Helvetillinen kitinä kun on niin kylmä...

"hmmm"
Vitsit että inhoan tuota sanontaa " ei ole olemassa liian kylmää säätä, vaan vain väärää pukeutumista"... pälä pälä
Mitä riepuja te naaman ympärille oikein kääritte? Itseäni ainakin palelee eniten juuri naamasta, eikä siihen auta mitään kangasta laittaa, kun menee hengityksestä heti märäksi ja jäätyy. Iho on niin herkkä, että joka helvetin kerta kun uskaltautuu ulos yli 10 asteen pakkasella, niin naama on täysi pieni katkenneita verisuonia.
 
ok
[QUOTE="Mamma italiana";23165321]me ollaan kas tytòn kanssa kyllàstytty italialaisiin jotka koko ajan kitisee kylmyydestà kun tààllà ei ole edes kylmà. miten ne kehtaakin tulla sanomaan tàmmòselle joka on elàmàssààn paljon kylmempààkin kokenut....[/QUOTE]

Kokeeko sun lapset muuten olevansa täysin italialaisia? Vissiin ovat aina asuneet siellä? Mikä heidän suhde sun kotimaahan on?

*OT, sorry*
 
ok
[QUOTE="hmmm";23165405]Vitsit että inhoan tuota sanontaa " ei ole olemassa liian kylmää säätä, vaan vain väärää pukeutumista"... pälä pälä
Mitä riepuja te naaman ympärille oikein kääritte? Itseäni ainakin palelee eniten juuri naamasta, eikä siihen auta mitään kangasta laittaa, kun menee hengityksestä heti märäksi ja jäätyy. Iho on niin herkkä, että joka helvetin kerta kun uskaltautuu ulos yli 10 asteen pakkasella, niin naama on täysi pieni katkenneita verisuonia.[/QUOTE]

Mua auttaa sellainen tosi syvä huppu, joka suojaa tuulelta. Vain yhdessä mun takissa on sellainen, ei ole edes lämmin takki, mutta nyt käytän sitä extravillapaidan kanssa tuon hupun takia. Ja kaulaliina leuan päälle.

Eli syvä huppu, toppahousut ja villaa b:)d (tosin mun mielestä saa vähän valittaakin, sehän kuuluu normaaliin suomalaiseen keskusteluun)
 
"Mamma italiana"
Kokeeko sun lapset muuten olevansa täysin italialaisia? Vissiin ovat aina asuneet siellä? Mikä heidän suhde sun kotimaahan on?

*OT, sorry*
ei koe olevansa kuin 50/50% ja on sen verran ovela ettà valitsee sen dominoivan kansallisuutensa aina kannattavuuden eli tilanteen mukaan :)
aina asunut tààllà , mutta esim viime vuonna vietti làhemmàs 3 kk suomessa
 
ok
Mua auttaa sellainen tosi syvä huppu, joka suojaa tuulelta. Vain yhdessä mun takissa on sellainen, ei ole edes lämmin takki, mutta nyt käytän sitä extravillapaidan kanssa tuon hupun takia. Ja kaulaliina leuan päälle.

Eli syvä huppu, toppahousut ja villaa b:)d (tosin mun mielestä saa vähän valittaakin, sehän kuuluu normaaliin suomalaiseen keskusteluun)
Muoks, on se siis melko lämmin takki, piti kirjoittaa ettei ole lämpimin takkini.
 
ok
[QUOTE="Mamma italiana";23165425]ei koe olevansa kuin 50/50% ja on sen verran ovela ettà valitsee sen dominoivan kansallisuutensa aina kannattavuuden eli tilanteen mukaan :)
aina asunut tààllà , mutta esim viime vuonna vietti làhemmàs 3 kk suomessa[/QUOTE]

Oho, tosi pitkään olleet Suomessa. Onko tuossa kaikki koulun lomat? Varmaan tuollainen tuplakulttuuri antaa paljon.
 
Non compos mentis
Juu, itsekin astmaatikon äiti. Ei se edes sen hengityslämmittimen kanssa ole kivaa. Viime kesänä en valittanut tippaakaan, oli ihanat ilmat. Kylmällä ei voi oikein omalla pukeutumisella myöskään helpottaa julkisen liikenteen ongelmia. Myös moni vanhus kärsii. Tämä ilma edesauttanut liukastumisiakin.
 
"vieras"
Salli mun nauraa! Te jotka valitatte kesällä kuumuudesta, niin johan on kumma!!!!!!!!!! Ite asuin aikoinaan tuolla pääkaupunkiseudulla ja vaikka oli kuumia öitä, niin oli tuuletin keksitty ja tietenkin ikkunan sai auki, joten ei hätääääää + lisäks vähis vaattteis nukkuminen :D ja peitto sellanen ohkanen, niin kyl siinä sai nukuttuu vaik oliki lämmin.

Pakkaset on asia erikseen!!!!!!!!! Niistä pitääkin meuhkata, koska käyhän se keuhkoihin sellanen lähes 40asteen paukkupakkanen! mietippä sitä!
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="vieras";23165466]Salli mun nauraa! Te jotka valitatte kesällä kuumuudesta, niin johan on kumma!!!!!!!!!! Ite asuin aikoinaan tuolla pääkaupunkiseudulla ja vaikka oli kuumia öitä, niin oli tuuletin keksitty ja tietenkin ikkunan sai auki, joten ei hätääääää + lisäks vähis vaattteis nukkuminen :D ja peitto sellanen ohkanen, niin kyl siinä sai nukuttuu vaik oliki lämmin.![/QUOTE]

Mua ei viime kesänä naurattanut yhtään kun sisälämpötila kohos päivällä 38 asteeseen ja öisinkin oli päälle 30 astetta. Ei siinä auttanut alasti nukkuminen eikä tuulettimet. Peittoa ei tullut mieleenkään käyttää. Ikkunoita meillä ei voi pitää auki koska muuten kissat karkaa.
 
"vieras"
Minä en valita. Kylmää pääsee aina karkuun sisälle, toisin kun niitä vitun helteitä. Kylmä suihku auttaa 2 minuuttia, sitten oli taas vittumainen hiki päällä ja yöt vaan pyöri sängyssä, kun öisinkin oli 20 astetta lämmintä.
 
ok
Mua ei ärsytä kylmästä valittaminen, onhan nää aikamoiset säät tasalämpöisen ihmisen kestää.
Mutta se muakin huvittaa, jos joku on ilman pipoa, legginseissä ja pienissä "muovinahka"kengissä ulkona ja valittaa että on kylmä, mitä täällä pitäis pukea, mulla on jo kaulaliina (ja sekin on niin ilmavasti että kylmä tuuli menee kauluksesta sisään).
 
"vieras"
[QUOTE="hmmm";23165405]Vitsit että inhoan tuota sanontaa " ei ole olemassa liian kylmää säätä, vaan vain väärää pukeutumista"... pälä pälä
Mitä riepuja te naaman ympärille oikein kääritte? Itseäni ainakin palelee eniten juuri naamasta, eikä siihen auta mitään kangasta laittaa, kun menee hengityksestä heti märäksi ja jäätyy. Iho on niin herkkä, että joka helvetin kerta kun uskaltautuu ulos yli 10 asteen pakkasella, niin naama on täysi pieni katkenneita verisuonia.[/QUOTE]

Oletko kuullut kommandopiposta?
 
viers
[QUOTE="Horuksen silmä";23165478]Mua ei viime kesänä naurattanut yhtään kun sisälämpötila kohos päivällä 38 asteeseen ja öisinkin oli päälle 30 astetta. Ei siinä auttanut alasti nukkuminen eikä tuulettimet. Peittoa ei tullut mieleenkään käyttää. Ikkunoita meillä ei voi pitää auki koska muuten kissat karkaa.[/QUOTE]

no mua naurattais, oi että<33333333 oispa jo kesä!!!!! jaja ikkunaan voi kiinnittää kanaverkon, jottei kissat karkaa.
 
"vieras"
No kun on helvetin kylmä. Vesiputki on jäätynyt väliltä ulkosauna tupa, sitä on yritetty sulattaa klo 10 lähtien, ei helkkari aukee ku pari senttiä tunnis.. ties miten pitkälti on jäässä. Farmarissa ei toimi lämmitin, ihan ku pakastimessa ajaas. Ja voi v..., eikö se riittäisi, että vain pihalla on helkkarin kylmä.. ei tupaki on ku mikäkin kylmiö +17. Mitään ei edes tarkene tehdä, muuta ku istua takan ääres. Koiraki noistelee tassuja ylähä ku pitää kusella ja paskalla käyrä. Vituttaa ja paljon.
 
"hmmm"
[QUOTE="vieras";23165502]Oletko kuullut kommandopiposta?[/QUOTE]

Kiva mennä johonkin ärrälle tai kauppaan työmatkalla, kun samantien olisi vartija tarttumassa hihasta kiinni...
 

Yhteistyössä