Hoidot jatkuu 2012

Talvitaika tässä mun kokemusta ja vastauksia jos auttaisi, hain oikein paperit avuksi ;)
Eli mulla puhutaan aktiivisesta endosta joka on leikattu syksyllä 2009. Leikkauksessa ei saatu kaikkea pois ja on sen jälkeen aktivoitunut (välillä löytyy syklaa-kysta ja välillä pesäke isompi), mutta lääkäreiden mukaan ei pitäisi estää raskautta ja niin kauan kuin kipujen kanssa jaksan, ei haluta leikata uudestaan ettei vähennä hedelmällisyyttä. Samalla todettiin että mulla tuubat auki.
Ollaan siis hoidossa naistenklinikalla, ikää reilu 30 molemmilla. Naikkarilla tehdään ainoastaan pitkää kaavaa, joten mulle kaikki 3 IVF tehty sillä.

1IVF lääkkeenä oli puregon 250, vaste oli hyvä ja annos laskettiin 200. Tuloksena 20 follia, 17 munasolua, 14 kypsää, 7 hedelmöittyi, 4 jakaantui ja lopuksi vain yksi normaali alkio tuoresiirtona.

2IVF lääke vaihdettiin menopuriin endon ja alkioiden laadun takia, lääke siis menopur 300, vaste hyvä ja annos laskettiin 225. Tuloksena 25 follia, 19 munasolua, 18 kypsää, 12 hedelmöittyi, 11 jakaantui, 3 päivän viljelyn tuloksena yksi hyvä alkio joka siirrettiin, tuosta kemiallinen.

Nyt 3IVF lääke pysyi menopurissa annoksena 225, vaste taas hyvä ja laskettiin 150. Tuloksena 42 follia, 23 munasolua ja loput vielä arvoitus.

Meillä siis ongelmana selvästi alkioiden jakaantuminen ja laatu ja tuolla menopurilla ollaan saatu selvästi parempia tuloksia myös laadun suhteen. Mulla endo ei jostain syystä vaikuta follien kehitykseen. Tokassa IVF:ssä kun viljeltiin se 3 päivää, niin sieltä löytyi selvästi paras yksilö. Nytkin haluaisin pidempää viljelyä vaikka karsii varmasti määrää (jos siis tuoresiirtoon edes päästään), mutta löytyisi joukosta ainakin se ns. paras yksilö.

Mukavaa kesää ja taukoilua teille :wave:
 
Heippa kaikille ja terkkuja punktiosta. Kotona ollaan, loikoilen sohvalla ja taidan ottaa pienet päiväunet ennenkuin pitää hakea esikoinen hoidosta.

Tämä viimeisin IVF ei taida oikein olla se meidän paras hoito! Siis lääkevaihto Menopuriin ei ainakaan tähän mennessä ole ollut todellakaan hyvä ratkaisu. Puregoniin verrattuna turvotusta on ollut ihan reippaasti enemmän, ap. folleista puolet katosi kesken piikittelyjen (vaikka annosta nostettiin ensimmäisen ultran jälkeen). Nyt tämän aamuisessa punktiossa ensin hajosi se imulaite (jolla rakkulat kerätään), ja sitten alkoi pistohaava vuotaa ihan urakalla. Loppuviimeksi kerättyä saatiin vain 4 follia (joissa kyllä kaikissa munasolu)! ..huoh.. Edellisissä punktiossa olen heti toimenpiteen jälkeen ollut ihan kunnossa ja lähtenyt jopa suoraan shoppailemaan, nyt kenkien riisuminen on ihan tuskaa.

Toivotaan, että huominen tulos on kaiken vaivan väärti, ja solut hedelmöittyvät nätisti. Nyt ei auta ku ottaa pari buranaa ja linnottautua sohvalle viltin alle lepäämään :) Huomenna siis saa soitella solujen tilannetta ja siirto sitten torstaina. 2 alkiota siirretään (jos on mitä siirtää).

anteeksi nyt vain oma tilitys, luen teidän kuulumisia tuossa iltasella tarkemmin!

alexis
 
Hei kaikille pitkästä aikaa, nyt taitaa olla minunkin aika pikku hiljaa taas aktivoitua. Hoitojen aikataulu on nyt selvillä. Elikkä täällä alkaa sumuttelut 3.5 ja siirto,
jos nyt kaikki hyvin menee niin olisi sitten kesäkuun alussa varmaankin n. 5.-8.6. Toki onhan tässä nyt vielä se vaara, että emme saa kunnon vastetta aikaan, mun inseminaatioissakin oli meillä todella vaikea saada yhtään mitään kasvamaan, mutta toiveissa on hyvä elää.

