Helvetti kun sattuu, mies jätti toisen vuoksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enkös mä sanonut.. Ja oman mielipiteeni tämän varalle annoinkin jo.
Älä heitä suhdetta hukkaan yhden virheen perusteella. Muista, että olemalla aidosti armahtava voit saada hänestä hyvän kumppanin vielä keinustuoliin asti! Ja harkitse tarkkaan millä asenteella otat hänet takaisin jos otat. Ylimielinen ja loukkaantunut asenne tekee vain hallaa.

tuli vielä mieleen että kun teki noita ohareita lasten tapaamisissa, sekin saattoi johtua vain siitä että lasten tapaaminen teki niin kipeää, "poissa silmistä" on vain helpompi kestää lasten itkeminen perään jne

Siis oikeasti jos kirjoittamasi asiat, että teillä oli ihan ok suhde ja oli hyvä isä. Niin toivon todella että kokoatte suhteenne uudelleen <3

Mistä sitä tietää, miten hel..tisti miehesi katuu tyhmyyttään, että hurahti silleen. Toiset sanoo että mitä jos tekee saman uudestaan, mitä sitä nyt hel..tti etukäteen murehtimaan?? jos tekee, niin sittenhän homma on selvä, ei armoa enää. Mutta oikeesti kaikki me tehdään virheitä??

tuli vielä mieleen että kun teki noita ohareita lasten tapaamisissa, sekin saattoi johtua vain siitä että lasten tapaaminen teki niin kipeää, "poissa silmistä" on vain helpompi kestää lasten itkeminen perään jne

Siis oikeasti jos kirjoittamasi asiat, että teillä oli ihan ok suhde ja oli hyvä isä. Niin toivon todella että kokoatte suhteenne uudelleen <3

Mistä sitä tietää, miten hel..tisti miehesi katuu tyhmyyttään, että hurahti silleen. Toiset sanoo että mitä jos tekee saman uudestaan, mitä sitä nyt hel..tti etukäteen murehtimaan?? jos tekee, niin sittenhän homma on selvä, ei armoa enää. Mutta oikeesti kaikki me tehdään virheitä??

ottaa mis takasi ku sai käyvä panemassa toista? eikö se mies unohtanu perheensä ensin ja meni heti toisen syliin ku tuli "vaikeaa"? siinäpä mies katukoot, itte mokas. turha ois takasi itkeä. ja naisen pitäs ottaa mies takasi hyvin vuosien takia? eikä ajatella kuinka mies loukkasi. eikä suhe ole voinu olla ok jos on pitäny pettää.... hyvä isä voi olla, vaikkaki vähästäpä jätti lapsensa :/

Kyllä se totuus alkaa valjeta sille naikkoselle, kun alkaa nämä uusperhe kuviot pyörimään...
Ja tämä voi olla teidän parisuhteen kriisi. Miehen 40 kympin kriisi josta voitte oikein hyvin selvitä.
Mun neuvo ala tosiaan elämään omaa eläämäsi tee kaikenlaista harrasta, tapaa ystäviä, käy ulkona tuulettumassa silloin kun se mahdollista. Tutustu uusiin ihmisiin ym
Tiedän mistä puhun koska yksi kriisi on selätetty meidän perheessä :)

[QUOTE="vieras";23738423]Ja minä olen niin säälittävä, että ottasin varmaan takas.[/QUOTE]

Mä otin mieheni takaisin sen jälkeen kun oli puoli vuotta asunut toisen naisen kanssa. Enkä ole mielestäni yhtään säälittävä tai epätoivoinen.

Tuosta on aikaa jo kohta kymmenen vuotta ja tuskin enää muistan koko tapahtumaa.

Hirvittävän mustavalkoisesti ja jyrkästi monet ajattelee. Me emme pysty asettumaan kenenkään toisen asemaan, vaikka omaisimme samanlaisia kokemuksia. Kyllä minä voisin kuvitella itseni antavan anteeksi ja yrittävän uudelleen, toki vaatisin parisuhdeterapiaa. Paljon työtä suhde kyllä vaatisi ja alkuun olisi varmasti vaikeaa, mutta ehkä yritys jossain vaiheessa palkitsee. Toisaalta ap itse tuntee itsensä parhaiten ja vain aika voi näyttää toimiiko suhde enää.

Mä otin mieheni takaisin sen jälkeen kun oli puoli vuotta asunut toisen naisen kanssa. Enkä ole mielestäni yhtään säälittävä tai epätoivoinen.

Tuosta on aikaa jo kohta kymmenen vuotta ja tuskin enää muistan koko tapahtumaa.

Niin, puoli vuotta on pieni aika verrattuna loppu elämään. Olettaen, että loppu elämä on tyydyttävää. Ja monesti on, kun selätetään parit kriisit. ;)
Mielestäni osoittaa vahvuutta ja herkkyyttä pystyä rakentaan jokin hajonnut uudelleen.

ottaa mis takasi ku sai käyvä panemassa toista? eikö se mies unohtanu perheensä ensin ja meni heti toisen syliin ku tuli "vaikeaa"? siinäpä mies katukoot, itte mokas. turha ois takasi itkeä. ja naisen pitäs ottaa mies takasi hyvin vuosien takia? eikä ajatella kuinka mies loukkasi. eikä suhe ole voinu olla ok jos on pitäny pettää.... hyvä isä voi olla, vaikkaki vähästäpä jätti lapsensa :/

Sullapa on ihanan mustavalkoinen ajattelutapa :)

[QUOTE="Elina";23738691]En vaan ymmärrä mitä minä tein väärin, olin hyvä vaimo, ymmärsin ja rakastin. Meillä oli ihana koti yhessä, ihanat lapset. Naurettiin yhdessä, juteltiin kaikesta. En varmaan ollut tarpeeksi hehkeä sitten, vaikka en kyllä ikäisekseni ole mikään rupsahtanut. Sitä vaan miettii miksi? Miksi en ollu tarpeeksi hyvä?[/QUOTE]

Minä mietin näitä samoja asioita viime kesänä kun mieheni jätti minut ja muutti uuden naisen luokse. Oli aloittanut suhteen työkaverinsa kanssa. Voin viime kesänä tosi huonosti, en voinut syödä pariin viikkoon yhtään mitään. Järkytys oli niin valtava. Mietin, mitä olin tehnyt väärin. Mekin nauroimme ja meillä oli mielestäni ollut hyvä avioliitto. Lapsia kolme kappaletta. Naimisissa olimme 15 vuotta. Aamuisin heräsin paniikissa ja järkytyin joka aamu kun tajusin, ettei elämäni ollutkaan pahaa unta vaan todellisuutta. Olin yksin lasteni kanssa kotona ja mies oli muualla! Minut oli jätetty toisen naisen vuoksi! Olin erittäin ahdistunut ja minuun sattui. Puhuin kaikkien kanssa, ystävien ja läheisten sukulaisten kanssa. Puhuin ja puhuin. Ajattelin, etten koskaan enää toivu ja elämäni on lopulliseti pilalla. En uskonut kun ihmiset sanoivat, että oloni paranee ajan kanssa. Kaikki jankuttivat, että aika tekee tehtävänsä. Minua ärsytti.

Aika teki kuitenkintehtävänsä eli tukijoukot olivat oikeassa. Oloni on nyt hyvin paljon parempi, odotan tulevaa kesää innolla. En ole uudessa suhteessa, olen yksin lasten kanssa. Päivä päivältä olen tyytyväisempi elämääni. Minä pärjään näin, olen arvokas ihminen siinä kuin muutkin. Olen pyrkinyt välttämään katkeruutta. Ex-mieheni on edelleen uuden naisen kanssa, suhde on vakava. Vaikka nyt ap tuntuukin pahalta ja vaikealta ja sinun saattuu, luota siihen, että olosi ei pysy noin huonono ikuisesti. Sitä on vaikea uskoa, mutta jonain päivänä huomaatkin, että iloitset asioista aivan kuten ennen tai jopa enemmän kuin ennen!

sinulla ei selvästikkään ole kokemusta yli 10 vuoden avioliitosta

Niin, puoli vuotta on pieni aika verrattuna loppu elämään. Olettaen, että loppu elämä on tyydyttävää. Ja monesti on, kun selätetään parit kriisit. ;)
Mielestäni osoittaa vahvuutta ja herkkyyttä pystyä rakentaan jokin hajonnut uudelleen.

niin samaa mieltä :)

Tietysti aloittajan on saatava roimasti lisää omaaa aikaa ja harrastuksia. Ei se mitään helppoa tule olemaan, mutta mitäpä emme lasten eteen tekisi?

Mies saa tehdä mitä haluaa,rikko perheen, jättää ja muuttaa uuden naisen luo. Mies kun vähän vingahtaa niin ollaan taas syli auki.Mitäs siitä,mitä mies teki.

Turha luulla,et tuo ei vaikuttaisi myös lapsiin. Siinä lapsetkin oppivat,et toista saa kohdella miten haluaa. Varmasti miettivät et milloin isi taas lähtee uuden matkaan.

Joo, en ota sitä takas. Mietin sitä yön yli, ja juttelin hyvän ystävän kanssa, joka sai mut näkemään järkeä. En todellakaan palaa siihen liittoon. Miehelle olen sanonut, että hän on valintansa tehnyt ja saa nyt elää sen mukaan. Minä oikeasti pystyn olemaan ilman sitä, luottamus on mennyt, ja tuo takaisin ruikutus todisti vain sen miten heikko se ihminen on. Kasvakoon aikuiseksi jossain muualla, minä haluan erilaisen elämän.

[QUOTE="Elina";23773855]Joo, en ota sitä takas. Mietin sitä yön yli, ja juttelin hyvän ystävän kanssa, joka sai mut näkemään järkeä. En todellakaan palaa siihen liittoon. Miehelle olen sanonut, että hän on valintansa tehnyt ja saa nyt elää sen mukaan. Minä oikeasti pystyn olemaan ilman sitä, luottamus on mennyt, ja tuo takaisin ruikutus todisti vain sen miten heikko se ihminen on. Kasvakoon aikuiseksi jossain muualla, minä haluan erilaisen elämän.[/QUOTE]

Hyvä päätös, pysy siinä!

[QUOTE="Kenguru";23773878]Hyvä päätös, pysy siinä![/QUOTE]
Näin on. Ja se on totta, että tunteet tasaantuu, ja järki tulee päähän sen ekan järkytyksen jälkeen. Mulla on hyvä ystävä, joka on myös eronnut ja sen eroprosessin työstänyt, ja hän on ollut korvaamaton apu minulle ymmärtämään itseäni ja mikä minulle on elämässäni parasta. Tuntuu oikeasti hyvältä ajatella itsenäisesti, eikä olla riippuvainen. Ja tämä ketju on auttanut minua ihan hirveän paljon, hyviä neuvoja ja järjen sanoja. Kiitos. :)

[QUOTE="Elina";23773855]Joo, en ota sitä takas. Mietin sitä yön yli, ja juttelin hyvän ystävän kanssa, joka sai mut näkemään järkeä. En todellakaan palaa siihen liittoon. Miehelle olen sanonut, että hän on valintansa tehnyt ja saa nyt elää sen mukaan. Minä oikeasti pystyn olemaan ilman sitä, luottamus on mennyt, ja tuo takaisin ruikutus todisti vain sen miten heikko se ihminen on. Kasvakoon aikuiseksi jossain muualla, minä haluan erilaisen elämän.[/QUOTE]

A-S-I-A-A!!!!! Tsemppiä jatkoon ja onnea erilaisen elämän tavottamiseen! :)

ok. sinä sen kuitenkin parhaiten tiedät :) ei palstalaiset voi kukaan tietää totuutta ja sitä millainen suhde teillä oli.

Toivotan sinulle paljon voimia ja jaksamista arjessa. Elämä vielä voittaa ja muista hankkia myös itsellesi omaa aikaa ja virkistäytymistä. Siten jaksat parhaiten tukea lapsiasi :)

Turha luulla,et tuo ei vaikuttaisi myös lapsiin. Siinä lapsetkin oppivat,et toista saa kohdella miten haluaa. Varmasti miettivät et milloin isi taas lähtee uuden matkaan.[/QUOTE]

tuossa olet kyllä oikeassa

Meillä oli samankaltainen tilanne. Mulla meni puoli vuotta, että lakkasin ajattelemasta miestä päivittäin. Nyt, 10 kk eron jälkeen (teki tosi paskamaiset, niinkuin sinullekin!) pystyin ensimmäisen kerran tapamaan miehen niin, ettei enää tuntunut yhtään pahalta. Niin, etten ollut enää vihainen, surullinen tai loukattu.

Hitto, että oli hieno tunne. Minä selvisin! Meni siihen näköjään aikaa, mutta silti.

Sinäkin selviät!

Vinkkinä: jos olet päätöksesi tehnyt (että miestä et enää ota takaisin) lopeta kaikki ylimääräinen (siis ei lapsiin konkreettisesti liittyvä) yhteydenpito. Ihan kaikki.Jos mies yrittää jutella muuten vain, lopeta keskustelu siihen. Puhelimessa laita luuri kiinni, tavatessa kävele vain pois, älä edes avaa miehen lähettämiä viestejä. Helpottaa päätöksessä pysymistä, kun ei anna toiselle mahdollisuutta "lirkutella" itseään takaisin.

Minut jätettiin myös 13 vuoden jälkeen kaksi pientä lasta ja kaikki oli hyvin. Sitten mies sanoi että ei tiedä mitä haluaa elämältään ja ei halua perheelämää. Voi luoja miten romahdin itkin, rukoilin ja huusin mutta mitään vastausta en saanut. Koitetaan sisaret jaksaa, meillä mies hylkäsi lapsensakkin ei halua tavata tätä en voi ikinä käsittäää...

Eroaminen pitkästä suhteesta sattuu. Pitkään. Raivoa purin liikuntaan. Raivosin. Ripitin miestä. Haeeastin yhden illan juttuja kostomielessä.
Kesti kauan ennen kuin kykenin päästämään irti. Ajattelin että mies on kuin syöpä. Kasvaimen leikkaaminen voi jättää ruman jäljen, mutta siitä paraneminen alkaa.

Myräkkä joka sinulla nyt on menossa on rankkaa. Koe ne tunteet. Paha olo helpottaa kyllä.
Ajattele että tämä luku on ohitse. Nusaise miestä kun tilaisuus tulee. Kostoksi uudelle tietty.

Sun kannattaa oikeasti nyt miettiä vaikka kuukausi mitä sä haluat. Ja miehes miettii tahollaan mitä hän haluaa. Älkää ratkaisko suuntaan tai toiseen mitään liian nopeasti. Ehkä miehen mieli muuttuu vielä ja haluaakin tämän naikkosen takaisin... tai sinä et sittenkään pysty antamaan anteeksi. Mieti rauhassa!

Sovi vaikka että haluat kuukauden miettiä, mitä SINÄ haluat. Syyskuussa katsotte onko mahkuja palata. Jos mies koko kuukauden haluu sut takas, niin voipi olla tosissaan. Ehdit myös itse miettimään pystytkö antamaan anteeksi. Perusteellinen keskustelu avoimesti aiheesta on myös paikallaan.

Ja jos päätät antaa anteeksi, niin anna sitten myös. Muuten se syyttely syö teidän suhteen ja se kuolee siihen. Itse olen anteeksi antanut, enkä ole katunut ainakaan enää (ei suhdetta, yhdenillanjuttu yli 10v sitten). Vielä 5v sitten päiväkirjamerkinnät tuolta ajalta satutti. Etsin lapsuudenkuvia tällä viikolla kutsukorttiin ja törmäsin päiväkirjaan tuolta ajalta. Ei satuttanut enää :)

Yhteistyössä