Helvetillinen kitinä kun on niin kylmä...

"vieras"
[QUOTE="vieras";23166950]Ja kesällä samat henkilöt kitisee, kun on liian kuuma.

Toivottavasti saataisiin taas kesällä vähintään yhtä lämpimät säät ja yhtä kovat helteet, kuin mitä oli viime kesänä. :)

Tällaisten pakkasten keskellä sitä vain toivoo aurinkoisia ja helteisiä kesäkelejä. Vähintään +35 asteen helle tänne kiitos. :)[/QUOTE]

En mä kyl helteistä ole valittanut. Helteillä meidän kivitalo on ihanan viileä, työskentelen myös kellaritiloissa jotka on kesällä passelin viileät, autossa on ilmastointi ja ah putket ei jäädy!!!
 
[QUOTE="vieras";23166950]Ja kesällä samat henkilöt kitisee, kun on liian kuuma.

Toivottavasti saataisiin taas kesällä vähintään yhtä lämpimät säät ja yhtä kovat helteet, kuin mitä oli viime kesänä. :)

Tällaisten pakkasten keskellä sitä vain toivoo aurinkoisia ja helteisiä kesäkelejä. Vähintään +35 asteen helle tänne kiitos. :)[/QUOTE]

Minä en ole valittanut helteistä. =)
 
"Kenguru"
[QUOTE="vieras";23166916]Niin, ja sitten vielä ne perkeleet joilla on auto ja silti valittavat :D[/QUOTE]

Ei se auto pakkasta poista...
Kyllä mun mielestä onkin helpompaa että on se auto. Sen jossain ketjussa mainitsinkin. Joutuu sitä silti ulkona olemaan vaikka auto onkin, ja on mulle pakkasesta muitakin haittoja, mutta niistä kirjoitinkin tuolla ylempänä.

Joten vali vali vieläkin;)
 
"vieras"
Vai että opettelisin pukeutumaan oikein...
Kun olen astmaatikko, niin se pukeutuminen ei auta, kun pitää tuota jääkylmää, kuivaa ja pakokaasunkatkuista ilmaa hengittää. Joo, en voi olla neljän seinän sisällä vaan käyn töissä, kuljen bussilla ja kävelen.
Harrastan liikuntaa, lenkkeilen säännöllisesti ja käyn näin talvisin hiihtämässä, mutta - 20 on minulla pakkasraja. (Nyt on ollut jo yli viikon vähintään 20 astetta pakkasta ja vielä jatkuu ensi viikolle asti). KYLLÄ VALITAN!!! En pukeutumisen vaan HENGITTÄMISEN vuoksi.
 
plm
[QUOTE="vieras";23166950]Ja kesällä samat henkilöt kitisee, kun on liian kuuma.

Toivottavasti saataisiin taas kesällä vähintään yhtä lämpimät säät ja yhtä kovat helteet, kuin mitä oli viime kesänä. :)

Tällaisten pakkasten keskellä sitä vain toivoo aurinkoisia ja helteisiä kesäkelejä. Vähintään +35 asteen helle tänne kiitos. :)[/QUOTE]

En valittanut helteestä kertaakaan viime kesänä ja toivon ensi kesästä yhtä kuumaa.
 
Ei se nyt noin kamalaa ole.
On se.
Sitäpaitsi kaikenmaailman ylimääräiset romppeet päällä on vaikea pitää yllä normaalia tahtia. Kroppa ei toimi ja liiku niin hyvin, kuin yhden vaatekerroksen kanssa.
8 tunnin päivään menee 10 tuntia kaikkine pukemisine ja riisumisineen, ja ovien kyttäämiseen. (Jos normaalisti avaat ovet, viet ne 20 hevosta ulos ja ehkä pistät ovet kiinni kun alat siivoamaan, niin näillä keleillähän ne ovet laitetaan kiinni joka kopukan jälkeen siinä toivossa, ettei putket jäädy ja jäätyy kuitenkin.)

