Hmmm...Miksi kukaan ei suostunut eilen laita lapsille reikiä/korvakoruja?

Alkuperäinen kirjoittaja väinämöinen:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
:'( mut ku mä haluun et Suomi pysyy Suomena........mä meen ny pois ettei mee tappelux..... :/
suomihan pysyy suomena vaikka vaikutteita tulisi muualta.
Ei muuten pysy, tänne tulee liikaa kulttuureja ja suomi muuttuu.
Monet muutkin maat muuttuu. Ja ei siinä mitään pahaa ole että suomikin vähän muuttuu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Tätä taistelua sivuten... monessa maassa tyttövauvat rei'itetään jo heti syntymänsä jälkeen. Eiköhän jokainen tee päätöksensä itse. Meidän tytöt ovat saaneet kun ovat halunneet, vanhin vasta 10v. kakkonen 5v., nuorin neiti ei ole vielä halunnut.
Mua vaan ihmetyttää kun aina pitää olla sanomassa mikä on "oikein"
No mutta nyt ollaan suomessa eikä afrikassa.... :LOL:
Mutta kato globalisaation myötä täytyy hyväksyä, etteo täälläkän tehdä kaikkea enä suomalaisen perinteen mukaan. Ihmiset matkustaa ja saa vaikuteita maailmalta ja yhteiskunta muuttuu moniarvoisemmaksi. Se pitää vaan hyväksyä. =)
Voi v. mitä monikulttuurisuus paskaa :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja väinämöinen:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
:'( mut ku mä haluun et Suomi pysyy Suomena........mä meen ny pois ettei mee tappelux..... :/
suomihan pysyy suomena vaikka vaikutteita tulisi muualta.
Ei muuten pysy, tänne tulee liikaa kulttuureja ja suomi muuttuu.
Kylhän me Matteja ja Maijoja ollaan kaikki,toisin vois olla nyt jos oltais aikoinaan hävitty Ruotsille tai Venäjälle.
Nimetkin vois olla vähän toisenlaisia :whistle:
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja väinämöinen:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
:'( mut ku mä haluun et Suomi pysyy Suomena........mä meen ny pois ettei mee tappelux..... :/
suomihan pysyy suomena vaikka vaikutteita tulisi muualta.
Ei muuten pysy, tänne tulee liikaa kulttuureja ja suomi muuttuu.
Kylhän me Matteja ja Maijoja ollaan kaikki,toisin vois olla nyt jos oltais aikoinaan hävitty Ruotsille tai Venäjälle.
Nimetkin vois olla vähän toisenlaisia :whistle:
Eipä niitä nyt ihan voittaakaan taidettu....
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Tätä taistelua sivuten... monessa maassa tyttövauvat rei'itetään jo heti syntymänsä jälkeen. Eiköhän jokainen tee päätöksensä itse. Meidän tytöt ovat saaneet kun ovat halunneet, vanhin vasta 10v. kakkonen 5v., nuorin neiti ei ole vielä halunnut.
Mua vaan ihmetyttää kun aina pitää olla sanomassa mikä on "oikein"
No mutta nyt ollaan suomessa eikä afrikassa.... :LOL:
Eipä tarvitse kovinkaan paljon suomesta etelään mennä, kun on jo ihan tapa laittaa korvakorut vauvoille... Keski-euroopassa hyvinkin yleistä.
 
Täällä aina kritisoidaan kaikesta mikä tuottaa lapselle vähänkään "turhaa kipua", mutta kun tulee kyse täysin turhasta toimenpiteestä niin mammat lakoo. Reiät korviin vaan ku äitilläki on!Entäs jos se laps katuukin joskus, esim.sitten kun oppii ihan itsenäiseen ajatteluun..?
ja tuosta ampumalla lävistämisestä, hakekaapa vaikka kuukkelista tietoa niin käykää edes lävistäjällä ne laittamassa eikä missään kultasepänliikkeessä joista useimmat ei saa sihdattua edes summittain oikealle kohtaa.

t.nimim lapsena korvareiät saanut ja nyt niitä katkerasti katuva |O
 
Lahdessa laittavat vauvoillekkin. Perustelevat sillä että jos eivät laita niin esim. jotkun kulttuurin kannattajat laittavat ne sitten jossain muualla, esim kotona.

Turvallisempaa lapsen kannalta että laittavat sitten oikea oppisesti ja hygieenisesti. Puuduttavat kuulema pieniltä korvanlehdet.
 
eiiih
mä en vois kuvitellakaan tolla meiän kolmevuotiaalla reikiä korvissa. nehän olis aina tulehtuneet tai ainakin täynnä hiekkaa. ja mitä siitäkään tulis, kun ne korvikset tippuis korvasta jonnekin sinne hiekkalaatikkoon ja pienemmät pistää suuhun? ehkä vähän kaukaa haettua jälkimmäinen, mutta mahollista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja väinämöinen:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
:'( mut ku mä haluun et Suomi pysyy Suomena........mä meen ny pois ettei mee tappelux..... :/
suomihan pysyy suomena vaikka vaikutteita tulisi muualta.
Ei muuten pysy, tänne tulee liikaa kulttuureja ja suomi muuttuu.
Kylhän me Matteja ja Maijoja ollaan kaikki,toisin vois olla nyt jos oltais aikoinaan hävitty Ruotsille tai Venäjälle.
Nimetkin vois olla vähän toisenlaisia :whistle:
Eipä niitä nyt ihan voittaakaan taidettu....
Mut Suomi on kuitenkin itsenäinen maa eikös?
 
mambo
Mä maksoin mun kummitytölle korvikset, itse asiassa minä itse ehdotin tätä tytön äidille ja äitillä ei mitään ollut vastaan, kummityttö oli tuolloin 2 vuotias ja ei ollut "ampujalla" mitään valittamista iästä! Kummitytön siskolle tehtiin korvikset jo ennen 1 vuotis synttäreitä... Ja nyt molemmilla tytöillä on kauniit korvikset korvissa, ihanat pikku leidit :) Tosin, nyt jo toi mun kummityttö on jo 5 vuotias :D
 
en jaksanu lukea koko ketjua läpi mut tuli mieleen oma kokemus ku mentiin mun tytön kans laitattaan sille korviksia. Tyttö oli silloin 5v. Kävin ensin yksin kyselemässä et missä ne laitettais ja yhdessäkultasepänliikkeessä myyjä sano et no tuoppa se tyttö tänne niin mie katon voiko sille laittaa ja onko se valmis niihin. Olin hiukan hämillään et mistä ihan vieras ihminen joka ei tyttöä koskaan ennen ollut nähnyt voi pelkästään sillä et näkee tytön kerran, tietää onko neiti valmis korviksiin vai ei? No mentiin sit muualle laitattaan reiät.
 
meeri
Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
en jaksanu lukea koko ketjua läpi mut tuli mieleen oma kokemus ku mentiin mun tytön kans laitattaan sille korviksia. Tyttö oli silloin 5v. Kävin ensin yksin kyselemässä et missä ne laitettais ja yhdessäkultasepänliikkeessä myyjä sano et no tuoppa se tyttö tänne niin mie katon voiko sille laittaa ja onko se valmis niihin. Olin hiukan hämillään et mistä ihan vieras ihminen joka ei tyttöä koskaan ennen ollut nähnyt voi pelkästään sillä et näkee tytön kerran, tietää onko neiti valmis korviksiin vai ei? No mentiin sit muualle laitattaan reiät.
mä en nyt kyllä oikein kässänny sun pointtia. Osasko ne sitten siellä muualla arvioida onko tyttö valmis korviksiin vai kävittekö monta kertaa "näytillä"?
 
Rontti
kaikki saa tosiaan tehdä tyylillään,mut minä yhdyn niihin jotka ei voi pienillä lapsilla ymmärtää korviksia. Anteeksi vaan. Ihan asian vierestä: Itelleni laitettiin joskus 12v, ja vaikka en oo yli 10v käyttänyt korviksia, vasen korva märkii reiän kohdalta ajoittain, varsinkin kesällä tai kovin kuivalla ilmalla. Tiedä sit mistä johtuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eiiih:
mä en vois kuvitellakaan tolla meiän kolmevuotiaalla reikiä korvissa. nehän olis aina tulehtuneet tai ainakin täynnä hiekkaa. ja mitä siitäkään tulis, kun ne korvikset tippuis korvasta jonnekin sinne hiekkalaatikkoon ja pienemmät pistää suuhun? ehkä vähän kaukaa haettua jälkimmäinen, mutta mahollista.
meillä ei ole tulehtunut kertaakaan eikä ole täynnä hiekkaa ( teillä varmaan sit pyöritään kunnolla hiekassa? ),eikä ne niin helposti tipu pois,meillä ainakin oli harjotuskorvisten lukot niin tiukat,ettei lapsi saanut niitä ite irti..
sittemmin vaihdettiin renkaisiin,jotka on sen verran pienet,ettei ne jää kiinni mihinkään..oikealla hoidolla ja puhdistuksella ongelmia tuskin tulee..
 
Alkuperäinen kirjoittaja CorpseBride:
no voi että :LOL: minulla on iiiiihan sama vaikka pedofiilit kuolavat,tärkeintä että tyttö tykkä olla kuin tyttö


Voi hyvä Luoja... Miks mua ei nyt yhtään naurata... Ei edes hymiön muodossa!! :eek:
[/quote]

no kun mä en elää noion että tarvi ajattella pedofiileista,mä en heistä ajattele ikinä,maailma on täynnä hulluja siitä kaikki tietävät ei sen takia tarvi olla elämättä
nii ja tänään emme ehtineet laita :( citymarketissa olivat titi nalleja ja olisi pitänyt jäädä sielä aamulla ja sitten meillä oli meno :/
 
mona
Mun mielestä ei oo mitään pahaa siinä että laitetaan 3v. korvikset. Kasvaahan ne sit umpeen , jos tyttö ei myöhemmin tykkääkään (tosin sellasta tyttöä en tunne). Toivottaavasti saatte Savanna laitatettua korvikset.. :)

Meiän muksu on kans oikee leidi, vaihtaa monta kertaa päivässä vaatteitakin ja peilailee itteään. :)
 

Yhteistyössä