Hoidot jatkuu 2012

Talvitaika: Ooh onpa erilaisia käytäntöjä, meillä kun ovis tuli IVF:ää edeltävässä kierrossa aikaisemmin ja nollaultra oli siitä parin viikon päästä vasta, eli tänään olisi ollut, niin mies soitti viime viikolla klinikalle kysyäkseen haittaako jos vuoto ehtii alkaa ennen 0-ultraa, vastaus oli että hoito jää sitten tekemättä jos vuoto kerkiää alkamaan!? Whaaaat??;) Me sitten mentiin viime viikolla jo sinne 0-ultraan viikon päästä oviksesta jolloin tuo munasarjojen tilanne katsottiin. Näkyi siis oviksenpuoleinen keltarauhanen siellä ja ne pikkufollit...
Meillä vasta tuppisuulääkäri onkin, ottaa välillä päähän kun saa itse laittaa sille sanoja suuhun ja siitä vielä maksaaki sitten:headwall:
 
Mulla tänään kp10 ja olin ultrassa tsekkaamassa tilanteen PASsia varten. Vasemmalla puolella näkyi 12mm johtofolli. Huomisesta aloitan tekemään ovistestejä ja sitten kun hymynaama pärähtää ruutuun, niin otan yhteyden hoitajaan ja neljän päivän päästä positiivisesta testistä (testipäivää ei lasketa) on pakastealkion siirto. Ja sehän ei sitten voi osua viikonlopulle tai maanantaille (sulatus tehdään edellisenä päivänä). Mutta lääkäri oli positiivinen ja follin koon perusteella päästäisiin ehkä siirtoon ensi viikon tiistaina tai keskiviikkona.

Jotkut aikaisemmin kirjoittelivat noista Clearbluen testeistä. Olen aina käyttänyt vain niitä ja kuluttanut niihin varmasti satoja euroja tässä vuosien aikoina. Tällä kertaa löysin halvimmat halpatesti.fi:stä (30€). Susirouva mainitsit, että Englannista saa tilauttua halvemmalla ja myös vain niitä lisäosia. Mitä sivustoa olet käyttänyt??

Miles teillä on todellakin ollut epäonnea :( Mutta niin kuin sanoit, niin on varmasti hyvä odotella, että lähtökohdat viimeiseen hoitoon ovat mahdollisimman otolliset. Paljon tsemppiä teille :heart: Jos siis joudumme vielä IVF:n joskus käymään läpi, niin luulenpa, että yritän silti sinnitellä ilman nukutusta. Ehkä se menee sitten helpommin, kun tietää mihin varautua.

Ja sitten niitä hyviä neuvoja matkan varrelta... Niistähän voisi aloittaa vaikka ihan oman ketjunsa :D Mutta eräs tulee tässä mieleeni. Anoppini kehotti minua viettämään enemmän aikaa ystävieni kanssa, joilla on pieniä vauvoja ja pitelemään niitä sylissä ym! Uskomaton neuvo naiselta, jolla on itselläkin ollut vaikeuksia tulla raskaaksi! Mutta hän on sellainen muutenkin vähän erikoinen tapaus, joten annoin tuon kommentin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :LOL:
 
Johkunen: Höh, mielenkiintoista.. Mulla oli viime siirrossa hcg 6 mutta ei mulle vaan sanottu siitä yhtään mitään eikä mitään kontrolleja ole ollut.
Olikohan sulla sitten katsottu että on niin lähellä viittä ettei seurata?

No minä tuossa viime viikolla vähän googlailin kun alkoi kiinnostamaan ja löysin seuraavan tiedon:

Aika hedelmöityksestä, Aika viimeisistä kuukautisista, HCG:n määrä mIU/ml:
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Sama taulukko selkeämpänä tässä linkissä:
Perhesuunnittelun kotisivut

MUTTA: tärkempää kuin pelkät viitearvot tuntuu kuitenkin olevan se, että arvo lähtee tuplaantumaan tietyin väliajoin, eli varmaan sen takia mulla seurattiin, vaikka hoitaja heti sanoi ettei näin pienellä arvolla raskaus voi jatkua! Mutta tulipahan opittua taas jotain uutta :)
 
jensar, johan nyt on. tuo että voisi käydä edellisessä kierrossa nollaultrassa helpottaisi, kun nyt joudutaan ajoittamaan kuukautisia ja sittenkin aina hilkulla että aina onnistuu saamaan ekan ultran joko kp 1 tai 2. minulle lääkäri on aina nimenomaan painottanut että pitää hoitokierron alussa kuukautisten alettua käydä nollaultrassa, voi siis olla joko kp 1,2 tai 3 (riippuu siitä minä päivänä pistot aloitetaan).

seline, jospa vauvoilla olisi jotain maagista taikaa ja tarttuuisi sinuunkin :) tiedän että on vaikeaa, mutta toisaalta kaikkeahan voi kokeilla, jos vain jaksaa.
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin hiipparoin mukaan tähän ketjuun...
Eli mulla tulee tänävuonna pyöreitä 40, KÄÄK, ja ensimmäistä yrityksessä...
15.12 aloitin sumut ja huomen olis eka ultra ja piikit alkaa. Ens viikolla kax ultraa ja sit näkee jatkon. Ja pitkällä kaavalla mennään. Pitääkö pitkässä kaavassa pistää joku irrotus piikki? Siitä ei ole kukaan mulle mitään puhunut... Nii, ja meillä eka IVF ja kolmannella viikolla pitäis jotain tapahtua, jos nyt niitä mollukoita mulle kasvaa edes! Ja mulle sattui kerranki todella hyvä tuuri! Työpaikan sairauskassa korvaa kaikki mun lääkkeet!!! Kerranki on oikeesti kiva kuulua johonki! Piikit oli reilu 900€ ja sumut 137*2, eli olisin vielä enempi tyhjätasku... ;) Jännittää vaan se piikitys niin julmetusti...:O
Mulla sama, se 40 tulee tänä vuonna täyteen :(. Hirvittää, mutta mulla on nyt takana "vasta" yksi hoito (eli se keräys), ja eilen joku ihana hoitaja niin nätisti rauhoitteli, että koska mitään häikkää ei ole, niin kyllä ne kolme hoitoa annetaan iästä huolimatta. Eli kolme keräystä, ja niistä siirrot, kuinka monta hedelmöittynyttä saadaankaan. Että yritetäänkö olla olematta paniikissa? :D.

Hirmu hyvä tuuri tosiaan!! Ja kyllä se irroituspiikki kai aina tulee lääkkeellisissä, mutta selviät siitä hyvin! Ei se piikittely loppujen lopuksi sitten olekaan kauheaa. Kauheinta on ajatus tökkiä itseään neulalla, mutta kipeää se ei tee, eikä pistettävät liuokset tunnu miltään.

Ne kynällä pistettävät on ihan mitättömiä, kun se neulakin on pieni kuin mikä, eikä siinä oikeastaan tarvitse kummoista edes osata tehdä. Annokset on helppo vetää siihen kynään tosi helppo pistääkin. Tsemppiä!! :)
 
Seline, en ole niitä vielä ostanut sieltä Englannista. Tätä sivustoa on tänne linkitetty, ja käytetty:

Clearblue Digital Ovulation Testing Kit - 7 Pack: Amazon.co.uk: Health & Beauty

Clearblue Digital Ovulation Testing Kit - 20-Pack: Amazon.co.uk: Health & Beauty

10 x Clearblue Digital Ovulation Home Urine Replacement Test/Testing Kit Sticks & 1 x 10 mIU/mL Pregnancy Tests Strip: Amazon.co.uk: Health & Beauty

Noniin, laitoin tilauksen sisälle noista pelkistä lisätikuista. 10 kpl maksaa mulle kaiken kaikkiaan toimituskuluineen n. 24 euroa, ja arvioitu toimtusaika on 14.1-20.1.

Eli ihan eivät ehdi perille siihen kuin ne tarvitsen, joten paria viikkoa ennen pitää ainakin tilata, mutta ei nyt haittaa, sillä mulla on vielä edellisiä jäljellä.

Tuleehan nuo paljon halvemmaksi! Esim tuo 7 kpl:n testi maksaa vain 10 puntaa, eli tulee jopa halvemmaksi kuin nuo pelkät 10 liuskaa. Jotain 20 € tulee hinnaksi kaikkineen. Mutta mulla kun noita "koneita" on jo kasapäin kotona joten otin nyt vain nuo lisäliuskat, ja onhan niitä sitten vähän enemmänkin.



Pidän teidät tilanteen tasalla että miten tulevat.
 
Viimeksi muokattu:
Heisan,
onpa kiva, että palstasta on muotoutumassa tosi aktiivinen!!
Tai siis tietty toivon, että pian me kaikki ollaan siirrytty täältä pois, jonnekin plussapalstalle, mutta siis, ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan:).

Ovistikkuasiosita, itekin oon käyttäynyt noita clearbluen hymynaamoja ja nehän on tosi selkeitä ja simppeleitä, hintansa väärtejä kuitenkin ovat olleet. Ainoa huono, mihin oon nyt PAS-siirroissa törmännyt on se, että väestöliitosta kun sain ohjeen ,että jos aamulla perinteisissä viiva-testeissä ovis on melkein tuloillaan jo, niin kannattaa tehä illalla uus testi. Clearbluen hymynaama testeillä tää on vaikeeta, kun hymynaama joko on tai sitten ei ole. Mikä tietty toisaalta on se just hyväkin juttu, kun se on niin selkee tulos. Mutta siis, nyt PAS siirtojen myötä oon siirtyny näistä kalleista hymynaamatesteistä ihan perus liuskatesteihin, joita myyvät väestöliitossa 3eur/kpl, ja oon ollu tyytyväinen.

Omasta navasta haluaisin kertoa sen, että sunnuntaina sain kiinni oviksen ja tänään on sulatettu 2 alkiota, jotka on molemmat selvinneet ainakin toistaiseksi sulatuksesta. Siirto tehdään huomenna, eli tässä on niinku yhden päivän jatkoviljely sillä ajatuksella, että josko toinen kuukahtaisi, niin olisi selkeämpää tehdä yhden alkion siirto. Kun ne meille niitä yhden alkion siirtoja niin voimakkaasti suosittelevat. Kunpa nyt vaan nyt selviäisivät tai ainakin toinen selviäisi vielä huomiseenkin! Huomenna ne oisivat niinku kolmen päivän ikäsiä molemmat.
 
Terkut 12-hoitoihin! Käyn aina välillä seurailemassa mitä vanhoille ketjukavereille kuuluu, moni tosin on 11-hoidot -ketjusta plussannutkin pois :)

Noista alkion luokituksista tiedän kertoa sen verran, että alkiot ainakin KYS:llä luokitellaan 4 kategoriaan sen mukaan, paljonko niissä on ns. fragmentaatiota, eli ovatko alkion solut kauniin pyöreitä ja yhtenäisiä vai onko niissä röpelöä ja kuplamaista rakennetta. 1 on siis paras ja 4 huonoin luokitus. Meille siirrettiin ICSI:n tuoresiirtona 3-luokan alkio ja lääkäri totesi, että "onhan näistäkin joskus raskauksia lähtenyt käyntiin". Lisäksi sanottiin, että 3-luokan alkioita ei voi pakastaa, koska eivät kestä sulatusta. Siirretty alkio oli 6-soluinen. Nyt oon raskausviikolla 16 ja kaikki näyttäisi olevan hyvin, vaikka lähtökohtaisesti ei kovin korkeat toiveet olleet.

Ja hCG-pitoisuuksista ootte jutelleet myös. Tässä on yksi hyvä kuva normiraskauden hCG-pitoisuuksista:
www.kaypahoito.fi - Suositukset

Mulla oli 14 päivää siirron jälkeen hCG 54 ja silloin sanottiin, että aika pienet mahdollisuudet normiraskauteen (68 oli kuulemma viiteraja). Viisi päivää myöhemmin tulos oli 350 ja edelleen sanottiin, ettei pahemmin toivoa ole. Kaikesta huolimatta hCG jatkoi nousua ja rv 8 todettiin kaikkien yllätykseksi, että elävä sikiö löytyy.

Leonitalle onnea huomiseen siirtoon!

Kaikille muillekin toivotan oikein paljon onnea ja jaksamista hoitoihin! Tiedän että tämä tie on liukas ja kivinen.

Itse oon seurannut näitä sarjakuvablogeja asian työstämiseksi:
Meinasin kaatua
Impatient Female
Maailma mustavalkoinen
 
Susirouva: Joo, eihän me paniikissa olla... ;)
Eilen mulle meinas iskee oikee Paniikki ja iso hätä, ku sumuttelin illalla ja purkista ei tullutkaan mitään. Ja sit mulle välähti mieleen, ku ohjeita sillo joskus lueskelin, ni siitä yhdestä pullosta saa ottaa vaan 30 tai 60 annosta ja sit pitäis aloittaa uus pullo. Ja mä hiton idiootti pullosilmä suihkuttelin autuaallisesti joka ikisen tipan pois... Mietin sit et muutamana päivänä ei ole niin kauheesti maistunut se sumu nielussa, et onkohan sinne suihkunnut enää mitään ja onkohan mun koko helahoito mennyt hukkaan! Hyvä ettei itku päässyt ja yö unet menny!!! Mut onnex ultrassa tänään sanoi et kaikki on hyvin ja tavara lepotilassa niinku pitääkin! Tästä lähtien luen käyttöohjeet miljoonaan kertaan!!!:headwall: Mutta kuten sanoin, ni piikittely alkoi ja ei se oikeesti sattunut yhtään! Uskalsin ihan ite pistää!!! JEE! :wave:
 
Ei hitsi Tammuska, mihin kassaan sä kuulut kun korvaa nämä lääkkeetkin?? Kyllä kelpais mullekin! Eihän tässä olla köyhdyttykään kuin kohta 10 000 euron verran eikä mitään tulosta.. :/ Nyt 4. IVF/ICSI meni sitten kivasti tähän alkuvuoteen joten taas on lääkekatto nollissa :( Mistä ja miten sä sait tietää tuon korvausasian? Nimittäin en tiedä kehtaanko tai voinko mennä kyselemään tuosta noin vaan näistä asioista, töissä meillä ei tiedä kukaan. Minä täytän 37v ja tämä tuleva on meidän viimeinen hoito :( Suunnittelukäynti on ensi viikolla.
 
iinamiina: Mä soitin suoraan meidän työpaikan sairauskassaan ja kysyin. Siel sano et ne korvaa kaikki, mikä kuuluu kelan korvattaviin. En mäkään ole töissä kellekkään maininnut mitään, ku kukaan ei kuiteskaan usko et mä haluan lasta... Olen aina ollut sellainen tuuliviiri...:LOL:
 
***Hoidot jatkuu 2012 pino***

Talvitaika......... 2.IVF..................... 01/2012
Jensar ............ 2.IVF...................... 01/2012
Dreamer74........ 1.IVF/1.pas ..... .... 01 / 2012
Seline .............. 1.IVF/1.pas ........... 01/2012
Sartsa00............ 3.ICSI/1.pas ......... 01/2012
Tammuska ......... 1. IVF .................. 01/2012
Susirouva ........... 1.IVF/1.pas ......... 01/2012
Leonita79............ 1.ICSI 5. PAS ...... 01/2012
Pepponen ......... 3.ICSI/IVF/1.pas.... 01-02/2012
HalleB............... 4.ICSI......... ......... vko 9/2012
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS .... 02/2012
Miukumau ............ 3.ICSI/1.pas ...... 02/2012
Johkunen ............ 3. IVF/ICSI ........ 02-03/2012
Miles ................. 3.ICSI.................. 03/2012
Miranda-81 ........ 3. IVF ................. 03/2012
Peppi1981.......... 3.ICSI 1.PAS......... 03-04/2012
Marianne1971..... 2. IVF ................. 03-04/2012
Jadekivi ............. 2. IVF.................. 03-04/2012
Sannuliinu .......... 1. IVF ................. kesä/2012
Hautomo76 ..........

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ........ 1 .................... 28.12. 2011
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsemppauksesta! Tässä on pakko pysyä niin posiviisena kun pystyy, ei näitä hoitoja ja vastoinkäymisiä muuten jaksais. Nyt mua pelottaa se että jos joudun siihen kohdun tähystysleikkaukseen niin tuleeko sieltä vielä huonoja uutisia esim. kohtu kärsiny kaavinnoissa tms... kaikkee sitä panikoikin.

Susirouva laitoin sulle 1.IVF/1.pas .... 01/2012 , onko oikein?

MT79 kiitos noista blogilinkeistä. lueskelin niitä tänään monta tuntia. Jollain niistä sivuista oli blogin pitäjä julkaissut kirjan lapsettomuudesta (Meinasin kaatua), sarjakuvat oli niin hyviä ja niin omakohtaisia, että harkitsen kirjan tilaamista. Sit sen vois näyttää niille sukulaisille ja ystäville jotka hoidoista tietävät, ehkä avartais vähän heidän ajattelua asiasta kun tuntuu, että eivät oikein rakentavasti osaa aina kommentoida näihin lapsettomuusjuttuihin.

Jännää, kohta saadaan tänne seuraavia piinailijoita!
 
Viimeksi muokattu:
Vähän samoilla ajatuksilla, että olisi kiva nähdä meidän oma lapsi ja saada jälkeläinen seuraajaksi, mutta nyt väistämättä mulla on alkanut ajatukset ja tunteet horjua… Siihen tulokseen ollaan molemmat tultu, että kahdestaan ei haluta vanheta, eli jos adoptio on sitten se meidän tie niin se täytyy kulkea, mutta ensin siis hoito kerrallaan kuten sanoit!!

miles sehän tässä niin "väärältä" tuntuu, että hoitojen jälkeen plussa saattaa myös mennä kesken ja on kasattava itsensä vielä siitäkin uuteen rumbaan… No ihmeen hyvin sulla näyttää sisua löytyvän vaikka tuo tyhjennyskin venyi noin pitkäksi!! On varmasti ollut rankkaa ja täytyy toivoa että se mahdollisesti seuraavassa palkittaisiin kun teillä kuitenkin ns. hyvää taustaa!! Eihän tässä auta muu kuin toiveita pitää yllä tavalla tai toisella niin jaksaa aina seuraavaan, kyllä tuo 20% nyt tuntuu isolta luvulta!!

Mutta sama suunnitelma, jos pää vielä pari hoitoa kestäisi!!! Mä tarvitsen aina sen blan-B:n joten siksi olen pelan tms. sivuja käynyt nyt lukemassa. Meillä on myös lomareissu tiedossa helmikuussa, joten siihen täytyy suunnata ajatukset ja toivottavasti tulla oikein rentoutuneena takaisin Suomeen! Joudun syömään malaria-kuuren reissua varten ja lääkäri onneksi sanoi, ettei sen pitäisi millään tavalla meidän hoitoihin vaikuttaa.
Meillä on kanssa ollut ihan samat puheet, että ei osata/haluta ajatella loppuelämää ilman lapsia, joten viimeinen vaihtoehto on sitten se adoptio. Mutta tosiaan hoitoja jatketaan vielä ainakin se kaksi, tarvittaessa jopa enemmän jos pää ja rahatilanne siihen pystyy..

Mä tarviin myös aina sen plan-b:n, joten sen takia olen myös adoptio asiaa aikas paljon tutkinut ja myös täältä foorumilta lukenut. Tässä on tullut jo niin paljon ikäviä juttuja, että pitää jo etukäteen miettiä, että jos seuraavakaan hoito ei onnistu niin mitä sitten. Mies ei ymmärrä mun ajattelutapaa vaan haluaa ottaa hoidon kerrallaan.

tammuska vau, mikä etu että saat ne lääkkeet ilmaseksi! Helpottaa kyllä tosi paljon tota rahallista puolta.

Leonita79 tsemppiä siirtoon!
 
Viimeksi muokattu:
tammuska onpa hyvä tuuri lääkkeiden suhteen. meitä onkin useampi lähellä 40 ja vähän yli (kuten minä). mikä lääke sinulla kasvatuksessa? minulla tehdään toinenkin puregonilla, toivottavasti paremmalla tuurilla kuin ensimmäinen.

itse huomaan kansa, että varasuunnitelma (no eihän tämä ollut kuin ensimmäinen hoito, vasta toinen kerta jne) auttaa jaksamaan vastoinkäymisissä. mutta mitenkäs sitten kun on se viimeinen järjellä ajateltava kerta. tunteet yrittäisivät varmasti aivan liian monta kertaa. yhä varovaisemmin uskaltaa ajatella onnistumista.

leonita onnea siirtoon, siirtävätkö kuitenkin molemmat jos hyvinvoivia kumpikin?

mistä johtuu se että joskus toinen sulatettu heitetään roskiin eikä pakasteta uudelleen? eikö aina kuitenkin kannattaisi testata kestaako uudellee pakastuksen ja sulatuksen? tuntuu kovalla työllä saatujen alkioiden tuhlaamiselta roskiin heittäminen, jos alkio on kuitenkin hyvä laatuinen. vain sen vuoksi että on kertaalleen pakastettu jo.
 
***Hoidot jatkuu 2012 pino***

Talvitaika......... 2.IVF..................... 01/2012
Jensar ............ 2.IVF...................... 01/2012
Dreamer74........ 1.IVF/1.pas ..... .... 01 / 2012
Seline .............. 1.IVF/1.pas ........... 01/2012
Sartsa00............ 3.ICSI/1.pas ......... 01/2012
Tammuska ......... 1. IVF .................. 01/2012
Susirouva ........... 6.IVF/5.pas ......... 01/2012
Leonita79............ 1.ICSI 5. PAS ...... 01/2012
Pepponen ......... 3.ICSI/IVF/1.pas.... 01-02/2012
HalleB............... 4.ICSI......... ......... vko 9/2012
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS .... 02/2012
Miukumau ............ 3.ICSI/1.pas ...... 02/2012
Johkunen ............ 3. IVF/ICSI ........ 02-03/2012
Miles ................. 3.ICSI.................. 03/2012
Miranda-81 ........ 3. IVF ................. 03/2012
Peppi1981.......... 3.ICSI 1.PAS......... 03-04/2012
Marianne1971..... 2. IVF ................. 03-04/2012
Jadekivi ............. 2. IVF.................. 03-04/2012
Sannuliinu .......... 1. IVF ................. kesä/2012
Hautomo76 ..........

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ........ 1 .................... 28.12. 2011
 
Korjasin "vähän" tuota omalta kohdaltani :D.

Talvitaika, mulla on ens viikon pe ultrakäynnin yhteydessä biologi paikalla, joten kysyn tuota, että miksi eivät jatkopakasta kaikkia sulatuksesa selvinneitä siirtämättömiä alkoita.
 
Talvitaika mietin kanssa tuota sinun kysymystä koska olen ymmärtänyt, että jos alkio selviää sulatuksesta ja lähtee jakaantumaan, niin voidaan pakastaa uudestaan! Omaa kokemusta ei kyllä ole koska meillä kaikki alkiot ovat olleet 2-3 luokkaa ja niitä on jatkoviljelty, jonka tuloksena ei olla saatu mitään pakkaseen.
Nyt viime hoidossa siirrettiin yksi 2-luokkalainen ja kaveriksi "rupunen" joka olisi mennyt roskiin ja lääkäri sanoi, että jos tuo rupunen jeesaisi kaveria vähän tässä hommassa. En sitten tiedä jeesasiko, mutta ainakin kiinnittymisen yritys oli ollut, joten kun lääkärin kanssa tässä juttelin, niin hän sanoi että katsotaan josko seuraavassa siirrossa tehdään samalla tavalla riippuen tietysti mikä se sato on! Mutta siis tällainen kokemus meillä.

Mielnkiinnolla jo odotan Susirouvan kysymyslistaan vastauksia :D

Miles huomasin tällä kerralla, että sain mieleni koottua ja pahimman surun surtua kun lähdin hieman tuota adoptio-puolta katsastamaan! Nyt on löytynyt jo virtaa seuraavaan hoitoonkin tässä keväällä, joten nähtävästi tämä blan-B on se yksi joka mua auttaa jaksamaan :)
Niin, olisikohan ne miehet sitten vähän samaa laatua, että ajatuksiin ei mahdu kuin yksi hoito kerrallaan ;) No mun mies yritti kovasti lohduttaa nyt tällä B-vaihtoehdolla, eli olen kai saanut siirrettyä hänen ajatusta myös tarvittaessa eteenpäin jos nämä eivät tuota tulosta! Hän itse myös sanoi, että ei tosiaan koe hoitoja ja mun surua samalla tavalla koska ei fyysisesti eikä henkisesti käy samoja asioita läpi. Mutta sitä vartenhan täällä kirjoitellaan, että täällä löytyy niitä kohtalotovereita jotka varmasti ymmärtävät :)

MT79 oli kiva lueskelle myös sun kokemuksesta, sillä tosiaan hyvin paljon viime viikolla lueskelin tuosta hcg:stä ja erilaisista mahdollisuuksista!

Tammuskalla kyllä hyvää palvelua tuolta kassalta!

Oikein paljon vielä tsemppiä hoitonsa aloittaneille :)

ON: mä nyt sitten taustailen täällä ja odottelen seuraavia kuukautisia kuun loppuun josta voin sitten yrittää ilmoittautua hoitoon jos siihen mahtuu...
 
Plan B on meillä luovutetut solut jos sinne asti pitää tarpoa;) enkä koe tuota yhtään huonona vaihtoehtona verrattuna siihen että olisi omista soluista. Onneksi mies on samaa mieltä tuosta, niin ei tarvitse "tapella" asiasta:heart:

ON: Tänään oli eka kontrolli uä ja kaikki näytti olevan ihan normaalisti, folleja oli muutamia n.9mm ja limakalvo näytti olevan myös ok, vaikka mulla menkat äityi vuolaiksi kaikista päivistä sitten juuri tänään, kp 6 :headwall: Lääkäri ennusti punktiopäiväksi aikaisintaan ensi keskiviikkoa mutta todennäköisesti vasta loppuviikolla.
 
Heippa kaikille, minäkin liityn seuraan mikäli mahtuu. Olen ollut poissa palstalta jonkun aikaa, mutta aktivoitunut taas kun hoito lähestyy.

Taustaa: minä 36, mies 39, yritystä vuodesta 2006. Tutkimuksissa + laparoskopia lapsettomuuden syyksi todettiin tukossa olevat munatorvet (olikohan vuonna 2008). Sen jälkeen kaksi IVFää takana, eka IVFstä muistaakseni tehtiin tuoresiirron lisäksi 5 PASsia, toisesta tuoresiirto ja yksi PAS (viime kesäkuussa).

Yhtään plussaa ei ole tullut, kuukautiset alkaneet aina ennen testipäivää. Viimeisimmän PASsin jälkeen totesivat että toisessa munatorvessa oleva nestekertymä saattaa aiheuttaa sen, ettei alkiot kiinnity. Tihkuu kohtuun jotain nestettä. Eli marraskuussa 2011 menin taas laparoskopiaan, jossa molemmat munatorvet poistettiin. Ärsyttää, että tämä nestekertymä on ollut siellä koko ajan, myös todettu jo tuossa ensimmäisessä laparoskopiassa! Ihmetyttää kovasti, että miksi niitä ei ole silloin jo poistettu?

Kesäkuusta asti siis oltu jonossa kolmanteen IVFään, joulukuussa tuli reseptit ja ajat, sumuttelut alkaisi parin viikon päästä. Punktio vko 8.

Jospa se nyt sitten tarraisi kiinni, toivotaan kovasti :)
 
inmydreams, niin eikö ne epäkunnossa olevat munatorvet olisi joutaneet pois. eikö se estäisi ainakin tulevaisuudessa kohdun ulkopuolisen raskauden.

olen miettinyt samaa, kun minulla ovat myös tukossa. no, kai siihen jää joku pieni mahdollisuus, että aukiaisivat, mutta toisaalta olisivat joutaneet pois kun eivät oikein toimi.

jensarilla oli hyviä kuulumisia ultrasta, hienoa että kasvatus toimii.

toivottavsti itse pääsen piikittelemään maanantaina. tänään viimeinen pilleri kehiin.
 
Innolla täälläkin ootellaan Susirouvan kysymyslistan vastauksia :).

Tuossa alkioiden uudelleen sulatuksessa on varmaan paikka- ja lääkärikohtasia eroja aika paljon.. Meillä tänään väestöliitossa (helsingissä) oli tilanne, että kaks alkiota oli selvinny sulatuksesta ja yhden lisäjatkoviljelypäivän aikana molemmat oli lähteneet jakaantumaan, toinen "täydellisesti" ja oli nyt kolmantena päivänä kahdeksan solunen ja toinen hitaammin, oli kuussolunen. Toinen tais olla ykkös ja toinen kakkosluokkaa.
Vaihtoehdot olivat kuulemma että roskiin tai molempien siirto. En ees tajunnu kysyä pakastamisesta, niin kovasti puhuin siirron puolesta. Ja kyllä se lääkäri siihen sitten suostui, ei kyllä mitenkään suoraan, mutta lopulta, kun oli varmistanut pari kertaa että ollaan riskeistä perillä jne. Onko jonkun kohdalla tehty tupla pakastus jatkoviljelyn jälkeen?
Mutta siis, tänään pp 0, ja kaks alkiota kyydissä! Jänskää! 19.1. ois testipäivä.
 
Heippa,

minäkin voisin liittyä ketjuun mukaan.

Taustaa: minä 29 mies, 31. Ensimmäistä yritämme. Mulla agressiivinen endo (4 kertaa operoitu) ja pco-tyyppiset munasarjat. Olemme yrittäneet tiiviisti reilun 1.5 vuotta, hoidot aloitimme yksityisellä alkuun terot + clomit, elokuussa 2011 aloitimme kunnallisessa hoidot, alkuun suunnitelmissa inseminaatioita 2-3 kertaa ja jos ei tärppää niin IVF. Tähän päivään emme ole inseminaatioon pääseet.. ensimmäinen kierto puregon 75IU yhteensä 8 pistopäivää, josta ei päästy inssiin, koska munasoluja ei ollut kasvanut kp 13 mennessä. Tästä kierrosta kuitenkin plussa, joka lasketuilla viikoilla 7+4 ei näyttänyt elonmerkkejä ja tulikin ulos samalla viikolla itsekseen. Nyt 2 kierto keskenmenon jälkeen ja käytössä ollut clomit 2tabl. 3-7kp.. tänään kp 12 ultra ja siellä 12mm folli ja limakalvo 8mm ja maanantaille inseminaatio, siellä lisäksi pregnyl. Tänään myös polilla päätetty, että seuraavaksi IVF, eli ei enään inseminaatioita edes yritetä jos nyt ei tärppää..

Eli jos pääsee mukaan niin.. 1 IUI/01/2012

vaikka listalla onkin vain IVF hoidokkeja, niin mielelläni tulisin mukaan, sillä jos tämä inssi ei tärppää niin sitten olisi vuorossa IVf n. 4 kuukauden kuluttua..(sellainen jono kuulemma on nyt).
 

Yhteistyössä