Herra100: vuoden luuseri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
on se hassua että jokaikinen "mies" mitä tänne on tilittäny tuntojaan on ollut ihan täydellinen: "kerran viikkoon vien kukkia,vien lomille, huomioin ja siivoon ja teen ruokaa mutta akka vaan marmattaa/shoppaa..."

jepjep sanon minä, nää on yhtä todellisia ku nuo lehmät tuolla taivaalla.. :whistle:

mua et sitte tuohon laumaan laske... :attn: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
on se hassua että jokaikinen "mies" mitä tänne on tilittäny tuntojaan on ollut ihan täydellinen: "kerran viikkoon vien kukkia,vien lomille, huomioin ja siivoon ja teen ruokaa mutta akka vaan marmattaa/shoppaa..."

jepjep sanon minä, nää on yhtä todellisia ku nuo lehmät tuolla taivaalla.. :whistle:

Otamatta kantaa tuohon jokaikiseen. Niin tämä nimenomainen tossun alla olija kyllä nuo kukat jne. En voi edes kertoa kaikkia. Tiedättekö miksi? Vaimo on naisvaltaisessa työpaikassa josta tälläkin hetkellä vauvalomalaisia. Ja olen sen verran herättänyt puhetta että viimeisimmästä hemmottelulomasta vaimolle viime kevättalvena puhutaan kuulemma työpaikalla vieläkin. Kateellisina kuulemma. Mutta yksityiskohtiin en voi enempää mennä tuon hemmottelun suhteen koska voin tulla tunnistetuksi. Sanottakoon vaikka niin että suurin osa vaimon työpaikan naisista on hänelle kateellisia minusta (vaikka eivät varmasti tiedä tätä tuhlausjuttua) ja taitaapa iso osa työpaikkansa naisten aviomiehistäkin saanut kuulla minusta. Tyyliin että "mikset sinä ikinä"?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Tulee mieleen, että vaimosi on luoneeltaan kypsymätön ja tottunut saamaan kaiken haluamansa. Mutta ei sun tarvitse suostua. Mitä pelkäät? Miksi et voi laittaa rajoja? Kyllä perheessä molempien on kannettava vastuunsa. Älä suostu martyyriksi!!!

Kypsymättömyydestä en sano mitään. Omalla tavallaan varmasti monessa asiassa paljon kypsempi kuin minä. Mutta on tottunut saamaan haluamansa kyllä. Mahtaa johtua perhetaustasta veikkaisin, "pappa betalar". Ja rajat on kyllä laitettu. Monta kertaa. Ja yhtä monta kertaa ne rajat on kaadettu tai ylitetty. Tyyliin 5-6.000 euroa luottokorteille kerätty velkaa vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja maanantainen:
Tietty voit yrittää keventää mieltäsi muita syyttelemällä ja yleistämällä, mutta tuntuuko se auttavan? Mietihän.

Menee joskus ylilyönnin puolelle joo, nuo yleistykset jne. Mutta kyllä täällä kirjoittelu omalla tavallaan auttaa. Edes jotakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Kehotuksesta avaan uuden ketjun. Että en ole sitten sotkemassa teidän muita keskustelujanne.

Tähän ketjuun saa haukkua ja kehua jne niin paljon kuin lystäätte.

Kerään ensin tähän kaikki keskustelut mihin olen tyhmyyttäni osallistunut ja jos joku haluaa jatkaa siitä niin sitten jatketaan siitä. Muista ketjuista yritän pysyä ulkona.

Kiitän ja kumarran.

Kyllä niitä arvostelijoita ja haukkujia riittää ihan meille kaikille !

Olet kyllä kirjoitustesi mukaan oman osuutesi kärsimisestä suorittanut.

Toivon sinulle onnellisuutta ja tasapainoa tulevaisuuteen.

Halaus !

Jos teidän kahden keskustelu ei tuota tulosta niin hankkiutukaa pariterapiaan tai erotkaa. Sulla ei selkeesti ole hyvä olla vaimosi kans ja toi katkeruus varmasti heijastuu jo suhteeseen ja lapsiin. (Siis ei niin et olisit lapsille katkera vaan lapset vaistoo et vanhemmilla ei o kaikki ok ). Elarit pitää aina olla kohtuulliset maksajalle, kumpi on pahempi - maksella niitä turhiakin ostoksia hampaat irvessä vai maksaa kuukausittain tietty summa?

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
toi katkeruus varmasti heijastuu jo suhteeseen ja lapsiin. (Siis ei niin et olisit lapsille katkera vaan lapset vaistoo et vanhemmilla ei o kaikki ok ).

Yritän kovasti että ei heijastuisi lapsiin. Mutta kyllähän he jotakin näkevät. Mahdoinko johonkin ketjuun sen laittaakin? Kun fiksu tyttäreni totesi jostakin että "Isä, sää tarttisit ton ihan oikeesti". Johon minä että "Niin tarttisin mutta minulla ei valitettavasti nyt ole varaa ostaa sitä". Niin tyttöhän paukasi että "Ei niin kun äiti vie sun kaikki rahat". Että lasten suusta?

toi katkeruus varmasti heijastuu jo suhteeseen ja lapsiin. (Siis ei niin et olisit lapsille katkera vaan lapset vaistoo et vanhemmilla ei o kaikki ok ).

Yritän kovasti että ei heijastuisi lapsiin. Mutta kyllähän he jotakin näkevät. Mahdoinko johonkin ketjuun sen laittaakin? Kun fiksu tyttäreni totesi jostakin että "Isä, sää tarttisit ton ihan oikeesti". Johon minä että "Niin tarttisin mutta minulla ei valitettavasti nyt ole varaa ostaa sitä". Niin tyttöhän paukasi että "Ei niin kun äiti vie sun kaikki rahat". Että lasten suusta?

Jos asia on teillä jo noin paljon esillä niin erotkaa hyvä mies, itte kasvoin perheessä jossa vanhemmat pysy yhdessä vaan lasten takia - vaikka sekä mä ja broidi sanottiin et erotkaa.
No me lapset sit muutettiin aikasin pois kotoo koska kodin ilmapiiri oli niin kamala ettei siel voinu olla.

Jos asia on teillä jo noin paljon esillä niin erotkaa hyvä mies, itte kasvoin perheessä jossa vanhemmat pysy yhdessä vaan lasten takia - vaikka sekä mä ja broidi sanottiin et erotkaa.
No me lapset sit muutettiin aikasin pois kotoo koska kodin ilmapiiri oli niin kamala ettei siel voinu olla.

Ei kotimme ilmapiiri ole karmiva. Ei me jatkuvasti tapella tai jotakin. Ja tuleehan sieltä lapsilta sitäkin että "Isi, TAASKO sää ostit äitille kukkia" ja montaa muutakin. Kaikesta huolimatta yritän pitää vaimoani hyvänä ja yritämme olla tapplematta lasten nähden. Lapset tietysti näkevät "miten homma toimii" tavallaan. Se vähän arveluttaa että yhden lapsen rahankäyttö on vähän äitinsä kaltaista. Että saa nähdä kuinka käy...

Ei kotimme ilmapiiri ole karmiva. Ei me jatkuvasti tapella tai jotakin. Ja tuleehan sieltä lapsilta sitäkin että "Isi, TAASKO sää ostit äitille kukkia" ja montaa muutakin. Kaikesta huolimatta yritän pitää vaimoani hyvänä ja yritämme olla tapplematta lasten nähden. Lapset tietysti näkevät "miten homma toimii" tavallaan. Se vähän arveluttaa että yhden lapsen rahankäyttö on vähän äitinsä kaltaista. Että saa nähdä kuinka käy...
Älkää sit päästäkö tilannetta niin pahaks. Eikä se aina riitoja vaadi et tunnelma on sietämätön.

Kulutustavat sit periytyy ihan mallioppimisen kautta, et jos vaimon rahan käyttö on tollasta niin sit voi olla lapsilla sama tyyli aikuisena.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi, voi miksi, sä et voi sanoa vaimollesi että nyt ei OIKEASTI ole rahaa kaikkeen turhuuteen???!!! MIKÄ siinä on sitten niin hankalaa?
Kerro vaimollesi, että haluat elää säästäväisemmin ja laittaa rahaa säästöönkin.

On kuule sanottu. Vuosien mittaan monta kertaa. Varmaan kerran kuussa on aina rahasta keskusteltu ja riidelty. Joskus tilanne paranee jopa kokonaiseksi kuukaudeksi... Eli ei tuo keskustelu ole ollenkaan hankalaa. Vaan se että sillä ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Vaikka olen varmaan 100 kertaa sanonut että postimyynnistä EI EHDOTTOMASTI SAA TILATA MITÄÄN. Niin aina vaan niitä paketteja silloin tällöin tasaiseen tippuilee...

no sano sille akalles että tässön avioeropaperit, että nyt meni kuppi nurin kun et helvetti usko!!!

vittu, mie en jaksais katella... oikeesti... siulla on kyllä aika paska tilanne (oletettaen ettei tämä ole provo) josta ei ole valitettavasti muuta ulospääsyä ku avioero tai kortit ja oikeudet pois akalta.

onhan teillä, onhan, avioehto? :whistle:

Itse olin aikanaan exän kanssa suunnilleen vastaavassa tilanteessa, ei ihan yksi-yhteen, mutta kuintenkin. Se eropäätös oli hel-ve-tin vaikea tehtäväksi, mutta onneksi tuli loppujenlopuksi tehtyä.

Ja aidosti taisi olla kaikille osapuolille se paras mahdollinen ratkaisu. Tai tarkemmin sanottuna se vähiten huono ratkaisu. Lapsillakin tuntuu asiat olevan nyt paljon tasaisemmin.

Valitettavan usein se vaan on niin että mitä kiltimpi mies, niin sitä vaativampi ja veemäisempi vaimo :whistle: Kyllä me naiset ollaan ihan kuin lapsia että kun annat pikkusormen niin mielellään viedään koko käsi ja sitten kun yksi mies on nyhdetty tyhjiin eli hän tekee kaikki asiat niin kuin vaimo tahtoo niin sitten kyllästytään ja aletaan etsimään jotain muuta. En usko että tuollaisella vaimosi mielistelyllä ja kukkien ostolla saat mitään aikaiseksi, näytä mieluummin vaimolles missä kaappi seisoo ja laita vaimo kuriin. Itse en ainakaan jaksais olla kiinnostunut kiltistä miehestä joka antaa mulle kaikki anteeksi, silloin kun asiat ovat niin päin että minä joudun sitä huomiota kerjäämään niin meillä asiat on hyvin. Jotkut vaan tarvitsee vahvan miehen rinnalleen, sellaisen joka ei vaimoltaan kaikenlaista käytöstä suvaitsekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Valitettavan usein se vaan on niin että mitä kiltimpi mies, niin sitä vaativampi ja veemäisempi vaimo :whistle: Kyllä me naiset ollaan ihan kuin lapsia että kun annat pikkusormen niin mielellään viedään koko käsi ja sitten kun yksi mies on nyhdetty tyhjiin eli hän tekee kaikki asiat niin kuin vaimo tahtoo niin sitten kyllästytään ja aletaan etsimään jotain muuta. En usko että tuollaisella vaimosi mielistelyllä ja kukkien ostolla saat mitään aikaiseksi, näytä mieluummin vaimolles missä kaappi seisoo ja laita vaimo kuriin. Itse en ainakaan jaksais olla kiinnostunut kiltistä miehestä joka antaa mulle kaikki anteeksi, silloin kun asiat ovat niin päin että minä joudun sitä huomiota kerjäämään niin meillä asiat on hyvin. Jotkut vaan tarvitsee vahvan miehen rinnalleen, sellaisen joka ei vaimoltaan kaikenlaista käytöstä suvaitsekaan.

Asiaa!

Itse sanoin miehelle heti seurustelun alkaessa, että jos alkaa kyseleen multa saako mennä sinne ja saako tehdä tätä ja menee siihen tilaan, että mää päätän kaikesta ja toinen on vaan se seinäkukkanen, niin kunnioitusta ei tipu pätkääkään. Tunteet tulee ottaa huomioon, mutta ei niin, että "joutuu" päättämään esim. toisen menoista. En ole toisen äiti, joka sanoo mitä tehdä. Haluan, että mies on mies ja koira on koira eikä jotain siltä väliltä.

Miksi, et anna vain vaimosi tuhlata. Ala lyömään rahaa sukanvarteen. Anna vaimosi tuhlata, mutta anna hänen ottaa myös vastuu tuhlailuistaan. Velkaa tulee ja jos hän ei näitä velkojaan pysty maksamaan, niin ne menee ulosottoon ja sitten tulee merkintä luottotietoihin... Anna siis hänen tuhlata ja katsoa mihin joutuu tuhlailuillaan... Pidä sinä itsesi ja lapsesi erossa siitä touhusta. Eiköhän se seinä tule joskus vaimollasi vastaan.

Ja sitten olet varmstikin jo aika vahvoilla..

Ap:n tilanne on todella kamala, jos se on semmoinen kuin hän kuvailee. Nainen tuhlaa ihan kaiken. Tuossa tilanteessa on varmasti moni arvelluttava keino sallittu...

Niin. Mää ainakin ehdotan, että otat tilisi vallan itsellesi. Ota vaikka uusi tili, johon ohjaat suoraan omat palkkatulosi. Ostat sen ruuan+välttämättömät tarvikkeet, etkä yksinkertaisesti annan naiselle pätkääkään sitä humpuuki rahaa. Jos nainen alkaa valittaa, niin sano, että ei kaikki raha kasva puissa ja tilität yhä uudelleen hänen rahatuhlauksestaan. Jos tekee velkaa kaikkialle, niin menettää sit omat luottotietonsa. Sanot vaan, ettei mahda mitään, kun et näköjään vaan osaa olla ostamatta..

En vaan ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
vittu, mie en jaksais katella... oikeesti... siulla on kyllä aika paska tilanne (oletettaen ettei tämä ole provo) josta ei ole valitettavasti muuta ulospääsyä ku avioero tai kortit ja oikeudet pois akalta.

Valitettavasti ei ole provo. Olisikin... Mutta on ihan todellinen tilanne minulla. Tuo korttien poisotto on työn alla mutta h e l e v e t i n kova tappelu siitä tulee jos edes onnistuu.

Ja avioehtoa ei valitettavasti ole... Tulee talo maksetuksi kahteen kertaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Itse olin aikanaan exän kanssa suunnilleen vastaavassa tilanteessa, ei ihan yksi-yhteen, mutta kuintenkin. Se eropäätös oli hel-ve-tin vaikea tehtäväksi, mutta onneksi tuli loppujenlopuksi tehtyä.

Ja aidosti taisi olla kaikille osapuolille se paras mahdollinen ratkaisu. Tai tarkemmin sanottuna se vähiten huono ratkaisu. Lapsillakin tuntuu asiat olevan nyt paljon tasaisemmin.

On se jotenkin lohduttavaa tietää että on muitakin... Ja kyllä, ei tuo eropäätös minullakaan todellakaan helppo ole tehtäväksi. Vaimo on yhä edelleen minulle rakas ja paljon siitä minkä takia häneen alunperin ensin ihastuin ja sitten rakastuin on edelleen tallella. Enkä nyt tarkoita pystyä c-kuppia kolmen lapsen jälkeen vaan jotain ihan muuta. Ja hänellä ei muuten alunperinkään ollut c-kuppi. No joo, asiaan. Mutta kun kerta kaikkiaan ei muuta vaihtoehtoa tunnu löytyvän. Ja kun ei ole enää aivan nuori niin ei kerta kaikkiaan jaksa enää samalla tavalla kuin ennen kun pystyi melo helpostikin vetämään 16 tunin työpäivän ja 5-6 tuntia unta ja taas menoksi. Ei aan jaksa enää.

Niin, jatkan vielä, että miksi olet maksanut mukisematta nuo kaikki? Sitä minun on vaikea ymmärtää? 17 vuotta? Etkö osaa sanoa vaimollesi ei? Hänenhän elämä siinä menee kuralle - ei sinun...

Ja toisekseen tilanteesi olisi avioerossa paljon parempi, jos et paapois vaimoasi ja hänen tuhlailujaan. Hänellä luottotiedot meneet ja velkaa kaulaan asti. Paljon luulet tämän vaikuttavan elatuskiistassa.

Mielestäni olet toiminut aivan väärin - olet antanut "alkoholistille viinaa" ja kuvitellut, että se sen parantaa, kun jaksat vaan vierellä seistä ja pitää kodin pystyssä. Ei, ei ja vielä kerran ei! Herätys mies! Katkaise jo kierre! Laita vaimosi vastuuseen tuhlailuistaan - elä peittele sitä!

Toivottavasti saatte elämänne kuntoon - yhdessä. Toki vaimosi saattaa alkaa uhkailemaan erolla, mutta eikö se riski ole otettava? Kenties hän muuttuu, mutta 17 vuotta hän on saanut käyttäytyä tuolla tavalla, niin oppiikohan vanha koira enää uusia temppuja...

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Valitettavasti ei ole provo. Olisikin... Mutta on ihan todellinen tilanne minulla. Tuo korttien poisotto on työn alla mutta h e l e v e t i n kova tappelu siitä tulee jos edes onnistuu.

Anna kortit olla naisella. Ota nimesi pois luottokorteista, mitkä vaimolla on ja ota uudet. Ota uusi tili jne.

Älä siis yritäkään ottaa vaimolta mitään vaan ota sää uudet johon myös palkka lähtee juokseen. Luottokortit, mitkä on sun nimissä, niin lakkauta ne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras jatkaa:
Toivottavasti saatte elämänne kuntoon - yhdessä. Toki vaimosi saattaa alkaa uhkailemaan erolla, mutta eikö se riski ole otettava? Kenties hän muuttuu, mutta 17 vuotta hän on saanut käyttäytyä tuolla tavalla, niin oppiikohan vanha koira enää uusia temppuja...

Tuskin se enää mitään oppii. Mutta koska herra100 ei uskalla/pysty/voi/viitsi ottaa eroa, niin ehkä se vaimon ottama erokin on parempi kuin antaa tilanne olla tuommoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

Valitettavasti tässä on paljon sellaista mikä minusta tuntuu todelta kun omaa ja vähän ympäristönkin juttuja katsellut. Tietysti koskaan ei tiedä mitä on kulissien takana niinkuin ei meilläkään. Mutta joskus näyttänyt että ihan hyvä ja kilti mies on laitettu vaihtoon aika pienen asian takia tai vain siksi että haluttu parempaa tai on haluttu "jännä" mies tain sielunkumppani tai jotain. Kiltti mies kelpaa elättäjäksi. Kyyninen asenne, tiedetään mutta valitettavasti kokemusperäinen.

Mitä taas tuohon vahva mies jne tulee. Niin kyllä tässä on vahvoja yritetty olla monestikin. Mutta kyllä takaisin tulee vähintään yhtä rajusti. Tyyliin "Ja minuahan ei alisteta", "Minulla on oikeus tehdä näin", "Et sinä voi kieltää minua menemästä teatteriin ystävien kanssa". Että yritetty on. Olenko sitten antanut noissa periksi liian helposti. En tiedä. Mutta käsirautoihin pitäisi laittaa että saisi estettyä menemästä johonkin jos on niin päättänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Asiaa!

Itse sanoin miehelle heti seurustelun alkaessa, että jos alkaa kyseleen multa saako mennä sinne ja saako tehdä tätä ja menee siihen tilaan, että mää päätän kaikesta ja toinen on vaan se seinäkukkanen, niin kunnioitusta ei tipu pätkääkään. Tunteet tulee ottaa huomioon, mutta ei niin, että "joutuu" päättämään esim. toisen menoista. En ole toisen äiti, joka sanoo mitä tehdä. Haluan, että mies on mies ja koira on koira eikä jotain siltä väliltä.

Varmasti asiaa. Menemisistä vaimo ei päätä. Siis minun. Tai tietty sitä kautta että työtä niin paljon että aikaa kovin paljon ei ole mihinkään mennä. Eikä oikein rahaakaa. Muutenkin on monta kertaa tullut tehtyä päätöksiä jotka eivät ole miellyttäneet, aina en ole tunteitakaan huomioinut kun on ollut kyse asiasta joka on minusta pakko tehdä tai minun mielipiteeni että näin tehdään.

Mutta joskus näyttänyt että ihan hyvä ja kilti mies on laitettu vaihtoon aika pienen asian takia tai vain siksi että haluttu parempaa tai on haluttu "jännä" mies tain sielunkumppani tai jotain. Kiltti mies kelpaa elättäjäksi. Kyyninen asenne, tiedetään mutta valitettavasti kokemusperäinen.

Mitä taas tuohon vahva mies jne tulee. Niin kyllä tässä on vahvoja yritetty olla monestikin. Mutta kyllä takaisin tulee vähintään yhtä rajusti. Tyyliin "Ja minuahan ei alisteta", "Minulla on oikeus tehdä näin", "Et sinä voi kieltää minua menemästä teatteriin ystävien kanssa". Että yritetty on. Olenko sitten antanut noissa periksi liian helposti. En tiedä. Mutta käsirautoihin pitäisi laittaa että saisi estettyä menemästä johonkin jos on niin päättänyt.

Kyllä mäkin olen vaihtanut "kiltin miehen". Mutta jos toinen alkaa olemaan rasitteena sen takia, kun ei mitään itse osaa tehdä ilman kysymisiä, niin kyllä se pannuun ottaa. Seksihalukin on siitä kaukana kun mies pyytelee anteeksi ja kysyy saako tehdä sitä ja tätä.. Ei sellaista vaan kunnioita. Valitettavasti. Ulkopuolisin silmin varmaan olin hirveä hyväksikäyttöjä pirttihirmu, koska mies ei edes omiin menoihinsa (mukamas) saanut mennä. Katsos jos se ei halunnut mennä niin sanoi aina, ettei nainen päästä..

No, et sinä voikaan kieltää vaimoasi menemästä teatteriin. Se on ihan totta. Ja jos yrität sillä näyttää "miehisyyttäsi" niin metsään menee. Ei toisen menoja pysty rajoittamaan, eikä se ole sitä "kaapinpaikan näyttämistä". Tämän takia onkin _teidän tilanteessa_ että rahat olisi erilliset, koska sit kun nainen huomaa, ettei hänellä olekaan rahaa mennä, niin tajuaa itsekin, ettei sinne voi mennä. Koska ei ilmeisesti tajua kun rahat on loppu, niin tajuaa sen sitten luottotietojensa menetyksen kautta.

Yhteistyössä