Hoidot jatkuu 2012

***Hoidot jatkuu 2012 pino***

Talvitaika............ 2.IVF................... 01/2012
Dreamer74.......... 1.IVF/1.pas ..... .... 01 / 2012
Sartsa00............. 3.ICSI/1.pas ........ 01/2012
Tammuska ......... 1. IVF .................. 01/2012
Susirouva ........... 1.IVF/5.pas .......... 01/2012
Kaarne ................ 2. IVF ................... 01/2012
Batinka................ 1.ICSI/2.pas .......... 01/2012
Pepponen ........... 3.ICSI/IVF/1.pas.... 01-02/2012
Joku_päivä........... 6. IVF 1. PAS......... 02/2012
Seline ................ 2.IVF .................... 02/2012
Dreamer1 ............ 3.ICSI ................. 02/2012
HalleB................. 4.ICSI......... ......... vko 9/2012
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS ..... 02/2012
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ 02/2012
InMyDreams ......... 3. IVF ................. 02/2012
Johkunen ............. 3. IVF/ICSI ......... 02-03/2012
Mörkötys ............. 2.IVF/ICSI/ 2.pas ... 03/2012
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. 03/2012
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... 03-04/2012
Marianne1971....... 2. IVF ................. 03-04/2012
Jadekivi ............... 2. IVF.................. 03-04/2012
Miles ................... 3.ICSI................. 04/2012
Sannuliinu ........... 1. IVF ................. kesä/2012
Hautomo76 .........
Mequ .................. 2. IVF .................



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ........ 1 .................... 28.12. 2011
Leonita79............ 1.ICSI 5. PAS ...... 2 ..................... 19.1.2012
LadyBlue ............. 1.IUI ................... ..................... 25.1.2012
Sintu74................ 4.IVF ................ 2 ...................... 26.1.2012
Jensar ................ 2.IVF.................. 1 ...................... 30.1.2012

***PLUSSANNEET*** :heart:
 
Viimeksi muokattu:
miles Lueskelin ketjun juttuja alusta asti joten huomasin yhtäläisyydet meidän tarinoissa, sulla ollut tosi moninkertainen operointi. Järkyttävää et näin voikin käydä... Ja tuo 11.11.11 ei kyllä ihan hevillä unohdu. Mulla siitä kummittelee tällä hetkelläkin päällimmäisenä mielessä se kun lääkäri on hiljaa ultratessaan ja sitten kertoo että tässä on nyt sellainen ongelma että alkion koko ei vastaa viikkoja. Se käynti oli kyllä niinkuin olis laudalla tämäytetty päin näköä. Ajattelin silloin aiemmin kommentoida mutta en saanut aikaiseksi:ashamed: Vieläkin on kovin tiukassa aktivoituminen, lueskelen jatkuvasti mutta en vaan saa hypättyä kyytiin. Ehkä sitten kun PAS lähenee. Tai kun pörhältäisi se täti paikalle edes mutta turha varmaan odotella ihan pian:headwall:

Leonita Kuulumisia kyttäilen alituiseen:)

Sintulle Lokoisaa piinailua toivottelen ja plussatuulia puhaltelen:heart:
 
tää meidän lista alkaa olla jo tosi pitkä, joten voitteko välillä katsella omat tietonne että onko ne ajan tasalla.. mulla kun saattaa mennä joidenkin kommentteja välillä ohi jos ei heti tietoja muista listaan päivittää...
 
ON:
Raskausoireista:
Yöllä saa käydä 1-2 kertaa pissalla, kun normaalisti saan nukuttua ilman yhtään käyntiä. Ja päivälläkin tuntuu että pissattaa n. joka 3. tunti.
Alaselkätuntemuksia on ja kuukautismaiset nippailut jatkuneet torstaista saakka.
Torstaina oli siis Dpo 5 ja jos nuo menkkamaiset kivut alkanu sillon, niin oisko ollu kyse mahdollisesta kiinnittymisestä?
Vatsa on niin turvoksissa että näyttää niinku oisin jo pitkälläki. :D
Rinnat ovat mielestäni tänään aremmat ku aikasempina päivinä.
Lämpöä on 37,2 ku normaalilämpö on 36,8.
Kahvin juonnista tulee huono olo.