Onnea kaikille plussanneille, ja halaukset kaikille epäonnistuneille. Niin piinailijoille peukut pystyssa.
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?

Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Johkunen ............. 3. IVF ................. huhtikuu
Mequ .................. 2. IVF ................. huhtikuu
TanZZZku ............. 1. IVF .................. huhtikuu
Alexsandria ........... 3.IVF ................... Huhtikuu
HalleB................. 5.ICSI ..................... huhtikuu
Tiinuli81 ............... 1IVF 1.pas ............ huhtikuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/2.pas .......... huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas ............ huhti-toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Emma81 .............. 2.IVF ................... toukokuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ... toukokuu
Napsuneiti ............ 2.IVF ................... toukokuu
Almina ................ 4.ICSI .................. touko-kesäkuu
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... kesäkuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ........... Kesä/elokuu
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... elo/syyskuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI................... syksy
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Seline ............... ( 2.IVF) .................. ??
Pioni70 ................ 3.ICSI ................... ??


***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS........... 1 ................... 3.4. (+)
Leppäkerttu-77 .... 3.IVF/ICSI 2.pas ..... 1 ................... 19.4.
Marianne1971....... 2. IVF ................... 2 .................... 30.4.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ........... 20.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
ON nyt pelkästään omaa napaa, perehdyn illemmalla muiden kommentteihin..
Eli KÄÄK , mun punktio onkin jo pe, munasolut olikin kasvanu vauhdilla. No ei siinä muuta hätää, ihan kiva silleen et saa tän hoidon ohi vaan nopeempaa kun mahassakin jo tuntuu että siellä on ylimääräistä tavaraa ja turvotus ym nippailu jatkuu. Miehelle tulee vaan pikkanen kiire saada ittensä Suomeen..
Lääkäri sanoi että paras päivä punktiolle olisi ollut su, mutta sitä ei tietenkään silloin voi tehdä. eikä meidän klinikalla sitä tehdä myöskään la. Eli vaikka kysyin että miten olis kuitenkin ma niin sanoi ettei onnistu, se menee liian myöhäiseksi ajankohdaksi.

Sit mua rupes vähän stressaan ja ahdistaan kun mulla on aina saatu yli 10 munasulua nyt niitä tulis "vaan" 6-8. vähän jänskättää että kuinka tässä käy, kun katoa tapahtuu joka tapauksessa, mutta yritän lohduttautua että tosiaan me tarvitaan vaan 1-2 hyvää alkioo että eiköhän niiden joukosta ne löydy.
Punktio siis pe ja siirto ke koska pitkä viljely. Kysyin että jos katoa alkaa käymään niin voidaanko siirto tehdä aiemmin ja se kuulemma onnistuu.

mun limakalvosta vielä niin se oli kunnossa en tajunnut kysyä kuinka monta milliä. Ja lääkäri sano menkoista että niukat menkat voi olla sillon haitaksi (eli limakalvo ei ole riittävä välttämättä) jos yrittää luomuraskautta, mutta mun tapauksessa niillä ei ole merkitystä kun ollaan hoidoissa.

meidän kohdalta yks ilouutinen.. lääkäri sanoi myös että on tullut joku uusi laki, että jos on hepatiitti B arpi niinkun mulla on niin parin verikokeen perusteella kartoitetaan että jos näyttää siltä että tauti ei ole tulossa aktiiviseksi eli vasta-aineet tosi korkeet niin sillon meidän alkioita voisi pakastaa!!! ( sit oli joku toinenkin arvo mikä pitää tarkastaa mutta en nyt muista mitä kaikkee se lääkäri selitti tähän liittyen) Siis mikä uutinen!! OON NIIN HAPPY!! :D no, okei, en tiedä että jääkö tästä erästä edes pakkaseen, mutta olin niin tyytyväinen kun mun mielestä laki on ollu tosi tiukka ton asian suhteen koska hepatiitti ei voi tarttua alkiosta toiseen, sillon kun se ei ole aktiivisena kropassa se tauti...

mut vähän kyllä jänskättää nyt koko hoitojuttu, kun aikataulu aikaistu, muniksia tulee paljon vähempi kun normisti, ja sit viel jos saataskin alkio/alkioita pakkaseen...
mut ehkä pitää nyt ottaa asia kerrallaan... :p

Meitähän on nyt sit tosiaan monta samoissa aikatauluissa... Kiva!
 
Viimeksi muokattu:
johkunen mulla oli alla se Primolut ja aloitin suoraan omaan kiertoon pistämään, tänään vasta alkaa Orgalutran. Tää on eka kerta, ku tällee yritetään. Mulla on kerran koitettu lyhyttä kaavaa ja sitä ennen söin e-pillereitä, jotka laitto mun kropan niin lepotilaan, että pistoksilla ei saatu sitä heräämään-->hoito muuttu inseminaatioksi.
Hurja määrä sulla:OMinkä takia ne ei laskenu tähän hoitoon noita annoksia? Toivotaan, että teillä tällä kertaa jakautuvat hienosti! :)

mariq tsemppiä passiin!

miranda olen pahoillani:hug: parempaa jatkoa!

Moto meillä oli julkisella viis käyntiä per hoito eli n.150e + lääkkeet (katto 670e).

TanZZZku onnea hienosta tuloksesta ja hyvin menneestä punktiosta! Toivottavasti nyt hedelmöittyvät ja jakautuvat :) Ihanaa, että siirto voidaan tehdä!

Talvitaika yksityisen lääkäri sano nyt tässä hoidossa tuosta Orgalutranista! Mukavaa taukoa!:)

Hautomo :hug:

marianne tsemppiä piinailuun! :)

alexis harmi, että ei menny ihan putkeen tuo punktio, mutta jospa siellä olis nyt neljä oikein laadukasta solua:)

miles hih, nyt sä kiilasit ohi :D Hieno homma tuo, että voisitte saada myös pakkaseen!

on: Eilen oli siis taas ultra. Noin kymmenen siellä edelleen näky, mutta kasvu oli hitaampaa mitä lääkäri oli arvellut. Follit oli 8-11mm ja limakalvo 11,4mm. Tänään alkaa Orgalutran, torstaina ultra ja maanantaina punktio. Löysin yhestä apteekista Pregnyliä, jota pistelen sitten siirron jälkeen:)
 
Halleb Hyvältähän vaikuttaa tilanteesi :) Limakalvoni ei ole kertaakaan ollut noin hyvä siirrossakaan vielä!
miles hyvä, että asiat ovat hyvällä mallilla:) Ja meille lääkäri kyllä sanoi, että folleja saattaa olla loppujen lopuksi enenmmänkin, koska ultralla ei välttämättä aina näy niin hyvin kaikkia.
Sannuliinu[/B Hyvää hoitojen odottelu aikaa! Täällä kanssa menossa kp 20 ja ensi kierrossa pas!
Alexandria Kerrohan mitä kuului? Toivottavasti kaikki hedelmöittyneet!
Johkunen kiva kuulla kokemuksiasi eri lääkkeistä! Ajattelin myös endon takia kysellä, jos joudun 3 ivf:ään menopuria.
Mietiskelen edelleen mahdollista siirtymistä yksityiseltä julkiselle puolelle. Raha on kyllä suurin motiivi, mutta toisaalta meillä on tosi mukava lääkäri ja palvelu on aika huippua. Miten julkisella olette kokeneet hoidot? Muistan lukeneeni, että soittoajat ovat ainakin aika kortilla. Jos on tullut jotain kysyttävää, oletteko saaneet kuitenkin jonkun kiinni sairaalasta?
 
Moto Mulla on ollu siirroissa aina tosi paksu limakalvo n.12mm, mutta se alkaa rapisemaan aina liian aikaseen pois..Siihe ongelmaan saan tällä kertaa Pregnyliä siirron jälkeen tukemaan.
Me oltiin julkisella kolme vuotta tutkimuksissa ja hoidoissa. Sen voin sanoa, että todella hidasta hommaa. Henkilökunta oli todella mukavaa, mutta ainainen kiire vaivasi minua. Siinä ei paljoo kyselty miten tehdään vaan ne saneli kuvion. Soitto-ajat oli hankalat, ku yritti töistä soitella ja aina oli varattua. Haikein mielin kuitenkin jouduin tutun polin jättämään...
Nyt tuntuu, että yksityisellä pystytään tekemään minulle/meille räätälöity hoito ja yhteistyössä lääkärin kanssa pohditaan miten olisi paras tehdä. Mä olen myös valmis maksamaan siitä, että ei tarvitse enää jonottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Halle tuota vähän itsekkin pelkään. Tósin mietin, voika asiaa muuttaa se, että meillä olisi jo 3 ivf eli kaikki alku ym. tutkimukset on jo tehty. Tyksissä sanoivat vain, että jonotus olisi suunnittelukäynnille "vain" kaksi kk. Mahtaako suunnittelukäynnistä mennä pitkä aika itse hoidon aloitukseen?
 
nuppuska tsemppiä PASiin kun se tulee :) Mä kävin myös aika alamaissa tuossa jouluna/ sen jälkeen eli viimeksi mutta pikku hiljaa se toivo taas syttyi... ja nyt taas mieli ailahtelee että miten tämän voisi onnistua?! Mutta niin kauan kuin selvää syytä ei ole niin toivoakin on =)

alexsandria hienoa että solu löytyi kaikista, yksi erävoitto :) Onnea huomiseen siirtoon ja toivotaan että saat 2 kaveria kyytiin!!

miles sullahan on tosi hyvin lähtenyt follit kasvuun! Toivottavasti saat miehen ajoissa Suomeen hoitamaan oman osuutensa ;) Ja kiitos tuosta menkka-infosta, en siis ole huolissani omista niukista kuukautisista myöskään!

Halle tosi hienoa että nyt näyttää oikea coctail sulle löytyneen :) Mielenkiinnolla odotan tuottaako tuo räätälöinti ja klinikan vaihdos sulle nyt parempaa tulosta koska se saattaa olla itsellä edessä hyvin pian!
Mulla pienennettiin kyllä aloitusannos 300 -> 225, mutta sitä miksi follit innostu nyt näin kasvamaan ei osaa sanoa. Lääkärille tosiaan vitsailin vielä tänäänkin että kyllä kai siellä muniksissa on kevättä ilmoissa ja sitä hymyilytti :D

Moto mä en ole joutunut hoitojen aikana kovin montaa kertaa itse naikkarille soittamaan, aina vain yksi puhelu kun ilmoittautuu hoitoon. Muut puhelut tulevatkin sitten sieltäpäin ja pari kertaa kun olen jotain kysynyt niin langan päähän olen hyvin pian jonkun saanut. Saattaa olla mun hyvää tuuria tai sitten tuolla puhelinpäivystys pelaa. Se mikä tietysti hieman häiritsee julkisella on vaihtuvat lääkärit (tässä hoidossa mua on hoitanut 3 eri lääkäriä) mutta nyt alkavat kaikki olemaan tuttuja ja tuntevat myös meidät kun kolmas hoito jo menossa. Pääasiassa tuollakin henkilökunta on hyvin mukavaa vaikka selkeästi kiire välillä on, mutta tänäänkin olisivat muuttaneet mun siirtoaikaa etten joudu turhaa kotona välillä käymään jos siirto olisi ollut. Eli ei mitään negatiivista sanottavaa, ainoastaan samat kuin Halle, eli kiire, hoitoja tuntuu ettei niin räätälöidä kuin voisi (vaikka kyllä muutoksia mulle on tehty) ja joskus jonot tosin itse en ole niistäkään joutunut kärsimään alun jälkeen.

