Hoidot jatkuu 2012

Aika jännä miten kuitenkin suuri ero voi olla tuossa määrässä, mutta toisaalta eipä tuolla naikkarilla koskaan "ylimääräisiä" lääkkeitä ole tapana kirjoittaa, joten sopii kuvioon!
Nyt täytyy vaan koittaa keskittyä pariksi viikoksi pihahommiin ja "unohtaa" tämä koko siirto ;)

Pienenä kevennyksinä vielä, oli Tanssii tähtien kanssa -naisjuontaja eilen synnytysvalmennuksessa ja samaan aikaan siis naikkarilla kuin minäkin odottelin vuoroa. Taitaa h-hetki olla lähellä...
 
Heippa
Olen uusi tyyppi näillä sivuilla.

Olemme avopuolisoni kanssa yrittäneet vauvaa nyt 4 vuotta.
Kuukautisia ei tuu ilman lääkitystä- sitä vähäteltiin ens alkuun eikä sitä tutkittu-siksi viivytys lapsettomuushoitoihin.
Päästiin tutkimuksiin joulukuussa 2010 ja minut heitettiin saman tien ulos ja sanoivat että laihdu 15 kg ja tule sitten takaisin. Pettyneenä ja vihaisen menin kotiin ja laihduin 20 kg-jo 10kg pudotuksen jälkeen päästiin kyll taas tutkimuksiin. Sitten alkoi piikittely ja lääkkeiden syöminen. Aina kun päästin vauhtiin niin tuli joku lomakausi tai "katsotaan sitten- odotetaan vähän" - vaihe. Joulukuussa 2011 sanottiin että keväällä tehdä inssit ja jos ne eivät toimi niin IVF kesä-syksy 2012. Tuli kevät ensimmäinen inssi tehtiin ja ensimmäisessä testissä haalea plussa- olo oli mahtava. Mutta viikon jälkeen alkoi menkat. Soitin sairalaan ja sanoivat että seuraava vaihe on joku sähköshokki leikkaus ja siihen on odotusaika 3kk- niin plus lomakausi. Elikkä plussasta ei mihinkään... Masennuin täysin. Soitin takaisin ja kysyin jospa voitaisiin tehdä inssi kun kerran odoteltiin sitä leikkausta mutta ei. Käännyin yksityiselle ja on toinen inssi tehtiin 19.6 -eikä mitään. Viime viikolla olin sitten munasolujen polttoleikkauksessa ja nyt yritään lsaada infomaatiota jatkosta. Yritin löytää jotain netistä , onnistumatta siinä- niin jos joku on ollut samassa leikaukssessa niin kertokaa ihmeessä mitä teille on/oli suuniteltu?
 
Viimeksi muokattu:
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF ..................... Helmikuu
Miukumau ............ 3.ICSI/1.pas ........... helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI ................... helmikuu
Katjuska-81 ......... 2.IVF .................... maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI ................... maaliskuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................... huhti-toukokuu
Jicca ..................... 1.IVF .................... toukokuu
Sufka ................... 1.IVF/ICSI ..............kesä-heinäkuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ..... toukokuu

Tiinuli81 ............... 2.IVF ..................... elokuu
Nellikaneli...............1.IVF/1.PAS............ elokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas .............elokuu
Moto76 ................ 3.IVF ...................... elokuu
Kevät87 ................ 2.ICSI ................... elokuu
Almina...................4.ICSI/1.pas ........... elokuu
Talvitaika ............. 4.IVF .................... Elo-syyskuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ..................... elo-syyskuu
Jadekivi ................ 2. IVF..................... elo-syyskuu
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... Elo-syyskuu
Mariq ................... 4. ICSI .................. syyskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI ............ syyskuu
Emma81 .............. 3.IVF ..................... syyskuu
Sebu08 ................. 4.IVF .................... syyskuu
Lila13 .................... 2.IVF/ICSI ............ syyskuu
Miles .................... 4.ICSI.................... Syys-lokakuu
Dreamer1 ............. 5.ICSI ................... Syksy
Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI ................... syksy
Sannuliinu .............2.IVF ................... syksy
Onlyer.................. 3.ICSI ................... syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... Syksy
Iica ...................... 2.IVF .................... syksy (?)
Meg ..................... 3.IVF ....................Joulu-tammikuu
Joku_päivä ........... 7.IVF .................... ??
Seline .................. 2.IVF .................... ??
Inkku1 ................. 1.IVF(?) .................... ?



