Hmmm...Miksi kukaan ei suostunut eilen laita lapsille reikiä/korvakoruja?

-N-
Hmmm eksyin tällaselle foorumille googlettamalla... Oon 16v ja mulla ei vielä tietenkään mitään omia muksuja ole, mutta sanompahan vaan:

SÄÄLITTÄVÄÄ ETTÄ JOTKIN ÄIDIT NÄYTTÄVÄT YRITTÄVÄN ELÄÄ OMAA LAPSUUTTAAN UUDELLEEN PIENEN TYTTÄRENSÄ KAUTTA!!! "Kattokaapas tädit ja sedät ja sun muut kun meidän X:llä on nätit korut korvissa!! Se itse halusi niitä ja minä sitten suorastaan kannustin ottamaan, että OTA OTA kun on niin nätinnäköisiä!!" Herranjumala.. Korvikset ovat nätit, joo kyllä kyllä. Mitä jos lapsi haluaisi tehdä jotain ÄIDIN MIELESTÄ vähemmän nättiä, esim. värjätätä hiuksena vihreiksi/mustiksi/sinisiksi?? Kuinkahan moni tähän suostuisi, vain siksi että "lapsi haluaa"... Jos itselläni olisi lapsia, en todellakaan antaisi minkään 3v tai nuoremman ottaa korviksia, saisi tyytyä sellaisiin nipsunapsukorviksii/tarroihin ainakin siihen asti että on 7v ja eka luokalle menossa. Itse olin muistaakseni 4 luokalla ottaessani ensimmäiset, nyt näitä reikiä on kertynyt jo 11 korviin ja 1 nenään.. mutta ainakin osaan itse ajatella sen verran, että todella, siis TODELLA, haluan näitä, ja että osaan syyttää sitten aivan itseäni, jos esim. tahdon ottaa nenäkorun pois ja siitä jää pieni, rumahko arpi muistoksi. Itsehän sitä halusin.

Tässä vähän nuoremman ihmisen ajatuksia teidän ajatustenvaihdosta... :D Ei millään pahalla tietenkään, mutta olen erittäin onnellisessa asemassa, koska oma äitini osasi -ja osaa edelleen- asettaa jotkin rajat touhuilleni... Kaikkea ei tarvitse saada vaikka haluaisi, snif! :( Se pitää vaan hyväksyä. 3v lapsella on vielä elämä edessään ja vaikka kuinka monta vuotta aikaa ottaa ne korvikset.
 
yök yök yök
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Meilla on Suomessa kummallekin likalle laitettu korvakorut. Toinen oli 1 v 10 kk ja toinen oli 10 kk. Ampumalla laitettiin.
Mie en ihan ymmärrä korviksia tuon ikäisillä.Varsinkin tuo 10kk menee ihan yli ymmärryksen :ashamed:
Peesi. Tuohan on tahallista väkivaltaa ja kidutusta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
3v ei kyllä tarvitse vielä korviksia!

meillä esikoinen täyttää kohta 7v ja haluis kyllä korviksia kun kavereillakin on, mutta me ei anneta vielä laittaa. aivan liian pieni sellaisiin.

ehkä 5 vuoden päästä saa.
No tarvitseeko aikuiset sitten korviksia sen enenpää..?
mun nyt 9 vuotias tytär sai korvikset 3,5 vuotiaana kun halusi niitä niin kovasti,oli tytsky yhtä hymyä koko toimenpiteen ajan :)

Mä en nyt tajua mikä tästä tekee niin vakavan asian..?
 
Kultajousessa ei tosiaan laiteta, meilläkin on 3v täyttäny vinkunut niitä kesästä asti. Mutta meilläpäin yksityiset parturit laittaa

Ja ihmettelijöille muuten, tuskin kukaan semmoselle laittaakaan joka ei ite kysele, eri asia on jos se on jatkuva puheenaihe lapsella.
 
Äiti mutta ei turhamainen
Mitäs Savanna sun päässä liikkuu? Kuka niistä korvakoruista sitten hyötyy, sinä vai kolmevuotiaasi? Tuntuu uskomattomalta, että joku murehtii sitä, että ei saanut lapsen korvaan reikiä ja samalla hetkellä maapallon toisella puolella tai täälläkin joku lapsi kärsii ruumiillisesti :( Itse haluat ihan tahallisesti aiheuttaa lapselle tuskaa vain oman turhamaisuutesi takia. Olet säälittävä ihminen!
 
Äiti minäkin
ja ikää 4v. Mutta minä olen tämän perheen aikuinen ja mieheni myös. Me siis tiedämme, että 3-4 -vuotiaan halut eivät ole aina sitä miltä ne oikeasti kuulostavat. SINÄ päätät mitä tyttäresi saa! Unelmia saa lapsella olla, mutta kyllä ne pienet pettymykset kuuluvat myös lapsen elämään. Teet karhunpalveluksen, jos annat lapsellesi kaiken mitä HÄN haluaa!
 
cruelladevil
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Voi käydä niinkun kaverin likalle; oli jonkunaikaa yhdellä korviksella kun ei ntanukkaan laittaa toiseen =) . Kyllä se vähän sattuu, varsinkin jälkeenpäin tykyttelee.
jep. 4,5v kaverin likalle kävi kans noin. mut sit se seuraavalla viikolla halus toiseenkin korvaan, oli vaan kysyny äitiltä et mitä jos mä TAAS itken... äiti oli sanonu ettei haittaa
 
No on tässä sitten näitä toisiakin puolia, tuttavan 7v tyttö itki äidilleen että äiti mikset sä laittanu mulle niitä korviaksia jo ihan pikkuvauvana kun mä en olis sillon tajunnu että niiden laitto koskee :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No on tässä sitten näitä toisiakin puolia, tuttavan 7v tyttö itki äidilleen että äiti mikset sä laittanu mulle niitä korviaksia jo ihan pikkuvauvana kun mä en olis sillon tajunnu että niiden laitto koskee :whistle:
Tästä tuli mieleen...Olisko äiti ollu sen verran fiksumpaa sorttia ettei rei'itä pientä lasta??? Itse ainakin olen sitä sorttia etten rei'ittäisi pientä muksua. Laitetaan sitten kun itse ne tosiaan haluaa ja vielä jopa ymmärtää niiden päälle edes jotain.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Merika:
Kyllä ne laittaa, mut ei silleen perinteisesti ampumalla kultasepänliikkeessä. Pienen korvaan pitää tehdä lävistämällä reijät -niin oon käsittänyt. Kysy jostain lävistysliikkeestä, jossa sen alan ammattilaisia. Harva niitä tekee.
onko lävistämällä kivuliasta,hän halua korvakoruja niin paljon :D

Ihan itekkö on tuon idean saanu?? Vähän epäilen!!
Kolmevuotias ei tarvi korvakoruja, eikä sen ikäselle niitä kuulu laittaa!
eikun lapsi saanut idea,hän on tommonen tyttö joka tykkä kaikki näistä jutuista ja hän halua kun äidillä reikiä nyt :/
Mistä maasta olet kotoisin???
 
Alkuperäinen kirjoittaja äidit ja tyttäret:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Meilla on Suomessa kummallekin likalle laitettu korvakorut. Toinen oli 1 v 10 kk ja toinen oli 10 kk. Ampumalla laitettiin.
Koska he itse halusivat?

Mun tekis mieli esittää tähän alkuun se klassinen kysymys eli "Mitä vittua?" :kieh:

Mutta tyydyn vain ihmettelemään...
10kk???
Eikö ne ole vaaralliset jos vauva repii ne irti ja laittaa suuhun tai nenään?

 
éi oo totta
Siis Savanna,joka pelkää varjonsakin puolesta milloin mitäkin kummaa, ei huoli edes ajatella pedofiileja 'kun maailma on täynnä hulluja'???Herää!! Pedofiilithan ne vähiten pelottavia asioita onkin,eikös juu?
 
-N-
Hahah, taisimpa googlettaa jotain lävistyksen tekemistä itse apteekista ostettavalla neulalla :D Itsehän minä siitä lävistyksestä sitten "kärsin" jos jonkun on kärsittävä, ja jopa käsitän sen ;) Samaa mieltä tosta että unelmia saa olla ton ikäsellä. Mutta ei kaikkea saa antaa, siihen niin helposti tottuu.. Tunnenkin varoittavan esimerkin tällaisesta!! Yli 40v mies asuu edelleen vanhempiensa luona, sotkee talon tavaroillaan ja syö ja elää ilmaiseksi. Ja toki rikastuu siinä samalla, eikä paska maksa edes minkäänlaista "vuokraa" vanhemmilleen! Tässä aika ääripään esimerkki, mutta kuitenkin... Vanhempien velvollisuus on silloin tällöin sanoa myös EI...
 
huom
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Kultajousessa ei tosiaan laiteta, meilläkin on 3v täyttäny vinkunut niitä kesästä asti. Mutta meilläpäin yksityiset parturit laittaa

Ja ihmettelijöille muuten, tuskin kukaan semmoselle laittaakaan joka ei ite kysele, eri asia on jos se on jatkuva puheenaihe lapsella.
voi elämä, eiköhän ne kaikki parturit ole yksityisiä
 
ihmettelevä
Olet todella säälittävä ja minua harmittaa lastesi puolesta. En tunne sinua, mutta muutaman juttusi olen lukenut ja se riitti. Jos edes pedofiilit sinua haittaa niin et ole ihminen ollenkaan!
 
Ja kun mielipiteistä jutellaan, niin itse en laittaisi, kun vasta kun lapsi selkeästi ymmärtää mistä kyse ja tahtoo itse. Oma tyttöni ei ole vielä tahtonut ja on 7v. Tahtoo pitää korvalehtensä ehjinä kuulemma...
 

Yhteistyössä