Sitten ON:
Kävin siis jälkitarkastuksessa tänään, samoin verikokeissa. Vähän oli nestettä kertynyt mutta koska paino on lähtenyt laskuun, samoin vatsan ympärys jo pienentynyt, niin siirto uskalletaan tehdä pienellä riskillä. Jäin tosiaan odottamaan kuulumisia alkioista koska siirto olisi ollut 3 tunnin päästä eikä siinä ajassa olisi järkevä mennä kotona pyörähtämään kun matkoihin menee se tunti/ suunta. No tulos oli se odotettu, eli viljellään vielä huomiseen ja huomenna sitten siirto 13.30. Positiivista on se että uskaltavat vielä viljellä huomiseen ja sieltä sitten erottuu jyvät akanoista, mutta negatiivista se että alkiot ovat tälläkin kerralla hieman hitaita (sama viimeksi). Eli siirrettävää pitäisi huomenna löytyä mutta en jaksa uskoa että pakkaseen saadaan tälläkään kertaa mitään.
Mieli meinaa painua pakkaselle vaikkei toivoa olla vielä menetetty mutta miehellä on tänään synttärit joten kutsuin lähipiiriä kakulle että hänelle tulisi siitä ainakin parempi fiilis, ympärillä löytyy tärkeitä ihmisiä :)
Ai niin, olisin saanut loppuviikon saikkua, sen verran hyperiä ilmeisesti on ollut ja lääkäri sanoikin että punktiossa näytin tosi turvonneelta, mutta en tosiaan halua kotona yksin märehtiä vaan menen mielummin töihin rauhassa hoitamaan juttuja niin saa päähän taas muuta asiaa!
 
Viimeksi muokattu:
Johkunen kiitos vastauksesta :) Mukavaa kuulla, että henkilökunta on ollut ihan ystävällistä, se on mulle ainakin kaikkein tärkeintä koska olen aika jännittäjä tyyppiä... Tosin jännitys ja kipukynnys on aika lailla pienentynyt näiden hoitojen myötä!
Hienoa, että pääset siirtoon!!! Kannatan itse myös tuota pidempää viljelyä, kun ajattelee että vältytään turhilta siirroilta ja odotuksilta! Pidän peukkuja täällä :wave:
 
Kiitos kaikille!!

Mulla heräs kysymys ja koska täällä on endolaisia jokunen niin ajattelin kysyä eli voiko endo vaikuttaa munasolujen laatuun ja siihen etteivät alkiot jakaudu kunnolla eli lakkaavat jakautumasta kesken??
Mullahan on kerran leikattu endoa mutta se oli niin pientä ettei sen uskottu/uskota aiheuttavan lapsettomuutta. Nykyinen lääkärini ei koskaan ole ottanut endoa miksikään lapsettomuudemme syyksi. Laparoskopian (joka tehtiin 2009) jälkeen olen ollut kivuton, mutta viime vuoden aikana mulla on ollut välivuotoja ja tiputtelua viikko ennen menkkoja. Luin että nämäkin voisivat viitata endoon ja joskus moinen on täysin oireetonkin. Lääkärimme ei kuitenkaan usko että minulla on mitään koska olen ns. oireeton ja mitään ei ultrassa näy. Mutta osaisko joku vastata kysymyksiini.
 
Jipii, soitin väestöliittoon eilisen punktion kuulumisia. Eilenhän oli vähä paskafiilikset, kun kaikki tuntui menevän vähän mönkään. Mutta tänään onneksi näyttää taas valoisammalta: kaikki 4 eilen saatua follia sisälsivät solun, ja jokainen on hedelmöittynyt! Huomenna iltapäivällä siirto, näillä näkymin 2 siirretään ja 2 saadaan vielä pakkaseenkin (jos jakautuminen jatkuu yhtä hyvään malliin).

Meillähän onkin sitten Johkunen siirto yhtä aikaa :)

Moto, meillä hoito tehdään julkinen-yksityinen -kombinaationa (meillä siis keskussairaala ostaa IVF-hoidot Väestöliitolta). Meillä ainakin olen saanut puhelinajat aina tosi nopeasti, suunnittelujen ja hoitojen välit ovat olleet tosi ripeät, eli turhaa odottelua ei ole ollut, ja tarvittaessa olen saanut puhelimitsekin ohjeet ja neuvot helposti aina kun on ollut tarvis. Eli sen suhteen ei ole ollut mitään moittimista.

Ainoa ongelma mikä meillä on julkisella ollut niin liittyi siihen meidän viime vuotiseen kohdunulkoiseen raskauteen. Eli siis mun KU:ta ei havaittu 7+0 raskausviikolla ultrassa (vaikka oli kipuja, vuotoa yms.), mikä johti isoon verenhukkaan, suureen leikkaukseen ja munatorvien poistoon. Tein asiasta potilasvahinkoilmoituksen, johon sain päätöksen pari vkoa sitten: Päätöksessä todettiin, että virhe oli ultranneen lääkärin, KU olisi pitänyt havaita ultrassa noilla viikoilla! Tästä on seurannut se muutos keskussairaalamme toimintaan, että nykyään lapsettomuushoitojen yhteydessä tehtäviä ultria tekevät vain erikoislääkärit (ennen käytettiin myös erikoistuvia, yleislääkäreitä yms).

Mutta nyt taidan ruveta jännittämään huomista siirtoa :-D

aksu
 
Miranda Mulla on paha endo ja se todettiin vasta laparoskopiassa viime kesänä. Ultrassa voidaan todeta vain ns. suklaakystat munasarjoissa. Muutoinhan endoa on yleensä esim. suolistossa ja endo tekee kiinnikkeitä ympäri sisäelimiä. Mulla on esim. vasen munasarja "liimautunut" kohdun taakse. Lääkäri sanoi ainakin mulle, että endosta on vaikea sanoa, mutta ilmeisesti vaikuttaa nimenomaan munasolujen laatuun. Ja tiputteluvuodot ja kovat menkkakivut ovat myös endon merkkejä. Kivut voivat olla kuulemma todella yksilöllisiä eli niistä ei voi kaikkea päätellä. Verikokeella voidaan ilmeisesti jonkin verran arvioida endon tilaa, ca-125 arvo. Oletteko te miettineet lahjasoluvaihtoehtoa? Ajattelin vain, että monet ovat sillä onnistuneet, koska silloin eivät omat ehkä huonot solut vaikuta raskautumiseen.
Kiva, että palasit vielä listoille juttelemaan :)
 
Kiitos Moto!
Tarkoittaako se että munasolujen laatu on pysyvästi mennyt, eikä palaudu vaikka endo saataisiin poiskin??!! :confused: Pitäisiköhän mun käydä vielä keskustelemassa lääkärin kanssa. Hän on tosi ammattitaitoinen (ainakin verrattuna entiseen lääkäriini) mutta mielipiteissään kovin jyrkkä. Hieman siis "pelottaa" alkaa arvottamaan hänen mielipiteitään. Mitä tuohon lahjasolujuttuun tulee niin emme lähde siihen. Itse voisinkin hieman miettiä sitä mutta mieheni on ainakin tällä hetkellä kovasti sitä vastaan. :| Mitenköhän kauan kestää edes saada lahjasoluja?!
 
Miranda hyvä kysymys, tuota en ole itsekkään kysynyt. Jotenkin voisi kuvitella, että jos endo saataisiin pois alkioista tulisi parempia? Mulle on ainakin väläytelty avoleikkausta, jos endo rysähtää kunnolla päälle. Kysy ihmeessä, ettei jää myöhemmin mietityttämään/harmittamaan. Pitäisi varmaan itsekkin ainakin googlettamaan, jos vaikka löytyisi vastausta. Sori, mutta en nyt enää muista , mutta koitettiinko teillä esim. menopuria, kun joku täällä vaan sanoi että se vaikuttaisi suotuisasti alkioihin.
Vertaistukiryhmässä kysyin Turun tilannetta ja ainakin täällä on noin 9 kk jonotusaika lahjasoluihin. Jos löytyy oma luovuttuja, niin voi tehdä ristiinluovutuksen.

Tutkin pikaisesti nettiä ja laitoin sulle yksityisviestin :)
 
Viimeksi muokattu:
dodii tehäänpäs taas oma hoitolista..voi sitten ittekkin kurkkia taas yritetään erilaista hoito
PAS tulossa jos alkiot selviää sulatuksesta... 3 pakkasessa...ovat 2+1 oljessa.
1 lähdetään sulattaa
14.4 kp1-5 menkat
25.4 kp12 uä katsotaan johtofollin koko, päätetään koska aletaan tikuttaa ovista.
jos raskaaksi niin aletaan pistoshoito tueksi.......
kp12 ja yks folli oikealla, eli ei luomu mahista,vain vasemmalla munatorvi :(
folli oli 13,5mm ja limis 6,3mm
ovistestejä perjantaista lähtien......
jos launtaina PLUSSA niin keskiviikkona siirto jos selviävät sulatuksen.....mihin en oikeen usko.....
 
Viimeksi muokattu:
Ihan pikaisesti haluan sanoa naistenklinikasta, että mä olin TODELLA yllättynyt, kun ilmoittauduin PASsiin. Hoitsu antoi ajan, kysyin kuka lääkäri se on ja sanoin hoitajalle, ettei kyseinen lääkäri ollut minulle tuttu. Hoitaja kysyi minulta ystävällisesti, että kenelle lääkärille haluaisin ja vaihtoi ajan samalle päivälle sille lääkärille, joka minulla on ollut joka kerta.

Eli vaikka naistenklinikalla voi soittoajat ym olla välillä kankeita, niin ainakin mun tapauksessa ovat kuunnelleet toiveita! Meille tehty siis naistenklinikalla pitkällä kaavalla hoito, tuoresiirto, 1.PAS ja nyt menossa 2.PASsiin ja JOKA kerta ollut sama ihana lääkäri - ja käyntejä on on tähän mennessä tullut aika monta :)

Jos vielä tuloksiakin pikaisesti saataisiin, niin aivan huippupaikka ;)
 
Procren-piikin hinnasta on ollut keskustelua, omavastuu siitä on vähän yli 100e. Nyt olikin tänä vuonna korvattavien lääkkeiden omavastuu noussut 700 euroon/vuosi...

Eilen olin ultrassa ja tänään pitäisi alkaa piikittää Menopuria annoksella 375. Aikaisemmassa IVF:ssä oli käytössä Puregon annoksella 200. Mulla huonosti folleja, että saa nähdä, miten nyt käy. 1. IVF:ssä saatiin vain yksi hedelmöittynyt, josta tulin raskaaksi. 9. viikolla ultrassa ei kuitenkaan sykettä löydetty.

Punktio olisi 2.5. ja mahdollinen siirto 4.5.
 
tanZZZku toivotavasti olet päässyt siirtoon!! joko sut voi siirtää piinailijoihin? :)

talvitaika mulla lyhyt kaava ja tosiaan vaan ekalla kerralla oli nollaultra. sit lääkäri sanoi että riittää että käyn kp8 ultrassa jolloin määritelllään punktiopv. eli mulla vaan yksi ultra enne punktiota.

rödluvan sullahan on hcg noussut hyvin, onnittelut siitä!

hautomo voi kun osaisi jonkun lohduttavan sanan sanoa... iso voima halaus sinulle :hug: mä ajattelen kanssa että meillä on pieni enkeli tuolla jossain vaikka mulla meni kesken jo rv7 mut kun sydämen äänet oli jo ehditty näkeen niin se teki kaiken paljon todellisemmaksi..

marianne1971 tsemppiä piinailuun

alexsandria jospa munikset o sit sitäkin parempia ja solut jakautuvat hyvin. Tsemppiä siirtoon!

HalleB joo, mä tosiaan kiilasin ohi, kärsimätön kun olen ;)

johkunen + alexsandria tsemppiä siirtoon!

emma81 nyt sitten paremmalla onnella tähän seuraavaan hoitoon!

ON pregnylit pistetty ja oli muuten viimeinen kerta kun käytän sitä lääkettä.. aina paniikki että miten sählään niitten pikkupullojen kanssa ja katkasen sen pullon kaulan ym. no tänään sit kun katkasin sen nestepullon kaulan niin sieltä räisky sitä nestettä mun päälle ja sit kun katkasin jauhepullon niin sinne jauheen sekaan meni monta lasinsirua. ei menny putkeen ei. mä niin inhoon tota ainetta ja sitä sekottelutouhua. jos seuraavaa hoitoa vielä joskus tarvii nin haluan sen ovitrel lääkkeen vaikka onkin kalliimpi.

mies tulee huomenna suomeen ja sitten pe klo 7:10 klinikalle punktioon. Jännittää tosi paljon!! otin taas nukutuksen kun eka punktio oli niin kivulias. eli pe seuraavan kerran punktio kuulumiset! :)
 
Huomenta, pariin päivään!!

joopa...
Nyt tulee pelkästää omaa napaa, illalla koitan ehtii perehtyy tarkemmin..

Elikäs:
Punktiossahan saatiin se 17 kpl rakkuloita, joissa 8kpl oli solu. Näistä oli kypsiä 7kpl.
Näistä 7kpl kaikki hedelmöittyivät, 4 jatkoi jakaantumista ja yksi putosi pois pelistä, eli eilen vielä oli 3 kpl mukana pelissä.
Näistä 1 kpl siirrettiin ja 2kpl jäi vielä jatkoviljelyyn. Saan tietää 30.4. (vasta!!) ovatko selvinneet pakkaseen. Vaikka peruspessimistinä uskon että eivät selviä.. :ashamed:

Mutta tosiaan Miles, voit päivittää minulle:
TanzZzku,.......1. IVF...........1...........30.4.

Ja taas hieman avautumista...
Mua ärsyttää itteni!!! Mul on tosi pettyny olo et alkioita tuli lopulta noin vähän, vaik pitäs olla tyytyväinen et ollaan päästy siirtoon asti!!! :O Mun mielestä vaan ihan tajuton kato käyny joka kohdassa, lekuriki meinas et aikamoinen just tos kerätyissä rakkuloissa ja solujen määrässä...
Taas masentaa oma viallisuus....
Vaikka tässä pitäs olla moneen tyytyväinen, kaikki oli hedelmöittyny ja ylipäätään päästiin siirtoon, punktio oli aika pala kakkuu niinku siirtoki.. Mix mul silti on tällane paska asenne?!?!? AAArrrggghhh!!!:kieh:
Kaiken lisäx, mä olen niin varma, et tää siirto ei onnistunu, mulla on vain vahvasti sellainen tunne... Ja oon myös varma et ne kax ei pääse pakkaseen.. :ashamed:
Eniten ärsyttää oma paska-pessimisti asenne!! Kai sitä vaan suojelee itteesä..
Huoh.. Anteex kiukkupylly viesti... Tää on niiiiii tätä!!! :ashamed:
 
Unohtupa sanoa et ärsyttää noita lutinuksia itteesä työntää, ku se tuntuu nii turhalta..
Ja mul on jo ny mensumaisii oireita, vatsaa juilii menkkakipumaisesti, tissit on tosi kipeet... Ka ne PMS:t koht hiipii kuvioihin... :LOL:
 
Moto meillä päin jonotusajat julkisella on 5-6kk. Meillä oli sillon eka IVF-info joulukuussa-09 ja toukokuussa-10 oli itse hoito. Eiköhän teilläpäin ole vähän lyhyemmät nuo jonot!

johkunen kevättä ilmassa tosiaan :D
Mä en kuitenkaan halua tehdä itselleni enkä uudelle lääkärille liian suuria paineita siitä, että tällä kerralla olisi onnistuttava. Katsotaan ja opitaan :)
Ihana jos sulla on sellanen työ mihin voit mennä ajattelemaan muuta. Mulla on fyysisesti niin raskas työ, että nyt jo tekee tiukkaa olla siellä..:( Mites siirto meni?

miranda mulle ainaki sanottiin, että endo voi olla syynä meidän alkioiden huonoon laatuun, toisaalta vika voi olla myös siittiöissä tai johtua myös siitä, kun mun munasarjojen varastot on vähissä, joten laatu voi olla huonompaa.. Voisitko käydä kysymässä mielipiteen joltain toiselta lääkäriltä myös?

aksu saitko vauvantaimet kyytiin?

Emma onnea hoitoon!:)

miles tsemppiä punktioon! Kyllä menee tuo miehen tuleminen viime tinkaan:O Hui!

TanZZZku ihanaa, kun sait kyytiläisen matkaan..onnea! :)

on: Tänään taas ultrailtiin (ihanaa, ku hermot pysyy levossa) ja 10kpl 13-15mm follia oli näkyvissä. Lauantaina irrotuspiikki ja maanantaina punktio. Jänskättää, ku meinataa kokeilla myös ivf:ää ja jänskättää miten saan luovittua taas työkuviot..
 

Yhteistyössä