Hoidot jatkuu 2012

Vieläkö yksi uusi piinailija mahtuu mukaan? Olen tähän mennessä seuraillut tätä keskustelua varovaisesti taustalta, mutta nyt ajattelin rohkaistua ja pistää omankin lusikkani soppaan. Itsellä taustalla yritystä neljä vuotta, saldona yksi luomuplussa pari vuotta sitten, joka meni kesken vk9 ja IVF:n tuoresiirrosta plussa joka meni kesken heti vk5. Nyt suunnitteilla 1. IVF:n toinen PAS tähän kiertoon, mikäli pakkasessa oleva ainokainen selviytyy sulatuksesta.

Hautomo kyseli jossain vaiheessa TAYSin hoitojen etenemisestä. Meillä hoidot ovat edenneet melko sutjakasti, ensikäynti oli tammikuussa ja heti seuraavaan kiertoon aloitettiin Puregon avusteiset inssit, joita tehtiin tuloksetta kolme peräkkäisiin kiertoihin. Tämän jälkeen meidän siirrettiin IVF jonoon. Hoito pyörähti käyntiin yhden välikierron jälkeen ja punktio tehtiin kesäkuun lopussa. Eli ilman suuria viivytyksiä ollaan tähän asti edetty.

Minä olen myös tässä hoitojen edetessä havahtunut siihen että vertaistuki voisi olla tarpeen, eli jos Emma saat jotain vastausta Simpukasta, niin voisin myös harkita mukaan lähtemistä.

Jaksamista kaikille tässä rumbassa ja plussatuulia :)
 
pp21 keskiarvo 3600 ja korkei arvo 6200...meillä siis6325..mutta tänäön taas vuotoa ja sanoi että raskaushormooni ei laske heti vaikka km olis alkanut...että näin taas..no nokka kohti uuttahoitoa kunhan km on ohi...toivottavasti ei veny taas 3kuukautiseksi kuten viime syksynä.juu okromosomit ok molemmilla...joku sitä kysy....
 
*Hoidot jatkuu 2012***

Tiinuli81 ............... 2.IVF ..................... elokuu
Moto76 ................ 3.IVF ...................... elokuu
Kevät87 ................ 2.ICSI ................... elokuu
InLove ................... 1.IVF ................... syyskuu

Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ............. syys-lokakuu
Miles .................... 4.ICSI.................... lokakuu
Iica ...................... 1.IVF/2.pas .......... lokakuu
Sannuliinu .............2.IVF ................... lokakuu
Odottava73 ............ 2.IVF/ .................. lokakuu
Annabell-77 .......... 1.ICSI/2.pas .......... lokakuu
InMyDreams ......... 4.IVF ..................... lokakuu
Split85 .................. 2.IVF .................... lokakuu
Meriann ................ 2.IVF .................... lokakuu
Seline .................. 2.IVF .................... lokakuu
Linnea1982 ........... 1.IVF/2.pas ........... lokakuu
Avalonia ................ 1.IVF/1.pas .......... lokakuu

TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... syksy
Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI ................... syksy
Onlyer.................. 3.ICSI ................... syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... syksy
Tuba factor .......... 4.IVF1.pas .............. syksy
Hiskias ................ 2.IVF/ICSI ............... syksy
Emma81 .............. 4.IVF (?) ................ syksy

Nitaliini ................ 1.IVF 1.pas ........... loka/marras
Valoa…................…1.IVF 4.PAS........... marraskuu (?)
Meg ..................... 3.IVF .................... marraskuu
Juliet83 ................ 1.CSI 1.PAS............. marraskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI 1.pas ..... marraskuu
pikku_karhu .......... 2.IVF/2.pas ......... marras-joulukuu

Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ......... tammikuu
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... talvi/kevät

Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ??
Tammuska ........... 2. IVF 1.PAS?.............. ??
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ??
Inkku1 ................. 1.IVF(?) ....................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ??
johkunen ..............4.IVF............................ ?
mariq....................4.ICSI/1.pas ................ ?

