HOI Tampereen tulevat äidit!

jennii90: me paineltiin noita akupainanta pisteitä tuolla ohjeella 3 viikkoa ennen synnytystä.. supistuksia aiheutti aina välillä, varsinkin ekalla kerralla, mutta ei ne supistukset mihinkään johda ellei synnytys ole muuten käynnistymässä! ja vadelmanlehtiteetä litkin 4 viikkoa.. mulla oli kyllä synnytyksessä tosi tehokkaat supistukset joiden uskon olleen niin hyviä ja voimakkaita just sen takia että oli niin hyvin ollu harjoitussupistuksia! mutta mene ja tiedä.. :)
 
eilen illalla alkoi kurkku kipu ja yöllä alkoi nenä vuotamaan.. jos tää ei kummemmaksi flunssaksi kehity olen perjantaina tulossa! :) tietysti suurin huoli on nyt tuo meidän pikkuinen, ettei vain sairastu..!
 
Me ajateltiin kokeilla noita akupisteitä ens viikolla, toisilla ne on toiminut ja toisilla ei. Mut kaikkee voi kokeilla :D Plus mitä kaikkee näitä nyt vielä on joiden sanotaan käynnistävän synnytyksen. Veikkaan kyllä vahvasti, et vauva päättää mennä muutaman päivän yli, pääasia kuitenkin on, et syntyis viikolla niin päästäis sinne Vammalaan :)

Supistuksia on ollu tänään jo aika paljon, mut edelleen epäsäännöllisiä ja nyt kun pääsin makuulle niin ei oo tullu enempää. Mut eipä oo pikkunen vieläkään painunu sinne lantioon kiinni, sitä odotellessa!

Hei sopiiko, jos aikaa muutetaan perjantaina klo 15? Ehtisin siihen paremmin.
 
mulle sopii klo. 15kin, jos siis olen huomenna sellaisessa kunnossa tän flunssan kanssa että lähden liikenteeseen! :)

kannattaa jennii kyllä kokeilla kaikenlaista, ainakin minä uskon että ne vahvistaa supistuksia -> synnytys on tehokkaampi. Miksi muuten haluat sinne Vammalaan (sori, en ole koko ketjua lukenut)?
 
Haluan Vammalaan, koska TAYSista oon kuullu aika paljon kaikkee negatiivista ja Vammalaa taas kehutaan tosi paljon. Haluan myös selvitä ilman puudutteita, korkeintaan ilokaasun avulla ja mahdollisimman paljon luonnonmukaisia menetelmiä käyttäen ja Vammalassa on mahdollisuus esim. isoon ammeeseen. Lisäks halutaan perhehuone, mikä ei TAYSissa oo edes mahdollista. Et tässä muutama syy :)

Akupisteitä käytetään myös synnytyksen aikana jonkun verran ja niillä sanotaan olevan tehoo sekä kipua lievittävästi että synnytystä edistävästi. Näitä pisteitä haluisin ehkä käyttää ihan synnytyksessäkin. Mutta sen näkee sitten siinä tilanteessa :)
 
Me koitetaan tänään toivottavasti vähän paremmalla menestyksellä noita akupisteitä. Itte jotain jo alkuviikosta, mut eipä niistä sillon kauheesti tehoo ollu.. Eilen tosin neuvolantätikin sano, että eipä noi tommoset välttämättä auta, että toi muksu syntyy sit kun tuntuu olevan kypsä :D Oon kokeillu myös kaikki siivoomiset, tuliset ruuat yms mut ei niistä tuu ku pahalle päälle :D Toisaalta uskon et se rentoutuminen on se juttu, alkaa keho mieluummin tekeen työtä sillai levänneenä ja rentoutuneena ku et raatais ja väsyttäis ittensä. No, en tiiä :D Monilla toi vadelmanlehtitee on just lisänny supistuksiin voimaa muttei välttämättä sit käynnistäny synnytystä, mut kuitenkin tosiaan auttanu synnytyksessä muuten ja palautumisessa jne :) Jossei toi meidän muksu ala tän viikon puolella näyttäytyyn masun tällä puolen, niin alotan maanantaina sen teekuurin :D

Mullekkin käy toi huominen klo 15, tosin mäki oon tullu vähän kipeeks mut jos ei tästä mee ihan voimattomaks nii tuun kyllä vaik vähän nuhanen oisinki =) Tosin viiden maissa mun pitää jo lähtee sit kotio päin, kun ukko pääsee töistä viideltä ja on tulossa tänne :) Tai on sillä avain, mutta hermostuu kumminki jossen oo heti tekemässä sille ruokaa tyyliin :D
 
Mekin voitas tulla poikkeamaan siel Sokoksella kun ollaan huomenna keskustassa muutenkin... Sillä varauksella, että ton pikkukaverin hermot vaan kestää. Jännä lähtee tällai ihan kylmiltään mukaan, mutta ei se mitään ota jos ei annakaan :D
 
Jes, nyt saadaan vihdoin enemmänkin väkeä paikalle! :) Täytyy vaan muistaa se bussikortti käydä aamulla latailemassa, et pääsen itekin tuleen. Niin ellei nyt satu synnytys käynnistyyn yöllä, supistukset kun taas alko näin illasta tuleen tiheempää. :D No, sen näkee huomenna.
 
Yritän ite tulla paikalle, mutta oon nyt sen verran väsynyt et en tiedä jaksanko lähtee mihinkään... Piti viedä mies aamulla hakeen oma auto korjaamolta ja piti herätä aikasin. Täytyy kattoo sitten myöhemmin.
 
Tällä äipällä nousi sitten reilu 38 astetta kuumetta! on muuten ihan superrankkaa kotiäiteillä kun on itse kipeänä, eli tästä opimme- maitohappobakteereja napsimaan! Vinkkinä vaan tuleville äipille! Eli tarkoitan: minusta ei ole lähtijäksi tuonne lumisateeseen! Mutta ihan tosissaan haluan yrittää tulla seuraavalla kerralla! :)

jennii: ai vitsit, toi vammala olisi ollut varmaan paljon kivempi kokemus.. no, mulle sanottiin neuvolassa jo rv. 15, että mulla on mahdollisuutena vain toi TAYS, niin en ollu sitten edes miettinyt millainen vaihtoehto olisi ollut vammala.. meidän tilanteessa varsinkin perhehuone olisi ollut ihan mahtava, koska mies ajoi kotiin-tayssiin väliä 2-3 kertaa päivässä, ja yksi edestakainen reissu aina siis 25km.. ja me jouduttiin olemaan poitsun keltaisuuden takia pitkään siellä sairaalassa :(
 
ringaa: mitkä viikot sulla sitten menossa? mulla jäi ylimääräistä tota vadelmanlehtiteetä! ensin litkin paketillisen sellaista, jossa oli vadelmanlehtien lisäksi myös jotain muuta siellä seassa.. mutta sitten kun se loppui ostin toista merkkiä, joka oli pelkkää vadelmanlehteä - ja se tehosi muuten tosi paljon paremmin ja lisäsi supistuksia! ja sitä join myös synnytyksessä, mikä oli ihanan rentouttavaa juoda vähän jotain lämmintä :)
 
Huomentapäevää! Tautisia uutisia tulin minäki kertomaan... Lapselle nous viime yönä kuume, joten kotipäiväksi menikin tämä perjantai sitte:(
Mut ensi kerralla paremmalla onnella! Koittakaahan te muutkin jaksella ja parannella itteänne:)

Tosta Vammalasta, esikoisen synnytin siellä ja suosittelen paikkaa ehdottomasti, jos vaan ollenkaan vilahtaa sellanen mahdollisuus että sinne vois päästä. Henkilökunta oli tosi ihanaa ja paikka oli kodikas, perhehuonekin järjestyi koko sairaalassaoloajaksi (5 päivää). Olisivat halunneet pitää meitä pidempäänkin, mutta itselle tuli sellanen olo että kotonakin vois välillä poiketa :D
 
Nyt on selvästi liikkeellä flunssaa.. miehelläkin on töissä tosi monet työkaverit kipeenä ja just juttelin parin naapurin kanssa niin samaa ovat hekin havainneet! koitetaan kaikki parantua viikonlopun aikana, niin voisi katsoa ensi viikoksi tapaamista :)

Tuolla toisessa, nennen aloittamassa, ketjussa on muuten heitelty ilmaa mahdollisuutta treffata ensi viikon keskiviikkona aamupäivällä.. että jos yhdistäisi porukkaa, niin saisi isomman poppoon kokoon - ja kun aina se on tällaista että ainakin osa porukasta peruuttaa :) että sinne kannattaa kurkkia!
 
Eli ens viikolle sitten sopimaan uutta tapaamista! :) Harmillista, että näin moni on sairastunut flunssaan, itellä tää nuha onneks on jo menossa ohi. Olis se aika tylsää synnyttää kipeenä.

Tosiaan voi olla, että mulla jä nyt nää tapaamiset väliin... En oikeen meinaa enää jaksaa lähtee pidemmälle tässä vaiheessa. Jos tapaamiset olis jossain lähempänä niin sitten voisinkin tulla. Mutta tällä hetkellä ajatus puolen tunnin bussimatkoista per suunta ei houkuttele kauheesti kun on tullu väsymystä ja nythän pitäis mahdollisimman paljon yrittää levätä ja nukkua vielä kun voi. Ja lähtöhän voi tosiaan tulla koska vaan :)

Oon kyllä tosi ilonen, ettei mulla oo ollu mitään ihmeellistä koko raskauden aikana ja oon tosi helpolla päässy. Ja Vammala on tosiaan mahdollisuus meillekin :) Tietenkin on pakko varautua siihen, että vauva päättääkin syntyä vkn loppuna ja sitten mennään TAYSiin. Toivotaan parasta :) Meillä tosin TAYSiin olis lyhyempi matka. Mutta toi perhehuone olis kyllä niin ihana ja sieltähän ei tartte lähtee kun vasta sitten kun itestä siltä tuntuu, TAYSista ajavat pois kahdessa päivässä jos ei mitään ongelmia ole.
 
Psinni, mulla menossa siis viikot 38+4. :)

Enpä tiiä onko tästä nuhasta sittenkin jotain hyötyä, aamulla jouduin heti herättyäni niisteleen lähemmäs tunnin, niin alko supisteleen heti kipeesti 5-7min välein :D Tosin meni kyl ohi sit, mutta eipä oo ennen tarvinnu ees kellotella! :D Tässä paraikaa odottelen ukkoo töistä, josko koittais noita muitakin akupisteitä jotka kaivoin netin uumenista illalla, voi olla et johtu eilisestä niskahieronnastakin noi supistukset. Ja tosiaan jos toi meidän pikkuherra ei oo alkuviikkoon mennessä ilmaantunu tänne masun oikeelle puolen, niin uskallan luvata itteni kyllä sit jo taas paikalle :D Jossei toi kohta tuolta tuu, niin sit se ei kyllä tuu ennen la:ta. Yhyy, tylsää tämmönen odottelu! :D
 
Ringaa täälläkin tänä iltana tuli supistuksia jonkun reilu tunnin noin 10-15 min välein, mutta loppu sitten. Nyt muutenkin tullu taas enemmän supistuksia. Pelkäsin jopa hetken, et pikkunen päättäis tulla pihalle nyt vkn loppuna, mut uskon kyllä vahvasti, et ens viikolle ainakin menee ja sitä seuraavalla onkin jo laskettu aikakin :)

Ajattelin käydä ihan vyöhyketerapiassa reilu viikon päästä, jossei vauva jo sillon oo syntyny. Ainakin synnytykseen siitä on hyötyä jossei muuten. :)
 
Täällä ei ookkaa enää kamalasti supistellu, tänään juilinu mahaa vaan ilkeesti ja tullu vaihteeks nyt sit sitä kuuluisaa limatulppaa! En edes halua tietää miten paljon sitä tuolta vielä tulee, kun se ei ollu mikään ihan pieni määrä sillon 1,5viikkoa sit ja nyt sitä on tullu aamusta asti jatkuvalla syötöllä.. :D No, josko se nyt sitten tästä pikkuhiljaa lähtis tää meidänkin meno. Olis kovin sopivasti se mun suunniteltu 21.päiväkin tossa hollilla, nyt tähtään hulluna siihen! Olisin juossu portaitakin tänään, mutta reväytin _molemmat_ pohkeeni jotenkin ihanasti kauppareissulla, joten nyt en pysty käveleen melkein ollenkaan, vessaan menot yms sattuu niin pirusti! Josko huomenna olis jalat paremmat niin ottaisin kyllä semmoset maratoonit tossa rapussa että ihme jossei ala tapahtuun!
 
Krepa totta kai voit liittyä joukkoon, tervetuloa! :) Täällä on myös osa sellaisia, jotka ovat jo saaneet vauvan ja onhan täällä meitä, joilla laskettu aika piakkoin eli mukaan vaan!

Odotan nyt enemmän, et vauva laskeutuis alas... Aamulla oli niin vaikee hengittää, et piti hakee asentoja et ai henkee vedettyä paremmin. Yöllä ei saanu oikeen nukuttua kun henki ei kulje. Nyt tosin illasta on alkanu tuntua et vauva on menny hieman alemmas, toivottavasti kiinnittyy pian, ettei tarvis kestää tätä tuskasta olotilaa :(

Supistuksia tullu taas vähän väliä pitkin päivää. Onneks vkn loppu on taas ohi ja todennäköisyys Vammalaan pääsystä kasvaa jälleen :) Huomenna voidaan jo ringaa sanoo, et meillä on laskettu aika ens viikolla :D
 
Krepa sekaan vaan! =)

Kauhee kun nyt on vaan kaikkia erinäisiä kipuja ja tuntuu kauheeta painetta kokoajan nivusissa ja ää. Menetän hermoni pian jossei toi yks tuu pihalle! Näppärästi kaaduinkin tossa kun kaupasta tulin, onneks vaan oikeelle lonkalle tai jotenkin ja aika sillai pehmeesti ja hitaasti kyl sain kaaduttua, et tuskin toi menoelmeri mitään siihen tuumas. Limatulppaa tosin tulee VIELÄKIN, en ihan oikeesti halua enää tietää miten paljon sitä loppujen lopuks tulee. Tulis nyt vaan loputkin niin vois jopa päästä synnyttään! Mutta alkaa sikäli oleen toivoo, että josko nyt tulevalla viikolla ehkä pääsis lähteen, kumminkin se suurin osa siitäki tulpasta tuli sillo jo viime viikolla, et kai noi jotain rippeitä on.

Tosiaan, ihan just voi jo sanoo et la on ens viikolla, tuntuu vaan ettei se oliskaa mikää ihmeellinen juttu :D Toivon vaan niin kovasti, että toi syntyis nyt jo tällä tulevalla viikolla, ettei menis sinne karkauspäivään :< No mut, jos sattuukin meneen yli, niin eipä mee kun se max viikko onneks! Mut en kyl haluais käynnistykseenkään, mahdollisimman luonnollisesti tahtoisin että toi synnytys käynnistyis. Vois olla kivut hieman lievemmät :p
 
Eiköhän ringaa se sun pikkumies sieltä kohta tule ulos ;) Tää odottelu on kyllä tosi tylsää, mieskin alkanut jo malttamattomana odottaan, et syntyis jo :) Eilen illalla oli peintä toivoo, et yöllä saattais tulla lähtö, kun supistuksia tuli noin vartin välein, mut sit ne lakkas. Tänään olis sitten taas neuvola, josko se olis viimenen neuvolakäynti ennen synnytystä!

Musta tuntuu, et pikkunen on menny nyt vähän alemmas. Tai tuntuu, et se työntää koko ajan itteensä alaspäin. Hengittäminenkin on vähän helpompaa taas. En tiedä mahtaako olla jo kiinnittyny lantioon, mut ainakin tuolla lonkkien suunnilla tuntuu kipua aina välillä. Hyvä kun sunnuntaiaamuna pysty edes käveleen kunnolla. Onneks pystyttiin sit vielä autokaupoille lähteen, niitä on meinaan tosi kiva kierrellä :D Ja neitikin riehuu masussa aina kun kattellaan autoja. Muutama ihan hyvä vaihtoehtokin ollaan löydetty, nyt täytyis vaan koeajaa joku päivä. En olis ikinä arvannu, et muhun tällanen autokuume iskis :) Ja aina on pitänyt myös tarkistaa, että autossa on isofix- kiinnitys turvakaukaloo varten ja että takakontissa on tarpeeks tilaa vaunuille.
 
Juu toivottavasti tulis, tää odottelu alkaa oikeesti käymään niiiiiiiiiiiiiin tylsäks. Aamulla herään, avaan koneen ja katon ehkä pari leffaa jonka jälkeen sit siirryn sohvalle kattoon telkkaria ja siitä sit illalla takas sänkyyn nukkuun -.- Olis edes jotain tekemistä kun pääsis synnyttään ja sit vasta tekemistä oliskin kun sais sen kaverin kotiin! No, eiköhän se sieltä viimeistään 2viikon päästä tuu kun olis sit se yliaikakontrollikin. Kunhan ei karkauspäivänä sit tuu.. Tosin tää päivä oli se mun deadline.. :D Eikä paljon ketään näy tuolta tulevan, eli taidanpa luovuttaa tänki homman. Ei musta oo odottelijaks :p
 
Tulin just neuvolasta. Sf-mitta lyhentynyt kaks senttiä eli vauva menny alaspäin :) Viime yönä oli menkkamaisia kipuja ja neuvolan täti sano, et kuulostaa lupaavalta, et vauva voi syntyä vaikka ens yönä :) Ihanaa, jos tää odotus vihdoin loppuu!! Nytkin alko taas nää menkkakivut ja supistukset, et en ihmettelis vaikka se lähtö ens yönä tuliskin.

Mies sano tulevansa töistä kotiin stimuloimaan :D Jos se vaikka auttais asiaan.
 

Yhteistyössä