Mullahan ois tänään siis vasta rv 3+1. Mietin sitä että jos sattuu et oiski molemmat alkiot kiinnittyny, niin eikö tuon hCG:n pitäisi nousta nopeammin ku yhtä odottaessa? Voisiko siis näin selvät raskausoireet, näin varhaisessa vaiheessa johtua juuri tuosta hCG:n nopeasta noususta? :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
ON: Täällä saatiin huomattavasti parempi tulos tokassa hoidossa kuin ekassa. 10/14 solusta oli hedelmöittynyt ja noista oli jopa 2 top yksilöä kolmantena päivänä hedelmöittymisestä; 7 ja 8 soluisia. Näistä siirrettiin tuo 8 soluinen tänään ja toinen meni omassa oljessaan pakkaseen. Noiden lisäksi oli vielä kahteen eri olkeen pakastettu n. 7 ja 9 soluiset yksilöt molempiin, kaikki 4 kappaletta olivat muuten normaaleja mutta ulkonäössä oli toivomisen varaa ja siitä laatuluokitus 3. Helpottunut olo!! Sanoin vielä viimeseksi miehelle ennen siirtoa että jos ei tässä satsissa oo yhtään normaalia alkiota, en enää tee näitä hoitoja omilla soluilla:whistle: No onneksi nyt kävi näin:heart:

Eli yksi alkio siirrettiin ja testipäivä on 30.1.2012
 
Heippa, meillä limakalvo ja munasolujen kasvu oli ottanut takapakkia eli 6. IVF:n 1.PAS siirtyy ensi kuuhun. Jos varovaisesti arvioisi että sitten viikolla 7-8 voisi tapahtua.

Lyhyesti, tsemppiä kaikille tilanteesta riippuen, vauvaliimaa ja tarrasukkia piinailijoille!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joku_päivä;25454710:
Heippa, meillä limakalvo ja munasolujen kasvu oli ottanut takapakkia eli 6. IVF:n 1.PAS siirtyy ensi kuuhun. Jos varovaisesti arvioisi että sitten viikolla 7-8 voisi tapahtua.

Lyhyesti, tsemppiä kaikille tilanteesta riippuen, vauvaliimaa ja tarrasukkia piinailijoille!!
Eikä! Miten nuin voi käydäkin? No ens kuussa sitten uuteen yritykseen. Voimia. :heart:
 
Mörkötys joo, eipä tätä keskenmenoa vois koskaan aatella että sitä itelle vois niin käydä, saati sitten että kohtu ei tyhjene... en osannu kuvitellakaan että sellasta voisi edes sattua..
mulla tapahtu keskenmeno pe ja olin koko viikon vuotanu verta ja oli ollu maha kipee monta tuntia per päivä (supistelua ehkä, koska kipu oli ihan uutta ja outoa).
eli huoli oli koko viikon läsnä vaikka monet sanoi että kyllä sitä voi veristäkin vuotoa tulla ja kivuista sanottiin että kohtu kasvaa et se johtuu siitä, itellä vaan oli sellanne olo että ei ole kaikki ok. No sit kun mentii ultraan ja siel sydän sykki niin sitä aatteli että jospa se tästä, lääkäri oli huolissaan vuodosta mutta sanoi että kaikki muuten ok. No, sit seuraavana päivänä puhuin mun suomen lääkärin kans ja se sano heti että oireistä päätellen voi olla alkava keskenmeno, mutta niin kauan kun sydän sykkii niin on toivoa. suomen lääkäri sanoi myös että alkio on liian pieni viikkoihin nähden, oli huolissaan mun vuodosta ja mahakivuista, joita ei hänen mukaansa pitäisi vielä olla. No, onneks sanoi suoraan että kaikki ei ole välttämättä hyvin kun pari tuntia puhelun jälkeen keskenmeno alkoi ja kunnolla. eli mua kans harmitti sit se että miks se lääkäri joka ultras ei voinu sanoa jo silloin että alkio liian pienikokoinen. Ehdittiin meinaan heti ultran jälkeen ilmottaa usealle ihmiselle joka tiesi meidän hoidoista, että olen raskaana...

Jos en olis päässy niinkin pian lääkäriin nii olisin synnyttänyt alkion kauheissa "synnytyskivuissa" kotona. Mulla supisteli jo parin minuutin välein kun oltiin matkalla sairaalaan. että pientä esimakua "oikeesta" synnytyksestä... olin niin kipeenä että päällimmäinen ajatus oli että kohtu vaan nopeesti tyhjäks niin pääsee kivuista eroon. tuntui että koko ilta oli hirveetä painajaista ja tuntu että olin jonkinlaisessa shokissa koko ajan..
Kyllä tää ottaa aikansa että tästä pääsee eteenpäin mutta unohtaa ei voi ikinä. sitä ehti siinä parin viikon aikana jo kun tiesi olevansa raskaana, asennoitua siihen että juhannuksen jälkeen meillä olisi vauva.
Tällä hetkellä olen suht ok asian kanssa ja olen oppinut elämään menetyksen kanssa. Sille kun ei voi mitään eikä sitä lasta/alkioo olisi voinut kukaan pelästaa.