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Baby20xx...............3.IVF/ICSI................1? ...................... 24.9. +
Luck ...................... clomit ............................................... 5.10.
Almina................... 4.icsi/1pas...............2 ....................... 10.10.
Talvitaika ...............4.IVF .................... 1 ....................... 10.10.
Simpli.....................2.IVF/ICSI.............. 1 ........................ 10.10(?)
Paiju......................2.IVF/2.PAS.............1........................ 14.10.
Dreamer1 ............. 5.ICSI ................... 1 ........................ 15.10.
Nellikaneli...............1.IVF/1.PAS............ 1 ......................... 16.10.


***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... 29.1.2013
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.2013
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
Sekundamamma .... 1.ICSI/1.pas ...elokuuu.............
HaaveissaToinen ... luomuihme ......elokuu............... 1.5.2013
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ......syyskuu.............. 9.5.2013
Luru-73 ................ 1.IVF ............. syyskuu..............
Scarleth ............... 3.IVF .............. syyskuu................
Sebu08 ................. 4.IVF ..............Syyskuu ............... 28.5.2013
jadekivi ................. 2. IVF ............ syyskuu ............... 29.5.2013
Willbe....................4.IVF/ICSI.........syyskuu............... 30.5.2013
Lila13....................2.IVF................ syyskuu ............. 4.6.2012
 
Viimeksi muokattu:
annabell-77 mun miehen painoindeksi ennen pudotusta oli noin 40! eli jo normiterveys uhattuna. eli noin 40kg pitäs tiputtaa että olis normipainoinen mutta mies on tosi leveä harteinen ja lihaksikas että tavoitteena on nyt pudottaa 30kg. eli 10 kg vielä.
meille tai miehelle sanottiin siittiöistä suoraan, että koska ylipainoa on niin paljon ja erityisesti alavatsassa se vaikuttaa sittiöiden liikkuvuuteen.
samoin lääkäri epäili että verenpainelääkkeet voi myös olla yksi syy. lääkäri myös sanoi että saattaa mennä useita vuosia ennekö siittiöiden liikkuvuus on korjaantunut.
netistä olen lukenut tosi paljon mikä vaikuttaa siittiöiden liikkuvuuten ja myös lääkäri sanoi muutamia mm. liika kahvin ja colajuomien juonti, epäterveelliset elintavat, liiika alkoholinkäyttö, tupakointi (eritysesti nikotiini vaikuttaa liikkuvuuteen), stressi, jotkut lääkkeet, ylipaino.

emma81 suuret pahoittelut :hug: voimia jatkoon! , samoja tuntemuksia mullakin ettei meinaa enää jaksaa näitä pettymyksiä. alkaa olla jo luovuttaja olo itellä vaikka muut kaverit ym kyllä uskoo että me se lapsi vielä saadaan, mut itellä ei oikein uskoa meinaa löytyä enää... mut me nyt yritetään vielä pari hoitoa ennenkö mietitään jatkoa.

valoa pahoittelut negasta :'(

tanZZZku hieno saavutus jo toi melkein 9kg painonpudotus! :) ja hienoa että sulle tehdään se pas nyt.

almina oireet kuulostaa hyvälle, jospa olisi oikea plussa!

avalonia joo mukaan vaan :) laitan sut listalle.

mariq en tiedä enää mitä sanoa , tuntuu että joillekin vaan annetaan liikaa kärsimystä, iiiso :hug: :':)':)'( olisin kyllä vielä pitänyt sua plussanneissa mutta siirrän sut takas hoitolaisiin kuten halusit..
 
Viimeksi muokattu:
Tanzzku kiva, että voit tällä kertaan yllättyä positiivisesti!

Valoa voi voi :hug:. Tuntuu aina raa'alta, että niitä alkioita menee 'hukkaan', mutta ei ole menneet yrittämättä. Toivottavasti löytyisi jotain uusia rohtoja, että kiinnittyisivät kun kerran ovat noin hyvän oloisia!

Mariq tuo kolme kuukautta kuulostaa tosiaan hirveän pitkältä :( ei kai se välttämättä niin kauaa kestä, vai kestääkö?

Avalonia tervetuloa virtuaalivertaistukeen.. Koska pääsette (toivottavasti) PAS:iin?

Endosta joku kyseli. Mulle tehtiin laparaskopia kun toisen munanjohtimen toiminnassa oli jotain epäselvää ja vähän kipujakin oli. Löydöksenä oli tosi pikkiriikkisen endoa ja munanjohdinkin sittemmin toimi. Kuitenkin meidän lääkäri oli sitä mieltä, että ei me ehkä sittenkään ollaa selittämättömästi lapsettomia, vaan endo voi toimia hedelmällisyyttä haittaavasti, sen erittämien 'paikallishormonien takia, vaikka sitä olisi tosi vähän (olen kuitenkin ymmärtänyt että tästä on eriäiviä mielipiteitä). Tuohon nähden kuitenkin vaikuttaisi epätodennäköiseltä, että leikkauksella koskaan saisi ihan kaikkea pois, niin ettei ovulaatio häiriytyisi? Ja nykyään siis kai suositellaan aika montaa IVF:ää ennen kuin mitään leikataan. Täällä hillittömän pitkän linkin takana oli aika paljon asiallisen oloista tietoa

Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim - Lääketieteellinen aikakauskirja Duodecim
 
tää mun prepaid netti vähän reistaa, yritin listaa päivittää moneen kertaan... toivottavasti meni oikein teidän hoidot listalle valoa , mariq , avalonia ja emma81

annabell-77 sitä piti viel kirjottaa että tarkistin mm viimeisimmän spermatestin tuloksen ja 97 % oli liikkumattomia ja 1% liikkuu nopeesti ja 2% liikkuu hitaasti eli melkein pahin mahdollinen tulos. Tän huonon tuloksen takia toivotaan että olis jotain parannusta tullut tohon liikkuvuuteen .
sillon kun inssejä tehtiin niin liikkuvuus prosentti oli vielä noin 14% (jos en väärin muista)
Mutta kun mentiin kolmanteen inssiin niin sitä ei voitu enää edes tehdä koska spermatulos oli niin huono. inssit tehtiin tosi lyhyellä aikaa ja se olikin sit järkytys että 3kk:dessa spermatulos oli huonontunut radikaalisti. ite mietittiin sillon et olikohan osa syynä se kun mies oli kolarissa ja satutti päänsä/ sai lievän aivotärähdyksen noin kuukautta ennen kolmatta inssiä.
mut siis toi kolari oli tammikuu 2011 eikä vieläkään ole missän ICSI hoidoissa spermatulos ollut parempi.
Nyt kyllä jännityksellä odotan onko kavereihin tullu liikettä!
Mut luin myös netistä että 40 ikävuoden jälkeen alkaa miehen spermatuotanto vähetä/ huonontua että luulen että se saattaa mun miehellä olla myös yksi syy koska ikää on jo 43v.

ON
Eilen oli eka ultra ja 12 munarakkulaa näytti olevan, tosin oli montaa eri kokoa että saa nähdä miten käy, paljonko on tällä kertaa sit kypsiä. ajattelin et menopurpistokset loppuis tänään mutta ne jatkuukin sunnuntaille eli viel 2 iltana.
Punktiostakin laskin et se olis ollu maanantaina mutta se onkin vasta keskiviikkona.
tämä sillä että kun sanoin että viimeksi oli raakoja muniksia niin siirtivät punktiopäivää kauemmaksi. yleensä ollut siis kp 12 niin nyt on kp 14. mietin vähän et meneeköhän toikaan nyt sit oikein mut pitää vaan luottaa lääkäriin et osaa arvoida. (ei ollu mun oma lääkäri ni heti rupee epäileen lääkärin ammattitaitoa)
limakalvo oli tosi hyvä 11mm (kp8).

Kyselin sit että pystyykö sitä mitenkään tietämään että miksi alkiot ei kiinnity niin sanoi vaan että koska limakalvo on hyvän kokoinen niin ei pysty sanomaan mitään syytä. osaksi tuurista kiinni.
ja sitten vielä varmistin ton dexametasonin ja klexanen niin ne on määrätty mulle just sen takia että auttais kiinnittymisessä.
dexametason jatkuu vaikka kuinka pitkälle jos tulen raskaaksi( ei sanonu tarkkaa aikaa mut varmaan toi purkki loppun)
ja klexane pistokset jatkuu rv 12 asti jos tulen raskaaks. sit kysyin että voiko klexanea lopettaa aiemmin niin ei voi koska vaikuttaa mm istukan muodostumiseen.

sit myös kysyin että kannattaako meille tehdä aina pitkä viljely koska toiveissa olis saada kerrankin pakkaseen alkioita niin lääkäri meinas et pitkä viljely on paras niin sillä saadaan heti ne parhaimmat alkiot kyytiin vaikka sinne pakkaseen sit ei jäis mitään.

mulle ei ole aiemmin tullut pistoista mitään, mut eilen sain aikaseks karseen tumman lilan mustelman mahanahkaan tais osua piikki johki pieneen verisuoneen.

eilen kun kävin apteekista hakeen lisää lääkkeitä niin kysyin myös klexanen hintaa ja sanoi hinnaks n.35€ /10kpl ja jos raskaana niin niitä tarvii 20PKT eli hinnaks tulee noin 700€ ihanan kallista!!!! no, mut mitäpä sitä ei tässä vaiheessa yrittäis ja se onni on et lääkekatto näytti jsut menneen et saan noi piikit kyl todella edullisesti.
tietääkö joku et onko se nyt sit 1,5€ se 10kpl:een pakkaus vai miten se hinta menee lääkekaton ylityksen jälkeen??

sit tänään tuli jo vähän pientä paniikkia kun pistin menopurista (1200IU) viimeisen satsin niin ei siinä pullossa enää ollut 300IU:ta minkä olisin tarvinu. en vaan tajua, oonko voinu sit 3 kerralla jota olen pullosta käyttäny pistää jokaisella kerralla liikaa.
arvosta jäi puuttumaan 112IU mikä on mun mielestä aika paljon.
No sit tein jo uuden hormoniannoksen 600IU pullosta ja pistin siitä vielä lisää noin 95IU:ta.
kiva kun on vielä viikonloppu niin en saa mistään edes apua ongelmaan tai lisää menopuria. En tajua mihin on voinu mennä 112IU:ta?
kannattaiskohan mun soittaa naistenklinikalle ja kysyä apua?? oon nyt vähän hermona tän kans..

joo, mutta näillä hormoneilla nyt mennään. ja siis punktio tosiaan keskiviikkona aamulla 10.10. (mun synttärit et parempi tulla hyviä muniksia ja hyvä hedelmöityminen synttäreiden kunniaks )
Sitten ma 15.10. iltapäivällä siirto. JÄNNÄÄÄÄÄÄ!!!

tulipahan taas pieni novelli, toivottavasti jaksoitte lukea =)
 
Viimeksi muokattu:
Miles hui teillähän tapahtuu jo kovasti :) toivottavasti selviät lääkemääriesi kanssa ja voithan sinä soittaa ja kysäistä, sitä vartenhan ne siellä on... Tsemppiä

Simpli ja Talvitaika mitäs me piinailijat :) tsemppiä viimeisiin piinapäiviin ja plussa aaltoa toivoen kaikille piinasta kärsiville :)

Mariq :( voimia ja toivottavasti pääsette pian tämän yli. :hug:

Valoa Mulla ilmeisesti paras siirtopäivä on luomu passissa oviksesta 3 pvää... silloin keltaruhanen on iso, ensimmäisen kerran kun on oviksesta siirretty 3 pvää tuli plussa silloin joskus... ja jos nyt oikeasti plussaan niin tämä on sitten toinen kerta.. aiemmin ku passeja on tehty niin ei ole vaan sattunu päivät näin hyvin, että ois voinu siirtää 3 pvän päästä, ku on aina ollu vkonloppu edessä.. Voihan olla että jos tämä plussa on niin Pregnylistä oli myös apua, koska sitä ei aiemmin ole koskaan mulla kokeiltu... Tämä on sitä Jossittelua :)

UUsille TERVETULOA :)

ON: testasin taas ja viiva oli vahvempi kuin toissapäivänä :O testi viva oli ihan melkein kontrolliviivan vahvuinen... puolikkaan pregnylin pistämisestä viikko, huoh 3 pvää vielä...
Mun pitää aina nojata vessan seinään kun niin jännittää se testaus...
Hyvältä vaikuttaa, mutta hoen itselleni vielä että otahan iisisti...koska jos se vaikka olisikin oikea plussa, niin siitähän se piina vasta alkaakin...
Oireitakin on, olen todella väsynyt, vatsa sekaisin, vihloo alavatsaa kun aivastaa tai liikahtaa liian nopeasti...ja olen valkoinen kuin lakana...

Almina pp 17
 
Viimeksi muokattu:
Sanokaa uskallanko toivoa? Pp 10 aamu pissistä first singal antoi testi ajan kuluessa väriä sisältävän viivan ja vieläpä selkeän sellaisen. Mutta joka on vaaleanpunainen mutta selvästi testi viivaa heikompi. 3h pidätetystä pissistä joten vähän aprikoin. Ja tuhruvuoto alkoi myös samalla. Miun pää alkaa levitä.
 
Miles, samoissa mennään... mullakin sunnuntaina viimeinen menopur+cetrotide, maanantaina pregnyl ja keskiviikkona punktio. Mulla on kylläkin siirto jo perjantaina. Ja synttärit siirtopäivänä, joten toivotaan lisäonnea siitäkin...
 
Miles kiitos tarkasta selostuksesta :) meillä on tilanne se, että miehen painoindeksi on 30. Tuo lukema tuntuu tosi isolta, koska hän ei näytä sillai "paksulta". Toki vyötäröllä liikaa kamaa on, ja se vyötäröseudun lihavuus kai pahinta on. Paheista suurin taitaa olla karkin syönti. Alkoholia hänellä kuluu tosi vähän, lääkkeitä ei ole, eikä tupakoi. Meillä kävi kans sillai että insseissä liikkuvuus oli vielä jonkinlaista, mutta kun päästiin varsinaiseen hoitoon ( ICSI) niin todellakin jouduttiin tekemään se (ICSI) koska IVF:tä ei kannattanut tehdä siittiöiden "romahduksen" takia... Eikä mitään hajua miksi ne yhtäkkiä romahti niin pahasti. Tarkkoja lukemia en enää muista, ja laputkin olen hävittänyt. Olis kyllä mielenkiintoista tietää mikä tilanne on nyt. Mutta se varmaan tulee tietoisuuteen tossa keväällä jos noi PASsit ei onnistu. ...:(
 
Muistanko oikein, että täällä kyseltiin Klexanesta ja Kelan lääkekatosta?? Itse pistelen sitä nyt viikolle 12 asti ja hain kolme laatikollista sitä apteeksita näin alkuun. Mulla on myös tuo katto täynnä ja maksoin koko satsista 1,50. Samalla ostin migreenilääkkeitä, joista maksoin toiset 1,50. Kai tuo 1,50 veloitetaan aina per lääkkeen toimitus?!
 
Tänään pp 10 ja piti tehdä aamulla testi, apteekin testi siis. Puhdas nega. Jotenkin on sellainen olo, että ei se siitä enää plussaksi muutu, kun yleensä näillä päivillä on jo jonkinlaista plussaa ollut näkyvillä. Tosin nyt siirto oli heti punktiota seuraavana päivänä, mut silti on usko mennyt :(
 
Pikainen päivitys täältä petin pohjalta.. En muista milloin viimeksi edes kirjoitin ja nyt ei energia riitä etsimään edellistä kirjoitusta. Mutta hyperi siis rupesi käymään mun kunnon päälle siinä määrin et 4päivää olin sairaalassa ja nyt pikkuhiljaa parempi.

Punktiosta tulee nyt 2viikkoa, voin vaan kuvitella miten mun olis käynyt jos siirto olis tehty ja se olisi pahentanut tilaa, olisin varmaan oikeasti teholla niinkuin se lääkäri mulle sanoi silloin kun kertoi ettei uskalla todellakaan siirtoa tehdä.
Vuotokin tuli jo ja hieman ihmettelin kuinka mun kierto nyt on tasan 28 päivää kun yleensä ollut lähempänä 35... Mutta kuulemma se johtuu siitä pregnylin pistämisestä että siitä kahden viikon päästä alkaa vuoto yleensä..jahas ei mulla tietenkää tuommoinen tullut mieleen. Lähinnä kauhistuin et jotain on mennyt taas pahasti hullumpaan suuntaan mutta kivuista päättelin et kyseessä menkat ja en edes uskaltanut ottaa muuta kuin panadolia (joka ei mulla juurikaan valtaisiin menkkakipuihin auta yhtään! ibumaxia tai buranaa olla pitää...) kun on tuo hepariini piikki käytössä hyperin takia. miles Tosiaan mullakin samainen piikki käytössä nyt ollut vaikkakin tilanne hieman eri mutta kuitenkin.. tosiaan 1,50/lääke. Mä en muutoin katoistani ole koskaan hyötynyt.. nytkin vain muutamia kymppejä mutta on sekin ihan mukava nyt kun konkurssi meinaa iskeä kaikenmaailman ylimääräisten laskujen ja kulujen kanssa.

