* Hoidot KYS 2011 *

Aurinkotyttö; soita ihmeessä itse sinne suuntaan! Jokin kämmi lienee käynyt, kun eivät ole sulle soittaneet, siis tarkoitan kämmillä etteivät ole muistaneet soittaa tai jotain...

Kiin, BuBU, HalleB ja barbapörrö; tsemppiä kovasti, olen hengessä mukana :)

Sen verran omaa napaa, että meille syntyi 25.2. toinen poika. Kaikki meni hyvin, joskin hyvin vauhdikkaasti - nyt saanee vihdoin omalta kohdaltaan pistää "kirjan kannet kiinni" tämän touhun osalta :)

-rallis
 
Kiin Meillä oli 3 munista hedelmöittynyt. Onneksi siirtoon asti päästään :) Voi kun meillekkin jo kaks siirtäisivät. Huomenna nähdään, varttihan meillä oli vain ajoissa eroa :wave:

Aurinkotyttö Itsekkin koko aamupäivän odotin soittoa ja soitin sitten IVF-hoitajalle. Labrasta ihmisiä poissa, joten eivät ole kerinneet soittaa. Kannattaa itse soittaa, tänään soittoaika 13-15.
 
Voi kiitos teille vastauksista! :) Todellakin nyt olen viimeisen vartin yrittänyt soittaa sinnepäin, mutta varattu on... Toivottavasti pääsen läpi, koska huomenna olen tulossa alkion siirtoon ja olisi kiva tietää miten homma etenee. :)
 
rallukka Paljon onnea pojan syntymän johdosta!
Onko lähtenyt menemään hyvin? :)

Onnea myös huomenna siirtoon meneville!

KR soitteli juuri hetki sitten.
Vuodon niukkuuden vuoksi menen huomenna käymään verikokeessa,
on kuulema tärkeää tietää josko siellä olisi edes hipaisu käynyt.

Laittaa jakelua oman kaupunkini sairaalaan jotta pääsisi täällä tähystykseen
endometrioosiselvittelyyn.
 
rallukka Mukava kuulla siusta =) Onnittelut suurentuneesta perheestä :heart: Teillä on nyt sitten kaksi pojankoltiaista :D

Arcatha Kiva, että pääset näin nopeesti jatkotutkimuksiin niin pääsette ehkä vähän eteenpäin hoidoissakin. Silti salaa vielä toivon, että kuitenkin olisit, vuodosta huolimatta, raskaana =) Pidetään toivoa yllä loppuun asti :wave:

ON Tunnin päästä lähetään ajamaan Kuopioon päin hakemaan pari kyytiläistä :) Eilen ei meinannu uni tulla silmään, kun jännitti :ashamed:
 
Nyt olisi kyytiläinen mukana. Testauspäivä: 31.3.11. Nyt kun aika menisi nopeasti : / Meillä ei jäänyt yhtään pakkaseen :( Mutta jospa se tämä ainokainen riittäisi :heart:

Aurinkotyttö Kuulumisia odotellaan :)

Kiin Oliko kaikki hyvin jakautuneet?
 
BuBU Kolme oli kaheksasta lähteny jakautumaan. Kaksi siis siirrettiin ja yksi jäi pakkaseen :) Sama testipäivä meillä :D
PS. Onko siulla mustavalkonen kuva FB:ssa? En uskaltanu pyytää kaveriksi, kun en ollu ihan varma löysinkö oikean henkilön :ashamed:
 
Varmistus tuli eli raskaana en ole.
Hcg arvo oli alle 1.

Nyt soittelin oman sairaalan naistentaudeille.
Tulosteli hoitaja lääkärille K.R:n sanelun laparoskopiasta ja lääkäri katselee sen jonka jälkeen laittaa jonoon. Päiväkirurgiselle ei pitäisi olla pitkät jonot, jos hyvä tuuri käy, saatan päästä jo parin seuraavan kierron aikana.

Tulen kertoilemaan kuulumisia kun laparoskopiassa olen käynyt,
hyvää kevään jatkoa kaikille!! Ja tsemppiä piinailijoille! :wave:
 
Täällä taas =) Piti pitää vähän taukoa, kun oli pieni masennus vaihe päällä... Mutta nyt taas entistäkin innokkaampana ja toiveikkaana.

BuBU , Kiin , Aurinkotyttö Hui kun nyt jännittää teidän kaikkien puolesta. Kaikilla vielä sama siirto- ja testipäivä. Ois kyllä aika mahtavaa, kun nyt plussaisitte oikein porukalla. Pitäkäähän meitä ajantasalla oireista yms.

Arcatha :hug: Jospa pääsisit pian laparoskopiaan ja sitten jatkamaan.

ON. Tosiaan pidin vähän taukoa kirjoittelussa ja mietin rauhassa asioita. Kerkesin jo tottua ajatukseen että viimeinen inssi tulossa.... :( Mutta sittenpä lääkäri yllätti iloisesti tiistaina ennen inssiä ja ehdotti että olisiko mahdollista tehdä tämän inssin jälkeen (jos en raskaudu) vielä 4. inssi, kun kuulema niin mahtava tilanne ollu joka kerta. Ihmeissään oli lääkäri että kaiken jären mukaan pitäisi minun olla jo raskaana... Jotenkin ihan uusi into nousi koko touhuun, kun selvisi että tämä ei nyt ollutkaan se "viimeinen" mahdollisuus. =) Niin ja siis tiistaina tehtiin se 3. inssi ja eihän sitä tiedä vaikka 4. ei tarviiskaan... On se vaan jännä että täti kun tulee kylään, on vähän aikaa ihan turta olo, sitten iskee masennus ja se kestää suunnilleen sinne ovulaatioon asti ja sitten seuraavat 2 viikkoa onkin ihan taivaissa, kunnes sieltä taas tippuu kun se täti tulee...No nyt saa taas olla toiveikas reilun viikon :)
Kävin just kalenterista katsomassa, 31.3 olisi minulla pp16. Saadaan aika samoja aikoja jännäillä, jos ilman tätia sinne asti selviän, niin silloin vasta testailen...(tai ainakin yritän malttaa sinne asti)

T: Toiveikas Monica83 pp2
 
Viimeksi muokattu:
Arcatha Lihava leidi sit lauloi :( Ei tässä oikein osaa muuta sanoa kuin että tutkimusten jälkeen uudet mietinnät ja toivottavasti hoidoissa eteenpäin : / Voimia :hug:

Monica Hienoja uutisia :) Pidän peukkuja teille seuraavaan inssiin b :) d

ON Mie olen ihan kamalan kipeä :'( Maha on kova, pinkeä pallo, johon sattuu aivan s****nasti |O Eniten sattuu istumasta nouseminen ja pissallakäyminen. KR sano siirrossa, että "vatsaontelossa on vähän vettä, ei paljon", mutta tuntuu, kun siellä olis vaikka kuinka paljon :( Oli tuskaa olla tänään töissä. Aamulla lähtiessä oli ihan ok olo, mutta tunnin ajomatkan jälkeen sai taapertaa ankkakävelyä työpaikan ovesta sisään. Työkaveri oli onneks ymmärtäväinen ja vaihettiin vähän työtehtäviä, että sain olla "toimistohommissa" koko päivän. Hengailin housut auki suurimman osan ajasta :D Onneks huomenna on lyhennys ja pääsen lähtemään kotiin jo kahelta.
Jänskää oli se, että tuossa illan aikana vessassa käydessä tuli punertavaa vuotoa. Toivottavasti oli kiinnittymisestä :p Seuraavan kerran kun kävin vessassa niin ei ollu enää mitään.
 
Kiin, BuBU ja Aurinkotyttö ihanaa, että teillä on vauvantaimet kyydissä:heart: toivon hartaasti, että kiinnittyvät!:) Monicalle myös tsemppiä piinailuun!

rallukka ONNEA pojasta!:flower::heart: ja kiitos:)

Arcatha :hug: negasta...:( toivottavasti saat ajan nopeasti laparoskopiaan:)
Hyvää kevättä myös sulle!

barbapörrö mitä näkyi!!????

on: Kiitos kaikille tsempeistä! En olis uskonu, et hoito viel jatkuu IVF:nä. Se möllykkä näyttäis olevan kysta, ku kokoa oli jo n.30mm. Sit siel oli 7 follia jatkanut melko tasaisesti kasvuaan. Pistelyt jatkuu vielä, maanantaina ultra ja keskiviikkona punktio. Oon ihan pihalla, ku olin jo heittäny kirveen kaivoon. Meillä on sittenki vielä toivoa! Ihanaa, ihanaa, ihanaa:cool::heart:
 
Voi ihanaa,Halle!!!!! Mä niin pelkäsin sun puolesta ( enemmän kun oman ultran:ashamed: ) et tääkin hoito menee mönkään!En meinannu uskaltaa tulla lukee sun kuulumisia,mut siis ihan huippua:kiss:

Ja piinailijoita on saatu piiiitkä lista,jes,onnea kyytiläisistä Kiin,BuBU ja aurinkotyttö ja monicalle myös peukut pystyssä.Nyt niitä plussia,kiiiiiiiitos:p

Kiin,sullahan ainakin oireet lupaavia,kiinnittymisvuotoa sen on PAKKO olla:heart:

Joo,ultrassa käyty ja kaikki ok.huh helpotus!Toisella puolella näky nyt 6 hyvän kokosta,pari oli siis jättäytynyt kasvusta ja K.R sano,et "toisella puolella suunnilleen samanverran,mut vaikea tarkkaa lukua sanoa,kun ovat niin supussa".Mutta kyl mä oon helpottunu,et nekin pienemmät oli sit kasvanu hyvin.Pikkusen kyl raivostuttaa,kun menopurit ei nyt riitä ja yhtä piikkiä varten täytyy huomenna apteekista hakea uusi paketti,prkl ja 298 euroo:mad:
Punktio siis tiistaina:)
 
barbapörrö mä oon käyny tääl vähän väliä kurkkimassa millon tuut kirjottamaan! Mul oli lääkärinä kans K.R. tänään. Kyllä on hintaa tuollakin lääkkeellä:O, mut parempi pelata varman päälle, et on varmasti kypsiä folleja. Meil onki sit eri päivinä punktiot..höh.. mut melkee samaan tahtiin päästään edelleen jännäämään!:) Tsemppiä ja onnea sulle tähän hetkeen ja tulevaan:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Halle,kyl mäkin olin ihan tulisilla hiilillä koko päivän,kun halusin päästä kattoo mitä sulle kuuluu:p meinas jo hermot mennä,kun niin pirun kiire,ettei kerenny heti ultran jälkeen tänne pyörimään;)

Mut tosi huippua,et mennään edelleen suunnilleen samoissa aikatauluissa.Mua vaan mietitytää tosi paljo,et ens viikol kysillä on ihan "väärät"lääkärit,kääk,meidän omat on kuulema koulutuksessa:mad: Ja mä vaan haluisin et tutut olis punktioo tekemässä...
 
Heips:wave:

Tällähän on monella piinapäivät menossa, täällä peukuttelen kaikkien teidän puolesta!!

Taas pitkästä aikaa palailen keskusteluun mukaan. Tässä pikainen esittely meistä jos joku ei tunnista nimimerkkiä tutuksi :)

ollaan siis pariskunta minä 27 ja mies 28 taustalla lapsettomuutta reilut 5 vuotta. Hoidot aloitettu parivuotta sitten kyssillä. Minussa vikana Endo ja lievä pco. Takana inssejä joista kaikista negaa, 1. IVF pitkällä kaavalla josta varhainen keskenmeno ja 2.Ivf lyhyellä kaavalla josta yhtään munasolua ei hedelmöittynyt ja nyt 3. ivf hoitoon on lähdetty pitkän kaavan mukaan.

Sumuttelut alotin 16.3 lääkekoktailina nyt Synarela + Menopur josta jälkimmäinen ensimmäisen kerran käytössä. Punktio on suunniteltu viikolle 15.

Ihanaa kevään alkua kaikille :flower:
 
Terveppä terve kaikille tasapuolisesti=)

Inkku,tervetuloa takasi ja kohta se sunkin punktio jo on:p

Hallella tänään taas jänskä päivä,peukut pystyssä täällä ja tuuhan sit heti kertoo kuulumisia=)

Mitäs kuuluu meidän piinailijoille?????Tulkaahan tekin kertomaan fiiliksiä:heart:

Huomenna punktio,o-ou:rolleyes:
 
Tervetuloa Inkku takas:) toivotaan, että tämä hoito toisi kaivatun tuloksen! Onko muuten häiden jälkeen utelut perheenlisäyksestä kiihtyny? Miellä ne alkuun kyseli hirveesti, mut taitavat jo olla luovuttanu koko asian suhteen.

Piinailijoille peukkuja!

barbapörrö mitkä on tuntemukset? Mulle punktion tekee se yks tosi ihana nuori tummatukkainen naislääkäri:) Tsemppiä punktioon! Toivottavasti löytyy paljon soluja:)

on: Punktio sovittu keskiviikko aamuksi! Jes!:D Potentiaalisia 17-21mm folleja oli 6kpl. Yks oli kerenny jo 24mm enkä usko, et se selviäis punktioon asti. Illalla klo:20 Pregnyl. Saikkua sain jo tästä päivästä lähtien. Viikonlopun pystyin just ja just olee töissä. Mun työ on pelkkää kumartelua ja nostelua, joten ei oteta nyt mitää riskiä. Järkyttävän väsynyt oon ollu ja kaikki paikat kipeänä. Lisäks oksettaa, joko noi lääkkeet tai töistä oon saanu mahataudin.
On niin ihanaa, ku ei tarvii enää ottaa tota sumua ja Pregnylin jälkeen saa lääkkeistä vapaapäivän ( paitsi Dostinexin puolikkaan otan huomen illalla )
 
HalleB no oikeestaan ei oo hirveesti lisääntynyt, ainakaan vielä *toivoo sormet ristissä*
no empä oo häitten jälkeen mihinkään sukukarkeloihin kauheen hanakkaan lähtenytkään =) Kaikkein eniten on kysellyt mieheni juuri esikoulun aloittanut serkku joka lähes aina tuppaa kysymään että millon tulen raskaaksi... hän haluisi jo hoitamaan tätä pienokaista... lasten uteluihin vastaaminen on aina täyttä piinaa kun ei oikein tiedä miten sen nyt sanoisi :confused: No ehkä osansa noiden kyselyjen vähyyteen kassa juontaa siitä että ollaan niin "vanha pariskunta" että kyseliät on jo ennättäneet kysellä.

Barba totta turiset! onneksi näitä lääkkeitä vetäessä akakin tuntuu kuluvan nopeammin kuin siinä vaiheessa kun odotellaan vaan seuraavaa hoitoa. :D

On. pientä orastavaa päänsärkyä havaittavissa. ei mitään menkkatuntemuksia vielä. Vaikkakin seuraava asia olisi jo kohtalon ivaa niin hieman jännittää kun tuli pöllyteltyä peittoja ihan normaalisti ja sitten luin että synarelan käytön aikaan pitäisi olla ehkäisy käytössä...
 
Halle,jesjipiiupeetahuippua!!!Ja eiku vaan ajatukset kohti keskiviikkoa:heart:

Mä oon tän päivän aikana turvonnut,kun pullataikina,mitkään housut ei sovi kiinni,et pitää vissiin huomenna lähtee ilman housuja:LOL: Liekö se toi pregnyl vai oonkohan mä vaan syöny liikaa:rolleyes: Mulla ei ole mitään hajua,kuka tekee punktion,mut se selviää aamulla klo 8.15:)

Inkku,jospa te nyt tempasette sen luomuihmeen:heart:

Mut huomiseen ihmiset rakkaat,nyt on pakko kaatua pitkälleen:wave:
 
Inkku mulla on eniten töissä ollu kyselyitä ja mahan tökkimisiä. Tulevia sukujuhlia odotan kauhulla. Eikai siitä Synarelasta haittaa oo kuhan lopettaa heti plussaan sen käytön.:)

barbapörrö tuuhan sit heti kertoo punktio-kuulumiset! Hui, ku jännää:D Toivon pelkästään hyvin uutisia!

on: Pregnyl illalla pistetty. Pahoinvointi jatkuu ja yö meni sen vuoksi huonosti nukkuessa. Oon vedelly hulluna noita maitohappobakteereja, et pöpöt pysyis poissa!
 
Ajattelinpa käydä taas välillä kirjoittelemassa tänne foorumille. Olin eilen tähystysleikkauksessa, jossa aseteltiin munasarjoja parempaan asentoon IVF-hoitoa ajatellen ja tutkittiin munajohdinten aukioloa ja endometrioosin mahdollisuutta. Noh, endometrioosia ei onneksi löytynyt. Minulla on jo tuo PCO todettu, joten onneksi ei nyt ihan kaikkia vaivoja samasta akasta löytynyt. Mutta tuo munjohdinten aukiolotutkimus toi melkoisen yllärin. Minulta on sama asia tutkittu jo kerran In-tiimissä keväällä 2010. Tuolloin tulokseski saatiin, että oikea on varmasti auki, mutta vasen jäi omituisen asentonsa vuoksi epäselväksi ja sen arveltiin olevan tukossa, koska raskautta ei ole kuulunut, vaikka juuri vasemmalta puolelta on johtofolli useita kertoja löytynyt. Eilisen tutkimuksen tulos oli kuitenkin, että oikeanpuoleinen munanjohdin on aivan tukossa ja vasen onkin hyvin auki!! Ei siis ole paljon luottamista niihin ensimmäisiin diagnooseihin. Onneksi kuitenkin olivat saaneet irroteltua sen vasemman munasarjan, joka oli ollut hentoisilla kiinnikkeillä kiinni jossai ihme asennossa. Ensimmäinen IVF-hoito meille tehdään toukokuussa ja menemme suunnittelemaan sitä ensiviikolla 29.03. Sielläpä sitten ultrassa nähdään missä asennossa se vasen munasarja nyt siellä kellottaa.
 
Halle,oli kyl kivulias punktio aikasempiin verrattuna ja nyt oon koko päivän ollu kamalan kipeä,ei siis kauaa kykene istumaan tässä:O
Mut tuloksena kymmenen solua,oon toooooosiiii tyytyväinen=) Paras määrä kaikista hoidoista,nyt vaan täytyy toivoa,et myös huomenna saan hyviä uutisia!

Peukut pystyssä Halle sinulle huomiselle ja tuuhan kertoo uutiset heti,kun kykenet:heart:

Pakko vääntyä takasi petiin...
 

Yhteistyössä