Mua myös auttaa tällä hetkellä se että kun kohdun tyhjenemiseen meni niin kauan niin olen vaan tyytyväinen että vihdoinkin kroppa kunnossa ja voin sen asian suhteen rentoutua.
Ja jos jotain positiivista keskenmenosta voi repiä niin ainakin on tullut raskaaksi eli eiköhän se ole mahdollista jatkossakin ja kelan korvauslaskuri on nollautunut, eli edelleen 3 kelan maksamaa hoitoa edessä. mutta eipä niitä tarvita, olen asennoitunut jo siihen että ensi hoito tärppää...
tsemppiä sulle, kyllä me molemmat selvitään tästä!!

Sintu74 joo, kyllä se hcg nousee nopeammin sillon kun odottaa kaksosia, koska jos kaksi alkioo kiinnittyny niin silloin muodostuu myös kaksi istukkaakin. testipäivänä verikokeessa hcg pitäs olla siis huomattavasti korkeempi kuin jos odottaisi vain yhtä ja kaksoisraskauksille on myös olemassa ymmärtääkseni omat hcg:n viitearvot..
olen jostain lukenut myös että kaksoisraskauksissa oireet tulevat myös aikaisemmin...
hyviltähän noi sun oireet vaikuttaa, oi, niin hienoo jos oliskin kaksoset!! tsemppiä loppupiinailuun!!

Jensar sullahan on hyviä uutisia, onnea hienoista alkioista!! jospa nyt tarttuis kiinni ja lujaa!!

Joku_päivä no, voi harmi kun passi siirtyy... saitko jotain lääkettä että ens kuussa asiat olisivat paremmin?
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on edetty nyt kasvatteluvaiheeseen.. tai kuten mieheni sanoo, leikin kanaemoa ja haudon munia :D
Eli 10 follia näkyi ultrassa eilen. Perjantaina sitten keräys ja ensi viikon keskiviikkona siirto, mikäli siirrettävää on.
Yksityisen puolen ihanuuksia on se, että lauantaina soittavat joka tapauksessa tilanteen, eli onko lähtenyt kasvamaan mitään ja jos on, niin millaista on tiedossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja batinka
Batinka, joko olit siirrossa?

Miles todella raskas "tarina". Todella rankkaa. Onneksi kuitenkin nyt tiedät että pystyt raskautumaan, vaikka tuo nyt olikin aivan liian kova hinta maksettavaksi siitä tiedosta :(.

Jensar wow! Hienot tulokset! Onpas teillä tapahtunut hyvin tuo jakautuminen. Taitaa olla lähes ideaali vauhti, kun kolmepäiväisinä se paras on kai juuri tuo 8 soluinen.

Joku_päivä, olipa harmi! Vk 7 on kyllä jo tuossa nurkan takana. Ärsyttävää kyllä että joudut odottelemaan.

Meillä on nyt sitten lauantaina siirto. Mahtavaa että julkisellakin tekevät niitä lauantaina!! Vasta la aamuna aletaan alkiota sulattelemaan, että varmaksi sen saa vasta sinä päivänä tietää että pääseekö siirtoon asti. Tämä on kyllä pelkkää jännittämistä koko ajan....
 
Meillä on edetty nyt kasvatteluvaiheeseen.. tai kuten mieheni sanoo, leikin kanaemoa ja haudon munia :D
Eli 10 follia näkyi ultrassa eilen. Perjantaina sitten keräys ja ensi viikon keskiviikkona siirto, mikäli siirrettävää on.
Yksityisen puolen ihanuuksia on se, että lauantaina soittavat joka tapauksessa tilanteen, eli onko lähtenyt kasvamaan mitään ja jos on, niin millaista on tiedossa.
Hienot määrät munasoluja!! :) Olisi kiva kuulla la noista tuloksista.
 
miles kiitos listan päivityksestä, eiköhän jokainen meistä sitten huhuile kun päivitettävää tulee ettei sun tarvitse yksin pitää niistä huolta :)

Ei tuo haava sun kokemuksesta varmasti ihan heti umpeudu mutta kiva kuulla että löydät positiivistakin tulevaa varten! Ja varmasti on huojentunut olo nyt vihdoinkin kun kroppa alkaa palautumaan!! Saattaapi muuten olla että sitten yhdessä jännitellään keväällä: mä odottelen kuukautisia alkavaksi reilun viikon päästä että voin ilmoittautua hoitoon, mutta sain pienen varoituksen jo etukäteen että tällä hetkellä hoitoon pyrkiviä on paljon, joten välttämättä ei heti mahduta!

