Hoidot jatkuu 2012

Täällä onkin juttua tullut... :)

Miles Oli liikuttavaa lukea teidän hoitotarina. Olette todella tehneet kaikkenne onnistuaksenne. Toivottavasti tämä on SE hoito! :) :heart: Saanko udella, että mikä miehesi painoindeksi oli enenn painonpudotusta? Omalla miehelläni on myös paljon kuolleita/liikkumattomia siittiöitä, ja ylipainoa jonkin verran. Pudotti keväällä 10 kg , mutta kesän aikana se on kaikki tullut takaisin. Nyt sanoinkin että saisi kantaa kortensa kekoon ja laihduttaa, varsinkin jos tässä joutuu vielä keväällä aloittamaan hoitorumban alusta. Olisi mielenkiintoista tietää vaikuttaako painon pudotus tosiaan siittiöitä parantavasti. Meille ei ole tarjottu mitään selitystä miksi siittiöt ovat mitä ovat. :O

ON: Täällä eletään hiljaiseloa... Vuoto vihdoin loppui 7 pitkän päivän jälkeen. Kiitos vaan luget. Oli joo niukempaa, mutta kestipä tosi pitkään. Nyt sitten odotellaane ensi viikon ultraa, jotta nähdään mikä meininki kohdussa on, ja että saadaanhan PAS tehtyä tähän kiertoon... :)
 
  • Tykkää
Reactions: miles
*Hoidot jatkuu 2012***

Tiinuli81 ............... 2.IVF ..................... elokuu
Moto76 ................ 3.IVF ...................... elokuu
Kevät87 ................ 2.ICSI ................... elokuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI ............ syyskuu
Emma81 .............. 3.IVF ..................... syyskuu
simpli .................... 2.ICSI .................. syyskuu
InLove ................... 1.IVF ................... syyskuu

Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ............. syys-lokakuu
Miles .................... 4.ICSI.................... lokakuu
Iica ...................... 1.IVF/2.pas .......... lokakuu
Sannuliinu .............2.IVF ................... lokakuu
Odottava73 ............ 2.IVF/ .................. lokakuu
Annabell-77 .......... 1.ICSI/2.pas .......... lokakuu
InMyDreams ......... 4.IVF ..................... lokakuu
Split85 .................. 2.IVF .................... lokakuu
Meriann ................ 2.IVF .................... lokakuu
Seline .................. 2.IVF .................... lokakuu
Linnea1982 ........... 1.IVF/2.pas ........... lokakuu

TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... syksy
Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI ................... syksy
Onlyer.................. 3.ICSI ................... syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... syksy
Tuba factor .......... 4.IVF1.pas .............. syksy
Hiskias ................ 2.IVF/ICSI ................... syksy

Nitaliini ................ 1.IVF 1.pas ........... loka/marras
Meg ..................... 3.IVF ....................marraskuu
Juliet83 ................ 1.CSI 1.PAS.............marraskuu
pikku_karhu .......... 2.IVF/2.pas ......... marras-joulukuu

Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ......... tammikuu
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... talvi/kevät

Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ??
Tammuska ........... 2. IVF 1.PAS?.............. ??
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ??
Inkku1 ................. 1.IVF(?) ....................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ??
johkunen ..............4.IVF............................ ?


***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Baby20xx...............3.IVF/ICSI................1? ...................... 24.9. +
Valoa…................…1.IVF 3.PAS..............2……….................. 5.10
Almina................... 4.icsi/1pas...............2 ....................... 10.10.
Talvitaika ...............4.IVF .................... 1 ....................... 10.10.
Simpli.....................2.IVF/ICSI.............. 1 ........................ 10.10(?)
Paiju......................2.IVF/2.PAS.............1........................ 14.10.
Dreamer1 ............. 5.ICSI ................... 1 ........................ 15.10.
Nellikaneli...............1.IVF/1.PAS............ 1 ......................... 16.10.
Luck ...................... clomit ...............................................


***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... 29.1.2013
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.2013
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
Sekundamamma .... 1.ICSI/1.pas ...elokuuu.............
HaaveissaToinen ... luomuihme ......elokuu............... 1.5.2013
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ......syyskuu.............. 9.5.2013
Luru-73 ................ 1.IVF ............. syyskuu..............
Scarleth ............... 3.IVF .............. syyskuu................
Sebu08 ................. 4.IVF ..............Syyskuu ............... 28.5.2013
jadekivi ................. 2. IVF ............ syyskuu ............... 29.5.2013
Willbe....................4.IVF/ICSI.........syyskuu............... 30.5.2013
mariq....................4.ICSI .............. syyskuu ............. 4.6.2013
Lila13....................2.IVF................ syyskuu ............. 4.6.2013
 
Viimeksi muokattu:
luck tervetuloa! koskas meinaat testailla? laitan sut tonne listaan piinailijoihin

InMyDreams klexane on verenohennuslääke, joka tekee sen että mm kohdun verenkierto vilkastuu.. näin siis muistelen mut varmistan senkin viel huomen lääkäriltä. kun siitä meidän suunnittelukäynnistä on aikaa kun se oli kesäkuussa niin ei enää muista et miksi näitä kaikkia lääkkeitä on määrätty. Eli lääke määrätty (muistaakseni) mulle sen takia että siirtoja on ollut suht paljon, muttei kiinnittymisiä niin toivotaan sen auttavan alkion kiinnittymiseen.

nellikaneli piinailijoissa olet! tsemit piinapäiviin! :)

annabell-77 vastaan sulle vähän myöhemmin :)

ON luin vanhoja sähköposteja klinikalta ja pitää vielä tämä kirjoittaa, eli saimme lääkäriltä tai mies sai nämä neuvot vielä sen jälkeen kun kolmas ICSI oli mennyt mönkään. Ei colajuomia (ainakaan miehelle), kahvia ei yli 4 kuppia päivässä. Molemmille sopivasti anti-oksidantteja (sinkki, seleeni, C- ja E-vitamiini). Nopeat hiilihydraatit pois. ( ja tästä sitten keksittiin et mies vois karppaamalla yrittää pudottaa painoa) eli tosiaan nämä on vielä olleet kaiken sen muun lisäksi mitä jo kirjoitin!!!

Et mun mielestä klinikalta antovat jo kivasti yksityiskohtaisia neuvoja.
 
Viimeksi muokattu:
Mariq voi ei, toivon nyt kuitenkin että se plussa pysyy kaikesta huolimatta :) sulla se on kyllä melkoinen piina joka vaan jatkuu, ei oo reilua ei... halit sulle :)

nellikaneli nyt sinullakin se armoton piina alkoi :)

Ja piinailijoita onkin taas melko iso joukko :) kaikille tsemppiä tasapuolisesti...

Valoa joko testit polttelee käsissä ;) oireita??

ON: siis tämä pöljä meni ja testasin aamulla ja positiivinenhan se toki oli ja ihan selkeä sellainen... mutta testi viiva ei kuitenkaan kontrolliviivan paksuinen ollut..
Mutta siis pistin sen puolikkaan pregnylin lauantaina ja virallinen testipäivä on ensiviikon alussa...
kuinkahan vahvoja plussia tuollainen pregnylin puollikas voisi antaa.. Korkealta tullaan alas jos niin ikävästi jällleen käy..
Mutta toisaalta olipa hienoa nähdä positiivinen testi, sitä ei olekaan aikoihin nähty ;)
saahan siitäkin jo hetkeksi iloa...
menkkajuilimisia ei ole enää ollut, mutta päätä on särkenyt ja olin aamulla jo ihan varma että tänään täti kurvaa paikalle... odottavan aika on piitkä..
huimausta on, mutta rinnat ei ole enään yhtään kipeät.. ja siitä kohdunnapukasta se elää ihmeellistä elämää, toisinaan se on kovempi ja tänä aamuna yläpuolelta turvonnut ja pehmeä...mikä taas viittaisi menkkojen alkamiseen...

juu tämä nyt odotelee päivien kuluvan...
 
rv5+1 pp20...menkkakipua tosi rajua..pönttö täynnä punaidta tasan taas pp20 alkoi km...mut voi siirtää taas yrittäjiin...vaikka eihän se yks rupu selviä sulatukdesta mutta pitää se muka käyttää ennen 5icsiä...eli mariq....4.icsi.1pas......
 
Nolla-ultrassa käyty ja pitkästä aikaa itseä alettu piikittämään. Vähän muka jännitti se pistäminenkin, vaikka alkuvuodesta lääkitsin itseäni endoa vastaan pistämällä ja tosiaan toinen IVF:kinhän tämä minulle on.

Ai että minut kyllä ultrasi ehkä maailman vastenmielisin lääkäri. On osastonsa ylilääkäri, vanhempi mies. Ilmeisesti olivat aikataulusta pahasti jäljessä ja tämä mies tuli sitä sumaa purkamaan. "Riisu", "katotaas sitte", "sulla on varmaan se paperi?" (selkä kokoajan meihin päin) ja pikkuhousutki piti jättää miehen syliin, kun ei ollut paikkaa mihin riisua ja lopuksi totes "eiköhän aleta pisteleen/piikitteleen"... :eek: Kerran aikasemminkin käynyt tämän setän tutkittavana, ja tuolloin hän jutteli pelkästään sille ultramonitorille... -.-

Onneksi, _onneksi_ oli tosiaan vasta eka ultra, jolloin itse en ainakaan ole vielä yhtään hormonipäissäni pelkästä Synarellasta. Pokka minulla oli siinä tutkimuspöydällä pettää kun vaihdettiin miehen kanssa katseita. Mitenhän se lääkäreiden empattisuus ja sosiaalisuus kariseekin uran myötä...

Sinänsä hassua, kun on ainakin puolentoistavuoden verran pitänyt kaikenmaailman lääkkeillä itseltä luomumenkat pois, niin ei ole aikoihin edes elätellyt epärealistisia luomuraskautumistoiveita ja nyt onkin kohta taas ihan lupa odottaa ja toivoa.. Aika mystinen fiilis.. :cool:

-Semmosta oon miettiny (pessimistisesti jo eteenpäin) että joskus muistan kuulleeni, että Kela korvaa 3 kertaa julkisella puolella IVF:n, onko tämä ehdoton yläraja?

Hirveesti tsemppiä kaikille piinailijoille ja mariq:lle spesiaalirutistus.
 
Almina, varovaiset onnittelut plussasta. Mä en nyt muista et kauanko se Pregnyl vaikuttaa. Pajljonki siis pistit? Mulla tekis ihan hirveesti mieli testata mut yritän malttaa perjantaihin. Töissä pari työkaveria tietää tilanteen niin ei tarvi siellä alkaa selittelemään mitään. En kuitenkaan pysty heitä heti kohtamaan itkemättä, koska osaavat varmasti lukea kasvoilta jos negan oon testannu.

Split, onpa ollut ikävä kokemus lääkäristä. Mä olen kans muutamaan otteeseen miettiny et mitä toopeja siellä välillä onkaan. Varmasti asiansa osaavat mutta pientä hienovaraisuutta toivois kohtelussa.
 
Mariq iso halaus sinulle :'( voimia...

Valoa puolikkaan pregnylistä eli 2500 iu lauantaina, siis mullahan on viralliseen testipäivään vielä vajaa vko, mutta kun ajattelin että jos on nega niin saa valmistautua pahimpaan ja nyt kun tuli plussa niin molemmat edelleen mahdollisia sekä plussa/nega. nyt pp 14..

sulla vielä muutama päivä, tsemppiä perjantaille :)
 
Pp3 alkoi menkka kivut ja lievää ristiselkä kipua.pp4 ristiselkäkipu, kuukautiskivut oli kovempia ja sain jopa muistutuksen siitä mille ne supistukset taas tuntuikaan saman päivän iltana. Pp5 kovat menkka kivut jatkui ja odotin jo vuodon alkavan. Pp6 tissit ei enää niin kipeet, heikotusta, korva meni yht'äkkiä lukkoon, illan särki päätä (sama jatkui yöllä kun heräsin pissille) ja lievää menkka jomotusta. pp7 mieliala itkun suunnalla, lievää menkka jomotusta ja tissit edelleen kipeet, mutta lievästi enää. Illalla tissiliivien pitäminen tuntui ilkeältä. Kostea fiilis alakerrassa, ihan kuin pääsisi pissi housuun kun yht'äkkiä hulahtaa. Pp8 lievää menkka kipua ja selkään koskee. Tissit kipeämmät. Luget tulee edelleen suojaan eli ei ainakaan niiden kohdalla ole mitään muutosta. Ja joka ilta kaadun sänkyyn jo ilta kymmenen ja silti en jaksa nousta ylös ennen aamu kahdeksaa. Valmistan itseäni kohtaaman se tulevan negan taas testissä.

Miten muilla piinailijoilla? Tuntemukset?
 