Kyllä, pakkaset on täysin ahterista.
Ja ei, en aio valittaa jos kesällä on +35, olen siihen täysin tyytyväinen.
 
Laulava Lomittaja
Samoilla linjoillla ap:n kanssa.Tok ymmärrän ettei kaikki ole talvi-ihmisiä,ovat herkkiä palelemaan jne..enkä pahakseni laita jos vaikka valittavat kylmästä.Tottahan on että kylmän välttää pukemalla kunnolla,kerrospukeutuminen on kova juttu näillä pakkasilla.

Kaikesta huolimatta toivottelen jokaiselle jaksamista ja mukavaa talvea.

ps.Minä en itse tykkää kesästä...joten saatan äityä valittamaan sitten niistä hellekeleistä..
 
Kesällä täällä valiteltiin sitä, että on niin kuuma, ettei jaksa edes rakastella. Talvella ei taida olla sitä ongelmaa:D
Minä kyllä voisin ottaa vähän vähemmän pakkasta, ja juu pukeudun lämpimästi. Hyvinkin lämpimästi.
Mutta mikään tähänastisista vaihtoehdoista, joita olen kokeillut, ei ole pitänyt käsiäni riittävän lämpimänä.
Ei useat päällekkäiset villalapaset, ei toppahanskat villalapasilla, ei paksut karvavuoriset aidot nahkarukkaset kera villalapasten.. että siltä osin talvi on kyllä ongelma, vaikka miten puketuisin.
 
On se.
Sitäpaitsi kaikenmaailman ylimääräiset romppeet päällä on vaikea pitää yllä normaalia tahtia. Kroppa ei toimi ja liiku niin hyvin, kuin yhden vaatekerroksen kanssa.
8 tunnin päivään menee 10 tuntia kaikkine pukemisine ja riisumisineen, ja ovien kyttäämiseen. (Jos normaalisti avaat ovet, viet ne 20 hevosta ulos ja ehkä pistät ovet kiinni kun alat siivoamaan, niin näillä keleillähän ne ovet laitetaan kiinni joka kopukan jälkeen siinä toivossa, ettei putket jäädy ja jäätyy kuitenkin.)

Kyllä, pakkaset on täysin ahterista.
Ja ei, en aio valittaa jos kesällä on +35, olen siihen täysin tyytyväinen.
Tätähän tämä on talvella. Minkäs sille tekee kun ollaan hevoset valittu. Ainahan sitä voi alkaa vaikka hamstereita kasvattamaan. Ei se ainakaan valittamisella ja negatiivisella asenteella miksikään muutu.
 
"Kenguru"
Mä en ymmärrä sitä, miten joillakin on kauhea halu kumota toisten näkemyksiä asioista.
Jos ei pidä pakkasista niin ei pidä. Ei se oma kokemus toisen kokemusta miksikään muuta.
 
"vieras"
Kärsiikös muut kylmistä sormista ja varpaista sisätiloissa. Nytkin on sormet ihan jääkalikat. Pitää välillä pitää toppahousujen taskuis et suurin kohmelo katois. Nytkin jaloissa on kolme villasukat!! Sisätiloissa pidän myös pipoa ja toppiksia, päällä kolme paitaa ja peitto :D En tiiä mut jostain syystä jatkuva asuintilojen viileys kiristää mun pinnaa. +16- +19 lämpötilois kun on viettänyt monta päivää putkee.. niin ei tää nautintoa ole, wc-pytyn renkaaseen meinaan perse jäätyä kiinni.. niin kyllä kiristää päästä.
 
"Kenguru"
[QUOTE="vieras";23167233]Kärsiikös muut kylmistä sormista ja varpaista sisätiloissa. Nytkin on sormet ihan jääkalikat. Pitää välillä pitää toppahousujen taskuis et suurin kohmelo katois. Nytkin jaloissa on kolme villasukat!! Sisätiloissa pidän myös pipoa ja toppiksia, päällä kolme paitaa ja peitto :D En tiiä mut jostain syystä jatkuva asuintilojen viileys kiristää mun pinnaa. +16- +19 lämpötilois kun on viettänyt monta päivää putkee.. niin ei tää nautintoa ole, wc-pytyn renkaaseen meinaan perse jäätyä kiinni.. niin kyllä kiristää päästä.[/QUOTE]

Juu. Takkaa voi onneksi lämmittää, mutta ei sekään koko aikaa roihua, eikä lämpö kestä vuorokauden ympäri. Töissä on ihan sairaan kylmä, istun talvet pitkät neljä!!! paksua paitaa päällekäin, yleensä pari fleeceä. Nytkin on muuten t-paita, huppari, fleece ja villatakki päällä, sekä viltti jaloilla kun tänään ei tullut laitettua takkaa päälle kun tultiin vähän myöhemmin kotiin.
 
[QUOTE="vieras";23167233]Kärsiikös muut kylmistä sormista ja varpaista sisätiloissa. Nytkin on sormet ihan jääkalikat. Pitää välillä pitää toppahousujen taskuis et suurin kohmelo katois. Nytkin jaloissa on kolme villasukat!! Sisätiloissa pidän myös pipoa ja toppiksia, päällä kolme paitaa ja peitto :D En tiiä mut jostain syystä jatkuva asuintilojen viileys kiristää mun pinnaa. +16- +19 lämpötilois kun on viettänyt monta päivää putkee.. niin ei tää nautintoa ole, wc-pytyn renkaaseen meinaan perse jäätyä kiinni.. niin kyllä kiristää päästä.[/QUOTE]

Välillä on varsinkin oikean käden sormet tosi kylmät. Äsken auttoi kun pidin tunnin lapasia kädessä.
 
Tätähän tämä on talvella. Minkäs sille tekee kun ollaan hevoset valittu. Ainahan sitä voi alkaa vaikka hamstereita kasvattamaan. Ei se ainakaan valittamisella ja negatiivisella asenteella miksikään muutu.
Tätähän tämän ei automaattisesti tarvitse olla talvella, jos on inhimillinen talvi. Nyt on 2 talvea peräkkäin ollut aivan perseestä. Vastavuoroisesti viime kesä oli hieno, toivottavasti seuraavakin.
Olen ollut huomaavinani, että ihmisistä -myös hevosihmisistä- monet tykkää jommasta kummasta vuodenajasta enemmän. Ja silloin sen toisen vuodenajan ääri-ilmiöt etenkin pistää ottamaan ohimoon.
En mäkään 10 asteen pakkasilla vielä isosti kitise, mutta tää -20 vaan on liikaa. Ja se olisi mulle liikaa, vaikka kasvattaisin hamstereita. ;) Silloin tod.näk. valittaisin vielä enemmän, koska pakkasen lisäksi hamsterit ei kuulu mun suosikkeihin.

Ajattelin ratkaista asian hankkiutumalla sellaiseen maantieteelliseen pisteeseen, jossa tällaisista keleistä ei ole suuren suurta riskiä. Muutamaan vuoteen se ei varmaan tule onnistumaan, joten valitan talvella, jos talvi on tällainen.
Kuuntelen talvi-ihmisten narinat sitten mukisematta kesällä ja nautin itse.
 
Ja mä en edelleenkään jaksa ymmärtää miksi ihmeessä ihmisten pitäisi toimia yybertehokkaasti säällä kuin säällä...? Suomalaiset suorittajat, -kele!!!!:headwall:
Mä olen onnellisimmillani toimiessani tehokkaasti siinä, mihin milloinkin ryhdyn. Ja se yybertehokkaasti latistaa mielialan, jos jo ryhtyminen täytyy miettiä kelin, eikä inspiraation mukaan :D
 
"vieras"
[QUOTE="Kenguru";23167216]Mä en ymmärrä sitä, miten joillakin on kauhea halu kumota toisten näkemyksiä asioista.
Jos ei pidä pakkasista niin ei pidä. Ei se oma kokemus toisen kokemusta miksikään muuta.[/QUOTE]

samat sanat, enkä ymmärrä, miksi ei saa sanoa ääneen ajatuksiaan ja tunteitaan!? pitäiskö olla vaan naama maireena, vaikka kuinka ottaa päähän?! suomalaiset sais vähän vapautua kaikenlaisessa tunneilmaisussa ja yrittää kestää kanssaihmisten negatiivisiakin tunteita niitä kieltämättä tai tyrmäämättä niin masennukset yms kansantaudit alkais osittain helpottuun.
 
"vieras"
[QUOTE="Kenguru";23167271]Juu. Takkaa voi onneksi lämmittää, mutta ei sekään koko aikaa roihua, eikä lämpö kestä vuorokauden ympäri. Töissä on ihan sairaan kylmä, istun talvet pitkät neljä!!! paksua paitaa päällekäin, yleensä pari fleeceä. Nytkin on muuten t-paita, huppari, fleece ja villatakki päällä, sekä viltti jaloilla kun tänään ei tullut laitettua takkaa päälle kun tultiin vähän myöhemmin kotiin.[/QUOTE]

Juu, meillä on alakerrassa uuni ja puuhella. Mut kun ne ei ole varaavia niin lämpöä ei tosiaan kestä kuin parisen tuntia eikä niilläkään saa lämpötilaa nostettua kuin siihen +20 pintaan. Ja kun tulisijois ei voi valitettavasti koko ajan pitää tultu (paitsi jos haluaa talonsa polttaa :D ) niin ei voi kuin kärsiä.

Ei sitä oikein pysty rentoutumaan kun kehon pitää koko ajan jännittää ja lämmittää itteään. Nukkumaan mennessä on inhottavaa ensin mennä kylmään sänkyyn ja peittoihin nukkumaan. Sit kun on saanu makuupaikkansa lämmitettyä niin häirittee se kun naama on kylmä mut keho on lämmin :D
 
Kiti kiti vali vali mutta ku en voi pukea kovin hirveästi ku ei takin alle enää mahu mahan kohalta. :snotty:

Ja ei se autoon auta vaikka kuin paljo laittaisin itseni päälle. Ei oo lämmintä tallia.

En tykkää kovasta pakkasesta. Poskipäät jäätyy ja sit on koko päivän punaset laikut poskipäillä. Eikä mulla oo kunnollista lakkiakaan ku laiskana en oo vielä saanu tehtyä. Pipo ei mee riittävästi korville.
 
Mä olen onnellisimmillani toimiessani tehokkaasti siinä, mihin milloinkin ryhdyn. Ja se yybertehokkaasti latistaa mielialan, jos jo ryhtyminen täytyy miettiä kelin, eikä inspiraation mukaan :D
Mun kuningasajatukseni taustalla on ärtymys siitä, että ihminen luulee selvityneensä voittajana luonnonolosuhteista..etenkin täällä Suomessa. Meidänhän siis täytyy olla ylivertaisia koska meillä on sähkövalot ja Nokia!!!! Whoohuu...
 
"chupacabra"
Bongasin tänään krookuksen varsia! Mietin, että mitä vihreitä keppejä on maahan laitettu pystyyn. Sitten sydän pamppaillen ja kädet täristen tajusin ne krookuksen aluiksi. Enkä edes asu Pohjois-Englantia etelämpänä, joten kyllä se kevät vaan tulee.
 
[QUOTE="chupacabra";23167585]Bongasin tänään krookuksen varsia! Mietin, että mitä vihreitä keppejä on maahan laitettu pystyyn. Sitten sydän pamppaillen ja kädet täristen tajusin ne krookuksen aluiksi. Enkä edes asu Pohjois-Englantia etelämpänä, joten kyllä se kevät vaan tulee.[/QUOTE]

Oh, you lucky bastard...:saint:

Kuulostaa ihanalta. Mutta täällä krookuksia ootellessa nenä jäätyy.
 

Yhteistyössä