Sintulle tsemiä piinapäiviin, hyvältähän tuo kuulostaa ;)
Muillakin on ollut hyviä ultra-kuulumisia luettavana :) Seuraan kyllä keskusteluja ahkerasti mutta aina en saa aikaiseksi kommentoida kun itsellä välikierto menossa.

susirouvalle paljon onnea lauantaille!! Piinaa tämä tuntuu olevan; on hoidossa tai tauolla ;)

ON: mulla kroppa tuntuu jollakin tavalla palautuvan kovasti viimeisimmästä hoidosta/ kemiallisesta (tai sitten syysväsymys tulee myöhässä). Nyt on ollut jo neljättä viikkoa tosi väsynyt olo, sellanen krapulainen vaikken mitään otakaan, eilen jäin jopa kotiin nukkumaan/ huilaamaan kun ei meinaa ajatus pysyä kasassa! No on tässä tullut kyllä murehdittua jo etukäteen että mitä jos kolmas hoito menee yhtä persuksille niin mitäs sitten, mutta onneksi meillä on kuukauden päästä loma ja ollaan 3 viikkoa ihan toisissa maisemissa, josko tää väsymys viimeistään sitten väistyy :) Niin saas nähdä alanko sumuttelemaan reissussa ja kerkeän 0-ultraan juuri kotiin taikka sitten hoito siirtyy parilla kuukaudella eteenpäin, aika näyttää!
 
susirouva juu täällä haettiin kyytiläinen matkaan. Lääkäri oli aivan ihana! Jäi todella mukava fiilis. Jännitellään 31.1 saakka taas.

Palaan asiaan kun pääsen kotiin ja koneelle.

*muoks. Nyt jatkuu. =)

Miten tuo la muuten laskettaisi jos tästä tärppäisi? Menkat alkoi 30.1 ja siirto oli nyt 17.1, alkiot kahden päiväin ikäisiä. Kiitos jos joku viitsii valaista.

Hirveästi ei uskoa mulla tähän ole, mutta tottakai sitä aina toivon kipinä muuttaa tuonne siirron yhteydessä..

Kohdunkaula oli jotenkin tosi korkealla ja lääkäri sitä metsästeli jonkun aikaa. Aikaisemmin ei ole tälläistä käynyt. Lääkäri oli kerrassaan mahtava, kertoi paljon sellaistakin tietoa tuossa lyhyessä ajassa mitä aikaisemmin ei ole kerrottu ollenkaan.

sintulle plussa onnea! =)

Jensarille onnea hienosta tuloksesta! =) Päivä sun perässä testailen.

hautomolle tsemppiä hautomiseen! Tuo sana kyllä kuvaa sitä vaihetta enemmän kuin hyvin. :D

susirouva monen päivän ikäiset alkiot teillä on? Pidetään peukut pystyssä lauantaille! =)

miles hurja tuo sinun juttu. :( voimia paljon!


Nyt nukkumaan hetkeksi!
Mukavaa viikkoa kaikille. =)
 
Viimeksi muokattu:
***Hoidot jatkuu 2012 pino***

Talvitaika............ 2.IVF................... tammikuu
Dreamer74.......... 1.IVF/1.pas ..... .... tammikuu
Sartsa00............. 3.ICSI/1.pas ........ tammikuu
Tammuska ......... 1. IVF .................. tammikuu
Susirouva ........... 1.IVF/5.pas .......... tammikuu
Kaarne ................ 2. IVF ................... tammikuu
Hautomo76 ......... IVF/ICSI??............. tammikuu
Pepponen ........... 3.ICSI/IVF/1.pas.... tammi-helmikuu
Joku_päivä........... 6. IVF 1. PAS......... helmikuu
Seline ................ 2.IVF .................... helmikuu
Dreamer1 ............ 3.ICSI ................. helmikuu
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS ..... helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
InMyDreams ......... 3. IVF ................. helmikuu
HalleB................. 4.ICSI......... .......... helmi-maaliskuu, vko 9
Johkunen ............. 3. IVF/ICSI ......... helmi-maaliskuu
Mörkötys ............. 2.IVF/ICSI/ 2.pas .. maaliskuu
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. maaliskuu
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... maalis-huhtikuu
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Jadekivi ............... 2. IVF.................. maalis-huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. huhtikuu
Sannuliinu ........... 1. IVF .................. kesä
Mequ .................. 2. IVF .................



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ........ 1 .................... 28.12. 2011
Leonita79............ 1.ICSI 5. PAS ...... 2 ..................... 19.1.2012
LadyBlue ............. 1.IUI ................... ..................... 25.1.2012
Sintu74................ 4.IVF ................ 2 ...................... 26.1.2012
Jensar ................ 2.IVF.................. 1 ...................... 30.1.2012
Batinka................ 1.ICSI/2.pas ....... 1 ..................... 31.1.2012

***PLUSSANNEET*** :heart:
 
Viimeksi muokattu:
batinka siirrettiinkö sulle yksi vai kaksi alkiota?

Vähän jännää että teitä piinailijoita alkaa olla ja varmasti kohta niitä plussa uutisiakin. =)
mulla itsellä on viel aikaa meidän seuraavaan hoitoon et mielenkiinnolla täällä seurailen muiden kuulumisia.
 
hautomo76 tuuhan lauantaina kertoon mikä on tilanne..

johkunen kiva jos olet samaan aikaan mun kanssa hoidossa kun kaikki muut tuntuu olevan aiemmin, vaikka tietty harmi sulle jos joudut sinne asti odottaan

batinka helpoiten saat LA:n selville kun syötät sun tiedot raskauslaskuriin esim sivulle : Raskauslaskuri, laskettu aika, raskauskiekko - Vau.fi hedelmöitymispäivä on mun mielestä sulla tavallaan 15.1. koska alkiot 2 päivän ikäisiä, mutta merkkaa laskuriin vaikka viimesimmät menkat..
 
miles yksi alkio siirrettiin. Jäljelle jäi kaksi yksittäin pakattua ja sitten yksi olki jossa on kaksi. Nämä nyt siirretyt ovat olleet itsekseen.

Jännä muuten kun ekassa PAS:ssa siirrettiin 2 olki ja nyt sitten ykkönen. Mietin vain, että millä perusteella noita valitsevat kun tosiaan alku meillä ei ainakaan mennyt järjestyksessä. :) Näitä turhia mietteitä...
 
miles mietin tuota, että laitanko kierroksi minkä? Nyt esim. tuon joulukuussa kierto alkoi vasta kp 34 muistaakseni. Vai vaikuttaako se mihinkään näissä... ?

Oikeasti, tuleepa tyhmä olo. :xmas:

Mä vaan mietin ja pohdin näköjään, kun luin noita aikaisempia viestejäni. Varmaan vaikuttaa, ettei täällä montaa aivosolua ole ainakaan paikallaan.. :cool:

Tää asia jotenkin lamauttaa mut. Olen huomannut, että mies on paljon rennompi sekä avoimempi. Mä olen tavallaan aika kontrollifriikki omassa elämässäni ja tää asia on vetänyt kyllä ihan polvilleen. Ehkä sen sulattelu vie vuosia, eikä välttämättä tule koskaan valmiiksi..

Mutta tosiaan, pahoittelen tyhmiä ja turhia kysymyksiä. Tosin lupaan jatkaa niiden parissa. :saint:

Unettomana täällä pyörin.. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
batinka siis sullako ei ole säännöllistä kiertoa?? jos näin on niin laita vaikka sun kiertojen keskiarvo eiköhän se sillon mene suht lähelle.. =)

saahan täällä pohtia kaikenlaista...
mä olen kans kontrollifriikki ja olin myös siihen valmistautunut (jos siis luonnollisesti olis lapsi alkunsa saanu) että pystyn itse määritteleen missä kuussa tulen raskaaks ja sit näin ollen missä kuussa lapsi syntyy... mut tosiaan ei ihan menny näin kun sitä ajatteli...
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on yleensä tosi säännöllinen tuo kierto 30 päivää, nyt sitten ilmeisesti noiden lugejen takia venyi pitkäksi.

Onhan tää tosiaan, kovan koulu tuohon ettei kaikkea voi määrätä.
Noi ajatukset mitä miles listasit missä kuussa tulee raskaaksi jne.. on niin tuttuja. No näillä mennään nyt..
 
Heips!
Tuloksia täältä... Eilen oli punktio, 5 otettiin talteen joista 2 oli hyviä. Tänään tohtori soitti et 1 hedelmöittyi ja toinen oli raaka. Huomen sit siirto... Harmittaa niin vietävästi, ku mitään ei saatu pakkaseen! Näköjään mun kroppa valmistautuu lepotilaan?!?
 
hautomo76 mikäs hoito teillä meineillään IVF vai ICSI?? ja monesko?? niin merkkaan listaan..

tammuska tsemppiä huomiseen siirtoon! ette te tarvi kun sen yhden hyvän alkion et lapsi saa alkunsa että toivottavasti tämä on nyt SE hoito eikä enempää tarvita!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä