Helvetillinen kitinä kun on niin kylmä...

no mua naurattais, oi että<33333333 oispa jo kesä!!!!! jaja ikkunaan voi kiinnittää kanaverkon, jottei kissat karkaa.
Tähän on pakko sanoa, että onhan se kanaverkko tosi kätevä mutta niitä kun ei saakkaan iha joka paikaan laitettua. Itselläni oli viime kesänä ihan tajuttoman kauhea olla, koska olen allerginen hyttysen pistoille (miulle tulee ihan jumalattomat paukamat ja ne kutiaa niin maan perkeleesti että ihanaa) en voinut nukkua ikkunat auki. Sisällä oli melko tukala olla ja kissoja kun ei hyttysverkko pidättele : D Ei siinä. Miusta kesä, kevät ja talvi ovat kaikki sieltä ja syvältä. Syksy se on vuodenaikojen aatelia <3
 
"vieras"
Samaa mieltä. Talvella on kylmä ja pitää kolata. Piste. Vaatetta päälle ja kitinät pois. Meillä oli aamulla -38 mittarissa ja töihin lähdettiin fillareilla ja tenavat käveli kouluun. Kukaan ei kitissyt, että ompa kylmä. Kaikki kisko kaulurin naamalle ja otti suunnan kohti määränpäätä.
 
"sondersson"
Mä en pahemmin edes huomaa eroa -10 asteen jälkeen, en tiiä onko mussa sitten jotain vikaa vai mistä se johtuu. Mut about sama mulle onko -10 vai -30, no ehkä vähän henkeen käy tuo jälkimmäinen...
 
ok
Tähän on pakko sanoa, että onhan se kanaverkko tosi kätevä mutta niitä kun ei saakkaan iha joka paikaan laitettua. Itselläni oli viime kesänä ihan tajuttoman kauhea olla, koska olen allerginen hyttysen pistoille (miulle tulee ihan jumalattomat paukamat ja ne kutiaa niin maan perkeleesti että ihanaa) en voinut nukkua ikkunat auki. Sisällä oli melko tukala olla ja kissoja kun ei hyttysverkko pidättele : D Ei siinä. Miusta kesä, kevät ja talvi ovat kaikki sieltä ja syvältä. Syksy se on vuodenaikojen aatelia <3
Laeta hyttysverkko :D
 
kyllä saa valittaa jos siltä tuntuu.. astmaatikot varmasti kiittelee tälläsestä kelistä, talojen omistajat varmasti kiittelee kun putket jäätyy ja neki autonomistajatki kiitteleen nauttii varmasti ihan täysillä kun auto hyytyy tai ei lähe käyntiin työpäivän päätteeks kun se seisoo tuol pakkases.

sähkölämmitteisen talon omistajat nauttivat saletisti ihan TÄYSII näistä pakkasista ja kiittävät sitten sähkölaskusta.

ANTAA IHMISTEN VALITTAA! Se ei oo teiltä pois niin millää! Mä inhoon näitä pakkasia yli kaiken ja mä inhoon helteitä yli kaiken. Kohtuu kaikessa!
 
Minä ainakin valitan kylmästä, koska minua oikeasti kylmyys sattuu ja ahdistaa. Naamalle voi toki jotain rättiä laittaa, mutta kuten joku kirjoitti niin hengitys tekee siitä märän ja sitten jäätyy. Lisäksi minua inhottaa se kamala pukeutuminen. Olo on niin kömpelö ja läski. Kesävaatteissa on paljon mukavampi olla.

En valittanut viime kesästä, minulla ei ollut edes kuuma. Keväästä en myöskään yleensä valita, välillä vaan iskee vaatemasennus jos ei ole mitään päälle pantavaa. Syksystä olen parina viime vuonna alkanut vähän pitää, mutta siinä ärsyttää eniten se tietoisuus pitkästä tulossa olevasta talvesta. Pidän lumesta, mutta kun liiallinen kylmyys oikeasti sattuu. Jalat kangistuvat ja menee tunto tai tulee sellainen pistely ja on kuitenkin sukkahousut ja päällyshousut jalassa. Kaksi pitkähihaista, toppatakki ja heti kun menee sisätiloihin, esim. kauppaaa kiertelemään niin pian tulee liian kuuma. pahinta on vaatekaupat, saa riisua ja pukea vaatteita miljoona kertaa jos menee sovittamaan jotain.

Eli inhoan näitä kylmiä säitä, en yleensäkään pidä talvesta.
 
"vieras"
Meillä oli aamulla -37C pakkasta, ainut tosiaan, että auto on hiukka jäykkä vaikka oli ollut kolme tuntia lämpiämässä. Pakko ajaa 2km ja takas kotiin, ja iltapäivällä sama matka. Päivälämpökin oli tänään n. -25C, mut kyllä tähän tottuu
 
Pukeutuminen ei liity mun pakkasten valittamiseen lainkaan. Väsyttää vain jatkuva talon lämmittäminen ja pelottaa autolla ajelu. Ei tänään ainakaan täällä niin kylmä ollut, etteikö pihalla ole tarennyt, mutta ei ole kiva untuvatakissa sisälläkin olla.
 
"vieras"
samoin kitisen minä, täällä -38 tänä aamuna eikä alle -25 ole ollut koko päivänä. Ja hellettä vihaan yhtä paljon kuin paukkupakkasta, miksi oi miksi on aina lämpötilat ihan perseellään??!!!
 
"vieras"
Kylla tama kenkuttaa tama kylymyys. Eilen oli+9 ja tanaan sama.
Lätty umpeen sielä :D Oli kuule etelenähetelmä mulla tänäki aamuna niin kankia pyörä, että teki mieli heittää se paskakasa Kemijokkeen. En heittäny. Perkele. Alamäkeenki poljin turpa kuurassa.:D

Duunissa vilkasin peiliin ku tulin sisälle. Mulla oli parta! Kele. Naama oli ihan kuurassa. Räkäpaperikin oli jäätynyt taskuun, että ei saanu nokkaa niistettyä siihen kalikkaan. *oispa kesä*
 
Pukeutuminen ei liity mun pakkasten valittamiseen lainkaan. Väsyttää vain jatkuva talon lämmittäminen ja pelottaa autolla ajelu. Ei tänään ainakaan täällä niin kylmä ollut, etteikö pihalla ole tarennyt, mutta ei ole kiva untuvatakissa sisälläkin olla.
Meillä on kyllä lämmin sisällä, mutta nuo hemmetin vesijohdot tuppaavat jäätymään lattian alla trossipohjaisessa talossa. Tänä aamuna oli suihkusta kylmä jäässä, vessoista lämmin vesi jäässä. Saan ne kyllä auki imuroimalla mutta siinäkin menee aikansa.
 
Et sinä kyllä nyt paljon puhunut, muut ovat sen hoitaneet.:) Minulle yleensä kelpaa sää kuin sää, mutta nyt on ollut kyllä aika kylmää. Esim koululainen käy keskustassa koulussa ja eilen kotimatkan oli bussin ovi ollut auki, kun sitä ei oltu saatu kiinni. Pikkuisen holotna. Ja auto, jota joutuu asioita hoitaessaan ja töissä käydessään käyttämään, ei ole parhaimmillaan näillä keleillä. Vaatteita löytyy ja puetaan päälle, mutta silti jo alkaisi toivoa, että vähän hellittäisi ja tulisi kivat kevättalviset ulkoilusäät.
 
[QUOTE="vieras";23165730]Lätty umpeen sielä :D Oli kuule etelenähetelmä mulla tänäki aamuna niin kankia pyörä, että teki mieli heittää se paskakasa Kemijokkeen. En heittäny. Perkele. Alamäkeenki poljin turpa kuurassa.:D

Duunissa vilkasin peiliin ku tulin sisälle. Mulla oli parta! Kele. Naama oli ihan kuurassa. Räkäpaperikin oli jäätynyt taskuun, että ei saanu nokkaa niistettyä siihen kalikkaan. *oispa kesä*[/QUOTE]


hahahahhahahah! Paras! mäki joudun polkemaan fillarilla ja välillä se huokailee kun ois kylmä...

näytitkö aivan juha miedolle?
 
"vieras"
hahahahhahahah! Paras! mäki joudun polkemaan fillarilla ja välillä se huokailee kun ois kylmä...

näytitkö aivan juha miedolle?
Melekeen. En oo tienny, että mulla on parta. Viiksetki ku Pedro Hietasella.

Oikeesti tänä aamuna vituttu ihan hulluna. Huusin tuola yksin kuuden jälkeen, että VOI HELEVETIN HELEVETTI! Sitte kattelin taakse ja sivuille, että kuuliko kukaan... Totesin sitte itekseni, että no eihän täälä muita yhtä hulluja ole ja vitutti kahta kauhiammin. :D
 
Kerrostaloasujat ei ehkä osaa ajatella, että noi pakkaset voi vituttaa muutenkin kuin vaan siksi että itseään palelee. Meillä ei onneksi putket jäädy, mutta kyllähän tuo öljynmeno vähän kyrsii. Nokkaani en tonne ulos pistä, muuta kuin pakollisen autolle ja takasin, onneksi meillä autot on pelannu pakkasesta huolimatta.
Mutta kesällä en valita yhtään, toivottavasti tulee yhtä lämmin kesä kuin viimeksi. Talon saa ilpillä viileeksi, ja ikkunoihin on keksitty hyttysverkot.
 
Kyllä sähköyhtiö ainakin tykkää pakkasesta, eihän tuo lasku ollut joulukuulta kuin reilun 200€ ja varmasti tästä helmikuun laskusta tulee samanmoinen jos kylmät jatkuvat....

Mun luokkakaveeista (joita on 6) oli neljä tänään pois. Kaks oli jäänyt tien poskeen auton hyydyttyä ja kaks ei vaan ollut saanut autoa käyntiin...
Mä kävelen tuon reilun kilometrin matkan kouluun ja kyllä se vaan on tällä viikolla ollut yhtä tuskaa tuossa pakkasessa.... Alku matkasta paletet, loppumatkasta on hiki vaikka kuinka hitaasti yrittää kävellä... Rispissä on aamuisin pieni kaunis kuurameikki.

Kyllä inhoan talvea tai ainakin pakkasta! Viime kesänä en kertaakaan kuumutta valittanut, enkä aio sit ensi kesänäkään tehdä.
 
[QUOTE="vieras";23165527]Yllätys, että sinä valitat :D.[/QUOTE]

"Yllätys", että taas kommentoimassa joku sellaanen joka ei näe muuta kuin ne viestit jossa mä valitan jotakin. Muita viestejä ei missään nimessä ole olemassakaan. Nih.
 

Yhteistyössä