* Hoidot KYS 2011 *

Mimmii: Onnittelut! :)

Kultaa: Aika harvinaista se kahden alkion siirto tahtoo Suomessa olla. Hassua kyllä, jos potilas itse niin haluaa...

Anastasija: Ei ole ultrattu ennen inssiä muuta kuin Clomifenin vastetta katsottaessa. 2-5 vuorokautta oli meillä se pidättäytymisaika. Eikö ne antaneet sinulle mitään hoito-ohjetta siihen inssiin? Olen ymmärtänyt, että ne ei halua mitään orjallisia rajoja antaa, ettei ihmiset turhaan stressaisi asiaa.

Hertta: Voi itku! Voimia teille! Ja pitäkää ihmeessä taukoa, jos tuntuu, ettei voimavarat riitä. Halaus!

HalleB: Ihailen tuota sinun asennettasi tässä hoitorumbassa. Hatun nosto sille! Toivottavasti seuraava kierto toisi toivotun tuloksen.

ON: Kävin eilen ultrassa (kp12) PAS:ia varten. Lääkäri alkoi vähän kysellä kierron pituudesta yms ennen ultrausta. Ultratessa hän sitten totesi, että ei pysty vielä sanomaan yhtään mitään, kun yksikään rakkula ei ole yli 10mm. Siinä sitten yhdessä ihmeteltiin miksi minulle ei annettu ultra-aikaa vasta ensi viikolle, vaikka itse sitä puhelimessa ehdotin... Hukkareissu siis! Ensi keskiviikkona katsellaan uudelleen mitä ultrassa näkyy.

Tuli muuten sellainen asia mieleen, että miten näissä pakastealkion siirroissa menee se oma ovulaatio. Eikös teoriassa olisi mahdollista, että raskautuisin luomusti omasta ovulaatiosta ja sitten ne tyrkkää vielä sen pakastealkion kyytiin? Tuli vaan mieleen kaksosten pelossa. :D

Marjana
 
tuohon alkioiden määrään oli pakko kommentoida tai pohtia ääneen. Täällä jotkut ovat valittanett että ei suostuta siirtämään kuin yksi. Mä en tiedä mistä syystä, mutta meille on lääkärit alusta asti olleet sitä mieltä että kaksi alkiota siirretään. Ja kaikissa siirroissa on kaksi siirretty. Lääkäri on kyllä aina kysynyt
sopiiko meille että kaksi siirretään.
 
Moi vaan!
Eli miten tässä nyt kävikään.. yllättäen testi näyttikin plussaa eli kiinnittymisyritystä siis oli. Hcg-arvot oli vaan niin matalat, että niitä nyt seurataan.. vuotojen ja kipujen takia myös ultrattiin mutta ei näkynyt mitään (kun oli niin matala arvo). Limakalvon oli kuulema huolestuttavan ohut että ei ainakaan kohdun sisällä kasva mitään, nyt siis arvuutellaan kohdunulkoista tai itse aattelen että sisälle jäi jotain raskausmateriaalia joka ei ole tullut kunnolla pois. Eli olenpa tässä jo kohta 4 viikkoa piinaillut ja toivonut ja pelännyt kaikki vaihtoehdot. Alkaa vähän tympimään :/ mutta ei auta kun odotella vaan...
 
Marjana kiitos :) Taitaa olla aika pieni todennäköisyys, et tulis raskaaksi passin yhteydessä, mut toki mahdollista. Kävitkö ultrassa?

hertta kyllä ne meillekin kahdessa viimesessä hoidossa oli sitä mieltä, et kaks siirretään. Alla oli niin monta epäonnistumista hoidoissa.

Mei mulla oli tommonen tilanne puoltoista vuotta sitten. Menkat tuli normaalisti, mut loppu ku seinään. Vuoto alko sit reilun viikon päästä uudestaan. Alkio löyty vasemmasta munajohtimesta rv6 ja kohdun limakalvo oli sillo 6mm. Samana päivänä hCG oli 4600 ja munajohdin poistettiin alkion mukana.

on: mulla näky tänää ultrassa viisi follia, joten tehtiin suunnitelmien muutos ja alan pistää tänään Orgalutrania ja Menopuria 150. Lisäksi alotan Disperin 100mg. Perjantaina uus ultra. Ihanaa, kun jotain tapahtuu! Ois kyl mageeta päästä vihdoin siirtoon asti.
 
HalleB: Mikä tuon Disperinin merkitys on?

Ja Hallen kysymykseen vastauksena: Kävin ultrassa keskiviikkona ja nyt näkyi johtofolli, mutta se oli vasta 15mm (kp 17). Nyt sitten ovulaatiotesteillä huomisaamusta alkaen yritään paikantaa ovulaation ajankohta. Sitten tuikkaan Ovitrellen ja sovitaan alkionsiirtopäivä. Tai siis toisinpäin. En kyllä tuikkaa mitään ennen kuin ovat sen ajan antaneet ja on varmaa, että pääsen siihen töiden puolesta...
 
Jahas. Se nyt meni niin että plussa tuli tänään, mutta pidättäytymisaikaa ei ole yhtään kun puuhailtiin. Pitää toivoa, että jos joutuu siihen ensikierrossa menemään tulis ovis viikolle.
 
Viimeksi muokattu:
Marjana sen pitäsi ehkäistä sellaisia minitukoksia kohdunverenkierrossa ja parantaa muutenki verenkiertoa. Lisäks lievittää tulehdusta, mitä voi olla mulla, kun on lievä endo.

Anastacija höh :(

on: Follien kasvattelu jatkuu vähän pitempää ja Menopurin rinnalle tuli Gonal-f 150ky. Sunnuntaina pistän pelkän Gonalin 300ky ja maanantaina ultra. Uusi veikkaus punktiolle on to tai pe. :)
 
HalleB: Ei se kirpase kun oli jo puutetta :D Saapahan nyt rauhassa vehdata

Mutta kyssäri teille: Oisko sitä inssiä edes voitu tehdä? Kun aamulla tuli plus ja huomenna on paikka kiinni. Joten eikös se olisi muutenkin mennyt ohi?
Vai tehdäänkö tuolla inssejä ovisplus päivänä?
 
Viimeksi muokattu:
Anastacija kyllä sen inssin voi tehdä vaik ei olis paljoo sitä pidättäytymisaikaa. Suositus on se 2-5 vrk. Mut tosiaan jos perjantaina plussa, ni ei sitä inssiä voi tehdä, kun viikonloppu tulee. Toivotaan parempaa onnea seuraavaan kiertoon!

on: Tänään ultrassa: Kaksi follia oli valikoitunu kasvamaan isoimmiksi. Pistin äsken vielä 100ky Gonal-f:ää, että noista pienempi ehtisi vielä mukaan. Illalla Pregnyl 5000ky ja keskiviikkona punktio.
 
Miten Hallen punktio sujui? Tulehan uutisia kertomaan! Pääsittekö siirtoon asti?

ON: Torstaina tehtiin PAS. :) Yksi alkio ei kestänyt sulatusta, ei lähtenyt jakaantumaan. Sulattivat loput kaksi alkiota, joista toinen siirrettiin. Se kolmas alkio jatkoi kehittymistä ja meni takaisin pakkaseen seuraavana päivänä. Toivottavasti tämä kyydissä oleva alkiokin rupesi jakautumaan ja tarraisi tiukasti kiinni... Jännittävää!
 
Marjana hienoa, että pääsitte siirtoon! Tsemppiä piinailuun :)
Mulla oli punktio tosiaan keskiviikkona. Se tehtiin pelkässä puudutuksessa ja menin vielä yövuoroon saman päivän iltana. Kaksi solua saatii, mutta toinen ei ollu tarpeeks kypsä icsiä varten. Se kypsä solu hedelmöittyi ja jakautui 1-luokan alkioksi! Eilen sain sen kyytiini :heart: Tukena loppukierrossa Luget 800mg, Disperin 100mg ja Pregnyl 1500ky pp1, pp4 ja pp7. Oon niin onnellinen, kun päästiin siirtoon :)
 
Viimeksi muokattu:
Halle toivon niin kovasti näkeväni sut loppukuusta tuolla plussanneiden puolella :heart: tsemppiä, tsemppiä, tsemppiä!!!!

p.s jospa se "Taisto" nimi olisi enne... Mä taikauskoisena uskon vakaasti kaikkiin mitä hassuinpiin juttuihin :) Meillä oli siirto Orvon päivänä ja pidin sitä jo silloin hyvänä merkkinä :)
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
Ihan hyvin olen jaksellut :) Mutta ei ne "peruspelot" ole mihinkään hävinneet...Kun oli hankala päästä tähän tilanteeseen niin pelkää, että jos joku menee pieleen niin onnistuuko sitten enää ikinä. Mutta raskaani siis ollaan edellleen :) Ei ois kuin vajaa pari viikkoa nt-ultraan, sitten ois taas yksi etappi ohitettu.
 
Yksi pieni tarttui tiukasti matkaan <3 Eihän sitä kannattais koskaan jossitella, mut kieltämättä ollaan mietitty kun KR vielä siinä siinä siirtohetkellä (siis olin jo pöydällä kaikki härpäkkeet sisällä :D) pohti, että uskaltaako siirtää kahta vai eikö, että entä jos ei ois vaadittu sitä toistakin matkaan niin oltaisko nyt tässä... Onneks "tähdet" oli kuitenkin suotuisissa asennoissa :)

Hienoa, että Halle sait tuon pregnylin nyt mukaan kuvioihin! Jospa se onkin aina ollu se puuttuva palanen ;)
 
Hienoja kuulumisia Lilalla! Toivottavasti sitten nt-ultran jälkeen viimeistään ne pelot häviäisivät.

Vielä kolme yötä, niin aloitan Primolutit. Jänskää, siitä se sit taas lähtee!

OT. Meillä on täällä nyt viisi tervettä neljä vuorokautta vanhaa koiravauvaa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
Lila on se kyllä kaikin tavoin turvallisempaa, kun kyydissä on vain yksi vaikka kyllähän kahteenkin sopeutuisi. :)

Kultaa tsemppiä Primojen syöntiin!
Ui, ui! Sun ei ehkä kantsis kertoo mulle noista pennuista!:heart: Onnea pikkuisista! :)

Taisto pp 3
 
Muikee: Ihan uskomatonta! Mahtavia uutisia ja mielettömästi onnea!

ON: Tänään on 10 päivää PAS:sta ja minä onneton menin aamulla testaamaan. Puhdas nega. Meni kyllä toivo tästä kierrosta ja meinasin jo heittää Lugesteronit pois. Pieni toivonkipinä vielä käski kuitenkin jatkamaan niitä, kuten on käskettykin...
Onko jollain oikeasti testi vielä muuttunut plussaksi, jos on testannut pp 10 puhtaan negan?

Miten muuten toimitaan, jos reilu vuoto alkaa Lugeista huolimatta ennen veritestiä? Minulla olisi veritesti vasta perjantaiaamuna, mutta pääsen siihen vasta ma-aamuna. Mietin vaan, että lopetanko Luget sitten vai mitä teen, jos näin käy. Kun mietin ylipäätään, jos virtsatesti näyttää negaa vaikkapa silloin perjantaina, niin mitä ihmeen järkeä niitä Lugeja on käyttää sinne maanantaihin saakka...

Ehkä hieman turhautunut olo juuri tällä hetkellä tähän projektiin. On niin pirun hankalaa järjestää aina itseään sinne KYS:lle oikeaan aikaan lyhyellä varoitusajalla jne, niin tulee vaan ihan ylimääräistä stressiä tästä projektista senkin takia.

Marjana
 
Marjana pahoittelut negasta! Jospa se kuitenki siitä vielä muuttuis. Kannattaa soittaa perjantaina polille, jos nega ja pyytää lupa lopettaa. Omin luvin ei kannata.

Kultaa varo vaan! Mä tiedän missä sä majailet :D
Mul on olo ollu ihan ok. Ei mitään selkeetä mitä vois raportoida..
Huippua, että sullakin alkaa hoito lähestyä :)

Taisto pp10
 

Yhteistyössä