HOI Tampereen tulevat äidit!

Joo sitä rauhottumista odotellessa.. Viime yö meni itkua kuunnellessa ja mikään ei kelvannut.. Tai oikeastaan vaan sellasta kitinää.. Tiiä sitten, että minne se meidän kiltti tyttö on kadonnut, joka ei öisin itkenyt tai herännyt monta kertaa yössä, mutta toivotaan, että tämä on vaan joku ohimenevä vaihe.. :)
 
Juu mäkin koitan nyt sit ens kerralla päästä, tuli eilen vaan niin äkillisesti tota menoo etten sit ehtiny tuleen :/

Pakko muuten hehkuttaa kun oon itkeny tota mun "pientä" mahaani, joka siis oli oikeesti hyvin pieni aiemmin mutta nyt kun se pumpsahti ni pumpsahti sitte näköjään kunnolla! :D Viime viikolla repes masu, tonne alamahaan tullu kauheesti raskausarpia. :D Ja äsken oli neuvola, niin sf-mitta menee nyt YLÄkäyrällä, kun ennen menny alakäyrällä.. :D Sillälailla! No, onneks lääkäri "anto luvan" synnyttää, joten vois siis pikkuhiljaa tulla jo...
 
Niinhän siinä usein käy, et se maha vaan pompsahtaa yhtäkkiä, jos on aiemmin ollu huomaamaton ;) Mulla on tullu tasasesti isommaks ja siks ei ookaan yhtään raskausarpia mahalla. Pari on kyllä nyt tullu selkään ja sivuille. Ja rinnat on ihan järkyt, ihan täynnä oikeen isoja arpia, vaikkei mun mielestä mitenkään erityisesti oo edes paisunukaan! Ja äiti vaan sit totes et ne paisuu sitten synnytyksen jälkeen viä kaksinkertasiks ja nauro et ne varmaan repee sit :D Ei kiva!

Meillä lääkärissä arvioitiin tänhetkiseks painoks 2,6kg ja syntymäarvio 3600g. Ja kohdunsuu oli vielä kiinni, vauvan pää ei ollu kiinnittyny lantionpohjaan. Joten odottelua vaan, mut Vammalaan me päästään joka tapauksessa, jos vauva syntyy viikolla :)
 
Onneks noi mun arvet ei oo mitään kauheen pahoja, siis ei ihan mitään tulipunasia eikä paksujakaan! Eli toivottavasti "parantuu" pian.. :D Mullahan on siis tissit revenny jo kolmesti tän raskauden aikana, mut aina ne arvet on vaan johonkin hävinny.. :D Joten luotan siihen, että sit synnytyksen jälkeen vaikka repeis kuinka pahasti, niin kyllä ne siitä ajan myötä johki katoaa. Toivottavasti ei sit vaan sillain kerralla repee, niinku mulla kävi ton mahan kanssa, koska se oikeesti teki kipeetä!! :D

Niinjoo, mullaki tosiaa oli se nlalääkäri eilen siis, painoarvioo en saanu tällä kertaa (tosin sain 2viikkoa sit taysissa) ja sillohan oli syntymäpainoks arvioitu se 3,7kg.. Ja tiistaina taas meen taysiin, joten kai ne sillonkin kattoo vähän uudestaan sitä, kun toi masukin on kasvanu noi hurjana. Alakerran tilannehan täällä oli se, että paikat pehmentyny ja nlakortissakin lukee et olis sormelle auki :eek: Ja lääkäri vähän meinas, että olis toi pääkin jo ihan hyvin tonne kiinnittynyt kun oli kuulemma jo sen verran alhaalla, että ei se sieltä ainakaan enää pois pääse :D Täähän alkaa käymään jännäks! :D Vähän suunnittelin, et josko ens viikolla lähtis synnyttään kun pakkaset laskee.. :D :D
 
Hieno juttu, et sulla on jo noin valmis tulee pihalle :D Tää neiti ei kyllä viä ens viikolla maailmaan saavu, sen voi melkein arvata. Mut eipä sen vielä tarttiskaan, jos menis sinne lähemmäs 39+ viikkoja et olis sit ainakin kaikin puolin valmiina, mut ei tartte mennä kyllä laskettuun eikä mielellään yli. Nyt vaan jännäillään nää vikat viikot. Koitan istua jumppapallon päällä et pikkunen löytäis oikeeseen paikkaan ja kiinnittyis, mut korkeellahan toi maha edelleen on. Sais jo mennä alemmas kyllä!

Jännää et kohta meilläkin on omat vauvat jo maailmassa! :)
 
Juu saa nähä koska toi yks pinkee ittensä pihalle.. :D tahdon nyt vaan viel ainakin uuden painoarvion, et vähän tietäis missä mennään. ja koitan mäkin nyt sinne 38 viikolle viä kestää, mietin vaa et olispa ollu ens viikon viikonlopullekki tekemistä jos lähtis sillon synnyttään.. :D mulla toi ei tosiaan enää alemmaks pääse ja voi v*ttu mää sanon kun toi perse vaan painaa kokoajan tohon ikävästi.. ja pää painaa tonne alas.. :D hasuka mötkäle varmaan tulossa. huhhu. kyllä se meidänkin aika vaan kohta koittaa! :D
 
Heh, voin kuvitella :D Kyllä täälläkin välillä ilkeesti tuntuu liikkeet mahalla, et oikeen sattuu. Mut saa tosiaan pysytellä vielä sisällä ainakin pari viikkoo. Apua, tuntuu niin hassulta ajatella et vauva syntyy kahden ja kuuden viikon välillä... Sairaalakassikin viä tekemättä, iskee kauhee paniikki!!! :O
 
Mulla joku sisäinen fiilis sanoo et toi tulee 3 viikon sisällä ulos.. Toivottavasti tulee! Mut toisaalta, eipä laskettuunkaan oo kun vähän reilu 3 viikkoa, A-P-U-A :D Oon nyt parin päivän aikana alkanu stressaan ihan hitosti tosta synnytyksestä.. Juuri keittelin tutit ja tuttipullot, järjestelin vaipat ja kaikki muut vehkeet hoitopöydän laatikkoon, pakkasin sairaalakassin ja kaikkee! Tää on kyllä niin käsittämätöntä, että 9kk odotellu sitä hetkee että synnytys koittaa ja nyt tekis mieli vielä vähän lykätä sitä h-hetkee.. :D En ehkä ookkaan vielä ihan valmis! :D Oikeastaan eipä mua se synnytys ehkä niin paljoa stressaa kun se, että mulla on oikeesti kohta lapsi josta huolehdin 24/7 ja että musta tulee ÄITI! :D Huhhuh. Anteeks jos toistan itteeni joka viestissä mutta aaaaaaaaaaaaa, en pysy housuissani :D Haha. Jaaha, kai sitä vois melkein sit jo siivota tän kämpän, nyt teen sen kauan odotetun suursiivouksen, et on sit oikeesti _kaikki_ valmiina kun vauva syntyy. Huiii, hullua tosiaan, että kyse on enää parista hassusta viikosta!
 
ringaa, tuutko tekeen meillekin suursiivouksen? :D Täällä ei taida ihan perussiivous kohta riittää. Oonkohan mä ihan sekopää, kun haluan muuttaa? Ja vielä sekopäämpi, kun irtisanoin vuokrasopimuksen ja uus asunto vapautuu just laskettuna päivänä. Oujee. No, onneks mies lupas huolehtia suurimmasta osasta. Saadaan muuttoapu ja mä ajattelin palkata siivousfirman tekeen sen loppusiivouksen :D
 
Haha, mun suursiivous=aloin tekeen kiisseliä ja kohta otan projektiks sen syömisen.. :D Siis ei jumalauta, pitäs ihan oikeesti varmaan siivota kun kokoajan semmonen olo että toi yks tulee tuolta pihalle koska tahansa ja en kyllä lähde sairaalaan vaikka kuinka olis pää jo pihalla jos en oo saanu kämppää siivottua ensin :D Että voisit kumminkin palkata sen siivousfirman tänne.... Ei täällä kyllä oikeesti mitenkään kovin sotkusta tai sekaista oo, pitäs vaan noi loput tavarat järjestää johonkin kaappeihin jotka on jääny muutosta.. :D Olis varmaan joku maks kahden tunnin projekti tää mun asuntoni jos meinaisin SUURsiivouksen tehdä.. Ja siltikää en saa mitään aikaseks.
 
Moi kaikille

Vieläkö mahtuu mukaan oon kohta 25 vuotias ja odotan esikoista
Tampereen keskustassa asustelen miehen ja elukoiden kanssa (2 koiraa ja kisu)
Maaliskuussa jään työttömäksi joten seura kelpaisi :)
Olisi kiva päästä juttelemaan muiden ihmisten kanssa jotka on samassa tilassa :)

T: Vanilja & pikkuinen 11+2
 
Pidin tänään ekat vauvakutsut ja vaippoja tuli paljon + pari tuttia ja tuttipullo :) Huomenna sitten sukulaisten kanssa juhlistellaan. Saatiin tänään sänkykin kotiin, on aivan ihana <3 Niin ja lisää vauvanvaatetta tuli taas, varmaan tulee huomennakin :D

Viimesenä koulupäivänä sain ryhmäläisiltä lahjakassin, jossa oli vaippoja, bodeja, housuja ja suklaata. :) Oli ihanaa saada jotain kun pääsi vihdoin lomille. Nyt vaan yritän ottaa mahdollisimman rennosti nää vikat viikot. Ajateltiin kokeilla akupisteiden avulla saada synnytys käynnistyyn parin viikon päästä, jalassahan on yks kohta, josta painamalla supistuksia saa tehostettua. Sitä pistettä ei saa raskausaikana käyttää, koska se voi laukaista synnytyksen. Joten toivotaan et toimii :)

Vanilja 87 tervetuloa joukkoon! :) Aina uusia mahtuu mukaan! Koska sulla on laskettu aika? En nyt osaa laskee sun viikkojen perusteella. Niin ja kahvitteluseura kelpa aina.
 
Voi vitsi olis kyllä kans kivat tommoset vauvakutsut, mutta enpä oikein tiedä olisko sinne tulossa ketään :D Mitä kaikkee "ohjelmaa" olit järkänny sinne kutsuille? :D Tai siis mitä kaikkee teitte, höpötittekö vaan vauvasta vai kuinka? :D Yks syy miksen oo tommosia saanu aikaseks on just se, että en oikein tiä miten saisin ihmisten ajan kuluun täällä. :D Ja tommoset vauvakutsut olis just siitä hyvät, että sais varmaan jotain lahjoja, just vauvanvaatteita tms. Kun meillä niin vähän on esimerkiks noita pienempiä vauvanvaatteita :) Toki vaippojakaan ei varmaan ikinä olis liikaa, nytkin ostettiin vaan tommonen yks paketti, että alkuun pääsee. Tod.näk ostetaan kyllä vaippojakin vielä lisää sit itte, jossen tommosia kutsuja saa aikaseks. No, pitää kattoo onko kaverit kiinnostuneita tuleen :D Ja että ehtiikö ne edes enää, nyt just seuraavina viikonloppuina parilla kaverilla synttärit, joten voi olla et menee aika tiukille kun oon oikeesti 90% varma ettei mee enää ku maks 2,5viikkoo että toi muksu tulee ulos. Nytkin supistelee ihan jatkuvalla syötöllä ja tätä on jatkunu nyt koko illan :D Onneks ei vielä kovin kipeitä oo! Jänskää..

Vanilija 87, tervetuloa juu joukkoon! =) Eipä meitä koskaan oo liikaa :) Mää koitin äkkiä laskee, onks sulla la joskus elo-syyskuussa? Voi olla että laskin kyllä ihan päin mäntyjäkin.. :D

Ja tosiaan, vois jossain kohtaa jotain sumpitteluhetkee taas suunnitella? :) Tai ei sitä aina oo kahvillekkaan pakko mennä, voi sitä muutakin tehdä. :D Tosin mulla on rahat taas täysin lopussa, tai pitäis noita viimesiä hilusia nyt säästellä jos tulee yölähtö ja tarvii taksi ottaa synnärille. Ja muutenkin kivempi olis, ettei olis tili nollilla kun tulee muksun kanssa sit kotiin :D Äitiyspäivärahatkin tulee joskus 3 viikon päästä. Mutta siis, paikalle pääsisin kummiskin kuhan oon yhessä paketissa!! :) Ja tietty eihän se elämä siihen lopu kun muksu syntyy, en vaan ihan suoraan synnäriltä sit lähde pikkusen kanssa mihinkään muualle kun pariks viikkoa kotiin ;D
 
Mulla on laskettu aika 23.8. Tiistaina np ultra :)
Itsekkin oon ajatellut että vauva kutsut olis kiva pitää, kaveri itseasassa ehdotti että haluisinko että pidettäisiin sellaset ja olin tietysti ihan innoissani.

Tosi kiva tilanne töissä päällä kun jokin aika sitten kerroin raskaudesta pomolle ja siitä ei sitten kauaa mennytkään kun halusi pitää palaverin missä mulle ilmotettiin että mun pitää alkaa yrittäjäksi tai sitten joku muu etsitään siihen yrittäjäksi.
No nyt sain viime tiistaina potkut.
 
Mulle piti pitää ylläri babyshowerit, mut muutaman epäonnisen sattumuksen takia niistä piti kertoa mulle, ja ne on nyt ens viikon keskiviikkona. Rajaportin saunalla järjestetään nää. Mielenkiinnolla odotan, mitä ihanaa siellä on! Serkun babyshowerit järjestettiin ylläriperiaatteella vuosi sitten Ilves -hotellin yläkerran vip -tiloissa. Siellä syötiin hyvin ja tehtiin kasvonaamioita ja saunottiin. Serkun äiti oli tehnyt vaipoista ihan mielettömän hienon "kakun" jossa oli tutteja koristeena, ja sai se serkku ihan kivoja lahjojakin :p

Vaippakakku tyylin tämä:
Uudelleenohjausilmoitus
Mutta siinä oli sitten koristeena tutteja ja leluja sun muuta :p

Ärhg, mä haluaisin kamalasti jo pakkailla tavaroita valmiiks. Mut ei ole muuttolaatikoita! Onneks isä lupas huomenna soitella ja kysellä niitä. Jätesäkkejäkin pitäis ostaa varmaan pari rullaa.. :D Nyt kun muutetaan, en halua muuttaa enää ikinä. :D
 
Joo mää en ees tiedä, että jos saan jokku kutsut järkättyä, niin tuoko kukaan edes mitään lahjoja. Veikkaan, että porukka tulee vaan paikalle ja utelee onko mahassa poika vai tyttö.. -.- Noh, saa nähdä miten käy.

Vanilija 87, ei kai ne syyks pistäny sun raskautta kun sait potkut ;o Kauheen kivoja ja reiluja tommoset... En tiä onko täysin laillistakaan ;o
 
No huhhuh! Äkkiä vaan hakeen uusia töitä! :) Itelläkin kävi aika näpsäkästi, että mut irtisanottiin just viikkoa ennen kun tein kesällä raskaustestin ja ehdinköhän muutaman työhakemuksen lähettää eteenpäin, kun sit makasinkin jo sohvan pohjalla monta viikkoa... Ja sit oli vähän huonommat mahdollisuudet enää saada töitä, kun oli jo "niin pitkällä raskaana", että kovin moni ei olis enää siinä kohtaa innostunut palkkaamaan ainakaan vakituiseks :) Hieman siis odotan, että äitiysloma olis ohi ja saisin pojan hoitoon ja ite pääsisin töihin tai kouluun, tullu nää seinät ihan tutuiks jo :D

Ainii, jenniii, ootko harkinnu vadelmanlehtiteetä? Oon muutamalta kuullu siitä ihan hyviä kokemuksia, ajattelin pistää ton ukkelin hakeen mulle sitä tossa joku päivä kun vaan kelit on sellaset, että se suostuu käveleen muuallekkin kun kotoa töihin :D Kävin tänään koskarin siinä luontaistuotekaupassa kattomassa, et löytyykö sieltä semmosta ja löytyhän sieltä! Eikä ollu loppujen lopuks edes kovin pahan hintanen, joku 3,5e. Olisin itte ostanu jossei olis jääny lompakko kotiin! :D

Piti tosiaan tehdä se suursiivous, no empä oo vieläkään alottanu :D Tosin päätin, että se on huomenna tehtävä. Tiistaina ku on se ä-poli aika, niin pelkään, että ne totee ton muksun olevan liian iso, kun sf-mittakin tosiaan pompannu yläkäyrälle ja sit ne haluaakin kohta käynnistää synnytyksen kun on viikkoja jo 37 :D Haha. Tuskin nyt kuitenkaan, mutta eipä sitä koskaan tiiä! Piti kanssa "käynnistellä synnytystä" vahaamalla lattioita täällä mun kämpässä, mut äiti sitten sano, että se voi tulla tekeen sen joku päivä :D Ihanaa, vois mieluummin siivota täällä ni mää voisin kyllä sit vahata.. :D
 
Nyt on sitten pidetty kavereille ja sukulaisille molemmille vauvakutsut :) Eipä mulla ihmeemmin ohjelmaa ollut, juteltiin vaan kaikenlaista ja kivaa oli! Lahjojakin tuli paljon, mm. vaippoja, tutteja, tuttipulloja, phdistusliinoja yms. Sit saatiin isovanhemmilta ihana rottinkinen sänky vauvalle :)

Oon kuullu siitä vadelmanlehtiteestä, voishan sitäkin kokeilla. Ja sit hieroo niitä akupisteitä :D Mut vasta parin viikon päästä, mehän haluttiin et lapsi tulee sillon 20.päivä pihalle. Saa nähdä auttaako. Olis niin ihana jo saada pikkunen maailmaan ja koittaa sille noita pikkuvaatteita, mitä ollaan saatu! Eikä kauheen kiva olokaan, kun maha painaa keuhkoja ja hengittäminenkin on vaikeeta. Sais jo mennä alemmas!
 
Vauvakutsuja! Iih luulin että se on joku amerikkalainen tapa.. :,D Voih. Näin hyvin omissa piireissä on vauvoja kun en tiennyt edes tuollaisesta. Mihinkä aikaan raskautta sellaiset kuuluu järkätä (jos haluaa)? Ilmeisesti aika loppuvaiheilla? Ovatko ne niinkuin tyyliin vauvan synttärit ennen vauvaa ja mitä ihmettä niissä tehdään? Tell me moarrr. :)

Vaniljalla aika ikävä tilanne. :I Miten ne voivat yhtäkkiä päättää että haluavat sut yrittäjäksi jos sama homma on aikaisemmin toiminut heidän altaan? Kannattaa kuule kysyä varmuudella liitosta (toivottavatsi kuulut johonkin) että toimivatko he oikein tilanteessasi. Kaikki muut saivat kuitenkin pitää hommansa. Tekevätkö eriä työtä kuin itse teet vielä? Pistää vihaksi tuollainen toiminta vieläpä raskaana olevaa kohtaan. > : ( Omat pomot onneksi ovat ottaneet raskauteni hyvin, kirjoittivat uuden työsopparinkin ja puhuivat vielä että katotaan äippäloman jälkeen löytyiskö jotain hommaa lisää.

Täällä maha kasvaa ja kasvaa. Mies onneksi pitää minua vielä seksikkäänä toistaiseksi. :D Saakohan tässä enää seksiä parin kk:n jälkeen?
 
jenniii, määki nyt sit sanoin tolle ukolle, et käy hakeen sitä teetä joku päivä :D saa nähdä onko siitä omalla kohdalla hyötyä. Monet kumminkin on kehunu ja meinannu, että helpottaa ja nopeuttaa synnytystä ja palautuminen on puolta tehokkaampaa. Toivottavasti sit olis noin! Ja mua alko tosissaan vähän jännittään, kun kuullu usein juttuja, että muksu rauhottuu mahassa hurjana just ennen syntymää, kun kerää vähän niinkun voimia synnytystä varten. Meidän pikkujätkä onkin nyt ollu harvinaisen hiljanen. Vastannu pienillä tönäsyillä takas vaan jos itte on vähän tökkiny. Saa nähdä onko mun muutkin tuntemukset sit oikeassa, että toi tulis tuolta piankin ulos :D No, eipä tässä mee enää montaa viikkoa kumminkaan.

Huomenna se äippäpolikin, mua taas vähän pelottaa se.. Kun oikeesti ton mahan kanssa kävi se hirmukasvupyrähdys sillon 2 viikkoa sit, niin pelkään että toi jätkäkin on ottanu taas kauheen kasvuspurtin.. Viime arvion mukaan tolla pikkusella pitäs olla tällä hetkellä painoa n. 3,2kg mut pelkään, et huomenna sanotaankin olevan jo reilusti yli 3,5kg:n.. Jääpä nähtäväks! Elämme jännittäviä aikoja :p

l.love, mun käsittääkseni "aidot babyshowerit" "kuuluis" järjestää joskus n. 1-2kk ennen laskettua aikaa. Mutta oikeastihan ne menis vielä niin, että ne järjestäis joku odottavan äidin ystävä/läheinen ja ideana just se, että jonkun muun kotona, ettei odottavan äidin tarvitse tehdä mitään siivouksia/tarjottavia yms. Mutta tää on siis juuri tää amerikkalainen tapa, eipä munkaan kavereilla kai oo kauheesti tommosia vauvakutsuja ollut kun ovat vauvaa odottaneet :) Ei munkaa oikeesti pitäny tommosia varmaan järjestää, kun toi kaveripiiri vähän pienehkö nykyään, mut sit toisaalta taas kun kaikki kokoajan nyt kyselee, että joko se kohta syntyy ja millanen maha on jne, niin ajattelin että hitto kaippa ne sitten tänne porukalla pyytää itte ottaan asiasta selvää et mimmonen maha nyt sit on :D Ja plussaa tietty aina, jos viittivät jotain lahjoja tms tuoda tullessaan :D

Niinjoo, l.love, paljos sulla olikaan nyt viikot? :)
 
Huomenna pärähtää 24-viikko joten itsellä on vielä odottelemista reilunlaisesti. Toukokuun lopulle laskettuaika.

Kävi viimeviikolla kaveri miehineen ja 2-vuotiaan tyttönsä kanssa kylässä mukanaan iso pahvilaatikollinen kaikkea jännää vauvalle. Vaatteita, kuolarättejä (harsoja siis, näitä kuulema menee todella paljon), leluja ja vaipainvaihtoalusta. Meidän ei ole mitään järkeä ottaa äitiyspakkausta kun vaatteita on ihan älyttömästi. Tietty ne muut oheis sälät.. Jaksaiskohan metsästää kaupoista vai ottaa suosiolla äippäpaketin Kelalta?

Meitsi kyllä haluaa vauvakutsut. Pitää alkaa vihjailemaan vaikka siskolle. Ei se varmaan myöskään tiedä vauvakutsuista mitään kuten en minäkänä tiennyt. Pitää laittaa katsomaan se yksi Ugly Betty jakso siis!

Hoho. Pääsin viikonloppuna järkyttämään vanhoja nettikamujani mahallani. He eivät edes tienneet raskaudestani ja sitten ilmestyn bileisiin isolla mahalla. :D
 
Ringaa, musta tuntuu et teidän ei tartte enää kauaa ootella :) Meillä ei ainakaan vielä mitään merkkejä rauhottumisesta oo, pikkunen kyllä riehuu öisin sen verran. Jossain muuten luki, et synnytys käynnistyy usein sillä, et rentoutuu ja on vaan paikoillaan. Ja lakritsi saattaa auttaa :p Me ruvetaan noita konsteja kokeileen sitten parin viikon päästä, mut täytyy vaan ajottaa viikolle se synnytys. Tänään onkin nyt tasan sen verran viikkoja kasassa, et Vammalaan päästäis jos synnytys nyt käynnistyis :)

Odottelen jo, et vauva päättäis laskeutua alemmas, maha on niin korkeella, et hengästyttää koko ajan ja muutenkin tukala olo. Ostettiin muuten eilen kasvomaalausvärejä ja mies piirsi masulle kaikkee kivaa :) Oli vaan aika työ saada sitä väriä lähteen pois suihkussa :D

Koska toi painoarvio sulle tehtiin, ringaa? Kun mulle arvioitiin viikko sitten 2600g.

l.love, joko tiedätte vauvan sukupuolen? Meille arveltiin tyttöä ja toivon tosiaan et se kans on tyttö, kun nimikin jo päätetty ja kaapit täynnä vaaleenpunasia vaatteita :D Ja äitiyspakkaus oli mun mielestä hyvä vaihtoehto, koska siellä oli kyllä tosi paljon kaikkee hyödyllistä. Toki jos vaatteita on jo ennestään paljon, niin voihan se olla vähän turha sitten sitä ottaa.
 

Yhteistyössä