Herra100: vuoden luuseri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Olen yrittänyt mielestäni kaikkeni. Mutta Piparisuun mielestä en mitään... Kun en kerran pariterapiaa. Ja kyllä. Olen väsynyt, niin monta vuotta tätä takana.

Mutta ajatusleikkinä? Jos kysyn vaimolta että pariterapiaa? Ja hän vastaa että "Ei kiitos, mene vain jos tunnet tarvitsevasi". Niinkuin uskon hänen vastaavan. Niin mitäs sitten? Paperit vetämään?

Onko tällainen mustavalkoisuus jotenkin sulta tyypillistäkin? :kieh: :kieh:

Olenko sanonut, ettet olisi yrittänyt mitään? Vai olenko vaan sanonut, että et ole tehnyt kaikkeasi, jos et ole edes sitä ehdottanut. Alkaa jo ottamaan päähän tuollainen mun sanojen vääntely.

Jos vaimosi vastaa noin, niin sitten perustelet syyt miksi haluat nimenomaan PARI terapiaan (ja toivottavasti se syy on se, että haluat vielä suhteen toimivaksi).

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Jos vaimosi vastaa noin, niin sitten perustelet syyt miksi haluat nimenomaan PARI terapiaan (ja toivottavasti se syy on se, että haluat vielä suhteen toimivaksi).

Ja kun seuraavakin vastaus on kielteinen? Niinkuin arvaan sen 95% todennäköisyydellä olevan? Sitten paperit vetämään? Koska niin aion tehdä.

Meinaatko heittää vaan vaimolle, että: pariterapiaa? Ap, voi hyvin olla, että ero on teille molemmille helpotus. Voi hyvin olla, että vaimosi ahdistuskin lievittyy ja pääsee ostomaniastaan.. Oikeasti et vaikuta vastaanottavaiselta ihmiseltä, et tunnerikkaalta ja jos vielä olet vähääkään sitä mitä vaimosi sanoo sängyssä, niin ymmärrän mistä kiikastaa. Jep, pistä paperit vetämään! Jos nyt saat sitäkään aikaiseksi!
Ja Piparisuu jos joku TODELLA tuntui yrittävän ymmärtää ja neuvoa koko perhettä ajatellen, mutta sitä sinä onneton et huomannut, mistähän kertoo?

Ja kun seuraavakin vastaus on kielteinen? Niinkuin arvaan sen 95% todennäköisyydellä olevan? Sitten paperit vetämään? Koska niin aion tehdä.

Juuri näin. Mutta ei niin, että kiristät tuolla pariterapialla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiljusenherrasväki harmaana:
Ei varmasti, jos asian esittää niin että olet sairas mennään terapiaan! Rakastatko herra 100 vaimoasi?Entä lapsiasi?

Mielestäni sekä että. Jos en niin todennäköisesti olisin nostanut kytkintä jo aikaa sitten... Mutta tuo "rakastaa" on asia joka eri ihmisille merkitsee hirveän paljon eri asioita.

Mietitkö jos eroatte miten lasten käy äitinsä luona jos äiti on "sairas",tuhlaa rahat ja lapset on ilman ruokaa.

On mietitty... Monta kertaa...

Mielestäni jo 17 vuoden yhdessä olon jälkeen kuuluisi auttaa sitä toista myös vaikeina aikoina..Tiedän että olet varmasti yrittänyt kaikesi ja voimasi on ihan lopussa, olet epätoivoinen.
Kyllä minä kannattan sitä terapiaa jos vain yhdessä haluatte mennä, se avaa monia ovia,mitkä on luullut olevan lopullisesti lukossa.

Olen yrittänyt mielestäni kaikkeni. Mutta Piparisuun mielestä en mitään... Kun en kerran pariterapiaa. Ja kyllä. Olen väsynyt, niin monta vuotta tätä takana.

Mutta ajatusleikkinä? Jos kysyn vaimolta että pariterapiaa? Ja hän vastaa että "Ei kiitos, mene vain jos tunnet tarvitsevasi". Niinkuin uskon hänen vastaavan. Niin mitäs sitten? Paperit vetämään?

Minä sinuna kysyisin vaimolta rakastaako hän minua ja haluaako hän jatkaa liittoa jos vastaa myöntävästi sanoisin että minäkin haluan (siis jos haluat),mutta haluan tehdä siitä paremman ja haluan mennä kansasi parisuhdeterapiaan.Jos vaimosi on vielä senkin jälkeen sitä mieltä että ei mennä kertoisin rauhallisesti että sitten liitto ei voi jatkua näistä edellä mainitsemistasi syistä.

Paperit vaan vetämään.Miksi kuluttaa itsensä täysin loppuun jos toinen ei aio vastaan tulla.Kerran kun kysyy ja vastaus on ei, miks pitäs toistaa aikuiselle ?
antaa asian olla, vaikka vaikeeta oliskin. Toisekseen jos ei ole kyse sairaudesta niin asiat tuskin muuttuvat mihinkään jos jo vuosia jatkunut.. Ite en ainakan usko siihen..ex:n kohdalla sen huomannut.

Alkuperäinen kirjoittaja nähnyt:
Meinaatko heittää vaan vaimolle, että: pariterapiaa? Ap, voi hyvin olla, että ero on teille molemmille helpotus. Voi hyvin olla, että vaimosi ahdistuskin lievittyy ja pääsee ostomaniastaan.. Oikeasti et vaikuta vastaanottavaiselta ihmiseltä, et tunnerikkaalta ja jos vielä olet vähääkään sitä mitä vaimosi sanoo sängyssä, niin ymmärrän mistä kiikastaa. Jep, pistä paperit vetämään! Jos nyt saat sitäkään aikaiseksi!
Ja Piparisuu jos joku TODELLA tuntui yrittävän ymmärtää ja neuvoa koko perhettä ajatellen, mutta sitä sinä onneton et huomannut, mistähän kertoo?

En ole tunnerikas, olen juntti. Suhtaudun asioihin hyvin käytännön läheisesti ja varsin suoraviivaisesti, nyanssit jäävät minulta huomaamatta. Myönnän että olen sellainen "mistäs se nyt suuttui" -tyyppinen ihminen. Tosin pääsääntöisesti en suututa ketään kun olen pitkälti hiljaa mutta saattaa hyvin olla että en huomaa jotakin asiaa joka olisi pitänyt huomata ja josta toinen loukkaantuu versisesti. Pitää sanoa suoraan. vihjailut eivät mene perille.

Mielestäni en ole muusta sänkyelämästämme kertonut kuin siitä että vaimoni mukaan minulla on prinssinnakki? Sitäkö tarkoitat että vaimo on siihen tyytymätön? Vihjaus tai pari käsiraudoista tai jostain on ehkä tullut heitettyä mutta ei siitäkään että kummalla?

Mitä taas Piparisuuhun ja tuohon terapiasta jankkaamiseen tulee? Niin olen ottanut sen lähinnä kritiikkinä minua itseäni kohtaan? Kukaan ei ole kysynyt että onko vaimo ehdottanut parisuhdeterapiaa (ei, hänellä ei ole ongelmaa) tai mitä vaimo on mahtanut tehdä suhteen eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Toisekseen jos ei ole kyse sairaudesta niin asiat tuskin muuttuvat mihinkään jos jo vuosia jatkunut.. Ite en ainakan usko siihen..ex:n kohdalla sen huomannut.

Muitakin joita Siperia on opettanut... Toivottavasti sinusta ei ole tullut eikä koskaan tulekaan yhtä kyynistä kuin minä olen...

joka terapiaa ehdottaa! Vaan se joka haluaa apua ja uutta suuntaa! Kuten jo kerran tässä ketjussa sanoin, lakkaa pieksemästä itseäsi! Olet mies jonka vaimosi valitsi, mies jonka lastensa isäksi halusi! Et ole juntti, etkä väärää "luokkaa". Jätä se toinen työ! Sano, vaimolle, että hitto minä en aio tätä perhettä menettää! Hiiteen raha ja mammona. Aletaan, potkimaan palloa lähikentällä iltaisin, vuokraamaan viedeoita lauantaisin kyhnätään sohvan nurkassa ja tehdään illalla pitsaa koko perhe. SITÄ on perhe-elämä! Ja uskon, että vaimos kehrää kuin kissa! T. vähän samassa tilanteessa

joka terapiaa ehdottaa! Vaan se joka haluaa apua ja uutta suuntaa! Kuten jo kerran tässä ketjussa sanoin, lakkaa pieksemästä itseäsi! Olet mies jonka vaimosi valitsi, mies jonka lastensa isäksi halusi! Et ole juntti, etkä väärää "luokkaa". Jätä se toinen työ! Sano, vaimolle, että hitto minä en aio tätä perhettä menettää! Hiiteen raha ja mammona. Aletaan, potkimaan palloa lähikentällä iltaisin, vuokraamaan viedeoita lauantaisin kyhnätään sohvan nurkassa ja tehdään illalla pitsaa koko perhe. SITÄ on perhe-elämä! Ja uskon, että vaimos kehrää kuin kissa! T. vähän samassa tilanteessa

Tässä 100% samaa mieltä.

Hiiteen raha ja mammona. Aletaan, potkimaan palloa lähikentällä iltaisin, vuokraamaan viedeoita lauantaisin kyhnätään sohvan nurkassa ja tehdään illalla pitsaa koko perhe. SITÄ on perhe-elämä! Ja uskon, että vaimos kehrää kuin kissa! T. vähän samassa tilanteessa

Hei? Ihanko oikeasti luulet että tuota ei ole yritetty? Kuule monta kertaa? Teillä on nyt väärät olettamukset kehissä ja siitä ehkä johtuu sitten monta asiaa. Tuota on todellakin yritetty! Mutta kas kun se ei riitä vaimolle.

Vaimolle perhe-elämää on se kun perhe lähtee katsomaan jotain teatteria tms liput 80 euroa kappale ja yövytään hotellissa reissulla pari yötä sekä käydään katsomassa jotain muutakin. Tuollaisen vaimon järjestämän "perheviikonlopun" kustannukset helposti tuhat euroa ja ylikin kun käydään pari kertaa syömässä ravintolassa josta alle 150 euron ei selviä ulos. Tuollaiset jutut ovat vaimolle niin tärkeitä että ilman niitä hän ei ole onnellinen.

Tai ainakaan ilman niitä minun kanssani hän ei ole onnellinen. Ja jos tuollaisia ja muita vastaavia ei ole tarpeeksi niin sitten perhe-elämästä tulee aika pian kyllä yhtä helvettiä. Nimimerkillä "kokemusta on". Että yritetty on.

Mutta en oikein tajua mistä rautalangasta minä vääntäisin tämän? Nimimerkki "Isä" tuntuu tajuavan homman kun ilmeisesti omakohtaista bkokemusta ja CrystalBlue ja joku muu mutta miten selvittäisin teille muille. Että ihan oikeasti tajuaisitte mistä on kyse.

Toisekseen jos ei ole kyse sairaudesta niin asiat tuskin muuttuvat mihinkään jos jo vuosia jatkunut.. Ite en ainakan usko siihen..ex:n kohdalla sen huomannut.

Muitakin joita Siperia on opettanut... Toivottavasti sinusta ei ole tullut eikä koskaan tulekaan yhtä kyynistä kuin minä olen...

Osasin kai "ajoissa" pistää asialle stopin ja erota.
Pystyn jopa luottamaan nykyiseen, ex:n kanssa se meni täysin..ja kaikkiin miehiin kun niin pohjalle mentiin..
Tosin aikansa sekin vei.

Olkoon. Ole menemättä sitten pariterapiaan, koska mukamas vaimosi ei sitä halua (NIIIIIIN NAURETTAVAA SANOA ENNENKUIN ON KYSYNYT, TÄYSIN KAKARAMAISTA KÄYTÖSTÄ ) , jää roikkumaan "aasina" siihen, koska et mitään pysty tekemään, et edes ottaan sitä eroa.

Rukoile edes, että sun tilanne parantuisi.

Mää tästä poistun.

Kuule Piparisuu ETKÖ JO ÄLYÄ LOPETTAA

auttaa vaan yritin, mutta ehkä tilanteen hahmottaminen näin netissä on vaikeaa/mahdotonta. Taidan minäkin kuitata! Morjens ja tsemppiä!

Meni ristiin, edellisessä viestissäni olisi ollut jonkunmoinen selitys?

herra100:
Mulle voi myös laittaa yytä jos haluaa vaan purkaa oloaan..

Kiitos. Voi olla että jos tämä tästä vielä synkkenee niin ehkä. Minulla ei valitettavasti ole oikein ketään sellaista läheistä jolle tilanteesta voisin kertoa. Kun yritän viimeiseen asti olla kertomatta millaisessa todellisuudessa elän.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olkoon. Ole menemättä sitten pariterapiaan, koska mukamas vaimosi ei sitä halua (NIIIIIIN NAURETTAVAA SANOA ENNENKUIN ON KYSYNYT, TÄYSIN KAKARAMAISTA KÄYTÖSTÄ ) , jää roikkumaan "aasina" siihen, koska et mitään pysty tekemään, et edes ottaan sitä eroa.

Rukoile edes, että sun tilanne parantuisi.

Mää tästä poistun.

Kuule Piparisuu ETKÖ JO ÄLYÄ LOPETTAA

Eikö Piparisuun pitänyt poistua jo ajat sitten ? Itse ainakin niin sanoi...

Mene jo.hus !

joten herra100, mä kuuntelen myös, jos tulee tarvetta laittaa yv:tä :hug:
(piti muuttaa tuo eronnut nimimerkki, kun se olikin jo jollain käytössä)

Tsemppiä, voimia, kärsivällisyyttä. Valoa ON tunnelin päässä :hug:

herra100:
Mulle voi myös laittaa yytä jos haluaa vaan purkaa oloaan..

Kiitos. Voi olla että jos tämä tästä vielä synkkenee niin ehkä. Minulla ei valitettavasti ole oikein ketään sellaista läheistä jolle tilanteesta voisin kertoa. Kun yritän viimeiseen asti olla kertomatta millaisessa todellisuudessa elän.

Niin tuttua.. :/

Mutta en oikein tajua mistä rautalangasta minä vääntäisin tämän? Nimimerkki "Isä" tuntuu tajuavan homman kun ilmeisesti omakohtaista bkokemusta ja CrystalBlue ja joku muu mutta miten selvittäisin teille muille. Että ihan oikeasti tajuaisitte mistä on kyse.

Joo, omakohtaista kokemusta löytyy. Tiedän juuri siitä syystä, että ei ole nyt sinulla helppoa, ei ollenkaan. Rankka paikka kertakaikkiaan, ja niin se vaan on että siitäkin paskasta moni on selvinnyt. Minäkin jopa.

Niin paradoksaaliselta kuin se kuulostaakin, niin täällä päässä oli loppujenlopuksi lasten paras se että erottiin. Se perhe-elämä, vaikkakaan ei ollut väkivaltaa, alkoholismia tms ollenkaan kuvioissa mukaan, ei ollut lapsille sopiva kasvualusta. Ei ollenkaan.

Vai et nyt autotallissa majailet? Ei kyl hyvältä vaikuta :hug:

Tosta työmäärästä on pakko sanoo et mun mies tekee pitkää päivää ja en ees uskalla laskee viikkotuntimääriä (yrittäjä kun on) ja kyllähän se suhde omansa sillon vaatii, mut meillä mies tekee paljon töitä omasta tahdostaan ja asia on meillä selväks puhuttu - välillä se tietty jurppii ku mies tulee kotiin puol tuntia ennen ku mä lähden töihin viikonloppusin mut en mä sitä kostamaan ala millään tavalla.

Vähän vaikuttais mustakin siltä et paras olis se et eros lapset jäis isälle.
Koitahan jaksaa ja mullekin saa yv:tä heitellä jos alkaa tuntumaan siltä - vieraalle ja ns persoonattomalle ihmiselle voi olla helpompi purkaa asioita ku niille lähimmille.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Vai et nyt autotallissa majailet? Ei kyl hyvältä vaikuta :hug:

Tosta työmäärästä on pakko sanoo et mun mies tekee pitkää päivää ja en ees uskalla laskee viikkotuntimääriä (yrittäjä kun on) ja kyllähän se suhde omansa sillon vaatii, mut meillä mies tekee paljon töitä omasta tahdostaan ja asia on meillä selväks puhuttu - välillä se tietty jurppii ku mies tulee kotiin puol tuntia ennen ku mä lähden töihin viikonloppusin mut en mä sitä kostamaan ala millään tavalla.

Ei kyllä joo vaikuta. Hyvältä...

Silloin kun se molemmille sopii ja asia on sovittu niin siinä mitään että tekee paljon töitä.

koska olen tuon läpikäynyt. Ehkä sitä ei muut voi ymmärtää, en tiedä. Yv:nä sulle enemmän ymmärtämiseni taustasta voin kertoa, en tässä..

Mutta sen tiedän, hyvinkin tarkkaan, mitä käyt päässäsi nyt läpi. Se on tahtojen taisto. Mutta jos nyt annat periksi, ei sulla ole enää mitään arvoa vaimosi silmissä, jos muutenkaan.. :|

Yhteistyössä