* Hoidot KYS 2011 *

Ciram: Toivottavasti edes joku stressitekijä häipyy pois jaloista, mutta tosiaan ikävä tapa niillä on kasaantua.

ON: Minä selvisin punktiosta! Tänä aamuna keräilivät munasoluja ja saldoksi saivat 13 munasolua. Toivottavasti siellä on nyt hyvälaatuisia ja lähtevät hedelmöittymään ja päästäisiin siirtoon keskiviikkona.
Jännitys iski tänä aamuna oikeastaan vasta siinä vaiheessa, kun sain sairaalan vaatteet päälle. Onneksi hyvin nopeasti sai rauhoittavaa jo suoraan suoneen ja olo helpotti. Toimenpide oli minun mielestäni melko nopea, mutta miehen mukaan siinä meni melkein puoli tuntia. Epäilen, että todellinen aika oli siis jotain 20 minuuttia. Vasemmalta puolelta keräys sujui ongelmitta, mutta oikealla puolella sattui enemmän. Vaikka toisin veikkasivat alunperin jossain vaiheessa munasarjojen asennon perusteella...

Maha on kyllä kipeä ja liikkuminen melko hankalaa nyt jälkeenpäin. Etukäteenhän minulla ei ollut mitään kipuja ja olisin ollut aamulla vaikka lenkille valmis lähtemään.
Hieman jännittää se mahdollinen hyperi vielä, kun se on mahdollinen, kun rakkuloita oli niin paljon. Ja toinen asia mikä mietityttää onko tämä verinen vuoto...
Onko teillä muilla ollut sitä minkä aikaa ja minkä verran?
Minulle sanoivat, että ns. hyytynyt verinen vuoto ei haittaa, mutta tuore verivuoto pitäisi kyllä pian loppua. Nyt vielä tuli hieman selvempää veristä vuotoa pyyhkiessä ja ajattelin kyllä illalla soittaa päivystykseen, jos sitä vielä tulee useinkin...

Voi kädet on kyllä kyynärpäitä myöten ristissä, että päästäisiin siirtoon asti ja alkioita menisi pakkaseen asti. Huomiseen nyt odotellaan ja jännäillään.
 
Ciram :hug: toivotaan, että pian helpottaa!

Marjana hienoa, että punktio meni niin hyvin ja hieno saalis, onnea!
Nyt toivotaan, että huomenna saat iloisen puhelun labrasta :) minusta se puhelun odottaminen on kaikista kamalinta!

on: Tänään ultrassa isoin folli oli 12mm. Huomenna aloitan Menopur 75ky ja Orgalutranin. Keskiviikkona taas ultrataan ja perjantaina luultavasti punktio. Voi kun sais tän jännitys-ahdistuksen pois!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tammuska
Oi, tsemppiä Marjana, hieno saalis. Jos en väärin muista niin meillä oli kanssa kolmetoista ekalla kerralla. Veristä vuotoa tuli minullakin mutta tarkkailehan itseäsi ja muista juoda. Juominen on ihan ykkösjuttu (ja rentoutuminen). Ei toki liikaa mutta sopivasti. Toivottavasti pääsette siirtoon ja saatte pakkaseen jotakin.

Hienoa HalleB, siitä se taas lähtee. Toivotaan tuloksia. Se yksi pieni ihmisenalku riittää!! :heart: :heart:

on: Tuhrua... primolutista huolimatta tuhrua... v*ttu. Soitan huomenna klinikalle. Not very happy person now. Eikai tämä nyt tähän kaadu..?! Voi ihmiselämä ja ihmiskroppa sentään. Ja hyi kun luin iltapulusta jutun jossa sanottiin että maapallon pitää siirtyä kasvisruokaan kun väestölle ei riitä evästä (tjsp.) ja minä itsekäs vaan haluan sen vaavelin. :kieh:
 
Marjana onnittelut punktiosta selviämisestä ja pitkää pinnaa tulevia aikoja odotellen! Halle sulle kanssa paljon paljon voimia! Miten voikin elämästä saada tällaisen ahdistuksen näyttämön :/

Voi ei Nuppu :( Toivottavasti homma kuitenkin pääsee jatkumaan! Varsinkin kun sulle tuli tuo ihme hoidon siirtäminenkin!

on: Ongelmia myös täällä... vähän päinvastoin kuin Nuppu sulla, mulla ei oo vuoto alkanu vaikka kaikkien laskelmien ja todennäköisyyksien mukaan piti alkaa nyt aamulla. Onhan tässä nyt vielä aikaa mut ketuttaa silti kun elimistö tekee just nyt tän :kieh: Viime viikolla oli oksennustauti, mietinkin jo, että laattasinko sitten yhden primon ja se nyt vaikuttaa koko tähän hommaan... Nyt pukkaa flunssaa ja kaiken huipuks tänään soitettiin apteekista, että koko fucking Kuopiosta tai mistään tukusta ei saa menopuria!!!!! Huomisaamuna soittavat jos ovat jotakin kautta saaneet järkkäiltyä, parempi olisikin! Mitä mä sitten teen jos en saa sitä?!? Soitan kysille, että vaihdetaanki lääkkeet lennossa.... Että ottaa päähän tällanen "turha" säätäminen, ihan niiku muutenkin ei stressais tän asian suhteen :headwall:
 
Tänään oli toinen PAS:in ajoitusultra. Ovulaatiota ei ole ollut eikä tule olemaan, joten hoito perutaan. Eipä jaksa paljoa yllättää kaiken tän huonon tuurin keskellä. Sanoin jo sillon kun ICSIä tehtiin et mulla on epäsäännöllinen kierto ja haluaisin lääkkeellisen PASsin, ja silloin puhuttiin et tehdään lääkkeellisenä. Mut ne halus nyt luomuPASsia kokeilla, ja tässä tulos. Hoito siirtyy seuraavalle kuulle. En jaksa paljoo luottaa siihen et koko PASsia ees tehdään. Kuitenkin ne alkiot kuolee sulatukseen. Inhottavaa kun tuo hoito vaan siirtyy ja siirtyy, ja samalla ICSI-jonon pää siirtyy kauemmaksi ja kauemmaksi.
 
Heissan!

Meillä alkaa ivf-hoidot ens viikolla Kysissä ja ajattelin kysäistä teiltä että oletko hankkineet pistettävät lääkkeet ennakkoon ennen eka käyntiä? Mulle määrätty pergoveris+orgalutran yhdistelmä, joka oli eka ivfs:ssä myös josta saatiin lapsi. Onko kellää käynyt niin, että hoitoa ei olisikaan pystytty aloittamaan jostain syystä. Meillä edellinen käynti oli maaliskuussa ja mietin, että voiko ens viikolla eka käynnillä hoidon aloitus jostain syystä tyssätäkin. Kannattaako lääkkeet siis hankkia ennakkoon? Meillä pistäminen alkaa samana pvä kun käynti on. Omaan apteekkiin lääkkeet on tilattava ennakkoon. vai oisko järkevintä et metsästää lääkkeet vasta sitten kun eka käynnillä on käyny. Eihän sitä toki tiedä et saako niit mistään. kertokaas miten olette toimineet?
 
Oon ostanut lääkkeet aina ennen kun hoitokierto on alkanut. Juurikin sen takia että jos niitä ei sitten saakaan heti. Parina kertana oonkin tarvinnut viime hetkillä lisää jotain pistettävää lääkettä, ja sen löytäminen ei oo ollutkaan ihan helppoa...
 
HalleB: Tekeekö ne perjantainakin punktiota? Minä luulin, että ma, ti ja ke on punktiopäiviä, että siirrot pystyy myös tekemään. Jännitätkö hoitoa vai ahdistaako sinua ylipäätään tämä lapsettomuusasia nyt? Yritä keksiä jotain mukavaa tekemistä itsellesi. :)

Nuppu81: Mites vuotojen kanssa? Mitä ne polilla sanoivat?

Lila13
: Saiko se apteekki Menopuria jostain? Se on tosiaan ollut jo jonkin aikaa tukusta loppu ja sillonhan sitä ei saa mikään apteekki. Eli jollain pitää olla sitä ennestään varastossa, jos sitä nyt jostain saa. Minä ehkä sinuna alkaisin soitella lähikaupunkien apteekkeja läpi, jos jossain olisi... Jyväskylään tai Joensuuhunkin on vain 150km, niin itse ehkä lähtisin hakemaan, jos jotain vain löytyy. Se apteekki, missä olet asioinut, on varmaan soittanutkin jo Siilinjärven ja Varkauden alueen apteekit läpi. Voisin ainakin uskoa. Kerrohan miten tässä tilanteessa kävi?

Ciram: Kysyitkö miksi ne ei suostuneet tekemään hoitoa lääkekiertoon? On jotenkin typerää säätää näissä asioissa, jos on melkein varmaa, että hoito tulee epäonnistumaan.

vauvakuumeilija: Kyllä minä ainakin kävin hakemassa lääkkeet etukäteen, koska ne on niin kalliita, ettei apteekit kovinkaan suuresti pysty niitä pitämään varastoissa. Minulla meni ainakin kaikki lääkkeet tilaukseen (poislukien loppukierron Lugesteron). Keskustan suuremmissa apteekeissa on varmaan jotain varastossakin, mutta se on sitten tuurista kiinni onko juuri oikea lääke ja oikea vahvuus.

ON: Eilen kerätyistä 13 munasolusta 6 oli hedelmöittynyt. :) En tiedä onko se hyvä tulos vai ei, mutta pääasia, että siellä on niitä hedelmöittyneitä. En tiedä vielä onko ne hedelmöittyneet olleet IVF- vai ICSI-menetelmällä. Pitää huomenna mielenkiinnosta kysyä asiaa. Toivottavasti ne nyt jatkavat jakautumista, eikä huomenna tule ikäviä ylläreitä. Siirtoon olen siis huomenna menossa. :)

Hermot meinasi kyllä mennä tänään sitä puhelua odotellessa. Puoli kahteen asti odotin ja sitten soitin itse siihen numeroon, jonka antoivat eilen ohjelapussa. Se meni sitten siihen naistentautien polin sihteerille, joka ei tuntunut tietävän yhtään mistään mitään. Miten ne voi olla niin täysin tietämättömiä siitä, miten se lapsettomuuspolin systeemi toimii? Kerroin selvästi, että olen eilen ollut munasolujen keräyksessä ja minulle on luvattu soittaa aamupäivän aikana, että tiedän aloitanko nyt iltapäivällä lääkityksen, mutta sitä puhelua ei ole tullut, joten pitäisi selvittää mikä se tilanne nyt on. Tuntui vaan siltä, että se sihteeri ei ole koskaan kuullutkaan tästä systeemistä ja kommentoi, että "vähän hankalaa, kun soitit tähän numeroon, kun ei me näistä asioista tiedetä".
Voisi äkkiseltään vaan kuvitella, että heidän kuuluisi tietää edes jotain tai kääntää se puhelu sitten oikeaan paikkaan, jossa joku osaa vastata asiaan. Otti sentään soittopyynnön vastaan, kun ensin käski soittamaan hoitajille soittoaikaan. Totesin vaan, että minä en rupea taas tuhatta kertaa yrittämään soittoajalla soittaa, kun kerran minulle päin on luvattu soittaa.

Huh, tulipahan avauduttua. Kiitos ja anteeksi. :D Ehkä tämä tilanne tosiaan alkaa hieman rassata hermoja. Mitä pitemmälle hoito on mennyt suunnitelmien mukaan, sitä enemmän pelkää milloin tämä kosahtaa johonkin. Ja sitä hyperiä jännään edelleen. Eikös se alkionsiirtokin voi sen laukaista? Olen yrittänyt juoda paljon nesteitä ja ottaa rauhallisesti. Olen kyllä voinut tähän asti todella hyvin! Eilen oli kipeä olo, eikä paljon kärsinyt kävellä, mutta tänään ollut jo melko normaali olo. Ainoa, että välillä tulee vieläkin hieman verensekaista vuotoa. Siis lähinnä ihan tipottain ja sellaista kuivunutta verta lähes täysin. Kysyn huomenna siitäkin sitten, kun menen. Muuten olen kuitenkin voinut tosi hyvin, eikä kipuja ole, niin olen yrittänyt olla stressaamatta tuota, koska ei se vuoto runsasta ole ollut
 
  • Tykkää
Reactions: Tammuska
Ompas täällä oltu aktiivisia! En enää muista kenelle kaikille piti kommentoida, joten kaikille yhteisesti toivottelen onnea ja kärsivällisyyttä hoitojen keskellä ja niitä odotellessa.

Marjanalle peukut pystyssä, et kaikki menee jatkossa hyvin! Mä oon kans kerran joutunut soittamaan sille sihteerille. Meille yritettiin inssiä ja ovistesti näytti positiivista. Ohje oli, et jos lapsettomuuspuolelta eivät silloin vastaa, niin soita sihteerille. Se ihmetteli, että mitä ihmettä hänelle soitan asiasta ja mun piti selittää kuinka tulee toimia. Outoa!
 
Nuppu voi hemmetti tuota tuhrua! Se kuuluu kyllä sen lääkkeen haittavaikutuksiin, joten toivottavasti siitä ei ole sen kummempaa haittaa :)

Lila Kiitos:), samoin! Alkoko vuoto? Mä sain kyllä Menopuria, joten jospa sait sinäkin! :hug:

Ciram voi rähmä!:hug: Toivottavasti seuraavalla kerralla onnaa!

vauvakuumeilija ehdottomasti etukäteen! Varsinkin tuo Pergoveris on tilauslääke. Usein on jotain toimitusvaikeuksia, joten yleensä ostan lääkkeet heti, kun reseptit kouraan saan. Yksi ressin aihe vähemmän :)

Marjana tää on yleistä hoito-ahistusta. Mä oon yksityisellä, ni siellä pystytään toteuttamaan hoitoa yksilöllisemmin. Jäin roikkumaan tähän pinoon, kun muutaman vuoden oon tässä kirjotellu ja kiva kun on tuttuja:)! Keväällä loppu miedän hoidot kysillä. Siellä tehtiin yks inssi ja viis isompaa hoitoa, joista punktioon päästiin neljässä. Nyt siis käynnissä 6.icsi.
Taisi olla niin, että yleensä noin 70% hedelmöittyy, mutta sehän voi vaihdella paljonkin.. Onnea saaliista! Toivottavasti sait tänään jonkun kyytiin :)
Mulla on myös samantyylinen kokemus lapsettomuuspolin sihteerille soittamisesta..:(

Kultaa:wave:

Terveisiä ultrasta: Menopur ja Orgalutran jatkuu. Lauantaina Pregnyl ja maanantaina punktio. Töiden puolesta maanantai käy oikein hyvin :)

muoks. kaksi inssiä tehtiin. en muistanu sitä, joka tehtiin icsin sijasta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tammuska
vauvakuumeilija Komppaan muita, eli ehdottomasti lääkkeet heti vaan. Joskus saa tosiaan odotella lääkkeitä ja on käynyt niinkin että joku lääke on oikeasti loppu-loppu ja toimitus ties milloin. Joten silloin on tärkeää että saat sitten lääkäriltä reseptin johonkin muuhun jos mahdollista.

HalleB sulla on sitten jännittävä viikonloppu edessä. Muista rentoutua. ;)

Ciram :( kurjaa säätämistä. Ihmiskroppa kun on mikä on niin olisi mukava että tekisivät hoidot niinkuin suunniteltu. On tää rankkaa ihan ilman näitä lisävastoinkäymisiä.

Marjana on siellä mahtanut olla huisketta kun eivät soittaneet. Mikähän tässä nyt taas vastustelee kun jokaisella on jotakin juttua lisävastuksena. Toivottavasti sait kyytiläisen.

on: tuhru tuhru. Typerä sana ja typerä asia. Polilta annettiin ohje nostaa primo kahteen tbl/pvä, joten nyt sitten toivotaan että mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut ja tuhru pysyy tuhruna. :stick: Hirrrrrrveeeen mukavia päiviä tässä edessä päin -huokaus. Ei vielä kirvestä kaivoon ;)
 
HalleB: Voi että sinä olen kyllä käynyt jo pitkän ja kivisen tien tämän lapsettomuusasian kanssa. Ei ihmekään, että on hoitoahdistusta. Ei voi muuta kuin kunnioittaa, että olet jaksanut noin monta hoitojaksoa käydä läpi. Toivotan onnea maanantain punktioon! Btw, miten ne sen voi jo tässä vaiheessa tietää, että se on maanantaina?

Nuppu81: No tämä minun lisävastukseni tuon puhelun odottelun takia on hyvin hyvin pieni verrattuna siihen, mitä täällä monilla on nyt ollut. Pidän kädet ristissä, että tupla-annos Primolutia nyt korjaa tilanteen ja hoito voi jatkua suunnitelmien mukaan.

ON: Kyytiläinen on matkassa! :) Oli hieman epätodellinen olo, kun kävelin lääkärin huoneesta pois. Siis oikeasti siellä on nyt kyydissä elämän alku! Nyt onkin hankaluus pitää jalat maassa, ettei tule sitten korkealta alas, jos se alkio ei kiinnitykään. Tottakai toivon ihan hemmetisti, että tämä onnistuisi ensimmäisellä yrittämällä, mutta kuten tämäkin pino todistaa, niin se epäonnistumisen mahdollisuus on aika paljon suurempi kuin onnistumisen.

Mutta joka tapauksessa siirto onnistui. ICSI-hoidoksi tämä muodostui, koska siittiöitä oli pesun jälkeen ollut sen verran vähän, etteivät olleet kokeilleet IVF:llä ollenkaan. Pari alkiota ei olleet jatkaneet kehittymistä, mutta pakkaseen meni kuitenkin 3 alkiota. Jotain toivoa tuo sekin.
Mitenhän pian näissä hoidoissa alkio kiinnittyy kohtuun, jos on kiinnittyäkseen?

P.S. Onneksi muillakin on ollut vastaavanlaisia kokemuksia niistä polin sihteereistä, etten sentään ihan turhaan hermojani repinyt eilen. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tammuska
Heissan! Mulla ei niin mitään oireita!!! Ja viimeeksi vannon tuntevani tosi ilkeän nippaisun mahassani jolloin on varmaan yrittänyt tapahtua kiinnittymistä! Mut 6.9 on verikoe ja tuloksen saan vasta 7.9, eli sinne asti piinaillaan... Kaapissa olis kyllä pari testiä... Tänään tuli Kysistä kirje et jos nyt ei tartu, ni kp12 on ultra ja heti seuraavaan kiertoon pas. Ja jos sieltäkään ei natsaa ni viimeinen hoito aloitetaan kolmepäivää aikaisemmin ja tosi isolla satsille, et kaikki munikset kerkee kypsyä mukaan. Ku nythän osa kypsyi jälkijunassa ja jäi sit raaoiksi! Tällaista täällä...
 
Tammuska: Viikon verran siis sinulla vielä piinailtavaa. Minulle muuten sanottiin, että verikokeen tuloksen voi kysyä jo iltapäivällä, jos aamulla käy kokeessa.

ON: Viime yönä iski melkoisen ärhäkät kivut lähinnä oikean munasarjan kohdalle. Kaivelin jo KYS:n päivystysnumerot esiin ja mietin, että joutuuko tästä sairaalaan lähtemään. Enemmänkin siis ahdisti, kun kivut oli kovat ja mies oli töissä, että pakko selvitä itse sinne sairaalaan, jos tarve vaatii. Onneksi se kipu sitten helpotti, mutta eilistä herkemmiltä molemmat munasarjat nyt tuntuu. Toivottavasti se oli vain joku hyperin varoitus, mutta jäisi vain varoitukseksi...
 
Marjana Paljon kärsivällisyyttä ja onnea piinailuun.

HalleBToivottavasti teillä nyt onnistaisi. Me ollaan varmaan sama aika roikuttu näillä palstoilla. Jos te onnistuisitte niin ehkä mä uskoisin että meilläkin olis mahdollisuuksia. Paljon peukkuja sinne.

ON: Olen yrittänyt unohtaa nämä kaikki lapsettomuusasiat ja kesällä aika hyvin onnistuinkin, mutta tähän kiertoon yritettävä Pas on saanut taas ajatukset mylläämään. Eilen mietin että jos kaikki johtuu tästä mun ylipainosta. mulla on painoindeksi 26,6. Paino ei vuosien varrella ole paljoakaan heitellyt. Mietin vaan että jos sitä sais painonsa normaalirajoihin niin auttaisko se onnistumista. Kysissä ei ole koskaan mun painosta mainittu, mutta.... Meillä on kaksi alkiota pakkasessa ja tähän kiertoon niitä yritellään sulattaa. Seuranta ultra on ensi maanantaina. Toiveet ei todellakaan ole kovinkaan korkealla. Meillä on kahdesti yritetty sulatella alkoita ja kummallakaan kerralla ei ainutkaan ole selvinnyt. En usko niin käyvän nytkään, mutta poishan ne on sieltä pakkasesta otettava ennen kuin voi jatkoa miettiä...
 
Nuppu juu rentoudun töissä olemalla koko viikonlopun :D
Hyvä, että antovat tuplata sen annoksen, jospa se auttais :)

Marjana kiitos! Follin koon perusteella voi laskeskella n. 2mm päivässä kasvua ja sitten lääkkeillä(jarru+kasvattaja) kikkaillen voidaan kontrolloida sattumaan se suurin piirtein tietylle päivälle. Meidän piti valita joko perjantai tai maanantai. Maanantai on parempi, kun icsissä solun on oltava todella kypsä, että se onnistuu.
Onnea piinailuun ja hienoa, että saitte pakkaseen myös :)

Tammuska toivottavasti pian alkaa ilmentyä niitä oikeita oireita :)

hertta kyllä me voitas pikkuhiljaa liittyä niiden onnekkaiden joukkoon.. :hug: voimia! :) Onnea Passiin!

on: vähän jänskättää jo maanantai..kaikki kauhuskenaariot pyörii päässä ja yritän niitä työntää pois.. Punktio tehdään pelkässä puudutuksessa, mut meinasin kyl kotona ottaa 1g Panadolia varmuuden vuoksi aamulla.
 
Moi, me kävimme eilen mieheni kanssa kysissä, kaikki pitäisi olla ok mutta raskautta ei vaan kuulu (selittämätön) Oli ihmeen ihana ja mukava lääkäri siellä! Ensikuussa on jo ilmeisesti inseminaatio :O, ihmeen nopeaa toimintaa. Ainoastaan "limakalvo" oli minulla hieman ohut niin saan siihen lääkettä ja sitten on vielä tuuba. Sitten päästäänkin jo ehkä vihdoin elämässä eteenpäin. (2v yritetty)
 
Tammuska onko "oireita" alkanut ilmaantumaan? Piinapäivät on kyllä ihan nimensäveroiset, sen verran raastavaa itsetutkiskelun aikaa!!! Mites Marjana ei kai ole tullut uudelleen kipukohtauksia? hertta ja Halle tasapuoliset tsempit molemmille konkareille, josko se nyt olisi teidän vuoro lopultakin onnistua! Ja vähänkö kuulostaa jännälle Halle toi sun punktiosuunnitelma, mä oisin varmaan ihan paniikissa (nytkin jo kovasti mietin, että jos punktioon asti selvitään niin pyydänkö taas sen diapamin vai en). Muikee hienoa, että ootte saanu asioita eteen päin :)

on. Eka ultra tuli ja meni. Sattu kp1 joten kohdun tilanteesta ei voi sanoo vielä mitään, mut pääasia kai on, että menkat alko. Eräs nimeltä mainitsematon lääkäri taas kauhisteli pikkurakkuloiden määrää ja minä lisäsin sen kauhua muistuttelemalla, että viimeks vähän lupailtiin sitä 2 alkion siirtoo =) Siihen sitten sain vastaukseksi sen legendaarisen "Kun sinä olet niin nuori"! Mitä se ikä siihen asiaan kuuluu?!? Loogisesti ajateltuna kai sitä paremmin ne kaksoset nuorena jaksais kuin vanhana :) Ja todellisuudessa, miten pieni mahdollisuus se edes on, että molemmat kiinnittyis... Menopuria ei sitten saatu mistään ja lääkkeeksi vaihtu Gonal F. Kokemuksia? Niin ja piti vielä viime metreillä apteekintätin mut säikytellä. Lääkäri soitti puhelinreseptin mun kuullen apteekkiin ja selvis, että siellä on just riittävästi lääkkeitä jemmassa. Minä menen sitten töitten jälkeen lähempänä klo18 apteekkin. Täti lähtee hakemaan lääkkeitä ja tulee kohta takas, että ne lääkkeet on varattu ja hän ei voi myydä niitä mulle! Voitte kuvitella mikä olo kun parin tunnin päästä pitäis pistää ja et saa mistään lääkkeitä :headwall: Puhelinresepti ei ois käyny mihinkään muuhun apteekkin ja toisaalta ois ollu aika hyvä tuuri jos jossain auki olevassa apteekissa ois sattunu just tuota olemaan varastossa. Täti selvitteli aikansa asiaa takahuoneessa ja tulee kohta takas ja näyttää niitä paketteja ja niissä on mun nimi. Ne siis oli varattu mulle eikä kellekkään muulle. Oli muuten elämäni pisimpiä minuutteja odotella! Mietin jo, että nyt on jolloin isommalla voimalla jotain tätä projektia vastaan ja olin vähällä jo heittää hanskat tiskiin. Onneks kuitenkin loppu hyvin kaikki hyvin (ainakin tähän asti). Eli suosittelen siis suuresti myös muita hankkimaan lääkkeet ajoissa! Niin mäkin periaatteessa tein mut apteekki sitten ilmoitti pikkusen liian myöhään mulle, ettei se saa sitä menopuria mistään. Että tämmöstä tänne :)
 
Päivittelen pikaseen kuulumiset.. Tämä kierto mennään vielä Letrozolen avustuksella, mutta jos nytkään ei tärppää niin pitää sitten varata pariaika ja aletaan suunnittelemaan sitä inssiä.

Tsemppiä kaikille! Piinailijoille pitkää pinnaa! :)
 
Tervetuloa Muikee :flower:

Lila ompa outoa, että ei menopuria löytyny. Mul on ollu Gonal-f monta kertaa yhdessä Pergoveriksen tai Menopurin kanssa (noissa on lisäks LH:ta). Se on helppo pistää, kun on kynässä.

Anastacija onnea meneillä olevaan kiertoon!

on: Punktio meni hyvin pelkässä puudutuksessa. Solu löytyi ja sitä jo kerettiin iloita. Myöhemmin labrasta soitettiin ja kerrottiin, että solu on pilalla eikä icsiä voi tehdä. Että semmosta täällä jälleen..hohhoijjaa..
 
Voi HalleB! Mä olen pahoillani sun puolesta...:hug:

ON: kävin tänään Pas suunnittelu ultrassa ja kaikki ok. Johto rakkula oli ja limakalvo oli 8mm. Mä kyllä meinasin lääkärille sanoa, kun se sanoi että kaikki on niinku pitää ja hyvältä näyttää, että ei ole ei. Jos kaikki olis niinku pitää, mä en olis niissä hoidoissa eikä meidän perheeseen olis yli viisi vuotta toivottu lisäystä. Mutta juu, ehkä on tunteet vähän pinnassa ja pessimistinen olo. Nyt sitten testailen ovista ja soittelen kysiin kun testi on plussa.
 
on: Punktio meni hyvin pelkässä puudutuksessa. Solu löytyi ja sitä jo kerettiin iloita. Myöhemmin labrasta soitettiin ja kerrottiin, että solu on pilalla eikä icsiä voi tehdä. Että semmosta täällä jälleen..hohhoijjaa..
:'( :'(
En löydä enää sanoja... :hug:

Tammuska Onpa harmi. Nyt vaan tsempit sinne pakkaseen. Toivotaan että sieltä tulee kyytiläinen.

minä-minä-minä:
Menkat meni karkuun. Huomenna pitiäis olla eka ultra ja pistosten aloitus vaan mitäs aloitat kun menkat meni piiloon. En edes ole yllättynyt. Täähän tästä vielä puuttui. Eipä ole ikinä näin käynyt...
 
Muikee: Tuo on niin mahtava tunne, kun asiat alkaa vihdoinkin rullata eteenpäin. Vaikkei voikaan tietää kauanko aikaa menee, niin pääasia, että tapahtuu jotain.

Lila: Ei ole kipukohtauksia tullut lisää. Helpolla olen päässyt kyllä... Minulla oli tuo Gonal-f, eikä ollut ongelmia sen kanssa. Mies hoiti kyllä pistämiset, mutta helpolta näytti. Voisin uskoa, että minulla käytettäisiin tuota uudestaankin, jos hoito joudutaan uusimaan.
Heh, sinulle on sattunut vielä apteekissakin jännittäviä hetkiä. :D

hertta: Kovasti vaan tsemppiä sinulle ja parempaa mieltä! Hurjan pitkän tien olet kyllä jo käynyt.

Tammuska:
Voi itku! Pahoittelut siitä negasta... Toivottavasti sulatus onnistuu!

HalleB: Ei ole totta! En pysty edes kuvittelemaan miltä sinusta tuntuu. :( Voimia!

Nuppu81: No onpahan huonoa tuuria... Tulehan kertomaan, mitä ne tuossa tilanteessa sitten tekee.

ON: Tuli ihan paha mieli, kun niin monelle on tullut huonoja uutisia tai vastoinkäymisiä. :( Toivottavasti se aurinko paistaa vielä jokaiselle ja jokaiselle suodaan se oma nyytti kainaloon. Penteleen kivinen tie on vaan kulkea...

Minä elelen näitä piinaviikkoja... 6 päivää alkionsiirrosta, enkä tiedä enää miten päin olisin. On kyllä täysin epätodellinen olo, että tässä oltaisiin raskaana. En pysty käsittämään, että se olisi edes mahdollista. Silti sitä tietenkin toivoo tällä hetkellä enemmän kuin mitään muuta. Olen tämän hoidon aikana päässyt oikeasti äärimmäisen helpolla. Kaikki on sujunut hyvin ja helposti, enkä ole ahdistunut tai kipeä ollut juuri lainkaan. Todellisuus varmaan iskee aika armottomasti, jos tässä ei sitten raskaana ollakaan. Sen jälkeen varmaan ahdistuskin tulee päälle. Ja siksi yritän pitää jalat maassa, mutta vaikeaa se on. Tämä nyt on tällaisen ensikertalaisen turinointia omista fiiliksistä... Voi olla, että ensi viikolla sitten itken teille täällä ihan surkeana, kun en osaa käsitellä sitä negatiivista tulosta, jos sellainen tulee. Kai siihen jokainen sen keinon löytää, vaikka tuskin se koskaan helppoa on.

Olen jo tässä toiveikkaana kuunnellut kropan oireita, mutta ei kyllä mitään havaittavaa... Enkä malttaisi odottaa, että voisi testata. :D

Marjana
 

Yhteistyössä