Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Miten pitkiä ne sun kierrot ennen oli? kuulostaa nimittäin tosi tutulta. Mun kierrot on osan vuotta 29-31 ja välillä sen 35-37 (tosi harvoin ollu jopa n.kp52). Nyt kun todettiin lievänä toi PCOS, se selittää tosi paljon. Mulle lääkäri nimenomaan sanoi, et kun kierto tuon kp29-31, ovulaatio mitä todennäköisemmin tapahtuu. Toivottavasti sullakin näin... että ei muuta ku pitäkää yritystä yllä :)
Siitä kun jätin ehkäisyn (ehkäisyrengas) pois, kierrot tuntuivat jatkuvan kohtaisen tasaisina kaksi kiertoa ja kolmas olikin sitten noin 50pv. (Jolloin tietysti testailin moneen kertaan ja toivoin olevani raskaana.) Sen jälkeen taas pari kiertoa 30-35pv ja sitten taas 50-60 -päivän kierto. (Ja taas toivoi raskauden mahdollisuutta, vaikka ei enää yhtä optimistisena kuin edellisellä kerralla.) Ja hissukseen se menikin siihen, että ei ollut pariakaan lyhyempää kiertoa välissä vaan menkkakierrot olivat 50-70 pv. Jossain välissä lakkasin laskemasta, kun en ollut oikeastaan valmis menemään hoitoihin ja oli todella kuluttavaa laskea kiertoja ja miettiä raskautumisen mahdollisuutta, kun ei uskonut siihen enää. Meillä meni itse asiassa varmaankin vuosi välissä niin, että oltiin kyllä ilman ehkäisyä, mutta pistin yrityksen taka-alalle mielessä ihan vain suojellakseni itseäni.

Vuoden yrittämisen jälkeen kävin gynellä, joka totesi, että munasarjat ovat hiukan suurentuneet, joka viittaa monirakkulaisuuteen. Sain silloinkin reseptin Teroluteille kierron tasaamiseksi, mutta se jäi käyttämättä, kun tahdoin uskoa luomuraskauteen. Gynekäynnin jälkeen siis oli se vuoden hiljaiselo yrittämisen kanssa. Ja viime syksynä vähitellen tuli sellainen olo, että ei pitää tehdä jotain asialle, kun aloin olla siinä pisteessä, että vauvauutiset tutuilta olivat turhan rankkoja ja asia pyöri muutenkin koko ajan mielessä.

Niin ja nyt - uskoakseni akupunktion ansiosta - kierrot ovat koko lailla 28-29pv mutta tuhruttelu alkaa jo 4-5 päivää ennen kuin menkat oikeasti kunnolla alkavat. Ja ekalla kertaa kun tuota tuhruttelua tuli edellisiä menkkoja edeltävien menkkojen aikaan, olin tietysti taas riemuissani, että kyseessä on varmasti kiinnittymisvuoto... Sehän tässä rankinta onkin, kun välillä tuntuu, että on päättymättömällä mielen vuoristoratakyydillä.
 
maddy eli tilanne on parempi ja ihan varmasti olet jo kulkemassa oikeaa tietä, ylämäistä ja alamäistä huolimatta. Se, että mulla on samoja oireita ja jonotan ekaan ivfään, ei tarkoita todellakaan sitä, että teillä olisi tulossa samat hoidot. Moni raskautuu oikeasti jo sillä, että saa normaalin kierron, toiset tarvii siihen rinnalle vielä keltarauhashormonilisän mut menevät muuten luomuna (tuhruttelu viittais ehkä sen tarpeeseen?) ja me jotka mennään pisimmän kaavan mukaan, ollaan kuitenkin vähemmistöä vielä. Älä missään nimessä heitä toivoasi, eieiei... Tässä nykyajan jatkuvassa stressissä ja lisäaineiden, yliherkkien ihmisten maailmassa ei ole enää häpeä tunnustaa, ettei asiat sujukkaan niin kuin pitäis, vaikka se itselle aina arka paikka onkin, tiedän :ashamed: Tsemppiä ja voimia sulle, olen varma, että sinäkin vielä joku päivä teet positiivisen testin ja tulet meille asiaa posket hehkuen kertomaan :) Rohkeasti vain eteenpäin kohti haluamaasi tulevaisuutta, tavalla tai toisella :hug:


Kiva kuulla tosta akupunktiosta, sillä oikeasti on noinkin iso vaikutus :O Palautuiko kierto heti, kun aloitit hoidon vaiko viiveellä?oletko käynyt siellä kauan? Senkin aiheuttamat muutokset/parannukset kropassa voi olla vielä kesken?
 
