Herra100: vuoden luuseri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Turhaan täällä aloittajaa arvostellaan. Kyllä ne vaimon luottokorttivelatkin jo kertovat, että yli varojen elellään...

Kyllä aloittajaa saa arvostella. Ja on varmasti joissakin kohdissa aihettakin. Ja vaikka tämä on valitettavasti ihan tositarina. Niin myönnän että laitoin tämän osittain siksi että täällä on aina sellainen henki että "mies on sika" ja jssap jne jne. Tämä vain tosielämän osoituksena että ei se ole sukupuolikysymys, kyllä naisetkin osaavat. Eikä se nykyään edes ole automaattisesti nainen joka perheessä ajattelee lasten parasta kaikissa tilanteissa. Mikä sekin täällä pakkaa olemaan oletus sekä perheissä että erotilanteissa. Kyse on aina ihmisistä, ei sukupuolesta. Vaikka myönnän itsekin olevani jonkun verran katkera ja se ehkä on tavallaan katkeruutta myös naisille. Pyydän anteeksi jos jotkut kannanotot liikaa sen suuntaisia. Mutta se on tuo Siperia opettanut?

En ymmärrä miten jotkut laskee, että teillä olisi mukamas nettona 3500e. Eihän tuo voi millään pitää paikkaansa jos tienaat bruttona reipas 5000e. Säähän saat jo yksinään nettona tuon 3500e. Kun vaimos neton laskee siihen n. 1500e niin kyllä se yhteis netto oikeasti kapuaa tuonne 5000e pintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No en kyllä taida ymmärtää auton korjauskuluista mitään merkkiliikkeestä, jos jo uuden auton kuluihin uppoo 2400e/vuodessa. Luojan lykky meillä miehet korjaa auton..

Se onkin iso säästö, jos itse pystyy auton korjaamaan ja huoltamaan. Mutta jos et ymmärrä asiasta mitään, niin sen takia sinulla on asiasta varma mielipide?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
No en kyllä taida ymmärtää auton korjauskuluista mitään merkkiliikkeestä, jos jo uuden auton kuluihin uppoo 2400e/vuodessa. Luojan lykky meillä miehet korjaa auton..

Se onkin iso säästö, jos itse pystyy auton korjaamaan ja huoltamaan. Mutta jos et ymmärrä asiasta mitään, niin sen takia sinulla on asiasta varma mielipide?

En mää varmana mielipidettäni ole sanonut. Mutta laitoin laskut esille, jotta herra100 osaa katsoa onko laskenut ihan oikeasti oikein. Tuo 2400e vuosi on aikalailla UUDEN auton korjaamisesta vaikkakin merkkiliikkeessä. Mitä ihmettä autosta on edes vaihdettu?

Miksei herra100 voi edes suutaan avata siinä, että auto viedään halvempaan liikkeeseen korjauksiin? Eihän tuollaisissa kai ( ? ) tietämätön nainen voi saada aina sananvaltaa...??

Ja siis jos uutta autoa pitää korjailla, niin kyllä laittaisin takuun piikkiin ja veisin auton takaisin. Ei kai pelkkien laakereiden vaihtoon voi noin paljoa merkkiliikkeessä mennä...?

Mutta toki en varmaan huomaa kaikkea muuta siinä. Meillä kun autoa koplataan vähän väliä jostain suunnasta (eikä ihme kun on vanha loppuun ajettu romu)

Turhaan täällä aloittajaa arvostellaan. Kyllä ne vaimon luottokorttivelatkin jo kertovat, että yli varojen elellään...

Peesi.

Niinhän se vaimo elää, mutta kyllä sitä ap:täkin voi jo arvostella tilanteen hoitamisesta.

Otetaan esimerkki. Jos palstalla joku rouva1000 valittaisi monessa eri ketjussa miehensä juopottelusta, ja samalla kertoisi täydentävänsä jääkaapin kaljalla ja baarikaapin viinaksilla päivittäin, "kun se vaan juo, eikä auta vaikka mitä sanoisin", niin eikö hänenkään tekemisiäänkään saisi arvostella?? Siinä vaiheessa rouvalle yhtälailla sanoisin, että älä mahdollista tilannetta, puhalla tilanne poikki itsesi ja lastesi kohdalta! Tai lopeta ruikutus asiasta...

Mutta eihän nyt miehiä toki arvostella saa, vaikka on
TÄYSIN VERRANNOLLINEN TILANNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En mää varmana mielipidettäni ole sanonut. Mutta laitoin laskut esille, jotta herra100 osaa katsoa onko laskenut ihan oikeasti oikein. Tuo 2400e vuosi on aikalailla UUDEN auton korjaamisesta vaikkakin merkkiliikkeessä. Mitä ihmettä autosta on edes vaihdettu?

Miksei herra100 voi edes suutaan avata siinä, että auto viedään halvempaan liikkeeseen korjauksiin? Eihän tuollaisissa kai ( ? ) tietämätön nainen voi saada aina sananvaltaa...??

Minäkään en noista asioista tiedä, kun meillä myös mies korjaa auton (ja on merkkihuollossa töissäkin), mutta eikö noilla hinnoilla tulisi kannattavammaksi sellainen vanha autoromu. Olen oikeasti luullut, että uusi auto kannattaa ostaa senkin takia, että siihen huoltoon ei uppoa niin paljoa rahaa kuin vanhoihin rotiskoihin.

No pistänpäs minäkin lusikkani tähän soppaan. Olen lukenut näitä juttujasi (en toki kaikkia), enkä millään ymmärrä, miten aikuiset ihmiset voivat olla tuollaisessa tilanteessa. Jos teillä ei ole rahaa, niin miten vaimosi voi sitä käyttää? Jos taas on, miksi sinä et voi käyttää sitä? Miten on mahdollista, että vaimosi (käsittääkseni ihan täysjärkinen nainen) ei ymmärrä tilannetta, vaikka olet asiasta puhunut ja rautalangasta vääntänyt? Kyse on ilmeisesti eri kulutustottumuksista, mutta jos sinä tuot suurimman osan rahasta perheelle tekemällä kahta työtä, eikö sinulla ole oikeus myös päättää, miten sitä käytetään (vaikka pistää osa sinne säästöön tai ostaa sinullekin jotain, ihan kohtuullista mielestäni)? Millä oikeudella vaimo on ottanut täyden päätäntävallan siinä suhteessa?

Rahaa ei ole on ehkä harhaanjohtava termi. Otanpa lainauksen tai pari aikaisemmista jutuistani:
Jossakin vaiheessa yritin tehdä sellaisen systeemin että jaoimme laskut että minulle sinulle jne. Mutta ei toiminut. Kun hänellä palkkapäivän jälkeen oli rahaa niin sitä sitten oli ja se sitten meni. Nopeasti, melkein mihin tahansa. Aina piti jotakin ostaa. Kun sitten sovitut laskut piti maksaa niin rahaa ei löytynytkään. Mistään. Kaikki mennyt. Opin pian siihen että minun täytyi aina yrittää säästää ja varautua vaikka mihin. Aina varuillani ja varpaisillani.

Tuota minun todellisuuttani on joskus vaikea tajuta. Otetaan esimerkki. Kerran esimerkiksi olin lähdössä viikon työmatkalle. Ja annoin vaimolle rahaa jonka oli tarkoitus riittää viikon ruokaostoksiin. Niin vaimo lähti käymään kaupassa ja palasi mukanaan "aivan ihanat lakanat" ja "katso mitä löysin tiimarista" ja en enää muista mitä kaikkea. Mutta siinä vähän nikottelin. Kun ei ollut enempää rahaa, itsellekin olisi rahaa täytynyt riittää varalle kun matkaan lähdin jne. Arvaat varmaan että minä käyn meillä kaupassa ruokaostoksilla?

----
Tuossa nuo lainaukset. Tajuatko nyt miten homma menee?

Minäkään en noista asioista tiedä, kun meillä myös mies korjaa auton (ja on merkkihuollossa töissäkin), mutta eikö noilla hinnoilla tulisi kannattavammaksi sellainen vanha autoromu. Olen oikeasti luullut, että uusi auto kannattaa ostaa senkin takia, että siihen huoltoon ei uppoa niin paljoa rahaa kuin vanhoihin rotiskoihin.

Niin, juuri tuossahan on koko villakoiran ydin.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mikälaiseen autoon renkaat maksaa 50e/kk?

Niin tekee sekin jo 600e...

Toi 50?/kk on varmaan laskettu et ku ostaa yhdet renkaat ja ne maksaa esim 600? ja sen jakaa 12. Ja hyvät kitkat maksaa enemmän.
Mun auton renkaat makso 800? ku mies ei halunnu et mä ja tirppa liikutaan huonoilla renkailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:

Niin myönnän että laitoin tämän osittain siksi että täällä on aina sellainen henki että "mies on sika" ja jssap jne jne. Tämä vain tosielämän osoituksena että ei se ole sukupuolikysymys, kyllä naisetkin osaavat. Eikä se nykyään edes ole automaattisesti nainen joka perheessä ajattelee lasten parasta kaikissa tilanteissa.

Miten sinä itse tässä tilanteessa ajattelet lasten parasta?? Vaimosikin voi kokea tietysti ajattelevansa lasten etua, niin oikeastaan voisi kysyä, että miten itse toimit konkreettisesti lasten edun mukaan??

Vaimos ei vaan osaa käyttää rahaa ollenkaan. Sitten kun osittain on saanut vielä pihin oloisen miehen vierelle, niin ei synkkää raha asiat ollenkaan yks yhteen. (Tarkoitan kitsaalla sitä, että tyytyy lenkkimakkaraan, vaikka voisi saada rapuakin, koska rahaa kerta on).

olet saanut paljon neuvoja. Mitä itse ajattelit tehdä tilanteelle? Vai kerrotko vielä vuodenkin päästä ihan samaa ja kysyt ihan samoja neuvoja?

Vähänki "statushakuisempi" auto, niin tuolla rahalla ei saa edes yhtä rengasparia/vuosi.

Siis ei kai niitä rengas pareja vuodessa useampaa tarvitse ostaa???

Meillä ajettu jo kolmatta vuotta samoilla renkoilla, eikä vieläkään oo miksikään mennyt ja kilometrejä tulee helposti tuo 30000km/vuodessa. (tai sitten mies on ne vaihtanut kertomatta mulle mtn..)

Vähänki "statushakuisempi" auto, niin tuolla rahalla ei saa edes yhtä rengasparia/vuosi.

Meillä ajettu jo kolmatta vuotta samoilla renkoilla, eikä vieläkään oo miksikään mennyt ja kilometrejä tulee helposti tuo 30000km/vuodessa. (tai sitten mies on ne vaihtanut kertomatta mulle mtn..)

Jos ajaa talvet nastoilla niin kesäkumit tarvii erikseen. Kitkat taas ei o suunniteltu siihen niil ajettais kovin montaa vuotta sentään.

tuota.. oletko vaan yksinkertaisesti sanonut että ei ja pitäytynyt siinä? eihän vaimo opi ikinä ettei kaikkeen ole varaa jos sinä aina vaan suostut (sama kuin lasten kanssa). olisit vaikka sitten ilmoittanut summan mikä autoon saa mennä ja sen mukaan olisitte sen katsonut..

:attn:

Niin, juuri tuossahan on koko villakoiran ydin.

Kyllä ostovaiheessa olisi pitänyt vetää miehen nyrkkiä pöytään ja pitää sellainen älämölö, että vaimo tajuaa, ettei autoa osteta ja piste.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:

Jos ajaa talvet nastoilla niin kesäkumit tarvii erikseen. Kitkat taas ei o suunniteltu siihen niil ajettais kovin montaa vuotta sentään.

No toki talvirenkaat vaihtaa, mutta voi ne samat talvirenkaat seuraavana vuonna ottaa taas, jos nastatkin paikallaan.

musta alkaa tuntumaan että se vaimon tuhaus johtuu siitä ettei mies saa rahapussin nyörejä tiukemmalle. nainen kuluttaa kun mies antaa eikä tee mitään konkreettista että kulutus vähenisi.

No toki talvirenkaat vaihtaa, mutta voi ne samat talvirenkaat seuraavana vuonna ottaa taas, jos nastatkin paikallaan.

Voi mut yleensä renkaiden kultus on sellanen et ainaki yhden kierroksen saa ostaa/vuosi tai sit 2 kierrosta joka toinen vuosi.
Musta noi rengaskulut on viel ieniä, mut taas mä vertaan omaan tilanteeseen eli hankitaan renkaita 5 autoon joista 3 käyttää enemmän ku neljää kumitassuu.
Selviäiski 600?/vuosi kuluil niin mä olisin rikas ku mikä.

musta alkaa tuntumaan että se vaimon tuhaus johtuu siitä ettei mies saa rahapussin nyörejä tiukemmalle. nainen kuluttaa kun mies antaa eikä tee mitään konkreettista että kulutus vähenisi.

Niin ja koska nainen on huomannut, että aina kaikki luottovelatkin on saatu maksettua niin kaikki on vielä mennyt hyvin.

Ja koska mieskään ei halua ostaa itselleen mitään, eikä itse halua rahoja säästellä niin onhan sitä varaa ostaa vaikka mitä...

Mutta kyllä tuollainen silti vaikuttaa, että nainen ei oikein hanskaa tuota rahankäyttöä.. Sama kun kaveri poltti joka kk 300e rahaa pelkkään bensaa (ajeli kaupunkia ympäriinsä) vaikka opiskelija ja joutui ottamaan velkaa yms.

Voi mut yleensä renkaiden kultus on sellanen et ainaki yhden kierroksen saa ostaa/vuosi tai sit 2 kierrosta joka toinen vuosi.
Musta noi rengaskulut on viel ieniä, mut taas mä vertaan omaan tilanteeseen eli hankitaan renkaita 5 autoon joista 3 käyttää enemmän ku neljää kumitassuu.
Selviäiski 600?/vuosi kuluil niin mä olisin rikas ku mikä.

Voi hyvin olla. Meillä ostetaan vähän halvempia renkaita sekä kytätään jos saisi tosi vähän käytetyt puoli ilmaiseksi...

No pistänpäs minäkin lusikkani tähän soppaan. Olen lukenut näitä juttujasi (en toki kaikkia), enkä millään ymmärrä, miten aikuiset ihmiset voivat olla tuollaisessa tilanteessa. Jos teillä ei ole rahaa, niin miten vaimosi voi sitä käyttää? Jos taas on, miksi sinä et voi käyttää sitä? Miten on mahdollista, että vaimosi (käsittääkseni ihan täysjärkinen nainen) ei ymmärrä tilannetta, vaikka olet asiasta puhunut ja rautalangasta vääntänyt? Kyse on ilmeisesti eri kulutustottumuksista, mutta jos sinä tuot suurimman osan rahasta perheelle tekemällä kahta työtä, eikö sinulla ole oikeus myös päättää, miten sitä käytetään (vaikka pistää osa sinne säästöön tai ostaa sinullekin jotain, ihan kohtuullista mielestäni)? Millä oikeudella vaimo on ottanut täyden päätäntävallan siinä suhteessa?

Rahaa ei ole on ehkä harhaanjohtava termi. Otanpa lainauksen tai pari aikaisemmista jutuistani:
Jossakin vaiheessa yritin tehdä sellaisen systeemin että jaoimme laskut että minulle sinulle jne. Mutta ei toiminut. Kun hänellä palkkapäivän jälkeen oli rahaa niin sitä sitten oli ja se sitten meni. Nopeasti, melkein mihin tahansa. Aina piti jotakin ostaa. Kun sitten sovitut laskut piti maksaa niin rahaa ei löytynytkään. Mistään. Kaikki mennyt. Opin pian siihen että minun täytyi aina yrittää säästää ja varautua vaikka mihin. Aina varuillani ja varpaisillani.

Tuota minun todellisuuttani on joskus vaikea tajuta. Otetaan esimerkki. Kerran esimerkiksi olin lähdössä viikon työmatkalle. Ja annoin vaimolle rahaa jonka oli tarkoitus riittää viikon ruokaostoksiin. Niin vaimo lähti käymään kaupassa ja palasi mukanaan "aivan ihanat lakanat" ja "katso mitä löysin tiimarista" ja en enää muista mitä kaikkea. Mutta siinä vähän nikottelin. Kun ei ollut enempää rahaa, itsellekin olisi rahaa täytynyt riittää varalle kun matkaan lähdin jne. Arvaat varmaan että minä käyn meillä kaupassa ruokaostoksilla?

----

Tajuan kyllä nämä esimerkit, mutta miksei siinä vaiheessa voi sanoa, että kipin kapin takaisin kauppaan palauttamaan tavarat tai sitten rouva maksaa seuraavasta palkastaan ne laskut? Ei kai vaimo ymmärrä että olet tosissasi ja että kärsit tilanteesta, jos aina annat periksi. Etkö voi vaikka valehdella, että sinulla ei rahaa ole, kun piti käydä huollattamassa auto tms? Oikeasti, miten vaimosi ei ymmärrä, ei aukene minulle?

Yhteistyössä