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä


Sekundamamma .... 1.ICSI/1.pas .......... 1 ..................... 29.8.
Hautomo76 .......... 1.ICSI/2.pas ........... 2 ..................... 31.8.
Linnea1982 ........... 1.IVF/1.pas ........... 1 ..................... 31.8.
Pumpinello ............ 1.ICSI/1.pas ........... 1 ..................... 31.8.
Syssy .................. 5.ICSI ................... 2 ....................... 1.9.
InMyDreams ......... 3.IVF/3.pas ........... 2 ....................... 3.9.
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ............ 2 ...................... 3.9.
Johkunen ............. 3. IVF/1.pas ........... 1 ...................... 3.9.
Luru-73 ................ 1.IVF ..................... 1 ..................... 4.9.
Tammuska ........... 2. IVF .................... 1 ....................... 6.9.



***PLUSSANNEET***:heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... 29.1.2013
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.2013
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sekundamamma
Aamusella malttamattomana testattu tyylipuhdas NEGA..joten minut voinee poistaa piinailijoista. Nyt vaan tätiä oottelee ja miettii uutta kierrosta.
Voi Iica, olen todella pahoillani! :( Mikä teidän alkiotilanne on tällä hetkellä? Kovasti voimia! Saako verikokeesta tulokset siis samana päivänä? Virallinent estipäivä pe niin mietin pitäisikö se sitten tehdä aiemmin vkonlopun takia vai ei. Edelleen ihmettelen, ettei tästä ole ollut mitään puhetta.. :| Viime päivät yhtä itkupotkuraivaria tämän epätietoisuuden kanssa. Tuntuu naurettavalta, että kaksi viikkoa ottaa henkisesti näin koville, mutta kun ei kovin vahva ikinä ole tullut oltuakaan. Lämmin halaus teille kaikille ja nöyrä hatun nosto, jotka ovat useitakertoja käyneet siirroissa. Viime siirto ei todellakaan ollut näin raskas. Nyt sitä sitten pohtii onko tämä esimakua ensi viikon testitunnelmista.. Jostain kun löytäisi voimaa jatkaa eteenpäin kun ensi kuussa olisi hyvällä lykyllä toinen siirto, mutta henkinen kantti arvelluttaa tämän jälkeen ja ajatukset harhailevat tauon pitämisessä, mutta vihastuttaa jos täytyy jättää mahis väliin. Muille piinailijoille parempaa pinnaa!
 
Pumpinello tsemppiä kovasti viimeisiin päiviin!
Mulla kun nyt ensimmäinen pas menossa, niin huomasin että saan lugeista hyvin paljon oireita vaikka aikaisemmin ajattelin osan johtuvan myös punktiosta.
Samoin mulla on selkeä kuukautismigreeni, joka myös oviksen aikaan kun hormoonit heilahtelee. Nyt kun noita lugeja käyttää jotka vaikuttaa omiin hormooneihin, niin koko ajan pientä päänsärkyä, väsymystä, vatsan turvotusta tms. ja tietysti mielikin vähän heittelee ;) Kyllähän viimeisten päivien piinassa se epätietoisuus myös pistää päätä sekaisin, mutta varmasti nää hormoonitkin vaikuttaa joillakin enemmän ja toisille vähemmän.
Noh näistä omista tuntemuksista voin päätellä, että mitä tahansa tässä nyt parin viikon aikana alkaakin tuntumaan, niin kaikki voi olla myös lugeista johtuvaa! Sellasta tarinaa aamusta...

Tammuska onnea kyytiläisestä :)

Nyt pitäisi kyllä tulla useita plussia kun paljon piinailijoita ;)
 
Mä alan tähtäillä kirvestä kaivoon kohta, jos ei pian tunnu jotain.. Mulla on kumminkin 3 tärppiä takana ja kaikissa on tuntunut selkeitä menkkapolttoja pp2-4 paikkeilla. Nyt on pp3 eikä pienenpientä painontunnetta enempää ole ollut :|
 
Huoh, tulipa aika lamaannuttavia uutisia eilen :( 24 munasolusta 14 hedelmöittyi, jee! Mutta vain kaksi siirtokelpoista. Yksi alkio siis siirrettiin ja yksi saatiin pakkaseen. Kaikki muut roskiskamaa, fuck :mad: Ainakin kymmenkunta on monitumaisia. Mitä se sitten tarkoittaneekin? No ymmärrän kyllä teorian ettei solussa voisi olla kuin yksi tuma, muutoin on poikkeava. Mutta MIKSI ja noin paljon. Olen lukenut että monella on ollut monitumaisia alkioita mutta harvalla noin paljon.
Jos tämä tuoresiirsto ei tärppää ja se yksi raukka siellä pakkasessa ei selviäisi sulatuksesta niin tää kaikki alkaa siis alusta, argh! :headwall:

No anyway, verikoe on sovittu 4.9.2012 ja hoitaja soittelee tuloksen 6.9. Miten se sitten listaan merkitäänkään, toi testiaika meinaan? Varmaan testaan testilläkin verikoepäivänä kun oon niin malttamaton :D
 
Ei oikein meinaa työt maistua joten hengaan täällä...

Pikkuperho millaiset alkiot teillä siirrettiin?
Meillä oli vasta 4-soluinen joten vielä ei välttämättä mitään tapahdu.
Mutta tosiaan mulla on vatsa tosi turvoksista minkä luulen juuri lugeista johtuvan koska se alkoi ennen siirtoa jolloin myös lugeja aloin käyttää.
Ilmeisesti tuosta turvotuksesta johtuen mulla on melkein koko ajan vatsan nipistelyjä ja kun kävelen, niin vasemmalla puolella välillä viiltää. Nup kivut ovat kuitenkin niin ns. ylhäällä tuntuvia, joten vaikkaan tosiaan turvotusta, lugeja tai siirtoa kun siinäkin hieman ronkitaan.
Mulla taas on joka siirron jälkeen tosi paljon tuntemuksia joten en sitten usko niistä oikein mihinkään. Kerran ollut kemiallinen viime jouluna.

Luru meillä kolmessa hoidossa samaa ongelmaa. Mulla on folleja kerätty aina 20-40 ja niistä 10-20 on hedelmöittynyt mutta jakaantumisessa alkaa kato käymään ja juuri monitumaisia on paljon!! Nyt viimeksi oli paras tulos kun kerättiin tosiaan 42 follia joista saatiin yksi tuoresiirto ja 4 pakkaseen.
Noh kuitenkin hienoa että pääsitte siirtoon ja saitte pakastimeenkin odotettavaa :)
 
Viimeksi muokattu:
johkunen Neljäpäiväiset alkiot pakkasesta siirrettiin. Toiselle tehty vielä kuorenavaus, niin odotin nopeaa kiinnittymistä. Mulla ei taas lugeista tai zumenoneista tule mitään oireita, vaikka menevät molemmat tosi isolla annoksella. Ainut mistä on tullut vähän oireita joskus, on Pregnyl. Siitä pamahtaa tissit kipeiksi.

Mulla on aiemmat hoidot dokumentoitu vihkoihin ylös piinapäivien jokaikistä nippausta myöten ja niitä vihkoja mä nyt selaan paniikissa ja epätoivossa, että kun ei oo tuotakaan oireitta eikä tuota. Huoh. Jos tämä kierto ei onnistu, niin on rahallisista syistä pakko pitää taukoa hetken, että on varaa koittaa ne kaksi viimeistä alkiota pakkasesta.

Ärh tätä epätoivoa :'(
 
Luru,
mä olen ymmärtänyt, että monitumaisuus lisääntyy naisen ikääntyessä ja on siis munasolujen laatuun liittyvä juttu. Ja joskus se voi myös liittyä isoon solumäärään jolloin kevyemmällä stimulaatiolla voidaan ehkä saada parempia soluja ja monitumaisuusongelma häviää.

Varmasti kannattaa lääkäriltä kysyä tuosta, että oisko jotain mitä seuraavassa hoidossa voisi tehdä toisin jos nyt ei tärppää. Veikkaan, että lääkkeen vaihtokin saattaisi auttaa.


---


Parin tunnin päästä menen ultraan. Jännittää hirmuisesti, että onko munasarjat nyt ns. lepotilassa vai mitä tällä estrogeenilääkityksellä ikinä yritettiinkään saada aikaan :D

Mitä luultavimmin huomenna alkaa pistokset ja hoito käynnistyy. Iik!
 
Sitten olet Pikkuperho mua hieman "edellä".
Mä välillä oikein toivoisin ettei mitään tuntemuksia olisi kun aina tuntuu jotain, mutta näillä mennään : /
No toivottavasti sulla alkaisi pian ilmaantua oikeaa oireilua :)

jadekivi tivottavasti saat hyviä uutia ultrassa!
 
Hei Kaikille!

Aina silloin tällöin käyn täällä vilkaisemassa teidän kuulumisia. Ihanaa kun plussa pino on venynyt melkoisesti <3. Onnea kaikille plussaajille ja voimia vielä yrittäville. Itse olen yksi niistä onnekkaista joka on päässyt plussa pinoon. Nyt on menossa rv 21+1. Rakenneultrassakin on käyty ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Pienen poikamme laskettuaika on 3.1.13 ja hänhän sai alkunsa yksityisklinikalla tehdystä IVF-hoidosta.
Tuskin pystyn sanoin kuvaamaan sitä helpotuksen määrää, kun kaiken sen tuskan jälkeen on päästy tähän tilanteeseen ja kaikki uhraukset ovat viimein kantaneet hedelmää ja rukouksiin on vihdoin vastattu. Nyt on tie hetken kevyempi kulkea.
 
  • Tykkää
Reactions: miles ja LadyBlue
PIKAISTA APUA KAIVATAAN!
Onko jollain kokemusta/tietoa miten tarkkoja julkisilla klinikoilla (tässä tapauksessa TAYS) ollaan IVF-hoitoaikataulun toteutumisesta? Mulla ei nyt sitten menkat alkaneet aikataulussa, ja tänään kun yritin soitella klinikalle en saanutkaan sieltä enää ketään kiinni. Viime kierrossa jo tuli vähän viivettä joten nyt sovittu aikataulu myöhästyy varmaan viikolla. Huonolla säkällä joudun aloittamaan pistelyt viikonloppuna tietämättä päästetäänkö meitä punktioon saakka...
(Että kun ottaa päähän!! :headwall:)
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen päivitys. Eli kolmena päivänä tehnyt testin ja viivat vahvenee. Mutta hcg tänään vain 113 :( Tosin en tiedä, koska ovulaatio on ollut ja koska kuukautisten olisi pitänyt alkaa, joten vielä koitan uskoa parhaimpaan lopputulokseen. Maanantaina uusi hcg ja sitten jos noussut normaalisti, varataan ultra. Peukut pystyssä siis :)

Sekundamamma Onnea!!!
 
sekundamamma Onnea plussasta :heart:

HaaveissaToinen Musta tuo veriarvo kuulostaa ihan hyvältä, selkeesti positiivinen. Toivottavasti on noussut mallikkaasti maanantaiksi :)

Täällä bongattu tänään menkkamaisia poltteluja alamahalta ja toiveet nousi hitusen sieltä pohjamudista. Mutta näissä hoidoissahan mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmuus, joten piinaillaan piinaillaan..
 