Kiitos Nyppy! Tuollaista rohkaisua kaipaa aina välillä, kun oma optimistisuus pettää. Pääsääntöisesti jaksan kyllä uskoa siihen, että saamme vielä lapsen ja eihän tässä ole vielä oikeastaan paljonkaan keinoja edes kokeiltu. Joskus sitten on niitä huonompia päiviä (sellaisena voin palata lukemaan tuon sinun viestisi, se on niin ihanan tsemppaava :) ).

Mä lähdin akupunktioon vähän sillä ajatuksella, että kun ei tuntunut olevan vielä valmiutta hormonihoitoihin tai rankempiin juttuihin, niin ajattelin, että ei akupunktiosta ainakaan haittaakaan ole. Akupunktiossa multa kyseltiin ihan hirveästi monia eri juttuja vatsantoiminnasta lähtien ja itse asiassa se oli yksi ekoista jutuista, jossa huomasin jo ekan käynnin jälkeen eroa. Kierto lähti myös tasoittumaan oikeastaan heti alusta lähtien ja muutaman käyntikerran jälkeen mulla oli ensimmäistä kertaa menkkojen aikaan vihlontaa munasarjoissa. Tulkitsin sen niin, että siellä oli mahdollisesti myöskin pitkästä aikaa jotain toimintaa. Ja siitä alkaen menkat ovatkin tulleet tasaisina. Tietty olen käynyt akupunktiossa marraskuun alkupuolelta (vai olikohan lokakuun lopulta) ja sen jälkeen on ollut vasta kolmet menkat, joten hirveän kauaskantoisia päätelmiä on vielä vaikea tehdä ja tarkoitus on yhä jatkaa hoitoja.

Viimeksi kerroin akupunktiossa että olin lukenut siitä, että tiputteluvuoto ennen menkkoja ja vähäiset vuodot voivat olla oire keltarauhashormonituotannon vähyydestä ja akupunktiohoitaja lupasi tutustua keltarauhashormoniin, miten se kääntyisi perinteisen kiinalaisen lääketieteen puolelle eli miten tietoa voisi mahdollisesti hyödyntää hoidoissa tai antaisiko se mahdollisesti vinkkiä jostain, mitä hän ei ole tähän mennessä tullut ajatelleeksi. PKL (=Perinteinen kiinalainen lääketiede) ottaa huomioon tosi kokonaisvaltaisesti kehon ja mielen hoitoja mietittäessä. Ja koko akupunktiohoitojen ajan - eli ennen kuin hokasinkaan, että kyse voisi olla keltarauhashormonin vajaudesta - on ollut puhetta, että mun vuotoja pitäisi saada runsaammiksi ja siihen on pyritty sekä varsinaisilla hoidoilla, että sillä, että mun pitäisi syödä säännöllisesti, jotta keho voisi valmistaa verta. Muutenkin ruokavaliolla pystyy tukemaan akupunktiohoitoja.
 
maddy onpas tosi mielenkiintosta toi akupunktio... varmastikkin olis ihan kokeilemisen arvoista. Mun yks kaveri asui Kiinassa vuoden ja palatessaan puhui siitä paljon, kertoi miten siellä vannotaan sen nimeen. Kiinnostuneena jo silloin kuuntelin, mut sitten asia jotenkin painui unholaan.
Hienoa, että olet siitä apua saanut ja ehkä jatkossa vielä enemmänkin, toivottavasti. Kerro ihmeessä lisää miten sun tilanne etenee ja muutoksia tapahtuu, niin tuossa asiassa kuin muutenkin.
Näissä raskausasioissa muutenkin ruokavalio ja terveet elintavat a ja o, mut jos on monirakkulaiset munasarjat siihen kyllä erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota.

