Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Meillä taitaa tosiaan olla tässä odotellessa myös liikaa aikaa miettiä itse äitiyttä ja siihen liittyviä pelkoja, mut onhan siinä samalla etulyöntiasema, kun saadaan asiaa henkisesti käsitellä ja valmistautua.... sikäli mikäli kuin siihen edes pystyy valmistautuun :p Kyllä meistä kaikista hyviä äitejä tulee, jokaisesta omalla tavallaan :)
ja tässäkin on asiaa! :heart: mie vaan päätä nyökyttelen kun osuit niin lähelle omia tuntoja :D
 
Tervetuloa Sanneli81! :hug: Mulle on ollu hurjasti apua ahdistukseen tästä palstasta. Tosin olen jääny ihan totaalisesti koukkuun ja roikun täällä päivät pitkät :LOL:

Samaa mieltä Tunturihillan kanssa, Nyppy kirjottaa paljon asiaa :) Tulee hyvä mieli noita juttuja lukiessa.

Hopeainen Niinhän sitä sanotaan, että kysyvä ei tieltä eksy :)

Nyppy Niitten lippusten ja lappusten täyttö on aina ihanaa, oli kyse mistä tahansa laitoksesta. Itse ainakaan en tajua edes välillä niitä kysymyksiä :D Ja unista, useinhan ne tarkottaa just päinvastasta, eli..... ;)

Täällä nyt muutama päivä oviksesta ja johan alkaa kroppa oireita kehitellä. Tai pääkoppa luulee normaalia elämää oireeksi. Esim. oltiin tauolla isännän kanssa töissä ja se söi ison pöydän toisessa päässä semmosta kaupasta saatavaa kolmioleipää. Kysyin sitte onko siinä valkosipulia kun ihan selvästi haistoin sen voimakkaana..Ja olihan siinä mutta hyvin vähän. Nooo, tästä alko sitte spekulointi että onko mun hajuaisti herkistyny.. :D Tuskinpa, valkosipuli ON voimakkaan tuoksusta. Ja tukka on rasvottunu enemmän ja muutama finni tullu aikasemmin ku normaalisti.. Mahaa turvottaa jne. Tekis miel tehä näin :headwall: , jotta tulis vähän järkeä tähän pollaan.
Viikonloppuna on kaverin häät ja aiettä kun tekis miel tehä testi jo :D Mutta ei. En ota pisaraakaan viiniä ja odotan kiltisti vielä ainaki viikon!! :)
 
Iltaa kaikille ketjulaisille ja tervetuloa mukaan sanneli81:wave:

No nyt sitten alkaa meillä olemaan hektiset hetket aina vain lähempänä:eek:
Nyt siis Puregon pistoksia yhdeksän iltaa takana ja kolmas ilta menossa jarrua.Mieli on pysynyt virkeänä, mutta nyt H-hetken lähestyessä jännitystä alkaa olemaan ilmassa!Huomenna aamulla on UÄ ja sen jälkeen katsotaan punktio ajankohta ja irrotuspiikin pistopäivä.Alustava punktio päivähän on suunniteltu 14.2 eli aika hieno ystävänpäivä olisi miehen kanssa viettää jos tämä kaikki johtaisi lopulta siihen toivottuun unelmaan, pieneen suloiseen nyyttiin:heart:

Mutta nyt jos keskittyisi vielä tähän arkeen ja lähtisi ripustamaan pyykkejä.Aika ihanaa olisi ripustella sellaisia pieniä potkareita ja nuttuja...:heart:

Leppoisaa iltaa kaikille:wave:
 
Thaikatti: olis kiva kuulla lisää miten teillä on kaikki sujunut tähän asti, meillä on toi sama menossa tässä juurikin, alkionsiirto olis näillä näkymin viikolla 10 jos nyt kaikki menee ok. Itseä huolestuttaa ihan hirveesti, että minkälaisia sivuvaikutuksia noilla lääkkeillä on.. miten sä oot ne kokenut? ja miten mielialat muuten? :)
tsemppiä ja voimia kaikille! :)
 
Siksi mäkin täällä niin viihdyn, ihania ihmisiä jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä ja ovat samassa elämäntilanteessa :heart:

Babies koitahan bongailla kiinnittymisvuotoo myös d:)b Mulla tulee tuollasia oireita aina melkein oviksen jälkeen, kai kun sitä niin toivoo : / mutta toivottavasti sulla nyt silti lisääntyy ne ja sit viikon päästä plussaa. Pidä meitä tilanteen ja oireiden tasalla :)
Noiden virallisten lappujen kysymykset on tehty tahallee vaikeiksi, että tuntis ittensä oikein typeräksi ja oltais sitten nöyränä tyttönä paikan päällä ;) :LOL:

Thaikatti Ainaki ikimuistoinen ystävänpäivä teillä tuloillaan :) Kyllä teillä jännitystä piisaakin, koitahan silti ottaa rennosti ja olla stressaamatta. Onko sulla muuten mitä tuntemuksia nyt ollu? Itse vielä odotan aikataulua julkiselle puolelle :(
Tsemppiä huomiseen ultraan, toivottavasti siel on monta muhkeaa munista odottamassa punktioo :hug:

Isla79 Olis tosi kiva kuulla sunkin kokemuksia enempi piikityksistä, sivuoireista jne. Vaikka itellä siihen pisteeseen viel matkaa, niin kauhean utelias olen siitä, miten muut on asia kokenu :)

Huomenna jo onki sit meidän kontrollikäynti, ihan kiva taas katkaista tätä odottelua jollai oikeella toiminnalla. Verikokeisiin pitäis kans tilata aika, hepatiitti ja jotai muuta, mitenhän saisin lisättyä siihen sokerin... jos toi hiilarien vähentäminen alkais potkia, niin tietäis lähtökohdat siitäki. Mies on nyt viime aikoina useaan otteeseen maininnu et pitäis käydä yksityisellä... mut sitä ei kai julkisella puolella saa jonossa ollessa tehdä? Tietääkö kukaa asiasta?
 
Joo no meillekin tuli kirje jossa kerrottiin että lähete on tullu perille ja viimeistään kesäkuun alussa kerrotaan ensimmäinen käyntiaika... Eli meillä odotellaa vielä jonkun aikaa jatkoa. Nyt vaan täytyy kovasti bongailla sitä ovista jos se vaikka vahingossa tulis just tällä välillä :D
Mä elän täällä kovasti hengessä mukana :heart: Kiva tietää miten muilla asiat hoituu, kun samankaltaisia hoitoja luultavasti itsellä vielä edessä...
 
t84
huomenta
pikainen kysymys vaan, voinko saada aukiolotutkimuksen yksityisellä tehtyä, silleen pelkästään? Jos muuten hakeudun julkiselle puolelle, niin voinko ikäänkun odotellessa käydä ton tekemässä? Tartteeko ennen sitä jotain muita tutkimuksia olla tehtynä?
 
Miten Nyppy meni? Entä thaikatti?

Cb digiovistestistä, suosittelen! Mä testasin viime kierrossa ekana halpisliuskoilla ja sitten kerran vaan "varmistin" digillä. Illalla tuli siis ovisplussa ja seuraavana päivänä, mut ovis (jos siis tuli ollenkaan) menkoista päätellen kaks päivää ekasta ovisplussasta.

Kp 3 on tänään ja maanantaina meen alkukierron verikokeisiin ja tiistaina on sitten ultra. En kyllä tajua, et miks on jo kp 7 se ultra, luulis et lähempänä puolta väliä näkis paremmin onko ovis tulossa vai ei. Vai pitääkö sitten käydä vielä uudestaan myöhemmin.

Tuosta "miten kauan kestää päästä hoitoihin" kysymyksestä, labrassa olivat miehelle sanoneet, että koska on jo yksi luomusti alkunsa saanut lapsi, niin kaksi vuotta pitää yrittää ennen kun alkavat tutkia. Mehän saatiin siis tuo lähete yksityisen kautta (yritystä 06/2010 alkaen) ja mentiin julkisen puolen labraan. Viikko kuuluma kestää sperma-analyysissä. Tuli vähän sellanen olo et kun on mahdollisuus käyttää yksityistä (mulla on vielä semmonen vakuutuskin, joka kattaa 80% kaikesta, paitsi IVF-hoidosta), niin oiotaan jonossa.. Keski-Euroopassa siis näin.

Eilen tuli hirveä masennuskohtaus, tuntui et kaikki menee päin peetä, kestää älyttömän kauan ennen kun voin olla raskaana, työtkin mättää, paino on noussut ja maha läskistynyt. Silti syön tässä samalla Dumleja :) Niin, ja lääkäri kysyi haluanko jo tähän kiertoon clomit, en ottanut (nyt harmittaa..), koska halusit et katotaan ensin et mikä tää mun tilanne oikeesti on ilman mitään lisähormoneja.
 
Nyppy kiitos tsempityksestä:)

Nyppy ja Isla79 olisiko tässä hivenen vastausta kysymyksiinne:) UÄ:ssä kävin aamulla ja viisi rakkulaa siellä köllötteli joista kolme oli ultralla katsottuna varteenotettavia, mutta asiahan selvinnee sitten kunnolla 14.2.2011 klo.8.20, kun rakkuloita aletaan tyhjentämään.
Melkoinen ystävänpäivä siispä, minä tarjoon rakkulat ja mies punktoinnin jälkeen kaffet leivoksen kera, ei paha;)Toivotaan, että sieltä ainakin se yksin saataisiin ja, että miehen simpatkin olisivat vielä halukkaita yhteistyöhön:D

Melko rento olo on ollut koko tämän hoidon alkuvaiheilta asti, ihmettelen ihan omaa rauhallisuuttani tämän asian tiimoilta:confused:
Juurikaan koko pistoshoidon aikana ei ole mitään ihmeellistä ollut ja siksi kai olenkin niin ihmeissäni, kun olin aivan varma että saan kauheita mielialamuutoksia.Jopa mieheni on sanonut ettei minusta huomaa mitään ns.negatiivisia muutoksia, taitaa olla mieheltä positiivinen palaute:D

Liikuntaa olen pystynyt harrastamaan normisti ja turvotuksista en ole kärsinyt, joillakin kuulemma pistoshoitojen aikana saattanut tätäkin ongelmaa olla.
Kahden viimeisen päivän aikana rinnat ovat olleet hieman arat ja alavatsalla pientä turvottelua, mutta siinäpä ne oireet oikeastaan on.
Tänään pistän viimeiset Puregonit kynästä ja yhden Orgalutran piikin ja sitten lauantaina klo.20.20 Pregnyl piikin.Sitten uotellaan maanantain punktioon ja jos solu saalista saadaan niin 16.2 tehdään alkionsiirto:heart:

Mehän käydään nyt yksityisellä puolella, mutta paperit ovat vetämässä myös julkisella puolella.Jotenkin vain tämä ikä on saanut tossuihin vauhtia ja koska julkisella puolella jonot ovat aika pitkiä oli melkeinpä pakko valita yksityiseltä puolelta hoito.

NyppyKovasti jaksamista teille odottamiseen, se on joskus niin raskasta ja omalla tavalla kuormittavaa, toivonkin että saisitte pian aikataulun:hug:

Isla79 Aikalailla mennään samoilla aikatauluilla, huisii!Kovasti tsemppiä sulle hoitoihin:hug:

Mutta nyt viikonlopun viettoon, huomenna olisi yksi talo katselmus jos vaikka uutta kotia näin kevään kunniaksi menisi katsomaan=)

Aurinkoista vkoloppua kaikille:flower:
 
t84 voihan sen tehdä :) Kaivoin ihan tuon Väestöliiton hinnaston ku kerta sellanen löytyypi ja heillä tuo ao-tutkimus maksaa 136 Kela-korvausten kanssa.
Viola30 Olipa jännä että lekuri oli sulle tuoho kierronkartoitus kiertoon jo ehdottanut clomeja. käsitin ite että siin nimenomaa kartoitettais miten oman hormoonit toimii yms ilman mitää apuja.
Thaikatti Ai ku kuulostaa hyvätlä :hug:Toivotaan että talo on mielunen
Muillekin kultaakin tärkeemmille pinolaisille oikein kunnon VKL rutistukset:hug:

