Hmmm...Miksi kukaan ei suostunut eilen laita lapsille reikiä/korvakoruja?

heh
Tämä on hauska aihe. Jos ottaa pienelle lapselle korvikset syytetään että äiti tekee lapsen puoletsa päätöksen ja pitäsi odottaa siihen asti kun lapsi itse haluaa. kun sitten sanoo että siksi ne otettiin kun lapsi halusi ja kärtti, niin ihmetellään että saako teillä lapsi kaiken minkä haluaa... :D

No juu, eiköhän sitä ole pahempiakin tekoja vanhemmuudessa kuin yhdet korvakorut. Oikeasti, jos ne olisivat niin vaaralliset kuin täällä lietsotaan niin miksi ihmeessä esim. Espanjassa niistä ei ole tullut ongelmia?
 
Äiti
Mun tyttö halus 3vuotiaana korvikset. Kyllä ne ainakin ihan tuommosessa kultasepänliikkeessä ne laittoi ja sanoi että jotkut tuo vauvojakin...Vauvoille en kyllä korviksia laittais.
 
vieras2
Mä oon auttamattoman vanhanaikainen, mutta mun mielestä ei tulis laittaa reikiä, ennen kuin lapsi itse osaa huolehtia niistä, vanhemman valvonnassa tietysti. Eli varmaan joskus alakouluikäisenä vasta.
 
mitera
TSIISUS mitä juttuu pienistä reijistä.
Itse sain 5kk vanhana reijät korviin ja kertaakaan ei oo tarvinu 30v aikana valittaa, saatikka en edes muista että ne olisi IKINÄ ollu tulehtuneet ym.

Olen asunu myös kreikassa (pienessä kylässä keskellä vuoristoo) miltei 10v ja siellä oli enemmänkin omituista jos ei ollu korviksia tytöillä ja siellä tytöt sai ne heti syntymän jälkeen. Ihme nitkutusta ja valitusta näinkin pienestä asiasta mut huomaakin et ollaan pohjolassa..

Itselläni on 2,5v tytär ja todellakin aijotaan ens talvena laittaa korvikset. Kesällä ei käydä laittamssa koska silloin on just vaara et tulehtuu mut talvella on viileää ja ei oo tän foorumin ihme hiekkaa joka tulehduttaa korvat vaan kesään mennes on korvatkin jo parantuneet :D

Ampumalla en suosittele kyllä laittamaan koska se repii ihon ym ja voi jäädä sellainen pallukka ajan myötä korvan sisään. Et lävistäjälle käy meidän tie, vaikka maksaa pikkasen enemmän, asiasta joka kestää loppuelämän jos niin tahtoo niin siitä voi kuitenkin sen muutaman juuron enemmän maksaa.
 
Elli
Kyllä nuo korut ovat tytöillä " tyttömäisiä " niinkuin pitkät hiuksetkin. Mutta en jotain pääkallokorviksii ja kauheita aikuismaisia laittaisi. :) harkkakorut eka ja sit kattoo muuta.
 
j8r
meidän tyty sai korvikset 2vuotiaana. Ei ole haitannut hänen kehitystään eikä kasvuaan. Ei ole tulehtunut, ja vaikka temmeltää ja leikkii hiekka laatikollakin mitään ongelmia ei ole ollut. Nyt tyty on viisi. Olen etsinyt paikkaa missä saisin toiselle tyttärelleni myös korviksen reiät laittaa mutta ei ole löytynyt, harmittaa kun meillä suvussa kaikki nais puoleiset on saaneet kaksi vuotiaina korvikset. Olemme tampereelta ja kaikki sanovat että ikä raja on 5v.
 

Yhteistyössä