Herra100: vuoden luuseri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Nyt kun olet jo mielinmäärin puhunut vaimostasi pahaa, niin avaudu myös sillain, että mitä pahaa vaimosi on susta sanonut..

Siis tuon pienen pilin lisäksi?

No juurikin sen lisäksi. Tuo pieni pili on varmaan ollut vain haukkumasana teidän kiivaan tappelun aikana ellei sulla oikeasti ole sitä prinssinakkia...

Kuka teillä maksaa laskut pääsääntöisesti? (en puhu kuka tuo rahat vaan kuka maksaa ne laskut tililtä) Onko teillä yhteinen tili, vai molemmilla erillinen?

Erilliset tilit. Minä maksan laskut. Kaikki laskut.

Alkuperäinen kirjoittaja nähnyt:
niin minusta vaikuttaa kyllä siltä, että tuon asian kanssa pystyisi elämään jos tarpeeksi haluaisi. Ap on tuonut esille sen että kismittäisi erossa elatusavun maksaminen!! Jep, rahasta saa vaikka minkälaisen riidan aikaiseksi, eronkin, mutta onko se oikea syy, vai onko syyt muualla. Minusta lapsilla on oikeus asua molempien vanhempien luona. En koskaan eroista rahan takia.

Olet lukenut mutta oletko miten ymmärtänyt. Siis minua kismittäisi se että kun olen 17 vuoden ajan käytännössä maksanut kaiken. Niin totta helkutissa se kismittää jos sen päälle vielä määrätään isot elatusavut jotka lähinnä koituvat vaimon elintason ylläpitämiseen.

Ja mitä taas tuohon muuhun tulee. Niin lasten kanssa tässä on roikuttu ja yritetty jaksaa. Ja noin minäkin ajattelin että en eroaisi lasten takia. Koskaan. Mutta kun ikää tulee niin ei enää jaksa tehdä jatkuvasti kahta työtä vain että saisi vaimon elintasotoiveet tyydytettyä. Kerta kaikkiaan voimat loppuvat. Eli omat vaihtoehtoni ovat joko raataa itseni hengiltä tai tehdä asialle jotakin. Jos vaimo ei suostu elintasostaan tinkimään niin sille minä en sitten voi mitään. Sen jälkeen vaihtoehdot ovat vähissä.

ymmärrän oikeinkin hyvin herra100:aa ! Kyllähän joku tolkku täytyy olla, miten paljon toiselta osapuolelta lypsetään liitossa. Ymmärrän herra100:n kyynisyyden ja harmituksen täysin.
Olenko outo nainen ? Eikö kukaan muu teistä naisista ymmärrä ???

Nyt kun olet jo mielinmäärin puhunut vaimostasi pahaa, niin avaudu myös sillain, että mitä pahaa vaimosi on susta sanonut..

Siis tuon pienen pilin lisäksi?

No juurikin sen lisäksi. Tuo pieni pili on varmaan ollut vain haukkumasana teidän kiivaan tappelun aikana ellei sulla oikeasti ole sitä prinssinakkia...

Ehkä on paras että jätän tuon prinssinakin arvioinnin arvon rouville. Vaikka kyllähän tuo aika arka paikka on ja pahasti sanottu.

Mutta mitäpäs pahaa? En ole tarpeeksi kotona (johon on mielestäni joku syy?). En osallistu tarpeeksi kotitöihin (vaikka kahden työn lisäksi pyykkään ja siivoan sekä hoidan ns "miesten työt" kotona). Yritän määräillä häntä ja rajoittaa hänen elämistään (kun yritän selittää että juuri nyt ei olisi rahaa tähän). Tuossa kai nuo suurimmat. Seksistä pääsääntöisesti ei ole koskaan riidelty kun en sitä aloita, tuo vain jostakin syystä tuli nyt esille. Halusiko sitten loukata tosi pahasti tai jotakin, en tiedä.

vaikka tulot on sen n. 3500e KÄTEEN.
Nyt ihmetyttää teidän luetun ymmärtäminen? Tuon verran käteen tekemällä kahta työtä, viikkotunnit töissä noin 70-80 tuntia. Siitä huolimatta mm

Kyllä sulla senverran rahaa tulee ainakin tällähetkellä, että siitä elarit tulisi pystyä maksaan ilman, että se nyt hirveästi pannuun ottaisi.. Tämä siis oli mun pointtini.

Tämä ihmetyttää? Te voitte siis ihan silmää räpäyttämättä sanoa että minun on tehtävä kahta työtä jotta voin sitten hymyssä suin maksaa ne elarit? Reilua?

Mä en ymmärrä mitä te ette tässä ymmärrä ? Oletteko omia miehiänne kohtaan yhtä tyrannimaisia kuin täällä esitätte ??
Voi miesparkoja...

Vastaavanlaisen tapauksen olen nähnyt omassa tuttavapiirissä, se pariskunta on jo eronnut. Mies maksoi kaiken ja hoiti kodin, nainen laittoi oman ison palkkansa omiin menoihinsa ja säästöön. Siinä tapauksessa vain kävi niin, että mies jäi teini-ikäisten lasten kanssa vanhaan kotiin ja vaimo osti itselleen uuden, pienemmän asunnon. Ilmeisesti pääsivät tähän sopimukseen nimenomaan siitä syystä, että se oli vaimo, joka halusi lähteä (loppuvaiheessa kuvioissa taisi olla sitten toinen mies).

En voi kyllä kuin sympatiseerata tilannetta. Ei ole helppoa maanisen ostoholistin kanssa eläminen. Toivottavasti eron sovittelutilanteisiin löytyy inhimilliset sosiaalityöntekijät, jotka eivät maan tavan mukaan automaattisesti asetu ajamaan vain 100% äidin näennäisiä etuja.

Kannattaa ottaa sossuja varten todistusaineistoa talteen vaimon tuhlaamisesta, luottokorttilaskujen kopioita, tiliotteiden kopioita jne. Taistosta tulee kova.

Alkuperäinen kirjoittaja eronnut:
ymmärrän oikeinkin hyvin herra100:aa ! Kyllähän joku tolkku täytyy olla, miten paljon toiselta osapuolelta lypsetään liitossa. Ymmärrän herra100:n kyynisyyden ja harmituksen täysin.
Olenko outo nainen ? Eikö kukaan muu teistä naisista ymmärrä ???

Kiitoksia tästä. Valitettavasti veikkaan että ketjuissa "Herra100" on jo sen verran huono kaiku että suurin osa kiertää tämän ketjun kaukaa... Niin että tuskinpa tähän juurikaan vastauksia saat...

Alkuperäinen kirjoittaja eronnut:
Tämä ihmetyttää? Te voitte siis ihan silmää räpäyttämättä sanoa että minun on tehtävä kahta työtä jotta voin sitten hymyssä suin maksaa ne elarit? Reilua?

Mä en ymmärrä mitä te ette tässä ymmärrä ? Oletteko omia miehiänne kohtaan yhtä tyrannimaisia kuin täällä esitätte ??
Voi miesparkoja...

No jos se on tyrannimaista, että virallisesti lasketut elarit olisi väärin laittaa miehen maksettavaksi kerta hänellä selkeästi hyvät tulot on, niin varmaan olen aika tyranni sitten.

Mieshän sen päättää tekeekö kahta työtä jos ero tulee. Eihän hänen ole pakko silloin kahta työtä tehdä jos ei halua. Jos taas haluaa ja tulot on tuo 3500e niin kyllähän sitä silloin lapsillekin elarimuodossa osa kuuluu.

No jos se on tyrannimaista, että virallisesti lasketut elarit olisi väärin laittaa miehen maksettavaksi kerta hänellä selkeästi hyvät tulot on, niin varmaan olen aika tyranni sitten.

TÄH? Eihän tässä nyt mistään tämmöisestä ole kysymys! :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vastaavanlaisen tapauksen Mies maksoi kaiken ja hoiti kodin, nainen laittoi oman ison palkkansa omiin menoihinsa ja säästöön.

Ei ole helppoa maanisen ostoholistin kanssa eläminen. Toivottavasti eron sovittelutilanteisiin löytyy inhimilliset sosiaalityöntekijät, jotka eivät maan tavan mukaan automaattisesti asetu ajamaan vain 100% äidin näennäisiä etuja.

Kannattaa ottaa sossuja varten todistusaineistoa talteen vaimon tuhlaamisesta, luottokorttilaskujen kopioita, tiliotteiden kopioita jne. Taistosta tulee kova.

Tiedän tosiaan että en ole ainoa. Aasit sietävät loppujen lopuksi aika paljonkin.

Tuo ostoholisti voi olla aika kuvaava?

Ja tuo muu. Taistosta tulee varmasti kova. Ja se mitä juurikin pelkään on että maan tavan mukaan äiti on aina ÄITI ja automaattisesti äidin etu on lasten etu.

Kuka teillä maksaa laskut pääsääntöisesti? (en puhu kuka tuo rahat vaan kuka maksaa ne laskut tililtä) Onko teillä yhteinen tili, vai molemmilla erillinen?

Erilliset tilit. Minä maksan laskut. Kaikki laskut.

Miksette laita suoraveloituksena jotain laskuja suoraan naisen tililtä? Samana päivänä suoraveloitus, kun palkka tulee, niin ei kerkiä vaimo edes sitä tuhlaan.

Hae oikeasti apua liittoonne. Menkää johonkin parisuhteneuvojalle! Ehkä sieltä vaimosi ohjataan myös hoitoon, jos hänellä oikeasti on joku ostamiseen liittyvä sairaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

TÄH? Eihän tässä nyt mistään tämmöisestä ole kysymys! :attn:

Lueppas tarkalleen, mihin tuossa vastasin. (vastasin eronneelle)

Miksette laita suoraveloituksena jotain laskuja suoraan naisen tililtä? Samana päivänä suoraveloitus, kun palkka tulee, niin ei kerkiä vaimo edes sitä tuhlaan.

Ja luulet että tätäkin ei ole yritetty? Vaimo ei halua laittaa laskuja suoraveloitukseen. Ainakaan omalle tilille.

Ja tässä lainaus aiemmasta:
Jossakin vaiheessa yritin tehdä sellaisen systeemin että jaoimme laskut että minulle sinulle jne. Mutta ei toiminut. Kun hänellä palkkapäivän jälkeen oli rahaa niin sitä sitten oli ja se sitten meni. Nopeasti, melkein mihin tahansa. Aina piti jotakin ostaa. Kun sitten sovitut laskut piti maksaa niin rahaa ei löytynytkään. Mistään. Kaikki mennyt. Opin pian siihen että minun täytyi aina yrittää säästää ja varautua vaikka mihin.

Kun sitten sovitut laskut piti maksaa niin rahaa ei löytynytkään. Mistään. Kaikki mennyt. Opin pian siihen että minun täytyi aina yrittää säästää ja varautua vaikka mihin.

Tämän takia suoraveloitus samana päivänä kuin rahat tulevat tilille, niin ei kerkiä millään päivässä rahojaan tuhlaan. Ja tällöin ei vaimon tarvitse itse maksaa sitä vaan ne rahat vaan suorilteen lähtee sen tilistä...

Oletko ehdottanut pariterapiaa kertaakaan?

Ja keskustelunaiheena olisi mikä? Uskoisin että minulla on aika hyvä kuva missä mennään. Vai tarkoitatko että ulkopuolinen erotuomari joko kertoisi minulle että olen pihi ja minun on tehtävä kahta työtä etä mahdollistan vaimoni elintason. Tai kertoisi vaimolleni että hänen on tyydyttävä vähempään ja elettävä tulojen mukaan? Muistelisin että tämänsuuntaista olen vaimolleni 17 vuoden ajan kertonut?

Kun sitten sovitut laskut piti maksaa niin rahaa ei löytynytkään. Mistään. Kaikki mennyt. Opin pian siihen että minun täytyi aina yrittää säästää ja varautua vaikka mihin.

Tämän takia suoraveloitus samana päivänä kuin rahat tulevat tilille, niin ei kerkiä millään päivässä rahojaan tuhlaan. Ja tällöin ei vaimon tarvitse itse maksaa sitä vaan ne rahat vaan suorilteen lähtee sen tilistä...

Joo, mutta niinkuin Herra100 sanoi, niin hänen vaimonsa ei halua suoraveloitusta.

Niin? Onko sinulla arvausta minkä takia vaimo ei ole halukas yhtään ainoaa laskua omalle tililleen suoraveloitukseen laittamaan? Mitään arvausta? Minulla on mutta minua onkin Siperia opettanut...

Mitä pitäisi tehdä? Mennä pankkiin vaimon kanssa ja aseella uhaten laittaa hänet allekirjoittamaan suoraveloitussopimus?

Mitä pitäisi tehdä? Mennä pankkiin vaimon kanssa ja aseella uhaten laittaa hänet allekirjoittamaan suoraveloitussopimus?

Ota ase pois, mutta muuten aikalailla varmaan sitten noin..

Ja kysyn varmaan kolmannen kerran. Oletko ehdottanut pariterapiaa?

Ja kysyn varmaan kolmannen kerran. Oletko ehdottanut pariterapiaa?

En ole.

Kipin kapin ehdottamaan!

Näin saisitte ammattiapua ongelmiinne. Et varmaan halua olla 17v "uhrin" asemassa turhaan. Mene hakemaan ammatttiapua niin saattaa itsestäkin löytyä jotain tosi suuria kulmakiviä... Ja vaimosi ostoholisti ominaisuus taatusti paljastuu (jos sitä oikeasti on).

Ota ase pois, mutta muuten aikalailla varmaan sitten noin..

Ihan oikeasti uskot että onnistuu? Siis ihan oikeasti? On kuule yritetty... Aina tulee huutoa että yritän alistaa ja vien hänen omalla työllään ansaitsemansa rahat jne jne. Ja mitään ei tapahdu mutta olipahan yksi riita enemmän taas...

Ihan oikeasti uskot että onnistuu? Siis ihan oikeasti? On kuule yritetty... Aina tulee huutoa että yritän alistaa ja vien hänen omalla työllään ansaitsemansa rahat jne jne. Ja mitään ei tapahdu mutta olipahan yksi riita enemmän taas...

kenen nimissä noi lainat on edes? Jätät sitten kylmästi maksamatta jonkun lainan joka on vaimon nimissä. tuleepahan sitten luottomerkintä..

Mutta siis ehdotan PARITERAPIAA niin osaa tuossakin asiassa taatusti auttaa.

Yhteistyössä