Hoidot jatkuu 2012

Hei tutut ja uudet tutut! : )

Voisin jatkaa tässä ketjussa jos vain mukaan mahtuu.

Joku_päivä......... 6. IVF 1. PAS......vko 3

Molemmat 35 v. Minulla tuubat tukossa, miehellä sperman fragmentaatioindeksi hieman koholla. Kaikki aiemmat hoidot IVF:iä, yritystä takana lähes 3 vuotta, joista hoidoissa 2. Perjantaina nähdään onko edellytyksiä PASiin ja sitten toivotaan, että ovis osuu hyvälle päivälle ja että huurunenä(t) selviävät sulatuksesta. Pakkasessa on kolme pikkuista, hyvänlaatuista vesseliä.
 
dreamer1 tervetuloa! lisään sut listaan. Meillä kans lisävitamiinit käytössä, yritetään nyt kaikkemme seuraavaan hoitoon että menisi mahd hyvin.

jensar tsemppiä pe punktioon! toivottavasti saatte hyviä alkioita!
ja toi on aina yhtä ihanaa kun tietää että pistely loppuu. ja varsinkin sit punktion jälkeen kun tietää että pahin kropan rääkki on ohitse.

talvitaika ei ole miehen profertil lääkkeet reseptillä. maksaa vaan paljon n200€ 3kk satsi. mut myös suomen klinikan lääkäri oli sitä mieltä että sitä kannattaa käyttää. itse ostin apteekista vitabioticsin Pregnacare conseption vitamiinipillerit tässä coctail:

L-Arginine
Inositol
Betacarotene (Natural Source)
N-Acetyl Cysteine
Vitamin D (as D3 600 I.U.)
Vitamin E (Natural Source)
Vitamin C
Vitamin B1 (Thiamin)
Vitamin B2 (Riboflavin)
Vitamin B3 (Niacin)
Vitamin B6
Folic Acid
Vitamin B12
Biotin
Pantothenic Acid
Iron
Selenium
Magnesium
Zinc
Iodine
Copper

ja täss linkki jos haluatte käydä kattoon:
Prenatal vitamin supplements with folic acid and iron | Pregnacare

Seline no olipas nyt kyllä huono uutinen, :'( isooo voimahali :hug:
ja hienoa että jo samana päivänä huonojen uutisten jälkeen jaksatte jo heti ajetella positiivisesti!

joku_päivä tervetuloa! merkkaan sut listaan!
 
***Hoidot jatkuu 2012 pino***

Talvitaika............ 2.IVF................... 01/2012
Jensar ................ 2.IVF................... 01/2012
Dreamer74.......... 1.IVF/1.pas ..... .... 01 / 2012
Seline ................ 1.IVF/1.pas .......... 01/2012
Sartsa00............. 3.ICSI/1.pas ........ 01/2012
Tammuska ......... 1. IVF .................. 01/2012
Susirouva ........... 1.IVF/5.pas .......... 01/2012
Joku_päivä........... 6. IVF 1. PAS......... 01/2012
Pepponen ........... 3.ICSI/IVF/1.pas.... 01-02/2012
Dreamer1 ............ 3.ICSI ................. 02/2012
HalleB................. 4.ICSI......... ......... vko 9/2012
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS ..... 02/2012
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ 02/2012
InMyDreams ......... 3. IVF ................. 02/2012
Johkunen ............. 3. IVF/ICSI ......... 02-03/2012
Miles ................... 3.ICSI................. 03/2012
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. 03/2012
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... 03-04/2012
Marianne1971....... 2. IVF ................. 03-04/2012
Jadekivi ............... 2. IVF.................. 03-04/2012
Sannuliinu ........... 1. IVF ................. kesä/2012
Hautomo76 ..........

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ........ 1 .................... 28.12. 2011
Leonita79............ 1.ICSI 5. PAS ...... 2 ..................... 19.1.2012
LadyBlue ............. 1.IUI ................... ..................... 25.1.2012

***PLUSSANNEET*** :heart:
 
Viimeksi muokattu:
ONinssi oli maanantaina, mutta folli oli vaan vajaa 16mm, joten tehostettu nyt kotona ja tänään oli LH-huippu. Joten piinailu alkakoon. Tehostetaan vielä tarvittaessa. Pregnyliä ei pistetty, enkä nyt pistäkään sitä.
 
niin, olen unohtanut kirjoittaa että mun hcg oli myös tarpeeks alhanen. eilen olin verikokeessa ja arvo oli 2,68 eli suomen lääkäri sanoi että on sama kuin nolla. Eli raskas taakka tosiaan putos harteilta, nyt voin oikeesti vähän relata ja elää normielämää ilman mitään stressiä kohdun tilanteesta (johan sitä kestikin sen 2kk!!)

Sitten klinikan lääkäri laittoi myös toisen hyvän uutisen, eli koska tulin raskaaksi viimeisimmästä hoidosta niin raskaaksi tulo nollaa kelan laskurin, eli meillä on taas kolme kelan maksamaa hoitoa tiedossa... olin tosta yllättynyt koska ajattelin että hoidon pitää päätyä lapsen syntymään ennenkö nollautuu. hyvä juttu meille koska otin jo siitäkin stressiä että viimenen kelan maksama hoito edessä... nyt ei tarvi sitäkään miettiä... :)
kiva, kun tietää että on pelimerkkejä myös jatkoon jos seuraavakaan hoito ei onnistu.

Mutta kyllä mulla on nyt sellanen kutina että tää vuosi on meidän vuosi ja se lapsi kyllä sieltä tulee joko tänä tai ensi vuonna!!!
 
Viimeksi muokattu:
Huh, onpa hurjan kallista tuo Profertil! :O Mun miehelle määrättiin klinikalta Menevit-tabletit, ja pidin niitä jo kalliina kun maksoivat 80e/3kk :whistle: En tiedä saako noita apteekista, mun ymmärtääkseni ei. Klinikka on tilannut ne kuulemma Australiasta, jossa noiden kyseisten tabujen vaikutusta siittiöihin on tutkittu paljon ja ainesosien määriä on viilattu kohdilleen. Niissä on valkosipuliöljyäkin, mikä sen vaikutus sit lieneekään :p
 
Minäkin voisin ilmottautua tähän pinoon. Olen menossa tänään pakastealkion siirtoon, mutta äsken saamani tiedon mukaan ensimmäisen oljen alkiot eivät ole lähteneet jakaantumaan. Sulattavat nyt toisen ja viimeisen oljen ja soittavat sitte, onnistuiko se.....jopas on mieli apea...
 
Hei tietääkö kukaan viime hetken tietoa siitä saako yksityisellä tehtyjen IVF hoitojen jälkeen vielä vastaavat hoidot julkisella?? Vaihtoehtona siis se että kerron käyneeni yksityisellä nuo ko.hoidot ja annan niistä tiedot tai sitten ihan valehtelemalla että mitään ei ole tehty muuta kuin ovulaation induktio/inssi tms. enkä anna lupaa tietoihin. Toki sekin olisi sangen epäilyttävää:whistle:

ON: Täällä Pregnyl pistetty eilen ja nyt ei muuta kun odotellaan huomista ja munasolujen määrää. Viikonloppu meneekin sitten varmaan kauheessa stressissä hedelmöittyykö mikään tai onko siirrettävää. Eikä saa ajatuksia oikein muualle kun ei voi harrastaa mitään liikuntaakaan tai muutenkaan tehdä juuri mitään:headwall: Oon valmiiks jo kiukkunen ja kateellinen miehelle kun sen ei tarvi ku olla vaan ja tehdä kaikkea mistä tykkää:LOL:
 