Sairaslomakin tuntuu vain jatkuvan ja jatkuvan. En tiedä miten nopeasti tästä toipuu, liekö olen ensi viikolla työkunnossa. Nythän mulla alkoi juuri kolmas saikku viikko tän hyperin tiimoilta, tilannehan alkoi olla hankala jo ennen punktiota kun munasarjat niin valtavat. Punktion jälkeen nestettä alkoi kertyä myös vatsaonteloon ja ihan pikkiriikkisen oli nähtävissä myös keuhkokuvassa. Aloin kuivua ihan rusinaksi vaikka miten join ja kaikki neste kasautui vatsaan. Yhden päivän oksentelin ihan jatkuvasti ja pari päivää oli sellaista että oksetti kokoajan ja silti tietysti pakko juoda ja juoda ettei kuivuis lisää. Viimeinen pisara oli se kun henkeä alkoi ahdistaa/ pitkällään olo oli ihan mahdotonta tukaluuuden takia, lähdin osastolle enkä suostunut sieltä lähtemään ennenkuin 4päivän päästä ja silloinkin olin epävarma että onko musta kotona olijaksi mutta kyllä nyt jotenkin päin pystyy jo olemaan. Olisin "päässyt" osastolle heti alkuunsa mutta kukapa sinne haluaisi joten en aiemmin jäänyt kun lääkäri pariinkin otteeseen sanoi et ei ole hänen mielestään vielä aivan pakko mutta mitä itse olet mieltä, pallo ikäänkuin heitettiin mulle ja tosiaan kuka sinne haluaisi jäädä "vapaaehtoisesti". (Ja vielä vauvojen itkua kuuntelemaan:| )

Nyt en jaksa kirjoittaa enempää.. hieman sekavaa tekstiä varmaan.

Niin ja tosiaan, kun tuoresiirto jäi väliin niin luojan kiitos tästä kaikesta oli jotain hyötyä, saatiin huikea määrä pakastealkioita, 8kpl !! (yleensä ollut kaikenkaikkiaan 2-3) Niiden olis nyt syytä olla sulatuksesta selviytyviä ukkeleita etten ole ihan turhaan kitunut viikko tolkulla.

Eli mulle voisi myös päivittää 3.IVF/ICSI 1.PAS marraskuu marraskuussa varmaan ultrataan mutta mä en todellakaan jaksa uskoa et siirtoa voitais vielä silloinkaan tehdä... Ja en kyllä halua että pakasteita "tuhlataan" jos mun kroppa ei ole vielä kunnossa jne.Mut voihan tuo marraskuu olla tavoite:) Kiitos päivittelystä:)
 
Mörkötys onpas sulla ollut huonot oltavat. Ei ne turhaan pelottele sillä hyperillä ja sairaalassa olo nyt vaan ei ole herkkua. Hienoa, että olet jo voiton puolella, ja tästä kierroksesta tuli kärsimyksen lisäksi kuitenkin myös hienot alkiot!

Almina onnea plussasta!!!:)

Simpli varovaiset onnittelut?!

Dreamer, ei ole kokemusta varhaisista plussista, joten toivotan vain tsemppiä viimeisiin piinapäiviin, se voi kuitenkin vielä muuttua!

Täällä pp 7, eikä oikein mitään oireita. Onkohan ne ollenkaan lugeja, mitä on tullut alapäähän tungettua? Tai sitten olen vain oikeasti onnistunut olemaan ajattelematta koko asiaa.
 
Toinen saman merkkinen testi antoi myös yhtä vahvan viivan tänään eli sellainen haalea plussa. Nyt odotan perjantaihin ja sitten testaan jo digillä. Etova olo astui kuvaan pp 10 ja jatkuu edelleen.
Simpli pp12.
 
Viimeksi muokattu:
SImpli onko enää tuhruvuotoa ollut? voi miten hyvältä kuulostaa jo tuollainen haalea plussa ja sullahan onkin vasta pp12 että eihän se kovin vahva voi vielä ollakaan :) toivotaan parasta :)

Paiju älähän hätäile on vasta pp7, vaikka kovin tuoreessa muistissa on itsellänikin, tuo on minusta piinapäivien pahinta aikaa.. tsemppiä :)

dreamer toivotaan että kääntyy vielä plussan puolelle :)

ON: testasin ja jälleen vahvempi plussa, testi viiva miltei kontrolliviivaa vahvempi :) hyvältä tuntuu ja todella epätodelliselta, ihan kuin olisin unessa... ei tätä voi uskoakaan todeksi.. oireet samanlaiset kuin aiemmin... toisinaan aaltomaista jomotusta mahalla... vatsa sekaisin... suussa kumma maku..vihlonnat jatkuu..
ylihuomenna virallinen testipäivä...ja toivottavasti se iloinen soitto VL:lään...
voi naiset mikä tunne toivon tätä niin teille kaikille...
Matka on vasta alussa, mutta iloitsen niin jo pelkästään tuosta positiivisesta testistä..jota katselen ihmeissään edelleenkin... ( Anteeksi omanapainen hehkutus )

T: almina pp19
 
Ei, vain kipuja vaihtelevasti. Olen koko ajan varpaillani jos vuoto alkaa taas. Oli siis todella vaaleaa tuhrua.

Muoks. Eniten nyt tressaan sitä kun se viiva ei vahvistunut... Mutta perjantainahan se selviää.
 
Viimeksi muokattu:
almiina ja simpli onnea kovasti. Toivottavasti pienet pitää kovasti kii ja viivat vahvistuu.

oma napa: en ole testaillut, viikonloppuna lämmöt laski normaalille tasolle niin kuin ennen kuukautisia. Pitääköhän lääkkeet vain vuodon poissa. Minulla on lugesteronien lisäksi estradot kerran päivässä käytössä ja se on ennenkin viivyttänyt vuotoa.

Oireista, tissikipu ja alavatsan painon tunne loppui n viikon päästä siirrosta, samoin siirrosta alkanut vessassa ravaaminen öisin (tuo minulla joka kerta kun siirto on päästy tekemään) Lauantain itkeä tihrustin negaa, nyt lämmöt oli vähän nousseet, mittailin sitten tuota kun en saanut lupaa testata vielä. Testin teen torstaina vasta kun mies paikalla. Hyvin pessimistisesti odotan muuta kuin negaa, mutta pakko yrittää viimeiseen saakka uskoa ihmeeseen.

dreamer, yritä jaksaa piinailla, vaikka vaikeaa tämä on.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos jaksamisista. Kyllä nyt on onneksi jo vähän helpottanut. Tästä taas on pakko yrittää jatkaa eteenpäin. Varmaankin sinne yksityiselle siirrytään ja kokeillaan edes kerran. Tampereen AVAsta tuli yksi positiivinen kommentti, kiitos siitä.

Avalonia, kysyit vertaistukiryhmästä. Olin Simpukkaan yhteydessä ja täällä omassa kaupungissani alkaa pikapuoliin ryhmä. Mutta jos itse olet Tampereen seudulta niin siitä en osaa sanoa. Simpukan sivuilla on aika hyvin tiedotettu ryhmistä tai ainakin henkilöistä, joilta niistä voi kysyä. Treella on meitä lähimmät yksityiset klinikat, mutta onneksi noita tukiryhmiä on myös vähän pienemmissä kaupungeissa. Itse kyllä odotan ryhmän alkua. Vähän se voi tuntua aluksi oudoltakin jutella näistä asioista kasvotusten vieraiden ihmisten kanssa, mutta luulen että se tulee omalla kohdallani nyt ihan tarpeeseen.

Niistä piikkien aiheuttamista mustelmista piti kirjoittaa vielä, että yleensä mulle ei mitään mustelmia oo tullut, mutta Klexane aiheutti välillä kyllä kunnon violetteja mustelmia. En tiedä sitten, mistä johtui. Onhan se piikki pikkasen suurempi kuin esim. Gonalin tai Menopurin.

Tsemppiä Mörkötykselle hyperin kanssa! Toivottavasti pian alkaa kunnolla helpottaa ja pääset takaisin töihin!

