa lasta ja perhettä, mutta pystyy ajattelemaan elämäänsä myös lapsettomana. Siinä viidenkympin tietämillä pitää vaan alkaa matkustella ja hassata rahoja turhuuksiin jos ei perillisiä tule...

Keskustelu tuskin omasi kovin suurta totuuspohjaa, mutta niin valtava taakka niskassani keveni ja litran verran kyyneleitä ja räkää kevyempänä oli mukava painua pehkuihin.
 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave: Täällähän on hienot keskustelut käynnissä ollu viikonloppuna, paljosta olen jäänyt paitsi :)

Babies ihan apteekista Cbt on, kun en ehtinyt ennen ovista enään tilata, reilu 40e maksoi 7kpl :whistle: Mutta kyllä kannatti. Suosittelen nimenomaan niin, et tekee halvempia ja varmistaa tolla Cbn testillä.

Aijaa.com - 7554509.jpg

Aijaa.com - 7554510.jpg

Ikinä en ole näin paljoa tikuttanut ja tuskin tulen näin ikinä enää urakoimaankaan, mutta nytpä näin miten mun kroppa ton lh-hormonin näyttää. Yritin lisätä linkit kuviin, jos jotai sattuu kiinnostaan... tosin on muuten aika monsterisuuret tikut kuvissa :LOL: Tekniikan ihmelapsi täällä ;)
Virallisesti en olis edes mitään testejä tarvinnut, kun lauantaina ei unta saanut oviskivun takia :ashamed: Alkoi oikein hirvittää, että mitkä ne jomotukset sitten on, kun muniksia kasvatetaan 10 1n sijaan :eek:

Totta muuten turiset tunturihilla :wave: Kipaisenkin tästä saunaan miehen kans, tuumasta toimeen siis ;)
 
Miipelin kanssa samojen mutkien kautta löysin tieni tänne, mahtuuko joukkoon?

Toivottavsti, ette pahastu copypaste- viestistä alla, mutta nääin ajatteli helpoimmaksi esittelyn :ashamed:

"Kirjoittelin jo aikaisemmin tuolla esikoista kuumeilevien puolella, mutta luulen, että tämä on enemmänkin minun pinoni.. Kun en mä oikein edes osaa sanoa, että millon vastuuttomuus ehkäisyn käytössä, on muuttunut salaiseksi toiveeksi ja siitä vauvakuumeeksi ja yrittämiseksi.

Jokatapauksssa, mieheni kanssa olemme olleet yhdessä lähes 7 vuotta, eikä ehkäisyä ole käytetty kuin puoli vuotta. Minulla toive vauvasta on ollut olemassa jo teinistä (todella teinistä) asti, ja olenkin kuumeillut asiasta enemmän tai vähemmän kokoaika. Ei kestä naisena kovin kauaa tajuta, että joku on pielessä kun lasta ei vuosienkaan kuluessa kuulu Asia oli pitkään sivussa, mutta nyt miehenikin on vallannut vauvakuume, eli taas mennään leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä.. Ja inhoan itseäni tämän asenteen takia!

Nyt taas kp 1/26-28 yk miljoona. Mutta kyllä täältä aina itsensä kerääilee
Ja aion olla positiivinen, jos en itseni niin rakkaan mieheni takia, jolla on tämä "nyt se tulee kun on sen aika"-asenne

ja anteeksi vuodatus ja omanapailu heti alkuun, eiköhän minusta muutakin irtoa kun taas toivun tästä ensimmäisestä kiertopäivästä, jota INHOAN."

Hoidoissa/tutkimuksissa emme vielä ole olleet, kun miehini omistaa vielä toiveikkaan ja positiivisen asenteen asiaan, mutta olemme siitäkin puhuneet, että jos ei nyt ennen kesää onni potkaise, niin tutkimuksiin mars.

Minua on tutkittu kuitenkin aikaisemmin jonkin verran eikä mitään vikaa pitäisi ultraseurannan mukaan ainakaan olla, verikokeissa tms en ole käynyt. Vuosia olin myös rajusti alipainoinen, joka on voinut asiaan vaikuttaa, mutta nyt normaalin mitoissa kaikin puolin ollut jo vuoden..
Toivon kovasti Tsemppiä kaikille täälläkin!:hug::whistle:
 
Tervetuloa Ella!

Kävin tänä aamuna taas verikokeessa. Nyt oon käynyt siis kp 6, 10, 13. E2 on lähtenyt jo laskuun ja LH on vielä nousussa. Ovisplussaa en oo saanut, vaikka jo 4 pvää tikuttanut. Muutamassa aikaisemmassa kierrossa ovisplussa on tullut. Lääkäri sanoi et ilmeisesti ovis ei tapahdu, E2 ei kerinnyt nousta tarpeeks vaikka LH onkin viela nousussa. Nyt sitten odotetaan 4 vkoa kilppariarvojen laskua ja katotaan sit tilanne. Vähän tuli sellanen olo, et tässäkö tää nyt sit oli. Ootellaan nyt sit vaan.
 
Tervetuloa Miipeli ja -Ella- :wave:

Viola30 Paljonko sun kierto olikaan? Ja anteeks tyhmyyteni, mut E2?? :confused: Itsellä ongelmana jatkuasti koholla oleva lh.. siitä syystä voi olla, et vaikka ovuloin silloin tällöin, nekin solut viallisia : / Mä haluan kans ton hormoniseurannan, seurataanko sulla myös loppukuun hormonitasot?

tunturihilla mä tässä aloitan kans jännäilyä pikku hiljaa... vaikka eipä taas kannata varmaan ihmettä odotella :headwall: Sulle kyllä peukutan ihan tonnilla d:)b
pitäiskö meidän alkaa päivittään pinoa porukan kasvaessa niin, et kuljetetaan mukana ja jokainen korjaa omaa tilannettaan? Ajattelin vaan ihan, ettei sun kontolle kaikki jää... kun porukka kasvaa, vaikea jokaisen tilannetta ehkä seurata niin tarkkaan :rolleyes: paitsi tietysti jos haluat jatkaa itse päivitystä?? :D

Sanneli81 Miten pitkä sun kierto olis ilman teroja? oletko kokeillu muuta, esim. clomeja? Herää aina uteliaisuus, kun itellä lievänä sama vaiva... voihan se pahentua ja varmaan niin tekeekin, jos paino vielä tästä nousee.
Jospa se sunkin ovis sitten tolla akupunktiolla viimeistään löytyis, ettei tarvis hoitojen alkuun odotella. Joko tiedät hoidoista, tuleeko teille inssi eka? Peukkuja oviksen pongailuun d:)b

Imoen Tsemppiä tähän kiertoon :hug: ja jos ei tärppää, toivottavasti pääsisitte tutkimuksiin... sun tarvii lyödä nyrkkiä pöytään ;) siis julkisellehan suuntaatte?

83yrittäjä pääasia että saa puhua pahasta olostaan ja mieltä painavista asioista, vaikka mies ei pysty täysin ymmärtäänkään, nii on kyllä tosi tärkeää, että kuuntelee, lohduttaa ja edes yrittää ymmärtää :hug: hyvä, että tuli edes vähän kevyempi mieli..

Hopeainen Joo toi hymynaama on kyllä kiva :D mä pelkäsin itse kauheesti, ettei sitä mulle tulekkaan... mutta siinäpä vain möllötti. :attn: Tuota testiä ei vaan kannata unohtaa kovin pitkäks aikaa pöydälle tarkastamatta, kun naama katoaa 8min päästä testin tekemisestä.
Se on kai aika henk.koht ja tapauskohtainen, toi simppojen elinikä. Tää oli perhesuunnitelun nettisivuilla: "Munasolun elinikä on 12-24 tuntia. Siittiöt elävät ja hedelmöittävät noin 72 tuntia eli 3 vuorokautta, niiden maksimielinikä on 5 vuorokautta. " Lisäks mainittiin, että tod harvoin ja hyvissä olosuhteissa voi olla 7pv. onnea oviksen pongaukseen sullekkin :wave: pidä meitä tilanteen tasalla :)


Mua harmittaa kun olen pihalla noista verikoe ja hormonihässäköistä :ashamed:
Nyt on jotenki muutenkin tullu keskityttyä niiiiiiiiiin omaan napaan ton oviksen takia... sitäkin ku liian tarkkaan seuraillu, saa jotai ihme "haamuoireita" ties minkalaisia. Tänään taas nippaili vasemman munasarjan kohdalta ja varmaan taas alan kohta tuntea muka raskausoireitaki :x :p
 
Nyppy, julkiselle joo. Mulla on aikoja sitten loppunut kiire tämän asian kanssa, tarkoitan siis sellaista "pakko tulla raskaaksi nyt heti" -tunnetta joka oli aika pitkään keskenmenon jälkeen. Siksi voin ihan hyvin odotella, tiedän että julkisella puolella tää kestää ikuisuuden. Ainoa syy kiirehtiä olisi oikeastaan tää mun ikä, kun kuitenkin toivon saavani vielä joskus kaksi lasta. Mutta siihen yhteenkin olisin enemmän kuin tyytyväinen.
 
Nyppy Mun kierrot alko pikkuhiljaa pitenemään pillereiden lopetuksen jälkeen ja viikko ennen menkkoja tuli tihkuvuotoa, mistä lääkärikin ties että vikaa on. En oo kokeillu miten pitkään menkkoja pitäis luomuna odotella, mut jouluna oli tarkotus pitää taukoa ja 63 päivää sillon jaksoin odotella enneku alotin menkat kuitenki teroluteilla, kun piti sillon vielä kerran kokeilla arimidexeilla ovulaatiota. Oon kokeillu Clomeja ja 2 pillerillä saatiin vaste, mut limakalvo jäi liian ohueks, eikä ne menkatkaan alkanu ilman teroja, eli eipä se ovulaatio tainnu sillonkaan tapahtua...
Mä veikkaisin ett ensin hoidoissa pyrittäis siihen inssiin, mut jos mun munikset reagoi liikaa piikityksiin ni sit voi joutua suoraan punktioon?? Ei voi tietää vielä miten käy ja mitä ne lääkärit sit sanoo julkisella, voihan se olla ettei ne halua edes yrittää inssiä ollenkaan ku olen aika "hankala" tapaus :O
Kyllä mullakin on tarkotus tästä päästä kesäks ranta(pallo)kuntoon, eikä missään tapauksessa ainakaan lihota, se tosiaan saattaa vielä pahentaa pcota.
 
Babies: pahoittelut negasta :hug:
Thaikatti: huhuu.. tulehan kertomaan meille jännittäjille mitä kuuluu? voidaan sitten yhdessä analysoida sun olotiloja :D
Ja sitten vähän omaa napaa taas väliin.. taustalla oon ollut nyt jonkin aikaa..mutta siis ivf menossa, piikitykset olis tarkoitus aloittaa ylihuomenna ja siitä sitten parin viikon päästä olis alkioiden keräys ja siirtokin jos kaikki menee ok. Olo on ollut järkyttävä, lähinnä henkisellä puolella.. :) fyysiset oireet on toistaiseksi ollut melko lieviä :)D vasta siis yhdet lääkkeet otettu:D) mutta eiköhän nekin terästäydy kun rupeen vetelemään näitä kunnon mömmöjä.. huoh.
Kyselen muuten tässä välissä, että löytyykö täältä ketään joka olisi Turussa Avalla hoidossa? Olisi kiva vaihtaa kokemuksia kys. paikasta.
Kommentoin vielä kun tällä palstalla käytiin keskustelua keskenmenoista, tavallaan ymmärrän senkin näkökannan, että olisi niin ihana olla edes kerran raskaan vaikka menisikin kesken. Itsellä tosiaan yksi keskenmeno takana ja vaikka se oli ehdottomasti elämän rankin kokemus, josta ei ikinä selviä (sen kanssa vaan on pakko oppia elämään), niin toisaalta välillä ajattelen sitä myöskin niin, että oli ihana olla raskaana ja pieni tulee aina olemaan osa elämääni vaikka ei läsnä olekaan. Toivon kuitenkin sydämestäni, että jos plussa tulee niin kukaan ei ikinä joutuisi kokemaan keskenmenoa vaan kaikki sujuisi loppun asti hyvin. Ja tietenkin siitä eteenpäinkin.. :)
Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille kirjoittajille, tällä palstalla tuntuu olevan aivan loistava henki! keep on rocking naiset! :)
 
Imoen mulla se menee aaltoliikkeenä, välillä helpompi jaksaa ja välillä tuntuu että halkeaa. En pysty kuitenkaan edes ajattelemaan vaihtoehtoa, ettei ikinä onnistuis...se on tällä hetkellä pois suljettu vaihtoehto (ainakin mielestä pois suljettu).
Mies aina sanoo mulle että onhan mulla aikaa, ettei ikää niin paljoa... eikä olekkaan, mutta kun haluan että lapsillani on vanhemmat mahdollisimman pitkään omassa aikuisuudessaan, niin siksi tuntuu että ikäkin alkaa painaa. Sulla on kyllä tosi hieno asenne, nostan sille hattua.. olet varmaan palstan kärsivällisin :hug:

Sanneli81 jospa siitä akupunktiosta tosiaan oliskin sulle apua, Maddylla oli ainakin toiminut hienosti. Mut ei mun silmin sun tilanne niin paha ole, ettetkö raskaaksi tulis... sitten tavalla tai toisella (en tosin ole lääkäri) :) mehän mennään suoraan pitkänkaavan ivfään, kun eivät halua tuhlata aikaa eikä rahaa, kun inssi tuskin toimisi. Siks mulle ei olla mitään hormonikartoitustakaan tehty, kun lääkkeillä pakottavat kropan toimiin niin ku pitää. Joka päivä odottelen postia, että saisin tietää millä lääkityksellä eka ivf mennään. Pelottaa se hyperi, koska toi mun oikea munasarja on niin kivulias sillonkin kun sattuu yhden munan pyöräyttään.
Ollaan sitten kesällä yhdessä ranta(pallo)kunnossa :LOL: ;)

Isla79 Apua, sullahan onki jännät ajat menossa :O KivaKiva, lisää jännitettävää :popcorn:
Siis olet nyt sumutellu?pari viikkoa?Eikä mitään oireita? Mua pelottaa jo valmiiks sekin, että olen ainoa nainen maailmassa jolla sumuilla aiheutetut "vaihdevuodet" jää päälle :D Taidanpa olla aika arkajalka :ashamed: Kerrothan matkan varrelta miten tilanteet etenee ja tuntemuksia??

tunturihilla Jaksuja!

ON mietin tänään, että jos eka ivf olis elokuussa ja siitä tärppäis (ja etenis hyvin), olisin ens vuonna tähän aikaan jo ison masun kans... voi että :headwall: Mutta heti kun sanoin tän ääneen, olen myös aika varma ettei voi toteutua... eihän ikinä toteudu sellanen, mistä uskaltaa haaveilla :stick:
Mitähän maksais esim. ivf yksityisellä ja mitä kela siitä korvais? voin kuvitella et summa huimaa päätä, enkä puhu kelan osuudesta :p

Mitä muut olis mieltä tosta, et jokainen päivittää omaa kohtaansa, ettei tunturihillan aina tarvis kysellä? onko ihan typerä ajatus? :snotty:
 
Hopeainen tarkoitin, et silloin kun tulee omalle kohdalle muutoksia hoitoihin tms. kopsaa koko listan, muokkaa oman kohdan ja julkaisee?? Tuolla jossain tekevät niin, kun paljon porukkaa. Etusivulla on joku aloituslista ja sit muuten pino päivittyy siinä mukana... mut on tuolla kyllä niitäkin, joissa on yks päivittäjä. Oli vain ajatus, mulle on muuten ihan sama, mut ajattelin tunturihillaa :)

Joo, törkeän kalliita noi Cbn ovistestit... mut jos yhden käyttää kkssa, kestää 7kktta :D
Babies sanoi tilanneensa netistä jostai 30e, en tiedä tuleeko siihen sitten päälle postikulut. Kaikkihan noi testit perustuu LH huippuun, että en sit tiedä... mut luottaisin silti enempi tohon hymynaamaan kuin halpisliuskoihin (ei toki hinta aina laadun tae). Hymiö ilmestyy kun lh-arvo ylittää tietyn rajan, että eihän se itse munasolua näe, vaikka leveästi hymyileekin :confused: En minäkään aio ostaa noita enään... käytän yhden ens kuussa ja säästän loput hoitojaksolle syksyyn, kun siellä tarvii tikuttaa ovista :rolleyes:
Onkos sulla ovisoireita? Oletko tikuttanut?
 
Viimeksi muokattu:
heipä hei!

ihan tuli mieleeni kysymys, kun etuajassa alkaneet menkat osoittautuivat tod. näk. varhaiseksi keskenmenoksi (tämä oli gynen epäily asiasta), että onko teillä muilla ollut ongelmia kiinnittymisen kanssa? Mulla ilmeisesti on, kun olen teini-iässä (14v) joutunut tekemään yhden abortin ja nyt sitten pohditaan, että onko kaavinnassa kuitenkin tullut jtn vaurioita.. :(
 
Sanneli81 Minuaki kiinnostaa ihan suunnattomasti akupunktio.. Mies kyseliki tossa yks ilta että minkälaisista lahjakorteista tykkäisin, niin vinkkasinkin siitä akupunktiosta ;)

Tunturihilla on erittäin oikeassa.. Yritetään muistaa niitä miehiä joskus, meillä ainakin kun mielialoissa on aikamoinen kestäminen. Etenkin nyt. Olen aina pitäny itseäni vahvana ihmisenä sen perusteella mitä on elämänsä aikana kokenut. Mutta tää lapsettomuus on jostain syystä iskeny niin pahaan paikkaan että ihan maissa oltu..

83yrittäjä Ihana kun olette kumminki pystyny puhumaan ja jakamaan omat huolet. Se on tässä tilanteessa meille kaikille tosi tärkeetä.. Tämmönen tilanne on aika rankka homma parisuhteelle.

Nyppy Se paikka mistä tilasin tais olla joku halpa-testi.fi eikä siihen tullu mitään postikuluja..Kerrohan sitte mahdollisia oireita niin voidaan kaikki täällä spekuloida niitä :D Mulle sopis toi omien juttujen päivittely vallan hyvin..

-Ella- Tervetuloa tännekin :) Suosittelen lämpimästi tutkimuksiin hakeutumista, ja etenkin jos julkiselle menee, niin jonoonhan voi mennä odottelemaan.. Siinä sitten luomuilee odottaessa :)

Viola30 :hug: Toi odottelu on kyllä ihan vihoviimestä hommaa..

Imoen Voi kun itseki omais tuollasen määrän kärsivällisyyttä :)

Täällä on vuoto jo loppunut. En ymmärrä miks nykyään niin vähän aikaa kestää, tänään vasta kp3.
Juttelin eilen hyvän kaverini kanssa tästä lapsettomuus asiasta ja tuli esiin adoption mahdollisuus.. Onko teille muille tullu mieleen adoptio tai mitä mieltä olette asiasta? Mulle se asia tuntuu niin kaukaselta etten usko meidän koskaan turvautuvan siihen.. Minusta ois ihanaa pelastaa joku pieni huonoista oloista mutta se prosessi on niin pitkä ja ilmeisesti kalliskin? Pakko se on joskus kai alkaa miettimään sitä mahdollisuutta ettei meille tule lapsia..Vielä en kyllä ole valmis.
 
-Ella- voi ei :( :hug: Voimia.
Mulla ehkä on noita ongelmia, ei kylläkään ole vielä tutkittu, mut epäilen sitä itse ja olen asiasta lääkäreille puhunut. Syitä kiinnittymisongelmiin voi olla liian ohut tai liian paksu limakalvo, liian vähän keltarauhashormonia, väärä Ph tms. Mitä lääkäri sulle asiasta sanoi?
Kyllähän sitä varsinkin ennen puhuttiin, että kaavinnasta voi tulla ongelmia, mutta lienee tosi harvinaista. Minullekkin jouduttiin tekemään kaavinta ensimmäisen keskenmenon jälkeen, kun kohtu ei tyhjentynyt kunnolla ja olen miettinyt samoja asioita. Nyt kuitenkin olen tullut siihen tulokseen, että kaavinta on ollut ja on niin yleinen toimenpide, että tuskin lääkärit sitä jatkaisivat, jos aiheuttaisi hedelmättömyyttä? Varmaan prosentuaalisesti tod pieni osa epäonnistuu. Väliaikaisesti kaavinta kyllä ohentaa limakalvoa toisilla, mut sen pitäisi ajan oloon palautua... silloin varmaan puhutaan kuukausista.

Babies mä olen tuostakin asiasta lääkäreitä kiusannut :p kun vuotopäiviä vain kolme, voi olla siinä kuussa ohut limakalvo, tai sitten kaikki on hyvin ja normaalisti.. älä vielä huolestu, ellei toistu useammin. Mulla on aina lyhyt tauko siinä kolmannen päivän kohdalla.
On miehen kans sivuttu keskusteluissa adoptioaihetta ja hän vähän vierastaa ajatusta ainakin toistaiseksi. Meillä tulee ikäkin vastaan, ettei ehkä ihan vauvaa ehdittäis edes saada, jos muuten kriteerit täytettäisiinkin. Se kyllä kans vaatii kärsivällisyyttä, kun jonot vuosia pitkiä :O Itse olen ajatellut, että voisin adoptoida, vaikka biologisia lapsia olisikin itsellä. Rakkaus ei ole geeneistä kiinni.


Sitten vähän omanapailua. En jaksa uskoa olevani raskaana, lämmöt ei tarpeeks koholla : / Väsyttää kyllä ja nuhainen olo, mutta voi tietää flunssaa tai sitten koholla oleva progesteroni vaan ilmoittelee itsestään. Ihan liian tarkasti taas yritän kuunnella kroppaani, kun kyllä tässä on monenlaisia oireita tullu jo kehiteltyä :headwall: Viikonloppu ja alkuviikko sitten kertoo lopullisen totuuden, kun kiinnittymisen olis pitäny tapahtua.
 
Nyppy, niin kai se on ton kaavinnan kanssa, et harvoin ne epäonnistuu. Mull vaan riski on ollu normaalia isompi kun kaavinta tehtiin niin myöhään; rv 11+5. :'( Mut ehkä mun pelko et kyse on siitä johtuu osaksi myös syyllisyyden tunteesta, josta koskaan ole kunnolla päässyt eroon. Kaikki oli kerennyt mennä niin kauheen pitkälle ja näin vielä pikkuisen ultrassa ennen toimenpidettä, että jotenkin vaan jätti trauman ja syyllisyyden painamaan. Nuori (lapsi) kun olin ei vaihtoehtoja ollut.. Eli siis syytänyt itseäni lapsettomuudestamme, koska olen omasta mielestäni tehnyt anteeksiantamattoman teon... :ashamed:
Lääkärin mukaan arpikudos toimenpiteestä on mahdollinen, mut myös mun kohdun limakalvo on ultratutkimuksissa ollu niillä rajoilla, et onko riittävä. Eli lisätutkimuksiin vaan.

Pahoittelen jos mukaan tuli suuri määrä kirjoitusvirheitä kun tällä puhelimella on välillä oma elämä:)

Eteenpäin sano mummo lumessa!
 
-Ella- Voi sua :hug: Varmasti tuollaisia ajatuksia ja syyllisyydentuntoja herää, mutta nyt jos koskaan on aika päästää niistä irti. Tapahtunut on tapahtunut, eikä mennyttä voi muuttaa, oli siellä miten surullisia tapahtumia tahansa. Ainahan ne mukana kulkee ja muokkaa tulevaisuutta, jos ei muuten niin meitä itseä henkisesti. Syyllisyyden silti voit nakata romukoppaan, jokainen meistä tekee ja on tehnyt elämänsä aikana vääriä valintoja ja ratkaisuja, isoja ja pieniä virheitä, mutta myös oikeita, hyviä ja onnistuneita... sä olet hakenut vastauksia ja apua, se varmastikkin on yksi noista jälkimmäisistä :)

Sattuiskohan joku tietämään, näkyisikö kohdun arpikudos ultrassa? :confused: kun mun järki sanois niin... mut se nyt välillä sanoo kaikkea muutaki kummallista :rolleyes:
Liian ohutta limakalvoohan noi lääkärit hoitaa ihan rutiinilla ja jatkuvasti.
Kuten -Ella- sanoit, eteenpäin sano mummo lumessa ja se syyllisyys saa lähteä niin ku mummo peltikatolta :)
 
Nyppy: oppikirja-ovislimat on bongailtu... :D Jatkuu nyt viidettä päivää. Odotan liman muuttumista täysin kirkkaaksi, sitten olis ovulaatio aivan käsillä. Siementen kylväminen on tietysti ajankohtaista jo tässä sitä odotellessa :) Voi kumpa ovis ehtisi olla ennen lauantaita kun lähden reissuun! En tikuttanut tässä kierrossa, kun tuli niin selkeät oireet ilmankin. Päättelin ettei se siitä parane, kun tarkka päivää en osaa tikuttaessakaan sanoa.

Babies kyseli adoptiosta, hirveän rankka prosessi kaikkineen, en usko että siihen lähdemme.

-Ella- nuorena varmasti jokainen on tehnyt asioita joita katuu. Sinä olet joutunut rankkaan kouluun vasta hädin tuskin murrosikäisenä. Minusta olisi kohtuutonta syyllistää itseään loppuelämä nuoruuden hölmöilystä. Kaikkea hyvää yritykseen!
 
Hienoa Hopeainen =) Pitää siis kiireisenä loppuviikon ;)
Jospa olis ovis ennen reissua... ja kyllähän niiden simppojen sit 3 päivää pitäis olla iskussa vielä sisätiloissakin. d:)b toivottavasti tärppää! +++++:whistle:
 
Kiitos teille:hug: On se kumma kun vastoinkäymiset aina nostaa esille ne vanhat tunteet, jotka on jo moneen kertaan läpi käyty.

Nyppy, ei se arpikudos kai näy, kun mulle puhuttiin sillon tähystyksestä. Mutta sitä ne ei ala tekemään ilman, että kaikki muut tutkimukset on tehty ja on suunnitelma tulevien hoitojen varalle, kun sen tähystyksen yhteydessä sitä arpikudosta voidaan "poistaa", jotta hoitojen onnistumis mahdollisuus ois parempi. Näin mulle sanottiin ja sillon ei hoitoihin vielä oltu menossa.

Mukavaa päivää ja tsemppiä teille kaikille:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä