* Hoidot KYS 2011 *

Nuppu81: No onpahan huonoa tuuria... Tulehan kertomaan, mitä ne tuossa tilanteessa sitten tekee.
Kyllä se vuoto on siellä kait tuloillaan ja pistokset alkaisi huomenna. Lääkärin ensimmäinen kommentti oli kyllä että -eihän me nyt herranen aika tähän voida vielä mitään hoitoa aloittaa... :headwall:

Mutta siis tällaisissa tapauksissa saatetaan hoidon aloittamista siirtää esim. viikolla. Kai.

Mä en pysty käsittämään että miten yksi ihminen saa mut aina tuntemaan itteni niin surkeaksi otukseksi siellä vastaanotolla... Noh, toivon vaan että tää hoito lähtee tästä käyntiin vaikka tulikin taas märkää rättiä naamaan.

Halle sanat ei täälläkään riitä kertomaan miten pahalta musta tuntuu sun puolesta :hug:

Nuppu toivottavasti pääset huomenna alulle! En voi muuta sanoo kun, että tosi tympeetä tuollanen ns. turha venkslaaminen Jaksuja!!!

on. 2. ultra paljasti jälleen sen mitä eniten pelkäsin, limakalvo oli jo heti kierron alussa tosi paksu : / Sitä sitten taas kauhisteltiin... Onneks sattu lääkäri johon näissä asioissa eniten luotan ja lopputulos (kai) sitten oli, että liian paksu mutta "kaunis" limakalvo on parempi kuin liian ohut... En tiedä lohduttaako yhtään, miks se ei vois kerranki olla siltä ja väliltä prkl!!!! Niin ja edelliseen hoitoon verrattuna (pakko vertailla) munasoluja oli nyt alle puolet vähemmän kasvamassa... Voihan se vähempi määrä tarkoitaa parempaa laatua, mutta kukaanhan ei sitä(kään) pysty lupaamaan.

Henkisesti ollu todella outo olo. Oon ollu vielä herkempänä kuin viime hoidossa. Itku saattaa tulla esim. jostakin radiosta soivasta mitättömästä biisistä. Henkisesti koko ajan valmistautuu vaan siihen pettymykseen. Vaikea kuvitella, että jo alle kuukauden kuluttua VOISI olla raskaana. Jos mieli alkaa harhailla hyvissä ajatuksissa, niin se pieni realisti joka olkapäällä koko ajan istuu ilmoittaa, että kaikesta tästä henkisestä, fyysisestä ja taloudellisesta panostuksesta huolimatta on paljon suurempi todennäköisyys epäonnistua kuin onnistua. (Meneepäs taas synkäksi...mutta näillä mennään).

p.s Jaksuja myös muille hoitojen vaiheesta riippumatta :heart:

Halle :(. En tiedä mitä sanoa...

Toivottavasti Nuppu pääsee aloittamaan hoidon. On se kumma, että just nyt pitää käydä noin!

Lilan tuntemukset on tuttuja. Ekaan hoitoon mennessä oli hyvinkin positiivinen asenne ja kovat toiveet ja odotukset. Nyt vaan pelkään, että sama toistuu.

hertta toivotaan, että pakkasessa olisi tällä kertaa kunnon sissejä. Tsemppiä! :)

Tammuska :hug: negasta..

Marjana toivotaan, että itket pian ilosta :heart:

Nuppu :hug: Alkoko ne? Toivottavasti pääsit pistelemään :)

Lila :hug: ymmärrän fiiliksesi...toivottavasti limakalvo pysyy maltillisena, kun folleja on vähemmän :) Jaksuja sulle myös!

on: Kiitos tuestanne! Seuraavaan kiertoon taas yritetään hoitoa. Tällä kertaa jarru jätetään pois, josko siitä olisi apua. Eli edetään kuten ovulaation induktiossa ja pregnylin jälkeen tehdään punktio. Saas nähä kui ämmän käy!

Enpäs tiedä ollako nyt enemmän surullinen vai kiukkuinen! Kolmanessa ultrassa selvis, että todennäköinen puntiosaalis tulee olemaan (hyvällä tuurilla) vain vaivaiset 2kpl :( Se siitä toivosta, että tällä kertaa ois jotain pakkaseen saatu... Hyvä jos siirtoon asti päästään. Tiedän, että vielä on olemassa pienenpieni onnistumisen mahdollisuus mutta kyllä se nyt näyttää aika kauas karanneen. MH ihmetteli suuresti miksi mulla on ollu niin pieni annos, niin miksipä!!! Tuntuu niin epäreilulle, kun tuolla jokainen lääkäri vetää omaan linjaansa ja sitten nyt molemmilla kerroilla hoidon on aloittanu sama tosi varovainen lääkäri. Punktio ois tiistaina. Hyvin ristiriitaiset fiilikset :| Tyhmä kysymys mut oonko ymmärtäny oikein, että jos nyt ei siirtoon asti päästäis, niin meiltä ois kuitenkin menny yks julkisenpuolen yrityskerta? Anteeksi omanapaisuus, mutta suoraan sanottuna V*tuttaa :ashamed:

Viimeksi muokattu:
Lila13Minulle MH sanoi ensimmäisen punktion jälkeen, josta ei löydetty yhtäkään munasolua, että hoitokerrat menee vain niistä kun päästään siirtoon saakka. Yksi hoito aikoinaan jouduttiin lopettamaan kesken kun kohdusta löydettiin polyyppi. Munasolut hedelmöitettiin kuitenkin ja laitettiiin pakkaseen vaikka tuorasiirtoon ei päästy. Silloinkin lääkäri sanoi että ei mene hoitokertaa. Mä olen ollut viisikertaa punktiossa, joista ainoastaan kahdella kerralla ollaan päästy tuoresiirtoon saakka. Mä oletan että meillä on vielä yksi hoitokerta jäljellä.
No ensi vkon Pas yrityksen jälkeenhän sen tietää antaako ne meidän mennä vielä jonoon.

Viimeksi muokattu:
Minuakin kiinnostaisi tuo, että miten nuo hoitokerrat menee?
Me päästiin punktioon ja siirtoon. Jos tästä ei tule raskaaksi, niin kuuluuko tästä tulevat PAS:t tähän ensimmäiseen yrityskertaan? Hölmöltähän tuo tuntuisi, että PAS:sta menisi hoitokerta...

Testasin tänään hätähousuna herkällä testillä puhtaan negan. Hieman ahdistaa jo valmiiksi, jos se on nega vielä ensi viikon alussa...

Kiitos hertta1981 vastauksesta :) Tää palsta on jo monesti pelastanu pulasta kun ei oo tajunnu jotain polita kysyä! Mullakin yleensä on mukana jonkinlainen kysymyslunttilappu, mut usein tuolla tulee sitten just tällasia ylläripommeja, et ainakin mä menen ihan lukkoon enkä tajuu enää kysyy mitään järkevää/oleellista. Ja niinkuin tuolla aiemmin oli puhe osastosihteereille on ihan turha näissä asioissa soitella kun ne ei nähtävästi tiedä mistään mitään. Ja soittoajat hoitsuille on niin pyllystä, että hermo vaan siinä hommassa menee :kieh:

Marjana jospa se vielä tässä plussaksi muuttuisi! Meinasitko testailla päivittäin? Mä en viimeks testaillu ollenkaan, nyt oli tarkotus, että olisin testaillu jo "ajoissa", vaikka esim. miehen mielestä se on ihan tyhmää :D En tiedä miksi, mutta jotenkin vaan haluisin nähdä sen toisen viivan siinä, edes haamun tai edes roskishaamun... Eihän se viivakaan onnellista lopputulosta takaa, mut tässä tilassa tuntuu, että antais voimia yrittää lisää jos kerran näkis, että jotain on edes yrittänyt tapahtua.

Lila toivotaan sen sijaan, että laatu on parempi! Harmittaa kyllä puolestasi tuo pettymys..:hug: Meille tehtiin kysillä viisi hoitoa. Yhdessä hoidossa päädyttiin viimeisessä ultrassa inseminaatioon, kun kasvoi vain yksi folli. Saatiin siis valita, että säästetäänkö yksi hoitokerta. Neljännen hoidon antoivat varmaan siksi, kun edellisissä oli tehty vain tuoresiirrot.

Ciram pas kuuluu siihen yhteen hoitoon. Eli niistä ei mene hoitokertaa.

Marjana toivottavasti se siitä vielä muuttuisi!

heissan!

Täällä alko pistely keskiviikkona. MH löys ultrassa multa jonkun selittämättömän patin ja passitti kasvainvasta-aine testiin. Siit piti tulla pe puhelu jos on vaarallista muttei mitään kuulunu. Toivottavasti ei unohtanu kattoo sitä. Nyt olen pistäny 4 kertaa ja alamahaan pistelee ja koskee. Onko kellään oireet alkanu näin nopeesti. Maha on myös turvoksissa. Pergoverista pistin 3 pvä 150 IU ja sit 75 IU. Riski hyperiin on kova koska olen tosi paha pco. Miten nopeesti oireet on muilla alkaneet? Jokohan täs hyperiä pukkaa vai onko normia.

Lila13: No ihan päivittäin en testaillut, mutta tänä aamuna taas. :/ Minä myös olisin onnellinen siitä haamustakin, joka kertoisi, että yritystä on ollut kiinnittyä...

vauvakuumeilija: Voithan sinä soittaa sinne ja varmistaa, ettei siinä testissä ole ollut mitään ikävää. Ärsyttävää kyllä, kun soitetaan vain jos jotain löytyy. Tulee aina sellainen epävarma olo, että onkohan sitä muistettu katsoa yms. Minulla tuli hyperiin viittaavia vatsakipuja vasta siirron jälkeen, mutta menivät onneksi itsestään ohitse. Join kyllä tosi paljon vettä tai muita juomia, kun minullakin oli riski hyperiin, vaikka ei ole pco-diagnoosia, mutta kuitenkin paljon rakkuloita.

ON: Negaa negaa negaa. Kyllä minä olen oikeasti tässä vaiheessa toivoni jo melkein kokonaan heittänyt. Siirrosta on nyt 12 päivää ja uskoisin, että pitäisi näkyä jo testissä. Kyllähän netissä näkee niitäkin, joilla vasta veritestissä on näkynyt raskaushormoni, mutta en vaan jaksa uskoa sellaiseen mahdollisuuteen. Hölmöähän sitä on edes uskoa, että ensimmäinen ICSI toisi toivotun tuloksen, mutta tottakai sitä silti toivoo, että tämä lapsettomuuden tie loppuisi mahdollisimman pian. Samaan aikaan kun raskautuu kaiken maailman alkoholistit ja huumeiden käyttäjätkin, niin miksi emme myös me, jotka oikeasti sitä lasta toivomme niin kovasti...

Milläs tavalla ne nuo PAS:t ajoittaa? Etukäteen jo ahdistaa, että miten nämä työasiat taas saa järjestymään, kun insseihin oli aina niin hankala päästä. ICSI:n sain järjestettyä lomani ajalle, niin helpotti kummasti, eikä tarvinnut stressata noita työkuvioita siinä muun ohella.

Marjana

Marjana kunpa se vielä muuttuisi positiiviseksi. Muistan kun itse haaveilin haamusta että sais edes jotain konkreettista käsiinsä. Tsemppiä.

vauvakuumeilija
Mulle tuli ekalla kerralla hirmusti rakkuloita ja hyperin riski oli todellinen, mutta en ollut yhtään kipeä. Soititko että onko normaalia? Kannattaa varmistaa.

on:
Pääsin pistelemään. Vuoto alkoi ja pistelykin alkoi. Muniksia on kasvamassa toisella puolella enemmänkin, mutta toisella ei kait mitään. Noh, jospa laatu korvaa määrän. Toivotaan. Päätautia on ollut enemmän kun tarttis mutta täytyy vaan kestää ja muistaa juoda. Nyt vaan haudotaan ja kasvatellaan. Toiveikkaampana eteenpäin. :)

Jaksuja kaikille! :heart:

vauvakuumeilija kävitkö ultrassa? Toivottavasti kaikki oli hyvin!

Marjana :hug:
Pas-ajoitus riippuu ihan siitä onko se luonnolliseen kiertoon vain lääkkeelliseen.

Nuppu voi että mä jänskäilen sun(kin) tilannetta täällä ja peukut on pystyssä, että hyvin käy! :)

Lila onnea punktioon! Tulehan kertomaan sit uutiset! :)

Nuppu: Mahtavaa, että pääsit pistelemään kuitenkin! Jes! Pääkipu on kyllä ärsyttävää, kun sille ei mahda sitten oikein mitään.

Halle: Juuri tuota meinasinkin, että onko kummassakaan noista tavoista mahdollista määrittää se PAS:n ajankohta tarkemmin? Ettei tarvitsisi tehdä kuten inssissä, että soittaa polille silloin, kun LH-testi on positiivinen ja sitten pitäisi seuraavana päivänä päästä sinne polille käymään... Se on nimittäin minulle tässä työssä äärimmäisen hankalaa. :/

Eli negaa edelleen tänä aamuna ja siirrosta 13 päivää, joten kyllä se nyt pitäisi olla aika iso ihme, jos huomenna verikoe näyttäisikin plussaa.
Kyselen vielä lisää tyhmiä kysymyksiä... Mutta voidaanko PAS tehdä siis heti seuraavaan kiertoon IVF/ICSI:n jälkeen vai täytyykö välissä olla yksi luomukierto?
Kyselen teiltä kokeneemmilta, niin en ole huomenna hoitajan kanssa puhelimessa ihan niin pihalla kaikesta. :D (mikäli sinne taas sattuu pääsemään läpi...)

Marjana

Ultra siis oli eilen ja endometrioosia epäili patiksi. Toisella puolella oli 4 9mm munista ja toisella 10 9 mm ja noin 10 pienempää. Nestettä oli aika paljon mahaontelossa, joka voi kertoa hyperistä. Eilen oli tosi vaikee olo mut tänään jo hieman parempi. Tänään alkaa orgalutran pergoveriksen päälle. hoito jatkuu mut jos tulee hankaluuksia niin sitten otettava yhteyttä. mittasin painon ja kilo ainaskii on painoo jo tullu ja 6 pvää olen nyt pistänyt. onko muilla ollu jo hoidon puolivälissä näin kova turvotus?
Nyt takas hommiin!
Tsemppiä kaikille hoitoihin!

Punktiossa käyty (ja sen kyllä huomaa!). 10kpl saatiin mutta suurin osa niin pieniä, että ovat todennäköisesti raakoja. Jännä ootella huomista puhelua... Voi kuulemma olla, että eivät kerkiä aamupäivästä soittelemaan, arg mitä kärsimyksen pidentämistä! Pääasia, kohan soittaisivat ;) Viimeks punktio ei tuntunu juuri missään mutta voi hyvä luoja mikä tuska tällä kerralla oli :'( Oikee puoli nyt vielä meni mut vasen oli jotain aika järkkyä. Kyllä siinä tuskissani mietin jälleen kerran, että MIKSI minun pitää kärsiä kaikki tämä ns. turha kun joku puli/narkki kiksauttaa kerran jossain puskassa on paksuna?!? Miehen mukaan kipulääkettä laitettiin edelliskertaan nähden huimasti enemmän, mutta jotenki tuntu, että se alko vaikuttaa liian myöhään, tiedä häntä, mut hengissä ollaan kuitenkin =)

Nuppu hienoa, että pääsit alkuun :)

Marjana harmillista jos nyt ei onnistunut :hug: Tiedän tunteen, paljon paljon jaksuja!!!

vauvakuumeilija mulla kanssa molemmille kerroilla ollut nestettä vatsaontelossa. Viimeks kun muniksia kasvoi enemmän huomasin selkeesti mahan turpoamisen, mutta oikeestaan vasta lähempänä viimestä ultraa. Hyperiä ei kuitenkaan tullut ja toivattavasti ei tule nytkään. Toivottavasti sunkin olo helpottuu, otat oikein ekstraiisisti ja juot paljon paljon nestettä :)

Jeps, pitäisköhän palata nukkumaan, olo on välillä kuin huppelissa olisi :D

pakko tulla kertomaan omaanapaa. Meillä oli tänään Pas siirto ja todellakin päästiin siirtoon saakka. Mä en uskonut ollenkaan että alkiot kestää sulatusta. Mutta molemmat selvisivät ja molemmat siirrettiin, Toinen oli kuusi soluinen ja toinen neljä...nyt odotellaan. Sain lugejen rinnalle zumenon lääkityksen...olen positiivisen shokissa siirtoon pääsemisestä. huomenna sitten ehkä alan miettimään sitä, että jos tämä ei toimikkaan.

Marjana kylhän ne taitaa ensisijaisesti suosia luonnollisen kierron passia ja se on vaikeampi sumplittava. Kahet menkat pitää olla välissä.

vauvakuumeilija oliko sulla jo aiemmin tuo endometrioosi-diagnoosi? Mulla on ollu melkee joka hoidossa nestettä vatsaontelossa. Toivottavasti turvotus pysyy maltillisena! Pidättäytymisaika on noin 2-5 vrk.

Lila tosi hyvän määrän ootte saanu soluja. Harmi, että punktio oli niin kipee..:( Mites ne oli hedelmöittyny? Hui, ku jännää! :)

hertta wow! Ihana juttu, että pääsitte siirtoon :hug:

on: uusi kierto jo kolkuttelee ja sit alkaa uusi koitos!

hertta: Kiitos! Sain samanlaisen vastauksen eilen hoitajaltakin, että on edes hieman enemmän aikaa järjestellä työvuoroja. Meillä se ei aina ole kyllä mahdollista siitä huolimatta.
Onnea teille! Nyt jännäillään sitten pari viikkoa tärppäsikö! :)

vauvakuumeilija: Minulla ei kyllä ollut turvotuksia juuri lainkaan, vaikka rakkuloita oli enemmän kuin sinulla. Kannattaa muistaa se veden juominen! Minä join 3 litraa joka päivä eli litran enemmän kuin normaalisti.

Lila13: Onnittelut punktiosta selviämisestä! :)

Halle, paljon voimia tulevaan kiertoon!

ON: Veritestissä on käyty ja tulokset saatu, eikä ne muuttaneet lopputulosta. Raskaana ei olla. Onneksi olin tehnyt itse kotona jo testejä ja tiesin tuloksen. Olin henkisesti niin valmistautunut tulokseen ja ottanut jo suunnan kohti seuraavaa etappia eli PAS:ia. Eli tosiaan nyt kuukausi sitten odotellaan, että ehtii kahdet menkat tulla välissä ja sitten koitetaan sumplia se ajankohta. Kuulemma jonkun kirjeen laittavat tässä välissä ja ilmeisesti siinä jo tietää sitten tuleeko pas luonnolliseen kiertoon vai lääkkeelliseen.

Nyt jos yrittäisi kuukauden elellä vähän hiljaiseloa tämän vauvakuumeen osalta ja keskittyä nauttimaan syyskeleistä(/-sateista :D) ja kahdenkeskisestä ajasta miehen kanssa. Meillä ei vaan toimi se, jos asiaa vatvotaan jatkuvasti, kun se ei sillä vatvomisella parane mihinkään. Jos ovulaatio tulee normaalisti tässä kierrossa, niin tokihan se hyödynnetään. Mistäs sitä koskaan tietää, jos ihme tapahtuisi.

Tsemppiä kaikille! :)

hertta hienoa, että pääsitte siirtoon. Nyt oikein paljon ihmeliimaa, että pieni/pienet tarttuisi kiinni!

Marjana pahoittelut vielä kerran :hug: Eihän nämä asiat tosiaan vatvomalla parane, joskus on vaan niin pirun vaikea olla vatvomatta... Toivottavasti keksit mukavaa hiljaiselopuuhastelua ja aika kuluisi nopeasti.

Halle, ei voi muuta sanoa kuin, että olet vahvin nainen jonka tunnen! Tsemppiä uuden koitoksen odotteluun. Toivottavsti pian nähtäis :) Olis kiva taas treffata vanhojen ja uusienkin vertaistukikamujen kanssa :)

on: olin tuossa aiemmin pienessä hiprakassa kirjoittanut väärin, itse asiassa saatiin 11 solua, joista vain yksi oli raaka. 8 hedelmöittyi, kaksi huippuyksilöä saatiin kyytiläisiksi ja 3 huippua meni pakkaseen, jippii! Loppujen lopuks kaikki meni sitten tähän asti enemmän kuin hyvin :) Lääkäri ei ois mielellään siirtäny kahta mutta limakalvo oli niiiiin paksu, että se (plus endodiagnoosi) vaikutti lopulta asiaan. Keskusteltiin vielä muutenkin tuosta limakalvosta ja surullista kyllä, siihen ei oikein voida milläänlailla vaikuttaa. Mullahan ei clomit eikä primolutitkaan sitä ohentaneet. Kaavintaan ei kuulemma järin helpolla laiteta kun siinä on iso riski, että ongelma muuttuu päinvastaiseksi kun limis ei enää kasvakkaan riittävästi. Huokaus, mä niin toivon että nyt onnistuttais eikä tuommosia asioita tartteis enää miettiä. Pitänee lähettää paljon rakkausajatuksia pienille "tuplilleni" :heart::heart:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä