Helsingissä asumisen autuus?

• Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti
eninen stadilainen
[QUOTE="vieras";26970808]Ei, mutta me tiedetään, että Helsingissä on enemmän. Missä Bruce Springsteen oli keikalla? Entä Madonna? Entä Tomas Ledin? Missä oli valtaosa ravintolapäivän ravintoloista? Missä on Ateneum, kansallismuseo, kansallisteatteri?[/QUOTE]

No enpä tarvitse mitään mainitsemistasi asioista, kuten en mamuja, juoppoja ja narkkeja, enkä haitaria veteleviä kerjäläisiä ja siksi muutin maalle, ja nyt on kiva asustella 200 neliöisessä ok-talossa jonka sain helsinkiläisen yksiön hinnalla ja loput rahat sijoitin osakkeisiin joista saan noin 20.000 euroa osinkoa vuosittain.

no mä en muuttais hesaa vaikka mulle maksettas triplapalkka. vaikka annettas asunnot ja kaikki niin ei.

Hesas on kiva käydä silloin tällöin mutta on se mukavempaa kun auton nokka on kohti motaria poispäin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26971060]Sulla on kovasti aikaa, halua ja nopeutta korostella Oulun asumisviihtyvyyttä samalla Helsinki haukkuen. Tässä keskustelussa ei kukaan syytellyt Oulua mistään vaan olet itse yrittänyt koko ajan heittää kiukaaseen vettä mutta kovin moni ei tuohon ole halukas tarttumaan. Tavallinen maakuntakaupunkilainen alemmuudentunto paistaa sun viesteistä.[/QUOTE]

Missä kohti olen haukkunut Helsinkiä? Helsinki on kaupunkina ihan jees, mutta tämän ketjun perusteella sen asukkaat sais hieman kasvaa vaikka aikuiseksi... ;)

"vieras"
Ihmisillä tuntuu olevan aika paljon ihmeellisiä vääriä luuloja paikkakunnista. Jotkut luulevat, että kaikki Helsingin ulkopuolella on peräkylää missä ei ole mitään eikä ketään ja jotkut taas luulevat, että koko Helsinki on sitä mitä näkyy välillä Rautatieasema - Esplanadi.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26971087]Missä kohti olen haukkunut Helsinkiä? Helsinki on kaupunkina ihan jees, mutta tämän ketjun perusteella sen asukkaat sais hieman kasvaa vaikka aikuiseksi... ;)[/QUOTE]

Sähän tässä olet nimen omaan keskittynyt solvaamaan ketjuun kirjoittelevia stadilaisia ja heti perään toteat asukkaat lapsellisiksi ja ikäviksi? Lue sun viestejäsi uudelleen, esim "oletko saanut pakit oulusta" wtf?

[QUOTE="vieras";26971085]...jos edes ehdit sinne motarin alkuun asti ajamatta ratikan alle.[/QUOTE]

mä oon aikoinani asunu espoossa ja vantaalla ja sillee sujuu toi ajaminen hesassa mut mä silti sinne muuttas. En kyllä lähe espooseen enkä vantaalle. tää 100km väliä piisaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26971087]Missä kohti olen haukkunut Helsinkiä? Helsinki on kaupunkina ihan jees, mutta tämän ketjun perusteella sen asukkaat sais hieman kasvaa vaikka aikuiseksi... ;)[/QUOTE]

Ja mikähän tämän ketjun Helsingin puolustajissa on vikana kun noin 90% heistä on ihan mukavia ja järkeviä keskustelijoita, jotka vain yrittävät takoa järkeä niiden ihmisten päähän, joilla on ihan väärä kuva helsnigistä. Enemmänhän täällä on ollut näitä hulluja Helsingin haukkujia, jotka ovat sitä mieltä että kaikki Suomen rikokset tapahtuvat Helsingissä.

"vieras"
no mä en muuttais hesaa vaikka mulle maksettas triplapalkka. vaikka annettas asunnot ja kaikki niin ei.

Hesas on kiva käydä silloin tällöin mutta on se mukavempaa kun auton nokka on kohti motaria poispäin.
Mä taas en muuttais Suomen sisällä Helsingistä pois vaikka saisin triplapalkkaa ja sen ison talon järvenrannalla. Eikö oo kiva, että me ei kaikki haluta asua samassa paikassa tai siellä vois olla vähän tungosta?

"vieras"
[QUOTE="vieras";26971110]Sähän tässä olet nimen omaan keskittynyt solvaamaan ketjuun kirjoittelevia stadilaisia ja heti perään toteat asukkaat lapsellisiksi ja ikäviksi? Lue sun viestejäsi uudelleen, esim "oletko saanut pakit oulusta" wtf?[/QUOTE]

No se oli ainoa heitto sille, joka solvasi Oulua. Oli niin oudot kommentit, että oli pakko heittää kun mistäpä muusta tuollainen kumpuaa... :) Sekoitat mut nyt johonkin toiseen, en ole solvannut Helsinkiä, mutta kyllä muutama hesalainen vois oikeasti avata maantiedon kirjansa...

"hohhoijaa"
[QUOTE="vieras";26971144]No se oli ainoa heitto sille, joka solvasi Oulua. Oli niin oudot kommentit, että oli pakko heittää kun mistäpä muusta tuollainen kumpuaa... :) Sekoitat mut nyt johonkin toiseen, en ole solvannut Helsinkiä, mutta kyllä muutama hesalainen vois oikeasti avata maantiedon kirjansa...[/QUOTE]

Eiköhän Helsingissä ole Suomen kovatasoisin koulutus ala-asteelta alkaen joten karttakirja ja sen sisältö taitaa olla suurimmalle osalle helsinkiläisistä tuttu.

"Sirkkeli"
Miksi perhesurmat aina sattuvat näissä 140-neliöisissä unelmataloissa maaseudulla? :whistle:

Kun ei ole muuta tekemistä kuin tuijottaa niitä omia perheenjäseniä samoja seiniä päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen?

Ei palveluita, ei muunlaisia ihmisiä, ei ravintoloita, ei vaihtuvia maisemia...
Kovinkaan moni perhesurma ei ole sattunut kyllä maalla. Muutama viimeisistä on jostain pääkaupunkiseudun kerrostaloalueelta.

"vieras"
No enpä tarvitse mitään mainitsemistasi asioista, kuten en mamuja, juoppoja ja narkkeja, enkä haitaria veteleviä kerjäläisiä ja siksi muutin maalle, ja nyt on kiva asustella 200 neliöisessä ok-talossa jonka sain helsinkiläisen yksiön hinnalla ja loput rahat sijoitin osakkeisiin joista saan noin 20.000 euroa osinkoa vuosittain.
Hienoa sulle. Miten samperin typerä sitä pitää olla, että ei tajua, että pointti ei ollut se, että kaikkien pitää haluta noita asioita vaan se, että jotkut haluavat noita asioita ja ne asiat ovat Helsingissä? Mä en tarvitse 200 nelioön ok-taloa ja siksipä mä asun Helsingissä.

"vieras"
[QUOTE="mie";26971164]huoh kyl niit narkkeja joka kaupungista löytyy ei ainoastaan hesasta..[/QUOTE]

Huumeongelmat ja syrjäytyminenhän on suurta juurikin muuttotappioisilla pikkupaikkakunnilla.

"vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";26971187]Kovinkaan moni perhesurma ei ole sattunut kyllä maalla. Muutama viimeisistä on jostain pääkaupunkiseudun kerrostaloalueelta.[/QUOTE]

viime vuosilta tulee mieleen

2006 Suvela
2011-2012 Hakunila ja Hietalahti

kuinka suuri osuus noista on perhesurmien kokonaismäärästä? ei taida ylittää kymmentäkään prosenttia.

hhm
[QUOTE="vieras";26971116]Ja mikähän tämän ketjun Helsingin puolustajissa on vikana kun noin 90% heistä on ihan mukavia ja järkeviä keskustelijoita, jotka vain yrittävät takoa järkeä niiden ihmisten päähän, joilla on ihan väärä kuva helsnigistä. Enemmänhän täällä on ollut näitä hulluja Helsingin haukkujia, jotka ovat sitä mieltä että kaikki Suomen rikokset tapahtuvat Helsingissä.[/QUOTE]

No kyllä niitä kärkkäitä sekopääkilahtajia on ihan molemmissa leireissä, kun vaan ottaa värittyneet lasit silmiltään ja katsoo.

Ihan täyttä p*skaa koko ketju, molemmin puolin.

"vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";26971187]Kovinkaan moni perhesurma ei ole sattunut kyllä maalla. Muutama viimeisistä on jostain pääkaupunkiseudun kerrostaloalueelta.[/QUOTE]

Yksi viimeisistä oli maalla. Pienillä paikkakunnilla oli myös Ulvilan murha ja uusimpana Huittisten raiskaus. Kaikkialla tapahtuu ikäviä asioita.

entinen stadilainen
[QUOTE="vieras";26971190]Hienoa sulle. Miten samperin typerä sitä pitää olla, että ei tajua, että pointti ei ollut se, että kaikkien pitää haluta noita asioita vaan se, että jotkut haluavat noita asioita ja ne asiat ovat Helsingissä? Mä en tarvitse 200 nelioön ok-taloa ja siksipä mä asun Helsingissä.[/QUOTE]

Kuka kumma haluaa kotikulmilleen mamuja, narkkeja, juoppoja ja kerjäläisiä?

entinen stadilainen
[QUOTE="vieras";26971268]Ehkä Sörnäisissä ja Itäkeskuksen kaupakeskuksen lähellä nämä kaikki ehdot täyttyvät, mutta entisenä stadilaisena varmaan tiedät että hienoimmilla alueilla mamuja on vain työssäkäyviä ja kunniallisia ?[/QUOTE]

Hienoimmillakin alueilla tapahtuu kaikenlaista ja keskustassa tehdään suurin osa Hgin rikoksista.

Raju päivätappelu Helsingin hienostoalueella | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Yhteistyössä