Mun pitää jotenki varma vähä koittaa pysyy pois täältä... Jotenkin kun myötäelää kaikkien juttujen kanssa, ja lukee toisten negoista, ja ku on kuullu hieman taustaa yrityksestä, niin tulee aivan järkyttävän paha mieli epäonnistumisista!!
Ja sit on monta päivää synkkä mieli...
Vähän niinkun Miles kirjoitti, et oli saanu ohjeen et koittas keskittyy mukaviin asioihin eikä sais lukee negat. juttui...
Joten, koitan nyt keskittyy painon pudotukseen ja liikuntaan, sekä pikkuhiljaa kääntää ajatuksia tupakinpolton lopetukseen ja koittaa vähä niinku unohtaa tän koko lapsiasian... ei varmaan helppoo, mut kokeilen tällä tavalla nyt, josko se mieleen hieman vaikuttas...

Huomenna on se lekuri, ja en tod. haluis mennä sinne!! Mulla on 1,7kg liikaa, ja jos eivät evää PAS yritystä sen takii nii varmaan sitte joku muu kusee, progynova-annostus ei oo ollu oikee tai sit menee ihan vaan muuten vaan vituix!! oon jo henkisesti koittanu esnnoituu et ei mua hoideta tässä kuussa, et katsotaan ens kuus uusix!! Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma, ja pessimisti ei pety!! :D

mariq voima :hug: josko nyt kuitenkin sitten vielä...??? Onko mikä tilanne tänään???

Valoan fiiliksiä myös varovaisesti utelen???

Muille piinailijoille myös tsempit!!!
 
Miles: Mun pitää tänään testaila mulla on kp 29 tänään, mutten uskalla, ku mulla on niin epäsäänölliset kuukautiset muutenkin.
Mariq: voimia, tiedän että on rankkaa, mutta koita pysyä positiivisena.:hug:
Almina: Minä olen pregnyliä käytänyt useastil, lääkäri sanoi ett se vaikutta tuloskiin viikkon verran, mutta mulla se näkyi testeissä vaan 2 päivää .
Valoa
 
mariq lohtuhalaus. Tuo niin niin väärin jo teitä kohtaan. Yrittäkää kuitenkin jaksaa tästäkin eteenpäin. En muista onko jo kunnolla tutkittu kromosomit, hyytymistekijät jne. Minulle kun joskus ehdottelin kortisonia, lääkäri meinasi että se pitää aloittaa reilusti ennen siirtoa, jotta olisi hyötyä. eri tapoja näkyy tuossakin olevan.

kauhean aikasin te muut piinailijat uskallatte ajatella testausta. olisi ihana nähdä kaksi viivaa pian, mutta itse en uskalla ajatellakaan ennen viikonloppua testausta. välillä pieniä oireiluja joita kuvittelen välillä onnistumiseksi. välillä kunnon menkkajomotuksia, polttelua jne, joten palaan maan pinnalle. yritän vain ajatella etten asialle enää mitään voi, lääkkeet ajoissa ja odottelua. itketään ensi viikolla joko onnesta tai surusta.

tsemppiä kaikille piinailijoille ja hoitolaisille.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa,

en ole jaksanut kirjoitella enkä lueskellakaan pitkään aikaan, mutta kirjoittelen nyt meidän kuulumiset. Toukokuussa 2. ICSI meni huonosti ja nyt syyskuussa meillä oli julkisen puolen viimeinen hoito. Tällä kertaa saatiin 9 munasolua (kahdesta aikaisemmasta saatu vain 3, joista yksi hedelmöittynyt) ja niistä 7 oli kypsiä, jotka kaikki alkoivat jaksaantua ICSIllä. Tehtiin pitkä viljely ja 17.9. siirrettiin yksi huippu-blasto kyytiin. Lääkäri kehui, että tilanne ei voisi olla tämän parempi tässä vaiheessa ja nosti mukavasti meidän odotuksia korkealle. Muutama päivä siirron jälkeen alkoi sellaiset tuntemukset, että aloin itsekin uskoa blaston kiinnittymiseen. PP4-7 mahaa juili niin, että olin varma, että testiin tulisi plussa, kuitenkin sitten pp8 alkoi näkyä merkkejä pienestä vuodosta ja pp9 hanat aukesivat kokonaan ja vuotoa tulikin reippaasti yhden päivän aikana. Soitin sitten jatkoviljeltyjen kohtaloa ja sain kuulla, ettei yksikään ollut päässyt pakkaseen. Tuntui ja tuntuu edelleen niin pahalta ja väärältä. Tämä on niin raskasta...

Meillä oli tässä viimeisessä hoidossa lääkkeenä Gonal ja annos 412,5IU, Orgalutran ja punktiopäivästä alkaen kortisoni Prednisolon sekä siirtopäivästä Klexane ja luget 3/pv. Ei siis tälläkään coctaililla onnistunut. Tuo mun lääkeannos on melkoisen suuri, lääkäri sanoikin, että se on kaksi kertaa suurempi kuin mun ikäisillä/painoisilla yleensä. Muniksia se kasvattikin tällä kertaa paremmin kuin kaksi aikaisempaa, mutta lopputulos oli sama. Meillähän raskaus alkoi vuosi sitten ekasta IVF:stä, mutta ensimmäisessä ultrassa 9. viikolla sykettä ei löytynyt.

Viime keväänä multa leikattiin avoleikkauksessa endoa ja samalla poistettiin myös toinen munatorvi, joka oli täynnä endoa. Oonkin tässä miettinyt, millaiset mahdollisuudet tämän taudin kanssa on saada omia lapsia. Endometrioosi vaikuttaa munasolujen laatuun, niiden hedelmöittymiseen ja kiinnittymiseen, tämän mulle kertoi laboratoriopäällikkö, kun soittelin niiden jatkoviljeltyjen perään. Kiinnostaisi tietää, vaikuttaako endo myös siinä tapauksessa, jos hoito tehtäisiin luovutetuilla munasoluilla, onko kenelläkään tietoa tästä. Tai ylipäätään hoidoista luovutetuilla soluilla?

Me ei mun miehen kanssa vielä olla juurikaan puhuttu jatkosta. Tää oli niin kova isku kummallekin. Itse olisin vielä valmis kokeilemaan hoitoja yksityisellä, mutta toki nämä pettymykset alkais jo riittää. Pitääkö yksityisen hoitoja ennen kysyä, korvaako Kela niitä? Jos hoitoihin vielä lähdemme meidän lähin klinikka löytyy Tampereelta, eli se olisi Ovumia tai AVA. Onko näistä kokemuksia? TAYS:han ostaa palveluitaan Ovumialta, joten sitä kautta se puoli Ovumiaa on tuttu, mutta kiinnostaisi kyllä kaikki kokemukset kyseisistä paikoista.

Adoptiokin on pyörinyt mulla mielessä. Sekin vaan tuntuu niin raskaalta ja pitkältä prosessilta. Mutta kovin tyhjältä koti tuntuu, kun täällä vain kahdestaan asutaan. Ja tää on sitä aikaa, kun kaveripiirissä koko ajan on muutama raskaana ja kaikilla alkaa olla ne pari lasta... Simpukkaan otin yhteyttä ja kyselin vertaistukiryhmää, tuntuu ettei tästä yksin nyt meinaa päästä eteenpäin. On kamalaa, kun ajatukset pyörii koko ajan näissä asioissa.

Tää oli nyt tällainen valitusvirsi. Mä toivon kaikille paljon jaksamista tässä asiassa ja toivottavasti niitä plussia tulee ja vieläpä ihan syliin asti!
 
Emma, olipa surullinen tarina. Pahoittelut! On se niin väärin et näin rankkoja hoitoja joudutaan käymään läpi ja tuollainen lopputulos. Minulla on myös endo ja jokaisen pettymyksen jälkeen kasvaa vaan suurempi kysymys päässä et miksi, miksi se ei onnistu!?! Toivottavasti löydätte jonkun keinon saada se oma lapsi, joko biologinen tai adoptoitu. Mä kans kattelin simpukan vertaistukiryhmiä netistä, mut täällä mun kaupungissa se kokoontuu vain kerran kahdessa kuukaudessa. Täytys varmaan kuitenkin ottaa yhteyttä ja uskaltautua paikanpäälle. Varmasti helpottavaa kun saa kohdata kasvotusten saman kokeneita ihmisiä.

ON: Mä en sit jaksanut odottaa huomiseen. Mä olin jo jotenkin varma et nyt onnistuu. Pieniä oireitakin muka jo ilmaantu. Tänäänkin heräsin sellaiseen kuvotukseen. Mut ei, negaa, negaa. Seitsemän alkioita siirretty ja yks kiinnittyny kohdun ulkopuolelle. Alkaa olla jo aika toivoton olo. Vielä on yks alkio pakkasessa mut sen suhteen en uskalla kovin elätellä toiveita. Meillä on tähän saakka kaikki alkiot selvinnyt sulatuksesta enkä enkä tiedä uskallanko luottaa siihen et viimeinenkin selviää. Mulla on jo katseet seuraavassa hoidossa. Päätettiin siis siirtyä yksityiselle hoitoon. Mä odotan saavani sieltä hieman yksilöllisempää hoitoa ja jotain vastauksia siihen et missä vois olla vika. Viimeksi lääkäri mainitsi, et jos nämä siirrot ei tärppää niin mahdollisesti tehtäis laparoskopia. Onkohan sillä mitään merkitystä munasolujen kannalta et tehdäänkö ennen vai jälkeen seuraavan IVF:n? Voiko se siis esim parantaa munasolujen laatua?
 
mariq: Olen täällä käynyt kurkkimassa pääasiassa sinun tilannettasi, ja sinulle, jos erityisesti jollekin, toivon plussaa. Toivon sydämeni pohjasta, että viimeistään seuraavasta tärppää!!! :hug:

Emma81: Kelasta ei tarvitse kysyä mitään etukäteen. Klinikka joko hoitaa korvausten hakemisen tai sitten haet itse jälkikäteen. Yleensä tuo ensimmäinen vaihtoehto.
Itselläni ei Treen klinikoista kokemusta ole, mutta kaveripiirissä on meitä lapsettomia paljon, ja heistä todella moni on erittäin lämpimästi kehunut Tampereen AVA -klinikkaa. Onpa sieltä siihen porukkaan tullut kahdet kaksoset ja muutama pakkasukko/akka :)

Itse toivoisin kuulevani kokemuksia TAYSin hoidoista. ja siitä, kuinka nopsaan siellä pääsee ensikäynnin jälkeen itse asiaan.
 
Emma kovasti voimia sinne :(
Mulla on sellainen tieto, että kela korvaa "automaattisesti" 3 hoitoa julkisella ja 3 yksityisellä ja vasta sen jälkeen pitää jokin hakemus tehdä erikseen, mutta siis ihan faktaa tämä ei ole.

valoa pahoittelut sinnekin :(
Muakin kiinnostaisi tuo että parantaako leikkaus oikeasti myös munasolujen laatua! Toisaalta miksi ei kun ei ole siellä "häiritsemässä" mutta toisaalta kaikkea ei aina pois saada. Mut leikattiin ennen hoitojen aloittamista kun endo näkyi ultrassa ja kaikkea ei tosiaan pois saatu. Neljän inssin aikana kun söin clomeja niin endo taas paheni ja nyt IVF:n aikana vaihtelee koko ajan. Näin jälkikäteen tuntuu tosia hölmöltä että miksi määräsivät clomeja kun nimenomaan ne saattaa endoon vaikuttaa? Nyt vastaus on ollut kun olen kysellyt, että toista leikkausta ei ole tarvis tehdä ja ettei veisi liikaa pois omaa hedelmällisyyttä... Mutta tämä siis ensimmäisenä kysymyslistalla kun siirrytään yksityiselle. Muutoin mulla myös samoja toiveita tuon yksityisen suhteen kuin sulla, enemmän räätälöintiä!

ON: Paijuko se kyseli, niin yksityisellä aika vielä tämän kuun lopussa, joten aika pian saattaa hoidot jatkua :)

Tsemppiä teille muille kaikissa tilanteissa oleville :wave:
 
Huomenta!!
Pikanen ON:
Tänään on lekuriaika... Mulla on tosi vahvasti sellanen tunne et ei tässäkään kierrossa mua pystytä hoitaa! Joku etiäis juttu, ärsyttää...
koitankin ajatella niin et kyl nää hoidot jossain kohti etenee!! Muuten vaivun taas synkkyyteen ja painoo alkas kertyy enkä tupakist pääsis irti...
Jossain kohti vielä onnstuu.
Ja jos etiäisnegatiivinen tunne, nii myös jotain positiivista!! Paino oli tänään 94,1kg :) Se on 400g vähemmän kuin viime lekurikerralla :)
Tosin huijaan sinne et mun aamupaino on ollu 93,7kg tms...
Nyt kun olen uudelleen alkanut tiputtaa painoa, multa on lähtenyt kaiken kaikkiaan 8,7kg. ja aion jatkaa tätä proggista :)
Tänä viikonlopuna joutuu kyl vähä läskeilee, joko ilosta tahi surusta :)
Lähetään mökille ja kaveripariskunta tulee huomen meijän kans sinne, aamulla sen mamman kans zumbaamaan ja sit lopppupvä rentoutumista :)
Tuun kertoilee ku oon lekurin tuomion saanut.. huoh, en haluis yhtää mennä sinne :(
 
Valoa eikä :/ höh... eiköhän se plussa vielä sieltä, tule.. toivon niin..
laskeskelin eilen että meillekin toista icsi lasta yritäessä alkoita on mennyt 12 kpl (kaikkien hoitojen aikana siirrettyjä 17 kpl) ja kaikki olleet hyviä.
toppeja ja muuten vaan hyviä. Kiinnittymisessä on selkeästi jotain ongelmaa.
Aina se alkion hyvä laatu ei takaa kiinnittymistä... itse olen aina ennemminkin innoissaan kun siirretää non-top alkio, kun tilastollisesti kuulemma raskauksia niistä enemmän lähtenyt... ja toki tämäkinhän voi olla tapauskohtausta...

itse uskon siihen alkionsiirtopäivään, milloin se siirrettään ja mikäli nyt plussaan on mun "tutkimustyö" omalla kohdallani osunut oikeaan... mutta se siitä... se on näitä omia juttuja mitä pohdiskelee hoitojen aikana kun mikään ei meinaa onnistua ja epätoivo iskee... liekö vain kuvitelmaa ja sattuman kauppaa koko homma...

Tuosta leikkaus keskustelusta vielä, mulle tehtiin aikoinaan kaksi laparosskopiaa, ne oli niinkuin IVF hoitoja varten valmisteleva leikkaus... mulla oli johtimet tukossa ja täynnä nestettä -> poistettiin.. Kiinnikkeitä paljon kohdun takana -> irroteltiin... nuo johtimet olisi voineet aiheuttaa jotain tulehdusaineita ja haitata alkion kiinnittymistä tms..

Emma toivottavasti teille löytyy vielä voimia jatkaa ja saatte vihdoin jotain positiivistakin tulosta :)

JOhkunen jaksahan vielä hetki, niin tekin pääsette pian taas uuten yritykseen :) :hug:

Tanzzku
hienosti olet saanut painoa pudotettua :) tsemppiä lekurille :)
ON: Piinaa niin Piinaa että ei vois enempää ollakaan.... Nyt pp 16 ja täti pysynyt poissa... kohta viikko puolikkaan pregnylin pistämisestä... eilen tein uuden testin ja se oli vahvempi kuin toissa päivänä... kaiken järjen mukaan sen pitäs haalentua.. jospa sittenkin onni olisi osunut kohdalle...
Oireitakin on: vatsa sekaisin varsinkin aamulla, välissä nipistelee mahaa.. Huimaa, eilen kävin kaupassa niin tuntui kuin olisin leijunut ilmassa.. etova olo aamulla...
Rinnat ei ole kipeät enää.. pp11-12 oli menkkajomotukset, nyt niitä ei ole enää onneksi... vessassa tulee juostua, ihan senkin takia että täytyy tarkkailla joko vuoto alkoi... Testaan viimeistään su aamuna uudestaan...
Tämä vaikuttaa hyvältä, mutta yritän pitää itseni maan pinnalla... sillä pudotus olisi kova... täti voi kurvata milloin vaan :/
Niin ja vielä siitä kohdunnapukasta, todella turvonnut ja kova... koko alakerta turvoksissa siis sisukset.. hyi anteeksi liian tarkkaselonteko....

Almina pp 16
 
Viimeksi muokattu:
almina nyt kyllä jo varovasti nostan peukkuja sinulle, kuulostaa hyvältä.

tuon mahtavan plussa-aallon jälkeen tuntuu mahdottomalta että plussia enää omalle kohdalle riittäisi. pessimistin päivä alkoi taas vaihteeksi. mies reissussa ensi viikolla, joten testaus siirtyy torstai aamulle, en saa testata kuulemma yksi. haluaa olla halaamassa heti :)
 
eilen 4.10 hcg 6325 pp22
tänään äsken alko kivut ja yllätys kovaa punaista vuotoa ja hyytymiä...eli ei tää ole oikea raskaus...tyly ku taas pidentää vaan kiertoa...loppu vuosi..niin kerkeäis vielä yrittäö ku lääkekattokin täynnä....itkettää
 
Viimeksi muokattu:
Voi mariq :hug: Kyllä nyt koetellaan :( En oikein tiedä edes mitä sanoisin...

Kiitos kaikille tsempeistä :heart: :hug:

Nyt on käyty sit lekurilla... uskomatonta, mutta jos ei nyt mitää takapakkia tule, ni PAS yritetään tehä!!! olin aivan puulla päähän lyöty ja hämmennyin moisesta ilouutisesta
Eli Labra soittaa tänään tai ma et millon siirto olis
Tosin, mun negatiivinen etiäisfiilis ei poistunu tän käynnin myötä, edelleen on fiilis et jotai menee ketuix, mutta katsotaan nyt... Hissun kissun Koitan luoda itselleni positiivista mieltä
Progynova annostusta lisättiin, eli nyt menee 3tabl./pvä. Kohdun limakalvo oli kolmikerroksinen, mutta vain 6,4mm. Ehkä se ehtii viel kasvaa tässä.. kp 11 on kuiteki nyt vasta. Ja toivottavasti progynova annos on nyt sit riittävä.
Ja koska edellisessä kierrossa oli sitä välivuotoa, nii se lekuri oli lisänny sinne et mult pitää ottaa papa koe :/ Käyn muutenkin aina kerran vuoteen ottamassa mut nyt sit piti ottaa..
Toivottavasti siitä ei nyt tuu mitää kummallista.. Lekuri vaan hämmenty et mitäs tää täällä mut kai siinä on just se ajatus et ku on välivuotoo nii tsekataan.
Joopa. Tällasia. Nyt viel hetkex töihin ja sit möksälle
Ihan jees fiiliksissä pääs alkaa tää viikonloppu!! oujee!!
 
Almina, annas nyt jotain tutkimustuloksia et mikä on SE oikea siirtopäivä :) Hienoa, et viiva on vahvistunut. Pari piinapäivää vielä niin varmistuu.

Tanzzzku, kiva et hoidot edistyy. Toivottavasti suurempi lääkeannos kasvattaa limistä tarpeeksi.

ON: Mä tänään soitin polille ohjeita seuraavaan siirtoon. Vuoto ei ole vielä alkanut ja kysyin vaan ohjetta et miten toimin jos vuoto alkaa viikonloppuna. Hoitaja sano et nyt täytyy pitää välivuoto. Mä menin vähän hämilleni, et ai, niinkö. Mä raukka en ollut edes ajatellut semmosta asiaa. Sit se sano et voidaan se toki tehdä peräkkäiseenkin kiertoon mut hyvä olisi pitää välikierto. Mä yritin kysellä et miten kannattais tehdä mut se vaan sano et päätä itse. Okei, ymmärrän kyllä et jos tämä on tarpeellista niin välikierto pidetään, mutta olisin kaivannut perusteluja sille et miksi, etenkin sen takia et mä joudun itse päättämään tehdäänkö pas tähän vai seuraavaan kiertoon. Just tämä mua risoo julkisella puolella kun mitään ei perustella eikä mistään keskustella. Mä alan tosissaan odottaa sitä et päästään yksityiselle hoitoon. Olen kuullut siitä paljon positiivista ja siellä kuulemma perehdytään hyvin jokaiseen yksilönä. Osaako joku kertoa et mitä haittaa on jos passeja tehdään hormonikierrolla useampi peräkkäin? Mietin myös sitä vaihtoehtoa et ens kierrossa testais jos ihme tapahtuis ja bongaisin ovulaation. Jos kokeiltaskin et onnistuuko luonnolliseen kiertoon. Se on vähän hakuammuntaa kun en ole koskaan ovista bongannut mut ei menis kierto aivan hukkaan. Voin ainakin itselle sanoa et yritetty on. :) Kauankohan hormonit vaikuttaa kropassa, tarkoitan sitä et voikohan edes hormonikierron jälkeen tulla ovista? Meillä on tosiaan yks alkio pakkasessa ja jos ei siitä natsaa niin yksityiselle lähdetään jatkamaan. Marraskuulle ollaan varattu ensikäynti ja toiveissa ois et ainakin reseptit saatais tämän vuoden puolella ja mahdollisesti hoitokin aloittaa tänä vuonna, ellei tämä pas nyt sekoita pakkaa.
 

Yhteistyössä