Täällä ollaan ihan täpinöissää tuottiko viime viikonloppunen peittojen heiluttelu muka jotain vai joko täti ilmoittelee tulostaan? Oireita löytyy suuntaan jos toiseenkin ;)

Tytöt oikein ihanan rentouttavaa ja antoisaa viikonloppua :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Kp6 ja vähän sekavat fiilikset... ei oikein tiedä mitä ajatella. En saanut vielä aikataulua, mut eka ivf tulee hoitajan mukaan silti akselille kesä-syyskuu (heinäkuussa ei hoitoja)... eli varmasti syksyyn menee :( Taitaa kestää tosi kauan ennen kuin meille pienokainen saadaan :'( Vaikka mä tiesin että kestää, silti masentaa, kun joku sen sanoo ääneen...

Sitten ultraan... Joo, ovista odotellessa, kyllähän siel follikkelit kasvoi. Toisella puolella näkyi kolme ja toisella neljä, nätisti rivissä ja sulassa sovussa --> Diagnoosina PCOS :confused:
(*Muoks. Mies laski follit tarkemmin kun mä olin pukemassa päälleni ja hänen mukaansa niitä oli vaju kymmenkunta molemmilla puolin helminauhana, mä laskin hätäpäissään vaan ne suuremmat.)
Mä en ymmärrä kuinka tätäkään ei ole aikaisemmat lääkärit nähneet?!! :kieh: Totta kai olisin pitäny itteni vielä tarkemmin kurissa ruokavalion ja muun terveellisen elämän suhteen. Nyt siis pitää alkaa karppailu ihan tosissaan ja tiputtaa painoa pari kiloa. Saas nyt sitten nähdä tän kierron kulku... saanko kypsää munista aikaiseksi olleskaa : / Toki lääkäri lohdutti, että ovulaatio ainakin välillä tapahtuu normaalisti, kun kerta todistettavasti hedelmöittyminen on joskus tapahtunu ja mun tila on sillai lievä... silti, taas mennään täällä aallonpohjalla hetkellisesti ja yritetään ovista kohti keräillä itteä kasaan. Yrityksestä ei luovuta, kun kerta joskus on raskaaks tullu.... toivottavasti tuosta uudesta diagnoosista huolimatta edes joku munis kasvaa valmiiksi asti, limakalvo osaa kasvaa sopivan paksuiseks ja keltarauhashormoniki lähtee tuotantoon...
Jos jollain eväitä mukaan elämään ton PCOSn kans, otan ne riemulla kiljuen vastaan :p

Thaikatti Kiitos :heart: Sä oletkin ollu onnekas siinä mielessä, ettei mitää ihmeellisiä oireita piikityksestä.. mä olen jo ilmanki niin hormonienorja, et saapas nähdä miten omalla kohdalla käy sit joskus :D Kylläpä osaaki jännittää sun puolesta... peukut on kyllä teille niin korkealla pystyssä koko ajan, että vähän jo hankaloittaa muuta elämää ;) Kiva kun saatte ajatuksia muuallekkin vähän, uutta kotia metsästäessä.. toivottavasti just tämä olis se teidän tuleva pesä :)

Viola30 Kiitti vinkistä, pitääkin hankkia itelle piakkoin toi digitesti.
Kp7 näkee jo onko siellä munasolua kasvamassa, ehkä ne silti haluaa oviksen aikaan vielä uuden käynninki. Tsemppiä sullekkin sinne kauas. Ainaki itse ehkä menisin yksityiselle, jos 80%a korvattais... nytkin jo vakavasti asiaa harkitaan, varsinkin kun koko ajan tulee lisäongelmia, mut rahan takia asiaa täytyy punnita joka kantilta, kun kuitenkin ollaan jo näinkin pitkällä ivf- jonossa.

t84 Mun käsityksen mukaan kans voi, korjatkoon joku, jos oon väärässä? Meillä se tehtiin julkisella puolella ja sen jälkeen oli kamalan pitkästi odottelua ennen seuraavaa siirtoa. Olen ainakin tuolla juttuja lueskellessani ymmärtänyt, et osa on just noin tehnytki... toimittaa sitten vaan tulokset tietty julkiselle. Meilläkin otettiin simppanäyte yksityisellä ja vietiin sit mennessämme tulokset polille.

A-ML nyt niitä oireita kehiin? MitäMitä? :LOL: kunpa ne nyt vaan pahenis... ;)

Babies oireita??

Mukavaa viikonloppua kaikille ja voimia..... ja kärsivällisyyttä paaaaljon :D :flower: :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Nyppy Kyllä mun mielestä voipi käydä yksityisellä samalla kun on jonossa julkiselle.. Oon kuullu että jotku menee teettää noita tutkimuksia sinne ja sit julkiselle varsinaisiin hoitoihin? Mun pitäis ens tiistaina käydä yks putkilo verta antamassa ja isäntä viemässä oman purkkinsa..Niiii, niitä oireita :D Tuli (ehkä)ensimmäistä kertaa se sellanen "elohiiri" eilen masuun, mikä oli tosi outoa.. Mut en tiiä varmasti oliko eka kerta ku en muista :ashamed: Koko aika masua nippailee puolin ja toisin mikä voi kyllä hyvinkii tarkottaa menkkoja..

Sannuli81 Tiedä vaikka raskautuisitki tässä välissä :) Toivotaantoivotaan..

Viola30 Mulle tulee kans välil noita ihme masiskohtauksia kun tuntuu että kaikki on persiistä.. :hug: Suklaa on hyvä lääke :)

Thaikatti Oliko kiva talo? Ihanaa jos pääsee keväällä tai alkukesästä muuttamaan, mulla ainaki sillon hirmu sisustusinto.. :)

hopeainen Joo, on hyvä olla vähän muutakin "elämää", mutta mulla se on ainaki jotenki hirveen vaikeeta keskittyy mihinkää muuhun.. Olen lueskellu kans niitä lapsettomuus blogeja, tosin tunnun aina klikkaavan sellaseen missä ollaan jo raskauduttu..

A-ML Minkäsmoisia oireita sulla on? Eroaako normaalista kierrosta? Täällä on vähän samat jännitykset päällä :D On ollu elohiirtä masussa ja muutenkin masua nippailee puolin ja toisin.. Ärsyttävää kun ei voi tietää onko nää nyt menkkaoireita.. Eikä voi viel testatakkaa..

Muksaa viikonloppua teille kaikille ihanille naisille! :hug: Mie oon huomenna häitä juhlimassa enkä siis ole roikkumassa täällä.. Jee \o/ Kauhee vaateongelma vaan kun on jotenki pulla olo vaikka ostin kainaloihin asti olevat ihmekalsarit :D
 
Viimeksi muokattu:
Tää kuulostaa jotenkin tosi hassulta, mut Babies Hienoa! lisää elohiiriä vaan sinne masunpohjalle... vaikuttaa hyvältä =) Kivoja hääjuhlia sinne :flower:

Ps. Onko sulla ikinä normaalisti ennen menkkoja elohiirtä? Mulla ei, mut silloin kun olin raskaana, elohiiri oli millon missäkin päin kroppaa, suupielestä vatsanpohjaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuupa hyvältä lukea, että muillakin on ollut epäilyksiä hoitoihin hakeutumisesta. Jotenkin se lapsettomuus-sana on niin pelottava, että itsekin viittaan puheessani ennemminkin lapsi-asiaan. Nyt on ihan viimeisen kuukauden-kahden aikana paremmin tullut sinuiksi asian suhteen siinä määrin, että voin jo puhua lapsettomuudesta (ainakin välillä) ja ajatus hoitoihin hakeutumisestakin alkaa tuntua mahdolliselta. Tänään soitinkin kotikuntani perhesuunnitteluneuvolaan. Kun kerran sellainen on, se tuntui luontevalta paikalta lähteä kyselemään, miten pääsisimme hakeutumaan hoitoihin ja tutkimuksiin. No hoitajapa on sitten tietysti lomalla ja puolentoista viikon päästä pitäisi saada koottua itsensä uudestaan, että saisi aikaiseksi soitettua. Olen tätä nyt koko viikon lykännyt ja lopulta kun soitin, langan päässä oli puhelinvastaaja. Mutta ehkä tämä soitto madalsi kynnystä soittaa sitten uudestaan. :)
 
...Tähän mennessä hoitona on ollut vain akupunktio, jonka avulla pitkät kierrot ovat tasaantuneet neljän viikon tietämille, mutta uutena ongelmana on tuhruttelu ennen kuukautisia (jotka ovat niukat kuten tähänkin asti) eli mahdollisesti keltarauhasongelman vähyys ja sitä myöten kohdun limakalvon ohuus. Voi olla, että ongelma korjaantuu "itsestään", koska eihän tässä ole akupunktiotakaan takana kuin kolmisen kuukautta ja hoito jatkuu yhtä, mutta nyt ollaan miehen kanssa puhuttu, että tutkittaisiin sperma (jolloin toivottavasti suljetaan miehen osuus lapsettomuudesta pois).

Yritystä tai sanotaanko nyt ehkäisemättömyyttä on takana reilu 2,5v, josta alku meni ihan tjottaillessa ja todellisuudessa en usko, että ovulaatiota on edes ollutkaan ennen kuin kierrot lyhenivät 28-30 päivään. Joten nyt tässä kait vasta on edes mahdollisuus tulla raskaaksi, jos kehoa oikein lukee. Paitsi tietty jos tämä kohdun limakalvon ohuus ja mahdollinen vähäinen keltarauhashormonin määrä estävät munasolun kiinnittymisen.
Miten pitkiä ne sun kierrot ennen oli? kuulostaa nimittäin tosi tutulta. Mun kierrot on osan vuotta 29-31 ja välillä sen 35-37 (tosi harvoin ollu jopa n.kp52). Nyt kun todettiin lievänä toi PCOS, se selittää tosi paljon. Mulle lääkäri nimenomaan sanoi, et kun kierto tuon kp29-31, ovulaatio mitä todennäköisemmin tapahtuu. Toivottavasti sullakin näin... että ei muuta ku pitäkää yritystä yllä :)
Myös nuo muut sun epäilyt, täsmää mun omiin epäilyihin. En vaan ole vielä tarpeeks ehtinyt tutustua tuohon muun uuteen diagnoosiin, mut käsittääkseni se todellakin vaikuttaa vähäiseen keltarauhashormonimäärään, mut joissai tapauksissa on silti liian paksu limis... täytyy nyt tapausta tutkia enempi, ennen ku kauheasti kuitenkaan huutelee :D MUTTA oireet samankaltaisia kuin sulla ja ole silti kyennyt raskautumaan, tosin raskaus ei ole sitten vielä kertaakaan edennyt normaalisti :( Rohkeasti nyt vaan tilannetta selvittämään, ihan varmasti olette oikealla tiellä. Voihan olla, että luomuraskaus silti teillä mahdollinen vaikka vain pienillä elämäntapojen muutoksella tai lievällä hormonihoidolla. Kannattaa se selvittää, suosittelen, vaikka alussa vaikeaa onkin. Itsekkin asiaa siirsin, kunnes tulin raskaaksi ja siinä tuli ongelmia, vasta silloin itkien lääkärille sain kerrotuksi... ja tämä kyseinen lääkäri laittoi sitten hämmentyneenä rattaat pyörimään, eikä nyt kaduta yhtään :)

Tsemppiä teille ja rohkeasti vain soittelemaan uudestaan :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Hopeainen Siinä on tyypillistä noi pitkät kierrot ja pahoissa tapauksissa menkat jää kokonaan pois, silloin ei ovista tapahdu. 5-10% naisista kuuluu tohon ryhmään ja tapaukset vaihtelee tosi lievästä ihan pahimpaan ääripäähän. Googleta PCOS ja katso esim. Wikipediasta lisätietoa (paljon löytyy myös näiltä sivustoilta kun jaksaa etsiä). Mulla siis todettii lievänä; ovuloin lääkärin mukaan kun kierto 30 päivää, mut välillä kun pitkä kierto, ei ovulaatiotakaa kai tapahdu. Mä olen raskautunutkin, kuten mainitsin, se on siis mahdollista... ne vaan päättyi sitten ikävästi kaikki, että liekkö keltarauhashormonin puutosta tai sitten munasolu ei ole ollu kunnollinen, tai mitä ikinä. Mut nyt lääkärin määräyksestä tarkemmin noudattaa terveitä elämäntapoja, jotka lieventävät oireita ja ehkäisevät aikuisiän diabetesta. Itsekkin vasta opiskelen asiaa.. uus lääkäri näki munasarjat ja totes heti, mistä kyse.. aiemmat lääkärit ei ole puhunu mitään..outoa. Mullakin näitä tapauksia suvussa. Voihan sullakin olla lievänä, kun noita pitkiä kiertoja, ellei sitten ole jotain muuta... käy lukee tuolta wikipediasta vaikka se muu oireisto, täsmääkö ne?
 
Nyppy Mulla on tosi harvoin yleensäkkään elohiirtä missään. Oli tosi outo tunne kun se tuli masuun, mietin hetken että mitä tapahtuu :D Mut ei piä innostuu vielä. Hittoku minuu ihan hävettää kun en oo tutustunu ollenkaa tohon PCOS:n, enkä mihinkään näihin lapsettomuuden hoitomuotoihin. Mulle noi teidän jutut on ihan hepreaa :ashamed: Oon yrittäny lukea mut ei riitä kärsivällisyys siihen, vaikka yleensä luen ja paljon kaikkea.

Maddy Ymmärrän kyllä, että se on tosi vaikeaa tavallaan hakeutua tutkimuksiin ja hoitoihn. Mun kohdalla se tarkotti sitä että "hyväksyin" sen että meissä/minussa voi olla jotain vikaa kun ei lasta kuulu. Olin itse tosi yllättyny miten rankkaa on kun ei saa aikaseks tehtyä jotain niin luonnollista ku lasta. Mutta toisaalta se todennäkösesti ja toivon mukaan helpottaa kun jotain syytä löytyy, koska tällöin voi asian hoitaa :)

Mulla on taas tosi sekavaa tekstiä, tultiin eilen sieltä häistä kahen maissa. Ajomatka oli sellaset puoltoista tuntia. Kyllä piti itkua pidätellä kirkossa, pappi puhu niin kauniisti. Ja tällä tarkotan nyt sitä ettei se menny liian uskonnolliseksi :) Kumma kyllä siellä hääjuhlassa olo oli kuin ois ollu jalkapallo mahassa ja pieretti ihan hirmusesti :D Ja tämä oli ennenku söin itteni ähkyyn..
 
maddy mulla on kanssa ollut todella vaikea hyväksyä että ei ehkä saadakaan lasta omin avuin. Mies olis ollut jo aikasemmin halukas tutkimuksii yms. selvittelyihin, mutta ei halunnut mua hoputtaa vaan odotti että mää olin kanssa kypsä ottamaan tän askeleen :heart:

Babies Kuulostaa todella lupaavalta. Koskas aattelit testata?

Eroavat oireet normaaliin on että kaikki maistuu todella hirveälle, väsyttää ja vatsa on tosi kovalla(jee elämäni eka ummetus! ) Yleensä menkkoja edeltää melkonen löysyys vatsa suhtee. Alkuu aattelin että kuvittelen vaan, mutta koko ajan pahentunut. Kahvia ei pysty juomaa ja töissäkin yritän vaan näytellä muka juovani kahvia. Pöljää eikö? Eilen tuli pyyhkies vaaleenpunasta. Normaalit menkka oireet on tietty lisänä eli: ilmavaivoja, rinnat arat, mahaa nippailee ja "pientä" mielialojen heittelyä. Saas nähdä oonko tullut hulluksi ;)
 
Ajattelin, et kirjoittelen tänne illalla sitten rauhassa... mut iiiihan pakko oliki kesken ruoanlaiton sen verran laittaa, että A-ML kiinnitysvuotoa????!!!! Kauanko sulla olikaa oviksesta tarkalleen? Oi, kunpa oliskin sitä itteään :D Sehän tarkoittais samalla sitä, et luulis olevan pikkuisen kunnolla kiinni...
 
A-ML toivotaan parasta! mikä dpo siulla on tai suunnilleen?? jännää! :)

Babies siulle myös plussaonnea! :)

pientä kirjotusbreikkiä tullu pidettyä, lueskelen kyllä parin pvä:n välein,mut oikeesti aika mukavaa kun ei oo ihan kokoaika vauva mielessä.

karppailua nyt kuukauden päivät takana, ja kp13 vai 14 menossa, sekä ovisoireita.....tai ehkä,ainakin orastavasti. elohiiri oikeella puolella (miul on aika usein oviksen aikoihi ja sen jälkee tuo). en voi kyllä uskoa, miun kierto ei oo ikinä ollut sitä 28pvää, aina tuon pco:n takia heitelly 40-100kin joskus. Vitsi jos se oli näin helppoa päästä tuosta pco-ryökäleestä eroon ja saada säännöllinen kierto (ja nyytti :heart:) niin en ikinä syö ku karppiruokaa :D
 
Babies eipä noihin juttuihin itekkään ole tullu tutustuttua ennen kuin on ollu pakko. Inseminaatiossa(inssi, IUI) pestyt siittiöt laitetaan suoraan kohtuun oviksen aikaan (ovis joko luonnollinen tai hormoneilla) ja IVFssä kasvatetaan lääkkeellisesti munasoluja, punktiolla kerätään ne, hedelmöitetään maljassa joko niin että pestyjen siittiöiden annetaan itse hoitaa homma tai mikrohedelmöityksellä(ICSI), jossa yks simppa laitetaan munasolun sisälle, sit se hedelmöityny munis laitetaan kohtuun ja odotetaan mitä tapahtuu. Siinäpä ne yleisimmät pääpiirteissään kai. Siitiöiden pesu on joku toimenpide, jossa jää jäljelle ne parhaiten liikkuvat kaverit. Sit noi endot, pcos tms on niitä, joita varmaan tulee tutkittua vasta, kun itse sairastaa tai epäilee sairastavansa. Itekkin tosi aloittelija näissä, mut jotai perusjuttuja oppinu matkalla. Pidähän meidät tilanteen tasalla, vissiin ens viikonloppuna jo tosi jännät päivät? :whistle:

A-ML Sullakin oireet kuulostaa lupaavalta, koska sä meinaat testata?

tunturihilla Ihan hyväks vaan pitää taukoaki välillä täältä ;) meinaatko tikuttaa ovista? Pidetään teillekkin peukkuja tähän kiertoon :wave:

Omaa napaa sen verran, et saattais ovis tullakkin tässä kuussa oikein.. jotai tuntemuksia on ollu jo nyt, vaikka sen pitäiskin olla vasta viikon päästä. Tikuttelen siis pitkin viikkoa ja ens viikonloppua.. josko se päräyttäs oikean plussanki joskus :stick:
Eilen tein päätöksen ja varaan yksityiselle ajan huomenna. En sen kummemmin mitään lapsettomuustutkimuksia varten, mut ton PCOSn takia... sais sitä tutkittua paremmin ja tietoa..
 
hitto vissiin ruvettava nimenvaihtohommiin kun tuntuu että ainakin 1 ihminen tietää nimen täällä josta en haluais että tietää... käy kyttää kuitenkin sairaan uteliaana :kieh:

nyppy en tikuttaa aiokaan, sen verta useesti peitot heiluu meillä kierron keskivaiheilla ettei tartte joka kierto :D ja sit aika hyvin kivuista tunnistan. :)
 
tunturihilla totta, nää on sellasia juttuja ja niin henkilökohtasia, ettei todellakaa varsinkaa sellasten uteliaitten juorukellojen haluis tietävän. Mut mistä se ihminen vois tietää? Arvailee vain?

Meillä sama homma, peittoja heilutellaan ahkerasti ihan varmuuden ja huvin vuoks ;) :D mut nyt yritän tän kevään oikeasti pongata oviksen. Luulin kivuista tietäväni, mut enää en olekkaan niin varma, kun noi testitkin mun kohdalla näyttää millon mitäkin.. tän kevään ja jonotusajan missio siis on saada edes yksi oikea kunnon plussa ovistestiin :LOL: (ja mieluusti sen jälkeen myös raskaustestiin!) ...oikeastaan aika surullistakin, kun eipä norminaisen tuollasia tarvi miettiä.... :confused:
 

Yhteistyössä