* Hoidot KYS 2011 *

Kiin Heh, juu minut nukutetaan mitä ilmeisemmin myös, kolmesti ovat näin jo epäilleet :) että saatetaan vaikka heräämössä törmätä :cool: .. jos vaan pääsis jo heti maanantaina punktioon. Huomenna tiedän miten käy =)
 
Bubulle tsemppiä ultraan,tulehan kertomaan kuulumisia;)

Ja sit te Kiin ja BuBu ens viikol punktiossa,jänskättää!

Ja me Hallen kans tullaan sit toivon mukaan viikon päästä:p Onks Halle jo mitään oireita?Nippailuja yms.? Vai eiks muut muka tarkkaile itteensä niinku mä:eek:

Mitäs kuuluu Arcathan piinailuun?

Mukavaa tuulista päivää kamut:rolleyes:
 
BuBU Katotaan jos törmäillään =) Voidaan sit sammaltaa toisillemme, jos satutaan vierekkäisiin punkkiin :D Mie olen iso (pitkä ja leveä :D ) ja miulla on pitkät tummat hiukset. Miehellä on kans pitkät hiukset ja vaaleat viikset ja parta. Rohkeesti huikkaat verhon taakse, jos näät tutunolosen pariskunnan :wave:

Tänään on ekan kerran vähän ahistellu tää maha : / Aamulla tuntu vasemmalla sen verran painavaa kipua, että piti vähän ähistä.
 
Viimeksi muokattu:
barbapörrö mites päänsärky? No siis kyllä mä ainaki tarkkailen koko ajan itteäni, ku ei tästä kropasta pääse eroonkaan:headwall::p Kävin yksin viime yönä yhellä keikalla nuapuripitäjässä ja sillo kyllä pelotti pääsenkö kropastani eroon lopullisesti:O Alavatsalla on lämpöä, kuhinaa, nippailuja, mutta selässä tuntuu vielä kuumat aallot, jospa niistä pääsin tämän päivän pistosten jälkeen eroon :)

BuBU tulehan raportoimaan ultra-kuulumiset!

Kiin mä oon varmaan joskus nähny teidät ja sä olit syöttämässä lasta siinä odotustilassa? Ajattelin, että tuo lapsi on varmaan saatu hoitojen avulla aikaseks ja miten sulonen hän olikaan:heart:
 
BuBUn kuulumisia täälläkin odotellaan;)

Halle,päänsärky helpotti illan/yön aikana,mut kyl se taas tuolla taka-alalla itsestään muistuttelee.Mut jospa se pysys siel,eikä iskis kimppuun niinku eilen:mad:

Ihanaa,kun kohta työt ohi ja pääsee vknlopun viettoon ja maanantaina sit ultra ja vapaa päivä,jippijaijee:D
 
Juuri ultrasta kotiuduttu ja heti tulin kuulumiset kertomaan. Elikkäs hyviä ja huonoja uutisia: Oik. puolella 10kpl 17mm, 2kpl 20mm ja muutama pienempi. (kätilö opisk. ultras) ja vasemmalla puolella n.10kpl 9mm. Eli vasen huonommin reagoinut hoitoihin. (lääkäri kyllä melkein hyppi tasajalkaa kun edellisessä ultrassa toivoi, ettei vasemmalle kehittyskään kerättäviä) Joten näin ollen minua ei nukuteta punktiossa.
Huonot uutiset: lääkäri kysyi keskeytetäänkö hoito suuren hyperin riskin vuoksi. Onneksi löytyi kuitenkin vaihtoehto, että pistän puregonia tänään vain 50IU ja la:ina pregnyliä puoli ampullia.:confused: Eli maanantaina punktio ja toivon mukaan ke:ina siirto :)
Kiin Minulla aika klo: 9:30. Eli aika varmasti nähdään :) Meitä on kuulemma 7 pariskuntaa maanantaina samassa toimenpiteessä.(tietooni myös pääsi, että useampi näiden pariskuntien miehistä on näytteen antamassa KYS:sillä, joten ruuhkaa voi tulla) Minut tunnistat vaalean oransseista raidoista hiuksissa.(vielä käsittelyä vailla, siis hiukset) Isäntää osaa edes kuvailla, mutta aika varmasti harmaat maastohousut jalassa :D Pitää huikata, jos ei ujous iske :D

Tällä hetkellä vatsa on turvoksissa, arka ja rupeaa jo kävelyyn vaikuttamaan. Yöllä tulee myös heräiltyä tämän takia kun ei kyljellääkään pysty nukkumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hieman yllätyin kun lääkäri juuri soitti ja kertoi labratulosten perusteella minun olevan kuivunut. Epäili, että minulla erittää suonet nestettä reilummin elimistöön. Säihkähdin kun taas otti esille hoidon keskeyttämisen.... mutta positiivisessa mielessä: jatketaan silti ja hyötyä keskeyttämisestä ei olisi tässä vaiheessa. Ja jouduin jo sairaslomalle tästä pvästä lähtien. Toivottavasti kaikki menisi hyvin. huoh.. Unohdin mainita teille, että minulla on ollut pientä hengenahdistusta parina viime pvänä, siitä tämä kaikki. En kuulemma ole ainut, jolla ollut tälläisiä oireita ennen irrotuspiikin pistoa (jonka jälkeen yleensä hyperin oireet voivat alkaa). Menipäs vaikeaks selittämiseksi.. Eli selvää hyperiä ei ole, mutta voi jo olla silti tässä vaiheessa..
 
Halle Millonkahan sie oot nähny miut? En muista, että meillä olis ollu poika mukana kuin nyt viimesimmällä suunnittelukerralla. Ollaan käyty hoidoissa pojan syntymän jälkeen lokakuussa 2009 ja keväällä 2010. Ja keväällä 2009 käytiin PAS:n suunnittelussa, mikä ei sit onnistunukaan. Ootkohan nähny meiät sillon? Poika on sillon saattanu olla mukana ja ollu reilun vuoden ikänen. Sööttihän tuo on kun mikä, että sen suhteen tuntomerkit täsmää :D

BuBU Nähdään siis maanantaina :wave:
 
Täällähän on vähän jokaisella jännät paikat menossa11 :)
Tsemppiä kaikille punktioon meneville ja piikityksiä jatkaville!

Minulla piinailu.. hmm..
Eilen oli repäiseviä kipuja vatsassa usempaan otteeseen,
nyt juilii vatsaa myös. Lämpöjä menin tänä aamuna mittailemaan niin eipä kovin hekumallisia lukemia näyttänyt. Kyllä vähän pelottaa, ettei ei varmaan mitään tullut. nythän siis kp 28.
Mistä veto, että taas käy niin kun menen testin ostamaan ja sen teen, niin negatiivinen sieltä tulee ja saman päivän aikana alkaa vuoto..
 
barbapörrö hienoa, että päänsärky on helpottanu! Toivottavasti ei tuu takas! Mul on myös maanantai vapaa, mut viikonloppu pitää eka olla töissä. :kieh: Mulla on uutena oireena tullu selän ja vatsan pakotus, vähän niinku ovulaatiossa.:confused:

BuBU hyvä saalis tulossa, hyvältä kuulostaa suunnitelmat ja hyvä, kun pääsit jo saikulle! Tsemppiä:)

Kiin se on ollu ehkä vuosi sitten tai 10/09 :) siitä on jo aikaa, mut mieleen jäitte. Siitä odotustilan läpi viedään aina ees taas vauvoja tai pieniä lapsia ja mä oon aina, et voihh ihania:heart:

Arcatha voi kumpa testi tällä kertaa antaisi toisenlaisen tuloksen!
 
Halle,joo on se onneks helpottanu,vaik kokoajan se yrittääkin puskea päälle:mad: Ja noita samanlaisia ovistuntemuksia on mullakin,kääk,ja väsymys ihan huima ja polvia kolottaa.Outoja oireita aikasempiin hoitoihin verrattuna:confused:

BuBU,hyviä uutisia ultrasat,sä ja Kiin sit tosiaan maanantaina jo siinä vaiheessa,kivaa ja jännää! Tsemppiä kummallekkin punktioon ja tulkaahan kertomaan kuulumiset heti kun kykenette:rolleyes:
Ja mä taidan kans keretä sinne samaan aikaan kun te ootte,mulla aika klo 11.45:p Millos Halle oot paikalla?

Arcatha,nyt vaan peukut kohti taivasta,et saat ihania uutisia:heart:

Ihana auringonpaiste,harmi vaan kun on niin laiskalla tuulella,ettei jaksa lähtee kotisohvaa pidemmälle:) Mukavaa päivää kaikille!!!!!
 
Se taitaa olla peli menetetty :(

kp 29 taitaa muuttua kp 1:ksi.
Pyyhkiessä paperiin jää haaleaa verta.

Inseminaatiosta nyt aikaa 13 päivää. Ja ovulaatiosta aikaa 11-12 päivää.

Mikä tässä mättää.. :'(
2-3 rakkulaa puhjennut, eikä yksikään munosolu hedelmöittynyt. :'(

(mieli koettaa nostaa ajatusta, että entä jos siellä on nyt esim se kaksoisraskaus alkanut ja nyt toinen keskeytyy, mutta en salli tuota ajatusta itselleni. Testi näytti negatiivista tänä aamuna - niin siinä kävi sitten kuin arvasin)
 
Viimeksi muokattu:
Kiin, seuraava askel olisi mennä tähystykseen jossa tarkistetaan endometrioosin mahdollisuus.

Nyt vaan tuon edellisen viestin jälkeen ei ole sitten vuotanutkaan, paperiinkaan ei juurikaan mitään jää. Mutta kipuilua on. Aamulla soittelen kysiin..
 
Noniin.. Huomenta siis kaikille!
Hirveät tsempit tänään punktioon meneville!!

Itse soittelin kysiin juuri,
jos vuoto jää kovin niukaksi niin torstaina voin mennä suunnitellusti hcg-kokeeseen.
Mutta huomenna K.R soittelee minulle päin ja sovitaan jatkoista. Ei tässä auta muuta kuin eteenpäin mennä!
 
Arcatha,voi ei:'( Voimia sinulle ja iso halaus:hug:

Kiin ja BuBU,tulkaahan heti,kun vointi antaa periks kertomaan punktiokuulumiset:rolleyes:

Ja Halle ihan kohta ultrassa,jännään täällä hurjasti sun puolesta!!!

Mitäs Monicalle kuuluu?

Itse tulin just ultrasta ja ihan hyvältä näytti,tai tooooosi hyvältä,jos vaan kaikki munikset kasvaa oikeaan kokoon.Kummallakin puolella oli 8 suht.ok kokoista ( siis 16 yhteensä:p ) Mut koot vähän vaihteli ja sit kun mulla alotetaan orgalutran aina jo hyvissä ajoin,ettei solut karkaa,niin se voi hidastaa sit noitten muniksien kasvua.Mut hevosen annoksella jatketaan menopuria ja perjantaina taas yhden askeleen viisaampi:D

Kyllä teki ihanan ajokelin,enemmän pelotti et selviänkö reissun hengissä,kun ultratulos:O
 
Punkiosta ollaan parhaillaan ajamassa kotiin ja hyvin meni :) Hyperin vaara on väistyny ja saaliiksi saatiin 14 solua! :) Kohdun limakalvo oli 7mm ja KRn mielesta ei-niin-hyvä, joten määräs estrogeenia siirtoon asti. Arcatha Nyt katot rauhassa tilanteen loppuun ja sit vasta alat miettimään tähystystä jos sellanen on tarpeen :) Voimia!
 
barbapörrö wau miten monta on tulossa! Hienoa:)

Kiin oon niin helpottunu sun puolesta, et tähän asti on menny noin hyvin:hug: toivottaan, et limakalvo kasvaisi siirtoon mennessä sopivaksi.

on: Taas voipi mennä päin persettä. Limakalvo 11mm. Kipuilun syyksi paljastui 20mm kokoinen joko johtofollikkeli tai kysta. Jos se on johtofollikkeli, niin se saattaa irrota tässä viikolla itsestään tai jos se pysyy siellä perjantaihi, niin tehdään inseminaatio, taas...:headwall:
Jos se on kysta, niin meillä on vielä hyvät mahkut, koska siellä oli kasvamassa 6 kpl 6-9mm follia. Annos jatkuu samana perjantain ultraan asti.
Ollaan tässä vaan naurettu miehen kanssa tätä toivottomuutta..:headwall:
 
Kiin,huippu saalis,onnea!!!!Nyt sit vaan jänskätään miten hedelmöittyvät,mutta varmasti saatte kunnon saaliin=)

Halle,nyt peukut kohti taivasta,eikä lasketa niitä ennen perjantaita,nyt ei saa teillä tämä hoito mennä mönkään!!!Pakko on päästä punktioon!!!!!

Mites BuBU jakselet?
 
Punktio myöskin nyt takana ja saaliiksi saatiin 14 kpl.
Kyllä meinaa paikat olla hellänä ja pahoinvointia tuli kuvioon.Kivuliaaksi toimenpide loppujen lopuksi kävi kun vasen olikin tehnyt riittävän kokoisia kerättäväksi. Mulla edelleen hyperin riski olemassa.

Kiin Oli todella mukava keskustella ihan livenä :) Ja samalla saaliilla kotiuduttiin.

HalleB Pidän peukkuja pystyssä myös :)
 
Viimeksi muokattu:
barbapörrö Aikamoinen lumipyry oli kyllä. Ylty vaan kun ajeltiin kotiin päin. Loppumatkasta tuli jo ihan vaakasuoraan : /
Toivottavasti teiän munikset kasvaa isoiksi ja hienoiksi =)

Halle Kylläpäs teillä nyt on huonoa tuuria :( Toivottavasti poksahtaisi pois sieltä, että pääsette jatkamaan hoitoa IVF:nä.

BuBU Oli kyllä superkivaa jutella livenä :D Oltais oltu vielä vierekkäisissä punkissa niin olis heti tuoreeltaan voitu vaihtaa kuulumisia. Monelta teillä on siirto perjantaina? Meillä on vasta iltapäivällä 14.45.

ON Tällä kertaa oli paljon parempi olo nukutuksen jälkeen kun viimeksi. Heräsin heti hyvin ja olin pirteä. Viimeksi nukuin vielä pari tuntia herättämisen jälkeen :| Kipulääkkeeksikin riitti tällä kertaa Perfalgan ja kotimatkalle Burana. Hoitaja kertoi, että olin toimenpiteessä reagoinu kipuun ja olivat antaneet lisää kipulääkettä, mutta en mie sitä muista :) Kovasti näin unia, mutta en muista sitäkään, mitä unia ne oli :D Saattohan se olla sitä, että olin ollut kipeä, mutta en muista että olis mitään pahaa unta ollut.
Kotiin tullessa väsytti kamalasti ja kävin sänkyyn pötköttämään. Heräsin sit 20.30 :whistle: Mies ja poika oli yrittäny minnuu herätellä, mutta mie vaan nukkua posotin :p Äitillä tais olla rankka päivä...
 
Kiin Meillä on siirto keskiviikkona 14:30. Minäkin heti et vasta iltapvällä kun sain ajan tietää. Miten sinulla vasta perjantaina? Kasvattavat pitempään? Meinasin huikata et: " Hyvä me" kun melkein samaan aikaan saatiin tietää kpl-määrät. En uskaltanu tulla enää kuikkaamaan verhon taakse, sen verran tokkuraiselta kuulostit :) Uni maistui myös täällä, 3h päikkärit tuli otettua.
 
BuBU On meilläkin siirto huomenna. Jotain sekoilin päivien kanssa :D Menny päivät vissiin jo sekasin, kun oon ollu yli viikon saikulla :p Nähdään siis taas odotushuoneessa =) Soitin just labraan ja meiän munista 8 on hedelmöittyny!! Huomenna sit siirretään 2 :heart: Jännää...
 
Hei!

Ekaa kertaa tänne kirjoittelen ja tarvisin neuvoja. Punktio oli eilen ja papereissani lukee, että sinulle soitetaan seuraavana aamuna (= eli tänään) klo 9-12 välillä ja kerrotaan tuloksista sekä jatkosta. Kello on jo kohta kaksi eikä soittoa ole kuulunut... Ovatkohan he unohtaneet mut? Onko muilla kokemuksia ko. asiasta? Ekaa kertaa olen hoidoissa ja jotenkin avuton olo. :eek:
 

Yhteistyössä