HOI Tampereen tulevat äidit!

Jokos ringaa vauva ilmottelee tulostaan enemmän? :) Täällä on alettu nukkuun huonommin, supistuksia tulee enemmän ja ne on vähän erilaisia kun ennen, jonkun verran kivuliaita, mut neiti ei oo vieläkään menny yhtään alemmas... Hengittäminen käy entistä vaikeemmaks ja siks ei oikeen nukkuminenkaan kunnolla onnistu. Herään yöllä yleensä siihen, et on kuuma ja sit onkin vaikee saada unta. No, korkeintaan kuukauden tätä joutuu enää kestään ja sit se on ohi :) Mut niitä pikkuliikkeitä tulee kyllä ikävä :):)
 
Eipä juuri. Paska muksu, ei varmaan tuukkaan ikinä pihalle. Alkaa jo hermot meneen, oon hullun kiukkunen ja mikään ei oikein nappaa enää, kun alkuun tuli heti ne muutama kipee supistus ja sit helpottanu aikalailla.. Koittanu tossa juosta rappuja ja eilenkin kävelin kaverille ja takas muutaman kilsan matkan, mutta ei mitään.. Huooh. Tänään sentää tuntunu muutama supistus, mut eipä oo ollu intoo niitäkää edes kellottaa tai mitään kun ei ne oo tarpeeks kipeitä -.- Alkaa vituttaan, ku kaikki hösöttää ympärillä, et kyllä se sieltä syntyy nyt ihan päivien sisällä plaaplaaplaa ja puhelin pirisee vähän väliä, et oonko synnyttämässä jo.. Voi hitto, kai mää olisin ilmottanu jos olisin :D Vois pistää puhelimen kiinni tai ostaa väliaikasesti jonku prepaid-liittymän et sais olla hetken rauhassa :D Mut oon päättäny, et jos nyt ei viikon sisään ala mitään kuuluun ni sit luovutan kyllä. En ala odotteleen helmikuun loppuun! :D Jääköön sit kokonaan tonne mahaan jossei suostu ulos tuleen :D

Mites muuten toi keskiviikko? Aikaa ja paikkaa?? :) Ja käykö se kaikille?
 
Jep, kärsivällisyyttä vaaditaan. :) Kyllä se vauva sieltä ulos tulee, ennemmin tai myöhemmin. Kannattaa muuten koittaa painella noita akupisteita, esim. tällä sivulla Babyidea - Akupainanta synnytyksess on noita pisteitä, joita painamalla on synnytyksiä lähteny käyntiin. Toisilla toimii, toisilla ei. Ite en vielä viitti alkaa paineleen käynnisteleen, ootan viä viikon ja sitten :)

Mulle käy keskiviikko, mut mulle kävis iltapäivällä, joskus esim kahen tai kolmen aikaan. Ja paikkana vois olla taas Sokos :)
 
Kattelinkin joskus jo noita akupistehommia, et vois niitä ehkä koittaa jos meinaa yli mennä. No, ehkä koitankin niitä jo nyt. :D En vaan oo muistanu koko hommaa. Ja tosiaan tuli niin kova kiukku äsken, ettei mitään rajaa.. Ihan kun olis jotkut vuosisadan menkat alkamassa kun näin kovaa kiukuttaa! :D Tämmöstä on aina just ennen menkkoja nimittäin. Eipä tullu sekään ihan heti mieleen, ku viime kerrasta kumminkin semmosen 9kk aikaa :D Mut oon kyllä just semmonen "kaikkimullehetinyt"-ihminen, niin ei malttais odottaa, kun ei tiedä tarkalleen koska tapahtuu. Olis helpompaa jos olis kalenteriin kirjotetty päivämäärä millon synnytän! :D

Mullekkin käy sokos ja kellonaikakin keskiviikkona, joten mää voisin ainaki saapua paikalle =)) Kunhan mun bussikortissa on taas vaan rahaa, muistaakseni siel pitäs olla sen verran kyl, mut pitää käydä ärrällä tarkistaan tilanne! :D
 
Unohdin tosiaan ite et mullahan ei ookaan bussikortilla matkoja :D Mut täytyy siis käydä latailemassa. Tekis melkein mieli lähtee huomenna vähän kävelylle, jos ei kovin kylmäkään oo. Mies kun on töissä vaan vähän yli puoleenpäivään asti. Vois tehdä ihan hyvää raitis ilma :)

Mullakin on taas noi ihanat raskaushormoonit tullu pintaan, tosin ite reagoin vähän eri tavalla kun suutun. Oon yleensä sillon hiljaa ja mökötän. Ja sit oon tosi itkuherkkä. Ootan jo, et hormoonitaso palautuu taas ennalleen joskus hamassa tulevaisuudessa ja asiat näin helpommaks :)

Ja tosiaan kannattaa toivoo, et se vauva sieltä lähtee itte syntyyn, oon kuullu et käynnistys ei oo kovin kiva tapa synnyttää. No, kunhan ei mee sitä paria viikkoo yli niin sit kaikki on ookoo :)
 
Mää kans vähän ynnäilin, et voisin köpötellä taas äitille huomenna. Josko siitäkää olis hyötyä :D

Tosiaan tää mun kiukkukohtaus on ihan erimoinen ku kertaakaa viä tän raskauden aikana, tähän asti on siis tän 9kk aikana ollu edes joku syy miks kiukuttelen :D Nyt ei oo syytäkään ja oon vaan hiton kiukkunen :D Ahh, odotan niin aikoja, että näitä tulee taas kerran kuussa! :D Pitää hankkiutua heti uudestaan raskaaks ni ei tuu menkkoja ainakaan! :D :D Haha, no ei ehkä kumminkaan.

Nii ja tosiaan, oon kans ihan sitä mieltä, et en halua kyl käynnistykseen. Kun käynnistyis ihan luonnollisesti, niin menis koko synnytyskin luonnollisemmin. Ja kun en halua sit olla tosiaan ihan lääkehuuruissakaan kun muksu syntyy, kivempi tajuta tilanne, ettei joku tuo seuraavana aamuna vauvaa syliin, että tässä olis sun poikas joka synty eilen eikä ittellä muistikuvia :D
 
Sitten kun näistä hormooneista on päästy eroon, niin aion kyllä odottaa hetken ennen kun uutta lasta alan suunnitteleen :D Ja varmaan onkin niin, et ne häät tulee sitten sitä ennen. Ootko muuten miettiny minkä ehkäsymuodon aiot ottaa kun vauva syntyy? Meillä on vahvasti hormoonikierukan kannalla molemmat.

Ajattelin itse yrittää selviytyä ilman lääkkeellistä kivunlievitystä tai ainakaan ottamatta niitä isompia puudutteita. Saa nähdä kuinka onnistuu :) Tosin oon kyllä perehtyny hyvin kaikkiin luonnonmukaisiin menetelmiin ja rentoutuminenhan on se kaikkein tärkein juttu.
 
Joo nää mun "menkat" tuntuu vaan jatkuvan, menee ihan samaa kaavaa kun aina menny, et eka päivä kiukkupäivä ja sitten seuraavana päivänä juilii mahaa ilkeesti :D Saas nähdä. En oo vielä oikein miettiny mitään ehkäsyjuttuja, jotenkin ei oo tullu mieleen vielä :D Vissiin pitäs vähän perehtyä. Oon miettiny, et koittasin minipillereitä uudestaan. Söin niitä viimeks 3v sit, mutta olivat kyllä hitonmoinen ehkäsykeino ku vei halutkin mennessään! :D Tosin niistä jäi kyllä ihan hyvin vähintään joka toiset menkat pois niin voisin koittaa, jos ne nyt sopis halujenkin kannalta paremmin :) Kun pitkäaikasta en välttämättä halua ja pillerit on sit helppo lopettaa, jos sille mielelle sattuu :D

Joo oon kans ton synnytyksen meinannu, et annan mennä sit omalla painollaan ja pyydän sit kivunlievitystä sen mukaan kun on tarve. (Luulen, et pääsen ovesta sisään ja huudan että kaikki mahdolliset heti kiitos! :D) Mut siis tavotteena olis kyllä kans pärjätä mahdollisimman vähillä lääkkeillä. On sitä joskus muinoin naiset synnyttäny lapsensa ilman mitään lääkkeitä nii hitto pitäis munkin siihen periaatteessa pystyä! :D Mutta jos kovin kipeeks meen, niin sit pakko kyllä jotain pyytää, kun en halua et synnytyksestä jää sit mitään traumojakaan :D
 
Mä oon kans pohtinu tota ehkäsyä synnytyksen jälkeen, kierukka vähän kiinnostais, mut neuvolan kautta saisin ilmaseks ehkäsykapselin. Se mulla olikin kolme vuotta, ja alkuun olikin oikeen loistava kapistus, mut sit kun paino putos parikyt kiloo, niin se rupes reistaileen (lue: menkat jatku tyyliin vuoden). En tiä. Ehkä en ota mitään :D

Keskiviikkona siis, monelta? :D

Ah, saatiin vihdoin muuttolaatikoita. Nyt voikin pakkaaminen alkaa täysillä!
 
I.love! Tarkoitatko tankoilulla tankotanssia? :) Olisi kiva kuulla lisää, koska itse harrastin kyseistä lajia ennen Tampereelle muuttoa, enkä malta odottaa aloittavani uudestaan. Pystyisinhän vieläkin harrastamaan, mutta tieto Tampereen tankotanssista on vähäistä.
Sitähän meinasin tietty. Itse kävin 7th Heaven Dance Studiolla tankoilemassa kerran tai kaksi viikossa. Kannattaa ehdottomasti tykätä sivusta facebookissa niin saa hyviä tarjouksia. Itse ostin esim.10 kerran kortin lähes puoleen hintaan! Siellä on myös kertakäyntien lisäksi mahdollista ostaa kausikortteja ja ihan omaa treeniaikaa ilman ohjattua opetusta. Itse kävin ohjatuilla tunneilla. Tunnit voi varata netistä kätevästi ja jos on jotain hämminkiä niin kannattaa soittaa Iinalle tai Astalle studiolle. :) Suosittelen todellakin kyseistä salia! Tosi mukavia tyyppejä harrastaa siellä ja opettajat ovat ihania.

nadouessioux yhyy sun blogi ei ole toiminnassa. :,,< Olisin halunnut nähdä kuvan ja varsinkin vertailla mahoja nyt kun ei olla vielä livenä sitä voitu tehdä. :D

Kiinnostaa itseäkin tuo keskiviikkoinen tapaaminen. Heitelkää ilmaan aika niin katson pääsenkö. Itsellä tulee lähtö töihin about kolmelta. Koira olis tietty hyvä ulkoiluttaa ennen sitä. :D Jea.
 
Pakko kysyä, onko kukaan teistä tehnyt kipsivalosta raskausmahastaan? Mä sains iellä vauvakutsuilla lahjaks tommosen paketin, jolla on mahku tehdä kipsivalos omasta mahastaan. Mä en tiedä innostunko oikeen koko ajatuksesta, ja haluanko mahastani ees sellasta muistoo :D Mihin mä sen edes laitan? Johonkin olohuoneen hyllylle vai? -Ei kiiiiitos :D
 
Eipä juuri. Paska muksu, ei varmaan tuukkaan ikinä pihalle. Alkaa jo hermot meneen, oon hullun kiukkunen ja mikään ei oikein nappaa enää, kun alkuun tuli heti ne muutama kipee supistus ja sit helpottanu aikalailla.. Koittanu tossa juosta rappuja ja eilenkin kävelin kaverille ja takas muutaman kilsan matkan, mutta ei mitään.. Huooh. Tänään sentää tuntunu muutama supistus, mut eipä oo ollu intoo niitäkää edes kellottaa tai mitään kun ei ne oo tarpeeks kipeitä -.- Alkaa vituttaan, ku kaikki hösöttää ympärillä, et kyllä se sieltä syntyy nyt ihan päivien sisällä plaaplaaplaa ja puhelin pirisee vähän väliä, et oonko synnyttämässä jo.. Voi hitto, kai mää olisin ilmottanu jos olisin :D Vois pistää puhelimen kiinni tai ostaa väliaikasesti jonku prepaid-liittymän et sais olla hetken rauhassa :D Mut oon päättäny, et jos nyt ei viikon sisään ala mitään kuuluun ni sit luovutan kyllä. En ala odotteleen helmikuun loppuun! :D Jääköön sit kokonaan tonne mahaan jossei suostu ulos tuleen :D

Mites muuten toi keskiviikko? Aikaa ja paikkaa?? :) Ja käykö se kaikille?

Ei niiden supistusten tartte välttämättä olla edes kipeitä! :)
Mun kokemus kertoo, että jotain tapahtu silti, vaikkei tullu kipeitä supistuksia... :) Mutta mulla tuli kyllä niitä supistuksia sitten vasta ihan h-hetkellä, ettei noin jatkuvasti.. :)
 
nenne89 meinattiin meidän opinnäytetyön toiminnalliseen osuuteen tota kipsijuttua, mut tosiaan mihin sen sitten pistää kun vie kuitenkin niin paljon tilaa? :) Päädyttiin sitten vaan isien masumaalaukseen. Hauskaa oli! :D

Ja oli puhetta, että huomenna tapaaminen olis klo 14 mutta mulle käy kyllä aiemminkin! Ja kaikki mukaan jotka pääsee :) Sokoksen kahvilasta tais olla puhetta. Eli sinne mukaan!

Mulla oli viime yönä muutama aika kivuliaskin supistus, mutta ne meni sitten ohi. Nyt on alkanu oleen enemmän taas ja ne on jotenkin voimakkaampia kun sillon aiemmin. Jos nyt viä ens viikkoon kuitenkin odottais ennen kun mitään sen kummempaa alkaa tapahtua. Eipä oo pikkunen viä laskeutunutkaan.