Heippa kaikille
Käyn säännöllisesti lukemassa kaikkien kuulumisia mutten kauheesti ole jaksanut viime aikoina kommentoida... Lievä masis kausi menossa. Luulisi että lähestyvä PAS olisi ilon aihe, mutta kovasti vaan on pessimistinen olo. Minulla siis vasta ensimmäisen IVF:n ensimmäinen PAS. Siirtopäivä on 24.1. Tuntuu etten voi tajuta miten te jotkut kohtalotoverit olette käyneet läpi jopa 5 IVF:ää ja siihen vielä PAS:it päälle. Ei voi kuin vain ihmetellä moista vahvuutta! Itsellä on takki tyhjänä jo alkutaipaleella...
Millaisia tukilääkkeitä muilla PASsilaisilla on? Mulla menossa täysin lääkkeellinen kierto. Aluksi Lupron piikit ihon alle, sitten estrogen lihas piikit rinnalle ja 19.1. alkaa myös progesteron piikit lihakseen. En siis pääse yhtään vähemmällä piikittelyllä tämän PAS kierron myötä. Eikä tarvii ovistakaan tikutella kun kaikki määräytyy taas labrojen ja ultrien perusteella. Vähän on siis taas eri meininki täällä rapakon takana.

Jätin menemättä ystäväni baby-shower juhliin, mutta ostin kyllä lahjan. Ei nyt vaan jaksa olla iloinen. Klinikan hoitaja sanoi viime käynnillä että heillä on joku uusi tekniikka millä alkiot sulatetaan ja sillä on saatu parempia tuloksia sulatuksen onnistumiseen ja jopa raskaus lukuihin, mutta tuo tietokin vain tuntui alkavan itkettämään minua sen sijaan että olisi nostanut mielialaa. Mistä ihmeestä löytäisi nyt sen positiivisen ajattelun??? Senkin sanotaan vaikuttavan onnistumiseen, mutta minä vaan mörköilen....
Anteeksi tämä vuodatus...
 
Viimeksi muokattu:
Hei tietääkö kukaan viime hetken tietoa siitä saako yksityisellä tehtyjen IVF hoitojen jälkeen vielä vastaavat hoidot julkisella?? Vaihtoehtona siis se että kerron käyneeni yksityisellä nuo ko.hoidot ja annan niistä tiedot tai sitten ihan valehtelemalla että mitään ei ole tehty muuta kuin ovulaation induktio/inssi tms. enkä anna lupaa tietoihin. Toki sekin olisi sangen epäilyttävää:whistle:
Mä oon ymmärtänyt, että ongelma tässä tulee lähinnä siitä, että KELA kyllä tietää monta hoitoa sulla on takana, eikä korvauksia enää tipu. Voi olla, että olen väärässäkin, joten jos jollakulla on ihan tarkistettua tietoa asiasta, niin korjatkoon.


Dreamer,
lääkkeet siellä tosiaan taitaa olla eri merkkiä, mutta melko samalla kaavalla täällä Suomessakin lääkkeelliset PASsit hoituu. Piikityksiltä toki säästytään, kun käytetään laastareita tai pillereitä, mutta ultran perusteella tosiaan päätetään siirtopäivä koska ovulaatiota ei lääkkeiden kanssa tule :)

Toi on kyllä tosi hurjaa, kun sielläpäin pistellään myös progesteroni. Mun lääkärin kanssa keskusteltiin tuosta aikanaan ja se piti tuota suorastaan ihmisten kidutuksena, kun ei ole näyttöä siitä että piikitettynä progesteroni olisi sen tehokkaampaa kuin kapseleina/voiteina. Eikä se niissä käytettävä neulakaan ole lukemani mukaan mikään ihan pienin mahdollinen :( Ei voi muuta kuin lähettää tsemppiä ja peukkuja siihen suuntaan. Mä olisin piikkikammoisena aivan helisemässä jos PASsienkin yhteydessä pitäis tykittää kaikenmaailman mömmöjä vatsanahkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mequ tervetuloa! mikäs teillä on hoitohistoria? monesko IVF/ICSI hoito meneillään eli mitä merkkaan listaan? monennenko hoidon pas?
tsemppiä, jospa se toinen alkio lähtee jakautumaan!!

Dreamer1 asun ulkomailla, joten julkinen puoli ei tulisi edes kysymykseen kun ei kuuluta mihinkään kuntaan suomessa... eli Fertinovalla ollaan Helsingissä hoidoissa

Dreamer74 tsemppiä sulle, jospa se mieliala tästä nousisi kevään myötä!! Mulla olotilaan vaikuttaa urheilu, olen löytänyt uudestaan sählyn peluun (treenit 2 krt ja peli 1 krt viikossa) ja lisäksi käyn kaksi kertaa päivittäin koirien kanssa pihalla, eli ulkoilu on hirmu tärkeetä. Sit mua tsemppaa tuleva kevät kun alkaa olla enempi aurinkoisempia päiviä. Yritä löytää se positiivisuus hyvistä asioista elämässäsi (niitä hyviä asioita kun on kaikilla) , hoidotkin on rankempia sillon kun mieli on maassa. Jaksamista!! :hug:
 
Mequ Eikä! :hug:

Olen lueskellut juttujanne kokoajan mutta vielä en ole saanut aikaiseksi aktivoitua. Jospa minäkin nyt hyppäisin riveihin eli 2.IVF/ICSI 2.PAS ja luullakseni aikaisintaan 3/2012. Kiitos miles jos naputat minut joukon jatkoksi:whistle:

Takana nyt 4 siirtoa joista 3 on onnekkaasti tuonut plussan mutta päätyneet sitten varhaiseen keskenmenoon. Viimeisin todettiin varhaisultrassa 11.11.11, alkio ei vastannut viikkoja, piti olla rv8-9 ja alkio vastasi viikkoja 5+6. ->Lääkkeellinen tyhjennys, joka oli mennyt pepuilleen vaikka luulin onnistuneen, hakeuduin lääkäriin kk:si sitten ja tyhjennystä kokeiltiin uudelleen mutta ei auttanut joten kaavinta piti tehdä vielä. Tänään kuulin että hCg laskenut nollille jotenka nyt jos voisi huokaista että vihdoin voi alkaa odotella kropan normalisoituvan... Jälkitarkastus on vielä edessä mutta jospa siellä nyt olisi kaikki ihan normaalisti.

Vastauksia hyytymistekijöistä ym. odotellaan, jos niissä ei mitään poikkeavaa niin varmaan sitten yksi normi kierto odotellaan ja seuraavaan sitten yritetään lääkkeellistä PAS:a.

Leonita ihanaa sä olet taasen piinailemassa:heart: Mitkä fiilikset nyt?
 
Hellou kaikki vanhat tutut ja uudet tuttavat!

Voisinpa minäkin liittyä tähän listaan, jos sallitte :)
Eli: Kaarne ..... 2.IVF ..... 1/12

Ikää 34, yritystä 3 v, joista 2,5 hoidoissa. Takana 5 inssiä, joista yhdestä + joka meni kesken. Ekan IVF:n tuoresiirrosta kemiallinen, 1. pas -> kemiallinen, 2. pas vahva + -> km, 3. pas nega.
Lääkäri on erittäin toiveikas ja sanoo, että on vain ajan kysymys, koska onnistutaan. Uskotaan siis niin :)
Nyt menossa sumuttelut, ja odottelen menkkoja alkavaksi. Ensi viikolla toivottavasti päästään taas pistelyhommiin.

Olen aika kiireinen nyt sekä työssä että vapaa-ajalla, joten en ehkä ehdi kovasti kirjoitella, mutta olen joka hetki hengessä mukana!

Peukkuja ja pitkää pinnaa piinajengille ja teille kaikille hoitojenne vaiheissa! Olette ajatuksissani :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
tervetuloa kaikille uusille.

kävin ultrassa eikä taaskaan niin hyviä kuulumisia. nyt löytyi 4 follia, yksi jo iso ja kaksi keskikokoista ja yksi pienempi. pelotteli että viikon 4 alussa on myöhäistä tehdä punktiota. paras aika taas viikonloppuna, voi hemmetti, nyt olivat spurtanneet tosissaan kasvuun. onko jollakin ollut isot follit jo puntiossa, 20 mm tai isommat? maannataina vielä ultra jossa katsotaan meneekö taas harakoille tämä hoito. annos taisi olla sittenkin liian iso minulle, kun ei noita folleja saa enempää kasvuun kuitenkaan. onko jollakin auttanut annoksen pienentäminen aloitusannoksesta?

miten piinailoijoille menee? pidän peukkuja että olisi kuitenkin hyvä tammikuu jollakin.
 
Viimeksi muokattu:
Voi mequ pahottelut!

Tosi kliffaa Mörkötys taas kuulla susta! Ehdin jo vähän kaipailla :). Aivan mahtavaa kuulla, että nyt on kroppa oikeesti toipumassa ja pääsette levon jälkeen kohti uutta yritystä. Tietty tosi ikävää, että toipuminen pitkitty ja jouduitte kaavintaan asti. Tosi kurjaa, mutta nyt se on takana ja kohti passia :). Kiitos myös kysymästä, itellä on ihan ok piinailufiilikset.. ei mulla todellakaan mitään selviä oireita ole, vähän öklöttää välillä, nenä on täynnä finnejä,mitä se ei ylensä oo, ja tissit ehkä pikkasen erilaiset.. ja välillä uskottelen, että ehkä se viime loppuviikon veritippa olis ollu kiinnittymisvuotoa mutta ainakin tän ekan piinaviikon oon jaksanu pitää aika myönteistä mieltä yllä ja oon ollut toiveikas että ois vaikka saattanu tärpätä. Usein ainakin itellä on kyllä eka viikko ollu helpompi, että saa nähä. Ja voi olla, että ens viikolla tullaan toivepilvistä alas ja lujaa, mutta just nyt aattelin ,että aion vaan nauttia tästä tän hetken toiveikkaasta fiiliksestä. Tää on kuitnekin nykyään aika harvinaista herkkua :).

Miles, kiitti paljon tiedosta ton kelalaskurin nollaantumisen suhteen! En ollut aiemmin kuullutkaan.

Talvitaika, itellä ei oo tietoa siitä, saattaisko annoksen pienentäminen auttaa, loogiseltahan se kuulostais. Kaikki peukut on pystyssä että maanantaina ultrassa olis hyviä uutisia ja hoito pääsis jatkumaan!

Dreamer74, musta on upeaa, että olit rohkee ja jätit babyshowerbileet väliin! Nää hoidot on ajoittain sellasta paskaa, että on tärkeetä osata suojata itteä turhalta mielipahalta <3
 
  • Tykkää
Reactions: Dreamer74
Talvitaika vastailen mitä omasta kokemuksesta osaan...
Mulla eka hoidossa oli ensin puregon 250 joka tiputettiin 225 ensimmäisen ultran jälkeen. Toisessa oli menopur 300 joka tiputettiin 275 ultran jälkeen ja lopuksi jätettiin kokonaan viimeinen pistos väliin.
No mulla kun noita folleja on aina tullut niin osaan vain sanoa, että lopputuloksena molemmissa suht sama määrä samankokoisia folleja, eli pienemmät olivat hyvin kerenneet mulla mukaan.
Toivottavasti maanantain ultra tuo mukana parempia uutisia, tsemppiä :)

Uusille tervetuloa myös mun puolesta :wave:

Mequ me ollaan julkisilla hoidossa myös ja toinen IVF tehtiin ainakin putkeen (yksi tyhjennysvuoto siis välissä) kun hoitoon mahduttiin!

Dreamer74 samoilla linjoilla milesin kanssa että välillä mielen kohoamisen suhteen täytyy tehdä oikein töitä ja keksimällä keksiä positiivisia juttuja jotka sitten alkaa pikku hiljaa auttamaan! Mä siis tiedostetusti olen nyt kolmatta viikkoa keksinyt kaikkia positiivisia tekemisiä ja suunnitelmia ja nyt mieli taas ihan hyvä :)
Toivottavasti löydät jostain oman piristysruiskeen!!

miles kiva kuulla että se hcg oli myös tarpeeksi alhainen ja tilanne muutenkin hyvä seuraavaan hoitoon, samoin mieli =)

Jostain kummasta syystä mä odottelen susirouvan toivon mukaan hyviä ultra-kuulumisia ja toivottavasti biologi on ollut selväsanainen ja puhelias :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Elikkä, sain jutella biologin ja lääkärin kanssa pitkään, mistähän nyt aloittaisin. Ihan "palikoina" sain tiedot, eli kaikki oli hyvin ymmärrettävissä.

Ensiksikin, niitä nesteitä jossa alkiot "käsitellään" on satoja erilaisia, itse luulin että vain pari :D. Siis vaihtoehtoja on satoja, mutta yleisimmin niistä on käytössä kaksi, eikä pelkästään tuosta liuoksesta voi päätellä onnistumisen mahdollisuutta, vaan se riippuu valtavasti muista tekijöistä. Toiselle toimii toinen paremmin kuin toinen.

Se, että selviääkö alkiot sulatuksesta johtuu yleensä siitä, että alkiossa on vettä joka on päässyt kiteytymään. Solut eivät siis kestä vettä, ja siinä liuoksessa mihin alkiot laitetaan jakautumaan? tai ainakin missä ne sulatetaan, on jotain mikä poistaa tuota vettä, ja aina se ei poistu riittävän hyvin.

Solujen selviytyminen sulatuksesta ei siis johdu "meistä". Tuo on vain yksi syy siihen solun selviytymättömyyteen, tai siihen että jakautuneesta solusta vain osa selviytyy, eli kun vaikka nelisoluisesta tulee kaksisoluinen. Vähän se pienentää onnistumisprosenttia jos siitä jakautuneesta selviää vain osa. Puolet pitää selviytyä että mennään siirtoon. Eli jos on kahdeksansoluinen ja siitä selviää vain kaksi, niin sitä ei siirretä. Mutta jos on nelisoluinen ja siitä selviää vain kaksi, niin se vielä siirretään.

Joidenkin tutkijoiden mukaan solut eivät ole täysin identtisiä enää jakauduttuaan muutaman kerran, mutta tuosta "kiistellään". Se että osa jakautuneesta selviää ja osa ei, ei juurikaan johdu siitä että toinen olisi huonompi kuin tonen, vaan että toisen kohdalla se aika minkä ovat liuoksessa ei ole ollut riittävä poistamaan kaikkea? vettä solusta.

Joillakin on soluissa sellaisia tekijöitä että solu ei jakaudu nelisoluisesta pidemmälle, vaan lähtee surkastumaan. En muista tuosta tämän enempää, jotenkin sen solun sisällä on kai sellaista joka vaikuttaa siihen. Pahoittelen surkeaa tietoa/muistia,

Lähes jokaiselle tulee monitumaisia soluja. On erittäin poikkeuksellista että niitä ei tulisi. Tuossa on siis lähes 100% todennäköisyys että niitä tulee, luonnollisissa raskauksissakin, jotkut eivät selviä alkua pidemmälle, joistakin tulee täysin terve lapsi.

Eli osa monitumaisista ei koskaan pysty kehittymään blastokysteiksi, ja siis ovat ns. tuhoon tuomittuja joka tapauksessa, mutta osa pystyy, ja jos näin tapahtuu [ensin tulee balstokystin, (käytetään myös blastokysta-sanaa) esivaihe], niin solulla on yhtä hyvät onnistumisprosentit kuin ns. normaalitumaisillakin.

Tuota tuma-ainetta on aina myös istukassa, eli on normaalia että sitä siis on, mutta tuosta ei vielä tiedetä kauheasti syytä tai selitystä. Biologi sanoi, että sellaisissakin soluissa jotka on alun perin ollut yksitumaisia, saattaakin olla monta jossain myöhemmässä vaiheessa, mutta niitä ei oikein pystytä sen suhteen tutkimaan enää sen jälkeen kun ovat siirretty, joten tieto on vielä vähän alkutekijöissä tuon suhteen. Istukassa oleva tuma-aines puhuu sen puolesta.

Ei tiedetä miten ja missä vaiheessa monitumaisuus muodostuu, mutta tuo siis tapahtuu hedelmöittymisen jälkeen. Ei tiedetä johtuuko se siittiöistä vai munasolusta, vai mistä. Monitumaisista soluista syntyneistä lapsista tulee yhtä terveitä kuin "muistakin".

Kysyin sitten lääkkeistä, Embryogluesta, kortisonista ja antibiooteista.

Embryoglueta on käytetty Naistenklinikallakin joskus. Biologi sanoi että on tehnyt siitä kokeiluja. Tuloksena on se, että se ei ole lisännyt raskaaksi tulon mahdollisuutta paitsi kerran pienellä ryhmällä huomasi että sillä on ollut pieni merkitys. Eli tulos on, että sillä saattaa olla joskus jollekin ihmiselle hyötyä. Korosti sanaa saattaa.

Kortisonista on hyötyä vain jos elimistössä on kortisonin puutetta. Antibiooteista vain jos on tulehduksia elimistössä. Lääkäri sanoi, että saan käyttää vain raskausmultivitatabletteja, mutta ei mitään muuta extraa! Sanoi että luontaistuotteista voi olla haittaakin. Kielsi nuo siis jyrkästi.

Kiinnittymistä ja limakalvoa ei oikein pysty hyvin tutkimaan. Ainakaan tällä hetkellä. Eli limakalvossakin voi olla satoja erilaisia tekijöitä jotka vaikuttaa kiinnittymiseen. Nythän tutkitaan vain ultralla paksuutta ja rakennetta.

Korkeampi ikä pienentää todennäköstä raskautumisprosenttia muutamalla. Vimeksi kun meille siirrettiin kaksi kaksisoluista, niin normaalisti tuossa on (vain) 10% onnistumismahdollisuus, meillä se oli 5-7% koska olen 39!!!

Siirtoja meille on tehty kuulemma vasta vähän, kun niitä on ollut neljä. (Aiemmin tehdyt inseminaatiot ei kiinnosta enää ketään...). Onnistumisprosentit on ollut meillä siinä yhdessä nelisoluisessa n. 30%, muissa jotain 15% luokkaa.

Ja taas sanoi sen mitä olen tiennytkin, että nelisoluinen on paras siirrettävä, viisisoluinen seuraavaksi paras. Mutta onnistumisprosentit pienenee siitä kun mennään kumpaankin suuntaan. Eli on taas jo pienempi sekä kolmesoluisessa, että kuusisoluisessa.

Onnistumisprosenttia pienentää tai nostaa myös solun jakautumistahti. Ei ole hyvä että solut jakautuu liian nopeasti. Ja vaikka solut ns. jakautuvat: kaksi, neljä, kuusi...niin on kolme, viisi, seitsemän jne. soluisia, koska jakautuminen ei tapahdu niin, että kumpikin "uusi" solu kasvaisi samaa tahtia. Eli vaikka solu nähdään kolmesoluisena, on siinä se neljäs "tuloillaan", eli esim muutman tunnin päästä voisi sen neljännen nähdä.

Mitäs muuta. Mun pitää nyt tehdä ovistesti välillä (lääkäri pyysi kun munasolu on jo 16mm), ja kissa huutaa tuossa vieressä, joten käyn antamassa vähän huomiota :D. Palaan taas hetken päästä....

Noniin, jatkan vielä vähän. Sellaista kysyin vielä, että kun esim. Jenkeissä ivf-"potilaat" saavat vaikka mitä droppia, niin sen lisäksi saavat saunomiskiellon, seksikiellon?, joutuvat makuulle pariksi viikoksi, painavien nostamiskiellon....ym. ym. ym, että mitäs mieltä ovat. Sanoivat että normaalia eloa vain, tuollaisilla kielloilla ei ole mitään perustetta eikä niissä siis ole järkeä.

En nyt muista paljoa enempää, joten kysykää jos jotain jäi, niin katson osaanko vastata.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä