Herra100: vuoden luuseri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En voisi taaskaan enempää olla kanssasi samaa mieltä. Tuollainen vaikutelma minullekin on ketjun perusteella välittynyt. JOs mun mies haluisi eron rahan takia, en uskoisi sekuntiakaan. Syyt olisivat muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
vaikka tulot on sen n. 3500e KÄTEEN. Hieman vaan vaikuttaa loppupeleissä ahneahkolta ja todella pihille. Ei sillä, että naisen tarvisi kuluttaa rahaa ympäriinsä, mutta veikkaan, että jos herra100 ei edes osallistu juuri kotitöihin tai lasten vaatteiden ostoihin yms. ostoihin, ei hän edes tajua kuinka paljon perhekin maksaa muilta kuluilta kuin vaan ruuilta. (olettaen, ettei halua laittaa lastansa surkeilla vaatteilla ihmistenilmoihin yms.)

Nyt ihmetyttää teidän luetun ymmärtäminen? Tuon verran käteen tekemällä kahta työtä, viikkotunnit töissä noin 70-80 tuntia. Siitä huolimatta mm pyykkään ja siivoan kotona. Ja kyllä minä tiedän mitä lapset maksavat, vaatteet, polkupyörät jne jne

Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Joo, mää se taisin olla. Mutta olisi kiva kuulla, että mitä se vaimo oikeasti sanoi. Sanoiko jotain aivan muuta, mikä ei liity ollenkaan rahaan? Ehkä se on avainasioita.

Paljonkin. Et halua välttämättä kuulla enkä minä välttämättä kertoa. Joku niistä voi olla se avainasia tietty.

No jos olet nyt jo mustamaalannut vaimoasi täällä, niin kyllä musta voisit jakaa myös ne asiat, jotka koskee sua ja sun negatiivisia puolia. Varsinkin kun kerroit jo että vaimosi haukkui sun vehkeen.. Mitä sen pahempaa sieltä enää voi tulla.Ehkä tulisi meillekin se todellinen tilanne ilmi, eikä vain se, että tässä on kyseessä se kiltti mies antamassa vaimolle rahaa, ja vaimo menee ja tuhlaa kaiken. Kiltti mies on vielä melkein täydellinen, mitä nyt muutamia pieniä ikäviä piirteitä löytyy..

ok, olet it-alalla sieltä voi olla vaikea olla pois, mutta vuorotteluvapaa? 6h työpäivä? Opinnot? Saisitte purettua tuota nykyistä asetelmaa. Meillä mies joskus sanoin (myös it-alalla) että oikein toivoo, että saa potkut ja jää ansiosidonnaiselle. Tehkää joku muutos iso muutos arkeen ja keskinäisiin "valta"suhteisiin ja katsokaa onko niitä tunteita ja halua jatkaa.

Ehkä yksi suuri ongelma on tuo, että jo heti ajattelet "pahaa" vaikkei toinen ole tehnytkään niin. Esim. voiko olla tällainen esimerkki teillä totta: Syytät jostain tuontyylisestä vaimoasi, vaikka vaimosi on syytön asiaan. kun vaimosi vielä sanoo, ettei ole niin tehnyt, niin et usko sitä kun "siperia on nyt jo opettanut" sua jolloin sää tiedät mukamas asiat..

Onko käynyt mielessä että sen verran on tehnyt vuosien varrella eli tuohon että ajattelen noin on joku syy? Vaikka se Siperia?

vaikka tulot on sen n. 3500e KÄTEEN. Hieman vaan vaikuttaa loppupeleissä ahneahkolta ja todella pihille. Ei sillä, että naisen tarvisi kuluttaa rahaa ympäriinsä, mutta veikkaan, että jos herra100 ei edes osallistu juuri kotitöihin tai lasten vaatteiden ostoihin yms. ostoihin, ei hän edes tajua kuinka paljon perhekin maksaa muilta kuluilta kuin vaan ruuilta. (olettaen, ettei halua laittaa lastansa surkeilla vaatteilla ihmistenilmoihin yms.)

Nyt ihmetyttää teidän luetun ymmärtäminen? Tuon verran käteen tekemällä kahta työtä, viikkotunnit töissä noin 70-80 tuntia. Siitä huolimatta mm pyykkään ja siivoan kotona. Ja kyllä minä tiedän mitä lapset maksavat, vaatteet, polkupyörät jne jne

No tuskin vaimosi haluaa sitä tasoaan laskea vaikka sinä olisitkin kuvioista pois. joten kyllä ne lapsien vaatteet+polkupyörät edelleen maksaa. Kyllä sulla senverran rahaa tulee ainakin tällähetkellä, että siitä elarit tulisi pystyä maksaan ilman, että se nyt hirveästi pannuun ottaisi.. Tämä siis oli mun pointtini.

Alkuperäinen kirjoittaja nähnyt:
En voisi taaskaan enempää olla kanssasi samaa mieltä. Tuollainen vaikutelma minullekin on ketjun perusteella välittynyt. JOs mun mies haluisi eron rahan takia, en uskoisi sekuntiakaan. Syyt olisivat muualla.

Tämä on nyt vain kulminoitunut rahaan, minusta Herra100 tietää itsekkin että todellset syyt on muualla. Raha on nyt vain se jäävuoren huippu, mutta sitäkin näkyvämpi huippu.

Aika paljon minusta kertoo Herra100:n vaimosta, että hän häikäilemättä lyö miestään lapsilla, kun kieltää näitä menemästä isänsä luo. Minulle tuo riittäisi jo sellaisenaan eron syyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Tämä on nyt vain kulminoitunut rahaan, minusta Herra100 tietää itsekkin että todellset syyt on muualla. Raha on nyt vain se jäävuoren huippu, mutta sitäkin näkyvämpi huippu.

Aika paljon minusta kertoo Herra100:n vaimosta, että hän häikäilemättä lyö miestään lapsilla, kun kieltää näitä menemästä isänsä luo. Minulle tuo riittäisi jo sellaisenaan eron syyksi.

HUOM isä. Nyt herra100 on vaan arvellut vaimonsa toimivan niin, että lyö lapsilla. Ei siis tiedä oikeaa kantaa asiaan. Se, että on nyt siperia opettanut, voi olla ihan hyvin se, ettei todellisuudessa ole ikinä niin edes tapahtunut, vaan herra100 on itse vaan kuvitellut niin tapahtuvan jostain aivan erilaisista asiayhteyksistä.

No tuskin vaimosi haluaa sitä tasoaan laskea vaikka sinä olisitkin kuvioista pois. joten kyllä ne lapsien vaatteet+polkupyörät edelleen maksaa. Kyllä sulla senverran rahaa tulee ainakin tällähetkellä, että siitä elarit tulisi pystyä maksaan ilman, että se nyt hirveästi pannuun ottaisi.. Tämä siis oli mun pointtini.

No minusta Herra100 kyllä itsekkin tietää pystyvänsä maksamaan elatusmaksut, ja moneen kertaan on sanonut olevansa halukaskin siihen.

Mutta sitä hän ei halua, että vaimo pitää yllä epäterveen korkeaa elintasoa hänen elatusmaksuillaan. Onhan Herra100 jo monesti kertonut, kuinka se raha polttelee tulevan exvaimonsa näpeissä niin, että se pitää käyttää heti ja sitten ihmetellään että niin, niillä rahoillahan piti ostaa jääkaappiin ruokaa eikä uusia verhoja.

ok, olet it-alalla sieltä voi olla vaikea olla pois, mutta vuorotteluvapaa? 6h työpäivä? Opinnot? Saisitte purettua tuota nykyistä asetelmaa. Meillä mies joskus sanoin (myös it-alalla) että oikein toivoo, että saa potkut ja jää ansiosidonnaiselle. Tehkää joku muutos iso muutos arkeen ja keskinäisiin "valta"suhteisiin ja katsokaa onko niitä tunteita ja halua jatkaa.

Toinen työni on it-alalla. Toinen sitten taas ei. Tai miten sen nyt ottaa, vähän sivuaa. Mutta mitä nämä auttaisivat? Jos vaimo pistää saman määrän rahaa jatkossakin kulutukseen. Ja kokemukseni mukaan varmasti pistää. Niin sitten jos minulta ei tulekaan yhtään rahaa. Niin sitten ollaan siinä velkakierteessä?

Ei siis puhunut mistään: et ole ikinä läsnä

Jonkun verran varmaan tuo 70-80 tuntia töissä viikossa vähentää läsnäoloa?

No olisiko toi avainasia?

Vai se että minun on pakko tehdä noin paljon töitä koska vaimo on yleensä tuhlannut koko palkkani etukäteen? Muna vai kana?

Toinen työni on it-alalla. Toinen sitten taas ei. Tai miten sen nyt ottaa, vähän sivuaa. Mutta mitä nämä auttaisivat? Jos vaimo pistää saman määrän rahaa jatkossakin kulutukseen. Ja kokemukseni mukaan varmasti pistää. Niin sitten jos minulta ei tulekaan yhtään rahaa. Niin sitten ollaan siinä velkakierteessä?

No kun vaimosi sanoo, ettet ole ikinä läsnä, niin mikset vaan sano, että aiot lopettaa toisen työn ja koska tulot pienenee esim. 1500e/kk niin tulee elää sen mukaisesti..? Tällöin voisit olla enemmän läsnä ja saisitten vielä liittonne kuntoon?

Se, ettet halua itse mennä velkakierteeseen, niin katso, ettei vaimosi pysty ottamaan lisää velkaa sun nimiisin mitenkään.

vaikka tulot on sen n. 3500e KÄTEEN.
Nyt ihmetyttää teidän luetun ymmärtäminen? Tuon verran käteen tekemällä kahta työtä, viikkotunnit töissä noin 70-80 tuntia. Siitä huolimatta mm

Kyllä sulla senverran rahaa tulee ainakin tällähetkellä, että siitä elarit tulisi pystyä maksaan ilman, että se nyt hirveästi pannuun ottaisi.. Tämä siis oli mun pointtini.

Tämä ihmetyttää? Te voitte siis ihan silmää räpäyttämättä sanoa että minun on tehtävä kahta työtä jotta voin sitten hymyssä suin maksaa ne elarit? Reilua?

vaikka tulot on sen n. 3500e KÄTEEN.
Nyt ihmetyttää teidän luetun ymmärtäminen? Tuon verran käteen tekemällä kahta työtä, viikkotunnit töissä noin 70-80 tuntia. Siitä huolimatta mm

Kyllä sulla senverran rahaa tulee ainakin tällähetkellä, että siitä elarit tulisi pystyä maksaan ilman, että se nyt hirveästi pannuun ottaisi.. Tämä siis oli mun pointtini.

Tämä ihmetyttää? Te voitte siis ihan silmää räpäyttämättä sanoa että minun on tehtävä kahta työtä jotta voin sitten hymyssä suin maksaa ne elarit? Reilua?

No kyllä ne elarit lasketaan sun pussille sopivaksi. Jos edelleen haluat tehdä kahta työtä ja tienaat sen 3500e niin kyllä suuret elaritkin pystyt maksamaan. Jos taas lopetat toisen työn ja saat sen 2000e/kk käteen niin kyllä se elari varmaan on pienempi tällöin. joten kyllä ne lasketaan varmaan ihan tulojen mukaan ihan reilusti.

No kyllä ne elarit lasketaan sun pussille sopivaksi. Jos edelleen haluat tehdä kahta työtä ja tienaat sen 3500e niin kyllä suuret elaritkin pystyt maksamaan. Jos taas lopetat toisen työn ja saat sen 2000e/kk käteen niin kyllä se elari varmaan on pienempi tällöin. joten kyllä ne lasketaan varmaan ihan tulojen mukaan ihan reilusti.

Samaa mieltä. Todella reilut on nuo laskusäännöt nykyään, mikä on loppupeleissä nimenomaan lapsien etu. Ennenvanhaan elatusmaksut oli vähän niinkuin "sakkomaksu", rangaistuksen omainen päätös. Nykyään katsotaan tarkaan niin lapsen elatuksen tarve kuin molempien vanhempien elatuskyky.

No kun vaimosi sanoo, ettet ole ikinä läsnä, niin mikset vaan sano, että aiot lopettaa toisen työn ja koska tulot pienenee esim. 1500e/kk niin tulee elää sen mukaisesti..? Tällöin voisit olla enemmän läsnä ja saisitten vielä liittonne kuntoon?

Se, ettet halua itse mennä velkakierteeseen, niin katso, ettei vaimosi pysty ottamaan lisää velkaa sun nimiisin mitenkään.

Kuule? Tämä on nyt sitä Siperiaa... Tiedätkö montako kertaa 17 vuoden aikana ole vaimolleni kertonut että "nyt valitettavasti ei ole varaa ostaa tätä juttua"? Jos lasket että vähintään joka toinen kuukausi niin ollaan ehkä lähellä. Ja tiedätkö montako kertaa vaimoni on mennyt ja osatnut vaikka mitä. Juuri siihen tyyliin kun matkalle lähtiessäni annoin vaimolle ruokarahaa matkan ajaksi. Jonka piti riittää ruokaan ja enempää ei ollut. Ja vaimo meni ja osti sillä rahalla ihan muuta. Että on helppo sanoa että "Mikset vaan sano että...". Mutta kun sanottu on. Kuule monta kertaa... Enhän minä ihan koko aikaa ole kahta työtä tehnyt. Mutta aina kun olen jättäytynyt toisesta pois niin vähän ajan pääsät on ollut sellainen pino laskuja että on yksinkertaisesti ollut pakko mennä takaisin. Ja joka ainoa kerta on asiasta sanottu kyllä.

Miksi haluat olla esillä? Kuulostaa siltä, että olet kestänyt liittoasi, koska olet jollain tavalla itse hyötynyt tilanteesta. Ehkä vaimosi suvulla on rahaa, vaikutusvaltaa, työpaikkasi tms. Aika harva mies sietää vuosia tukalaa parisuhdetta vain lasten vuoksi. Netissäkin olet repostellut perheasioitasi niin paljon, että vaimo tai hänen sukulaisensa varmaan jo tunnistavat sinut, ellei tämä sitten kuitenkin ole provo. Pohdiskelen vain...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi haluat olla esillä? Kuulostaa siltä, että olet kestänyt liittoasi, koska olet jollain tavalla itse hyötynyt tilanteesta. Ehkä vaimosi suvulla on rahaa, vaikutusvaltaa, työpaikkasi tms. Aika harva mies sietää vuosia tukalaa parisuhdetta vain lasten vuoksi. Netissäkin olet repostellut perheasioitasi niin paljon, että vaimo tai hänen sukulaisensa varmaan jo tunnistavat sinut, ellei tämä sitten kuitenkin ole provo. Pohdiskelen vain...

Ihme kommentti.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihme kommentti.

Ei välttämättä ihme kommentti. Mitä esille oloon tulee. Niin en välttämättä halua olla esillä. Onpahan vain ollut tuo mielenterveys sen verran koetuksella että sitä kokeilee mitä tahansa terapian tapaista. Jopa nettipalstoilla roikkumista. Työpaikkani kumpikaan ei tule vaimon suvun kautta. Muutenkaan en ole hyötynyt asiasta. Periaate on ollut että omillaan on jokaisen tultava toimeen ja sieltä ei mitään ole pyydetty eikä pyydetä. Toivottavasti ei tunnisteta, olen muutaman asian jättänyt kertomatta. Ja ei valitettavasti edelleenkään ole porvoosta...

Yhteistyössä