Hoidot jatkuu 2012

Susirouva pahoittelut sinnekin :(
No nähtäväksi jää mikä se hcg-tulos sitten sulla on.

Mulle lääkäri siis soitti hetki sitten ja piti hyvänä sitä että hcg oli noussut. Sanoi, ettei se olisi noussut ellei kiinnittymistä olisi yrittänyt tapahtua!

Me ollaan myös hoitoja kevennetty vitseillä, mutta nyt on meinannut olla mehut vähissä. Meille siis tehdään kolmas hoito vielä kevään aikana (katsotaan mahdutaanko seuraavaan) mutta lääkäri sanoi ettei parempaa tulosta alkioiden suhteen kannata edes odottaa, eli joudutaan olemaan iloisia siitä jos edes päästään siirtoon!

Täytyy kyllä olla iloinen ja osata iloita siitä että on ihana kumppani vierellä joka hokee, että kyllä me se lapsi vielä saadaan tavalla tai toisella :heart:

ON: oon siis käynyt "luopumisen tuskaa" läpi tässä viikon päivät ja nyt alkaa mieli hivenen helpottaa tuon lääkärin puhelun jälkeen vaikkei hyviä uutisia ollutkaan. Mietin vain mielessäni kuinka monta hoitoa on järkevä tehdä (nyt siis kolmas julkisella edessä ja seuraavaksi tie yksityiselle) ja missä vaiheessa siirtyä eteenpäin. Ajatus on mennyt siihen suuntaan, että luovutetuihin siittiö/ munasolu-hoitoihin ei lähdetä vaan sitten seuraava on adoptio! Omalla tavalla olisi melkein helpompi jos jokin selvä syy olisi, mutta mulla tämä endo ei kuitenkaan ole pahimmasta päästä, eikä näillä tiedoilla siittiöistä/ munasoluista selvää syytä löydy koska hedelmöittyminen tapahtuu hyvin, jakaantumisen kanssa vain alkaa ne ongelmat ja siihen lääkäri totesi, että se ei sitten olekaan enää meidän käsissä! Haluan kyllä yksityiseltä kuulla kommentit myös ja katsoa ainakin sen yhden hoidon, mutta sitten samalla en halua maksaa turhaa siitä jos tilanne on se ettei kannata jatkaa! No josko tämä mieli tästä alkaisi tasaantua ;)

Sartsa onnea oviksen bongailuun! Mullakin viiva ei aina kovin paksu ole, mutta on saman vahvuinen väriltään kuin testiviiva, mutta tuo cb nyt pitäisi olla ainakin varma!
 
Joululoma vietetty ja innolla uuteen vuoteen.

Tervetuloa kaikille uusille ja TODELLA PLUSSARIKASTA VUOTTA 2012.

Kiva tänne oli tullut muitakin, joilla hoito menossa tammikuulla, Jensarilla on myös toinen kerta.

Minulla ei kyllä vaikuttanut muistaakseni vuotoon ekan kerran piikittelyt, muuten kuin jatkoi tiputteluna vähän turhan pitkään. Vielä toisessa ultrassakin tiputteli ja lääkäri oli vähän huolissaan, ettei limakalvo pääse kasvamaan kun tiputtelee. Jäikin sitten vähän turhan ohueksi, mutta kun siirtoon ei päästy, ei haitannut silloin.

Minä mietin tuota follien näkymistä nollaultrassa. Minulle ei ole koskaan sanotte että näkyisi useampi. Joskus on näkynyt yksi, mutta aina ei sitäkään. Johtuukohan siitä huono tulos.

miranda voisiko olla että ovis on hyvin heikko. minulla aikoinaan ilman lääkkeitä näkyi vain heikkoja viivoja ja sitten clomien kanssa viivat oli paljon vahvemmat.

oma napa: eka ultra varattu ens maanantaille ja piikittelyjen pitäisi alkaa silloin jos kaikki on ok. huh, tästä se taas alkaa.
 
***Hoidot jatkuu 2012 pino***

Talvitaika......... 2.IVF................... 01/2012
Jensar ............ 2.IVF.................... 01/2012
Dreamer74........ 1.IVF/1.pas ..... ...01 / 2012
Seline .............. 1.IVF/1.pas ......... 01/2012
Sartsa00............ 3.ICSI/1.pas ....... 01/2012
Pepponen ......... 3.ICSI/IVF/1.pas.... 01-02/2012
HalleB............... 4.ICSI......... ........ vko 9/2012
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS .... 02/2012
Leonita79............ 1.ICSI 5. PAS ..... 02/2012
Miukumau ............ 3.ICSI/1.pas ...... 02/2012
Johkunen ............ 3. IVF/ICSI ........ 02-03/2012
Miles ............... 3.ICSI................ 03/2012
Miranda-81 ........ 3. IVF ................ 03/2012
Peppi1981.......... 3.ICSI 1.PAS......... 03-04/2012
Marianne1971..... 2. IVF ................ 03-04/2012
Jadekivi ............. 2. IVF................. 03-04/2012
Sannuliinu .......... 1. IVF ................ kesä/2012
Susirouva ............
Hautomo76 ..........

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ........ 1 .................... 28.12. 2011
 
Viimeksi muokattu:
päivitin uudet tulokkaat listaan, tervetuloa :wave:
teitä oli aikas paljon, että jos listaan tuli virheitä niin korjataan sit...

susirouva ja hautomo1976 mitäs teille merkataan seuraavaksi hoidoksi ja ajankohdaksi?
 
Hautomo, onko teille tarjottu ICSI:tä tai oletteko sellaista kyselleet? Anteeksi, en ole teidän tilanteesta nyt kovin ajan tasalla, jos näistä olet aiemmin kirjoitellut jonnekin. Mietin vain että miksi ette pääseet siirtoon asti. Ja mitäs teillä on nyt pakkasessa?

Meillä on tehty kaikki omaan kiertoon tähän mennessä (paitsi se ensimmäinen hoidon jälkeen). Ehkä haluaisin itsekin näitä tuohon lääkkeelliseen siirtoon jatkossa.

Hoitaja soittelee sitten huomenna tai ylihuomenna mulle jatkosta. Katsellaan taas sitten mihin suuntaan lähdetään törmäilemään :).
No problemo.
Emme siis päässeet siirtoon asti, koska siittiöt ei jaksaneet maljalla hedelmöittää munasolua :(. Lääkärin mukaan siittiöitä oli sen verran, että määrän puolesta olisi pitänyt onnistua ja sen vuoksi ei silloin ICSIä yritetty IVF:n rinnalla. Pakkasessa ei siis ole mitään :/
Nyt ICSI on sitten se meidän ainoa mahdollinen mentelmä, koska veijarit on sen verran mukavuudenhaluisia ;)
Ja nyt siis odottelen menkkoja alkavaksi, jotta voin alkaa pistelyt uudelleen.
 
johkunen olipas hauska lukea, että meillä on niin samanlaiset haaveet .. =)
joo, meillä on yritystä tosiaan ollut ja siitä olen kiitollinen. ekasta siis kemiallinen ja tokasta hoidosta raskaus, joka meni kesken 7+0. olihan se raastavaa nähdä pikkunen ultrassa sydämen sykkeen kera ja sit menee kesken... :'( mutta jos jotain positiivista niin ainakin olen tullut raskaaksi, että jatkossakin toivottavasti se on mahdollista.

tsemppiä tammikuun hoitolaisille!

Susirouva harmi ettei sulla onnistanut... voimia jatkoon!
:hug: ...mulla ei alkionsiirto satu, mutta punktio sattuu. oli eka kerralla kuin kaksi puukon iskua alavatsaan. olin sit tokalla kerralla niin paniikissa koko hommasta että otin nukutuksen niin ei tarvinnu kipua jännittää. oli oikea ratkaisu ja aion sen ottaa jatkossakin.
pystyykö ne antaan sulle kipulääkettä että siirto ei tuntuis niin kauheelta?

Susirouvan kirjoitus:
Tässä matkan varrella saa usein hyviä neuvoja: "lopettakaa yrittäminen niin se lapsi tulee", "toivokaa kovasti, niin se lapsi tulee", "älkää stresstako, niin se lapsi tulee"....Juupa juu....

mä olen saanut kuulla kans samoja kommentteja ja ne kyllä ärsýttää, mutta harva osaa sanoa oikeita sanoja lapsettomuudesta kärsivälle jos sitä ei itse koe, näin olen sen ajatellut...
mulle sanoi myös yksi kaveri " nauttikaa nyt kun olette vielä kahdestaan, elämä muuttuu sitten niin paljon lasten myötä..." joopa joo, ollaan kyllä jo mielestäni nautittu ihan "tarpeeks" kahdestaan olosta 8 vuotta yhdessä, joista 5 vuotta naimisissa, lisäksi ollaan matkusteltu joka vuosi 2 kertaa, käydään leffassa ja paljon ulkona syömässä... (siis tietty näitä asioita voi tehdä myös lapsen kanssa, mutta rajoitetusti) eli mielestämme olemme todellakin jo valmiita siihen vauvaelämään.
Ja kaikkihan päättää itse haluaako lapsen 1 vai 10 vuoden yhdessäolon jälkeen eikä sihen muiden kommentteja tarvi että pitäs vielä nauttia yhdessäolosta... no, joo, se siitä...

Seline toivon todellakin että uuteen punktioon ei tarvi sun lähtee, mutta jos näin käy niin kannattaa harkita nukutusta, vaikka se vähän enempi maksaakin. mulla oli toimenpiteen jälkeenkin paljon parempi olo ( maha ei ollut niin kipee) kuin ilman nukutusta...

Miukumau hyvää hääpäivää ja ihanaa sekä rentouttavaa matkaa!!
 
Sartsa, suosittelen myös niitä digitaalisia ovismittareita. Esim. raskauskeijulta saa ihan kohtuu hintaan verrattuna kaupan hintoihin, ja Englannista saa vielä halvemmalla. Sieltä saa tilattua jopa niitä pelkkiä lisäosia siihen, ettei tarvitse koko laitetta tilata.

Johkunen :O! Ei mulle olla koskaan puhuttu mistään hcg-arvoista. Onneksi on tämä palsta että osaa edes itse kysellä!!!

Meillä taitaa olla myös vähän ongelmia noiden jakantumisten suhteen, vaikka kukaan ei (vielä) ole meille niin sanonutkaan. Ensimmäiset kyllä venyivät viisisoluisiksi asti, ainkin yksi. Silloin lääkäri kertoilikin, että kaikkien munasolut eivät jakaudu nelisoluisista eteenpäin. Meillä on nyt siis vain yksi todiste että on tuosta vaiheesta edennyt. Liian paljon on siirrettu kaksisoluisia...

Mitään pitkiä viljelyjä meillä ei olla koskaan kai tehty, ja sellaista olisi kiva myös "kokeilla". Haluaisin että katsoisivat että jakautuvatko nuo solut nyt kuitenkaan niin kuin pitää. Mielestäni niitä kaksisoluisia on aika turha siirrellä ilman tuollaista tutkimusta.

Talvitaika, mitä tarkoitat? Onko teillä siis jo ollut keräyksiä? Kun ainoastaan omassa kierrossa niitä tulee usein miten vain se yksi, mutta eikös niitä lääkityksiä nosteta niin että follikkeleita tulisi mahd. monta.

Noniin rouva hautomo, sitten vain kavereille tuuppaus takapuolesta sinne munasoluun kun eivät kerran itse suostu sinne asti uimaan. Onnea!!!

Miles, sanovat että buranaa voisin ottaa ennen siirtoa, mutta kun se ei kuitenkaan auta tuollaiseen ronkkimis kipuun. Sen myöntävät itsekin.

Mun on pakko kestää niitä kipuja, kun jo parina kertana (kuten viimeksikin) ovat alkaneet ehdottamaan siirtoa vatsanpeitteiden läpi. Siinä tulisi sitten enemmän droppeja ja joutuisin jäämään tarkkailuun muutamaksi tunniksi. Sanon vain että ei kiitos tuolle ehdotukselle.

Ennemmin puren hammasta ja kestän kivut sen mitä on pakko. Ollaan siellä miehen kanssa samalla kyydillä, eikä oikein kumpikin voida yht äkkiä vaan olla menemättä töihin takaisin. Enkä millään julkisilla näiden toimenpiteiden jlk halua lähteä kulkemaan. Kotiin on niillä kuitenkin n. tunnin matka, autolla puolisen tuntia (Naistenklinikalta).

Mutta kyllä minäkin sen punkition voisin nukutuksessa ottaa jos olisi kivulias. Siinä kun joka tapauksessa joutuu olemaan siellä pidempään. Mulla viime punktio oli täysin kivuton. Olin todella helpottunut siitä, kun kaikki muu on niin kivuliasta. Mutta siinä sainkin kunnolla kipulääkettä ja punktio tapahtui vähän eri kautta kuin nuo siirrot tapahtuu.

Eli siinä olen tavallaan samlla viivalla muiden terveiden ja normaali-anatomisten kanssa :D. Ja se on helpottavaa. Kauheaa että tuo onkin niin kivuliasta joillekin!! Olen varma että kivussa päihittää kyllä ne mun siirtokivut.

Miukumau rentouttavaa ja onnellista hääpäivää toivottelen minäkin :heart:.

Mun pitäisi saada se soitto niistä verikokeen tuloksista ja tieto jatkosta. Vielä ei ole kuulunut, joten voi olla että menee huomiselle. Jatkosta en siis tiedä, mutta joko on sitten viides PAS/IFV tässä tammi-helmikuussa, tai uusien munasolujen kasvatus. Itse toivon enemmän tuota jälkimmäistä nyt heti tähän vuoden alkuun, niin saataisi taas materiaalia pakastimeen.
 
susirouva, on meillä ollut se yksi keräys tähän mennessä. Olenko ymmärtänyt väärin tämän asian, kun jotku puhuvat että (jensarin kirjoituksesta esim: "Piikittely alkaa kp2, eli huomenna tai ylihuomenna ja ekat 5 päivää menee Puregonia 150 annoksella. Pieniä folleja oli 8 ja 10"). Eikö kyseessä ole ensimmäinen ultra ennen kun lääkkeet aloitetaan? Tässä ultrassa ei ainakaan minulle ole koskaan ennustettu tai kerrottu mikä määrä folleja voisi tulla, vaan vasta siinä toisessa, joka on n. viikon päästä lääkkeiden aloituksesta. Vai näkeekö pitkässä kaavassa jotenkin jo aloitusultrassa mahdolliset follit?
 
olen unohtanut kirjottaa omaa napaa...

Eli mulla on koko ajan tullut huonoja uutisia keskenmenon jälkeen... kohtu ei meinaa millään tyhjentyä... ja tää alkaa jo henkisesti olla rasittavaa/raskasta kun kroppa ei meinaa palautua normaaliksi. keskenmeno on muutenkin kova paikka henkisesti ja nyt sit vielä tämä fyysinenkään puoli ei ota toipuakseen..

mulla siis km oli 11.11.11 (sellanen päivämäärä et ton kyllä muistaa) siitä 2 viikon päästä eka konrolliultra --> kohdussa nestettä(verta) ja kudosta. odoteltiin 1,5 vk jos tulis itekseen pois. --> uusi ultra, kohtu ei tyhjä. valitsin kaavinnan kun en enää jaksanu odotella. pari päivää vuoti ennen kaavintaa eli veri tuli pois mutta kudos ei. kaavinta 9.12. lääkäri sanoi että teki sen ultran kanssa ja nyt kohtu on tyhjä. ei sanonut että tarviis enään kontrolliultrata.

Halusin kuitenki itse kuulla suomen lääkäriltä että kohtu tyhjä ja kaikki kunnossa. ultra suomen klinikalla 21.12. ja odotin siis hyvää uutista, mutta kohtu EI OLLUT VIELÄKÄÄN TYHJÄ!!! voi sitä itkun määrää, en osannut ollenkaan varautua tähän uutiseen, vaan olin jo miettinyt että nyt saa kroppa vihdoin palautua ennalleen, niin ei. Siellä on siis vieläkin kudosta ja myös nestettä/verta. ??
Suomen lääkäri sanoi että koska kohtuun on jo koskettu monta kertaa niin uusinta kaavintaa ei saa enää tehdä. nyt odotellaan ekoja menkkoja, josko silloin tulis kaikki ylimääräinenkin pois. Mutta jos ei niin pahimmassa tapuksessa joudun kohdun tähystysleikkaukseen. :( tietty toivon etten siihen joudu mutta varaudun nyt kuitenkin pahimpaan niin ei tule yllätyksenä. harmittaa ja suututtaa vaan tää koko touhu, eka lapsettomuus,sit hepatiitti positiivisuus hoitoja hankaloittamaan, sit keskenmeno ja nyt ei meinaa edes kohtu tulla kuntoon..koko ajan vaan tuntuu että tilanne vaikeutuu ja vaikeutuu..

mulla on nyt vuotanu 3 päivää ja en tiedä onko nämä nyt sit ne menkat vai tuleeko se veri pois mitä oli jo kohdussa sillon viimesessä ultrassa... varmaan taas ultrareissu tiedossa tän vuodon jälkeen ja alkaa muakin inhotta tää ikuinen alapään ronklaus varsinkin kun sieltä ei ikinä tuu muuta kun huonoja uutisia :(

eka ajateltiin seuraavaa hoitoa helmi-maaliskuulle, mennään tän kuun lopussa tsemppi lomalle et jos sen jälkeen olis tehny, mutta nyt kun mun kropalla kestää tulla kuntoon niin ajankohta siirtyy koko ajan eteenpäin. nyt ajattelen et maaliskuussa mut mies haluais vasta huhtikuussa, että pientä keskustelua käydään, mut tod näk siirtyy viel huhtikuulle. Lopullista päätöstähän hoidon ajankohdasta ei voi vielä edes tehdä ennekö kroppa on kunnossa. Haluan itse että sit kun kohtu on tyhjä niin odotella vielä parit menkat et varmasti tietää että kroppa toimii ja miehellä olis tarkoitus pudottaa painoa, kun saattaa olla että meidän lapsettomuus johtuu hänen huomattavasta ylipainosta. Myös lääkäri sanoi että painonpudotus voisi auttaa.
Yritetään nyt siis tehdä kaikkemme että viimeisellä kelan varmasti maksamalla hoidolla olisi mahdollisimman hyvät edellytykset onnistua.
tietty risoo se, että pitää odottaa näin kauan mutta näillä mennään, jännitän siihen asti teidän muiden hoitoja ja onnistumisia..

johkunen vaikka meillä on hoidoissa saatu jo jonkinlaista "tulosta" aikaiseksi niin olen minäkin miettinyt paljon sitä että jos sitä lasta ei kuitenkaan tule kaikesta huolimatta...
varsinkin huonoina päivinä sitä tuskailee, että miten siitä sitten jaksaa eteenpäin, tilastojen mukaanhan lapsettomuudesta kärsivien määrästä 20% jää ilman lasta hoidoista huolimatta, niin sitä miettii että kuuluuko sitä itse tohon joukkoon... kun hoidot alkoi niin toi 20% tuntui pieneltä luvulta, mutta nyt kaikkien näiden epäonnistumisten jälkeen se tuntuukin isolta luvulta..
Mutta kirvestä ei ole vielä kaivoon heitetty eikä heitetä vielä vähään aikaan. Jospa tää pää vaan kestäis vielä pari hoitoa.

Mulle on myös tärkeetä lapsen saamisen lisäksi se, että naisena saisi kokea raskauden ja synnytyksen vaikka ei ne mitään herkkua välttämättä ole. sitä on aina itse ihan pihalla kun kaverit tai sisarukset puhuu raskaudesta tai synnytyksestä.

No, mutta jospa tämä 2012 olisi se onnen vuosi kaikille meille!

mielenkiintoista nähdä kuka teistä aloittaa meidän plussa listan !! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
susirouva, on meillä ollut se yksi keräys tähän mennessä. Olenko ymmärtänyt väärin tämän asian, kun jotku puhuvat että (jensarin kirjoituksesta esim: "Piikittely alkaa kp2, eli huomenna tai ylihuomenna ja ekat 5 päivää menee Puregonia 150 annoksella. Pieniä folleja oli 8 ja 10"). Eikö kyseessä ole ensimmäinen ultra ennen kun lääkkeet aloitetaan? Tässä ultrassa ei ainakaan minulle ole koskaan ennustettu tai kerrottu mikä määrä folleja voisi tulla, vaan vasta siinä toisessa, joka on n. viikon päästä lääkkeiden aloituksesta. Vai näkeekö pitkässä kaavassa jotenkin jo aloitusultrassa mahdolliset follit?
Mulle kerrotaan follien määrä lääkkeellisessä toisessa ultrassa muistaakseni. Ekassa niitä ei kyllä vielä ole näkyvillä. Vasta kp 10 jälkeen korkeintaan, ja jos sillon niitä bongaillaan, niin määrä kasvaa siitä kyllä siirtoon mennessä.

Mulle on tosin tehty vasta yksi lääkkeellinen ivf ja kolme clomi/inssikierrosta olen käynyt läpi.

Mutta ei kai siinä aloitusultrassa voi kellään mitään vielä näkyä? Mulla on ollut melkein vuotoakin vielä silloin.
 
Luen kohta tuon milesin kirjoituksen, mutta heitän ensin omaa tähän:

Eli ensi viikon pe on ultra, n. viikon 3 lopulla sitten siirto niistä rupusista.
Aivan ihana hoitaja tuossa puhelimessa järjesti niin, että myös biologi tulee paikalle pe ultraan, jolloin mulla on mahdollisuus kysellä soluista ja hedelmöittymisistä.

Onko jollain teistä jotain mitä haluatte että kysyn teidän puolesta siellä? :attn:

Ja johkunen, hoitaja sanoi nyt että arvot olivat 0, ja mainitsisivat kyllä jos olisi ollut jotain kohoamista. Eli sellaista mulla ei siis ole koskaan ollut.
 
Viimeksi muokattu:
susirouva, niin minäkin olen aina luullut,siksi olenkin joidenkin kirjoituksia ihmetellyt. mutta voi olla että itse käsitin jotain väärin noista jutuista. jensari varmaan voi kertoa mikä ultra oli kyseessä jossa noita folleja näkyi tuon verran.

voi miles, kyllä nyt koetallaan. toivottavasti nyt kohtu olisi tyhjentynyt, jotta pääsisitte suunnittelemaan seuraavaa hoitoa.

vauvan saamisesta: itse jotenkin ajattelen että olisi ihanaa jos minusta jäisi pieni pala jälkeeni vielä. kai se on jotain biologista suvun jatkamisviettiä. minua ei niinkään sureta että jos en saa kokea raskautta jne. voisi jopa ostaa "kaupan hyllyltä" biologisen lapseni. tietysti on ihanaa jos saan kaiken lapsen saamisen liittyvän kokea, mutta ei ole pakollista. ehkä ajatteluni johtuu siitä että olen miettinyt jopa adoptiota. tällä hetkellä ajattelen että alkion adoptio voi tulla kyseeseen, mutta ehkä ei adoptio. Juttelimme vasta siitä että vielä tarvittaessa kolmanteen hoitoon mennään, sitten vasta päätetään mitä sitten. yksi askel kerrallaan, tuntuu muutenkin haastavalta. helpolla meille ei lasta anneta näköjään.

tammi-helmikuulla näkyy olevan iso kasa passailijoita (tai miten pitäisi lyhetää). tehdäänkö pas yleensä lääkkeelliseen vai omaan kiertoon. mikä ratkaisee kumpaan tehdään?

ps: kuinka hyvin teille kerrotaan miten alkiot on kehittyneet, millaisia ne olivat jne? meillä lääkäri, joka pihtaa joakaista sanaa, saa nyhtää kaiken tiedon ja silti jälkeenpäin huomaan että ei kertonut sitäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Miles luin kirjoituksesi sydämellä, ja tuntui todella raskaalta puolestasi. Ihanasti osaat kuitenkin pitää ajatukset enemmän siellä positiivisella puolella.
Olet kyllä käynyt läpi pajon raskasta, itselläni on tosi paljon samanlaisia ajatuksia.

Tällä hetkellä se ettei saisi koskaan kokea raskautta ja synnytystä tuntuu lähes yhtä pahalta kuin että ei saa sitä lasta. Tai ainakin tosi pahalta, jos ei nyt ihan yhtä. Joku osa naiseudesta jää puuttumaan.

Nämä ovat siis vain mun ajatuksia itsestäni. Kenenkään toisen kohdalla en ajattele noin.

Pelkään myös valtavasti että kuulun tuohon kauheaan 20%:iin. En pysty hyväksymään sitä vielä, enkä pysty sitä ajattelemaankaan kun puolella aivoista. Vielä pidän sitä mahdollisuutta vain jossain taustalla, pitkän käsivarren mitan päässä.

Toivotaan miles että tuo on nyt normaali vuotosi, joka tekee tehtävänsä!!
Olen sellaisessa käsityksessä, että keskenmenon jälkeen nimenomaan kannattaisi lähteä yrittelemään melko nopeastikin. Siis fyysisesti, mutta vielähän näissä on mukana se henkinen puoli.

Hyvin olet nyt jaksanut ja kestänyt!!
 
  • Tykkää
Reactions: miles
ps: kuinka hyvin teille kerrotaan miten alkiot on kehittyneet, millaisia ne olivat jne? meillä lääkäri, joka pihtaa joakaista sanaa, saa nyhtää kaiken tiedon ja silti jälkeenpäin huomaan että ei kertonut sitäkään.
Meillä tehdään omaan kiertoon siirrot. Ja se johtuu siitä, että oma kierto on säännöllinen ja ovuloin normaalisti.

Tosi huonosti on mulle kerrottu, mutta ensi viikolla on biologi paikalla jolta nyt saan luvan kanssa kysyä kaikkea mieleen tulevaa. Tämä siksi, että mainitsin äsken puhelimessa hoitajalle että en oikein ymmärrä esim. nyt näitä monitumaisia alkoita, eikä lääkärit ole kysymyksiini vastannut.

Kysyn kyllä teidänkin puolesta jos vaan on jotain ns. "yleistä" mitä haluatte tietää.
 
Viimeksi muokattu:
no aikakin se munituomaisuus on itsellekin epäselvä termi. ja sitten millainen alkion pitäisi olla (monisoluinen jne) että se voitaisiin siirtää? tietty joskus siirretään huonompi laatuisempiakin, mutta yleensä. jos olisi joku alkioiden luokittelukista, niin selventäisi asiaa.
 
Talvitaika viitaten myös Susirouvan kirjoituksiin, niin tietojeni mukaan 0-ultrassa (puhutaan siis pitkästä kaavasta) katsotaan että oma hormonitoiminta on lakannut ja kohtu näyttää "tyhjältä" kuukautisten jälkeen (ei kystia, mahdollista raskautta tms.). Minä olen saanut vasta 0-ultrassa reseptit piikkeihin ja ne olen aloittanut saman päivän iltana. Seuraava ultra noin viikon/ reilun päästä on antanut osviittaa folleista ja niiden määristä, mutta siinäkään ei varmuudeksi olla pystytty sanomaan kuinka monta kypsää follia on tulossa, eli vasta kolmannessa ultrassa jossa määrätään myös punktiopäivä, on hieman tarkempi tieto folleista saatu. Mulla takana siis 2 IVF-hoitoa.

Vähän samoilla ajatuksilla, että olisi kiva nähdä meidän oma lapsi ja saada jälkeläinen seuraajaksi, mutta nyt väistämättä mulla on alkanut ajatukset ja tunteet horjua… Siihen tulokseen ollaan molemmat tultu, että kahdestaan ei haluta vanheta, eli jos adoptio on sitten se meidän tie niin se täytyy kulkea, mutta ensin siis hoito kerrallaan kuten sanoit!!

Meille lääkäri on kertonut alkioista varsinkin nyt kun meillä on ongelmia juuri tuossa löytynyt. Viimeksi lähdin vain niin vedet silmissä pois siirrosta, etten vain kyennyt puhumaan asiasta.

miles sehän tässä niin "väärältä" tuntuu, että hoitojen jälkeen plussa saattaa myös mennä kesken ja on kasattava itsensä vielä siitäkin uuteen rumbaan… No ihmeen hyvin sulla näyttää sisua löytyvän vaikka tuo tyhjennyskin venyi noin pitkäksi!! On varmasti ollut rankkaa ja täytyy toivoa että se mahdollisesti seuraavassa palkittaisiin kun teillä kuitenkin ns. hyvää taustaa!! Eihän tässä auta muu kuin toiveita pitää yllä tavalla tai toisella niin jaksaa aina seuraavaan, kyllä tuo 20% nyt tuntuu isolta luvulta!!

Mutta sama suunnitelma, jos pää vielä pari hoitoa kestäisi!!! Mä tarvitsen aina sen blan-B:n joten siksi olen pelan tms. sivuja käynyt nyt lukemassa. Meillä on myös lomareissu tiedossa helmikuussa, joten siihen täytyy suunnata ajatukset ja toivottavasti tulla oikein rentoutuneena takaisin Suomeen! Joudun syömään malaria-kuuren reissua varten ja lääkäri onneksi sanoi, ettei sen pitäisi millään tavalla meidän hoitoihin vaikuttaa.

Susirouva pakko kirjoittaa heti takaisin, eli siis kun hcg on yli 5, niin sitä jäädään seuraamaan ja mun tapauksessa kun oli 8,5 niin diagnoosi on biokemiallinenraskaus, eli kiinnittymisen yritystä on ollut. Nyt toisessa verikokeessa hcg 0, eli kohtu olisi tyhjentynyt.

Meille siirrettiin ekassa IVF:ssä myös 2-soluinen 2 päivän viljelyn jälkeen (ei mitään pakkaseen). Nyt toisessa IVF:ssä viljeltiin kolme päivää ja selvisi tuo ongelma alkioiden jakaantumisesta, eli yksi jakaantui 5-soluiseksi mutta muut 14 hedelmöittynyttä nuukahtivat eikä taaskaan mitään pakkaseen! Eli mulle varmaan tehdään kolmannessa myös pidempi viljely että nähdään mikä alkioista on oikeasti siirtokelpoinen.

Jaa, ollaankohan me törmätty Naistenklinikalla? Siellä siis meitäkin hoidetaan! Ja kotiin on julkisilla noin tunnin matka ;)
 
Viimeksi muokattu:
Luen kohta tuon milesin kirjoituksen, mutta heitän ensin omaa tähän:

Eli ensi viikon pe on ultra, n. viikon 3 lopulla sitten siirto niistä rupusista.
Aivan ihana hoitaja tuossa puhelimessa järjesti niin, että myös biologi tulee paikalle pe ultraan, jolloin mulla on mahdollisuus kysellä soluista ja hedelmöittymisistä.

Onko jollain teistä jotain mitä haluatte että kysyn teidän puolesta siellä? :attn:

Ja johkunen, hoitaja sanoi nyt että arvot olivat 0, ja mainitsisivat kyllä jos olisi ollut jotain kohoamista. Eli sellaista mulla ei siis ole koskaan ollut.
Juu tuo monitumaisuus myös kiinnostaa koska niitä meilläkin on! Hienoa että biologi on paikalla :) Mulle muuten lääkäri puhui, että hedelmöitys-liuosta tms. voidaan vaihtaa ja katsoa josko se vaikuttaisi alkioiden laatuun! Jos haluat siitä kysellä tarkemmin niin sen osuuden siis hoitaa biologi!
 
Talvitaika: Mulla oli ns. nollaultra siis IVF edeltävässä kierrossa oviksen jälkeen , eli kiertopäivänä 20-->, kuitenkin ennen menkkoja. Mulla näkyi tuolloin pieninä 5mm folleina nuo määrät ja mulla on aina näkynyt munasarjoissa jonkinlainen määrä noita pieniä folleja jotka sitten lähtevät kasvamaan. Munasarjat on siis normaalit, mitään "vikaa" ei ole ja folleja on hyvin. Tosin mulla on lyhyt kaava, eli hoito tehdään seuraavaan alkavaan omaan kiertoon, en tiedä miten tuo vaikuttaa pitkällä kaavalla vai vaikuttaako mitenkään, näkykö siellä loppukierrossa mitään. Toivottavasti selvensi! PS. kaikillahan ei munasarjat näy ollenkaan ultrassa, voi olla ihan fysiologinen juttukin. Ja tosiaan nuo alkumäärät antavat vain osviittaa, niistä sitten mahdollisesti vain osa lähtee kasvamaan isoiksi ja/tai mahdollisesti folleja tulee vielä enemmän kuin mitä edellisen kierron lopussa on näkynyt, se on ihan hoitovasteesta kiinni ja munasarjojen sen hetkisestä toiminnasta ;) Ekassa IVF:ssä mulla oli edellisen kierron lopussa 8+8 follia ja punktioon mennessä oli 10+10. Näissä oli silti vaan 8 munasolua sisällä eli stimulaatio meni lievästi "pieleen". Toivottavasti nyt parempi tuuri isommalla alkuannoksella!!:p
 
Viimeksi muokattu:
jensar: eli joillakin näkyy jo ennen lääkkeiden aloittamista mahdollisia folleja. minulla vasen munasarja tahtoo välillä olla hukassa, saavat aina kaivaa esille.

taas tuli uusi juttu, voidaanko nollaultra tehdä edeltävässä kierrossakin? minulle aina sanottu että pitää olla joko kp 1 tai 2, josta lähdetään sitten saman tien aloittamaan pistelyt jos kaikki ok. näin siis lyhyessä kierrossa. luulin että pitkässä voidaan hieman joustaa ns. nollaultrasta ja siitä minä kp pistokset aloitetaan.

on tämä tiedettä, jos nyt yrittäs vain noudattaa oman lääkärin ohjeita, vaikka tuppisuu onkin :)
 
no aikakin se munituomaisuus on itsellekin epäselvä termi. ja sitten millainen alkion pitäisi olla (monisoluinen jne) että se voitaisiin siirtää? tietty joskus siirretään huonompi laatuisempiakin, mutta yleensä. jos olisi joku alkioiden luokittelukista, niin selventäisi asiaa.
Otan näistä tarkemmin selvää ja tulen sitten raportoimaan :).

Sen verran luin erästä tänne linkitettyä tutkimusta, ja lääkäriltäkin viimeksi varmistelin, että nelisoluisissa siirrettävissä on paras onnistmis%, viisi-ja kuusi soluiset seuraavaksi parhaita. Solu ei saisi olla juurikaan hapen kanssa "tekemisissä", ja mitä aikaisemmassa vaiheessa pääsee kohtuun kehittymään, sitä parempi. Mutta tuo paras aikaisin vaihe on nelisoluisena. Mulle on siirretty niitä kaksisoluisia, mutta niiden onnistumisprosentit ovat jotain 10% luokkaa.

Tuossa siis solujen jakaantumisesta, sittenhän on vielä ne muut laatuluokitukset. Niistä en osaa sanoa mitään, mutta kyselen ensi viikon pe, ja muutenkin yritän saada lisää infoa asap.
 
Juu tuo monitumaisuus myös kiinnostaa koska niitä meilläkin on! Hienoa että biologi on paikalla :) Mulle muuten lääkäri puhui, että hedelmöitys-liuosta tms. voidaan vaihtaa ja katsoa josko se vaikuttaisi alkioiden laatuun! Jos haluat siitä kysellä tarkemmin niin sen osuuden siis hoitaa biologi!
Kyselen tuosta ilman muuta. Luinkin siitä tänne linkitetystä tutkimuksesta noista liuoksista. Toisessa oli huomattavasti parempi onnistumis %.
 
Minäkin hiipparoin mukaan tähän ketjuun...
Eli mulla tulee tänävuonna pyöreitä 40, KÄÄK, ja ensimmäistä yrityksessä...
15.12 aloitin sumut ja huomen olis eka ultra ja piikit alkaa. Ens viikolla kax ultraa ja sit näkee jatkon. Ja pitkällä kaavalla mennään. Pitääkö pitkässä kaavassa pistää joku irrotus piikki? Siitä ei ole kukaan mulle mitään puhunut... Nii, ja meillä eka IVF ja kolmannella viikolla pitäis jotain tapahtua, jos nyt niitä mollukoita mulle kasvaa edes! Ja mulle sattui kerranki todella hyvä tuuri! Työpaikan sairauskassa korvaa kaikki mun lääkkeet!!! Kerranki on oikeesti kiva kuulua johonki! Piikit oli reilu 900€ ja sumut 137*2, eli olisin vielä enempi tyhjätasku... ;) Jännittää vaan se piikitys niin julmetusti...:O
 

Yhteistyössä