Hillitön jano raskausaikana, onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Koko ajan janottaa, eikä edes juominen auta siihen (pääasiassa vettä juon, ja paljon). Tätä jatkunut jo pari kuukautta. Sokeri- ja valkuasiarvot normaalit. Onko tää enää ihan normaalia, onko muilla ollut?

Mulla myös oli koko ajan jano, varsinkin alkuraskaudesta. Ennen raskautta en juuri uonut kuin ruokailujen yhteydessä, eli todella vähän ja nyt on tarvinut herätä yölläkin juomaan kun muuten näkee koko yön unta vedestä. Mainitsin tästä neuvolassa ja terveydenhoitaja tarkisti veriarvot. Pelkäsi elimistön kuivumista kun oksentelinkin lisäksi voimakkaasti. Arvot kuitenkin ok ja jano on edelleen vaikka olen jo viikolla 36. Eli ei se mitään vaarallista ole, elimistö vain tarvitsee enemmän nestettä kun aineenvaihdunta muuttuu raskauden takia. Mutta muista kuitenkin juoda tarpeeksi vaikkei se janoa veisikään pois.

Minuakin janottaa koko ajan. Kannattaa välillä juoda vichyä (ei kivennäisvettä vaan oikeaa vanhaa kunnon vichyä), niin elimistön natrium- (ja samalla muukin kivennäis-)tasapaino säilyy.

Jatkuvassa janossa ja juomisessa on se hyvä puoli, ettei minulle ainakaan vielä (rv 32 +5) ole tullut tyypillisiä raskausoireita: ummetusta tai turvotusta. *loppuraskautta odotellessa*

Minä olen nyt viikolla 14 ja juon jatkuvasti vettä. Nimen omaan vettä tekee mieli, mulla menee yölläkin vähintään puolen litran tuoppi yöpöydällä tyhjäks, ja aina on oikein janon tunne. Töissä litkin vesipullosta ainakin 2 litraa päivän aikana.
Ja mullakin kaikki arvot normaalit ja olo on mitä parhain. Mut tässä on hyvä puoli se et aineenvaihdunta pysyy nopeana ja en oo ainakaan vielä turvonnu tai lihonu muuta kuin maha on pullahtanut vauvamahaksi.
Älä hätäile, nauti olosta aina kun voit. Ja nähdään tavaratalojen kylmävesiautomaateilla :D

Samma här, ollut molemmissa raskauksissa. Kaikkea nestettä menee... Päivässä litra maitoa, litra tuoremehua ja vesilasilliset päälle. Varmaan yhteensä 3 litraa... Janottaa kovasti. Ihan normaalia se kuulemma on =)

Minua on aina raskaana ollessa janottanut mielettömästi, ja etenkin yöllä. Joskus käyn jopa kolmesti juomassa yön aikana, ja sitten taas tietää että vessassa juostaan toiset kolme kertaa.

Yhteistyössä