HOI Tampereen tulevat äidit!

jenniii, siis 34+0 oli se 2,5kg arvio, en tiiä mistä repäsin noi 3,2kg :D Jotain omia laskutaitoja taas kaiveltu muka esiin.. :D Mutta siis, pikku-ukko on nyt 3kilonen arvion mukaan. Lääkäri sanoki, että uskois syntyvän helmikuun puolella.. Toivottavasti kans syntyis!! Ja voin kertoo, että ei oo ikinä toi kohdunsuun tarkistaminen sattunu noin paljoo! Että en ihmettele, vaikka se lääkäri olis repiny lopukkin auki.. :D Mut siis, tosiaan se sano, että näyttää sen verran hyvältä, että synnytys voi käynnistyä periaatteessa koska tahansa. Ja jossei käynnistykkään, niin mulle varattiin jo yliaikakontrolli 4 viikon päähän, rv 41+0, jossei neuvolassa todeta jotain kummallisempaa jne :D Huhhuh! Olis ny kiva vaan vielä itekkin tajuta, että tässä eletään oikeesti raskauden viimesiä hetkiä, apua.. :D

l.love, määkin taisin vähän facebookissa järkyttää ihmisiä, kun vasta 33 viikolla löin ultrakuvan sinne tosta meidän läskinaamasta. Suurimmalle osalle tais tulla aika yllätyksenä ja nytki on hauskaa, kun näkee ihmisiä kaupungissa kun pitkin hämeenkatua ihmiset huutelee ja kyselee oonko oikeesti raskaana.. :D

Ja tosiaan, saatiin mekin loppujen lopuks noita isompia vaatteita aika paljon, mutta itte tykkäsin aika paljon äitiyspakkauksenkin vaatteista :) Ja onhan siellä jotain muutakin hyödyllistä, tosin jos vaatteita on oikeesti liikaan, niin eiköhän sillä rahalla jonka saa sen pakkauksen sijasta, saa ihan hyvin ostettua ne pyyhkeet, harsot, rasvat, harjat yms muut tarvikkeet =) Itte olisin toivonu siihen äitiyspakkaukseen enemmän noita ihan pieniä vaatteita, meillä kun ei vieläkään niitä oikein oo :( Että kiva tässä nyt sitten olla puolivalmiina lähdössä synnyttään, kun ei oo kauheesti vaatteita joita pukee pikkusen päälle! :D Pitänee tällä viikolla ottaa ukko maksumieheks ja lähtee kierteleen kirppiksiä ja kauppoja, että sais edes muutaman vaatteen taas ostettua..
 
ringaa, tota menoo jos sun vauva kasvaa, niin ei kannata ihan niitä pienimpiä vaatteita hankkiakaan :D

Meillä tosiaan oli kans tuolla äippäpolilla käynti, ja aika vähän on kaveri kasvanu vajaassa kolmessa viikossa (210g), eli painoo oli nyt huimat 2300g (35+4). Puhetta oli, että mikäli istukan toiminnassa havaitaan jotain ongelmaa (mitä nyt ei ainakaan ollut), niin käynnisteltäis 39+ jotain :D En kyllä innostu tosta käynnistelystäkään, mutmut.. Sit varmaa oltais ringaan kans samoihin aikoihin laitoksella, jos sulla jouduttais käynnistään 41+0 ja mulla tollon 39! Hahhaha. Voidaan mennä sit kimppakyydillä kotiin :DDD

Huomenna olis ne babyshowerit. Vähän jännää et mitä kaikkee mielenkiintosta ne on sinne keksiny. Ainakin se perinteinen, että kaikki tuo omat vauvakuvansa ja mun pitää niistä arvailla/tunnistaa kuka on kukakin :DD Jee.

Vitsi kun noi tavarat ei kyl pakkaamalla lopu..
 
Noooo, ihan normaaleissa mitoissa toi vielä on ja jos arviot oikeeseen menee niin ei ehdi tostakaan yli nelikilosta tulla :) Ja teinpä oikein kivoja löytöjä tosta Hervannan lastenkirppikseltä, täytyy mennä huomenna penkoon uusiks, vaik tänään pengoin joka pöydän neljästi... :D

Niijjoo ja määhän oon siis päättäny, että mää oon siä synnärillä jo aiemmin ku 41+0! :D Pyritään siihen, ettei menis edes laskettuun kun tolla ukolla olis kova himo päästä keikkaileen heti maaliskuun alussa, niin se ei sit pääsis jos muksu syntyis pari päivää ennen keikkaa :p Jos nyt alkais kohta syntyyn, niin voisin sen vielä päästääkkin sit ens kuun alussa, jos on vaan kiltisti..
 
Sori kun tungen tänne keskenkaiken..

Kurkin tänne ja täällähän on suht aktiivistakin jutustelua :) ja muutamia, jotka on tuolla toisessa ketjussakin jutellu! Täällä näyttää olevan oman ikäistä porukkaakin! Olen piakkoin 22v. ja minulla on pian 3kk poika.. eli seuraa vauvojen äideistä ja odottajista olisi hakusessa! Onko teillä ollut tällä porukalla tapaamisia? Onko täällä ketään länsi-tampereelta?
 
Ei ole kyllä mitään tietoa kumpi sieltä on tulossa. Vauva-otus oli niin kippuralla ettei siitä saanut selkoa. Kurjaa sinänsä koska olis niin kiva ostaa jotain just vaaleanpunaista itsekkin. :D Kummitytön vaaleanpunaisia unelmia olen kotiuttanut varmuudenvaralta ja kaverin tytöltä myös pari vaalean hentoa asiaa. Kyllä se poikakin on tervetullut mutta meidän taloudessa puetaan pojillekkin sitten sitä vaaleanpunaista. Sori tuleva vauva.

ringaa, sulla olikin viikkoja jo niin paljon enemmän kasassa kuin itsellä nyt niin mahtoivat olla ihmeissään. :D Koska kun mietin kavereiden viikonloppuista ihmettelyä niin alkaa vaan naurattamaan ne ilmeet ja kyselyt. Vois itsekkin sitten synnäriltä pistää kuvan vasta facebookkiin. Siinä loppu järkytykset lopuille tutuille.

psinni mukaan vaan tännekkin. Jotenkin veikkaan että tämä ketju ei jää hiljaiseksi vauvojen synnyttyäkään ja mikäpä helpompi tapa tutustua muihin pienten lasten äiteihin kuin tämä ketju. :) Tuntuu että porukka treffailee toisiaan ahkerasti. Itse käynyt vaan kerran miittaamassa porukkaa mutta eiköhä tässä ehdi myöhemmemmin.. Mikä ihmeen kiire minullakin muka kokoajan? Eikö raskauden kuuluisi olla rentoa ja odottavaa? Sellaista että toivosi että "tulis jo." ja pitäis keksiä hulluna tekemistä ettei miettis vaan kokoaikaa sitä vauvan syntymistä. Kaitpa sekin aika minullakin iskee vielä..
 
psinni, sekaan vaan, eiköhän tänne mahdu! :)

l.love, mää jotenki veikkaisin teille kyllä tyttöö! :D oikeestaan joka kerran kun oon kuullu, ettei ultrassa oo saatu selkoo sukupuolesta, niin on ollu aina tyttö :D tai aina kun on ollu napanuora jalkovälissä, niin sillonkin on aina ollut tyttö :D paitsi kaverille just viikko sit meinattiin poikaa vaikka oli napanuora siellä jalkovälissä, mutta kai sen pippelin sieltä aika helpolla usein sit erottaa :) ja määki meinasin eka, että olkoon kuinka poika vaan toi meidän muksu niin puen sen vaaleenpunaseen, mut sit tajusinkin et ne mun vaaleenpunaset vaatteet olis ollu varmaan mekkoja aika pitkälle :D ja nyt kun itte oon taas ostanu pojalle jotain vaatteita, niin on kyllä aika pitkälle kaikki sen väristä, et menis helpolla tytöllekkin =))

tosiaan, joo aika moni facebookissa oikein ihmetteli, että mitä, tuleeko meille vauva :D ja kivointa on aina järkyttää lisää, kun sit alkaa ihmiset chatissa kyseleen kun on vasta nyt huomannu sen kuvan, että millon on laskettuaika.. :D "no 2,5 viikon päästä" :D suurin osa varmaan luulee oikeesti, että mullakin vasta olis viikkoja ehkä 25-27, kun en oo sitä viikkomäärää tai itse la:ta kauheesti hehkuttanu siellä. jännä nähdä mitä ihmiset tuumaa sit kun ilmottaa sinne että nyt on muksu syntyny :D
 
Pikkusenko porukka on silmät pyöreänä ringaa kun ilmoitat että vauva on nyt syntynyt. :D Hohoho>HOh. Olis hienoa nähdä kamujesi ilmeet. Tänään kerroin yhdelle kamulle itsekkin miksi en voi lähteä treenaamaan tankoilua. Olihan hän iloinen puolestani. :)

Itse oon veikkaillut kokoaikaa poikaa. Lisäkseni poikaan uskoo vain pikkusiskoni. Kaikki muut sanoo että tyttö. :D Hassua. Meidän puolelta sukua on vain tyttöjä. Poikkiksen puolelta vain poikia.. Saa nähdä.

Se vauva oli kyllä niin rutussa ultran aikana että hirvitti. Hyvä voimistelija ennen syntymistään go go!

Onko teillä muuten ollut ultrat niitä ihna normaaleja vai niitä uudempia 4d systeemejä? Tuntuu että kaikilla muilla paitsi meillä on tuo hienompi uusi tekniikka käytössä. Vauva näyttää vauvalle. Meidän vauva näytti ennemminkin myrkky/kummitus Pokemonille.
 
Viimeksi muokattu:
Perinteisesti on ultrailtu, koska sillä saa mitat otettua sikiöstä. Kuitenkin joka ultrassa on vilautettu sillä 4D-tekniikallakin, kun samalla vehkeellä se ultraus suoritetaan. Tasan kaks kertaa ollaan saatu vauvasta kasvokuvat.

Nonni! Nyt on sitten babyshowerit juhlittu. Ruokaa oli nyyttärimeiningillä, ja hyvää olikin! Ruokailujen jälkeen oli muutama "kilpailu". Jokainen vieras arvioi mun mahan ympäryksen langanpätkällä, ja lähimmäks veikannut voitti. Sitten maisteltiin pilttejä, ja piti veikata mikä niistä on minkäkin makuinen. Jokaisesta paikalla olevasta oli myös vauvakuvat ja niistä arvuuteltiin, kuka on kukakin :) Juteltiin kaikkee, ja oli siellä tuollanen kirjakin, johon jokainen sai veikata vauvan sukupuolen, syntymäpäivän, painon, pituuden, silmien värin ja hiusten määrän/laadun syntyessä sekä antaa nimiehdotuksia tytölle sekä pojalle. Sitten mulle tehtiin käsihoito, luvassa olis ollu vielä jalkahoito ja kasvohoito, mut aika kävi tiukille. Osa porukasta kävi myös saunassa ja avannossa :|

Saatin vauvan kans niin mielettömästi lahjoja, etten tiedä mihin noi kaikki taas tungen. :/ Vaippakakku oli kyllä ehdottomasti ihanin! :)
 
Meilläkin kaikki ultrat tehty ihan sillä normilla, tosin kun oli keskusäitiysneuvolassa se kontrolli etisistukan takia, niin kysäsin sillon josko saisin pikkukaverista 4D:llä naamakuvan ja sainkin :3

Voi vitsi, olis mullekki kelvannu tommoset vauvakutsut :p Mut olis vissiin pitäny olla taas vähä aiemmin liikenteessä senkin homman kanssa, voipi olla että jää meikäläisen kohdalta nekin kutsut kokonaan järjestämättä. Kavereiden siis piti tulla ens tiistaina, mut saas nähdä mikä tilanne..
 
Heitelkää ehdotuksia vaan ilmoille! :D Näillä näkymin mulla ei oo muita menoja ku maanantaina perhevalmennus ja tiistaina vauvakemut. Muuten käy melkeinpä millon vaan mulle, mut kauheesti yli viikon päähän en uskalla luvata :D Ja sillai pienellä varauksella, että voin joutua peruunki melki millon vaan, elämme jännittäviä aikoja :D
 
Moikka! Mä tossa hölmönä kävin jo tekemässä uutta keskustelua kunnes ringaa käväisi valaisemassa tästä keskustelusta :) (Saankohan poistettua kyseistä keskustelua täältä? :confused: )
No mutta anyway... Olen tosiaan melko tuore Tamperelainen, jolla ikää 22 vuotta ja raskaana :p . Olen tosiaan melko alussa ja eilisessä ultrassa laskettua aikaakin vielä pidennettiin, että takapakkia tuli noin viikon verran :) Tuttuja Tampereella ei ole, ei raskaana olevia, eikä vähemmän raskaana olevia :D Joten uudet ystävät ovat tervetulleita.

I.love! Tarkoitatko tankoilulla tankotanssia? :) Olisi kiva kuulla lisää, koska itse harrastin kyseistä lajia ennen Tampereelle muuttoa, enkä malta odottaa aloittavani uudestaan. Pystyisinhän vieläkin harrastamaan, mutta tieto Tampereen tankotanssista on vähäistä.
 
Hhhei! Mä voisin olla innokas lähteen tapaamisiin. Jumitan nytkin toista päivää kotona tekemättä mitään. Haluan ihmisten ilmoille! Mulla on alkuviikosta kaikenlaista ja torstaina tulee neuvolantäti kotikäynnille.. Mites ens viikon keskiviikko olis ihmisillä?
 
Uusia tyttöjä paljon! Mukavaa! Täällähän tyttöjä myös kohta pamahtelee! Huhheijaa, nauttikaahan viimeisistä raskausajoista ;)

Neuvoloissa ja ultrissa taas käyty. Tällä kertaa ultrassa näkyi selvät poikamerkit. Meille on siis tulossa pikkujätkä! Hän voi sitten hurmata ne teidän vaaleanpunaiset prinsessat :)

Tänään 23+1 ja ensimmäinen jokseenkin onnistunut masukuva.
Täältä voi vilkaista Hölöpölöö

Minäkin voisin yrittää tulla seuraavaan tapaamiseen! Jäänyt vähän tämä käyminen täällä, mutta olis tosiaan kiva nähdä muitakin masuihmisiä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kaipais kohta 25-vuotias esikoisiaan odottava nuori nainen juttu seuraa Tampereen seudulta. Vieläkö huolitaan mukaan? En tosin ole ihan Tamperelainen vaan olen Hämeenkyröläinen. Muutin vuosi sitten Hesasta tänne ja aika yksinäistä on ollut kun en oikein tunne täältä päin ketään..Joten juttu seura tulisi tarpeeseen. Käyn mielelläni Tampereella aina kun mahdollista ja muutenkin TAYS:ssa tulee käytyä kohta useimmin kaksosraskauden takia. Minulla on menossa rv 15+7 (LA 27.5) ja kaksosia odottelen<3 Hihii, mahani näyttää siltä kun olisin jo raskausviikoilla 22 menossa:D Kaksoset ovat näimmä aika mahan venyttäjiä;)
 
Keskiviikko käy mulle! :) Mulle käy mikä aika tahansa, kun nyt aippälomilla ollaan. Ja muutkin on tervetulleita mukaan tapaamiseen! Kiva kun tänne ilmestyy uusiakin.

Tännepäin ei paljon uutta kuulu, supistuksia on ollu, mut tuskinpa mitään tapahtuu vielä vähään aikaan. Vauva ilmottelee ittestään liikkeillä melko paljon ja sehän on pääasia. Vammalassa käytiin tutustumassa keskiviikkona ja vahvisti kyllä sitä tunnetta, että sinne me halutaan mennä synnyttään :)

Mutta eipä tässä muuta kai tällä kertaa, masu venyy vieläkin koko ajan isommaks :D Ja alle kolme viikkoo laskettuun aikaan eli millon vaan voi siis odottaa pikkuneitiä syntyväks :)
 
Juu ehdottomasti kaikki kynnelle kykenevät vaan mukaan! =) Mullekkin toi keskiviikko käy näillä näkymin :) Tosin meillä on meno käyny sen verran jännäks, että aika varmasti lähtö tulee viikon tai ihan maksimissaan kahen viikon sisällä :p

Täällä siis meni limatulppa keskiviikkona ja sen jälkeen tullu ihan mukavan tuntusia supistuksia, ei vielä kyllä mitään tappokipeitä eikä kovin säännöllisiäkään. Mutta selvä muutos entiseen kummiskin. Ja toi mahakin kyllä on näemmä yhtäkkiä pudonnu vieläkin alemmas, en ymmärrä et miten se on enää alemmas voinu pudotakkaan :D Niin ja pikkujätkä on aikalailla rauhottunukkin tuolla masussa, tiedä sit et kerääkö voimia että jaksaa sitte huutaa ja itkee kun syntyy (toivottavasti pian) :D Niinjoo ja on toi olo muutenkin tuolla jossain sisuksissa semmonen, että ei tässä kyllä kuun loppuun mennä yhdessä koossa..

Niin ja nadouessioux, ompa sulla hurja masu jo noilla viikoilla! :D Mustahan kun tosiaan huomas vasta ehkä rv 30 kunnolla että mun mahassa asuu joku :)
 
Ringaa muista sitten ilmoittaa tekstarilla kun poika päättää maailmaan tulla ;) Oon melkein kateellinen, kun tää yks ei oo edes laskeutunu viä vaikka kuinka yritän istua pystyasennoissa ja ohjata sitä alaspäin, mut ei... Maha painaa keuhkoja siihen malliin, et hengästyttää ja tulee huono olo, jos vähänkin vääränlainen asento. Mieskin soitteli tänään pari kertaa töistä ja kyseli et jokos neiti on laskeutunu vai tartteeko tulla painaan alaspäin :D Meillä on kyllä niin itsepäinen yksilö, et sen tekemisiin ei kyllä voi vaikuttaa kauheesti. Tosin nyt ei viikonloppuna saa sitten syntyä, täytyy maanantaille odottaa vähintään.

Neuvolassa tosiaan kyseltiin eilen et onko limatulppa irronnu, mut eipä se oo. Neiti riehuu vaan innoissaan masussa ja vaihtelee asentoo, välillä kyllä painaa inhottavasti alas vaikka potkiikin sit kylkiluihin samaan aikaan. Kunpa sais sen jo alemmas, niin olo ainakin helpottais! :)
 
Mulla limatulppa läks jo viikoilla 34+jotain. Silti tää ei etene! Ei kyllä vielä niin välttämätöntäkään olis, mut en kestä näitä supisteluja. Tänään taas supistellu, mut sit ku rupee kellottaan, niin ei ne oo lähellekkään säännöllisiä, eikä ees kovin kipeitä :|
 
Jenniii, juu pitää muistaa! :D

nii ja nenne, jostain olin lukevinani et se limatulppaki on jotai "uusiutuvaa" sorttia jos se kovin ajoissa irtoo. mullahan oli sillon ti paikat auki sormelle ja kanavaa 2cm ja se sisätutkimus teki sen verran kipeetä, et ilmeisesti lähti sillon paikat avautuun vauhdilla ja sit irtoski se tulppa. ja siitä lähtien on ollu erilaisia supistuksia kun ennen ni oon jo aika varma et se on kohta menoo. viime yönäki supisti niin et meinas päästä pissa housuun :D olo muuteski ollu erilainen, ei oikein ruoka maistu enää ja toi muksu on alkanu vallan hiljaseks. tulis ny viikonloppuna toi tuolta pihalle! :D
 
ringaa, toivotaan toivotaan!

No mua vähän huolestuttaa ku en oo aamun jälkeen tuntenu liikkeitä olleskaan, vaikka oon koittanu kaveria vähän tökkiäkin.. Mietin jo et pitäiskö mun soittaa johonkin, mut en mä vielä, en mä vielä.. Kai mä yritän kaikki kikat, ja mun tuurilla se rupee liikkuun sit ku oon menossa nukkuun, vaikka soittaisinkin kaikki paikat läpi...
 
juu, mää täällä jumppaan ja koitan kaikkia kikkoja, millon hypin kyykyssä ja millon teen mitäkin et sais noita supistuksia tuleen. :D eilenkin olin jo ihan varma et alkaa tapahtuun, kun olin jo kymmeneltä ihan naatti ja valmis unille, 11 jälkeen menin sänkyyn ja eipä uni tullut, noin klo 1.20 tuli ne pari s**tanan kipeetä supistusta, joiden jälkeen kyllä sit nukahdinkin heti :D oli ilmeisesti kovin tärkeetä odottaa ne, ennenkä sai unen päästä kiinni! :D

niin ja toi pikku-ukko on kans tuolla mun mahassa ollu äärimmäisen hiljaa. totesin kanssa ukolle, että hemmetti jos tarvii lähtee tarkastaan erikseen jossei liikelaskennan mukaan saa liikkeitä täyteen ja sit tulla takas kotiin ja mahdollisesti taas parin päivän päästä lähtee oikeesti synnyttään. mieluummin tekis kaiken yhdellä reissulla! mut liikelaskentaohjeessakin kyllä lukee, että kannattaa illalla nukkumaanmentäessä sitä laskentaa tehdä, kun sillon sikiö liikkuu eniten. huomattu on! :D ja aamut on niin mahtavia, kun ukko on lähössä töihin ja aamulla vaihdetaan pari sanaa, niin jätkä hakkaa kylkee että "turpa kiinni, täällä koitetaan nukkua" :D sit onkin taas koko päivän ihan hiljasta, mut illalla taas kerrotaan äitille, että elossa ollaan :D

ja vituttaa muuten tää kaksplussa, välillä tulee heti puhelimeen sähköposti-ilmotus kun joku on tänne puhunu, mut sit välillä täällä voi tulla puoli sivua asiaa ja ei viitti ilmottaa mulle mitään! :D

jaaha, kai mää lähen taasen jumppaan ja juokseen rappusia tai jotain että sais ton tuolta kohta liikkeelle.
 
Joo, kyllähän ne liikkeet sitten tuntu, kun rupes nukkuun meneen. Sit tulikin semmoset selkäkivut et oksat pois. Hyvä et koko yönä nukuin. Tänään on myös maha kipuillut ja supistukset jatkuu. Soittelin jo svolle ja pyysivät näytille, jos ei särkylääkkeellä ja lämpösellä mee ohi ja supistukset rauhotu. Ei hyvältä näytä. :D Ite synnyin tasan näillä viikoilla (36+1). Olis koomista jos tääkin neiti päättäs jo tulla.
 

Yhteistyössä