Täällä kyllä tsempataan, kun jokaisella se huono päivä on vuorollaan... kaveria ei jätetä :heart: :)
 
Hopeainen mäkin tavasin noita samoja juttuja uudestaan ja ajattelin, että sun oireet voi johtua jo ihan noista todetuista, varsinkin, jos ei sulla ole muita oireita jotka selkeästi täsmää tohon oireyhtymään. Toivottavasti ei, johan tuossa on yhdelle pienelle ihmiselle tarpeeksi.
Ja mä luin jostai myös (kadotin mistä), et toi pcos pitää lh-hormonia koholla niin, ettei ovistestit anna luotettavaa tulosta välttämättä, vaikka ovis tapahtuiskin (voi siis tapahtua tai olla tapahtumatta, mut tikku näyttää viivaa koko ajan). Mitenhän lienee ton kilpparin vajaatoiminnan kohdalla sitten?
Itse päätin yrittää tikuttaa ja kerrankin niin hartaasti, että huomaan tapahtuuko muutosta missään vaiheessa.. varsinkin, kun nyt yrittäny oikein elää terveellisesti. Saas nähdä miten käy...

mutta tää painuu nyt pehkuihin, että aloittaa uuden viikon virkeänä :p kauniita unia :wave:
 
Viimeksi muokattu:
tunturihilla totta, nää on sellasia juttuja ja niin henkilökohtasia, ettei todellakaa varsinkaa sellasten uteliaitten juorukellojen haluis tietävän. Mut mistä se ihminen vois tietää? Arvailee vain?
no hitto vie, käy myös täällä kaksplussassa ja meillä vieraillessa kävi näillä sivuilla. ja minä oon täällä aina kirjautuneena :headwall: äääh. toisaalta ihan sama, mut toisaalta inhottaa.
 
tunturihilla onhan se varmaan kumma tunne, mut ei kai niin paha, kun kuitenkin oma kaveri.. varmaan musta silti tuntuis ihan samalta..


:flower: Hyvää Ystävänpäivää kaikille!!!! :heart: :hug: :flower: :flower:
 
Moikka ihanaiset naiset ja oikein mukavaa ystävänpäivää :) :heart:

A-ML Testailen viikonloppuna, yritän jaksaa odottaa sunnuntaihin mutta saa nähdä.. Huiii, noi sun oireet kuulostaa TOSI lupaavalle :) Milloin sulla on testailun hetket?

Nyppy Kiitoksia selvennyksestä :) Saitko varattua ajan yksityiselle? Nyt jos kunnon ovisplussan saat niin peitot heilumaan ja urakalla :D Tai voihan sitä muutenki ;)

Tunturihilla Apua, minust ois ihan hirveetä jos joku tuttu sais tietää mun nickin ja tulis lukemaan juttuja..Jotenki tänne tulee kirjotettu aika vapaasti, heh, jännä juttu :D Pistä meille sit joku vinkki jos meinaat nickiä vaihtaa..

Maddy Minkälaisissa hinnoissa noi akupunktio hoidot liikkuu noin suurinpiirtein? Kuinka usein siellä pitäs käydä?

Täällä nyt taas semmonen tunne että tääki kierto meni ohi. Tissit on armottoman kipeet ja jotenki tiedän että kyllä se täti sieltä ens viikon alussa tulee. Aion kumminkin ottaa pehmeän laskun ja testata viikonloppuna.. Onneks ens viikon lauantaina tulee hyvä rakas ystävä iltaa istumaan ja turisemaan pitkästä aikaa, niin ei se tädin saapuminen sitte ehkä tunnu niin pahalta..Ja meinasin lähteä pitkästä aikaa baariin :O.. muista millon viimeks ollu..
 
Mulla on tylsää, eikä väsytä(liian pitkät päikkärit), niin tehdäänpäs pieni galluppi...

Oliko teillä näin ystävänpäivän kunniaksi mitään parisuhdekivaa vai onko koko päivä teidän mielestä ihan turha?

Meillä ei mitään erikoista ollu, mies tekas hätäpäissään "kortin" valkoselle paperille missä on runo :heart: ja kaks tikku-ukkoa käsi kädessä :D Hellyyttä ja muuta meillä on joka päivä, rakastan sana on myös päivittäisessä sanavarastossa :)
 
Babies mut tissikipuhan voi olla just sitä ittiään, äläs vielä nakkaa kirvestä kaivoon.... mut joo, toki tiedän ettei pessimisti pety ;) peukutan silti edelleen plussan puolesta =)
Satuin saamaan ajan yksityiselle, mut ehkä virhe... olis nyt loppuviikolla, saas nähdä silti perunko ja varaan muualle. Vähän epäilyttää "tavallinen" gyne... ehkä pitäis kuunnella viisampiaan ja mennä erikoistuneelle :snotty:

G: Sain lahjaksi "Tuhman tytön mietekirjan" :LOL: vähänkö repesin, mut oli kyllä ihana :kiss: :heart: Me ei sen kummemmin vietetä ystävänpäivää, kun meillä on sellanen romantiikan täyteinen viikonloppu tulossa :D Ihan pyhitetään kolme päivää toisillemme neljän seinän sisällä ;) tai sitten revitään toisiltamme silmät päästä siinä ajassa :LOL: mut kuka nyt tällasilla ilmoilla edes vihtis ulkona oleskellakkaa |O
Meillä on kans onneksi arjessakin säilyny sellanen läheisyys; halitaan ja pussaillaan, mut toki se sohvan nurkassa nysväily on jääny vähemmälle viime vuosina :rolleyes:
Babies onhan toi nyt ihanan hellyyttävä ele sun mieheltä... :)
 
joo, pitää alkaa miettimään uutta nimeä, ja yv:tä ketjulaisille tulee varmasti :D

hopeainen hyvä että sait asiaa eteenpäin!! :)

Babies elä nyt hyvä nainen luovuta, toivoa pitää olla. mut totta, ettei liikaa kannata tietenkää pilvilinnoja rakentaa, ettei niin korkelta tipu. plussapuhuria kuitenkin!! :heart:

G: täällä mies toi kukkia töiden jälkeen ja ite olin leiponut sellasen pähkinä-suklaakakun jossa oli vadelmasydän päällä :) sitä sitten mussutettiin ja koska ovisoireita on ollu tässä lähipäivinä, niin peitotkin heilui, mut kynttilänvalossa :heart: vähän lällyä... mut se onki sit yks päivä vuodessa :D meilläkin on rakastan-sana käytössä joka päivä ja pusut ja halit. en oikein osais edes olla jos ei hellyyttä olis paljon. :)

meillä oli tänään pakkasta aamulla -34 :eek:
 
Viimeksi muokattu:
tunturihilla Hui sentää jos kaveris on tosiaa käynyt lukemas sun juttuja. Tuntuu jotenki pahalta jos se sua vakoilee :/

hopeinen Hieno homma :)

G Meillä ei mitenkää juhlistettu ystävänpäivää, mutta sain eilen sumplittua että olis ens viikonloppu vapaata töistä. Voidaan viettää vähän kaksinkeskistä laatuaikaa se on jäänyt vähälle ku ite oon vuorotöissä, mies käy päivätöissä ja iltalukiossa.

Babies Jospa kuitenkin oisit..

Olot alkaa hälveneen. Tänään DPO 10 tein puhtaa negan ja löysin ällötykseen syynkin. On tullut viime viikolla popsittua pinjansiemeniä ja ne kuulema saa aikaa makuaistimuutoksia. Nyt ku oon ollut jonku aikaa popsimatta alkaa suussakin maistua miltei normaalille. Täti odottelen tässä nyt suht rauhallisin mielin ja tulevaa AO-tutkimusta.
:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Nyppy Nii, mulla ei ekalla kertaa edes tullu mieleen kysyä onko se gynekologi jotenkin erikoistunu tähän asiaan, varasin vaan sille tutulle jolla olin käyny muutaman kerran aikasemmin. Oma työterveyslääkäri sanoi sitte vaan että hyvän lääkärin valitsit, on erikoistunu lapsettomuuteen ja tutkinu myös miehiä :O Tsemppiä mukaan kumminkin lääkärillä käyntiin ja tietty raporttia mitä sanoi.. Minä ja mun utelias mieli :)

Hyvä Hopeainen! Onhan se hyvä mennä asiaan perehtyneelle lääkärille, osaa sitten vastailla kysymyksiinkin :)

Tunturihilla Teillä on ollu piiiikkasen kylmä :D

Myö yritettiin tänää viedä isännän simppanäyte.. Noooh, se pitää siis viedä tohon naapurikaupunkiin, ajomatka n. 25Min. Kävin itse sillä välin verikokeessa kun hän sitten purkitti tuotoksiaan..Ajeltiin paikalle, ja siellä sitten labrahoitsu totesi että purkki on aivan liian kylmä. Minun ihana, mutta niin idiootti mieheni oli sitä kannellut kahenkymmenen asteen pakkasessa povitaskussa! Vaikka nimenomaan oli puhe että sen pitää pysyä ruumiinlämpöisenä.. Piti kyllä tämän neidin purra hampaita yhteen ettei olis tullu kirosana jos toinenkin :D Etenkin nyt kun on erikoisen herkällä päällä..Noh, ens viikolla uudestaan...

Noihin tuleviin menkkoihin vielä sen verran.. Tuntuu jotenkin siltä kun ois ”järkiintyny”. Loppuperin kun mietin niin samat oireet on joka kuukausi, enkä ole mitään niin kovin erikoista tehny tässä kierrossa. No, tikuttanu oviksen ja syöny kolmisen viikkoa lisävitamiineja. Siinäpä se. Ja tosiaan. Pessimisti ei pety ;)
 
Hyvähyvä Hopeainen, kun sait soitettua! =)

Babies Akupunktiohoitojen tarve ja tiheys määritellään ekalla kerralla haastattelussa. Oikeastaan jokaiseen kertaan sisältyy alussa keskusteluosio, jossa käydään läpi edellisen kerran jälkeen ilmenneitä vaikutuksia ja muuta ja alkuhaastattelu on vähän pidempi, kun käydään ongelmaa kattavammin läpi. Jotkut ongelmat (akupunktiollahan hoidetaan päänsärkyjä ja lihasjumeja, korvatulehduksia jne) ratkevat yhdellä kerralla, mutta mulla oli arviona 7-10 kertaa ja nyt on takana ehkä 6-8 (en jaksa laskea kalenterista). Tosin 3-4 kerran jälkeen alkoi olla jo merkkejä siitä, että kierto on tosiaan tasoittunut ja muitakin juttuja. Nyt koitetaan vielä saada vuotoja runsaammiksi, kun mulla on tosi niukat menkat. Hoitokerran hinta on 38€ ja ekat kerrat kävin viikon välein ja siitä sitten vähän harvennettiin 2-3 viikkoon.
 
Hopeainen olishan se teidänki aika pitkän odotuksen jälkeen päästä vähän eteen päin. Kerro sitten miten kävi..

A-ML jospa se siltikin täti jättäis tulematta? d:)b Koska sulla on se AO- tutkimus?
Teilläkin kiva viikonloppu tiedossa =)

tuntuhilla hyi, ku kylmää... hrrr :O mut kuulostaa, että mies on sut pitäny hyvin lämpimänä :D

Babies noku nyt aloin jo miettiin, et kävis tuon tulevan ajan käyttään siihen, et näkis ultrassa onko ovis tuloillaan edes :ashamed: Kävis sitten ens kuussa vaikka asiaan erikoistuneella gynellä. Me ei olla paljoa yksityistä käytetty, mut mies on kyllä asiasta puhunu jo paljon ennen joulua... ehkä nyt asioiden pitkittyessä raaskis, menee ne rahat ainakin tärkeään asiaan. Sulla onkin ollu hyvä tuuri sit ton oman lääkärin kans :) Mut ei sitten niin hyvä tuuri ton simppanäytteen kans :D Anteeksi kamalasti, kun vähän huvittaa, että toinen pakastaa simppansa jo ennen tutkimusta... no ens viikolla paremmalla onnella! :) Mun mies oli syksyllä joutunu odotushuoneessa istumaan purkin kans naisten keskellä... oli kuulemma vähän nolottanu :D

Itsellä alkaa jotain ovistuntemuksia olemaan, mut tikku näyttää jo tutuksi tullutta haamua...enpä tosin muuta ole odottanutkaan vielä. Ehkäpä käyn ultrassa taas töllistelemässä munasarjojani... musta on tullu kauhean utelias tietämään, mitä siellä millonki tapahtuu... saiskohan sellasta laitetta kotiin mitenkään?? :snotty: :LOL:
Ai niin, pessimisti ei pety, mutta uskaltaako ikinä olla onnellinen tai haaveilla? mitä elämä olis ilman noita... Tylsääää :)
Oon myös laittanu kysymyksiä paperille, ajattelin soittaa tuonne polin hoitajille ja kiusata niitä vuorostaan, kun ei sieltä kerta postiakaan kuulu :ashamed:

Meillä oli pakkasta aamulla "vain" -24 :snotty:
 
Maddy Hitsi, pitäsköhän kokeilla tota akupunktiota..Mielenkiintoa on aina ollu mutta kukaan tuttu ei ole koskaan kokeillu niin ei ole voinu kysyä kokemuksia.. Eikä välttämättä tähän lapsettomuus ongelmaan vaan vaikka muihinkin.. On nimittäin vaivaa vaivan perään..

Nyppy nojoo, kylhän toi sählinki nyt jälkikäteen huvittaa, ollaan aika koheltajia. Sain muunmuassa itselleni eilen silmän mustaksi kun asensin tiskialtaaseen tiskirättitelinettä :D
Ehdottomasti menee rahat hyvään tarkotukseen jos yksityiselle menee..Ja mitä omiin kokemuksiin tulee, siellä alkaa tapahtua hyvin äkkiä kun kerrot mikä vaivaa. Tuntuu että täälläpäin arvauskeskuksessa ensin määrätään paketti buranaa ja sitten mietitään missä vika :D
Mie haluun kyllä kans semmosen ultrauslaitteen!

hopeainen Ihania koruja! Halusin miehelle noi ”dogtagit” ostaa..

Mulla taas täällä menee mielialat laidasta laitaan.. Tänään taas tuntuu siltä että vois olla raskaana :D huhhei, ei oo helppoo olla nainen. Tein ihan huvin vuoks ovistestin äsken ja siihen tuli haamujenhaamu.. Kun mietin sitä PCO:ta ja kun puhuitte että aina tulis jonkunmoinen viiva ovistestiin..Mutta, lääkäri on nyt kahdesti kattonu mun munasarjoja eikä oo kyllä sanonu mitään siihen viittaavaa..tiiä sitte..
 
Hopeainen Ihania koruja kyllä :heart:

Babies otappas kuumemittari ja katso mitä se näyttää?? normaalia vai koholla. Lh- hormoni joka kertoo ovishuipun, myös ylläpitää keltarauhasta. Kun sulla kuitenkin ovistesti näytti täysin negaa ennen ovista, saattais olla jopa sitä itseään...... ehdin jo innostua oikein sun puolesta, ihan pikkasen etukäteen, niin oli pakko tutkia tota asiaa :D Hyvin varovaisesti täällä jo hehkutan, vaikuttaa hyvältä d:)b

fertility.com - Luteinisoiva hormoni

Meillä minä tuppaan olemaan se koheltaja pääsääntöisesti, mutta ku ottaa ihan rennosti vaan ja omalla tyylillä, niin mitäs pienistä :wave: Kiva, onko silmä pahastikkin musta? Jospa paranis pian :)

Muoks mä taidan olla oikein lääkäreiden riesa uteliaisuuteni kans, nyt mulla on polin lääkärille soittoaika ens viikolla. Jospa pistäisivät jonon ohi, ku menettävät mun kans hermonsa :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Nyppy Joo, mittaisin lämmöt jos olis toimiva kuumemittari.. Meiän vanhanmallinen meni rikki ja ostettiin uus digitaalinen.. Noh, siinä on patterit loppunu heti ensalkuun :D Mistä tulikin mieleen että onko se oikeesti niin että suusta tulee kaikista tarkin tulos kun mittailee lämpöä? Lueskelin kotimaisen kuumemittarin ohjeita ja siinä lukee niin?? Vähän oon skeptinen sen ekan ovistikun tuloksista myöskin, sehän unohtui muistaakseni pariksi tunniksi enkä syynäilly sitä niinkään.. Ja hurrrja selittely päällä ettei vaan alkais toivomaan :D

Toivottavasti pääsisitki jonon ohi! Tulee tosta henkilökunnan riesana olemisesta mieleen että kun itse oon asiakaspalvelualalla, ja siellä on niitä asiakkaita jotka aina haluu tietää kaikesta kaiken.. Ykskin mummo kiusas minua joulun alla sillä että palaako hautakynttilä nyt varmasti sen 72h??? yritä siinä sit selittää että se on ohjeellinen aika ja siihen vaikuttaa sääolosuhteet ynnämuut.. arg :D Mut onneks hoitohenkilökunta on varmaankin tottunu huolestuneisiin asiakkaisiin ;)

Jännä juttu miten sitä näinä piinapäivinä tarkkailee oman kropan toimintoja tarkempaan kuin koskaan ennen.. Oppii kaikkia jänniä uusia asioita :D Noh, taidan nyt poistua töihin pohtimaan lisää :D huomenna aamulla ensitestailu! Jaiks!
 
babies tsempit testailuun!

soittelin yksityiselle ja kysyin tuosta ao-tutkimuksesta, ja jos vuoto alkaa niin sinne sitten ens kierrossa. oli kyllä mukava hoitaja :) mie TAAS kuvittelen... dpo kaks tai kolome ja jo on oiretta, tai oikeestaan sellasta painontunnetta alavatsassa. tätihän se siellä valmistautuu tietty tulemaan paikalle 1,5 viikon päästä, mut silti takaraivossa jyskyttää et jos se oliskin jotakin muuta...?? ääh, on tämäkin. oon niin kyllästynyt tähän 2-viikon jaksoissa elämiseen. :headwall:
 
Tuli vähän huoli.... mitähän kuuluu Thaikatille?? Toivottavasti sait komean kyytiläisen kuitenkin :hug:

Babies ei se varmaan auta ku jonotella, jokainen siellä kuitenkin haluaa ihan yhtä kipeästi pikku nyytin :) mut Voi Ei.. mähän olen tässä asiassa just ku toi mummo josta kerroit! :LOL:

Suusta mitattuna kuumemittari näyttää todennäköisesti vähän enempi kuin kainalosta, pitää sit vaan muistaa, et myös vertailulämmön pitää olla mitattu samasta paikkaa ;)
Juu ja onnea testailuun, kerro sit miten kävi! ++++++++

Hyvä tunturihilla kun sullaki nytkähtäny asia vähän eteenpäin.... toki toivon, ettei sun vuoto alkais ennen syksyä :) Pidä meitä tilanteen tasalla oireista...


Minä se kaiken huippu olen... mulla on oireita ilman ovistakin jo :LOL: Se on toi mielikuvitus ihmeellinen asia. Ovishan se tietty siellä oireilee, mutkun sitä niiiiin toivois jo muuta :ashamed:
Kävin yksityisellä ultrassa ja oikealla puolen johtofolli kasvamassa, irtoamisennuste lääkärin mukaan la-ma. Siis taas oikealla puolen... on siellä ollu tuntemuksiakin, mut nyt alan oikeasti olla varma että vasen on heittäytyny ihan seinäruusuksi :kieh: Tosin, vasen puoli on pariin otteeseen yllättänyt kesken työpäivän nippailemalla, että josko se irtoaa molemmin puolin. Lääkärireissu muuten oli tyhjän kanssa, ei uutta tietoa ja jotenkin tuntui, että äkkiä vaan pois. Ei tullu siitä mun vakkaria ainakaa.
Nytpä kuitenkin sain lisäkysymyksiä ens viikon gynen polin puhelinajalle, haluan ton vasemman puolenkin saada kunnon iskuun, pakkohan se on pystyä jotenkin herätteleen.... follikkelit näkyy siellä ,mut se ei vaan tajua kasvattaa ja irrottaa niitä oikeaan aikaan : /
 
Iltaa kaikki ketjulaiset!!
Mulla on ollut niin kiirettä töissä ja kotona, etten ole tännekkään kerennyt lukemaan teidän kuulumisia ja laittamaan omiani:p
Kylläpäs täällä on tapahtunut kaikenlaista ja paljon tärkeää tiedon ja ajatusten vaihtoa!

Meillähän oli silloin 14.2 ystävänpäivänä punktio klinikalla, voi jessus mikä toimenpide:rolleyes:
Mä sit sanoin muutaman minuutin jälkeen hoitajalle, et paas laittaen vielä toinen humautus et sen vertas ilkeeltä tuntuu.No niin hän laittoi ja kas loppu toimenpide meni mukavassa olotilassa ja kivusta ei ollut tietoakaan. Ja täytyy muuten sanoa, että seuraavana päivä kykenin jo töihinkin, olin ihan itsekin yllättynyt etten sitten niin kipiänä ollutkaan toimenpiteen jälkeen.Pientä nippailua johtimissa, mutta ei siis mitään mitä ei olis kestänyt=)

Mies sitten jätti samana päivänä simppa näytteen. Minulta saatiin viisi munasolua talteen eli kaikista viidestä rakkulasta.Tiistaina 15.2 soittivat, että kaikki ovat hedelmöittyneet, siinä vaiheessa oli yksi jännitys jännitetty.Keskiviikko 16.2 aamuna ei kuulunut klinikalta soittoa eli tiesin, että voin lähteä klinikalle alkionsiirtoon.Tuo aamu oli niin pitkä ja jännittävä, työn teosta ei sitten meinannut tulla mitään:LOL:
Saavuttuani klinikalle (mieheni ei päässyt mukaan, aika oli niin huono ettei tiedä mitä olisi esimiehelle selitellyt) hoitaja kertoi, että hyvin on kaikki mennyt.Eli tilanne oli keskiviikkona tämä, viidestä munasolusta kolme toppia ja yks sellainen keskinkertainen:) Yksi top siirrettiin kolme pakkaseen.Menin klinikalle junalla yksin ja palasin sieltä junalla kaksin:heart:
Nyt luget käytössä parin viikon ajan ja 2.3 loppuu piinailu, kun tehdään verestä raskaustesti.

Ei me tätä olla vielä oikein miehen kanssa käsitetty, jotenkin päivät tuntuu pysähtyneiltä kun sitä vaan hämmästelee tätä tilannetta.

Paljon halauksia, ovisplussia ja plussatuulia teille kaikille:hug:
 
Thaikatti IHANAA!! :hug: :heart: :heart: :heart: :flower::flower: =)
Minä pidän kyllä peukkuja ja varmuudeksi koko käsivarsia pystyssä, että pikkunen tarrais nyt oikeaan paikkaan tosi lujasti kiinni ja lähtis kasvaan potraksi pojaksi tai tytöksi :heart: =) Onnittelut siitä että hedelmöitys meni noin hienosti, että pakkaseenki jäi kiva saalis. Kyllä nyt jännittää :D

Hui, saas nähdä miten itse tuosta punktiosta selviää... mutta hyvä tietää, että "lisätujaus" on tarvittaessa saatavilla. Harmi ettei mies päässyt mukaan keskiviikkona, varmaan niin mielellään olis tullut, mut se on elämä sellasta... ymmärtäähän tuon. Niin sä syöt nyt lugeja koko väliajan, ettei kotonakaa kannata testailla?
Vielä kerran onnea Sinulle ja Miehellesi, pitkälle olette jo päässeet... nyt toivotaan parasta :hug:

Nyt sitten ihanaiset alkaa kaikki tiputella niitä plussia tänne päin :wave: ++++ :popcorn:
 
Gallupia en jaksa kahlata kaikkea läpi :ashamed: onko teillä minkälaista ongelmaa raskautumisessa, entä ylipainoa? alkoi kiinnostaa kun itsellä tosiaan se pco, epäs. kierto,joka nyt tasottunut karppiruokavaliolla ja kilo kaks ylipainoa, eli bmi jotain 25-26 :) tätähän tietty on läpikäyty jo, mut lyhykäisistä gallup-viesteistä sais ehkä taas muistin virkistystä!
mies tutkittu ja ok.
omat veriarvot ok, ovulaatio tapahtuu.
ao-tutkimusta ei tehty.
 
Viimeksi muokattu:
Mun ongelmalista on pitkä kuin nälkävuosi ja siks ollaankin jonossa suoraan ivfään, ilman inssiä, julkisella puolella. Sitten kun en osaa edes kirjoittaa lyhyesti, niin toi tunturihillan galluppiin vastaaminen tuntuu hankalalta... yritän silti laittaa pääpiirteissään :p

G: mies tutkittu ja hedelmöityskyky normaali. Kolme raskautta, joista eka km, toinen ku ja kolmas km. KU selittämätön ja oikea munajohdin poistettu. AO tutkimus tehty, virtausta ei nähty, muttei vesi myöskään tullut ulos, sen jälkeen yksi kemiallinen km, joten auki on kai. Gynen mukaan myös vasen johdin voi kaapata oikealta follin, että yritystä joka kuukausi. Lääkärit ei anna hirveän paljoa toivoa luomuun, mutta käskevät yrittää silti koko ajan. Ivfllä onnistumisprosentti n.30%. Endoa epäilty, ei löydöksiä kuitenkaan. Ihan vasta todettu lievä PCOS. Paino normaali, mutta ennen oli aina bmi 22, joten nyt pitäis kyllä saada pari kiloa pois, kun noussut (ei vaan millään tunnu onnistuvan pudotus). Hetken aikaa vähentänyt hiilareita. Ens viikolla pyydän lääkäriltä päästä hormoniseurantaan ja sokerirasitustestiin. Ovuloin kyllä, mutta ikinä ei tiedä milloin, miltä puolen vai jättääkö väliin kuukauden. Ivf tulee olemaan joskus kesäkuu-syyskuu välisenä aikana. Kylläpä alko masentaa moinen lista :snotty:

Anteeks, tää mitenkää lyhyt ole... mut taitaa olla aiempaa selontekoa tarkempi ja selkempikin ehkä :D Nyt Kp12/30(-??)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä