hjuumoria iltaan

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pimpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pimpula

Jäsen
03.08.2004
200
0
16
Virheraportointia:

Jokaisen Finnairin lennon jälkeen koneen kapteeni
kirjoittaa virheraportin, jos lentokoneessa on ollut
jotain vikaa. Virheraportti annetaan mekaanikoille,
jotka huoltavat koneen kuntoon. Kun vika on korjattu,
mekaanikot kirjoittavat raportin kääntöpuolelle, mitä
he ovat tehneet, ja lentäjät lukevat merkinnät ennen
seuraavaa lentoa. Kukaan ei voi väittää, että
huoltohenkilökunnalta puuttuisi huumorintajua.

Lukekaa vaikka nämä aidot merkinnät, jotka Finnairin
lentäjät ovat tehneet vioista ja mekaanikot niiden
korjauksista. Uskokaa tai älkää, kyseisen yhtiön
koneet eivät ole kuitenkaan koskaan joutuneet vakavaan
lento-onnettomuuteen.

Selvennykseksi, että
O: Lentäjän ilmoittama ongelma.
V: Mekaanikon vastaus.

Ja tästä alkaa:
O: Vasen sisäpyörä pitäisi melkeinpä vaihtaa.
V: Vasen sisäpyörä melkeinpä vaihdettu.

O: Koelento sujui muuten hyvin, mutta automaattinen laskeutuminen oli
melko raju.
V: Tähän koneeseen ei ole asennettu automaattista laskeutumisjärjestelmää.


O: Potkurin numero 2 voitelujärjestelmä on epäkunnossa.
V: Potkurin numero 2 voitelu toimii. Potkurien 1, 3 ja 4 sen sijaan ei.

O: Jokin ohjaamossa on irti.
V: Jokin ohjaamossa kiinnitetty paikalleen.

O: Tuulilasissa on kuolleita hyönteisiä.
V: Elävät hyönteiset olivat päässeet loppumaan.

O: Automaattiohjaus laskee lentokorkeutta 200 jalkaa, kun korkeuden
pitäisi lukittua.
V: Minkäs minä sille täältä maasta käsin voin.

O: Vuodon merkkejä oikeassa laskeutumistelineessä.
V: Merkit poistettu.

O: Radiolaitteistossa uskomattoman kova ääni.
V: Ääni laskettu uskottavalle tasolle.

O: Kitkalukko lukitsee kaasukahvan paikalleen.
V: Ehkäpä lukko on olemassa juuri siksi...

O: Arvelen, että tuulilasissa on särö.
V: Arvelen, että saatat olla oikeassa.

O: Moottori numero 3 puuttuu.
V: Moottori löydetty oikeasta siivestä lyhyen etsinnän jälkeen...

O: Lentokone käyttäytyy hassusti.
V: Lentokonetta käsketty ryhdistäytymään, lentämään kunnolla ja olemaan
vähän vakavamielisempi.

O: Tutka mörisee.
V: Tutka ohjelmoitu puhumaan selvästi.

O: Hiiri ohjaamossa.
V: Kissa asennettu.
 
VIELÄ YKSI HAAVE
> - Hei Tepi. Surisisiks sää jos mää kualisi?
> - Juu, kyll mää surisisi
> - Ossaisiks sää tehrä mittä jos mää kualisi
> - En kai mää pal mittä. Tai kyl mää yhren jutun tekisi
> - No minkä?
> - Soololevy
>
>
> LIIAN PIENET
> Matti ja Teppo olivat Börsin hississä. Teppo katsoi peiliä
> ja oli tyytymätön monta keikkaa nähneisiin pikkutakkeihin.
> - Voi Masa, kyl meil molemmil on tosi piänet ja ryppyset
> - Nii-i, sanoi Matti - Ja meil on viäl samallaiset pikkutakkiki...
>
>
> Matti ja Teppo olivat keikan jälkeen hotellihuoneessa.
> Matti meni suihkuun ja Teppo avasi TV:n
> - Hei, täält tuleet uutiset ja sää!
> - Ai mää vai?
>
>
> SEURALEIKKI
> Mattia ja Teppoa alkoi pitkästyttää hotellihuoneessa.
> Niinpä he alkoivat leikkiä kaappileikkiä.
> Teppo meni komeroon ja Matti yritti arvata, kuka siellä on..
>
>
> ALLA OTAVAN
> Matti ja Teppo olivat retkellä. Yöllä Matti herätti Tepon ja kysyi:
> - Näeksää kui paljo on tähtii?
> - Nii onki, tosi paljo, ihasteli Teppo
> - Sanos Tepi, mitä siit voi päätellä?
> - No varmaan, ett huomiseks on tulos kaunis päivä
> - Väärin, väärin. Siit voidaan päätellä, ett meijän teltta on
> varastettu..
>
> VEGAANIT
> Veljesten kantaravintolassa tarjoilija yritti kerrankin saada
> aikaan jotain vaihtelua poikien ruokailutottumuksiin.
> - Ottaisittekos te tällä kertaa jotain kasvisruokalistaltamme?
> - Juu! Me otetaanki lehtipihvit, innostuivat Ruohoset
>
>
> VOI HARMI
> Matti ja Teppo olivat taas matkalla Kanarialle.
> Istuskeltiin Helsingin lentoasemalla.
> - Voi harmi, ku ei tullu piano mukkaa, sanoi Teppo
> - Piano? ihmetteli Matti. - Eihä me nyt mittä piano voida mukan
> kuljettaa. Kui sull semmonen tuli miälee?
> - No en mää muuten mittä, mutt ku meijän lentoliput on koton
> pianon pääl..
>
>
> VAHINGOSSA
> Matti ja Teppo eivät ole olleet kuin kerran erossa toisistaan.
> Silloin Teppo joutui vahingossa Afrikkaan.
> - Kuinka joku voi joutua vahingossa Afrikkaan?
> - No pojat olivat lentoasemalla lähdössä Lappiin ja Tepon tuli
> jano. Hän lähti hakemaan kioskia ostaakseen kokista. Erehtyi lippuluukulle
> ja
> sanoi: An gola!
>
>
>
>
> KOTINI ON LINNANI
> - Voi jukra, ku oltais koton, sanoi Matti. - Siäl mää sentään
> olen joku
> - Kui nii, kysyi Teppo
> - No ku mää pääsen kotti ja istun sohvall, ni heti muija
> sanoo: no nyt sais joku viedä roskat ulos..
>
>
>
> PIKKU LEMMIKKI
> Kesämökillä Teppo huutaa innoissaan:
> - Matti hei, tul kattomaa, kesy hyttyne!
> - Miten nii kesy?
> - No kato nyt, se syö kädest..
>
>
> KUMMAUS
> Teppo täyttää ristisanatehtävää.
> - Matti, sanos mikä alkaa veellä ja loppuu uuhun. Vihje on ett
> Lindalla ihana.
> - No se on viulu
> - Katos peijoonii, nii onki. Annas sitä kumii...
>
>
> HÄTÄTILANNE
> Matti ja Teppo piipahtivat Jämsän Essolla kahvilla ja
> pullalla. Autolle palatessa he huomasivat kauhukseen, että auton ovi oli
> lukossa
> ja avaimet virtalukossa.
> - Voi kauhia! pähkäili Teppo. - Otetaan rautahenkari ja yritetään
> keplotella
> ovennuppi ylös
> - Ei me voida, raapi Matti päätään. - Joku luulee, että me yritetään
> murtautuu autoon
> - Semmonenki konsti on olemas, ett leikataan linkkarill kuumatiiviste
> poikki,
> työnnetää kolost tikku ja nostetaan nuppi ylös, tiesi Teppo.
> - Ei, ei taatusti, kauhistui Matti. - Ihmiset näkee ja luulee meit tosi
> tyhmiks, ku ei tajuta käyttää henkarii
> - No voi peeveli, hätääntyi Teppo. - Kyll ny tarttis äkkiä jottain keksii!
> Koht ruppee satamaa ja kattoluukkuki on auki!
>
 

Yhteistyössä