ON: Mulla ei tunnu juuri miltään :p Rinnat on kipeät iltaisin ja masu "tuntuu". Mutta ei juilimista, kramppeja tms. Keväällä ICSI:n tuoresiirrosta alkaneen raskauden alussa näin piinapäivä 8:na alkoi tuhruvuoto, mutta nyt ei ole sitä, ainakaan vielä. Silloin oli myös jäätävän kamala olo koko ajan, mutta siitä ainakin osa johtui varmasti lugeista, joille olen allerginen.
Kesäkuun PASissahan vuoto alkoi pp7 ja kunnolla vuotikin.
Mutta nyt... en oikein tiedä. Tekis mieli tehdä testi jo mutta en tiedä, onko siitä tässä vaiheessa mitään iloa.
pp8 vasta menossa. Keväällä plussasin pp10.
Nii.. ja olis työhaastattelukin tulossa :headwall:
 
Onnea plussanneille! :heart:

--

Ultrassa oli tosiaan hyvät näkymät. Munasarjat oli lepotilassa, eli progynovat oli toimineet toivotusti. Paljon näkyi pieniä folleja, isoimmat n. 5mm.

Lääkäri päätti lennossa, että nostetaan vähän lääkeannostusta, jotta saataisi muutama solu enemmän kuin viimeksi. Nyt sit toivotaan, että mun kroppa ei ihan villiinny tuosta suuremmasta annoksesta, ja tiistain kontrollissa löydy kymmenittäin folleja :$

Eka piikki pistetty tänään, ja se meni helpommin kuin muistinkaan!
Tosin Gonal oli se helpompi, Cetrotide vasta jäi kirvelemään jälkeenpäin. Jarruja odotellessa siis : /
 
Milloin teillä on alkanut menkat lugejen lopetuksen jälkeen? lopetin ne to-iltaan ja ei vieläkään kuulu mitään?! Perjantaina soittelin klinikallekin, ja sain hirveet saarnat "liian aikaisesta testauksesta". Negan näkeminen tuotti kuitenkin pettymyksen, jonka takia sanoin että odottelen menkkoja nyt x-päivää?! ja testaan sit uudelleen jos ei kuulu. Mut montako päivää nyt kantsii odottaa?
 
siis mietin kierronkin kannalta, kun normi kierto 28 päivää on jo nyt 33...näinkö ne siirtää tätä kiertoa? ei oo kokemusta kun viimeksi kun söin lugeja alkoi raskaus, eikä menkkoja silleen ootellut
 
Paljon onnea kaikille plussanneille! :flower:

ON: pp9 menossa, ja ei tunnu kyllä miltään. Edes lugeista ei oo tullut oireita! Toiveikkuus on jo tainnut kääntyä joksikin toiseksi tunteeksi... Taidan odotella jo menkkoja, alkuviikosta voi ilmestyä lugejen läpi, kuten tuoresiirronkin jälkeen. Noh, kokeillaan sit heti seuraavaan kiertoon. Yritän olla ajattelematta rahanmenoa, mut on tää vaan yksi helkkarin kallis "harrastus"... Sunnuntaisynkistelyä. : /
 
Iica musta ei ole kauheesti apua, mutta vastaan silti, että mulla tuli ekassa IVF:ssä vuoto lugejen läpi. PASseissa sit Zumenonit on pitäneet vuodon pois ja menkat alkaneet noin 2-3 päivää niiden lopettamisesta.

Olipa mielenkiintoinen yö. Heräsin aamuyöllä enkä oikein saanut unta kunnolla sen jälkeen. Mahallaan oli erittäin epämiellyttävän tuntuista maata, tuntui siis alamahassa. Lisäksi näin jossain vaiheessa unta, että sain selvät plussaviivat kymmeniin testeihin reippaasti ennen testipäivää. Joten pakkohan se oli kokeilla heti aamusta ja kyllä mä luulen jotain maailman haaleinta siinä testissä näkeväni.. Nyt on tosin vasta pp6. Ei kai auta kuin testailla ja katsella mihin suuntaan se muuttuu vai muuttuuko negaksi. Oireita odotellessa. Edelleenkin ainoat tuntemukset on ajoittainen polttelu alamahalla. Rinnoissa ei tunnu vielä oikein mitään. Jännäksi menee :x
 
progynova suihkutin viikon ja 8 sumu päivänä alkoi menkää...eli nyt kp3 ja kp5 eka uä aletaan pitelee menopur 300 iu....ja sumu jatkuu vain kerran päivässä....
kuumia aaltoja.rinnat arat väsyttää.....
 

Yhteistyössä