Miles ja InMyDreams ja muutkin joilla hoito käynnissä, onnea punktioon ja koko hoitoon! Onnea plussanneille! Ja tosi paljon voimia neganneille!
 
:ashamed:Tuhnuttelu palasi taas tänä aamuna. Huomenna siirrosta 14pp ja sekös saa pelkäämään että täti punainenhan sieltä saapuu :(. Mun päähän koskee jo kolmatta päivää ja tää päivä on toistaiseksi pahin sillä saralla. Ihankun tässä ei olis jo ihan tarpeeksi kestettävää muutenkin...:stick:
 
Huomenta kaikille!!
Tervetuloa mukaan luck ja Avalonia!! :)
simpli pidän täällä kovasi sinulle peukkuja, koita vielä vähän jaksaa piinailla, sulla on nyt niii lupaavalta näyttäny..
Alminalle onnittelut +!!! Toivottavasti kaikki tullaa pian perässä :)
Kovasti toivotan toipumisia Mörkötykselle!! Toivottavasti pian olojo helpottaa!!
Dreamer1 kovasti tsemppiä vielä viimeisiin piinapäiviin!!
Talvitaika :hug:
Isot tsempit Miles ja InMyDreams hoitoon!!!

Muillekin kovasti voimia ja jaksuja vaiheisiinne!! Sori jos unohdin jollekin kommentoida... :ashamed:

Itsellä vissiin kuitenkin progynova aiheuttaa huonoa oloa...edelleen... Tänä aamuna alkoi Lutinus tässä vierellä myös.
!!Eritevaroitus!!! Viikonloppuna on tullut hieman, siiiiis tosi vähän sellasta mikskähän sitä ny nimittäs... tuhruu...?? Ei edes huosuun saakka, vaan vessassa käynnin yhteydessä ainoastaan papruun ku sitä hieman on painanu tonne... (jotenki vaikeelt tuntuu ja vähä ällöttää kirjottaa tästä, anteex!!!)) Siitä eilen soittelin polille ku viime kierrossa just sen takii PAS siirrettiin ku tuli ovis vuotoa...
Noh, kätilö soitteli iltapäivällä takas ja lekuri oli ollu sitä mieltä että jos pahenee ni to mennes sit soittoo sinne. Nyt ei oo kyl ollu mitää vuotoja, papru on kirkas.. koputetaas puuta...
Eli nyt näyttää, ainaki tällä hetkellä lupaavalta et pe PAS onnistus :) Toivotaan vaa et huurunenä selviäis hengissä :) :heart: Kaksi alkiotahan saatiin pakkaseen tästä 1.IVF, kumpikin ovat omassa oljessaan. Ja taisivat olla 3pvän ikäisiä alkioita..
Taas on hieman jännittäviä aikoja tässä elelty!! Olisin kyl tosi tyytyväinen jos pääsisin piinailemaan :D
Koitan nyt irrottautua siitä hemmetin tupakastaki... Eilen poltin 5 röökii ja koitin jauhaa purkkaa.. Tänään ja tästä eteenpäin koitan olla sillee etten polttais ollenkaa.
Saas nähä kui tytön käy ;)
 
  • Tykkää
Reactions: simpli
InMyDreams hauskaa että meillä menee hoito niin samaa tahtia ja jännä sattuma että myös synttärit 2 pvn välein!

mörkötys no, on sulla ollu kestäminen. pikaista paranemista ja jospa olisit marraskuussa siinä kunnossa että passi voidaan tehdä.
Onko olo kuitenkin mennyt paljon parempaan suuntaan vai junnaako paikallaan?
onnittelut alkio määrästä!

almina
onnittelut plussasta! kävitkö veritestissä?

talvitaika + simpli
tsempit viime hetken piinaan!

TanZZZku
toivottavasti saat pakkasukon kyytiin ja pääset piinaileen! tsempit tupakan lopettamiseen! on varmaan vaikeeta mutta yritä ajatella että se parantaa huomattavasti raskautumisen mahdollisuutta!

luck
oletko testannu?

ON
hermostuttaa, jännittää, pelottaa!!! huomenna PUNKTIO!!! vähän ennen klo 9 klinikalle! voi apua!
 

Yhteistyössä