Henkinen väkivalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut

Vieras
Oon ihan hukassa...Mies käyttää henkistä väkivaltaa, jopa lapsia uhkailee!!!
Ja muutenkin on aina pahalla päällä, tänäänkin aamusta asti. Oon tosi ahdistunut ja siksi joudun käyttää rauhottavia. Erosta on puhuttu jo pitkät ajat, viimeks aamulla sanoin et kai se olis paras vaihtoehto. Mutta se on tosi vaikea järjestää!!! On paljon velkaa, niistä ei pääse varmaan vuosiin. Mulla ei olis varaa hankkia omaa kotia...tuntuu et tukehdun!!!!

Raha ja sellainen on kuitenkin vain maallista. Tärkeintä on sun hyvinvointi :hug: .
Älä ihmeessä jää siihen suhteeseen jos vain ahdistaa, jokaisella on oikeus onneen. Ja voit olla onnellinen ilman sitä ikiomaa kotia, vuokra-asunnossakin voi elää.
Mä jätin miehen joka harrasti henkistä väkivaltaa, oli suorastaan hionut taitonsa huippuunsa sen osalta, riehui kännissä, oli sairaalloisen mustasukkainen ja kahlitsi, tai ainakin yritti kahlita mut kotiini. Teki selväksi että en osaa mitään, olen tyhmä, eikä mua kukaan hänen jälkeensä huolisi.. :'(
Tuollainen puoliso tappaa sut lopulta henkisesti..

On järjetöntä elää onnettomana vain rahan takia.

Voimia sulle, mitä teetkin :hug:

Rauhoittava ei paranna ahdistusta, ne vaan helpottaa oireita sen verran, että selviät. Eli ekana pitäs jaksaa hankkia terapeutti, joka auttaa oikeasti. Hankalaa kyllä kun on ahdistunut :/
Mutta kun erotakkaan ei oikein ahdistuneena kannata; joskus maailmankuva voi lla ahdistuneella hyvinkin vääristyny, eli suhde ei olekkaan niin huonolla tolalla, kun pääsee vähän jaloilleen. Oikeastaan parisuhteesa elävän ahdistuneen pitäisi aina käydä terapeutilla myös kumppaninsa kanssa, silloin terapeutti saa tilanteesta paremman kokonaiskuvan ja ahdistuneellekin selviää nopeammin, onko hän ahdistunut suhteen takia, vai onko suhde kuralla ahdistuksen takia. Jos väkivalta on vain henkistä, sen voi myös kuvitella -kokemusta on! Kuten kyllä siitäkin, että henkinen väkivalta on pahempaa kuin fyysinen.

Kiitos kun vastasitte...! mutta niinkuin sanoin mulla ei olis pitkiin aikoihin mahd. hankkia omaa kotia velkojen takia. Oon saanu kyllä niin paljon paskaa niskaani tässä et lähtisin välittömästi jos voisin!

Tuli mieleen mistä voisin hankkia apua? Tuo äijähän ei lähde mihinkään on tehnyt selväksi.
Perheneuvola ehkä, mut pelkään et mies kertoilee musta sinne jotain jos meen...

Sinuna kyllä lähtisin hyvän sään aikana. Mun exä harrasti kans tota henkistä väkivaltaa haukkumalla mua vieraitten aikana. Ei ollut väliä ketä oli kylässä niin mies aina jaksoi pistää mua maan alimpaan naljailemalla mun läskeistä ja kaikesta muustakin. Moni ihmettelikin miten kauan mä sitä jaksan sietää enkä sitten enää jaksanutkaan vaan pistin eron vireille ja sanoin exälle että tää homma loppui nyt ja mulla on uusi mies.
Tyttö jäi isälleen koska neiti oli tottunut saamaan kaiken periksi isältään eli meillä oli jo kasvatuksessa niin kauheita ristiriitoja ettei tosikaan. Mutta onneksi kuitenkin pystyttiin eroamaan sovussa ja otettiin yhteishuolto tytön takia joten tyttö sai käydä mun luona niin paljon kuin halusi.
Mä nautin kun ei kukaan enää sanonut pahaa sanaa toisten kuullen. Mun kuopuksen isä on mahtava mies ja isänä myös hyvä, on meilläkin ollut omat ongelmamme mutta uskon että ne on voitettu, isompia riitoja ei ole ollut ainakaan pariin kolmeen vuoteen eikä koskaan sano pahaa sanaa mulle jos on vieraita.

Aion soittaa heti maanantaiaamuna perheneuvolaan, oon niin kurkkua myöten täynnä tätä!
Se ei edes nouse aamuisin ylös sillon kun muut, makaa vaan eikä kuuntele mitään! Ja uhkailee mua...

Yhteistyössä