Ai niin ja hyvää ystävänpäivää kaikille! :)
 
Jenniii, epistäää :D täällä ei kuulu vieläkään mitää erikoista :( supistuksia tulee hyvinki tiheeseen, mutta kaikki kivuttomia. Eilen illalla jomotti mahaa ja selkää, mut neki sain vaivalla aikaseks kun siirtelin eka huonekaluja, sit siivosin ja sit viel kävelin meidän äitille muutaman kilometrin :D alan oleen jo aika kypsä tähän touhuun. No, oon antanu tolla muksulle armonaikaa et sillä on nyt tasan viikko aikaa syntyä, deadline on sillo 21022012 :D sen jälkeen saa jäädä masuun! Tollon olis viikot niinki "paljon" ku 39+0.

Mäki pääsen huomenna kyl sit mihin aikaan vaan kunhan käyn kohtapuolii viel tarkistaan sen bussikorttini tilanteen! :) Salaa kummiskin toivon, että joudun peruun et olisin synnyttämässä :D tätä viestiä kirjottaessa kun alko taas h*lvetinmoiset menkkakivut..
 
Klo 14 Sokoksen kahvilassa. Kuulostaa kyllä aika täydelliselle ajankohdalle ainakin minun puolestani. Koetan uskaltautua joukkoon.

Tuntomerkeikseni voin kertoa sinisen takin, likaisen valkoiset kengät, lyhyt tumma tukka ja lyhyt minä. :D

Veten tässä karkkia naamariini.. Great.
 
ÄÄÄ tajusin just et mulla on huomenna neuvola! Ja unohdin käydä tarkistuttaan sen bussikortin tilanteen, mut ilmottelen huomenna vaik Jenniiille tekstarilla pääsenkö paikalle :) Kun en just muista, et onko mulla neuvola kaheltatoista, yhdeltä vai kahdelta :D
 
Hmm, itse unohdin kanssa käydä lataamassa bussikorttia. Jos saan kyydin keskustaan niin sitten voin tulla. Tänään tuli ihme huimauskohtaus kaupassa, meinas myyjäkin jo soittaa apua kun meinasin pyörtyä kassalla :O Meni onneks ohi.

Mutta, ketä sinne on edes tulossa? Ettei sit käy niin et joku onkin paikalla yksin..
 
Mä tiedän huomenna sanoo tarkemmin kun pääsen tarkistaan ton bussikortin! Kävin kyl tossa ärrällä tänään, mut oli jääny bussikortti kotiin niin en jaksanu lähtee enää uudestaan köpötteleen. Jotenkin tuntuu kauheen rankalta kävellä :s Ja mulla on siis neuvola huomenna klo 12, eli tuskin siel kauaa menee, et jos mun kortissa on matkoja niin pääsisin kyl sit kahdeks! =) Mut selviää siis huomenissa. Eipä tässä olla varmaan synnyttäänkään lähdössä :D
 
Olin kanssa ehdottamassa, et josko vaihdetaan suosilla sit päivää :) Kun tosiaan mäkin vasta pääsin hetki sitten kotiin neuvolasta. Ja kivempihan se olis että paikalle pääsis enemmänki ku yks ihminen! :D
 
Heippistä! Jos sopii joukkoon mukaan, niin tääl ois 25-vuotias sekä nykyinen että tuleva äiti. Eka lapsonen on kohta 1,5v ja toista odotellaan saapuvaksi lokakuun puolella. Tampereelle ollaan muutettu viime syksynä.

Jos noihin tapaamisiin saa tällain suoriltaan uudetkin kasvot tulla, niin oisin kyl ihan innolla mukana, onhan se aina kiva tutustua uusiin ihmisiin muuallaki ku netin maailmassa!:)
 
Eli olisko perjantaina sitten tapaaminen? klo. 14 sokoksen kahvilassa (yläkerran kahvilassa??)?

jos tällainen vauvautunut saa tulla mukaan, niin mielelläni tulisin! Onko muita tulossa vauvan kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
Näillä näkymin passaa tännekkin perjantai! =) Ja psinni ja Rockabella mukaan sit vaan rohkeesti! =) Psinni, vauvojahan tässä alkaa kohta oleen vähän jokasella :D Tosin toivon, että mulla olis jo tollon perjantaina, sit mulle ei kylllä passaiskaan :D Mut pidän teidät sit ajan tasalla jos en pääsekkään! :D Eli siis perjantai ja sokoksen yläkerran kahvio klo 14? :) Nähdään jossain siinä edessä? :) Jenniiin ja nennen kanssa kummiskin toisemme tunnistetaan ja sit meidät kyllä varmasti tunnistaa kauheista möhömahoista! =D
 

Yhteistyössä